Auteur Topic: Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2  (gelezen 248072 keer)

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
Fotogravinnetjes visie op haar leven - deel 2
« Reactie #450 Gepost op: juni 14, 2010, 09:08:56 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 14 juni 2010 om 18:38:
Vandaag zijn de tegels voor onze voortuin afgeleverd :*) Binnenkort een serietje foto's van hoe het was tot hoe het uiteindelijk geworden is
EEn voortuin dan heb je ook een achtertuin, wow wat een groen rondom.
Mislukkingen, een kans om op nieuw te beginnen

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #451 Gepost op: juni 14, 2010, 11:08:37 pm »
We hebben ook een achtertuin, met voornamelijk tegels, en in 1 hoek wat aarde. In die aarde staat op dit moment een berg munt, een tomatenplantje, een chrysant (uit de voortuin, overblijfsel van een bolchrysant die we vorig jaar gekregen hebben) en een hortensia (ook uit de voortuin, ook vorig jaar gekregen). Die laatste twee gaan binnen een paar weken weer terug naar de voortuin. Dan kunnen we op de plaats waar ze op dit moment staan bloemkolen proberen te kweken :*)
computerfout: een vreemde een in de byte

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #452 Gepost op: juni 15, 2010, 12:33:57 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 22 mei 2010 om 10:37:
Gisteren bij een dealer zo'n 10 km hier vandaan naar een mintgroene 3-deurs swift uit 1997 wezen kijken. Schoonmoeder wist nog 100 euro van de prijs af te praten, terwijl de prijs al erg scherp stond. Waren alleen nog twee probleempjes waardoor ik em niet meteen kon meenemen: gordel aan de bestuurderskant zat vast en bleef vast... Dus ze zouden het rol-mechaniek vervangen. En er zat een klein stukje rubber los bij het portier, dat zouden ze ook nog even netjes vastzetten. Ik zou em gisteren aan het eind van de middag hebben kunnen ophalen, ware het niet dat niet alleen het mechaniek maar ook de gordel zelf aan vervanging toe bleek te zijn. Kan em nu om 13u afhalen. Hij rijdt lekker! Kleurtje is wel erg opvallend, maar dat is wel zo veilig ;) Kan de kleur niet echt mooi vinden, maar hij is ook niet echt lelijk. De auto zelf is technisch in heel goede staat. Alleen esthetisch gezien zitten er wat mankementjes aan, zoals kapotte panelen op de deurstijlen. Is vooral niet mooi, maar maakt niets uit voor de veiligheid of voor hoe lang de auto goed blijft. En er is duidelijk in gerookt, maar die geur trekt snel genoeg weg (en wordt vervangen door een hondengeur :+ ) Verder heel weinig roest, en het beetje dat er zit, zit op noncruciale punten. De verf op de meegespoten bumpers is lichtelijk beschadigd, maar daar heeft kunststof toch geen last van.
We hebben nu wel achterin 2 gordels met rolmechaniek. Dat hadden we eerder niet. De middelste zitplaats heeft wel nog steeds alleen een heupgordel, maar eigenlijk wil je ook geen drie mensen op de achterbank hebben. Het gordelslot daarvan zullen we voornamelijk voor Boomers tuigje gebruiken.
Uiteraard heb ik de auto flink getest voor ik besloot of we hem gingen kopen. Motor had totaal geen problemen met de verschillende toerentallen, schakelen gaat soepel, rechtuit rijden doet ie goed met losse handen, zelfs als je vol in de remmen gaat, sturen gaat soepel (moet alleen nog een klein beetje wennen aan de stuurbekrachtiging :D ), achteruitrijden gaat soepel, remmen doen het goed, handrem gaat niet te makkelijk, maar ook zeker niet te zwaar. Stoelen zitten erg goed, zeker vergeleken met onze oude stoelen ;)
Kortom, ik had alleen een serieus probleem met de gordel linksvoor, rest is of niet van belang, of gewoon op en top in orde.
Hebben nu ook allerlei dingen als elektrische ramen voor, elektrische buitenspiegels (hadden we eerder trouwens ook), centrale deurvergrendeling die het volledig doet (bij de vorige deed de deur rechtsvoor niet mee, rest wel), airco, derde remlicht, de stuurbekrachtiging die ik eerder al noemde, net als de betere gordels achterin, we hebben nu ook twee airbags, kleuriger bekleding, stillere motor (en als het goed is ook zuiniger en schoner). Alleen hebben we twee deuren minder, en geen ramen achterin die je open kunt draaien. Ze kunnen wel open, maar niet heel ver. O ja, we hebben ook weer een bruikbare antenne... Dat was het wel zo ongeveer geloof ik. Omdat het een swift is, net als onze vorige auto, is de manier waarop de auto reageert en de indeling van het dashboard best wel vertrouwd. Vind ik een prettige bijkomstigheid.
We hebben wel naar andere merken en modellen gekeken, maar als je kijkt naar wat je aan auto krijgt voor je geld, dan blijft in het segment waar wij kijken de swift toch met kop en schouders boven de rest uitsteken. Tenslotte kunnen wij niet echt meer dan duizend euro aan een auto uitgeven, omdat we dat geld gewoon niet hebben, moeten we een auto hebben die niet al te duur is om voor de deur te hebben staan (dus niet te nieuw, niet te zwaar), niet al te duur is in onderhoud (staan japanners bekend om) en vrij zuinig rijdt. Als de aanschafkosten een minder groot probleem waren geweest, dan had ik absoluut gezocht naar een goede Yaris, maar die kost gemiddeld ruim 5 keer zoveel als wat we nu betaald hebben voor deze swift...
Andere auto's die op zich niet al te duur in onderhoud zijn en voor ons te betalen qua aanschaf, zijn dan vaak weer of niet zuinig genoeg, of een flink stuk zwaarder en dus duurder om voor de deur te hebben staan. Of ze zijn betaalbaar, licht en zuinig genoeg, maar staan bekend om vervelende technische problemen of hun roestgevoeligheid. Of wel betaalbaar, niet te duur in onderhoud en licht genoeg, maar met een gemiddeld verbruik van 1:13, wat wij te onzuinig vinden. En sommige auto's vallen gewoon af omdat ze nauwelijks auto genoemd zouden moeten worden :P (o, ik vergeet nog de hoeveelheid bagageruimte als kriterium te noemen. Daarmee zijn we ook redelijk verwend met de swift...) Nou ja, denk dat m'n punt wel duidelijk is ;)
Ja hoor, je bent net een man, je benoemt alle goede dingen waarom je de aanschaf van de auto verantwoord vindt :)
Heerlijk om te lezen.
Overigens had ik dan toch gekozen voor een nieuwe fiat 500  O-)
Suzukie is het nét niet vind ik,
En dus rijden wij sinds enkele maanden in een 500 eco+ weet ik veel wat gedoe auto.
Ondanks het merkenmeningsverschil wens ik je vel veilige kilometers toe!!!
Mail me maar als je wat wilt weten

