Auteur Topic: GKV uitje Zeist 21 augustus  (gelezen 57249 keer)

Aafke

• Bekijk profiel
GKV uitje Zeist 21 augustus
« Reactie #50 Gepost op: juli 04, 2006, 11:18:27 am »
Zijn 5 en 12 aug. ook een mogelijke optie of is dat 'tekort dag'?
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2006, 11:18:41 am door Aafke »
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #51 Gepost op: juli 04, 2006, 11:20:03 am »
Grote kans dat dan een boel mensen op vakantie zijn.

Koerok

• Bekijk profiel
« Reactie #52 Gepost op: juli 04, 2006, 11:50:03 am »
Het lijkt me op zich wel leuk, maar ik twijfel ook nog een beetje. Ook weet ik nog niet of ik kan. Ik ga verder geen data noemen. Ik wacht de dag dat het georganiseerd wordt even af en bekijk dan of ik die dag kan en of ik het echt wil.

Koerok
"Ever noticed that people who believe in creationism really look unevolved?"

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #53 Gepost op: juli 04, 2006, 12:01:04 pm »

quote:

Koerok schreef op 04 juli 2006 om 11:50:
Het lijkt me op zich wel leuk, maar ik twijfel ook nog een beetje. Ook weet ik nog niet of ik kan. Ik ga verder geen data noemen. Ik wacht de dag dat het georganiseerd wordt even af en bekijk dan of ik die dag kan en of ik het echt wil.

Koerok

Grapjas... ik kom je halen hoor... :P ;)
Alhoewel.. als ik tenminste zelf kan qua data...
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

Ennys

• Maf VKK-type
    • Bekijk profiel
« Reactie #54 Gepost op: juli 04, 2006, 02:50:24 pm »

quote:

diak2b schreef op 04 juli 2006 om 00:23:
[...]
neogotiek? Wat bedoel je?
o ja, ik zat nog op de vorige pagina te reageren, waar het ging over 19e eeuwse neostijlen :)
Brengt dank aan de ENE, want Hij is goed; Ja, voor eeuwig is Zijn vriendschap!

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
« Reactie #55 Gepost op: juli 04, 2006, 03:49:51 pm »
Hmm... lijkt me tof, ik ben alleen nog niet zo lang lid van het GKv-forum. Toch ben ik al wel sommigen al eerder 'virtueel' tegengekomen en het zou leuk zijn ze eens te ontmoeten in RL.

Jammergenoeg heb ik wel een week-ov, maar ik kan vast wel met Aafke meerijden ;)

Een datum, tja... 27 augustus komt me niet echt uit. Voor de rest kijk ik er nog even tegenaan. Eten/picknicken/samenzijn/aanliggen hoort erbij natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2006, 03:50:19 pm door Ursa »
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #56 Gepost op: juli 04, 2006, 06:20:01 pm »

quote:

diak2b schreef op 04 juli 2006 om 10:27:
[...]
Dat niet alleen. Het is de fysieke kant van de meest intieme relatie die een mens hebben kan. Ze is van een intimiteit die je al te makkelijk perverteert door haar te ontdoen van precies die intimiteit.

[...]
Het zal best goed zijn. Weet je wat we zeggen tegen jongeren die argumenteren dat ze niet als maagd het huwelijk in gaan, omdat het zo goed is "uit te proberen", "alvast ervaring op te doen"? Zeggen we dan ook: kijk maar wat rond, probeer eens wat, het is zo goed voor je begrip? Ik niet, in ieder geval.

[...]
Ik ook. Maar voorzover ik kan nagaan (als ik iemand vergeet is dat onbewust) deel ik dat met jou, met Laodicea, met Sacerdos, met Fleur, en verder met niemand hier. Ik WIL van alles delen, maar toeschouwers uitnodigen is niet hetzelfde als delen.

En begrijp me goed, iedereen die daar zin in heeft moet natuurlijk vooral naar een mis gaan. Ik zeg alleen, dat ik het niet kan combineren met een forum-uitje, dat is alles.

Ik had niet voor niets een voetnootje over de sacramentele communie geplaatst. Want daarbij komt die vergelijking met seks voor het huwelijk inderdaad om de hoek kijken. Eerder niet, m.i.* Waarom zou de aanwezigheid van een protestant bij een mis een kwestie van wat 'uitproberen' zijn? Mij dunkt eerder een kwestie van interesse tonen (zonder indringerig  te zijn, wat wel zo zou zijn als je als niet-katholiek te communie gaat). En wellicht - Deo volente - een kwestie van geraakt worden, zoals dat bij minstens één iemand op dit forum eerder is gebeurd. Als een niet-katholiek oprecht de mis bijwoont, kan ik vanalles met hem delen. Hij is een broeder (zij/zuster) van mij in Christus. De mis is breder dan alleen de communie - datgene wat op zo'n moment wel aan mij alleen is voorbehouden.

