Auteur Topic: Het getal 666  (gelezen 17722 keer)

Koen Kolkman

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #100 Gepost op: september 22, 2003, 11:52:34 pm »
"VICARIVS" means "Substitute," "Stand-in," or "Proxy"
"FILII" means "Son"
"DEI" means "God"

Therefore, VICARIVS FILII DEI means "Substitute for the Son of Elohim/'God'"

Duidelijker kan ik het niet maken... Net van internet afgeplukt.

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #101 Gepost op: september 23, 2003, 04:19:38 pm »

quote:

op 22 Sep 2003 23:20:37 schreef farao:
[...]

hmmm de paus noemt zich plaatsvervanger van paulus als ik het goed begreep want volgens mij niet van Jezus, maar ja ik denk zoiezo dat het beest zich nog zal tonen, en ja 666 zal ook een merkteken zijn.

dus er wordt iemand geboren met een tattoo met 3 zessen?
cool! wil ik wel es van dichtbij zien

en wordt het dan in romeinse cijfers (ten tijde van jezus) of arabische?

VI VI VI dus?
« Laatst bewerkt op: september 23, 2003, 04:24:20 pm door reller »

Maarten

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #102 Gepost op: september 23, 2003, 04:29:55 pm »
De uitslagen van de Eredivisie betaald voetbal staan tegenwoordig op teletekst pagina 666. (Of heeft iemand dat al gezegd? Niet alles gelezen ;))

Ik kan het ook niet helpen, maar dat roept toch allerlei associaties op???!
Maarten van Loon

Zacharov

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #103 Gepost op: september 23, 2003, 04:33:23 pm »

quote:

op 23 Sep 2003 16:29:55 schreef Maarten:
De uitslagen van de Eredivisie betaald voetbal staan tegenwoordig op teletekst pagina 666. (Of heeft iemand dat al gezegd? Niet alles gelezen ;))

Ik kan het ook niet helpen, maar dat roept toch allerlei associaties op???!
Bij Veronica staat op 666 ook voetbal en bij rtl 5 de beurs ;)

reller

• ..oOo..
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #104 Gepost op: september 23, 2003, 04:36:53 pm »
owja en alle mensen die in de 6de maand van het jaar (19)66 zijn geboren zijn duivels
NOT!

beetje simpel

Jan W

• Moderator Muziek
  • mail to: redactie@forum.gkv.nl
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #105 Gepost op: september 23, 2003, 04:51:06 pm »
Volgens mij moeten we niet aan getallenmijding doen. We hebben toch ook geen moeite met het getal 13 ofwel. Het getal 666 heeft niet meer en minder te maken met het feit dat God in Openbaring wil aangeven dat het wel heel wat lijkt maar dat je er met het getal 666 (driemaal 6) niet komt. Het getal van de volheid is driemaal 7. Ofwel de duivel haalt wel een 6 maar nooit een 7.

Dat vervolgens de duivel weer handig gebruik maakt van dat getal 666 zal ik niet ontkennen. Alleen ik denk dat veel mensen die het getal 666 gebruiken niet eens weten waarom ze dit gebruiken.

Enige christelijke nuchterheid kan geen kwaad.
Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

farao

• The Spirit That Guides Us
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #106 Gepost op: september 23, 2003, 04:52:35 pm »

quote:

op 23 Sep 2003 16:19:38 schreef reller:
[...]

dus er wordt iemand geboren met een tattoo met 3 zessen?
cool! wil ik wel es van dichtbij zien

en wordt het dan in romeinse cijfers (ten tijde van jezus) of arabische?

VI VI VI dus?
nope dat zeg ik niet, maar hij zal wel de mensen een merkteken opleggen, ze mogen kiezen tussen: of het merkteken en bij hem horen, of geen merkteken, maar dan mag je niet meer kopen en verkopen dus eigenlijk niks meer. en er zullen er veel worden vermoord die dit teken niet hebben.
Verily, verily, I say unto thee, Except a man be born again, he cannot see the kingdom of God.

Koen Kolkman

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #107 Gepost op: september 23, 2003, 08:37:11 pm »
Of anders gezegd. Iedereen die de Heilige Geest verwerpt, ontvangt het Merkteken.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #108 Gepost op: september 23, 2003, 11:52:32 pm »
Ik heb ooit eens horen uitleggen dat 666 t.o.v. 7 net zoiets is als 99,999% oftewel dicht in de buurt maar niet volmaakt. De antichrist, de duivel verkeerde ooit eens als machtige engel in de buurt van de Drie-Enige. Maar dat was het net niet. Hij wilde wel de beste, machtigste etc..zijn...maar hij was en is het niet.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

arjan1

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #109 Gepost op: oktober 20, 2003, 12:45:04 pm »
Nog een gokje:

Neem aan dat het getal 8 een demonisch getal is. Niet zo heel gek, want in Op. 17 en 17 en 18 worden 7 koningen genoemd en de achtste is het beest (zoiets; ik heb de tekst niet bij de hand).

Nu is 666 een dubbel driehoeksgetal van 8. Daarmee bedoel ik: 1+2+3+4+5+6+7+8 = 36 en 1+2+3+....36 = 666. Voor die tijd een gangbare manier van wiskunde bedrijven.

Verklaring: Het getal stelt de antichrist voor. Namelijk het beest in menselijke gedaante(n).

Maar ik onderschrijf Sarahs boodschap als ze zegt: niet teveel tijd insteken en gewoon waakzaam zijn.

gideon

• shalom!
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #110 Gepost op: oktober 20, 2003, 05:51:47 pm »
Harm zit er toch dichtbij, als eerste.

Inderdaad zijn de Hebreeuws letters tegelijk cijfers.
Een w is ook een 6. WWW is dan 666.
En kijk dan eens naar de betekenis!
WWW: world wide web...
Zelf vind ik dit toch wel frappant.

dat kan gehanteerd worden als een spinneweb waarin iedereen te vangen is door iemand die daar de touwtjes voor in handen krijgt.

Johannes kende uiteraard Hebreeuws. Hij wist niet van pc's, maar profetische zaken worden wel vaker in de geschiedenis herhaald en waargemaakt. Hij zal in zijn tijd iets anders hebben beoogd.

Het is niet om bang van te worden, maar wel om waakzaam te worden:  
1. laat je niet vangen door een giftige spin
2. weet dat de geschiedenis vordert
gideon

arjan1

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #111 Gepost op: oktober 22, 2003, 09:02:15 am »
Hoe aardig gevonden ook, ik vind de www-uitleg niet overtuigend (zonder mijn gokje het einde van alle tegenspraak te vinden overigens).

