Auteur Topic: De Speelplaats van Pleun (deel 12)  (gelezen 40307 keer)

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
De Speelplaats van Pleun (deel 12)
« Reactie #50 Gepost op: juni 18, 2005, 08:23:43 pm »
Je kunt beter een VVV-kantoor maken van die vestiging...
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: juni 18, 2005, 09:47:17 pm »
Ja, dat is een goed idee. Of misschien moet ik solliciteren bij de VVV.

Het ene moment zit je te klagen over de saaie weekenden, het andere moment zit je voor het Open Huis in de zon met een biertje. Ik bleek vandaag dienst te hebben en dat was voor de verandering een welkome afwisseling. Druk was het wederom niet, maar met een paar mannen heb ik heerlijk een paar uurtjes buiten zitten bieren. Niet echt slim als het zo warm is en je een lege maag hebt, maar ach, ik heb ook nooit beweerd dat ik slim ben. Even verderop deed een mislukte zanger en tv-presentator (ene Jeroen ten Boom) amechtige pogingen om Andre Hazes te imiteren. Het was vandaag namelijk feest in Vlaardingen. Vroeger heette het Haring & Bierfeest, de huidige naam vergeet ik steeds. Iets van Loggerdagen ofzo. Er was flink wat volk op de been, je moet maar zin hebben in dat talentloze gebler. Toen Jeroen ten Boom eindelijk was uitgeblerd, kwam DJ Jean trancemuziek draaien. Dat klonk al heel wat beter, al waren de overige bezoekers het er niet mee eens. Die luisteren liever Bach enzo.

Veder stond mijn dag in het teken van m'n Turkse vriendinnetje. Ze heeft opeens een broer uit haar hoge hoed getoverd, en die is niet zo blij met mij. Hij heeft zelfs m'n telefonnummer en gaat me bellen zegt ze... Het wordt steeds leuker. Misschien moet ik  stangen en zeggen "over een tijdje zit je zus bij mij in de kerk, zeg maar dag met je handje!" Binnenkort misschien weer een triest berichtje in de krant: Vlaardinger slachtoffer van eerwraak. Nee hoor, dat zal wel loslopen. Y. wil alleen mij en ik vind haar ook erg leuk. Het lijkt erop dat we iets hebben... Veel mensen zullen het onverstandig vinden en afkeuren, maar ik probeer het gewoon. Niet geschoten is altijd mis en ik wil niet nog eens jarenlang spijt hebben dat ik de stap niet heb gewaagd. Ik was ooit verliefd op een Marokkaanse collega bij McDonalds, maar die heb ik laten lopen omdat ik te schijterig was en teveel nadacht.

Zou Slim Blondje trouwens al zijn uitgefietst?

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2005, 10:09:50 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: juni 18, 2005, 10:30:26 pm »
Waarom word jij dan geen moslim, dat is toch veel makkelijker? ;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: juni 18, 2005, 10:34:07 pm »
Nou, liever niet. Dan moet er iets gebeuren waar ik even niet aan moet denken...
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: juni 18, 2005, 10:49:54 pm »
Als je om haar geeft toch wel? ;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: juni 18, 2005, 11:12:24 pm »
Als ze om mij geeft dan wordt mijn ehh  :o  gespaard.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: juni 18, 2005, 11:56:23 pm »
Tjonge, wat kun jij moeilijk doen over een velletje.
[Prediker 7:29]

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: juni 19, 2005, 04:48:24 pm »
En, wordt je al telefonisch gestalkt door je toekomstige zwager? En ik maar denken dat ik destijds een lastige schoonfamilie had... :X

Mischien moet je maar eens werken aan je Turkse taal. Nette openingszinnen of (indien nodig) wat subtiele terechtwijzingen. Weet je ook gelijk waar je allemaal voor uitgemaakt wordt.
Veel plezier met je vriendinnetje gewenst natuurlijk. Hoe staat zij tegenover de islam? Aangezien ze met jou (niet-moslim) optrekt vermoed ik dat ze erg liberaal is.
« Laatst bewerkt op: juni 19, 2005, 04:49:22 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: juni 19, 2005, 05:14:59 pm »
Als jij echt met haar verder wil moet dat velletje er vroeger of later aan geloven. Anders kon het een en ander weleens korter duren dan gehoopt.