Overigens doet me dit wel denken aan hoe het heel vroeger ging: dat de geloofsleerlingen na de Dienst van het Woord werden weggestuurd; dat ze dus de Dienst van de Tafel nog helemaal niet mochten meemaken. Hoe sta jij hiertegenover? In jouw post meen ik te proeven, dat dát eigenlijk is wat je bedoelt: de hele Dienst van de Tafel - en niet alleen het te communie gaan - is datgene wat zo intiem is, dat je dat alleen als insider zou mogen volgen. Klopt dat?

* disclaimer: ook de hele rest van deze post is slechts 'm.i.' en zeker niet bedoeld om jouw overtuiging te 'dissen', diak2b. Ik probeer die overtuiging alleen beter te begrijpen, en mijn eigen overtuiging beter onder woorden te brengen (en, waar nodig, aan te passen - het kan nl. best zo zijn dat ik denk het niet met je eens te zijn, omdat ik je niet goed begrepen heb). Ik zeg dit er expliciet bij, omdat ik niet wil dat door onduidelijkheid er (onnodige) harde woorden vallen over en weer.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #57 Gepost op: juli 04, 2006, 06:26:23 pm »

quote:

Aafke schreef op 04 juli 2006 om 11:18:
Zijn 5 en 12 aug. ook een mogelijke optie of is dat 'tekort dag'?
Psssttt... hoe wordt er door anderen over deze data's gedacht? Voor mij heel belangrijk eigenlijk.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2006, 06:26:43 pm door Aafke »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #58 Gepost op: juli 04, 2006, 06:27:49 pm »
Terug weer naar de praktische invulling. Een zaterdag it'll be! Mooi dat diak2b in principe ook kan en wil als hij een opleidingsweekend heeft. Dat maakt het vinden van een geschikte datum een stuk makkelijker.

Voorstel: zaterdag 26 augustus. Aafke (?*), E-line en ik kunnen dan; voor diak2b is het nog niet duidelijk. Van Koerok wacht ik ff af of hij dan kan, en of hij überhaupt wil (alsof hij enige keuze heeft ... hè, Aafke ;)) En andere geïnteresseerden (Elle, Ennys, Laodicea, Nunc, Porcupine, Zijnkind, ...)? Ursa, kun jij wel op de 26e aug?

* Aafke, je zei 27 aug, maar dat is een zondag .. je bedoelde waarschijnlijk (en hopelijk) de 26e als enige zaterdag die jou uitkomt i.v.m. je bedrijf?

Laten we om 14:00u afspreken in een eenvoudig etablissement voor een drankje en evt. een hapje** en daarna de rondleiding? (We herkennen elkaar door met de grootste bijbel die je hebt, onder de arm te lopen, OK? :D)

** zolang het maar géén McDonald's wordt! <insert kots-smiley here   :Y) > maar een snackbar met goeie Vlômse fritte, of een falafel/shoarmatent ofzo met voldoende zitplaatsen lijkt mij uitermate geschikt :)

Net ff gekeken op de site van de parochie en er is zaterdagsavond geen mis (verbazingwekkend!). Wel om 12:30u (wat natuurlijk niet geldt als zondagsmis, maar wellicht ga ik toch - ik wil graag een keer in de St.Jan naar de mis). Een ieder die dat wil, kan op individuele basis gaan.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #59 Gepost op: juli 04, 2006, 06:29:43 pm »
Jah, jeps 26 augustus. Je hebt gelijk. :)

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #60 Gepost op: juli 04, 2006, 06:31:57 pm »

quote:

Aafke schreef op 04 juli 2006 om 18:26:
[...]

Psssttt... hoe wordt er door anderen over deze data's gedacht? Voor mij heel belangrijk eigenlijk.

Kun jij op de 26e niet? Aangezien je de 27e noemde als optie, maar da's een zondag, dacht ik en hoopte ik dat je gewoon ff verkeerd had gekeken op de kalender en dat dat nou juist de zaterdag is dat jij wel kunt.

En ik denk dat E-line gelijk heeft: te veel mensen op vakantie (al kan dat eind aug. ook nog een probleem zijn). Maar mijn grootste bezwaar is: te kort dag, dat krijg je op een forum gewoonweg niet voor mekaar. Het is an sich een snel medium, maar om IRL-afspraken te maken is het werkelijk belabberd traag en omslachtig. Dus toch het voorstel: 26 aug. (overigens zit hier geen eigenbelang bij, want op 5 en 12 aug kan ik ook ;))

Mocht ineens 'niemand' kunnen, dan kunnen we natuurlijk wel jouw andere data proberen. Dus het verzoek aan alle geïnteresseerden, bij dezen:

http://www.equipped.com/GRAPHICS/stop.GIF

... voordat je verderscrolt en deze belangrijke vraag mist ... ->

SNEL REAGEREN, GRAAG -> kom je op zaterdag 26 aug. om 14:00u naar Den Bosch?
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2006, 07:35:22 pm door wateengedoe2 »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #61 Gepost op: juli 04, 2006, 06:32:33 pm »

quote:

Aafke schreef op 04 juli 2006 om 18:29:
Jah, jeps 26 augustus. Je hebt gelijk. :)
Ah, dan is dat opgelost, ben ik erg blij mee!