Johannes adresseert zijn visioenen (allereerst) aan de gemeenten in Klein Azië. Het lijkt me dat zij wel wisten over wie het zou gaan, juist omdat de uitleg ontbreekt. Zouden zij www begrepen hebben?

seth

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #112 Gepost op: oktober 22, 2003, 11:12:45 am »
Laten we ons focussen op 777. God is almachtig. In de bijbel is duidelijk dat we dit symbolisch moeten opvatten. God gebruikt wel vaker het getal 7 als symbolisch getal> Petrus moet bijvoorbeeld 7 x 7 vergeven. Daarmee wordt niet bedoeld dat hij na 49 x mag ophouden met vergeven. Het getal 777 is dus symbolisch.

Dan de duivel. Hij is de gevallen engel die het allemaal net niet kan. Hij bereikt heel veel, bijna net zoveel als God. Ook hij kan in je zijn en je gedachten richten, ook hij kan omstandigheden zo genereren zoals hij dat wil, maar het is altijd op de duivelse manier: als je voor hem valt blijf je van hem. Zo ook Adam en Eva: hij wist de hele mensheid voor zich te winnen door hen wijsheid te geven via dat fruit uit die boom. Hij gaf ook echt wijsheid!

Het probleem is alleen dat hij 666 is, en dat betekent: niet voldoende, wel machtig , maar niet almachtig!!! Daarom verlies je altijd contact met de almachtige 777 als je luistert naar de 666.

Dus: 777 is symbolisch, dus 666 ook! Niks geen duivelse voetbaluitslagen en duivels internet! Wel beseffen dat 666 ook in jou kan komen  ;(

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #113 Gepost op: oktober 22, 2003, 11:18:46 am »
Symbolisch.
Dus als je de betekenis van die symboliek niet kent of beseft, kan ze je dan ook kwaad doen?

Er loopt regelmatig iemand voor ons huis langs te joggen met een T-shirt aan met 666 erop, wat de naam is van zijn volleybalteam.
Kan dat kwaad voor hem?

Er zijn ook "grappige" T-shirts te krijgen met bijvoorbeeld "667: neighbour of the Beast" erop.

Wat ik bedoel is: moet je oppassen voor 666, of kan 666 alleen gevaar als je het met de duivel associeert?
Bombus terrestris Reginae

seth

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #114 Gepost op: oktober 22, 2003, 11:33:23 am »
Het getal 666 gebruiken zonder kennis te hebben van de duivel?

Tja. Dat zou je de hardloper zelf moeten vragen.
Ik zie meisjes lopen met kettinkjes met het JING-JANG teken. Op de vraag of ze weten wat dat betekent antwoorden ze meestal in de trend van kweenie en... iets met gelijkheid of zo. Dat zie ik ook niet als een doelgerichte aanval op het leven van het meisje.

Pas wanneer ze beseft wat het wel betekent, en of ze erachter staan geeft hun ruimte om een keus te maken. Zo ook de runner voor jouw huis  :)

sammy15nl

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #115 Gepost op: december 18, 2003, 09:01:48 pm »
het zou zo zijn dat er bij het vertalen vd bijbel een fout is gemaakt en dat het getal eigenlijk 6161 zou moeten zijn. iemand dat ookal eerder gehoord??
alleen de Heilige Geest kan overtuigen.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #116 Gepost op: december 18, 2003, 09:20:22 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 21:01:48 schreef sammy15nl:
het zou zo zijn dat er bij het vertalen vd bijbel een fout is gemaakt en dat het getal eigenlijk 6161 zou moeten zijn. iemand dat ookal eerder gehoord??
de bijbel is al honderden zo niet duizenden keren uit de grondtekst vertaald.... dus broodje aapverhaal.
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #117 Gepost op: december 18, 2003, 09:20:33 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 21:01:48 schreef sammy15nl:
Ik kan zo 1-2-3 niet vinden waarmee je dit getal zou willen verbinden, dus ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dit opschrijft... Op de eerste resultatenpagina van Google vind ik geen sites die iets te maken hebben met satanisme of iets dat daar op lijkt, dus lijkt het me nogal vergezocht.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #118 Gepost op: december 18, 2003, 09:22:22 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 21:20:33 schreef Harm:
[...]

Ik kan zo 1-2-3 niet vinden waarmee je dit getal zou willen verbinden, dus ik snap eerlijk gezegd niet waarom je dit opschrijft... Op de eerste resultatenpagina van Google vind ik geen sites die iets te maken hebben met satanisme of iets dat daar op lijkt, dus lijkt het me nogal vergezocht.
om eerlijk te zijn.... het huidige satanisme is meer een reactie op het christendom dan dat ze een echte eigen bron hebben. Het is waar dat ze oude heidense symboliek gebruiken..... Maar voor het grootste gedeelte zijn het afgeleiden van het christendom.

Dit geldt metname voor zaken met betrekking tot de duivel. Het getal 666 is een getal wat alleen uit de bijbel komt. Het is dus niet verbonden met het buitenbijbelse heksendom of heidendom.
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #119 Gepost op: december 18, 2003, 09:37:46 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 21:22:22 schreef Alfredt:
Dit geldt metname voor zaken met betrekking tot de duivel. Het getal 666 is een getal wat alleen uit de bijbel komt. Het is dus niet verbonden met het buitenbijbelse heksendom of heidendom.
Weet ik, maar misschien was dat ook wel het geval met 6161, dus vandaar dat ik dat maar even na heb gezocht :P.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Ge2rt

• KL-006-5418
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #120 Gepost op: december 18, 2003, 10:21:50 pm »
Als het gaat om streepjescodes, dan wil ik nadrukkelijk stellen dat er geen enkel patroon vast te stellen is. Wanneer je het hebt over 666, dan gooit het controlecijfer duidelijk roet in het eten, zodat geen vier paren van 666 kunnen worden geidentificeerd. Ik heb dan ook de neiging om de gesuggereerde verbinding tussen de streepjescode en 666 te wantrouwen.

http://users.raketnet.nl/~grt/ean13-666.jpg
http://users.raketnet.nl/~grt/ean8-666.jpg

Ergens in de afgelopen maanden stond mijn kilometerteller ook op 666. Betekent dat misschien wat?   8)7
After death it's so much fun - Talk Talk