Zo gaat dat bij moslims.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: juni 19, 2005, 05:33:05 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 19 juni 2005 om 16:48:
En, wordt je al telefonisch gestalkt door je toekomstige zwager? En ik maar denken dat ik destijds een lastige schoonfamilie had... :X

Nee, ze zegt dat het allemaal wel mee zal vallen met haar familie.

quote:

Mischien moet je maar eens werken aan je Turkse taal. Nette openingszinnen of (indien nodig) wat subtiele terechtwijzingen. Weet je ook gelijk waar je allemaal voor uitgemaakt wordt.

Ik ken al wat woordjes, maar het is een rottige taal. En een lelijke taal. Maar dat zeg ik natuurlijk niet...

quote:

Veel plezier met je vriendinnetje gewenst natuurlijk. Hoe staat zij tegenover de islam? Aangezien ze met jou (niet-moslim) optrekt vermoed ik dat ze erg liberaal is.
Eigenlijk is het gewoon een Nederlands meisje dat toevallig Turks is. Ze ziet er ook niet Turks uit eigenlijk. Ze voelt zich geen Turk en geen Nederlander omdat ze in beide landen buitenlander is.
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2005, 04:25:18 pm door Pleun »

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: juni 19, 2005, 10:18:15 pm »
Beetje eerwraak, gebeurt er ook eens wat in Dort  :+
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: juni 19, 2005, 10:39:24 pm »
Ik heb weer wat te vertellen hoor. M'n Turkse vriendinnetje heeft helemaal geen broer! Met haar zus had ze een geintje uitgehaald. Ik zou gebeld worden door iemand die zich zou voordoen als haar broer, terwijl zij mee zouden luisteren. Wel, ik werd vanavond inderdaad gebeld door een onbekend nummer. Krijg maar de schijt, dacht ik, en nam niet op. Ik vond het niet netjes van die gozer dat hij m'n nummer had opgespoord en me zomaar belde. Blijkt het dus een grap te zijn... er is geen broer, hoera! Ben ik even blij dat ik er niet helemaal ben ingetuind...

Vandaag was het te warm om iets te doen, maar toch heb ik toen de zon op z'n hoogste punt stond 10 kilometertjes hardgelopen. In m'n niet van echt te onderscheiden Celtic-shirt (made in Thailand). Het ging eigenlijk best lekker, het moment dat je dan thuiskomt en je koude sinasappelsap in je verzilte mond kan gieten is onvergetelijk. Daar doe je het voor. Maar als het om afzien gaat moet ik de eer toch laten aan Slim Blondje, die gisteren 190 km heeft gefietst. Heuvel op, heuvel af, in de hitte en ongetraind... Ze was ook nog eens de jongste. Ik heb er geen woorden voor. Een hele knappe prestatie. Het schijnt dat mijn voorspelling dat ze het niet zou gaan redden heeft gewerkt als doping. Ben ik toch nog ergens goed voor.  :+

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: juni 19, 2005, 11:27:27 pm »

quote:

Pleun schreef op 19 juni 2005 om 22:39:
Ik heb weer wat te vertellen hoor. M'n Turkse vriendinnetje heeft helemaal geen broer!
:D :D

En nu moet je dus gaan bedenken hoe haar terug te pakken. Pleuns eerwraak zogezegd...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: juni 20, 2005, 09:34:25 am »
Ik zei dat ik een houten poot had, maar daar trapte ze niet in.  :+

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: juni 20, 2005, 09:53:01 am »
Nee, 10 km hardlopen in de zon met een houten poot komt ook niet heel geloofwaardig over...
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: juni 20, 2005, 01:44:01 pm »
Ik heb kaartjes voor Depeche Mode.  8)

http://www.filmende.de/depechemodetour/depechemode/bandfoto.jpg
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2005, 01:46:23 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: juni 20, 2005, 08:13:15 pm »

quote:

Pleun schreef op 20 juni 2005 om 13:44:
Ik heb kaartjes voor Depeche Mode.  8)

[afbeelding]

Dat is mooi  8)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: juni 20, 2005, 08:15:29 pm »

quote:

Dat was ik dus maar Pleun was vergeten uit te loggen op mijn pc  :P
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: juni 21, 2005, 04:17:39 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 20 juni 2005 om 20:15:
[...]

