Auteur Topic: De Speelplaats van Pleun (deel 16)  (gelezen 113313 keer)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
De Speelplaats van Pleun (deel 16)
« Reactie #250 Gepost op: augustus 30, 2006, 06:46:03 pm »
We zijn idd daarna naar het hotel terug gegaan. Je vergeet alleen nog dat we na de Sacre Coeur nog naar de Notre Dame zijn geweest en daarna nog wal langs de Seine te hebben geslenterd. Daarna zijn we pas naar de Eiffeltoren geweest
http://img75.imageshack.us/img75/5625/eiffeltoren1sb6.jpg
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #251 Gepost op: augustus 30, 2006, 07:36:12 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 30 augustus 2006 om 18:46:
We zijn idd daarna naar het hotel terug gegaan. Je vergeet alleen nog dat we na de Sacre Coeur nog naar de Notre Dame zijn geweest en daarna nog wal langs de Seine te hebben geslenterd. Daarna zijn we pas naar de Eiffeltoren geweest

Ow ja, ik wist dat ik wat vergeten was. Bij de Notre Dame hebben we een tijdje het portaal staan bekijken, er zitten hele verhalen in de gebeeldhouwde figuren. De wandeling langs de Seine was ook leuk. Mooie foto trouwens van de Eiffeltoren zeg.  :)

http://newyorkcarver.com/paris2day.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #252 Gepost op: september 01, 2006, 07:56:28 pm »
Woensdagavond met Santaarnpaal een filmpje gekeken. Alweer? Ja alweer. Ik hou nu eenmaal van cultuur. Casanova was dit keer de keuze, een verrassend leuk filmpje. Erg leerzaam ook, van Casanova kan je nog wat leren. Als een verlegen jongeling aan Casanova vraagt hoe hij het moet aanpakken met de dame waar hij een heimelijk oogje op heeft, antwoordt Casanova: “Be the flame, not the mot.” Wat een wijsheid, had ik het maar zo aangepakt bij Y.

http://www.hot.ee/memoirs/casanova/casanova_movie2.jpg

Gisteren was wederom een interessante werkdag. Met de Iraanse een nieuwe afspraak gemaakt. Heeft ze alweer een probleem dan? Ehhh nee. Er kwamen flink wat mensen op gesprek, waaronder de Afrikaan van maandag, waar ik een tijdje mee heb zitten praten. Hij was drie jaar in Afrika geweest om er een vervoerbedrijf op poten te zetten. Hij had een paar bussen op de kop getikt en hoopte dat de zaken gingen lopen. Helaas, in Afrika lopen de dingen vaak wat anders. Hij werd aan alle kanten door werknemers bestolen en was niet meer gewend aan de Afrikaanse manier van zaken doen. Dan maar weer terug naar Nederland.

Daarna kwam een Antilliaanse dame, een heel vriendelijk persoon. Ze had een probleem met haar internetprovider. Een telefoontje loste het op. Ik had haar al vaker gesproken en hoewel ze van de leeftijd is van m’n moeder zou ik toch zweren dat ze me wel ziet zitten. Ze had ook een behoorlijke parfumnevel om zich heen moet ik zeggen.
Tegen het einde van de middag kwam er een Joegoslavische mevrouw die ook al vaker was geweest. Ze zit diep in de schulden en haar energie was afgesloten. Heel vervelend. Ik belde met haar energieleverancier en ook met Eneco, maar voorlopig is er niets aan te doen. Hard maar waar.

Toen was het tijd voor een personeelsfeestje. Een viertal stafmedewerkers vierde een jubileum. Voor alle medewerkers was een barbecue georganiseerd. Het was gezellig, al had ik beter niet die saté kunnen nemen die voor de helft gaar was. Dat kwam doordat ik haast had, ik moest naar het avondspreekuur.
Op het avondspreekuur kwamen twee van de drie cliënten opdagen. Een Marokkaanse meneer, die van alles zat te brabbelen en een hele stapel papieren uit zijn tas toverde. Ik kwam er al snel achter dat hij wat minder begaafd was en wat het probleem was. Hij had ten onrechte een volledige uitkering gehad, als bewoner van een sociaal pension had hij daar geen recht op. De man was amper te volgen, maar vrolijk was hij wel.
De laatste cliënt was een mevrouw die wilde weten wat de gevolgen zijn als de Turkse biologische vader van haar meerderjarige zoon hem zou erkennen. Zou hij dan in dienst moeten in Turkije? Oei, daar vraag je me wat. Ik dacht van niet, maar het Turkse recht is hier ook van belang. En daar heb ik geen verstand van, misschien moet ik Y. eens bellen. Het liep allemaal wat uit, omdat gebeurde wat wel vaker gebeurt: een klant die op zijn of haar praatstoel zit, kennelijk heb ik die invloed op mensen. Ze vertelde dat ze zich snel druk maakte over dingen en eigenlijk wel de politiek in wilde. Dat zou niks voor mij zijn, ik ben dan ook tamelijk onverschillig.

Vandaag had ik vrij en heb ik mij niet erg nuttig gemaakt voor de maatschappij. Op een Feyenoordforum heb ik mij vermaakt met het schrijven van reacties. Er is nogal wat commotie ontstaan, omdat Feyenoord het heeft gepresteerd een reservespeler van Ajax te kopen, wat leidde tot honderden woedende reacties op internet. En terecht, een flinke som duiten neertellen voor een afdankertje van de aartsrivaal, dieper kan je niet zinken.

In het AD las ik dat ‘De Schreeuw’ van de Noorse schilder Edvard Munch weer terecht is, het was twee jaar geleden gestolen. Dat is toevallig, ik ben net een boekje over Munch aan het lezen. Van ‘De Schreeuw’ zijn meerdere versies door hem geschilderd, het heeft me altijd gefascineerd. Ik las toevallig deze week dat het masker van de killer uit de Scream-films is geïnspireerd door De Schreeuw, de gelijkenis is inderdaad opvallend. High culture meets pop culture. Ook een mooi schilderij van Munch vind ik ‘De Madonna’ maar vanwege redenen van kuisheid zal ik daar geen plaatje van laten zien.

http://history.sandiego.edu/gen/filmnotes/images/munch-scream.JPEG

O ja, dit verhaaltje schreef ik vandaag op een Feyenoordforum.

Het positieve is dat wij ooit zullen heersen in Nederland en jaren achter elkaar kampioen zullen worden. In de Champions League zijn we er elk seizoen bij, met wisselend succes. Een keer wordt de halve finale gehaald, maar Bristol Rovers, dat door een rijke oliemiljardair uit Kazachstan in korte tijd de Europese top heeft bestormd, is een maatje te groot. Dat geeft niet, het is geen schande om van zo'n legendarische club te verliezen. De Nederlandse beker wordt gek genoeg niet ieder jaar gewonnen, maar ach, wat maakt dat uit? Wij worden elk jaar kampioen en doen serieus mee in Europa, wat interesseert ons die troostprijs? Die is voor boeren en losers.

Met knikkende knieën komen de tegenstanders naar het Jorien van den Herikstadion op de Tweede Maasvlakte. Met 60.000 toeschouwers is het stadion om de twee weken voor zo'n 2/3 gevuld. Uitslagen van 3-0, 4-0, en 5-0 zijn geen uitzondering tegen de aartsrivaal uit 020. Ooit, heel lang geleden, waren de rollen omgedraaid. Maar bijna niemand die dat nog weet, de supporters die deze inktzwarte periode hebben meegemaakt genieten inmiddels van hun AOW, zijn dementerende of de pijp uit.