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #121 Gepost op: december 20, 2003, 09:47:30 am »
Het getal 666 maar ook bijvoorbeeld 999 zijn getallen die in het licht staan van de verhoging en de bevestiging van de eigen wil van de mens, die zich boven de Almachtige Schepper verheft. Openbaringen spreekt over het getal dat berekend moet worden en dat van een Mens is. Het Vatikaan, de stadsstaat waarvan de wortels terug te vinden zijn in de Babylonische occulte, de vertegenwoordiger is van het Beeld van Nebukadnessar, als politieke bewaker ervan, daar waar het de samengebalde eenheid in het beeld van Openbaring 13: als het eerste beeld met een centraal gelegen kop van een (Babylonische-) leeuw alle religieuzr stromingen in en van deze wereld moet samenbrengen tot één geestelijke organisatie, en het moet leiden, door chaos en vrede, wisselend op te roepen, door politieke vriendschappen met alle koningen der aarde, die ook onderling vrienden zijn en Meesters zijn in het misleidende en mystieke schaakspel, dat als een rad voor de ogen van de mensen wordt afgedraaid. Als een ogenschijnlijke slecht geregiseerde film, omdat eeuwige vrede en volmaaktheid, ver te zoeken zijn, alhoewel men meent dat het op deze wijze te realiseren is; hun Koning is Satan. Zo is bijvoorbeel een ander symbolische getal -1- oo,van Satan, alsdat hij zich op de eerste dag der week laar aanbidden. En zo is het getal 5 de penta het getal van Zijn politiek-militaire almacht; de profetie en de wapenrustig des Satans; geweld door het gebruik van wapentuig om de mens niet tot het eeuaige leven, maar de slaap in te jagen en elkaar te bedrijgen. Vrede op deze aarde? Zo is het Pentagon: Plaats waaruit ik mijn macht over de wereld formeer. Een profetische berwijs van het 2e Beest ( uit de aarde) Openbaringen 13. Daar waar neo-conservatieve Amerikanen (waaronder Rumsfeld = Duitser van oorsprong) willen den de wereld dwingen slechts één f" democratisch" fundament te erkennen; dat van de USA VREDE op AARDE  FORGET IT!
« Laatst bewerkt op: december 28, 2003, 11:19:50 am door Baldur »

Marloes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #122 Gepost op: december 27, 2003, 11:59:09 pm »

quote:

op 31 May 2003 18:38:58 schreef dingo:
Dus als ik het goed begrijp loopt straks iedereen met een streepjescode op zijn voorhoofd en handen?
Voor een vervolgdiscussie over deze tekst uit Openbaringen: ga naar Kopen en verkopen.
[Prediker 7:29]

Zijnkind

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #123 Gepost op: december 28, 2003, 02:00:50 pm »

quote:

op 18 Dec 2003 22:21:50 schreef Ge2rt:
Ergens in de afgelopen maanden stond mijn kilometerteller ook op 666. Betekent dat misschien wat?   8)7
Dat je weinig rijdt of dat je een erg nieuwe auto hebt. Of was het je dagteller?

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #124 Gepost op: december 28, 2003, 03:08:03 pm »
Bravo,Baldur,'zoon van Odin'!.
Welk een rede!
Ik ben het met je eens,en steun je in je opvattingen,en toch..
Is het,omdat ik dat laatste restje van die balk nog uit mijn oog moet halen?
Is het,omdat ik 'het samenspannen' beu ben?
Is het,omdat ik Openbaringen,ten diepste,toch niet serieus kan nemen?Is mijn ge-
loof te klein?
Ben ik ziende blind?
En misschien ook nog doof,want ik hoor zelden of nooit iets van dit onderwerp,in
deze vorm,in mijn gemeente.En er is hooguit hoon te verwachten van mijn 'hei-
denvrienden'...Reeds 'in the pocket'.

Baldur (waarom die naam?),het wordt tijd dat we eens gaan kijken hoe Nederland
in het plaatje past.Heb je misschien zin om een monitor op te zetten met de verrichtingen van,met name,onze regering?
Kom ik in het nieuwe jaar op terug met een nieuw topic!
Tot dan,en in de tussentijd een 'chille' vakantie!
In Christus,Van.

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #125 Gepost op: januari 03, 2004, 02:19:25 am »
Jezus leert ons dit;

1 Thessalonicenzen 5
1-2    Ik hoef u niet te schrijven wanneer en onder welke omstandigheden dit allemaal zal gebeuren, broeders. U weet immers dat de grote dag van de Here geheel onverwacht komt, als een dief in de nacht.
3   Terwijl de mensen zeggen: "Er is rust en vrede; er dreigt geen enkel gevaar", zal de vernietiging hen plotseling overvallen, zoals de weeën een zwangere vrouw overvallen. Geen van hen zal eraan kunnen ontkomen; zij zullen nergens heen kunnen vluchten.
4   Broeders, u leeft echter niet in het donker. Die dag zal u niet overvallen als een dief.

De Paus heeft, tijdens zijn Nieuwjaars-/Kersttoespraak recent bekend gemaakt dat hij voor een Nieuwe Wereld Orde is. Gebaseerd op Internationale Wetten. Vaneccles lees Openbaringe 13 maar eens goed, luister ook maar eens naar de uitspraken van politici! Beste vriend, spot niet met jezelf en met mij, maar vooral niet met datgene wat Jezus ons wil vertellen. Terwijl velen menen dat de wet aan het kruis genageld is (een leugen). Openbaringen wijst ons op de vereniging van 2 vrienden, die beiden wetten en geboden voor bereiden, die niet van God maar van mensen zijn, gefundamenteerd op de zondige verlangens van mensen die zich een vrede willen toe-eigenen, die niet van de Hemel komt, maar gewoon van de Overste dezer wereld. De oorlog in Irak wordt slechts gebruikt om deze economische en religieuze wetten in te bedden in een vrome poging de Islam en Christendom ( die notabene uit één bron komen; Rome) als rechtvaardiging van een wereldse schijnvrede te gebruiken. Eén Leider zal daaruit voortkomen; een Paus. En het zal mij geenzins verbazen als Satan zelf de allerlaatste Religieuze Leider zal zijn die deze wereld heeft voortgebracht. Wat een inmense dictatuur zal dat zijn; de mensen zullen bezwijmen van de angst!