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #453 Gepost op: juni 15, 2010, 08:16:54 am »
Als we geld gehad hadden voor een fiat 500, dan zouden we een toyota yaris gekocht hebben :P Probeer maar eens een degelijke auto te vinden die goedkoop in onderhoud is, zuinig, goedkoop in wegenbelasting en verzekering en waar je maximaal 1000 euro aanschafkosten aan kunt uitgeven. Daarna wil ik best verder met je praten over het aanschaffen van een auto

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #454 Gepost op: juni 15, 2010, 10:04:22 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 15 juni 2010 om 08:16:
Als we geld gehad hadden voor een fiat 500, dan zouden we een toyota yaris gekocht hebben :P Probeer maar eens een degelijke auto te vinden die goedkoop in onderhoud is, zuinig, goedkoop in wegenbelasting en verzekering en waar je maximaal 1000 euro aanschafkosten aan kunt uitgeven. Daarna wil ik best verder met je praten over het aanschaffen van een auto

Het is wel leuk om te lezen dat een vrouw zoveel kennis van een auto heeft.
Ik geniet daar werkelijk van!
En qua aanschaf van een auto: ik ben fiatfan, heb vele merken gehad maar ben erg blij met onze huidige wagens van Fiat.
Mail me maar als je wat wilt weten

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #455 Gepost op: juni 28, 2010, 06:54:58 pm »
ik heb sinds een paar dagen een nieuwe telefoon. Had em afgelopen dinsdag besteld, donderdag werd ie bezorgd. Uiteraard pak je em dan meteen uit en ga je ermee spelen, kijkt ook nog even naar de reclame die erbij zit. Blijken er twee vouchers in te zitten: 1 met voor mijn telefoon gratis een houder voor in de auto en een microSD-kaartje van 2 GB, en 1 waarmee ik 10 gratis muzieknummers zou mogen downloaden. Maar toch was ik teleurgesteld: de eerste actie was geldig t/m 31 mei dit jaar en de tweede t/m 15 juni dit jaar....
Uiteraard toch even geprobeerd of ik ze toch kon 'verzilveren'. En ja hoor, de eerste wordt gewoon geaccepteerd! Maar die tweede was helaas echt verlopen. Toch heb ik het er niet bij laten zitten en heb een mailtje naar de fabrikant gestuurd waarin ik dit voorleg en vraag of ze mij dezelfde of een gelijkwaardige aanbieding willen en kunnen geven, omdat ik toch wel een beetje teleurgesteld was en geen kans had gehad de code te gebruiken.
Kreeg vandaag mailtje terug. Ze wilden graag nog wat extra info hebben (controleren denk ik of ik idd die kans niet gehad heb) en ze gaan daarna kijken of ze nog wat voor mij kunnen doen. Wordt vervolgd dus :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #456 Gepost op: juni 29, 2010, 12:39:27 pm »
Krijg zojuist een mailtje van de klantenservice: Ik heb 10¤ toegevoegd aan uw account
Dus ik kan nu toch lekker 10 gratis muzieknummers downloaden :*)

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #457 Gepost op: juni 29, 2010, 09:00:00 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 29 juni 2010 om 12:39:
Krijg zojuist een mailtje van de klantenservice: Ik heb 10¤ toegevoegd aan uw account
Dus ik kan nu toch lekker 10 gratis muzieknummers downloaden :*)
Bofkont, al het goede wordt je toegeworpen. Welke muziek ga je downloaden?
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2010, 09:00:49 pm door Antonius »

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #458 Gepost op: juni 29, 2010, 09:43:18 pm »
Geen idee nog. Eerst maar eens zien dat ik die brakke software die alleen op MS wil draaien weet te installeren. Tot nog toe mislukt de installatie voortdurend. Heb dus maar weer een mailtje gestuurd naar de klantenservice. Als ik dan eindelijk in de shop kan komen, ga ik nog wel kijken welke muziek ik interessant genoeg vind om te downloaden. Heb namelijk al best wel veel muziek ;) 't Ging me vooral om het principe van een verlopen waardebon in een doos met nieuw product. En dat hebben ze heel netjes opgelost :)
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2010, 09:44:03 pm door Fotogravinnetje »

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #459 Gepost op: juni 29, 2010, 11:38:22 pm »
om welke software geldt het? Met wine kun je best wel het e.e.a. aan de praat krijgen onder linux. Spotify draait bv. heel goed onder wine.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #460 Gepost op: juni 30, 2010, 08:17:42 am »
Tsja, ik probeerde het onder windows (op m'n netbook) en daar mislukte het steeds. Zou het onder wine dan beter gaan, denk je? B)