Door de inkomsten uit de CL en de jarenlange injecties door een Rotterdamse suikeroom, die zijn geld heeft verdiend in de bietenhandel, is Feyenoord met afstand de rijkste club geworden van Nederland. De Nederlandse competitie staat in hoog aanzien in Europa, ook al presteren PSV en 020 vaak ondermaats in Europees verband. 020 is er ook niet altijd bij. Na het tragische ongeluk waarbij het spelerstoestel in het IJsselmeer stortte, is de club nooit meer de oude geworden. Topsport is hard en dood gaan we allemaal.

Tot zover dit positieve verhaal.
« Laatst bewerkt op: september 01, 2006, 08:00:50 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #253 Gepost op: september 01, 2006, 09:26:49 pm »
Meesterlijk stukje Pleun  _/-\o_

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #254 Gepost op: september 01, 2006, 11:35:50 pm »
dromen mag altijd  8)7
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #255 Gepost op: september 02, 2006, 02:21:53 pm »
wat zijn de reacties?
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #256 Gepost op: september 02, 2006, 05:16:19 pm »
De reacties zijn lovend, iemand vroeg wat ik op had.  :+

another brick

• Bekijk profiel
« Reactie #257 Gepost op: september 02, 2006, 08:26:18 pm »
Ik heb nooit zo goed kunnen begrijpen waar die afwijking vandaan komt om Amsterdam aan te duiden als 020. Zielige gewoonte!
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #258 Gepost op: september 02, 2006, 09:20:43 pm »

quote:

another brick schreef op 02 september 2006 om 20:26:
Ik heb nooit zo goed kunnen begrijpen waar die afwijking vandaan komt om Amsterdam aan te duiden als 020. Zielige gewoonte!
Gewoon populair taalgebruik. Rotterdam wordt heel vaak aangeduid met 010. Er is zelfs een uitgeverij die boeken uitbrengt over design en architectuur die zo heet omdat ze in Rotterdam zijn gevestigd.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #259 Gepost op: september 03, 2006, 12:18:25 pm »
Vrijdagavond begint een beetje mijn vaste stapavondje te worden met R. De teller stopte dit keer bij 7 biertjes, waarbij ik besef dat het behoorlijk kinderachtig is om op te schrijven hoeveel bier je drinkt. Ik kan er niks aan doen, als R. zegt "nog een biertje Pleun?" dan kan je antwoorden met ja of nee en ik ben nu eenmaal een ja-mens. Tot mijn tax is bereikt natuurlijk, we blijven wel binnen de christelijke grenzen. In de kroeg zaten tegenover ons 2 jeugdige dames met elkaar te zoenen. Ik stapte naar hen toe en zei "kap daar eens mee, ik erger me wild." Nee hoor, dat deed ik niet. Ik nam nog een biertje.

Gisteren is mijn maatschappelijk werkster weer eens geweest. Ze had last van haar arm, maar moest van mij gewoon aan de slag. Bij illegale arbeid heb je geen lastige arbo en met links kan je toch ook stofzuigen? Ze legde behoorlijk de knoet erover. Zo moest ik per se mijn slaapkamer en kledingkast opruimen, wat ik met frisse tegenzin deed. In de boekenkast in m'n slaapkamer verzamel ik altijd mijn kleingeld, wat voor mij doodnormaal is. Maar zij vond van niet. En dus moest ik alles verzamelen. Het meeste gaf ik aan haar cadeau, als vakantiegeld. Thuis telde ze het, het bleek € 32 te zijn. Ik ben blij dat al die muntjes een goede bestemming hebben gekregen, ik had er zelf waarschijnlijk niet al te veel mee gedaan.

"Waar is je portemonnee?" vroeg mijn maatschappelijk werkster. "Die heb ik niet" zei ik. "Waar doe je dan je geld in??" vroeg ze verbaasd. Ik klopte op mijn broekzak. Ik gebruik al jaren geen portemonnee meer, ik stop altijd alles in mijn broek- of jaszak. En dat gaat goed, ik voel me er gelukkig bij. Maar mijn maatschappelijk werkster vond dat ik een portemonnee nodig had en wilde er eentje met me gaan kopen. "Ik wil geen portemoneeee" jammerde ik, maar dat had geen enkele invloed. En dus gingen we een portemonnee kopen. Stad en land liepen we af, maar geen portemonnee te vinden. Alleen bij Bruna hadden ze een paar leuke kinderportemonnees. Ik twijfelde, maar roze is toch niet mijn kleur. Toen gingen we maar naar de supermarkt, tot mijn grote opluchting. Maar ik heb wel moeten beloven om een portemonnee te gaan kopen. Dat zal ik ook doen, maar misschien heb ik er nog wel eentje liggen bedenk ik me opeens.

http://stiftung.inettools.ch/upload/bilder/Portemonnaie-gelb-350.jpg

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
« Reactie #260 Gepost op: september 03, 2006, 04:05:22 pm »
lol _/-\o_

je bent het wasrekje vergeten. En het heuglijke feit dat je zelf de stofzuiger ter hand nam EN de was op hebt gehangen :)
« Laatst bewerkt op: september 03, 2006, 04:06:37 pm door Slim blondje »
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #261 Gepost op: september 03, 2006, 09:08:33 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 03 september 2006 om 16:05:

je bent het wasrekje vergeten. En het heuglijke feit dat je zelf de stofzuiger ter hand nam EN de was op hebt gehangen :)

Dat klopt, bij de Blokker kochten we ook nog een oerdegelijk wasrekje. Mijn oude was namelijk voor zo'n 95% verroest, wat niet zo'n gunstige uitwerking had op de schone was. En dat ik zelf heb gestofzuigd had ik expres niet vermeld, ik wil niet overkomen als iemand die opschept over zichzelf.  :+

Vanmiddag ben ik met M. naar de film geweest. Dit keer had ik wel mijn pinpas bij me. Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest is het geworden, de enige film die om drie uur draaide en toevallig ook eentje die ik graag wilde zien. Het was druk in Rotterdam, vanwege de Uitmarkt of zoiets, en misschien ook vanwege de Havendagen.
De film was vermakelijk, leuke actie en humor, maar ook een beetje gekunsteld. Deel I vond ik beter. Captain Jack Sparrow wordt dit keer achterna gezeten door Davy Jones, kapitein van de Vliegende Hollander. Hij ziet er afschrikwekkend uit, met zijn inktvissenkop. Iedereen in de film is op zoek naar het kloppende hart van Davy Jones, wie dat bezit heeft de macht over de wereldzeeën. Ach het is een beetje ingewikkeld om allemaal te vertellen, ik heb er ook geen zin in. De film heeft een open einde, volgend jaar staat namelijk deel 3 op het programma.

http://www.parool.nl/film/2006/recensies/beeld/071206-pirates.jpg

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: september 03, 2006, 09:10:11 pm door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #262 Gepost op: september 04, 2006, 11:09:25 pm »
Vandaag werd ik geraakt door het bericht dat 'Crocodile Hunter' Steve Irwin is overleden na de steek van een pijlstaartrog. Enkele jaren geleden heb ik vaak genoten van zijn programma's, die kerel was zo ongelofelijk enthousiast. Ik weet zeker dat hij bij veel mensen liefde voor de ongerepte natuur heeft doen ontwaken. Triest, ik zal hem missen.  ;(

http://www.abc.net.au/reslib/200401/r14036_34134.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #263 Gepost op: september 05, 2006, 10:10:34 am »
Vanmorgen had ik een afspraak bij de mondhygiëniste. Iedereen weet wat dat betekent: The HOOK. Ik lag te gillen als een speenvarken, maar heb het overleefd.

