quote:
Keimpe schreef op 03 juni 2009 om 21:24:Inmiddels heeft de kerkenraad van Kampen noord die kerkt in het Ichtus gereageerd via een
persbericht en een
brief met nadere motivering aan de kerkenraden van de gkvOm een citaat te geven;
"De kerkenraad van de Gereformeerde Kerk te Kampen-Noord (Ichthus) heeft gereageerd op de uitspraken van de generale synode van Zwolle-Zuid 2008 inzake de kwestie Kampen-Noord.
De raad heeft geconstateerd dat de synode niet heeft voldaan aan zijn revisieverzoek.
Daarmee heeft de synode de kerkenraad van de Ichthusgemeente onwettig verklaard.
Lijkt mij niet: alleen het revisieverzoek is afgewezen, andere wegen liggen gewoon open.
quote:
Ook heeft de synode het bezwaarschrift tegen de afzetting van ds. E. Hoogendoorn afgewezen, waarmee zij deze tuchtmaatregel heeft goedgekeurd.
yep, er lijken geen gronden te zijn onder de bezwaren.
quote:
De synode heeft de kerkenraad en de gemeente opgeroepen zich te bekeren van de zonde van scheurmakerij en dit als voorwaarde gesteld voor een plaats binnen het kerkverband.
Logisch: men wil geen verdeeld Lichaam immers?
quote:
De kerkenraad acht deze eis ongerechtvaardigd en ziet zo de Ichthusgemeente door de synode definitief uit het kerkverband gestoten."
Nee, de KR van Ichtus heeft de mogelijkheid nog steeds de mogelijkheid om terug te keren?
Ze worden niet uitgestoten maar kiezen zelf voor een plek buiten het verband van de GKV, een logisch gevolg van hun standpunt en handelingen lijkt mij.
Het is vreemd om de zwarte piet nu bij de synode te leggen terwijl de gemeente zelf de reden is van het huidige besluit van de synode.
quote:
Het is heel triest dat het zo allemaal gelopen is...
Ik ben dan ook heel erg benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
Mja, Gods wegen zijn ondoorgrondelijk..!
Inderdaad triest. Eigenzinnigheid past niet in een verband van kerken, enerzijds zou ik wensen dat er ruimte is voor een dergelijke gemeente, anderzijds zijn er wel spelregels afgesproken die voor een ieder gelden.
quote:
Om te reageren op de TS: blijf de situatie volgen, kijk welke beslissingen er genomen worden en hou je hart vast.
want het is wel in Kampen waar de TU staat, zodoende zou je denken dat daar de knapste koppen rondlopen die een gemeente bij elkaar zouden moeten kunnen houden. niet dus! misschien een wijze les...?
't Is de vraag of die knappe koppen ook in Kampen kerken natuurlijk.
Veel docenten hebben hun kerkelijk domicilie elders en hebben geen invloed in de gemeenten aldaar.
Een wijze les?
Ja. Eerst logisch nadenken voor je domme dingen doet