En zo bereid Satan door zijn Geestelijk wetgever in Rome WETTEN en GEBODEN voor van een menselijke structuur, om de Führer van de One World Order blindelings en slaafs na te volgen. Het Pentagon ( plaats waarvan uit ik regeer) en Rome; plaats waar de Geestelijke wetgever van Babylon huist, zal Satan proberen om de juridische en morele wet van God; te niet te doen. Vaneccles je moet er eens over nadenken of je niet spot met je eigen genade en de gelegenheid die God je geeft om de genadetijd te gebruiken belijdenis van zonden te doen en de Heilige Geest te vragen om inzicht en openbaar te maken wat Hij heeft mede te delen, nu het nu nog tot redding van velen.

Jakobus 2
18   Iemand zou kunnen zeggen: "Och, het hangt er maar van af hoe je het bekijkt. De één legt de nadruk op het geloof, de ander op de daden." Wel, als dat zo is, hoe kunt u mij dan uw geloof laten zien, als dat niet uit uw daden blijkt? Ik zal u mijn geloof laten zien uit wat ik doe.
19   Durven sommigen van u nog te beweren dat 'geloven alleen' genoeg is? Gelooft u dat er maar één God is? Dat is goed, maar dat geloven de boze geesten ook; zij beven van angst voor Hem!
20   Dwazen! Wanneer zult u eens leren dat 'geloven' geen zin heeft als u niet tegelijk ook dcet wat God van u vraagt? Geloof dat niet met daden samengaat, is geen echt geloof.

En nu de werkelijke reden om in Irak een oorlog te beginnen, door de VS;

Denktank plande Irak-oorlog al in 1998

Gepubliceerd op maandag 01 december 2003

Politieke theorie achter een oorlog
(oorsponkelijk gepubliceerd 6 maart 2003)
Niks olie of 'war against terrorism'. Al in 1998 bedacht en publiceerde een neo-conservatieve denktank de plannen voor een oorlog. Veel aandacht werd er niet aan geschonken, maar nu de kopstukken uit die denktank aan de macht zijn, lijkt het te gaan gebeuren.

'The Project for the New American Century' (PNAC) werd in 1997 in Washington opgericht. Onder de eerste ondertekenaars van de principes zaten bekende namen uit de hedendaagse Amerikaanse politiek. Jeb Bush (gouverneur van Florida en broer van de president), Dick Cheney (vice president), Lewis Libby (Cheneys rechterhand), Donald Rumsfeld (Minister van defensie), Paul Wolfowitz (Defensie secretaris), Richard Armitage (secrateris Buitenlandse Zaken) en Richard Perle (voorzitter Defense Policy Board) zijn allen leden van het eerste uur.

Het doel van de PNAC is eenduidig: de herbevestiging en reïnstallatie van de Verenigde Staten als de hegemoniale grootmacht in de wereld. Kortom een hernieuwde Pax Americana. (of te wel een One Order Systeem)

Over een Niewe Wereld Order en de in vervulling gaan van de Profetie, zoals Jezus ons mededeeld en waarschuwt, gesproken! Wie staat nu nog aan de kant van de USA, van hen die zeggen Christus werkelijk na te volgen.
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2004, 08:39:18 am door Baldur »

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #126 Gepost op: januari 03, 2004, 04:57:23 pm »
Baldur,ik ben in een paar ogenblikken terug,maar kun je me eerst vertellen waar-
om je denkt dat ik mijn laatste post met jou spot,of met God?
Cheers,Van.

P.s:besef je dat je,dat je volgens je eigen redenering,een Amerikaan bent?
Netzo als ik en alle Nederlanders...
Of beschouw jij jezelf enkel en alleen als 'inwoner van het Koninkrijk Gods'?
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2004, 05:03:17 pm door vaneccles »

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #127 Gepost op: januari 03, 2004, 06:19:22 pm »
Hallo Vaneccles,

In een interessant artikel over de One World Order, werd uitgelegd dat we allemaal onder de vlag van de 2 Beesten komen; ALLEN zullen onder het gezag van Satan komen. Dat is een feit, want ten slotte is de Draak de Overste van deze  wereld. Wat de navolgers van Christus betreft; zij zijn reeds inwoners van het Hemelse Koninkrijk, omdat Jezus spreekt over "bijwoners" in een Rijk dat niet van de Hemel is. Als dus het Pentagon de wereld met burgerweytten zal besturen, dan inderdaad zullen we allemaal Amerikaan zijn, onder hetr gezag van een gedefinieerde democratie welke politiek en religieus gecontroleerd en in stand gehouden zal worden door de USA.  In dat opzicht zijn we allemaal "Amerikanen".
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2004, 02:22:54 pm door Baldur »

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #128 Gepost op: januari 03, 2004, 06:44:57 pm »
Gesteld dat ik Amerikaan ben,wat zou ik dan moeten doen,Baldur?

Als rechtgeaard man zou ik niets van doen willen hebben met de Bush-administra-
tion,net als de rechtgeaarde Nederlanders in '40-'45 weinig op hadden met de
Duitse overheersing,als u mij die vergelijking toestaat.
Die personen organiseerden verzet,wat later,overkoepelend,de Binnenlandse
Strijdkrachten werd genoemd.Suggereert u nu dat ik,als rechtgeaard en God-vre-
zend man 'ondergronds' aan de slag moet?
Of zou ik met de bijbel in de hand de huizen afmoeten,om de mensen de tijding van dit grote onrecht te brengen? (Ik besef dat je deze vragen spottend op kunt vatten,maar doe dat niet;zoo zijn ze niet bedoeld)

Zie,ik pieker er al een tijdje over,zonder de bijbel in twijfel te trekken (al bent u
het tegenovergestelde van mening).
Wat ik niet snap,is dat,om een beeldspraak te gebruiken,de drenkeling van aller-
lei goede adviezen wordt voorzien vanaf de kant,terwijl de toeschouwers rustig blijven toekijken hoe de drenkeling spartelt.
Geen revolutie,wel de gedachte.