Gisteren was een van de drukste dagen tijdens mijn korte carriere bij m'n huidige werkgever. Vorige week was ik vergeten om rond 9 uur naar het oude kantoor te gaan, om te kijken of er mensen stonden te wachten. De manager was een dag later naar me toegekomen om te vertellen dat ze dat vervelend vond. Het was niks bijzonders, maar ik trok het me wel aan. Daarom dacht ik tijdens het weekend verschillende keren "ik moet niet vergeten maandag naar het oude kantoor te gaan, ik moet niet vergeten naar het oude kantoor te gaan." En zowaar, ik vergat het niet. Het zonnetje scheen en ontspannen leunde ik tegen het raam. Welgeteld 1 mevrouw stuurde ik door naar de nieuwe locatie. En toen werd ik gebeld. M’n collega zat met de manager in haar kamer voor het wekelijkse cliëntenoverleg, en ze vroegen zich af waar ik bleef. Ze waren vergeten dat ik eerst naar het oude kantoor zou gaan. Kijk, dit vond ik nou grappig en op m’n werk aangekomen liet ik dat ook merken met een vergenoegde smile, het stond 1-1.

Het spreekuur ’s ochtends was erg druk, met 2 cliënten was ik heel lang bezig. Een Marokkaanse vrouw wiens ZW was beëindigd terwijl ze nog ziek was, en een Surinaamse vrouw die van mening was dat ze alle nota’s van het energiebedrijf had betaald, terwijl volgens het energiebedrijf nog een heel rijtje facturen niet was betaald. De vrouw had wel veel betalingen gedaan, maar daarbij nogal zitten goochelen met factuurnummers. Ik werd doodmoe van haar, sommige klanten zijn gewoon niet leuk. Maar geduld is een schone zaak. Daar stond gelukkig tegenover dat ik met 3 cliënten vrij snel klaar was. Zo schreef ik een beroepschrift voor een Marokkaanse man die met de typische Marokkaanse tongval sprak waar cabaretiers zo dol op zijn. Hij had een boete gehad voor parkeren op een invalideparkeerplaats, terwijl hij wel een gehandicaptenparkeerkaart had. Die had hij alleen even vergeten.

Meteen na het spreekuur, het was al een uur uitgelopen, had ik een afspraak met een meneer uit Eritrea die al vaker was geweest. Hij heeft ook telkens iets nieuws. Geeft niet, daar zijn we voor. Alleen is hij zo’n cliënt die er uitgebreid voor gaat zitten, terwijl ik ook wel eens wil pauzeren. Het toeval wil dat de cliënt die na hem zou komen dezelfde was waarmee ik vorige week ook een afspraak had na hem: de Iraanse. Het was heel leuk. Ik was gisteren een beetje verkouden en zij wordt het nu ook zei ze.

Het uur was snel voorbij helaas, ik had alweer een andere afspraak. Met de mevrouw die zich nogal druk maakt over haar zaak met de UWV, ik ben echt een geduldig persoon maar vind haar ook wel een beetje vermoeiend. De hoorzitting is verplaatst naar volgende week en ze hield maar net op met te zeggen hoe vervelend ze dat vond. Tsja, niks aan te doen. Ik had de zaak nog niet voorbereid, terwijl het haar dag en nacht bezig houdt. Ik had de indruk dat ze niet echt vertrouwen in me had, maar dat kan ook mijn projectie zijn. Pas rond 6 uur stapte ik naar buiten, wat een lange dag zeg.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #264 Gepost op: september 07, 2006, 11:52:06 am »
Bruiloft aan Maas en Waal

Gisteren was een heugelijke dag, want mijn oudste zuster is in de echt getreden met haar grote liefde R. De receptie vond plaats op Slot Loevestein, waar hij haar ook ten huwelijk had gevraagd in februari. Maar laat ik bij het begin beginnen.

Zo'n drie jaar geleden was m'n zus nog bezig met haar promotie-onderzoek aan de universiteit. Ze moest ook lesgeven, waaronder een masterclass met slimme studenten (de meeste studenten zijn niet slim, ze kunnen alleen goed doen alsof). In die 'klas' zat ook R. M'n zus vond hem meteen al leuk, hij was echt haar type. Maar ze durfde het niet echt te laten merken, want tsja, hij was student en zij docent. Soms dacht ze wel dat hij haar ook leuk vond, maar ze bleef twijfelen. Daar heb ik alles van meegekregen, ik herinneren me nog dat ik zo nu en dan mijn wijze licht erover liet schijnen. Vond hij m'n zus nou leuk of niet? Ik vermoedde van wel. Toen ze in het ziekenhuis lag met een blindedarmontsteking, stuurde hij een kaartje. Daar was ze heel blij mee. Een tijdje later ging hij naar een concert, en vroeg of m'n zus mee wilde gaan. Tsja, toen was het wel duidelijk... Even later was het 'aan.' Ze passen heel goed bij elkaar, het is mooi om te zien dat twee mensen voor elkaar gemaakt lijken te zijn.

Om 10.00 uur werd ik gisteren verwacht in de ouderlijke woonstede. Daar aangekomen viel m'n mond open van verbazing. Ik wist dat ik een knappe moeder en twee mooie zussen had, maar ze zagen er oogverblindend uit. Vooral m'n oudste zus natuurlijk, in haar bruidsjurk. Van bruidsjurken heb ik geen verstand, ik kan hem dus niet verder beschrijven. De liefhebbers kunnen t.z.t wel de foto's zien.
De bruidegom kwam de bruid ophalen met een koets. In volle galop (nee hoor, stapvoets) ging het naar het gemeentehuis. Daar hadden familie, vrienden en overige kennissen zich al verzameld. De ambtenaar van de burgerlijke stand deed het heel leuk, je kon merken dat ze het al heel vaak had gedaan. Getuigen van m'n zus waren mijn ouders, van R. waren dat zijn oma en zijn beste vriend. Na de plechtigheid was het tijd voor foto's. Foto's foto's foto's, de hele dag door foto's. Dat hoort er allemaal bij.

De kerkdienst was in de Grote Kerk, tegenover het stadhuis. De dienst werd geleid door een oom van me, die heel lang dominee is geweest. Over de dienst valt verder niet veel te melden. De preek was plechtstatig en ging over de liefde. Vurige liefde, liefde zus en liefde zo, je kent het wel.

Na het officiële gedeelte werd het echt leuk. Het hele gezelschap verplaatste zich per postkoets (nee hoor, met de auto) naar Slot Loevestein. Dit is een Middeleeuws kasteel in de buurt van Gorinchem. Hugo de Groot, de bekende jurist, heeft er gevangen gezeten. Hij ontsnapte in een boekenkist. Het kasteel is heel mooi gelegen, in de uiterwaarden van Maas en Waal.
Het was gezellig op de receptie. Veel familie gesproken natuurlijk, en de biertjes smaakten goed met het mooie weer. De muzikale omlijsting werd verzorgd door een Middeleeuws muziekgezelschap, ik leende mij voor een dansje. Volgens m'n moeder deed ik het heel leuk. Dansen zit ook in mijn bloed (kuch). Een meneer in een roze pak vroeg aan R. en mij of we een hokje wilden betreden. Daar werd een foto gemaakt en konden we een videoboodschap inspreken voor het bruidspaar. Dat was lachen, maar ik hoef mezelf niet terug te zien haha. De foto was wel goed gelukt.