Dat was ik dus maar Pleun was vergeten uit te loggen op mijn pc  :P
http://www.ru.nl/vgsn-tq/phpBB2/images/smiles/lol.gif
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: juni 22, 2005, 10:26:26 am »
Vanavond weer een update. Door drukte en vermoeienissen is dat er even bij ingeschoten.  ;(

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: juni 22, 2005, 07:17:58 pm »

quote:

Pleun schreef op 22 juni 2005 om 10:26:
Vanavond weer een update.
Het is al vanavond... O-)  ;)  :)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: juni 22, 2005, 08:13:33 pm »
Je hebt gelijk Blondje. Ik moest me even opladen na alweer een zware werkdag, maar het is hoog tijd voor een nieuw verhaaltje, ter verheerlijking van mijn bestaan en tot vermaak van de mensheid.

Ik begin maar gelijk met een klaagzang. Doorgaans vind ik het niet erg als het zo warm is, maar op het werk is het niet te harden. Er is geen luchtverversing en vandaag was het er benauwd en boven de 30 graden. Dat hebben jullie geweldig geregeld organisatie van het Loket, klap klap klap. Applaus. De afgelopen dagen heb ik dan ook met frisse tegenzin aan de balie gezeten, hoewel ik met dit weer beter kan spreken van plakkerige tegenzin. Het werk zelf ging echter best goed, hoewel de warmte en vermoeienissen van de afgelopen dagen m'n geheugen een beetje doen afstompen. Er zijn vast interessante klanten voorbij gekomen, maar ik kan ze even niet voor de geest halen. Er zaten dan ook geen knappe dames bij. Wat ik me wel haarscherp voor de geest kan halen is het beeldschone Marokkaanse meisje dat ik maandag zag in de trein naar Vlaardingen. Adembenemend gewoon. De een heeft een specifiek oog voor lantarenpalen, mijn tic is dat ik alleen maar let op Marokkaanse schonen. Voor blanke vrouwen heb ik nauwelijks oog bedenk ik me opeens, of ze moeten in het overjordaanse wonen... Jammer dat je Marokkaanse schonen niet net als lantarenpalen kan verzamelen.

De maandag stond voor mij in het teken van Depeche Mode. Dit is een van de zeer weinige bands waarvan ik het leuk vind om een concert te bezoeken. Zaterdag begon de voorverkoop voor de nieuwe tournee, het concert is pas op 26 maart 2006. M'n jongste broertje had me erop attent gemaakt, hij is door mij fan geworden en is nog nooit naar Depeche Mode geweest. Ik wel, in oktober 2001 met Santaarnpaal, toen DM in het kader van de Exciter-tour optrad in het Sportpaleis van Antwerpen. Dat was enen toffen belevenis, maar wel slopend vanwege het geluidsvolume. Maar goed, Pleun beloofde broertjelief dat hij wel even kaarten zou gaan halen. Alleen was Pleun natuurlijk weer net te laat, het postkantoor is op zaterdag maar tot 13.30 open. Derhalve moest er worden gewacht tot maandag, waarop ik in m'n pauze het nabij m'n werk gelegen postkantoor overviel en alle kaarten van DM meenam. Nee hoor, ik kocht keurig 3 kaartjes. Die dingen worden steeds duurder lijkt het wel...

