Hoog tijd voor een update!
Ik begin maar bij donderdagavond. Eerst ben ik naar de weekendcievergadering gereden. In overleg met de rest van de cie heb ik besloten om voorlopig niet meer mee te doen vanwege de rust die ik probeer te vinden. En voor hen scheelt het ook nog wat frustraties van op het laatst afgezegde hulp enzo

Later die avond ben ik naar de soos gegaan. Was erg gezellig. Nog gezelliger was de terugreis. Het meisje met wie ik meefietste en ik hadden een erg goed gesprek. Halverwege dat gesprek waren we bij haar kamer aangekomen, dus bleven we buiten nog staan praten. Vraagt een huisgenootje van haar of we buiten blijven of dat we een 'cup of tea' komen halen. Na een half uur buitenstaan, hebben we dat dus maar gedaan. Betekende wel dat we in het engels verder moesten. Heel fijn als je een redelijke hoeveelheid alcohol op hebt en het half twee is... Uiteindelijk lag ik om half drie in mn bed

Toen brak de grote dag aan. Om half acht stond ik naast mn bed. Ruim voor mn wekker ging, zat ik op de uni te mailen en te chatten. Ik was van plan mn blog bij te werken, maar er kwamen een paar telefoontjes tussendoor. Helemaal handig als degene over wie je het hebt net op dat moment een paar keer langs komt lopen

In de stad heb ik nog een paar noodzakelijkheden voor de avond aangeschaft. Ik bedacht toen ik op de fiets zat: dat meisje, dat nu op die herenfiets rijdt, in dat lichtblauwe leren jasje, met die echte casual kleren enzo, dat meisje loopt over een paar uurtjes in gala rond....
Omdat ik toch wel vrij moe was na mn korte nacht, heb ik 's middags nog een uurtje op bed gelegen. Vervolgens ga je je dan mooi maken voor de dies. En je kunt zeggen wat je wilt, maar dat kost je echt wel een uur!
Vervolgens met de bus naar de verzamelplaats gegaan. Stappen we daar uit, zien nog een diesganger aankomen. Komen er een paar Japanners ofzo op ons af: 'Picture, picture?' Vooruit dan maar

Uiteindelijk was iedereen er. Dus konden we in de bus stappen die ons naar de lokatie zou brengen. Toch wel saai, hoor, als je op dat moment je partner er nog niet bij hebt. We gingen via de snelweg. Op een gegeven moment remt de bus heel stevig, rijdt achteruit.... Afslag gemist: 'Ja, ik was even in dromenland, maar dat vinden jullie niet erg, hè?'

Het was een mooie lokatie. We kregen uiteraard een welkomstdrankje: champagne. En toen foto's maken.... Werd met een digitale camera gedaan, dus binnenkort kan ik hier wel een foto neerzetten

(Nog even geduld dus.)
We waren bijna klaar met het voorgerecht toen mijn diespartner eindelijk kwam. Hij was wel vroeger dan we gedacht hadden, dus dat viel weer erg mee. Hij was een stuk galanter dan mn partner van vorig jaar
We hebben erg veel lol gehad. Ook de boel een beetje op stelten gezet, door alle consumptiemuntjes van een van de andere tafels te jatten. Uiteraard hebben we die ook weer netjes terug gegeven. Overigens wilde mevrouw de tafelpraeses dat ze teruggegeven werden met een zoen. Dus hebben we er een soort van 'zoenoffer' van gemaakt: een bordje met alle muntjes erop en met in het midden een kaarsje

Nog wat later, bij het dessert, schoven wij iedere keer een tafeltje op. Wij mochten als eerste ijs halen. Toen de tweede tafel ijs haalde, zeiden wij: 'Hé, die stoelen zijn leeg! Daar doen we wat aan.' Dus gingen wij aan die tafel zitten. En steeds als de volgende tafel ijs ging halen, schoven wij op. Het gevolg was dat de hele tafelschikking overhoop lag en wij als enige tafel nog allemaal bij elkaar zaten

Het had wel een heel goede invloed op de sfeer.
Aan het eind natuurlijk nog amacitia gedronken en sigaar gerookt. En tenslotte weer met de bus terug naar Maastricht. Ik ben maar kort bij de afterdies geweest, omdat ik echt veel te moe was.
Vanmiddag hadden we afterdies-brunch. Erg gezellig, en erg goed tegen de afterdies-dip. Daarna naar huis gegaan om morgen mee te kunnen naar de doop van mn neefje R.