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #461 Gepost op: juni 30, 2010, 08:20:07 am »
om welke software gaat het?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #462 Gepost op: juni 30, 2010, 09:33:51 am »
Uiteindelijk toch via een forum de oplossing gevonden. Het probleem zit em in de installer. Iemand had ontdekt waar de losse installatie-bestanden neergezet werden, dus die handmatig even starten is dan een koud kunstje. En nu werkt het eindelijk! Ik had wel gelijk met m'n 'brakke software'

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #463 Gepost op: juni 30, 2010, 09:59:15 am »

quote:

Antonius schreef op 29 juni 2010 om 21:00:
Bofkont, al het goede wordt je toegeworpen. Welke muziek ga je downloaden?
Het is uiteindelijk een album van Guus Meeuwis geworden :) Ben gewoonlijk vooral fan van rock en van klassiek, maar GM heeft toch ook mijn hart gestolen. En echt niet omdat ie nou zo ontzettend goed zingt. Maar naar mijn idee wel vanuit z'n hart

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #464 Gepost op: juni 30, 2010, 07:30:42 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 30 juni 2010 om 09:33:
Uiteindelijk toch via een forum de oplossing gevonden. Het probleem zit em in de installer. Iemand had ontdekt waar de losse installatie-bestanden neergezet werden, dus die handmatig even starten is dan een koud kunstje. En nu werkt het eindelijk! Ik had wel gelijk met m'n 'brakke software'

Dat is nog eens (digitaal)netwerken! !

quote:

Fotogravinnetje schreef op 30 juni 2010 om 09:59:
[...]

Het is uiteindelijk een album van Guus Meeuwis geworden :) Ben gewoonlijk vooral fan van rock en van klassiek, maar GM heeft toch ook mijn hart gestolen. En echt niet omdat ie nou zo ontzettend goed zingt. Maar naar mijn idee wel vanuit z'n hart
Leuk!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #465 Gepost op: augustus 02, 2010, 09:08:01 pm »
Weer een tijd geleden dat ik hier voor het laatst wat geschreven heb. Ben ondertussen druk geweest met het coördineren van een geocache-project: een multi-cache waarbij je door alle provincies moet lopen/fietsen om uiteindelijk de cache te kunnen vinden. Met 6 personen hebben we lopen brainstormen, inventariseren wat 'men' wilde, route-makers gevraagd etc. Er waren eerst nog heel wat sceptici: gaat zo'n groot rondje door NL wel lukken, verzandt dat niet meteen in eindeloos heen en weer gepraat zonder dat er daadwerkelijk wat gedaan wordt? Maar op dit moment wordt de route uitgezet door al die verschillende mensen en lijkt het echt te gaan lukken!

[klaagmodus]Verder begon ik de laatste twee a drie weken steeds erger moe te worden. Sliep wel goed, maar uitgerust wakker worden was er niet bij. Beetje last van duizeligheid, concentratie werd steeds wat minder, geheugen (vooral het korte termijn geheugen) begon erg slecht te worden. Dinsdag begon ik opeens allerlei dingen uit m'n handen te laten vallen en daar ging ik woensdag mee door. Ik vertel dat op donderdag in de loop van de dag aan m'n moeder en die begint dus te vragen naar of ik wel goed slaap, of ik geen gewrichtspijnen heb en nog wat van die dingen en zegt dan: je hebt toch geen tekenbeet gehad en de ziekte van Lyme opgelopen, he? Dus ben toch maar naar de dokter gegaan. Gewrichtspijnen begonnen in de loop van woensdag er ook bij te komen. Donderdag dus de dokter gebeld, vrijdag kon ik er terecht. En hoewel ik steeds meer symptomen kreeg en ze ook steeds sterker werden en vaker de kop op staken, wilde de dokter me geen antibiotica geven zonder uitslag van het bloedonderzoek. Ik moet dus minimaal tot vrijdag wachten tot ik weet of het uit m'n bloedwaarden blijkt (en je wil niet weten hoeveel false-negatives er bij Lyme voorkomen, dus ik heb er totaal geen vertrouwen in dat het uit de bloedtest gaat blijken). Maar ondertussen heb ik nu dus steeds spier- en gewrichtspijnen, voel me beroerd, en Boomer uitlaten viel me net hartstikke tegen. Eerst had ik wel last met m'n benen dat lopen niet echt goed ging, maar nu begon m'n rechterknie gewoon echt pijn te doen. Ik baal er gewoon ontzettend van, want alles wijst op Lyme (behalve dat ik niet kan aanwijzen waar ik gebeten zou zijn, dus kan ook geen kring laten zien die in ieder geval bewijst dat ik een lyme-infectie heb), maar de huisarts wil nog niets anders doen dan de uitslag van die bloedtest afwachten. En ondertussen loop ik als een oud vrouwtje rond te schuifelen, heb ik hartstikke pijn iedere keer in m'n handen, ellebogen en knieën en ik word er knettergek van
[/klaagmodus]
Het is hier trouwens wel echt een dorp, zeg. Wij konden onze container niet vinden (is vanochtend geleegd), dus Wybo had een andere container meegenomen. Container is container, nietwaar? Maar daar was een van onze buren het niet mee eens, dus die heeft zijn container weer meegenomen uit onze tuin (uiteraard wel netjes in overleg met ons, aangevoerd door een andere buurman) en wij besloten te wachten tot er nog maar 1 container aan de weg zou staan. Die stond aan de overkant, maar toch maar meegenomen toen ik Boomer had uitgelaten. Komt er een buurvrouw naar me toe lopen, een andere dan van de buren waarmee we het er al over gehad hadden, en die bleek alles te weten van ons container-probleem. Zij heeft nog even helpen nadenken over een manier om onze container wat herkenbaarder te maken. Ach ja. Zo gaat dat in een dorp. Iedereen leeft met elkaar mee :) Het geroddel dat daar maar al te gemakkelijk uit voortvloeit, neem ik maar op de koop toe.