Ik ken een aardig aantal Amerikaanse websites die behoorlijk profetisch bezig
zijn,op wat voor onderdeel en in wat voor hoedanigheid ook.
Sommige neigen naar het militante en spreken van waar patriotisme,doch wat ze
gemeen hebben is dat ze de bijbel als basis nemen voor alles wat ze doen.Lovens-
waardig streven.
Maar niemand hóórt ze!Ze zijn als roependen in de woestijn.
Ik zou wel eens willen weten hoe u gedacht had dat te veranderen?
Een mars op Washington?Betere voorlichting bij de verkiezingen?Een staatsgreep?
Want ik,Amerikaans-Rooms burger,weet niet wat te doen.
Paulus,Romeins staatsburger,predikte het evangelie...heee.. :)

vaneccles

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #129 Gepost op: januari 03, 2004, 06:47:39 pm »
"Jezus spreekt over "bijwoners""..-waar?

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #130 Gepost op: januari 04, 2004, 04:00:22 am »
In 1 Kronieken 29 vers 15 vinden we deze passage;

15  Want wij zijn vreemdelingen en bijwoners voor Uw aangezicht, gelijk al onze vaders; onze dagen op aarde zijn als een schaduw, en er is geen verwachting.

met betrekking tot het Amerikanisme; het gaat er om dat de alle landen door de
Hoer bezocht worden en deze, in geestelijk-moreel opzicht, die landen controleert. De Hoer zit aan vele wateren in Opebaring, betekent dus dat Rome, door politiek-religieuze invloed en sturing, de Leiders der wereld een moreel fundament oplegt dt alleen door mensen id bedacht en niet van God in de hemel kan zijn. Dat zegt het Vaticaan er ook duidelijk bij; ZIj menen de vrede op aarde te brengen en hebben daarvoor een Beeld van Jezus gemaakt, dat afwijkt van de Levende God, die we allemaal persoonlijk moeten hebben (door de Heilige Geest). Okay Satan gebruikt, net zoals God een geestelijk en burger wet, om zijn Rijk te rechtvaardigen. De USA, sar als 2e Beest geprotteerd wordt voorziet in de burgerwetgeving, maar zal eerst door het geestelijke fundament worden gevoed a.h.w. Nog steeds ontbreekt het de USA aan een morele (geestelijke) toestemming om bijv in Irak te mogen optreden. De rednene zijn vaag en worden, met zoveel woorden, niet gerechtvaardigd. Nu, de mensen vragen steeds luider om ee rechtvaardiging. Door geschreeuw en vqlse en drog-rednen te hanteren volgt de Wereld in verbazinbg de Beesten. Nu het blijkbaar op een gunstig moment is toegespitst, spreken nog maar weinig mensen en politici over de schermutselingen tussen de USA en de VN. Allemaal poppenkast, want nu heeft Rome de morele wetten gereed, om de oorlog tussen de USA en Irak te rechtvaardigen; dat wil zeggen, Rome doet het nu voorkomen alsof zij oprecht ontstemt is over het akkefietje tussen de USA en de VN, terwijl in 1997 de hardliners / consrvatieven binnen de US Govrnment (Pentagon) al plannen klaar hadden om Irak aan te vallen en was er dus al helemaal geen sprake van betrokkenheid van de VN in dit geheel. WEL kondigde de VN toen aan dat zij de enige en juiste organisatie was en is, om alle landen te verenigen (Alle Länder Vereinigt Euch). Iedereen dacht dus dat de US zich aan die wetmatigheid zouden onderwerepen om hun snode plannen te bedekken met de mantel der mystiek. Een rad voor de ogen gedraaid. Zo leren we dus dat ALLES hier op aarde door de zonde bedoezeld is!  Neen, Rome komt nu naar voren als een reddende engelvan de wereldvrede en de rechtvaardiging van de oorlog, ook al doet zij het voorkomen dat de oorlog in Irak zo verschrikkelijk is. Maar blijkbaar is de onfeilbaarheid van de Paus smechts een leugen, omdat Jezus ons helemaal niet leert dat er vrede komt op deze aarde en dat er nooit van een aardse politiek gesproken kan woren, als het om (Zijn) een Rijk gaat dat niet van deze aarde is en dus ook andere wetten en geboden hanteert (10 geboden) In dat opzicht zijn Christenen, zolang zij de wet van de hemel hanteren als hun fundament, hier slects bijwoners en voelen zij zich als vreemdelinegen.
Nog evben voor de goede orde; is het u bekend broeder Vaneccles dat ALLE electronische communicatie, dus ook datgene dat via de PC plaats vindt maar ook uw mobile phone zijn oorsprong vind bij het Amerikaanse Ministerie van Defensie?
Is wel iets om over na te denken!

BIG BROTHER is watching you.

De overheid is al jaren bezig met te trachten een controle te krijgen over het Internet, en daarmee over u. Het is erger dan u denkt!

Allerlei redenen worden daarvoor aangevoerd. Het voorkomen van terroristische aanvallen, het oprollen van de internationale misdaad, en nu ook om u te behoeden van al die vervelende spam.

Maar nooit wordt echt expliciet genoemd dat ze een betere controle willen hebben over wat u met uw eigen verdiende geld doet. Ze willen alle mogelijkheden om belasting te heffen voor meer dan 100 procent uitbuiten.
Ook hoor je niet, dat als ze eenmaal die controle hebben, dat ze dan een bedrag gaan eisen voor elke e-mail die u stuurt. Met de miljoenen e-mails die per dag de wereld rondgaan, zijn dit enorme bedragen die de overheidsmacht aanzienlijk zouden kunnen versterken.

Op de Libertarische Conventie in Londen belichtte dr. David Carr echter nog een heel andere weg. Die gaat via uw eigen computer.
In veel computer (o.a. IBM ThinkPad) is al een chip in het moederbord ingebouwd die uw computer kan beheersen. De bezitter van de software van die chip kan bepalen wat u wel of niet kunt ontvangen, en aan zijn meester terugmelden wat u verstuurt en ontvangt.

De bezitter van die software kan de leverancier van uw computer zijn, maar ook de overheid.

Denk er eens over na wat dit betekent.
Een dezer dagen hopen we iets meer te kunnen vertellen over de angstaanjagende fascinerende lezing van David Carr.