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #62 Gepost op: juli 04, 2006, 06:32:42 pm »
*Proest*... staat er al!

Edit: lol....  d:)b
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2006, 06:33:13 pm door Aafke »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #63 Gepost op: juli 04, 2006, 06:34:47 pm »

quote:

Aafke schreef op 04 juli 2006 om 18:32:
*Proest*... staat er al!

Edit: lol....  d:)b
Jij reageerde zó snel op mijn vetgedrukte vraag, dat ik'm nog niet eens gepost had! :P  :+

Fleur

• Bekijk profiel
« Reactie #64 Gepost op: juli 04, 2006, 08:52:21 pm »
Ik heb wel zin om mee te gaan op 26 augustus.
Un semplice e umile lavoratore nella vigna del Signore

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #65 Gepost op: juli 04, 2006, 09:12:01 pm »

quote:

Fleur schreef op 04 juli 2006 om 20:52:
Ik heb wel zin om mee te gaan op 26 augustus.

Leuk! :D

offtopic:[mode="whisper"]Het wordt wél een beetje een katholiekenuitje zo, hè[/mode]

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #66 Gepost op: juli 04, 2006, 09:33:14 pm »

quote:

wateengedoe2 schreef op 04 juli 2006 om 18:20:
[...]

Ik had niet voor niets een voetnootje over de sacramentele communie geplaatst.
Dat snap ik. ZOnder dat nootje was met mij sowieso niet te praten geweest :)

quote:

Want daarbij komt die vergelijking met seks voor het huwelijk inderdaad om de hoek kijken. Eerder niet, m.i.* Waarom zou de aanwezigheid van een protestant bij een mis een kwestie van wat 'uitproberen' zijn?
Ik heb niks tegen protestanten in de mis. Ik zeg alleen dat ik niet "samen ter kerke" ga op die basis, dat is alles. Wat mensen zelf doen moeten ze zelf weten. Maar ik nodig niemand uit met me mee te gaan, als ik die persoon niet goed genoeg ken, en ik niet een serieus vermoeden heb dat zo iemand enig gevoel heeft voor wat de Eucharistie is. Wat anderen doen moeten ze vanzelfsprekend geheel zelf weten.

quote:

Mij dunkt eerder een kwestie van interesse tonen (zonder indringerig  te zijn, wat wel zo zou zijn als je als niet-katholiek te communie gaat). En wellicht - Deo volente - een kwestie van geraakt worden, zoals dat bij minstens één iemand op dit forum eerder is gebeurd. Als een niet-katholiek oprecht de mis bijwoont, kan ik vanalles met hem delen. Hij is een broeder (zij/zuster) van mij in Christus. De mis is breder dan alleen de communie - datgene wat op zo'n moment wel aan mij alleen is voorbehouden.
Ik hou je dan ook niet tegen. Ik blijf het tot in den treure herhalen vrees ik: ik doe het niet. Wat anderen doen, moeten ze zelf weten.

quote:

Overigens doet me dit wel denken aan hoe het heel vroeger ging: dat de geloofsleerlingen na de Dienst van het Woord werden weggestuurd; dat ze dus de Dienst van de Tafel nog helemaal niet mochten meemaken. Hoe sta jij hiertegenover?
Ik ben daar 100% vóór, maar ik leg me neer bij het feit dat onze moeder anders heeft beslist.

quote:

In jouw post meen ik te proeven, dat dát eigenlijk is wat je bedoelt: de hele Dienst van de Tafel - en niet alleen het te communie gaan - is datgene wat zo intiem is, dat je dat alleen als insider zou mogen volgen. Klopt dat?
Nee, maardat wat ik wel bedoelde levert inderdaad óók deze consequentie op. Imho hebben alleen zij iets te zoeken in de viering van de Eucharistie (woord- en communiedienst) die voldoende "thuis" zijn in het geloof. Maar ik ga dara niet over en ik bemoei me daar dus niet mee. Maar voor mezelf maak ik wel uit in hoeverre ik bepaald gezelschap opzoek, of niet.

quote:

* disclaimer: ook de hele rest van deze post is slechts 'm.i.' en zeker niet bedoeld om jouw overtuiging te 'dissen', diak2b. Ik probeer die overtuiging alleen beter te begrijpen, en mijn eigen overtuiging beter onder woorden te brengen (en, waar nodig, aan te passen - het kan nl. best zo zijn dat ik denk het niet met je eens te zijn, omdat ik je niet goed begrepen heb). Ik zeg dit er expliciet bij, omdat ik niet wil dat door onduidelijkheid er (onnodige) harde woorden vallen over en weer.
dat zie ik vooralsnog niet gebeuren. Jij weet als heel weinig anderen vrij nauwkeurig hoe ik over de Eucharistie denk. Ik geloof niet dat jij en ik er heel anders over denken. Alleen waar jij iets "exhibitionistischer" bent (ik bedoel dat niet negatief overigens, maar juist om hoe ik de Eucharistie zie, denk ik dat je mijn woordkeuze wel zal begrijpen), ben ik wat preutser.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #67 Gepost op: juli 04, 2006, 09:38:34 pm »

quote:

wateengedoe2 schreef op 04 juli 2006 om 18:27:
Terug weer naar de praktische invulling. Een zaterdag it'll be! Mooi dat diak2b in principe ook kan en wil als hij een opleidingsweekend heeft. Dat maakt het vinden van een geschikte datum een stuk makkelijker.

Voorstel: zaterdag 26 augustus.
Weet ik nog niet, is nog van diverse andere zaken afhankelijk. Plan rustig verder, ik laat het nog weten.

quote:

Laten we om 14:00u afspreken in een eenvoudig etablissement voor een drankje en evt. een hapje** en daarna de rondleiding?
Als mijn opleiding dan weer begonnen is (ik heb nog geen rooster), duurt die tot 15:00, dus dan sluit ik wat later aan.

quote:

** zolang het maar géén McDonald's wordt! <insert kots-smiley here   :Y) > maar een snackbar met goeie Vlômse fritte, of een falafel/shoarmatent ofzo met voldoende zitplaatsen lijkt mij uitermate geschikt :)
Zal ik geen ruimte zoeken?

porcupine

• Bekijk profiel
« Reactie #68 Gepost op: juli 04, 2006, 09:39:31 pm »
ik kan vast ook wel 26 aug das in elk geval al één gkv-er erbij toch?

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #69 Gepost op: juli 04, 2006, 09:43:06 pm »

quote:

diak2b schreef op 04 juli 2006 om 21:38:
[...]
Weet ik nog niet, is nog van diverse andere zaken afhankelijk. Plan rustig verder, ik laat het nog weten.

OK, we wachten het af. Weet je al wanneer je meer nieuws hebt?

quote:

Als mijn opleiding dan weer begonnen is (ik heb nog geen rooster), duurt die tot 15:00, dus dan sluit ik wat later aan.

Wellicht toch handiger om het iets later op de middag te zetten, dan?

quote:

Zal ik geen ruimte zoeken?
Nou, als jij een plek weet met lekkere friet, dan wel mediterraanse snacks, dan wel nog iets heel anders betaalbaars, en ook nog met voldoende zitplaats (en tot nog toe gaat 't het goed met de aanmeldingen, dus wie weet hoe groot de 'tent' moet zijn ;)), dan houden wij ons natuurlijk aanbevolen! En, ook voor ná de rondleiding zal er wellicht/waarschijnlijk behoefte zijn om ergens samen te komen, dus ook de ruimte die jij aanvankelijk in gedachte had, kan handig zijn.
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2006, 09:44:33 pm door wateengedoe2 »

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #70 Gepost op: juli 04, 2006, 09:43:54 pm »

quote:

porcupine schreef op 04 juli 2006 om 21:39:
ik kan vast ook wel 26 aug das in elk geval al één gkv-er erbij toch?
:) En nog 'tig' mensen die moeten reageren, dus ik heb zo'n vermoeden dat dát wel in orde komt. Nu moet onze rondleider nog kunnen. Mja, dat houdt het spannend :P

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #71 Gepost op: juli 04, 2006, 09:48:46 pm »

quote:

diak2b schreef op 04 juli 2006 om 21:33:
<knip>
dat zie ik vooralsnog niet gebeuren. Jij weet als heel weinig anderen vrij nauwkeurig hoe ik over de Eucharistie denk. Ik geloof niet dat jij en ik er heel anders over denken. Alleen waar jij iets "exhibitionistischer" bent (ik bedoel dat niet negatief overigens, maar juist om hoe ik de Eucharistie zie, denk ik dat je mijn woordkeuze wel zal begrijpen), ben ik wat preutser.
Diak2b, nu snap ik helemaal wat je bedoelt   d:)b en je hebt gelijk, hoor; onze zienswijze is niet zo superverschillend idd (al zou ik niet zijn voor het wegsturen van niet-katholieken na de Dienst van het Woord, maar ik denk nu ook te snappen hoe jij dat bedoelt. Inderdaad, het verschil tussen 'exhibitionisme' en 'preutsheid' :))
« Laatst bewerkt op: juli 04, 2006, 09:49:10 pm door wateengedoe2 »