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #466 Gepost op: augustus 03, 2010, 10:46:55 am »
Je hebt tegenwoordig van die mooie containerstickers... Wij hebben gewoon een sticker met ons huisnummer erop.

Laatst heb ik me creatief uitgeleefd op mijn tubakoffer, want die lijken ook allemaal op elkaar en iemand heeft mijn koffer per ongeluk al eens meegenomen. Ik heb erop gezet: "tuba players rock", maar volgens mijn echtgenoot had ik er beter "tuba players blow" van kunnen maken  :+ Wat een grapjas, niet?

Verder wens ik je beterschap  :|  Wat vervelend dat je zulke klachten hebt.

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #467 Gepost op: augustus 03, 2010, 11:36:30 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 02 augustus 2010 om 21:08:
[klaagmodus]En hoewel ik steeds meer symptomen kreeg en ze ook steeds sterker werden en vaker de kop op staken, wilde de dokter me geen antibiotica geven zonder uitslag van het bloedonderzoek.  [/klaagmodus].

klinkt op zich ook wel als een goede huisarts, die zorgvuldig onderzoek doet. Iets wat lijkt op Lyme kan tenslotte ook iets heel anders zijn.
Dacht de huisarts zelf ook aan Lyme?

Sterkte met de klachten. Die zijn natuurlijk gewoon erg balen :(

quote:

Herkenbaar :)
Onze container wordt vaak netjes teruggebracht. Ideaal natuurlijk ;)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #468 Gepost op: augustus 03, 2010, 01:06:36 pm »
Bij zorgvuldig onderzoek hoort ook dat je informeert naar de ernst en frequentie van de klachten en hoe lang ik de klachten al heb, dat is niet gebeurd. Ook heeft ze niet gevraagd waarom ik aan Lyme dacht. En ze had duidelijk niet m'n dossier doorgekeken voor ik binnenkwam (is waarneemster, dus niet m'n eigen arts), dus kon haar gaan lopen vertellen waar ze alle info kon vinden :X Voelde me eerlijk gezegd niet serieus genomen. M'n eigen huisarts weet bijvoorbeeld dat ik helemaal niet graag naar een arts ga en ook dat ik liever geen antibiotica gebruik als het niet echt nodig is.
Weet je wat eigenlijk het grootste probleem is? Nederland loopt flink achter wat diagnosticeren en behandelen van Lyme betreft. In Nederland gaat men er nog te veel van uit dat je het niet hebt als het niet overduidelijk uit de lab-onderzoeken blijkt, terwijl allang wetenschappelijk is aangetoond dat het bij lang niet iedereen aan te tonen is via de diverse lab-onderzoeken. Plus dat de meest betrouwbare test vrijwel nooit gedaan wordt in Nederland vanwege de relatief hoge kosten.
Wat ik me ook wel een beetje afvraag: waarom laat ze me alleen op Borrelia testen en niet op andere mogelijke oorzaken? Een goede huisarts zou inderdaad zorgvuldig onderzoek moeten doen. Maar dat heeft deze waarneemster naar mijn idee niet gedaan. Alleen geprobeerd te voorkomen dat iemand onterecht ab gebruikt. Ja, ab wordt vaak te makkelijk voorgeschreven terwijl het een virus-infectie betreft (dus ab helpt niet). Maar het niet voorschrijven terwijl het ernstige klachten op de lange termijn kan voorkomen is toch ook niet wat je wil. En het is gewoon bekend dat je bij een Borrelia-infectie beter is zo vroeg mogelijk met ab te beginnen.
Ondertussen kan ik steeds minder, kan Boomer nauwelijks uitlaten.
Zorgvuldigheid: graag. Niet te snel ab voorschrijven: graag. Snel reageren bij vermoeden van ziekte van Lyme: graag, zeker bij vrij acute verschijnselen. Week geleden kon ik nog gewoon rennen met Boomer, nu loop ik met moeite het stukje naar de plaats waar hij z'n behoeften mag doen. Dat is gewoon abnormaal en daar zou beter op gereageerd moeten worden door een arts, vind ik

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #469 Gepost op: augustus 04, 2010, 07:27:39 pm »
Ha Fotogravinnetje,

Ben je wat zwakjes, 'pikken' ze ook nog eens je container.

NU sererieus, Beterschap en hopelijk krijg je snel uitslagen van de bloedtest.

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #470 Gepost op: augustus 06, 2010, 01:57:25 pm »
het is vrijdag: heb je al nieuws?

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #471 Gepost op: augustus 06, 2010, 02:05:24 pm »
Weet je al iets meer?