PS. Terwijl we dit stukje wilden plaatsen, ontvingen we van Aschwin nog het volgende, hierin passende, eveneens bedreigende bericht:

Fox News:
"A global summit scheduled in December may result in a proposal to put the Internet under United Nations control -- an idea that has met solid resistance from the United States." One official said that the U.S. government will "resist any efforts to take the Net out of the private sector." (12/1/03)
http://www.free-market.net/rd/770924334.html

Geplaatst om 11:50 op 02-12-2003 door Hub - Topic: Vrijheid

Dit is een bericht dat we in vele maten en soorten kunnen vinden op Internet, allen zijn juist of dekken de lading voor een groot deel; maar ik was getuige van de bevestiging ervan, tijdens een symposium ove E-learning waarbij een Amerikaanse professor in de ITC technology ons een dia liet zien met daarop aangegeven alle organisaties die betrokken zijn bij de plannen en werken die het Amerikaanse MINDEF reeds had gerealiseerd en planmatig voor de toekomst zou uitwerken verder om door intimidatie en policy de mensen daar te brengen waar zij willen dat de mensheid staan moet. Ook bij het produceren van films en computerspellen heeeft het Amerikaanse MINDF, een hele dikke vinger in de pap.

Baldur
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2004, 04:29:41 am door Baldur »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #131 Gepost op: januari 04, 2004, 07:20:21 pm »

quote:

op 03 Jan 2004 18:47:39 schreef vaneccles:
"Jezus spreekt over "bijwoners""..-waar?

Ef 2,19
  Zo zijt gij dan geen vreemdelingen en bijwoners meer, maar medeburgers der heiligen en huisgenoten Gods,  

1 Petr 2,11
  Geliefden, ik vermaan u als bijwoners en vreemdelingen, dat gij u onthoudt van de vleselijke begeerten, die strijd voeren tegen uw ziel;  

Jezus spreekt hier dus niet rechtstreeks over. Dit kon ook pas toen het Joodse volk Hem verwierpen en dat tijdens de Handelingen.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Baldur

• Profetie
    • Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #132 Gepost op: januari 05, 2004, 02:08:25 pm »
Beste vaneccles,

Als Jezus spreekt over Zijn Hemels Koninkrijk of over het feit dat Zijn Rijk niet van deze wereld is, dan blijkbaar kunnen we toch inwoners van het Hemels Koninkrijk zijn. Alhoewel dat Rijk er gewoon is, is het voor ons nog gesloten in praktisch sociale zin, omdat eerst Jezus nog terug moet komen. Toch kunnen we in Geestelijke zin ons voorbereiden. Immers de Heilige Geest is Jezus' plaatsvervanger. Als Jezus mededeeld dat Zijn volk zal komen uit ALLE taal, natie, stam en volk, dan maakt het dus inderdaad niet uit tot welk land of nationaliteit we behoren. We worden nieuwe burgers van een Nieuwe en Hemelse maar ook eeuwige Staat. Satan doet Jezus na door ook één Staatsvorm te creëren uit alle stam, natie taal en volk. Dus de One World Order Systeem is het equivalent van het Hemels Koninkrijk, ook met een troon (aardse) ook met een geestelijk kader (Rome) ook met een burgerwetgever (USA= Zij beweren en bevestigen dat hun Regering -vanuit het Pentagon de WERELD LEIDEN; Het getal 5= PENTA is een Satanisch getal dat wijst naar de essentie; daar waar vanuit ik regeer!!) zonder geweld (voor een deel) want de gehoorzaamheid die dan heerst, LIJKT op vrede en gerechtigheid maar is een afgedwongen en geen-andere-keuze acceptatie en zal door een dictatoriaal (chip-) systeem in stand worden gehouden. Men is of word een slaaf van het systeem en wordt als een zombie gevoed en slaaf om een oncontroleerbaar systeem mee te werken. De Duif krijgt voedsel als hij het groene lichtje beroerd met zijn snavel maar bij het rode niet. Een bekend experiment om te onderzoeken in hoeverre mensen bereid zijn te gaan om te (willen) kunnen overleven in een gecontroleerde Staat.
Alleen een Splintercel zal in staat zijn het systeem te dwarsbomen. Maar als ook hij niet doet wat men hem opdraagt, trekt ook zijn Leider de stop uit zijn cyberconnected denken en sterft Splintercel een dood die hij niet voorzien had. Zonder proces en zonder redelijke verdediging van zijn beslissing.

Het getal 666 pmvat dus het gehele politiek-religieus-economsiche denken van de mens; DIE staat centraal NIET Jezus. Satan is de Mensenmoordenaar en gebruikt de mensen van deze wereld, IEDEREEN is daarin betrokken; de geestelijke wetgever en leiding, zoials Jezus is voor het HEMELSE is de Bisschop van Rome, ook hier plaats ik die overweging, getoond aan de uitspraken vanm Rome zelf;

Niet de Paus zelf, direct, maar politiek en strategisch is hij gelijk een Wereldheerser een dictator puur sang. Enkele feiten op een rij;

In het boek van Maliachi Marten, een verdediger van de Roomse kerk en -vooral- haar wereldgezag zegt dit over de kerk van Rome:

Het Pausdom en zijn gevestigde organisatie, die de rooms-karholieke kerk, hebben bijna 2000 jaren nodig gehad, om een wereldreligie te worden en als zodanig erkend te zijn. Met een politiek doel em structuur? Ja, met een wereld POLITIEK DOEL en een een WERELDPOLITIEKE structuur. Op de keper beschouwd, maakr Paus Jophannes Paul II als rechtmatige plaatsvervanger van Christus er aanspraak op, om de hoogste gerechtshof van de Statengemeenschap te zijn.  (Keys of Blood M.Martin pages 374-375)

Hier zien we beste forumleden dat de Hoer aan vele wateren zit en diens politiek en religieuze pad BEPAALT.
Satan leidt de New World Order door menselijke systemen die zijn gedachtegoed nalopen. In verbazing gaat de mensheid die achterna (Openbaringen)

Wat zegt de  Bischop van Rome nu over de zondag, door Jezus aangegeven als het Merkteken van het Pauselijke gezag in feite dus de Draak.

Met het in achtnemen van de zondag door de protestanten brengen zij EER aan, zichzelf ten spijt de Rooms Katholieke kerk en dienen zo Satan, op zijn 1e dag van aanbidding (Protestantisme of Today page 213)

Let wel hier voeg ik wel twee zaken samen; Satan als Overste van deze wereld en zijn menselijke organisatie.

De Bisschop van Rome, maar ook Kardinaal Simonis zeggen openlijk;

De ZONDAG is ons MERKTEKEN van GEZAG. De Rooms Katholieke kerk staat BOVEN de Bijbel en deze OVERDRACHT van de VIERING van de Sabbt is het bewijs van dit. (Record London, Ontario 1 sept 1923)

U ziet hier dat de Bisschop van Rome, daar waar de  TROON VAN SATAN is, zonder omhaal de SABBAT, die notabene in en de Hemel nageleefd wordt, op de stenen tafelen IN de Hemelse Ark is als bewijsvoering en basis van de Schepping voor deze aarde, door de PAUS zonder omhaal genegeerd wordt en de wereldse, ocuulte ZONDAG daarvoor in de plaats heeft gesteld.