Ennys

• Maf VKK-type
    • Bekijk profiel
« Reactie #72 Gepost op: juli 05, 2006, 12:15:02 am »
Op zaterdag moet ik waarschijnlijk werken....een zondag is geen optie? Anders moetyen jullie het hoogstwaarschijnlijk zonder mij doen..
Brengt dank aan de ENE, want Hij is goed; Ja, voor eeuwig is Zijn vriendschap!

wateengedoe2

• Bekijk profiel
« Reactie #73 Gepost op: juli 05, 2006, 07:53:03 am »

quote:

Ennys schreef op 05 juli 2006 om 00:15:
Op zaterdag moet ik waarschijnlijk werken....een zondag is geen optie? Anders moetyen jullie het hoogstwaarschijnlijk zonder mij doen..
Nee, sorry, vanwege de zondagsrust doen we het op een zaterdag. Kun je dat werk niet voor een keer verzetten, ruilen met een collega ofzo? Ik zou 't i.i.g. zeer gezellig vinden als jij er ook bij bent :)
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 07:55:01 am door wateengedoe2 »

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #74 Gepost op: juli 05, 2006, 09:23:26 am »

quote:

wateengedoe2 schreef op 04 juli 2006 om 18:34:
Jij reageerde zó snel op mijn vetgedrukte vraag, dat ik'm nog niet eens gepost had! :P  :+

Grapjas, in de post erboven stelde je mij die vraag al... :P
Overigens kan ik helaas nog niet met zekerheid zeggen of het me lukt om dan te komen.

offtopic:Diak2b, heb je mijn mail ontvangen gisteren?
« Laatst bewerkt op: juli 05, 2006, 09:25:33 am door Aafke »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #75 Gepost op: juli 06, 2006, 12:41:30 am »
Ik denk, bij nader inzien, dat het niet goed is om dit te doen. Een PKN-er met Roomse voorliefde en een RK gaan een uitstapje organiseren, met rondleiding door een RK in een RK-kathedraal, als GKv-forum-uitje?

Hoe rooms moet het worden? Ik zie dit forum al roomser en roomser worden, en ik wil daar niet aan bijdragen. Daarvoor heb ik nu juist veel te veel waardering voor de gastvrijheid hier, en voor het ook hier ontdekte of bevestigde inzicht dat de afstand tussen wat ik geloof en wat gereformeerden geloven zo absurd klein is. Kortom, ik trek mijn aanbod in, uit waardering, niet uit afkeer.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #76 Gepost op: juli 06, 2006, 12:52:39 am »

quote:

diak2b schreef op 06 juli 2006 om 00:41:
Ik denk, bij nader inzien, dat het niet goed is om dit te doen. Een PKN-er met Roomse voorliefde en een RK gaan een uitstapje organiseren, met rondleiding door een RK in een RK-kathedraal, als GKv-forum-uitje?

Hoe rooms moet het worden? Ik zie dit forum al roomser en roomser worden, en ik wil daar niet aan bijdragen. Daarvoor heb ik nu juist veel te veel waardering voor de gastvrijheid hier, en voor het ook hier ontdekte of bevestigde inzicht dat de afstand tussen wat ik geloof en wat gereformeerden geloven zo absurd klein is. Kortom, ik trek mijn aanbod in, uit waardering, niet uit afkeer.

Is bovenstaande post sarcastisch of gemeend?

Indien het gemeend is ontneem je Koerok iets dat "jullie" nogal van belang achtten voor zijn zoektocht...

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #77 Gepost op: juli 06, 2006, 12:55:44 am »

quote:

Heidi schreef op 06 juli 2006 om 00:52:
[...]

Is bovenstaande post sarcastisch of gemeend?

Indien het gemeend is ontneem je Koerok iets dat "jullie" nogal van belang achtten voor zijn zoektocht...
teksten over de waard en zijn gasten komen spontaan bovendrijven.

Maar maak je geen zorgen, ik ontneem Koerok niets. Dit topic ging over een forum-uitje. Ik heb Koerok nooit aangeraden daar aan deel te nemen.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #78 Gepost op: juli 06, 2006, 01:08:17 am »

quote:

diak2b schreef op 06 juli 2006 om 00:55:
Dit topic ging over een forum-uitje.
Weet ik, maar dat forum-uitje is o.a. gecreëerd n.a.v. Koeroks zoektocht.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #79 Gepost op: juli 06, 2006, 01:10:18 am »

quote:

Heidi schreef op 06 juli 2006 om 01:08:
[...]