Nunc

• Bekijk profiel
« Reactie #472 Gepost op: augustus 06, 2010, 03:11:42 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 03 augustus 2010 om 13:06:
Bij zorgvuldig onderzoek hoort ook dat je informeert naar de ernst en frequentie van de klachten en hoe lang ik de klachten al heb, dat is niet gebeurd. Ook heeft ze niet gevraagd waarom ik aan Lyme dacht. En ze had duidelijk niet m'n dossier doorgekeken voor ik binnenkwam (is waarneemster, dus niet m'n eigen arts), dus kon haar gaan lopen vertellen waar ze alle info kon vinden :X (...)
zo te zien heb je een doorsnee arts. Ik kreeg precies dezelfde behandeling. Jarenlang onverklaarbare hoofdpijn en andere verschijnselen, en jarenlang gehoord dat het natuurlijk gewoon 'stress' was. Pas vorig jaar concludeerde een andere huisarts -- toen het geëscaleerd was -- eindelijk dat het iets met uitputtingsverschijnselen te maken had. Nu hopen dat ze nog voordat ze in de westelijke Saharah de olympische winterspelen organiseren, ontdekken waar die uitputtingsverschijnselen vandaan komen  |:(

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #473 Gepost op: augustus 06, 2010, 03:46:40 pm »
Bloeduitslag was negatief. Morgen gaan we kijken welke alternatieve middelen goed zouden moeten werken, maandag heb ik weer een afspraak bij de huisarts. Ben wel van plan een hoeveelheid wetenschappelijke info rond Lyme-besmetting mee te nemen. Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten. Eerst: doe nog maar wat meer onderzoeken die wat betrouwbaarder zijn. En verder: Als het geen Lyme is, verklaar dan waar al die klachten zo opeens WEL vandaan komen. Geen verklaring voor? Dan is de kans groot dat het toch Lyme-borreliose is, ook al kan dat niet via lab-onderzoek aangetoond worden. Grote kans dat het dan toch op te lossen is met ab, ook al weet je niet zeker dat het Lyme is.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #474 Gepost op: augustus 06, 2010, 04:02:06 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 06 augustus 2010 om 15:46:
 maandag heb ik weer een afspraak bij de huisarts.
Het blijft voorlopig nog een raadsle voor je , vind ik lastig  voor je. Sterkte!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #475 Gepost op: augustus 09, 2010, 09:50:47 am »
Vanochtend had ik gelukkig weer een van m'n eigen huisartsen. Die heeft me opnieuw laten prikken voor een algemeen bloedonderzoek en wat specifieker op mogelijke oorzaken van spier- en gewrichtspijnen. Verder hebben we afgesproken dat ik als daar niets bijzonders uit komt ga beginnen met antibiotica voor langere tijd (dus in principe volgens de ILADS-richtlijnen) en over zes weken mag ik nog een keer laten prikken voor Lyme (dus zelfde onderzoek als vorige week). Hij wist me overigens ook te vertellen dat we in Nederland tegenwoordig wél de ELISA- en Western Blottest doen, dus niet de goedkopere en veel minder betrouwbare die in ieder geval een paar jaar geleden nog gebruikelijk was. Ben nu echt heel erg opgelucht dat ik nu serieus genomen word en dat we dus toch beginnen met antibiotica, ook al komt de Lyme er nog niet uit met de bloedtest.
Tot die tijd blijf ik maar gewoon pijnstillers slikken om te zorgen dat ik nog een beetje normaal kan blijven bewegen (of in ieder geval Boomer uit kan laten)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #476 Gepost op: augustus 09, 2010, 10:00:05 am »
't Is lastig om je als huisarts aan de richtlijnen te houden.
Blij dat ik geen huisarts ben.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #477 Gepost op: augustus 09, 2010, 10:24:56 am »
Vraag is vaak ook welke richtlijnen je moet aanhouden. In Nederland is het gebruikelijk om de CBO-richtlijnen aan te houden. Houdt o.a. in dat de Lyme uit de bloedtest moet blijken (dus iedereen met een false negative heeft gewoon pech) en dat er max 30 dagen lang antibiotica gegeven mag worden. Eventuele restverschijnselen is dan pech hebben. De gedachte is dat na 30 dagen de Borrelia B. uitgeroeid zou zijn. De ILADS (International Lyme and Associated Diseases Society) zegt dat aangetoond is dat ook na uitgebreid behandelen met ab het mogelijk is dat de Borrelia B. nog steeds in het lichaam zit en dat de klachten daarom terug kunnen komen en het gerechtvaardigd is veel langer door te gaan met ab. En ze vinden het gerechtvaardigd om met ab te beginnen als de klinische klachten wijzen op Lyme, zonder dat het ook uit de bloedonderzoeken blijkt.
Huisarts zijn lijkt me idd wel heel moeilijk. Rekening moeten houden met al die verschillende mensen die je ziet, je kennis op peil houden ook wat nieuwe ontwikkelingen betreft, kunnen onderscheiden of je een klager voor je hebt of iemand die alleen als het echt nodig is eens langs de huisarts gaat (vooral als die persoon nog maar kort in je patientenbestand zit), etc.
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 10:26:36 am door Fotogravinnetje »

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #478 Gepost op: augustus 09, 2010, 11:11:02 am »
Als je er als huisarts niet uitkomt, dan stuur je iemand door naar een specialist. Je laat als huisarts niet iemand rondlopen met gewrichtsklachten. Een huisarts is niet voor niets poortwachter. Simpele dingen lost hij zelf op, de complexe zaken stuurt hij door naar 't ziekenhuis. Een (vermoeden van een) borrelia infectie zonder aantoonbare antistoffen is zo'n geval, imho.