Dinsdag had ik een slopende dag. Eerst spreekuur in de bajes. Dat ging op rolletjes. 7 mensen gesproken, waaronder een alcoholist met afkickverschijnselen, een iel Marokkaans junkie en wat grotere en kleinere boefjes. Het Marokkaantje had ik al eerder gesproken. Hij wilde dat z'n broer hem geld gaf, maar dat kreeg hij niet. Hij is vast bang dat je er drugs voor koopt, zei ik. Hier ging het boerenslimme mannetje niet op in, hij vond dat hij gewoon recht had op z'n geld, haha. Er zitten sowieso veel Marokkanen in de bajes.

's Middags had ik het sollicitatiegesprek in Den Haag. Ik was niet nerveus en het gesprek ging relaxt. Heeft duidelijk te maken met de mensen die tegenover je zitten, van stijve types krijg ik van nature de zenuwen. Nu maar hopen dat ik voor het tweede gesprek wordt uitgenodigd. Ik heb goede hoop en zou de baan ook wel graag willen. Het lijkt me een prettige organisatie om te werken.

Toen ik weer op weg was naar huis om me om te kleden, besefte ik dat m'n sleutels nog op m'n werk lagen. Daarom klopte ik aan bij moeders en kreeg als pleister op de wonde weer een fatsoenlijke maaltijd. Gevolg was wel dat ik in m'n nette kloffie naar de eerste training van het mentorschap moest, in Rotterdam. Ik was moe en zei af en toe wat doms ('kleine kinderen vind ik niet leuk, dat is meer iets voor pabo-meisjes') maar het ging verder wel aardig. Relaxte lui en het 'werk' lijkt me heel leuk. Ik denk dat ik er wel geschikt voor ben om 1x per week een dagdeel met een kleine aap op te trekken.

Met m'n Turkse vriendinnetje gaat het goed. Sinds gisteren heb ik een nieuwe mobiel, waarmee ik kan zien hoe vaak we smssen. Dat zijn toch al gauw zo'n 30 berichtjes per dag...
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2005, 08:15:39 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: juni 22, 2005, 08:56:05 pm »
Pleun, ik let echt niet alleen op lantaarnpalen. Gisteren moest ik naar Rotterdam en dan kijk ik echt niet alleen maar naar de straatverlichting. Mijn ogen zagen vele mooie luchtig geklede Surinaamse, Antilliaanse of afrikaanse schonen in de metro of op straat.  Zuidplein was al helemaal een kwelling voor mijn hormonen :9
« Laatst bewerkt op: juni 22, 2005, 08:57:03 pm door Santaarnpaal »

Mies

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: juni 22, 2005, 10:36:54 pm »
:w Hallo Santaarnpaal,

Misschien moet je een keer een reisje boeken naar Suriname. Volgens mij lopen daar genoeg (geen blonde) vrouwen rond. Een blondje is best wel leuk hoor, de mijne kan goed koken. Op een vrijdagavond op de lijnbaan lopen volgens mij ook wel leuke dames.

Beste Pleun,

30 sms-jes op een dag is wel veel. Werk je tussen het sms-en door?
Ziet je Turkse meisje er leuk uit onder haar burka? Ze kan misschien voor ons een keer een Turkse pizza maken. Lijkt me lekker alleen is mijn Turks niet zo goed. :9

Waarom kan ik geen leuke plaatjes op dit forum zetten? :'(

Ik hoop voor je dat je uitgenodigd wordt voor een 2de gesprek. d:)b
No mountain too high

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: juni 22, 2005, 10:58:27 pm »

quote:

Mies schreef op 22 juni 2005 om 22:36:

Beste Pleun,

30 sms-jes op een dag is wel veel. Werk je tussen het sms-en door?

Jazeker. Zonder smsjes zou ik het op het werk ook niet volhouden met die saaie collega's. Te weinig raakvlakken...

quote:

Ziet je Turkse meisje er leuk uit onder haar burka?

Zeker. Foto's worden geregeld.

quote:

Ze kan misschien voor ons een keer een Turkse pizza maken.