Weet ik, maar dat forum-uitje is o.a. gecreëerd n.a.v. Koeroks zoektocht.
Laat degenen die denken dat Koerok een uitje nodig heeft dat dan organiseren. Mij verantwoordelijk maken daarvoor is, gezien de voorgeschiedenis, zacht gezegd grappig.

Heidi

• Jesus is alive!
    • Bekijk profiel
« Reactie #80 Gepost op: juli 06, 2006, 01:23:02 am »

quote:

diak2b schreef op 06 juli 2006 om 01:10:
 Mij verantwoordelijk maken daarvoor is, gezien de voorgeschiedenis, zacht gezegd grappig.
Daar heb je gelijk in, maar vergeet niet dat je zelf aangeboden hebt om een "rol" in dat uitje te spelen. Zonder jou en Koerok is het uitje niet levensvatbaar op grond van waarvoor dat uitje primair bedoeld was.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #81 Gepost op: juli 06, 2006, 01:26:03 am »

quote:

Heidi schreef op 06 juli 2006 om 01:23:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar vergeet niet dat je zelf aangeboden hebt om een "rol" in dat uitje te spelen. Zonder jou en Koerok is het uitje niet levensvatbaar op grond van waarvoor dat uitje primair bedoeld was.
:O  :w
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 01:32:19 am door diak2b »

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
« Reactie #82 Gepost op: juli 06, 2006, 01:50:54 am »
Ik kan niet op 26 augustus...  :P
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #83 Gepost op: juli 06, 2006, 07:50:49 am »

quote:

diak2b schreef op 06 juli 2006 om 01:10:
Laat degenen die denken dat Koerok een uitje nodig heeft dat dan organiseren. Mij verantwoordelijk maken daarvoor is, gezien de voorgeschiedenis, zacht gezegd grappig.

Koerok heeft dat uitje niet nodig, hij heeft mij niet nodig... hij heeft diak2b niet nodig.
Laat staat dat ik jou daar verantwoordelijk voor heb gemaakt, geensinds. Ook zonder jou kan het eventueel nog gewoon doorgaan. D'r zijn mensen genoeg die eventueel een rondleiding zouden kunnen verzorgen. Ook is er de mogelijkheid om zelf rond te kijken zonder rondleider, alleen mis je dan bepaalde wetenswaardigheden.
En de voorgeschiedenis grappig, sorry.. je kwetst mij diep, heel diep.....
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 09:38:44 am door Aafke »

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #84 Gepost op: juli 06, 2006, 07:52:17 am »

quote:

Heidi schreef op 06 juli 2006 om 01:23:
Dikke onzin...

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #85 Gepost op: juli 06, 2006, 08:28:40 am »

quote:

diak2b schreef op 06 juli 2006 om 00:41:

Wat hier mis mee is, of niet goed om te doen om het letterlijk jou na te spreken is mij volkomen onduidelijk...

quote:

Hoe rooms moet het worden? Ik zie dit forum al roomser en roomser worden, en ik wil daar niet aan bijdragen.

Dat jij "toevallig" rooms bent maakt niets uit, uiteindelijk gaat het maar om één ding. Om Jezus, om Hem, om Zijn liefde voor zijn Schepping.. zijn schepselen.

quote:

Daarvoor heb ik nu juist veel te veel waardering voor de gastvrijheid hier, en voor het ook hier ontdekte of bevestigde inzicht dat de afstand tussen wat ik geloof en wat gereformeerden geloven zo absurd klein is.
Klopt, het is zo absurd klein en is maar weinig voor nodig om een éénheid in Christus te zijn qua geloof(sgesprek)

quote:

Kortom, ik trek mijn aanbod in, uit waardering, niet uit afkeer.
Edit: deze woorden neem ik terug.
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 01:25:44 pm door Aafke »

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #86 Gepost op: juli 06, 2006, 09:39:57 am »

quote:

Ursa schreef op 06 juli 2006 om 01:50:
Ik kan niet op 26 augustus...  :P
Ai.. dan zou het op een zaterdag eerder in aug. moeten.... tenminste als het voor de anderen uitkomt.
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 09:40:40 am door Aafke »

E-line

• 'tôôk-toktok'
    • Bekijk profiel
« Reactie #87 Gepost op: juli 06, 2006, 10:18:55 am »
één zaterdag eerder kunnen Nunc en ik in ieder geval niet. 2 dagen voor onze bruiloft moeten er nog wel wat dingetjes geregeld worden, vandaar.