Wie nu nog durft te beweren dat de ZONDAG een gave van Jezus is of verandert is op DIENS gezag, moet wel blind en doof zijn, maar vooral ook misleid en misschien een beetje dom.

Is de Paus een dictator en intolerant?

Leest u het volgende eens;

Daarom EIST  de Katholieke Kerk ook het RECHT op van de dogmatische INTOLERANTIE met betrekking tot haar leer en is het onjuist, haar te verwijten om het uitoefenen van dit recht... Zij beschouwt haar dogmatische intolerantie niet alleen als haar onbetwistbare recht, maar ook een HEILIGE plicht (?) VOlgens Romeinen !3:4 hebben de wereldse autoriteiten het recht om vooral ernstige misdaden, met de door te bestraffen, daaruit volgt dat de 'ketters' niet alleen geëxcommuniceerd, maar ook gedood mogen worden (De Katholieke encyclopedie, uitgave 1911 Deel 14 pages 766 en 768)

U ziet terwijl wei de Sabbat negeren en overtreden en anderen zo leren, zij een zondige daad omzetten in ee politiek doel maar tegelijkertijd menen dat de Bijbel m.b.t. hun oordeel en werkwijze; velen onschuldige mensen de dood injaagt.

Immers zegt Jezus zelf niet dat Hij niet oordeelt en de zondige mens helpt tot inzicht en heen zendt zonder te doden pf te oordelen.

Is Irak, Afganistan en zelfs WO II geen voorbeeld van het Gezag van Rome zoals zij hier openbaart?

Wat is ons antwoord hierop!

Rome navolgen en een onrustig en onzeker leven te moeten leiden met de schijnheiligheid van vrede en een rijkgevulde portemonaie. Of de geboden navolgen en de wet naleven, de Sabbat van de Bijbel de de Here navolgen en zo te groeien in Jezus' gerechtigheid om eeuwig gered te zijn in plaats van geboden en wetten van mensen na te volgen en verloren te gaan; als we daarvoor zo duidelijk gekozen hebben. Voor mij is de niet de Paus maar de gehele organisatie die onder Satans Merkteken deze wereld bestiert, een dictatoriale macht die de schijn van vrijheid en recht ophoudt aan een vals Evangelie dat van deze wereld niet is, maar wel getuigt.

Hiermee is, lijkt mij voldoende aangetoond dat het getal 666 datgene is wat Openbaringen weergeeft. Het staat niet in een klein vakje in de Bijbelse- en profetische geschiedenis maar omvat een veelheid aan machten, die -net zo als bij de Vader in de Hemel- een DRIE-EENHEID is. De Heilige Vader er van is Satan, die vertegenwoordigt wordt door de Paus, zoals Jezus de Hemelse Vader vertegenwoordigde. De Heilige Geest is de Plaatsvervanger van Jezus en die ALLEEN kan ons daadwerkelijk verbinden  met Onze Vader die in de Hemel is!

Sabbat en geboden hebben niet afgedaan maar zijn nu op de laatste treden van de Heilsgeschiedenis worden zij alsmaar belangrijker. Wie ze niet aanvaard of wil vasthouden aan tante Catootje en oom Siert van de streng gereformeerde kerk in Zeebanketland, zal sterven in de ZONDAG -s- dient van menselijke ideeën en geboden van mensen op de dag des Heren die regelrecht van de troon van Satan komt. Voor hen die voor zover niet weten is dit geen oordeel, maar zij die hebben gelezen en ervaren, persoonlijk in geloof, en nu wel weten, is er geen excuus meer om Jezus' waarschuwingen zondermeer in de wind te slaan, maar te beproeven aan de Heilige Geest totaan de spoedige wederkomst van Onze Heer en Heiland.
« Laatst bewerkt op: februari 26, 2004, 02:22:23 pm door Baldur »

boesboes

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #133 Gepost op: februari 07, 2006, 10:34:32 pm »
Citaat
dingo schreef op 01 juni 2003 om 13:52:
[...]

Dat is niet zo vreemd als het lijkt, de details kan ik me niet meer herinneren maar het heeft te maken met het gegeven dat 6 deelbaar is door 2 en 3. Die drie zessen dienen dus als een soort controlepunten van de barcodescanner. Nogmaals voor de details men neme Google en je krijgt er meer dan je wilt hebben.

Kan iemand mij zeggen waar het cijfer 6 in de barcode wegkomt, dus ik bedoel je ziet wel aan het begin, in het midden en aan het eind een "||" staan, maar wie zegt dat het een 6 is?

Laodicea

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #134 Gepost op: februari 07, 2006, 11:56:27 pm »

quote:

boesboes schreef op 07 februari 2006 om 22:34:Kan iemand mij zeggen waar het cijfer 6 in de barcode wegkomt, dus ik bedoel je ziet wel aan het begin, in het midden en aan het eind een "||" staan, maar wie zegt dat het een 6 is?
Omdat je soms nog een andere zes in de code aantreft die dan weliswaar niet uitsteekt, maar er ook zo: "||" uitziet.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Laodicea

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #135 Gepost op: februari 08, 2006, 12:03:54 am »

quote:

Baldur schreef op 05 januari 2004 om 14:08:
Het Pausdom en zijn gevestigde organisatie, die de rooms-karholieke kerk, hebben bijna 2000 jaren nodig gehad, om een wereldreligie te worden en als zodanig erkend te zijn. Met een politiek doel em structuur? Ja, met een wereld POLITIEK DOEL en een een WERELDPOLITIEKE structuur. Op de keper beschouwd, maakr Paus Jophannes Paul II als rechtmatige plaatsvervanger van Christus er aanspraak op, om de hoogste gerechtshof van de Statengemeenschap te zijn.  (Keys of Blood M.Martin pages 374-375)
.

Het is plaatsbekleder en niet plaatsvervanger, verder vind ik dat je bronvermeldingen erg slecht zijn, bij zulke zware beschuldigingen volstaat het niet om slechts naar gelijkgestemden te verwijzen.

