Auteur Topic: een vraag  (gelezen 785 keer)

vlindertje

• Bekijk profiel
een vraag
« Gepost op: juli 13, 2006, 12:38:05 pm »
hallo allemaal,

Ik heb me net aangemeld op jullie forum, als niet gelovige ben ik op zoek naar antwoorden en misschien kan ik hier het 1 en ander kwijt en heeft iemand antwoorden voor mij op mijn vragen?
Ik val maar gelijk met de deur in huis:
Ik heb het afschuwelijke verhaal gelezen over het kindje dat is misbruikt door haar vader. Ik begrijp uberhaubt niet dat dat soort dingen gebeuren, maar wat ik helemaal niet begrijp is, nadat ik onderstaande heb gelezen op dit forum:

"De bijbel is heel duidelijk over sexueel misbruik, in het Oude Testament staat er zelfs de doodstraf op".

Hoe is het dan mogelijk dat deze desbetreffende vader wekelijks door 1 van uw kerkgangers wordt bezocht? Dat is toch tegenstrijdig met wat hierboven staat? Verdient deze man nog steeds de steun van onze lieve heer? Steun van gelovigen? Misschien kan iemand mij dit uitleggen? Bij mij komt het over dat de lieve heer alles vergeeft? En wat je dan ook hebt gedaan, hoe walgelijk het ook is, op steun kun je rekenen?

Zijnkind

• Bekijk profiel
een vraag
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2006, 12:47:46 pm »
Misschien een beter idee om deze vraag gewoon in het betreffende topic te stellen?

Welkom trouwens :).
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
een vraag
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2006, 12:48:23 pm »
die vraag is daar al gesteld (pedofielenpartij)....
Pinkeltjefan

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
een vraag
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2006, 12:49:46 pm »
Modbreak:
Deze gaat op slot, die andere discussie zal ik afsplitsen, omdat hij meer gaat over 'hoe als kerk om te gaan met misbruik' dan over de PNVD: Hoe moet een kerk omgaan met sexueel misbruik?
« Laatst bewerkt op: juli 13, 2006, 12:51:52 pm door Pooh »