Na verloop van tijd begon ik megahonger te krijgen. Pas na zevenen werden we verwacht voor het diner, in een kasteelzaal. Daar werd ons een exclusief 'bloemenmenu' voorgeschoteld. Het eten was gedecoreerd met bloemen, die je kon eten. Ik probeerde het even, maar het voelde gek om op een bloemblad te zitten knagen. Het diner bestond uit vele gangen, met grote tussenpozes. Die werden gevuld door de Middeleeuwse muziekgroep en een rondleiding. Daar deden R., mijn broer en ik niet aan mee, ik vond het prettiger om op de ophaalbrug een spinnenweb te bestuderen. Aan mijn broer vertelde ik wat ik dinsdag had uitgespookt met de Iraanse. Ik zal maar niet in details treden. Hij barstte in schaterlachen uit. "Jij bent echt de grootste mongool die ik ken" hinnikte hij. Ja, daar kan ik hem eigenlijk geen ongelijk in geven.

Het was al heel laat toen eindelijk de koffie werd geserveerd, ten teken dat de maaltijd zijn einde naderde. Het bruidspaar vertrok naar een onbekende bestemming en de genodigden gingen weer op huis aan. Ik was behoorlijk moe.

http://www.cultuurwijs.nl/sites/cultuurwijs.nl/contents/i001061/kastelen_loevestein.jpg
« Laatst bewerkt op: september 07, 2006, 07:06:10 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #265 Gepost op: september 07, 2006, 05:32:10 pm »
nou gefeliciteerd met je zus d'r bruiloft. Wanneer is die van jou? :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #266 Gepost op: september 09, 2006, 10:52:16 am »
Gisteren een saaie dag gehad, dus waarom zou ik er iets over schrijven. Misschien omdat ik een dwangmatige blogneuroot ben, wie weet. De dag begon niet alledaags, want ik moest naar de tandarts. De echte dit keer, met die boor. Ik kreeg een spuit in mijn hoofd ter verdoving, maar helaas…het werkte niet. Daarom nog maar een dosis gekregen. Een bijna fatale overdosis als je het mij vraagt, want ik liep de rest van de dag versuft rond. Nou ja, dat doe ik wel vaker. Maar dit was anders want de helft van mijn gezicht was stijf.

In de avond gezelschap gekregen van een paar vrienden. De eerste keer begaf de dvd het na 20 minuten, maar het is nu dan toch gelukt om V for Vendetta volledig te kijken. Het verhaal is niet bijster origineel maar toch is het een goede film, vanwege de intelligente dialogen en de actie. Het is 2020 en in Engeland is een totalitair regime aan de macht, dat angstgevoelens manipuleert om de bevolking in zijn greep te houden. Dat is wel erg actueel, als je kijkt naar het leugenachtige aapje Bush en Amerika. Keer op keer zaait Bush angst met zijn ‘onthullingen’ en krijgt zodoende alle ruimte om de rechtsstaat te ondermijnen.

De gemaskerde vrijheidsstrijder / terrorist V voert een eenzame strijd tegen het regime. Niet uit idealistische overwegingen, maar uit wraak. Hij bereidt de bevolking van Engeland voor op een spektakel dat over een jaar zal plaatsvinden, namelijk het opblazen van het parlementsgebouw. Dat was 200 jaar eerder ook al eens gebeurd. “Remember remember, the 5th of november.” Tijdens zijn moorddadige missie komt het meisje Evey (Natalie Portman) op zijn pad. Aanvankelijk moet ze niet veel van hem hebben, geconditioneerd als ze is door het systeem, maar uiteindelijk worden ze ‘partners in crime.’
Deze film is zeker een aanrader. Het script is gebaseerd op een comic van Alan Moore uit de jaren ’80, toen dit soort verhalen kennelijk populair waren (1984 George Orwell). Geschreven werd het script door de broertjes Wachowski, van The Matrix.

http://filmv.punt.nl/upload/v_for_vendetta/v_vendetta_poster5.gif

Nog even iets over mijn donderdag. Ik hoefde pas laat te beginnen omdat m’n zuster was getrouwd (bedankt zus). Aan het eind van de middag had ik een afspraak met een cliënt bij een bank, om te proberen een rekening voor hem te openen. Dat smste ik naar de Iraanse (die in dezelfde straat werkt). Even later kreeg ik een sms terug dat ze met haar nichtje in die straat was. Ik besloot iets eerder te vertrekken en vlakbij de bank kwam ik hen tegen. Was dat even toevallig. Leuk nichtje trouwens.

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #267 Gepost op: september 10, 2006, 05:59:12 pm »

quote:

Pleun schreef op 09 september 2006 om 10:52:
Het script is gebaseerd op een comic van Alan Moore uit de jaren ’80, toen dit soort verhalen kennelijk populair waren (1984 George Orwell).

correctie:
1984 is eind jaren '40 van de vorige eeuw geschreven, niet in de jaren '80
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #268 Gepost op: september 10, 2006, 07:44:34 pm »
Dat klopt Slim Blondje. Het is wel in 1984 verfilmd.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #269 Gepost op: september 10, 2006, 08:59:23 pm »

quote:

Slim blondje schreef op 10 september 2006 om 17:59:
[...]

correctie:
1984 is eind jaren '40 van de vorige eeuw geschreven, niet in de jaren '80
Ow ja.  :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #270 Gepost op: september 11, 2006, 10:18:08 pm »
Het mooie weer hielp al een handje mee, maar mijn dag werd opgevrolijkt toen ik las dat er binnenkort weer een nieuw album van Enigma uitkomt: A Posteriori. Nog een paar weekjes geduld.

http://images.amazon.com/images/P/B000HD1AI6.01._SS400_SCLZZZZZZZ_V59188357_.jpg

Ook leuk was dat de Iraanse weer op bezoek kwam. Heb ik daar nu iets mee? Eh ja en nee, het is een beetje complex. Morgen komt ze weer als het goed is.
Het spreekuur was niet erg bijzonder. Er waren 2 Portugese mensen met wie ik in het Engels converseerde. Dat ging goed, engels gaat me beter af dan frans. Verder kwam de Afrikaanse meneer weer op gesprek, sommige cliënten zijn niet weg te slaan. Stapje voor stapje komt hij vooruit. Hij heeft volgens mij niet echt een klankbord en vindt het prettig om met me te praten.

Vanavond op de Belgische televisie naar een programma gekeken over de aanslagen op de Twin Towers. Dat maakte wel indruk. Er hadden zoveel mensen gered kunnen worden als ze een andere beslissing hadden genomen... De standaard-vraag die altijd gesteld wordt is 'waar was jij op 11 september?' Wel, ik lag op bed en voelde me niet zo lekker. Toen ik in de middag ontwaakte en op internet keek, en later de tv aanzette, voelde ik me nog minder lekker.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #271 Gepost op: september 15, 2006, 04:22:52 pm »
Het reisverslag van Parijs moet nog steeds worden afgemaakt, ik kom er maar niet aan toe. En dat is best tragisch, ik kan er niet tegen als ik niet toekom aan dingen die ik leuk vind. Ik heb er eigenlijk een broertje dood aan om het druk te hebben. Nu wordt die drukte de laatste tijd ook wel veroorzaakt door het vrouwelijk geslacht, dus eigenlijk moet ik niet piepen. Ik vraag me af of ik me met mijn huilbuien om Y. in dit blogje niet een beetje ongeloofwaardig heb gemaakt, nu ik alweer iemand anders leuk vind. Het is wel zo dat ik nog iedere dag aan Y. denk, maar het heeft geen zin om als een zielig hoopje mens achter de geraniums te gaan zitten. Daar ben ik overigens wel goed in, dat wel. Al heb ik geen geraniums in de vensterbank staan, alleen een paar vetplantjes. Die hebben weinig water nodig, vandaar.