Overigens staan in de een na laatste NTvG een aantal casu van mensen die al jaren gewrichtsklachten hebben en de specialist (bij second opinion soms) voor borrelia behandelt, waarna de klachten verdwijnen. Soms is de test op borrelia positief maar heeft nooit iemand gedacht er op te prikken, soms is de test negatief.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #479 Gepost op: augustus 09, 2010, 12:07:54 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 09 augustus 2010 om 09:50:
...... en over zes weken mag ik nog een keer laten prikken voor Lyme (dus zelfde onderzoek als vorige week). ...Tot die tijd blijf ik maar gewoon pijnstillers slikken om te zorgen dat ik nog een beetje normaal kan blijven bewegen (of in ieder geval Boomer uit kan laten)
Tsjonge, zeg, krijg je over zes weken de uitslag van , het prikken van vandaag. Sterkte er mee, en beterschap. Ikhoopdat je Boomer kunt blijven uitlaten, ik heb nl de indruk dat je daar altijd van genoot.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #480 Gepost op: augustus 09, 2010, 12:18:10 pm »
Nee, je begrijpt het niet helemaal. Donderdag kan ik bellen voor de uitslag van het bloedonderzoek waarvoor ik vandaag geprikt ben. En dan moet ik over 6 weken nog een keer laten prikken zodat ze het onderzoek dat ze vorige week gedaan hebben nog een keer kunnen doen. Het gebeurt namelijk wel vaker dat het eerst niet aan te tonen was en een paar weken later wel. Dus dat prikken over zes weken is om de betrouwbaarheid van het onderzoek te vergroten.
In de tussentijd, na de uitslag later deze week, beginnen we al met de antibiotica, mits er niet iets anders uit het onderzoek blijkt. Dus nog even kort: nu bloedtest, over paar dagen uitslag. Als daar wat uitkomt, behandelen we dat uiteraard. Komt daar niets uit, dan beginnen we met antibiotica (volgens de ILADS-richtlijnen). Over zes weken nog een keer bloedprikken voor opnieuw de ELISA- en WB-test. Dus we gaan sowieso iets doen vóór de uitslag van de herhaling van het eerste bloedonderzoek
« Laatst bewerkt op: augustus 09, 2010, 12:20:46 pm door Fotogravinnetje »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #481 Gepost op: augustus 09, 2010, 01:58:35 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 09 augustus 2010 om 12:18:
Nee, je begrijpt het niet helemaal.

Dat vermoedde ik al, dat ik je verkeerd begreep. Nogmaals , beterschap, hopelijk slaat de anti-biotica aan.
Bedankt voor je geduldige uitleg.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #482 Gepost op: augustus 09, 2010, 02:06:39 pm »

quote:

Antonius schreef op 09 augustus 2010 om 13:58:
[...]

Dat vermoedde ik al, dat ik je verkeerd begreep. Nogmaals , beterschap, hopelijk slaat de anti-biotica aan.
Dank je

quote:

Bedankt voor je geduldige uitleg.
Graag gedaan. Ik had misschien meteen wat duidelijker moeten zijn :)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #483 Gepost op: augustus 11, 2010, 01:41:44 pm »
Ik liep net na te denken over wat ik het vervelendste vind aan hoe ik me nu voel. Met stip op 1 staat dat het uitlaten van Boomer nu zo langzaam gaat. Vind ik vooral vervelend voor Boomer, want we komen ook niet ver en hem los laten midden in de bebouwde kom met al die wegen en al die katten waar hij achter aan kan rennen...
Het vervelendste daarna: m'n huishouden versloft weer zo erg, maar met zere knieën, ellebogen en vingers is huishouden erg vervelend, zelfs als je pijnstillers gebruikt.
Wat er nu ook nog bij komt: het is zo slecht voor je conditie... Probeer dus toch wel in beweging te blijven.
Hopelijk ben ik over een paar weken van de ergste pijn af. Kan me nu wel wat beter inleven in mensen die last van reuma of andere chronische pijn hebben

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #484 Gepost op: augustus 11, 2010, 06:13:17 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 11 augustus 2010 om 13:41:
....Wat er nu ook nog bij komt: het is zo slecht voor je conditie... Probeer dus toch wel in beweging te blijven.
Hopelijk ben ik over een paar weken van de ergste pijn af. Kan me nu wel wat beter inleven in mensen die last van reuma of andere chronische pijn hebben

Wat vind ik het jammer voor jou en Boomer.
Dapper hoor, gewoon blijven bewegen, bewegen is voor jou nu heel bijzonder, realiseer ik me. Beterschap.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #485 Gepost op: augustus 12, 2010, 02:29:08 pm »
Uitslag bloedtest is binnen: vitamine B12-tekort. Morgen dus weer naar de dokter om verder te overleggen. Vit B12 tekort oplossen is het probleem niet. Maar wat is er de oorzaak van? Het verklaart wel de symptomen waar ik momenteel het meeste last van heb. We zullen wel zien hoe het verder gaat

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #486 Gepost op: augustus 12, 2010, 04:30:43 pm »
Dan woon je in een dorp en gebeurt dit vlakbij je huis:
Ruim een jaar geleden, na een ruzie, gooit een ex-militair met een granaat, schade: een hek kapot en een paar auto's beschadigd. (http://www.112krimpen.nl/nieuws.php?nieuws_id=427 en http://www.112krimpen.nl/nieuws.php?nieuws_id=713)
Anderhalve maand geleden vindt iemand een granaat die op scherp staat in de sloot, weer vlakbij die horeca-gelegenheid. (http://www.112krimpen.nl/nieuws.php?nieuws_id=829)
En wat ik hoorde dat ook bijdraagt aan een 'onveilig gevoel' bij veel mensen hier vlak bij: op oudejaarsavond schijnt er geschoten te zijn... (http://www.112krimpen.nl/nieuws.php?nieuws_id=710)
Hoorde ook dat men vermoedt dat er nog een paar granaten hier in het water liggen, die dan afkomstig zouden zijn van die ex-militair uit de eerste twee berichten. Dat ze nu de sloot dus aan het onderzoeken zijn, verbaast me niet (http://www.112krimpen.nl/nieuws.php?nieuws_id=859 en http://www.112krimpen.nl/nieuws.php?nieuws_id=862)