Haar specialiteit is juist Hollandse kost. Ze eten thuis meestal aardappelen enzo. Stond ik wel van te kijken. Maak voor mij dan maar een keer stoofperen klaar met een bal gehakt, zei ik.

quote:

Waarom kan ik geen leuke plaatjes op dit forum zetten? :'(

Dat zal ik wel een keer uitleggen, is niet zo moeilijk.

quote:

Ik hoop voor je dat je uitgenodigd wordt voor een 2de gesprek. d:)b
Thanx!  :)

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: juni 23, 2005, 02:35:23 pm »
http://www.cards.bambamscorner.nl/cat_garfield/taart.gif
ER IS ER EEN JARIG, HOERA, HOERA!!!!
GEFELICITEERD PLEUN!!!!!!!

another brick

• Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juni 23, 2005, 02:53:23 pm »
Gefeliciteerd, Pleun! :w
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juni 23, 2005, 03:01:22 pm »

quote:

Pleun schreef op 22 juni 2005 om 20:13:
kleine kinderen vind ik niet leuk, dat is meer iets voor pabo-meisjes

niks tegen de PABO  :(
sorry, loop een dag of 10 achter, ga ff inhalen :)
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2005, 03:01:47 pm door flemel »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: juni 23, 2005, 03:09:30 pm »
Haha, ik dacht zal ik mezelf maar gaan feliciteren? Gelukkig is er nog iemand die aan me denkt.  ;)

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2005, 03:12:06 pm door Pleun »

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: juni 23, 2005, 03:11:48 pm »
YIHAAAAAAAAAAAAAAAAAA
gefeliciteerd!!!!!!!  :D
hmmm ik vind je wel vrij oud klinken nu  :o
nee hor  8)
groetsels vanaf mn pc  :w

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: juni 23, 2005, 03:12:23 pm »
o he!
ik ben net te laat
nou ja ik had er dus wel aan gedacht  ;)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: juni 23, 2005, 03:12:47 pm »
Thanx flemeltje  :>

flemel

• Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: juni 23, 2005, 03:13:49 pm »
pleun
moet toch ff vragen
sinds wanneer betekent ´ik´ ´wij?´
> ik kom vandaag nog ff langs
< komen jullie allebei?
> nee natuurlijk niet flappie

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: juni 23, 2005, 03:17:09 pm »
Cool! Gefeliciteerd Pleun! Maak er een tof dagje van.

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: juni 23, 2005, 03:35:46 pm »
Pleun ook jarig? Gefeliciteerd! :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: juni 23, 2005, 03:47:50 pm »

quote:

flemel schreef op 23 juni 2005 om 15:13:
pleun
moet toch ff vragen
sinds wanneer betekent ´ik´ ´wij?´
> ik kom vandaag nog ff langs
< komen jullie allebei?
> nee natuurlijk niet flappie
:o

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: juni 23, 2005, 08:13:39 pm »
Pleun, gefeliciteerd.

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: juni 23, 2005, 10:52:34 pm »
.
« Laatst bewerkt op: juni 23, 2005, 10:53:13 pm door LaNaussee »
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: juni 23, 2005, 10:52:58 pm »
:cheer: :cheer: :cheer: Gefeliciteerd!!! :cheer: :cheer: :cheer:

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: juni 24, 2005, 12:08:15 am »
Net te laat maar toch van harte.
Liefde is vreemd

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: juni 24, 2005, 09:32:58 am »
Bedankt trouwe lezertjes. Heb zelden zo'n saaie verjaardag gehad, maar dat geeft niet. Ik vind het toch niet leuk om jarig te zijn. Het schijnt dat er nogal wat mensen voor me hebben gebeld, maar ik was de hele dag niet bereikbaar, haha. 's Avonds had ik weer training voor het mentorschap en niemand wist waar ik was.