Anyway, hoe zag mijn werkweek eruit? Dinsdagochtend moest ik even naar het postkantoor, om kaarten voor het concert van Placebo te kopen, op 1 december in Ahoy. Die band vind ik wel goed, al heb ik het nieuwe album Meds nog niet gehoord. Maar bijna elk nummer dat ik hoor van deze band bevalt me, vooral live, dus leek het me wel leuk om naar het concert te gaan. M’n broertje en ik hebben een beetje dezelfde muzieksmaak, hij zou eerst ook meegaan naar het concert van Depeche Mode, maar dat was op zondag.  

http://www.placeboworld.co.uk/images/francetour06.jpg

Nadat ik bij het postkantoor was geweest, ging ik even bij S. langs op haar werk. Het is in dezelfde straat. Ze vroeg wat ik in het postkantoor had gedaan, waarop ik de kaartjes uit mijn borstzakje toverde. Placebo zei haar niets, ze luistert alleen naar Iraanse muziek. Vorig jaar heb ik kennis gemaakt met Turkse muziek, nu met Iraanse muziek, wat zal er volgen? IJslandse muziek? Vermoedelijk niet.
In de middag had ik weer wat afspraken, waaronder met S. Als klant. Daarna kwamen de meneer uit Eritrea en de Afrikaanse meneer weer op gesprek. De meneer uit Eritrea installeert zich altijd op zijn gemak en spreidt al zijn papieren uit op tafel. Een lijstje met 8 punten toverde hij te voorschijn. Ik beperkte me tot de eerste punten en maakte een vervolgafspraak. Mensen moeten ook begrijpen dat ik niet oeverloos de tijd heb voor hen, er zijn nog meer klanten.

Woensdag moest ik ook werken, ik had ’s morgens een hoorzitting bij de UWV. Het was met de mevrouw die zich helemaal had vastgebeten in haar zaak. Ik had het pas op het laatste moment een beetje voorbereid, maar had het verhaal wel redelijk in mijn hoofd zitten. Enigszins ongerust was ik wel, ik wilde niet voor paal staan omdat ik me niet goed genoeg had voorbereid. Het begon al goed, toen ik naar het UWV-kantoor liep en het verder bleek te zijn dan ik dacht, ik liep ook nog eens de verkeerde kant op. Dat werd dus rennen. Bezweet arriveerde ik net op tijd, de mevrouw stond al een half uur te wachten. Dat verbaasde me niet, ze is zo’n type dat alle risico’s wil vermijden en liever een uur te vroeg van huis gaat om maar niet te laat te komen. Dat heb ik helemaal niet, het is bij mij altijd kielekiele. Te laat komen boeit me ook niet zo, al was ik blij dat ik woensdag net op tijd was.
De hoorzitting zelf ging wonderbaarlijk goed, alle belangrijke punten kwamen naar voren en waarschijnlijk zal het voor de klant allemaal gunstig gaan uitpakken. Ik begon weer even te geloven in mijn eigen genialiteit.

’s Middags had ik weer drie afspraken, maar ik voelde me niet zo lekker. Het was ook zo warm op m’n kamer… Een Surinaamse vrouw kwam op gesprek met haar zoontje van 5, grappig mannetje. Ik had geleerd van eerdere ervaringen met kleuters en gaf hem papier en een stift. Dat werkte, hij zat de hele tijd te kleuren. Ik begon bijna te geloven in mijn pedagogische genialiteit.
’s Avonds kreeg ik onverwacht bezoek van mijn moeder. Ze was nogal ongerust over mijn recente escapades, ik beloofde beterschap. Ze had ook wel gelijk, ik kan niet ontkennen dat ik dom bezig ben.
Gisteren was een lange dag. ’s Middags de hele middag overleg. Ik zei tegen de manager dat ik door 2 klanten was uitgenodigd om te komen eten en vroeg of dat mocht. Nee dus. Een collega vroeg of ik zin had om bij die klanten te gaan eten. “Uh, ja.” “We moeten Pleun maar wat beter in de gaten gaan houden”, zei m’n manager voor de grap. Ik zat erbij en dacht er het mijne van.
Het avondspreekuur ging vlot, drie cliënten kwamen op gesprek, waaronder een meneer in een scootmobiel die een vraag had over zijn pensioen en een Marokkaanse vrouw die een factuur had gekregen voor een deur die door de politie was ingetrapt. Daar gaan we volgende week mee aan de slag.

Tsja, en hoe staat het nu met S.? Wel, ze is nogal verliefd. Santaarnpaal heeft haar foto’s gezien en concludeerde dat het een Gijsmeisje is. Het is goed de zoete smaak der liefde weer te mogen proeven. :+
« Laatst bewerkt op: september 15, 2006, 08:00:10 pm door Pleun »

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #272 Gepost op: september 16, 2006, 10:24:18 am »

quote:

Pleun schreef op 15 september 2006 om 16:22:
 Al heb ik geen geraniums in de vensterbank staan, alleen een paar vetplantjes. Die hebben weinig water nodig, vandaar.
Om dezelfde reden had ik minicactusjes, maar ze gingen toch dood  ;(

quote:

Anyway, hoe zag mijn werkweek eruit? Dinsdagochtend moest ik even naar het postkantoor, om kaarten voor het concert van Placebo te kopen, op 1 december in Ahoy. Die band vind ik wel goed, al heb ik het nieuwe album Meds nog niet gehoord. Maar bijna elk nummer dat ik hoor van deze band bevalt me, vooral live, dus leek het me wel leuk om naar het concert te gaan. M’n broertje en ik hebben een beetje dezelfde muzieksmaak, hij zou eerst ook meegaan naar het concert van Depeche Mode, maar dat was op zondag.
Een vriendin van mij vond het album veel te poppy, maar na 3x luisteren is het geweldig zei ze, dus het zal wel goed zijn :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #273 Gepost op: september 17, 2006, 03:41:11 am »
Ben net thuis, Kan melden dat het heel gezellig was. Santaarnpaal ging achter een konijntje aan maar kreeg hem niet te pakken. Ook gaf hij weer blijk van zijn liefde voor lantarenpalen. En ik? Ik kon niet meer ophouden met lachen. Zouden die biertjes er wat mee te maken hebben? Wie weet.

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #274 Gepost op: september 17, 2006, 10:59:14 am »
is konijntje een synoniem voor vrouwtje?  :+

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #275 Gepost op: september 17, 2006, 12:07:01 pm »

quote:

Pepperdepep schreef op 17 september 2006 om 10:59:
is konijntje een synoniem voor vrouwtje?  :+

Nee, het was een echt konijntje ergens in een parkje.

Was erg gezellig maar zoveel drinken ben ik niet meer gewend.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #276 Gepost op: september 17, 2006, 12:36:17 pm »
Nee het was een echt konijntje, normaal ben ik altijd heel serieus (kuch) maar ik dacht dat ik doodging van het lachen. Ik had ze nog allemaal op een rijtje (kuch) en dan kijk je er wel van op als je beste vriend opeens de straat over rent om een konijntje te pakken. Wat doet die nou, dacht ik.  :+

Over vrouwen gesproken (altijd een interessant onderwerp). Vrijdagavond was ik met R. ook al op stap in de stad, toen we bij de Irish Pub zaten kwam er een groepje meisjes aanlopen. Eentje herkende ik onmiddelijk, ook al zag ze er in haar normale kleren heel anders uit. Een Turks (denk ik) meisje dat in het fastfoodrestaurant bij mij om de hoek werkt. Ik kom daar nooit, maar een maand geleden ben ik er een keer wezen eten en werd door haar geholpen. "Hmm, leuk meisje, dacht ik." Had de indruk dat dat wederwijds was, ik ben gevoelig en heb zulke dingen meestal wel door. Maar ik dacht er verder niet aan, zulke vluchtige ontmoetingen heb je zo vaak.