En toch zie ik geen enkele reden om me hier onveilig te voelen. Dit zijn drie incidenten in ruim een jaar tijd. Is nog wel wat anders dan dat er dagelijks ingebroken wordt, of iemand in elkaar geslagen om niets, of een fikse burenruzie, of beschadiging van auto's en weet ik wat er allemaal 'normaal' was in onze vorige wijk. Vergeleken daarmee gebeurt hier nooit wat en is er een enorme saamhorigheid in de buurt. Maar ja, als je niets gewend bent, is alles natuurlijk eng en bedreigend. Ik snap het dus wel dat mensen zich hierdoor onveilig gaan voelen, maar aan de andere kant vind ik het persoonlijk nogal meevallen...

angel

• Bekijk profiel
« Reactie #487 Gepost op: augustus 12, 2010, 06:14:24 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 12 augustus 2010 om 14:29:
Uitslag bloedtest is binnen: vitamine B12-tekort. Morgen dus weer naar de dokter om verder te overleggen. Vit B12 tekort oplossen is het probleem niet. Maar wat is er de oorzaak van? Het verklaart wel de symptomen waar ik momenteel het meeste last van heb. We zullen wel zien hoe het verder gaat

ja, daar kun je behoorlijk beroerd van worden. Fijn dat er een uitslag is.
En voorlopig Wybo maar aan het werk zetten met hond-uitlaten en koken ;)

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #488 Gepost op: augustus 12, 2010, 07:05:53 pm »
Dacht je dat? Dan ken je hem én mij slecht ;) Ik blijf lekker eigenwijs zelf Boomer uitlaten (wel maar 3 keer per dag ipv 4 keer) en eten koken doe ik ook meest zelf, alleen krijg ik er nu iets meer hulp bij van Wybo :) Maar ik blijf het liefst zo actief mogelijk. Anders heb je alleen maar meer tijd om je beroerd te voelen

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #489 Gepost op: augustus 12, 2010, 07:20:23 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 12 augustus 2010 om 14:29:
Uitslag bloedtest is binnen: vitamine B12-tekort. .....
WAt vind je van de uitslag?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #490 Gepost op: augustus 12, 2010, 07:28:24 pm »
aan de ene kant: fijn dat er iets tastbaars is dat we aan kunnen pakken. Aan de andere kant: is het nou de oorzaak van alle klachten of is het in feite een symptoom erbij? (Komt namelijk ook vrij regelmatig voor bij Lyme-patiënten dat ze vitamine B12 tekort hebben.)
Verder zie ik nu al op tegen eventuele injecties en een mogelijke gastroscopie, beide vrij standaard bij een ernstig vitamine B12 tekort. Ik sta dus niet te juichen dat dit eruit gekomen is, maar het is ook geen zware teleurstelling ofzo. Je hebt namelijk nog altijd de mogelijkheid dat dit gewoon het hele probleem is en dat het dus relatief makkelijk op te lossen is, al kost het tijd en vind ik injecties niet leuk. Tegelijk blijf ik maar gewoon afwachten en ga ik er maar niet al té hard van uit dat het alleen dit tekort is waar ik last van heb. Zou zo tegenvallen als extra vitamine B12 wel wat verlichting zou geven (dat is sowieso te verwachten), maar niet de klachten volledig zou wegnemen.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #491 Gepost op: augustus 12, 2010, 08:06:56 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 12 augustus 2010 om 19:28:
aan de ene kant: fijn dat er iets tastbaars is dat we aan kunnen pakken. Aan de andere kant: is het nou de oorzaak van alle klachten of is het in feite een symptoom erbij? (Komt namelijk ook vrij regelmatig voor bij Lyme-patiënten dat ze vitamine B12 tekort hebben.)
Verder zie ik nu al op tegen eventuele injecties en een mogelijke gastroscopie, beide vrij standaard bij een ernstig vitamine B12 tekort. Ik sta dus niet te juichen dat dit eruit gekomen is, maar het is ook geen zware teleurstelling ofzo. Je hebt namelijk nog altijd de mogelijkheid dat dit gewoon het hele probleem is en dat het dus relatief makkelijk op te lossen is, al kost het tijd en vind ik injecties niet leuk. Tegelijk blijf ik maar gewoon afwachten en ga ik er maar niet al té hard van uit dat het alleen dit tekort is waar ik last van heb. Zou zo tegenvallen als extra vitamine B12 wel wat verlichting zou geven (dat is sowieso te verwachten), maar niet de klachten volledig zou wegnemen.

Injecties, dat vind ik ook altijd onprettig, wat is een gastrocopie?
Afwachten dan maar, ik ben benieuwd naar je overige berichten hierover.  Hoop ondertussen voor je dat de klachten verminderen.
Beterschap.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #492 Gepost op: augustus 13, 2010, 12:33:20 pm »
Vanochtend dus weer bij de dokter geweest. Heb m'n eerste vitB12-injectie gekregen. Krijg er totaal drie met steeds 1 week ertussen, daarna nog 3 met steeds een maand ertussen. Ondertussen blijft het geplande bloedonderzoek voor de Lyme gewoon staan. Als daar wel Lyme uit komt, word ik daar uiteraard ook voor behandeld. Anders evalueren we na die injecties hoe het gaat. Gaat het goed, dan gaan we uiteraard nog kijken waar m'n tekort door ontstaan zou kunnen zijn. Gaat het niet zo goed, dan zullen we verder moeten zoeken wat de oorzaak van m'n klachten zou kunnen zijn. Ben wel tevreden met het huidige plan. Nu nog voor mezelf klaar zien te komen met het feit dat ik die injecties momenteel nodig heb (heb echt een hekel aan geprikt worden...) en dat ik geen idee heb hoe snel ik verbetering ga merken en hoe ver die verbetering zal gaan... De dokter doet in ieder geval wat hij kan, sluit een andere oorzaak voor m'n klachten dan het duidelijke vitB12-tekort niet bij voorbaat uit. En verder is het gewoon afwachten hoe het lopen gaat. En dat laatste vind ik op dit moment nog wel lastig, maar ik heb vaker een dergelijk proces moeten doormaken, dus nu zal ik er ook wel weer mee klaar komen. Denk dat ik het lastigste vind, dat ik nu niet meer kan zeggen dat ik lichamelijk goed gezond ben. Wat ik altijd toch een beetje als tegenhanger gebruikt heb (merk ik nu) voor het feit dat het op psychisch vlak allemaal niet zo loopt als ik wel graag zou willen. Beetje het gevoel alsof het enige 'normale' dat ik had nu van me afgenomen is ofzo. Heel irrationeel dus. Kost alleen even tijd om je er bij neer te leggen dat het gaat zoals het gaat. (Duidelijk geen psycholoog nodig. Ben m'n eigen psycholoog :P )

