Auteur Topic: xtreme gebeds genezingsdiensten  (gelezen 24569 keer)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
xtreme gebeds genezingsdiensten
« Reactie #150 Gepost op: januari 11, 2006, 11:27:15 pm »

quote:

Clint schreef op 08 januari 2006 om 11:39:
Dromen zijn niet altijd bedrog. :9

Mijn bijbel zegt dat we niet moeten gaan boven hetgeen geschreven is.
Vind ik een zo fijne tekst omdat we de dingen dus aan Gods woord moeten kunnen toetsen.
Ik lees nergens over Kikkeren, vallen (de eerder genoemde tekst betekend voor mij gewoon dat de priesters naar buiten gingen en niet konden blijven staan vanwege het nederdalen van Gods heerlijkheid en dus niet omver vielen) Daarnaast zegt de bijbel: Wie zicht te staan, zie toe dat hij niet valle.
Knorren, gillen, loeien staat nergens in mijn bijbel. corrigeer me als ik het verkeerd heb en dus verwerp ik dit.

Mis in al deze zogenaamde uitingen des geestes ook Gods respect voor Zijn schepsel, die nog altijd een afdruk is van Zijn hoogverheven Wezen.
Als er een vrouw knorrende (man mag ook) over de grond kruipt, terwijl een ander zo valt dat ik haar ondergoed zie, denk ik, het zal je moeder zijn die zo ten toon gesteld wordt.
Zou God Zijn schepsel zo "ten toon" spreiden?

quote:

Kikkers leggen het loodje door opwarming aarde

LONDEN - Kikkers in de oerwouden van Midden- en Zuid-Amerika leggen massaal het loodje als gevolg van de opwarming van de aarde. Sommige soorten dreigen voorgoed te verdwijnen of ze zijn al verdwenen. Dat stellen wetenschappers in de jongste editie van het wetenschappelijke blad Nature.

De amfibieën zijn volgens de vorsers in gevaar omdat door de temperatuursstijging een bepaalde gevaarlijke schimmel in opmars is. Als kikkers daarmee in aanraking komen gaan ze dood. "Dit is de eerste keer dat er duidelijk bewijs is dat er op grote schaal uitroeiing plaatsvindt als gevolg van de opwarming van de aarde", aldus van de onderzoekers.

Volgens The Washington Post delen niet alle experts deze lezing. Sommige biologen en klimaatdeskundigen vinden dat de studie te weinig harde bewijzen levert en bijvoorbeeld niet kijkt naar andere oorzaken waardoor de schimmel in opmars kan zijn. Ze wijzen er ook op dat de betrokken schimmel doorgaans juist beter gedijt in iets koelere omstandigen.
Volgens mij is 'kikkeren in de geest' nog gevaarlijk ook... :+
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #151 Gepost op: januari 12, 2006, 09:29:37 am »

quote:

Clint schreef op 09 januari 2006 om 15:59:
“God wil iedereen genezen''

, stelt de hervormde predikant. Toch keren er ook weer mensen ziek terug van een genezingsbediening, weet hij. ,,Dan moet je in gesprek gaan over wat er aan de hand is. Er kunnen een heleboel invloeden zijn die genezing in de weg staan. Het kan gaan om iets in het leven van de zieke, iets om hem heen, of veel breder, iets in de wereld. De kunst is daarvoor open te staan. Als je echt zoekt en vindt wat er fout is gegaan, zal er altijd genezing moeten komen.''
Dit is nog erger dan een fruitautomaat. Bij een fruitautomaat besef je tenminste nog dat je in de prijzen KAN vallen, maar dat je ook pech kunt hebben...  dit is God beschouwen als een Hemelse Wiskundige Formule: als A, dan B. ALTIJD, en als het niet klopt heb je een fout gemaakt.
Bombus terrestris Reginae

Clint

• Priester naar Melchisedek
    • Bekijk profiel
« Reactie #152 Gepost op: januari 12, 2006, 11:01:56 am »
Pris schreef o.a: Dan gaat het ook weer om de engelen die toch dienende geesten zijn en zelf niet in het middelpunt moeten staan.

Dat vind ik nu ook. Er wordt zo snel van een bijbelgedeelte of tekst een heel aparte leer gemaakt, alsof wij bezig zouden moeten zijn (jij schreef dat ook al) met engelen al dan niet door gebed vij te moeten zetten. Terwijl we ons toch op Hem moeten richten, de Zoon van God.
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #153 Gepost op: januari 12, 2006, 11:03:50 am »
Je schreef: Dit is nog erger dan een fruitautomaat. Bij een fruitautomaat besef je tenminste nog dat je in de prijzen KAN vallen, maar dat je ook pech kunt hebben... dit is God beschouwen als een Hemelse Wiskundige Formule: als A, dan B. ALTIJD, en als het niet klopt heb je een fout gemaakt.

Dat is de onderliggende gedachte denk ik. Aan God kan het nooit liggen en aangezien Hij (volgens hen) altijd wil genezen, blijft er maar eentje over wiens schuld het is namelijk...de zieke.

Nou lekker dan
P de Mooij

Clint

• Bekijk profiel
« Reactie #154 Gepost op: januari 12, 2006, 11:05:40 am »
En roodkapje als ik jou verhaal lees zou ik bijna gaan denken dat die kikkerende massa mensen last hadden van schimmel (tenen) en daarom zo rond sprongen :)
P de Mooij