Zijnkind

• Bekijk profiel
« Reactie #88 Gepost op: juli 06, 2006, 10:25:12 am »
Diak2b, waarom vind je dat het forum rooms wordt? Alleen omdat er enkele roomsen nogal fanatiek in enkele topics discuseren? Ik vind het prima dat jullie hier een platform hebben voor je discussies. Ga gerust door. Misschien aparte topics maken voor specifieke roomse aangelegenheden? Ondertussen steken anderen er af en toe nog wat van op en jullie misschien weer van de protestantse en andere reacties.

Als het forum al rooms wordt dan ligt het niet aan het handje vol roomsen maar aan de geringe deelname van gkv-ers en anderen. Dat hoef je jezelf echt niet aan te rekenen.
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #89 Gepost op: juli 06, 2006, 10:29:28 am »
En maar moeilijk doen met zijn allen over het GKV-forum uitgaansdag.

Zie toch hoe de  Christelijke broeders en zusters met de zelfgemaakte voorvoegsels elkaar lief hebben.  Ten eerst we zijn allen )))) CHRISTENEN ((((.

Het enige is dat als er protestanten een  Heilige Mis/Heilige Liturgie bijwonen  zich zullen moeten onthouden van het ter Heilige Communie gaan.

another brick

• Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: juli 06, 2006, 10:39:41 am »

quote:

Zijnkind schreef op 06 juli 2006 om 10:25:
Als het forum al rooms wordt dan ligt het niet aan het handje vol roomsen maar aan de geringe deelname van gkv-ers en anderen. Dat hoef je jezelf echt niet aan te rekenen.

Tsja, dat is een beetje een kip-en-ei probleem: misschien komen die gkv-ers (en anderen) niet meer omdat het forum roomser wordt.
Die ontwikkeling (dat het forum roomser wordt) was mij ook al opgevallen. Het roept wel een beetje de vraag op of je als Gereformeerde Kerken in Nederland een forum in stand zou moeten houden (met de kosten die daaraan verbonden zijn in een tijd dat veel mensen klagen over de afdrachten aan landelijke organisaties en deputaatschappen en zo) als jouw "eigen" mensen daar zo weinig gebruik van maken.
Begrijp me niet verkeerd: iedereen is welkom, de bijdragen vanuit verschillende achtergronden zijn heel waardevol en opbouwend, maar is het de taak van een kerk om zo'n forum in stand te houden? :?
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #91 Gepost op: juli 06, 2006, 10:41:12 am »

quote:

Sacerdos schreef op 06 juli 2006 om 10:29:
Zie toch hoe de  Christelijke broeders en zusters met de zelfgemaakte voorvoegsels elkaar lief hebben.  Ten eerst we zijn allen )))) CHRISTENEN ((((.

En dat bedoel ik nu...

Kom je ook Sacerdos..? d:)b

quote:

Het enige is dat als er protestanten een Heilige Mis/Heilige Liturgie bijwonen zich zullen moeten onthouden van het ter Heilige Communie gaan.
Uiteraard en zeer terecht. Maar zoals je hebt kunnen lezen is het eventueel naar de H. Mis gaan geen onderdeel van het uitje.

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: juli 06, 2006, 10:43:49 am »

quote:

another brick schreef op 06 juli 2006 om 10:39:
Tsja, dat is een beetje een kip-en-ei probleem: misschien komen die gkv-ers (en anderen) niet meer omdat het forum roomser wordt.
Die ontwikkeling (dat het forum roomser wordt) was mij ook al opgevallen. Het roept wel een beetje de vraag op of je als Gereformeerde Kerken in Nederland een forum in stand zou moeten houden (met de kosten die daaraan verbonden zijn in een tijd dat veel mensen klagen over de afdrachten aan landelijke organisaties en deputaatschappen en zo) als jouw "eigen" mensen daar zo weinig gebruik van maken.
Begrijp me niet verkeerd: iedereen is welkom, de bijdragen vanuit verschillende achtergronden zijn heel waardevol en opbouwend, maar is het de taak van een kerk om zo'n forum in stand te houden? :?
Dan zou ik als PKN-er met een voorliefde voor de RKK ook maar beter kunnen me "onttrekken" aan dit forum..? En wat te zeggen van een mod. die geen gkv is..? (Tenminste dat laatste had ik ergens gelezen...)
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 10:48:11 am door Aafke »

another brick

• Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: juli 06, 2006, 10:52:20 am »

quote:

Aafke schreef op 06 juli 2006 om 10:43:
Dan zou ik als PKN-er met een voorliefde voor de RKK ook maar beter me onttrekken aan dit forum..? En wat te zeggen van een mod. die geen gkv is..? (Tenminste dat laatste had ik ergens gelezen...)

Nee, juist niet! Ik vind de veelheid aan achtergronden van de forumdeelnemers een hele goede zaak en heel erg leerzaam. Ook de overeenkomsten tussen mensen uit verschillende kerken en achtergrond is heel verhelderend en opbouwend.