Maar vrijdag zag ik haar dus weer, en aan haar blik zag ik dat ze me herkende. Even later ging ik met R. naar Petrus, niet de apostel maar een bierlokaal. En verdraaid, wie komt er even later ook naar binnen? Dat meisje. Ze stond nogal ver weg, maar ze zag me wel. Heb er verder niets mee gedaan, ze was met anderen en ik ben een beetje gek op S. Zij ook op mij, want ik krijg geen moment rust. Een hele verademing na Y., al gedroeg die zich vorig jaar precies hetzelfde. Maar goed, even terug naar dat andere meisje. Ik weet dat haar naam begint met een H., dus ik zal haar maar H. noemen. Gisteren stond ik met Santaarnpaal en 2 andere gasten bij Petrus buiten aan een tafeltje, toen ze er opeens weer was. Ze keek even opzij. Maar heb er weer niks mee gedaan, er was geen gelegenheid en ik had er al teveel op om nog een beetje relaxt over te komen. Denk dat ik vaker naar Petrus ga.

En toen zaten er 3 vrouwen in mijn hoofd, ik voelde me een beetje vreemd. Mijn maatschappelijk werkster noemde mij een rokkenjager, maar dat valt wel mee. Denk alleen dat ik niet alleen een maatschappelijk werkster nodig heb, maar dat enige psychische begeleiding ook geen kwaad kan. Want ik vraag me af of ik wel spoor.  :+

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: september 17, 2006, 12:43:31 pm door Pleun »

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #277 Gepost op: september 17, 2006, 12:57:47 pm »
hehehehe...je spoort wel degelijk hoor. Als dit geschift zou zijn zou de hele wereld geschift zijn. Ieder heeft zo zijn tic :P Je zult toch wel een keuze moeten maken, maar die is niet zo moeilijk volgens mij.  

Wel leuk dat je een paar gezellige stapavonden hebt gehad. :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #278 Gepost op: september 20, 2006, 02:15:26 pm »
Voor mijn maatschappelijk werkster komt even een update. Gisteren kwam ik Pulpeet tegen in de trein, hij snapte het verhaal over het konijntje niet. Misschien is dat maar beter ook. Momenteel zit het nieuwe album van Placebo in mijn cd-speler, gebrand door mijn broertje. Toch wel handig als je familie hebt die dat kan. Meds is goed, lekker duister sfeertje weer. In een recensie wordt Meds vergeleken met Playing the Angel van Depeche Mode. Tsja, dat ik Placebo goed vindt is geen toeval.

Het wereldnieuws is even aan me voorbij gegaan, behalve de geboorte van dochter F. bij vriend Mies en zijn vrouw. Ik heb al 100x gedacht dat ik moest bellen en een kaartje kopen, maar ik vergeet het telkens. En nu de baby bijna 4 weken oud is, durf ik het niet zo goed meer.  :o
Mijn werkdagen waren weer goed gevuld. Maandag 6 cliënten op het spreekuur en 's middags nog 3 afspraken. Gisteren heb ik me ook wel vermaakt. Overleg met maatschappelijk werk en in de middag weer een paar afspraken, waaronder een van de Turkse dames met haar zoon. Voor een andere cliënt een wijzigingsformulier voor huurtoeslag ingevuld, daar heb ik nooit een hekel aan omdat er verder geen werk uit voortvloeit. Als het formulier is ingevuld, is het klaar.

S. heb ik gisteren en maandag weer gezien (buiten het werk). Eigenlijk kom ik hier bij de grens van wat ik op kan schrijven in de blog. Kan alleen maar zeggen dat de aantrekkingskracht nogal groot is.  :o

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #279 Gepost op: september 20, 2006, 02:50:09 pm »
Gewoon een kaartje sturen. Ik weet nog dat bij de geboorte van mijn 1e dochter de kaartjes tussen 1 dag en anderhalve maand na de geboorte binnen kwamen.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #280 Gepost op: september 22, 2006, 11:39:53 am »
Gisteren iets meegemaakt dat ik wel grappig vind. Bij maatschappelijk werk lopen 4 stagiaires rond. Ze hadden gebeld of een van ons wat kon vertellen over het werk, dat moest voor een opdracht. Mijn collega's dachten dat ik het wel leuk zou vinden, ze kennen me. Dus ik maakte een afspraak met hen, en dat was dus gisteren. Mijn bedoeling was gewoon een beetje gezellig kletsen, maar kennelijk hadden ze daar andere ideeën over. "Wat willen jullie weten?" vroeg ik toen ze met zijn vieren tegenover me zaten. "Ehm, we dachten dat jij iets over het werk ging vertellen", antwoordde de meest linkse. "Hmm ik heb niks voorbereid" zei ik, en begon een beetje te vertellen. Ik zit niet iedere dag met 4 frisse jongedames tegenover me, dus een beetje zenuwachtig was ik wel. Dat liet ik niet merken (hoop ik.) Ze kwamen zelf ook niet helemaal relaxt over moet ik zeggen. Toen ik een beetje over het werk had verteld en ze vragen hadden gesteld, veranderde ik maar snel het gesprek en ging vragen stellen over henzelf, over hun opleiding. Bij elkaar duurde het een half uurtje. "Als jullie nog vragen hebben, kunnen jullie altijd bellen" zei ik. Dat ging best goed, dacht ik na afloop.
Kennelijk had ik dat niet helemaal goed ingeschat. Even later ging ik even naar buiten, waar ik een maatschappelijk werkster tegen het lijf liep. De stagiaires hadden haar over het gesprek verteld. "Wat is er met hem? Is die jongen wel helemaal normaal? We snapten er niks van." Toch leuk als je invloed hebt op vrouwenharten.  :+ Ik moest er wel om lachen, ik weet dat ik laconiek en wazig over kan komen.

Verder was het een beetje een lange dag, ik was moe. Gisteren zou S. even bellen, maar dat 'even' duurt altijd wat langer. We hebben wel iets dat op verkering lijkt geloof ik, gisteren heb ik haar weer gezien toen we naar ons werk liepen. Ze vindt dat alles zacht aan me is. Tsja, ik ben geen cactus.
Op het spreekuur kwamen een Marokkaanse vrouw die geen woord Nederlands sprak, met een buurvrouw om te vertalen. Het bleek de zus te zijn van iemand die vorige week is geweest. Lag het nou aan mij of zag ik de vrouw tevreden glimlachen, toen ik met haar buurvrouw zat te praten? Ik ben gevoelig en hebben dingen snel door, maar ik zal nu wel spoken zien.