Gisteren had ik vrij kunnen krijgen. Achteraf heb ik spijt dat ik gewoon heb gewerkt, hoewel ik anders het bezoekje van de jongedame van het overjordaanse was misgelopen. Dat was mijn leukste cadeautje. Het ene moment zit je in gedachten verzonken op je bureaublad te staren, het andere moment kijk je op en staat de jongedame voor je neus.  :)

Op het werk was het iets, maar dan ook iets, beter uit te houden dan eerdere dagen omdat er een windje stond. Nee, dat was geen ruftende collega, buiten waaide het een beetje. Met de jongedame een half uurtje gezellig op een muurtje gezeten, dat had wel wat langer mogen duren eigenlijk. Maar de wereld is wreed en hard en zit vol verplichtingen, dus ik moest weer aan de slag. In de warmte met m'n saaie collega's. Wel leuk was dat toen ik om 9.00 uur arriveerde m'n leidinggevende een liedje voor me ging zingen. Dat heb ik nou nog nooit meegemaakt. Ik kan weer prima met haar door 1 deur geloof ik. Vanmiddag was de regiodinges er ook weer eens en hij kwam me ook feliciteren. Ik kreeg zelfs een schouderklopje. Ik wist me ff geen houding te geven, kan niet tegen die schijnheiligheid.

Uit het werk even 'feestelijk' bij de plaatselijke Mac gegeten. om 19.00 stond de training op het programma en ik had geen tijd meer om eerst naar huis te gaan. Ik was iets te vroeg en ging op een bankje aan de Provenierssingel de eendjes zitten bestuderen. En de langslopende zomers geklede jongedames natuurlijk. De training was best leuk. We deden een rollenspel, waarbij ik o.a. een 9-jarige moest spelen. Mijn tegenspeelster was een vrijwilliger die moest vertellen dat ze ging verhuizen naar Groningen. Hoe reageert een 9-jarige daarop? Zwaar teleurgesteld natuurlijk. Ik zat helemaal in mijn rol, misschien omdat ik van binnen ergens ook nog een 9-jarige ben. "Je kan toch leuke dingen doen met je andere vriendjes?" zei de vrijwilliger. "Ik heb geen vriendjes" antwoordde ik met een zacht stemmetje, starend naar de grond. Ik deed het kennelijk zo goed dat een meisje zei dat ze op dat moment bijna moest huilen, en ook mijn tegenspeelster had het er moeilijk mee. :+

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juni 24, 2005, 09:54:49 am »
Een beetje 9-jarige is alleen maar blij met zulk nieuws. :cheer: :(

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: juni 24, 2005, 09:57:06 am »
Nee hoor, in dit geval niet. Het gaat om kinderen die het thuis moeilijk hebben en de mentor is voor hen een maatje die leuke dingen met hen doet. De meeste kinderen vinden het geweldig.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: juni 24, 2005, 10:03:46 am »
Dat van die rollenspellen herken ik :D.
't Is dan altijd veel leuker om de client/patient te spelen. Ik heb ooit een jonge vrouw gespeeld die van haar dokter te horen kreeg dat de HIV-test positief was (in het kader van 'slecht nieuws gesprekken' leren voeren). Eerst was ik stil, daarna barstte ik uit met: 'dan heeft die klootzak me toch bedrogen'. Wilde hem dus niet meer onder ogen komen. Wilde ook niet naar ouders toe of zo, want ik was natuurlijk braaf gereformeerd, ouders wisten niet eens dat ik met vriendlief naar bed was geweest. Maar legde wel een claim bij de dokter neer: 'wat moet ik nou?'.
Dat werkte ook wel goed: zie je dat je collega's toch weinig kaas hebben gegeten van wat dat nou is, uit een christelijk milieu komen.

enneuh: nog gefeliciteerd met je verjaardag ;)
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

LaNaussee

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: juni 24, 2005, 12:13:45 pm »
Heerlijk die rollenspellen. Echt dolle pret. Ik vind het altijd leuk om ze te doen. Ik heb ooit zo geloofwaardig een rol gespeeld dat mijn tegenspeler + observatoren bijna gingen geloven dat mijn moeder een hond was. Met een iets minder extreem voorbeeld hadden ze mijn onzin denk ik wel geloofd :)

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: juni 24, 2005, 03:07:22 pm »

quote:

Pleun schreef op 24 juni 2005 om 09:32:
"Je kan toch leuke dingen doen met je andere vriendjes?" zei de vrijwilliger. "Ik heb geen vriendjes" antwoordde ik met een zacht stemmetje, starend naar de grond. Ik deed het kennelijk zo goed dat een meisje zei dat ze op dat moment bijna moest huilen, en ook mijn tegenspeelster had het er moeilijk mee. :+
_/-\o_  _/-\o_

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: juni 24, 2005, 10:18:18 pm »
Alsnog gefeliciteerd Pleun! (beter laat dan nooit  O-) )

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: juni 24, 2005, 10:24:49 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 24 juni 2005 om 12:13:
Heerlijk die rollenspellen. Echt dolle pret. Ik vind het altijd leuk om ze te doen. Ik heb ooit zo geloofwaardig een rol gespeeld dat mijn tegenspeler + observatoren bijna gingen geloven dat mijn moeder een hond was. Met een iets minder extreem voorbeeld hadden ze mijn onzin denk ik wel geloofd :)

Dat had ik bij het practicum psychologische gespreksvoering: ik moest simuleren dat ik een 'probleem' had en de ander moest gesprekstechnieken oefenen. Dus toen vertelde ik vol overtuiging dat ik regelmatig ontvoerd werd door UFO's. (Mijn gesprekspartner begon te lachen). Dus toen werd ik boos dat ik me niet serieus genoemen voelde en ging vervolgens helemaal over de rooie. :+

In de pauze vroegen een paar mensen of ik echt in UFO's geloofde...  _/-\o_

edit:Ik zag dat je jarig geweest was! GEFELICITEERD (alsnog..)
« Laatst bewerkt op: juni 24, 2005, 10:25:59 pm door Roodkapje »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: juni 25, 2005, 03:06:45 pm »
Thanx. Ik mis je Sprookjesbos Roodkapje. En Doornroosje ook wel een beetje. Maar die is vast druk in de weer met haar pikzwarte prins.

Donderdag was ik dus jarig, de derde verjaardag al sinds ik op dit forum zit. Dat is eigenlijk wel opmerkelijk, aangezien ik nooit heel lang met iets bezig ben. Maar kennelijk hebben internet en dit blogje een structurele plaats gekregen in mijn dagelijks bestaan.

Gisteren was het nog warmer dan de dagen ervoor en toen ik wakker werd voelde ik me al beroerd. Normaal gesproken had ik me ziek gemeld, maar er zijn zo weinig mensen dat ik het niet kon maken. Ik zou me ook schuldig voelen als ik met m'n pootjes gestrekt op het balkon zou zitten, terwijl een paar collega's zitten te zweten in de braadpan. Want dat is het, een walgelijke braadpan. Gelukkig mocht ik de hele dag in het callcenter zitten boven, de enige ruimte met een airco.

Omdat ik me niet lekker voelde heb ik weinig uitgevoerd, maar er werd ook bijzonder weinig gebeld. Saaie boel daar, voel me er gevangen. De sms'jes van m'n Turkse vriendinnetje vormen een welkome afleiding.

's Avonds moest ik eigenlijk naar de afstudeerborrel van vriendin N., de collega uit Rotterdam, maar ik was gesloopt. Die borrel heb ik dus maar aan me voorbij laten gaan. Van m'n broertje en z'n vriendin kreeg ik nog een leuk cadeautje: een dvd van een U2-concert in Dublin. Heel tof, ik krijg niet vaak cadeaus die precies zijn wat ik wil, alleen als ik er zelf om gevraagd heb.

http://digilander.libero.it/u2anchetu/img/dvd-slane.jpg

zidane

• Komt er eerlijk voor uit!
    • Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: juni 25, 2005, 06:57:17 pm »
Uit de aanbieding bij de mediamarkt?? 8)

Ik had hem langer geleden al gekocht, maar zag em nu bij Mediamarkt liggen.

Maar zonder gekheid: Toppertje!!
Doe maar gewoon....dan doe je al gek genoeg!