Ik geloof ook dat we in de eindtijd leven, maar dit soort neo-montanistische praktijken doen de goede zaak meer kwaad dan goed.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

diak2b

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #136 Gepost op: februari 08, 2006, 02:07:22 am »

quote:

Baldur schreef op 05 januari 2004 om 14:08:
Het Pausdom en zijn gevestigde organisatie, die de rooms-karholieke kerk, hebben bijna 2000 jaren nodig gehad, om een wereldreligie te worden en als zodanig erkend te zijn.
Nou, nee. Een beetje afhankelijk van wat je precies bedoelt met " wereldreligie"  is dat moment nog niet aangebroken cq was veel minder dan 2000 jaar nodig. En erkenning? Van wie denk je dat de Kerk erkenning nodig heeft, anders dan de erkenning die ze al 2000 jaar geniet?

quote:

Met een politiek doel em structuur? Ja, met een wereld POLITIEK DOEL en een een WERELDPOLITIEKE structuur. Op de keper beschouwd, maakr Paus Jophannes Paul II als rechtmatige plaatsvervanger van Christus er aanspraak op, om de hoogste gerechtshof van de Statengemeenschap te zijn.  (Keys of Blood M.Martin pages 374-375)
"Op de keper beschouwd" is niet direct het begin van een zinnige argumentatie, vrees ik. Maar he, ik wil je graag gelijk geven in je (met alle verschuldigde respect overigens) ietwat paranoide gedachten, voor wat betreft het morele gezag van de paus. Afhankelijk van hoe je het exact bedoelt (en aan die exactheid ontbreekt het een beetje in je boeiende verhaal) is de paus inderdaad, als rechtmatig plaatsbekleder van Christus, als hoogste wereldlijk gezagdrager in de Kerk van Christus, in een positie die enige overeenkomst vertoont met wat je beschrijft.

quote:

De ZONDAG is ons MERKTEKEN van GEZAG. De Rooms Katholieke kerk staat BOVEN de Bijbel en deze OVERDRACHT van de VIERING van de Sabbt is het bewijs van dit. (Record London, Ontario 1 sept 1923)
Hebben de paus en Simonis dit letterlijk zo gezegd? In 1923? Dan was Simonis er vroeg bij, vind je niet?

quote:

Wie nu nog durft te beweren dat de ZONDAG een gave van Jezus is of verandert is op DIENS gezag, moet wel blind en doof zijn, maar vooral ook misleid en misschien een beetje dom.
mmm, tijd om te beledigen? Persoonlijk vind ik iemand die zo'n onsamenhangende reeks, in beroerd Nederlands gestelde onwaarheden en paranoia weet te koppelen een klein beetje dom, maar om nou iedereen die de Zondag viert blind, doof, misleid en dom te noemen?

quote:

Is de Paus een dictator en intolerant?
De vorige was iets te tolerant als je het mij vraagt. De huidige is weer een stuk duidelijker.

quote:

Daarom EIST  de Katholieke Kerk ook het RECHT op van de dogmatische INTOLERANTIE met betrekking tot haar leer en is het onjuist, haar te verwijten om het uitoefenen van dit recht... Zij beschouwt haar dogmatische intolerantie niet alleen als haar onbetwistbare recht, maar ook een HEILIGE plicht (?) VOlgens Romeinen !3:4 hebben de wereldse autoriteiten het recht om vooral ernstige misdaden, met de door te bestraffen, daaruit volgt dat de 'ketters' niet alleen geëxcommuniceerd, maar ook gedood mogen worden (De Katholieke encyclopedie, uitgave 1911 Deel 14 pages 766 en 768)
Of het citaat helemaal klopt weet ik niet, ik vermoed dat je minstens een vraagteken zelf hebt toegevoegd zonder dat aan te geven. Maar het is feitelijk aardig correct wat hier staat. En laat me dan meteen een tegenvraag stellen: vind je dat jijzelf veel toleranter bent in je bestrijding van wat jij denkt dat onwaarheid is?

quote:

U ziet terwijl wei de Sabbat negeren en overtreden en anderen zo leren, zij een zondige daad omzetten in ee politiek doel maar tegelijkertijd menen dat de Bijbel m.b.t. hun oordeel en werkwijze; velen onschuldige mensen de dood injaagt.
Je draait oorzaak en gevolg om.

quote:

Is Irak, Afganistan en zelfs WO II geen voorbeeld van het Gezag van Rome zoals zij hier openbaart?
eh, nee. Om niet te zeggen: waar haal je het zotte idee vandaan?

quote:

Rome navolgen en een onrustig en onzeker leven te moeten leiden met de schijnheiligheid van vrede en een rijkgevulde portemonaie. Of de geboden navolgen en de wet naleven, de Sabbat van de Bijbel de de Here navolgen en zo te groeien in Jezus' gerechtigheid om eeuwig gered te zijn in plaats van geboden en wetten van mensen na te volgen en verloren te gaan; als we daarvoor zo duidelijk gekozen hebben.
Het weet me toch iedere keer weer te verbazen, mensen die zichzelf blijkbaar nogal bijbelvaste christenen vinden, en die dan geheel in de lijn der farizeeen aan de sabbat wensen vast te houden, tegen de Heer van de Sabbat in.

quote:

Hiermee is, lijkt mij voldoende aangetoond dat het getal 666 datgene is wat Openbaringen weergeeft.
Hiermee is, lijkt mij, een zekere neiging tot paranoide waandenkbeelden aangetoond, maar niet heel veel meer. Je begrijpt, ik respecteer je diep, en zo niet, dan toch minstens evenzeer als jij respect toont voor nogal wat mensen, maar echt een goed onderbouwd, samenhangend verhaal hou je niet. Wel nogal wat onsamenhangende kreten, die dan samen iets zouden moeten hebben aangetoond.

quote:

De Heilige Vader er van is Satan, die vertegenwoordigt wordt door de Paus
Even gewoon voor het idee van de op dit forum geldende regels mbt respect en fatsoen: heb je enig idee wat je zegt?
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Het getal 666
« Reactie #137 Gepost op: februari 08, 2006, 10:30:00 am »
Modbreak:
Het heeft geen zin om op de berichten van 2 jaar geleden te reageren. Met name omdat Baldur van dit forum verbannen is destijds. Hij zal dus niet meer antwoorden. Verder zie ik niet veel nieuwe input in deze oude discussie. Mochten er nog nieuwe 666 gegevens boven tafel komen dan hoor ik dat wel in Feedback. Dit topic gaat op slot.