Woensdag is mijn maatschappelijk werkster weer geweest, toen ze uit school kwam. Dit keer stond het opruimen van kasten in mijn slaapkamer op het programma. Opruimen is geen liefhebberij van me, ik vind iets al snel netjes. Ik werd flink aan het werk gezet. Af en toe kreeg ik papieren in mijn handen gedrukt om op te bergen. Die legde ik dan ergens anders neer. Maar mijn maatschappelijk werkster ziet alles. "Hey, je bent een smokkelaar!" zei ze. Uit wanhoop liet ik mijn hoofd op haar schouder rusten en schreide bittere tranen (dat laatste is een grapje.)
En toen was het tijd om te gaan eten bij de gastvrije GKV-familie. We waren een beetje aan de late kant. "Als we te laat zijn is het jouw schuld!" zei ze. Welja, alles is mijn schuld. Maar de tafel was nog niet eens gedekt, dus ik wacht rustig af tot ik excuses krijg.  ;) Ik vertelde haar ouders een beetje over mijn belevenissen. "Zijn ze bij jullie thuis allemaal zoals jij, of ben jij de enige?" zei haar vader. En ik maar denken dat ik heel normaal ben.  :+

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #281 Gepost op: september 22, 2006, 01:18:48 pm »

quote:

Woensdag is mijn maatschappelijk werkster weer geweest, toen ze uit school kwam. Dit keer stond het opruimen van kasten in mijn slaapkamer op het programma. Opruimen is geen liefhebberij van me, ik vind iets al snel netjes. Ik werd flink aan het werk gezet. Af en toe kreeg ik papieren in mijn handen gedrukt om op te bergen. Die legde ik dan ergens anders neer. Maar mijn maatschappelijk werkster ziet alles. "Hey, je bent een smokkelaar!" zei ze. Uit wanhoop liet ik mijn hoofd op haar schouder rusten en schreide bittere tranen (dat laatste is een grapje.)
Kan ze ook eens een keertje bij mij komen schoonmaken, ik heb ook wel eens behoefte aan een goed gesprek tijdens het schoonmaken... :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #282 Gepost op: september 22, 2006, 09:40:43 pm »
Ik geef toe dat wij soms goede gesprekken hebben tijdens de huishoudelijke werkzaamheden, maar die zijn meestal opvoedkundig van aard.

Vanmiddag moest ik naar mijn werk, omdat ik een hoorzitting had. Daarvoor had ik een afspraak met een mevrouw om een aanvraagformulier in te vullen voor schuldhulpverlening. Ze had een klein peutermeisje bij zich. Ik dacht dat ik geniaal was door kinderen een viltstift en een stuk papier te geven, zodat ze rustig blijven. Valt dat even tegen. Het meisje smeet de viltstift en het papier van zich af en begon heerlijk te klieren. Een plan B had ik niet, zodat ik maar net deed of ik er niks van merkte.
De hoorzitting ging niet best, ik had het nauwelijks voorbereid omdat ik het een kansloze zaak vond. Toch zijn alle punten wel min of meer aan bod gekomen, maar niet dankzij mij. Ik zat met mijn gedachten ergens anders. Zou ik na afloop S. zien of niet? Ze zat bij de kapper en ze wist niet zeker of we wel konden afspreken. Maar het kwam goed, we liepen samen naar het station. Haar broertje bleek haar voicemail te hebben ingesproken met de woorden "Hallo, met Pleun, bel me even." Dit vond ik wel grappig. Ook werd ze gebeld door een vriend, die zei "waar ben je, je bent zeker bij je nieuwe vriendje?" Pfff, ik zou gek worden van die controle.

Momenteel zit de cd A Posteriori van Enigma in mijn cd-speler. Vanmiddag gekocht in Leiden. Hij is vandaag uitgekomen en ik had geen zin om te wachten tot m'n broertje hem had gedownload. Het is weer een ouderwetse Enigma, voor zover je bij Enigma van ouderwets kunt spreken. Want elk album is weer anders, maar toch duidelijk herkenbaar als Enigma. Ook dit keer is het een atmosferisch klankentapijt, dat goed past bij dit jaargetijde. 'Dancing with Mephisto' is vooralsnog mijn favoriete nummer. Lekker melancholiek en met een flow van hier tot Tokyo. Past ook wel bij mijn stemming, want ik moest weer erg aan Y. denken vandaag. Die momenten heb ik nog af en toe.
« Laatst bewerkt op: september 23, 2006, 01:57:09 pm door Pleun »

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #283 Gepost op: september 24, 2006, 01:22:27 pm »

quote:

Macguinness schreef op 22 september 2006 om 13:18:
[...]

Kan ze ook eens een keertje bij mij komen schoonmaken, ik heb ook wel eens behoefte aan een goed gesprek tijdens het schoonmaken... :+
waar woon je? ;)

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #284 Gepost op: september 24, 2006, 03:13:58 pm »
Delft :+

Mac is toch een fries?
« Laatst bewerkt op: september 24, 2006, 03:15:26 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Slim blondje

• Bekijk profiel
« Reactie #285 Gepost op: september 25, 2006, 07:27:25 pm »

quote:

hmm, Delft is wel aan te reizen vanuit Pernis. Friesland wordt lastiger. Tenzij er een leuke reiskostenvergoeding tegenover staat :P  :)  ;)

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #286 Gepost op: september 25, 2006, 08:53:22 pm »
Slimme blondjes vinden vast wel een manier om gratis te reizen...

als dank wil ik je wel een gratis maaltijd aanbieden :Y)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #287 Gepost op: september 25, 2006, 09:10:19 pm »
En ik moet dat allemaal maar goed vinden zeker.  :+

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #288 Gepost op: september 25, 2006, 09:21:40 pm »
Je mag best een vorkje meeprikken hoor.
Kun je gelijk dat filmpje van U2 meenemen... 8)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #289 Gepost op: september 25, 2006, 10:29:43 pm »

quote:

Macguinness schreef op 25 september 2006 om 21:21:
Je mag best een vorkje meeprikken hoor.
Kun je gelijk dat filmpje van U2 meenemen... 8)
Dat filmpje had ik graag opgestuurd, maar ten eerste is het filmpje mislukt en ten tweede kon m'n broertje het niet op een pc krijgen. Heb er zelf de ballen verstand van, dus vandaar. ;(

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #290 Gepost op: september 25, 2006, 11:12:05 pm »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #291 Gepost op: september 25, 2006, 11:23:58 pm »
Weet ik, ik hem hem al staan strelen in de muziekwinkel.  :+

Vrijdagavond met R. wat wezen drinken bij Petrus. Dat was eigenlijk niet gepland, ik had S. beloofd op op msn te komen. Maar ik had mijn vrienden al genoeg in de steek gelaten de afgelopen week vond ik, de stofwolken zijn nog niet helemaal opgetrokken. Toen ik S. smste dat ik even naar de stad ging, vond ze dat niet leuk, maar vrouwen hoeven niet altijd hun zin te krijgen. En ik beloofde om over 2 uurtjes terug te zijn, wat bijna lukte. Toen we in Petrus zaten gebeurde er nog iets grappigs. S. belde en ik zocht een rustig plekje op om iets te kunnen verstaan. Ik deed de eerste de beste deur open en glipte naar binnen. Zie ik opeens allemaal verschrikte vrouwen. "Is dit soms de vrouwen wc?" vroeg ik geheel overbodig. Snel ging ik weer naar buiten, waar de zoveelste vrouw verschrikt opkeek. Zo'n engerd ben ik nou ook weer niet, toch?