O ja, voor de geïnteresseerden: rest van m'n bloedwaarden was prima, dus geen bloedarmoede, al komt dat wel heel vaak voor bij vitB12-tekort, geen aanwijzingen voor reuma of problemen met spier-enzymen enzo. Dus puur op basis van wat ze onderzocht hebben, zou je zeggen dat ik alleen een vitB12-tekort heb, verder helemaal gezond ben.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2010, 02:31:32 pm door Fotogravinnetje »

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #493 Gepost op: augustus 13, 2010, 05:35:46 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 13 augustus 2010 om 12:33:
.... Nu nog voor mezelf klaar zien te komen met het feit dat ik die injecties momenteel nodig heb (heb echt een hekel aan geprikt worden...) en dat ik geen idee heb hoe snel ik verbetering ga merken en hoe ver die verbetering zal gaan... De dokter doet in ieder geval wat hij kan, sluit een andere oorzaak voor m'n klachten dan het duidelijke vitB12-tekort niet bij voorbaat uit. En verder is het gewoon afwachten hoe het lopen gaat. ....

Sterkte met de injecties, ik hoop dat je dit gebeuren een plek kunt geven.
Het blijft dus wat spannend.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #494 Gepost op: augustus 16, 2010, 09:24:52 pm »
Vrijdag, zaterdag en zondag voelde ik me niet echt lekker, maar kon wel vrij aardig lopen. Vandaag is het weer helemaal mis :( Dus na een paar dagen zonder pijnstillers, heb ik vandaag toch maar weer paracetamol ingenomen. Ben zelfs met Boomer naar de winkel gelopen, maar dat was meer omdat er toch eten in huis moest komen en Boomer momenteel toch al zo weinig beweging krijgt. Ben geloof ik bijna anderhalf uur weggeweest. Winkel is zo'n 800 meter hiervandaan. Maar wat viel die wandeling me tegen, zeg! Hoop echt dat het morgen weer wat beter gaat, want dit is niets.
Eten koken was vandaag wel heel simpel: pizza uit de diepvries.

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #495 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:27:57 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 16 augustus 2010 om 21:24:
 Hoop echt dat het morgen weer wat beter gaat, want dit is niets.
Dat hoop ik maar, ging het vandaag (=dinsdag) ook beter? Beterschap dan maar.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #496 Gepost op: augustus 17, 2010, 09:34:36 pm »
Vandaag ging het nog steeds beroerd. Als ik me morgenochtend niet wat beter voel, ga ik weer naar m'n huisarts. Voel me beroerder dan een week geleden, ben niet overtuigd dat het vitB12-tekort de oorzaak van m'n klachten is, dus ik wil dat er vast verder gezocht gaat worden naar een oorzaak

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #497 Gepost op: augustus 18, 2010, 05:12:57 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 17 augustus 2010 om 21:34:
Vandaag ging het nog steeds beroerd. Als ik me morgenochtend niet wat beter voel, ga ik weer naar m'n huisarts. Voel me beroerder dan een week geleden, ben niet overtuigd dat het vitB12-tekort de oorzaak van m'n klachten is, dus ik wil dat er vast verder gezocht gaat worden naar een oorzaak
Hoe ging die vandaag?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
« Reactie #498 Gepost op: augustus 18, 2010, 05:24:54 pm »
Vanochtend prima. Heb voor chauffeur gespeeld voor m'n schoonmoeder. Maar rond een uur of 1 ging het weer hard achteruit. Heb paracetamol ingenomen. Zo snel mogelijk (dat duurde nog wel ruim een half uur overigens) m'n schoonmoeder thuis gebracht, even koffie gedronken en op de bank gelegen en toen naar huis gegaan. Niet meer de boodschappen gedaan die ik voor vandaag op het programma had staan, behalve wat ik voor de inzinking gekocht had, o.a. kleurtje voor in m'n haar: http://lh6.ggpht.com/_kS9KXwtxOP4/TGvuH16D6JI/AAAAAAAADus/Qw2E439eZNo/s256/DSC_0143.JPG
Vanmiddag dus toch maar weer afspraak gemaakt met de huisarts. Heb het maar laten samenvallen met m'n afspraak voor vrijdag als ik weer een nieuw vitB12-shot moet halen.
Kortom, het leek wat beter te gaan, maar nu gaat het weer vrij beroerd

Antonius

• Alle begin is moeilijk
    • Bekijk profiel
« Reactie #499 Gepost op: augustus 18, 2010, 06:03:26 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 18 augustus 2010 om 17:24:
Vanochtend prima. ......... maar nu gaat het weer vrij beroerd

Up & down daar lijkt het op. Goed dat je dingen blijft doen, jammer dat je daarna weinig meer kon doen.
Beterschap.