Wat ik bedoel: is het een taak van een kerkgenootschap om zo'n forum in de lucht te houden? Je moet er rekening mee houden dat de kosten die ervoor gemaakt moeten worden, worden opgebracht door de leden van de GKv. Dan moet je denk ik rekening houden met wat die leden willen. En als blijkt dat GKV-ers zelf maar heel weinig gebruik maken van de mogelijkheden, dan is de vraag volgens mij terecht of je dan als kerk dat forum moet blijven onderhouden.
Aan de andere kant: misschien zijn er wel heel veel GKv-ers die vooral lezen en weinig zelf mee-praten.
Kortom : ik ben er nog niet uit.
en laat u ook zelf als levende stenen gebruiken voor de bouw van een geestelijke tempel. 1 Petr 2:5

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: juli 06, 2006, 10:55:38 am »
Ok, dan is het duidelijk.. :)

Sacerdos

• Bekijk profiel
« Reactie #95 Gepost op: juli 06, 2006, 11:14:05 am »

quote:

Aafke schreef op 06 juli 2006 om 10:41:
[...]

En dat bedoel ik nu...

Kom je ook Sacerdos..? d:)b

[...]

Uiteraard en zeer terecht. Maar zoals je hebt kunnen lezen is het eventueel naar de H. Mis

gaan geen onderdeel van het uitje.
Zou jou wel is graag willen ontmoeten Aafke;  maar als ik zie hoe moeilijk  deze dag tot stand gaat komen ,is de spontaniteit er al van af,is dan te denken laat maar ,en de vraag of deze dag wel door gaat is de vraag .
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 11:14:51 am door Sacerdos »

Aafke

• Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: juli 06, 2006, 11:43:20 am »

quote:

Sacerdos schreef op 06 juli 2006 om 11:14:
Zou jou wel is graag willen ontmoeten Aafke;  maar als ik zie hoe moeilijk  deze dag tot stand gaat komen ,is de spontaniteit er al van af,is dan te denken laat maar ,en de vraag of deze dag wel door gaat is de vraag .

Of deze dag wel of niet doorgaat is aan 'ons'. ;)
Ook ik zou je graag eens willen ontmoeten!

Enne.. een leus van uit een Vrije Bapt. Gem. komt nu in mij op.

'Zonder strijd geen overwinning'.

Navolging van Jezus betekend niet dat alles even gemakkelijk gaat. Na het lezen van een aantal berichten vanmorgen had ik ook... 'laat maar zitten...' maar nadenkende over een aantal mensen hier... Ja, dan zou ik zonder 'verborgen agenda' (een mogelijke bekering van Koerok, het idee alleen al... :? ) heel graag een aantal mensen eens in real-live willen ontmoeten.... samen-zijn, elkaar eens in de ogen kijken, lachen..... misschien huilen. Gewoon mens-zijn..........
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 11:43:46 am door Aafke »

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #97 Gepost op: juli 06, 2006, 11:49:29 am »

quote:

Aafke schreef op 06 juli 2006 om 07:50:
[...]
En de voorgeschiedenis grappig, sorry.. je kwetst mij diep, heel diep.....
Misschien helpt het dan als je leest wat ik wel schreef. Ik vond het verwijt van Heidi lachwekkend, gezien de voorgeschiedenis. DAT schreef ik.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #98 Gepost op: juli 06, 2006, 11:50:53 am »

quote:

Aafke schreef op 06 juli 2006 om 08:28:
[...]
Waarom, o waarom trek jij je toch elke keer terug als mensen te dicht bij je komen..?? Of bij datgene wat jij gelooft..........
Meet jezelf toch niet iedere keer zo makkelijk een oordeel aan over zaken waarin je slecht leest, slecht verstaat en de achtergrond slecht kent.

diak2b

• Bekijk profiel
« Reactie #99 Gepost op: juli 06, 2006, 11:52:46 am »

quote:

Zijnkind schreef op 06 juli 2006 om 10:25:
Diak2b, waarom vind je dat het forum rooms wordt? Alleen omdat er enkele roomsen nogal fanatiek in enkele topics discuseren? Ik vind het prima dat jullie hier een platform hebben voor je discussies. Ga gerust door. Misschien aparte topics maken voor specifieke roomse aangelegenheden? Ondertussen steken anderen er af en toe nog wat van op en jullie misschien weer van de protestantse en andere reacties.

Dat neemt niet weg dat mijn geweten van mij is, en dat ik mijn keuzes maak op grond van mijn geweten. Als ik mij niet ernstig vergis kan je mijn motivatie tot in detail nagaan bij een collega-crewlid van je.
« Laatst bewerkt op: juli 06, 2006, 11:53:11 am door diak2b »