Zaterdag stond er iets ongewoons op het programma: de Open Dag van het werk van m'n pa. Hij had een tijdje geleden gevraagd of ik zin had om te komen. Eerlijk gezegd had ik dat niet echt, maar het zou de laatste keer zijn omdat m'n pa over een jaar vervroegd gaat uittreden. Ook m'n ma en R. waren van de partij. Van m'n pa moesten we er perse om 15.00 zijn, hoewel ik me afvraag waar dat voor nodig was. Een Open Dag houdt toch in dat je naar binnen kan lopen wanneer je wil? Maar goed, ik was niet eens zo heel erg te laat. Dat is ook niet zo gek, m'n pa belde al ongerust op waar ik bleef. Te laat komen was bijna onmogelijk.
Het was wel geinig om weer eens rond te lopen op de plek waar ik ooit vakantiewerk heb gedaan. De gratis broodjes worst gingen er wel in, alleen de 2 promotiedames vond ik maar heksen. Er was een reuzenrad, wat letterlijk en figuurlijk het hoogtepunt was van de middag. Het bakje wilde niet ronddraaien, tot geluk van mijn moeder, die het al eng genoeg vond dat het ding een beetje schommelde. Toen we na de reuzenradpret uit het bakje stapten, werd ik aangesproken door een vrouw. Dat gebeurt me nou nooit. “Hallo, ik ben journalist van het plaatselijk sufferdje, mag ik u interviewen?” O jee, dacht ik. Ik hou er niet zo van om geïnterviewd te worden, ik stel liever zelf de vragen. Maar goed, ik vond het ook wel weer interessant dus ik stemde toe. “Het gaat over geluk, wat is voor u het ultieme geluk?” Ik stuurde mijn ouders en R. weg en ging er eens goed voor staan. Eigenlijk wist ik het meteen. “Geluk zit hem in de kleine dingen, zoals een bak koffie als je net uit bed bent, maar echt gelukkig voel ik me bij de vrouw van wie ik hou.” Dat was het interview. De journalist maakte nog een blitse foto van me. Nu de krant maar eens in de gaten houden.

Wordt vervolgd…

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #292 Gepost op: september 26, 2006, 01:44:34 pm »

quote:

Pleun schreef op 25 september 2006 om 22:29:
[...]

Dat filmpje had ik graag opgestuurd, maar ten eerste is het filmpje mislukt en ten tweede kon m'n broertje het niet op een pc krijgen. Heb er zelf de ballen verstand van, dus vandaar. ;(

Ach, na een beetje surfen kun je genoeg vinden:
http://www.youtube.com/watch?v=bMQJLG6iCOQ

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
« Reactie #293 Gepost op: september 26, 2006, 04:22:41 pm »

quote:

super vet! ik moet altijd nog een keer naar een concert van u2  :P
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #294 Gepost op: september 27, 2006, 12:57:57 pm »

quote:

Ja dat herinner ik me nog ja. Het was een tof concert, had het alleen leuker gevonden als ik op het veld had gestaan en als het in de Kuip was geweest. Er gaat niets boven ZOO TV, het werd tijd dat daar een dvd van uitkwam.

Even kijken waar ik was gebleven. O ja, bij de Open Dag. Die duurde tot een uur of half 6. In de aula waar vroeger altijd het Sinterklaasfeest was, bekeken we een film over Unilever. Dat was wel interessant. Ik denk niet dat ik ooit bij zo'n bedrijf zou kunnen werken. R. en ik ging nog op de foto met Robijntje, nooit geweten dat dat zo'n grote sterke beer was. In de reclamefilmpjes oogt hij veel kleiner.
De zaterdagavond bracht weinig heugelijks, omdat ik hoofdpijn had en nog iets anders wat ik hier niet kan vertellen.

Zondag ben ik met mijn maatje M. naar de Brandersfeesten in Schiedam geweest. Om eerlijk te zijn vond ik er niet veel aan, maar het ging er ook om dat we samen op stap waren. Soms zeg ik wel eens dat ik een slechte invloed op hem heb, maar ik denk dat hij mij daarom juist zo mag. Er waren veel kraampjes, maar nergens hadden ze kaboutertjes. Die vindt mijn moeder leuk. Wel kocht ik een kraam met portemonnees een...portemonnee! (lees je even goed SB?) Ik zocht de goedkoopste uit, 2 euro 50, omdat ik het vermoeden heb dat ik er weinig gebruik van ga maken. Waar heb ik hem eigenlijk gelaten? De moeder van M. had weer lekker gekookt, dat is toch altijd wel het hoogtepunt van de zondag. Toen ik na het eten op de bank zat, 2 biertjes op had en M. op de computer een loom rap-liedje aanzette, kon ik mijn ogen niet meer openhouden. "Als je slaap hebt kan je beter naar huis gaan" zei z'n moeder. Dat deed ik maar gelijk.

Ik had meerdere malen tegen S. gezegd dat ze niet meer langs moest komen, maar maandag was ze er toch. "Ik kom toch als klant?" zei ze. Ik dacht er het mijne van. Ik weet dat ze tamelijk heftige gevoelens voor me heeft, maar ik heb gisteren besloten er toch maar een punt achter te zetten. Aan 1 persoon heb ik verteld waarom, verder zeg ik er niks over. Ze is te gevaarlijk. Ik laat niet twee keer in een jaar een vrouw op mijn hart trappen, daar heb ik geen zin in.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #295 Gepost op: september 27, 2006, 04:37:47 pm »
Dit vind ik wel een mooi plaatje. Met de verloofde van mijn broer had ik het over mijn voorkeur voor duistere muziek. Ik liet haar wat albumcovers zien van Enigma, en daar kon ze niet tegen. Volgens haar is Enigma 'evil.' Ben ik het niet mee eens, al is het geen Kinderen voor Kinderen natuurlijk. Ze zegt dat ik een 'wolf in sheep clothes' ben. Klinkt interessant moet ik zeggen.

http://www.enigma.de/Bilder/sl_aposteriori_03.jpg

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #296 Gepost op: september 27, 2006, 05:40:22 pm »

quote:

Pleun schreef op 27 september 2006 om 16:37:
Dit vind ik wel een mooi plaatje. Met de verloofde van mijn broer had ik het over mijn voorkeur voor duistere muziek. Ik liet haar wat albumcovers zien van Enigma, en daar kon ze niet tegen. Volgens haar is Enigma 'evil.' Ben ik het niet mee eens, al is het geen Kinderen voor Kinderen natuurlijk. Ze zegt dat ik een 'wolf in sheep clothes' ben. Klinkt interessant moet ik zeggen.

Ach ja sommige mensen verdragen dat duistere weer niet. Zo ben ik weer heel allergisch voor goedkope vrolijke dingen/muziek. Oa om die reden (er zijn er meer) verdraag ik doorsnee gospel/opwekkingsmuziek ook niet.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #297 Gepost op: september 28, 2006, 09:15:36 am »
Ik ook niet, was altijd weer blij als dat gedeelte voorbij was op de jv. De Bijbel is trouwens zelf ook vaak duister, vooral het OT. Het hallelujah-geloof dat velen ervan gemaakt hebben vind ik niet zo boeiend. Toen ik nog naar de kerk ging zat ik tijdens de preek soms het boek Openbaringen te lezen, dat vond ik wel interessant. Ook omdat in een songtekst van Enigma (The Rivers of Belief) uit Openbaringen wordt geciteerd. Snappen doe ik het echter nog steeds niet.

Take me back to the rivers of belief
My friend
.
I look inside my heart
I look inside my soul
I promise you
I will return
.
And when the lamb
Opened the seventh seal
Silence covered the sky

.
My friend
.
I look inside my heart
I look inside my soul
Im reaching out for you
Lets hope one day
Well rest in peace on my rivers of belief

http://rateyourmusic.com/album_images/410404.jpg
« Laatst bewerkt op: september 28, 2006, 09:20:40 am door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #298 Gepost op: september 28, 2006, 10:09:20 pm »
Wat is er mis met dit plaatje?  :? Zo zit ik ook elke morgen als ik net uit bed ben, om op te laden voor een nieuwe dag.  :+

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/c/cb/Enigma_The_Rivers_of_Belief_single_cover.jpg/200px-Enigma_The_Rivers_of_Belief_single_cover.jpg

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #299 Gepost op: september 28, 2006, 10:40:38 pm »
Ik doe het altijd zo:
http://www.nohangonline.com/images/hangover_girl.jpg
Alleen dan in een ander lichaam :O  :z