Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Acceptatie
Nunc:
quote:aerandir schreef op 21 augustus 2006 om 02:06:
[...]
ja misschioen wel bekent maar pas in 1998 erkent
--- Einde van citaat ---
Wil je daar eens een bron voor geven? Een document wat dit bewijst, etc?
Op de rest wil ik later ingaan, ik moet vandaag even trouwen namelijk
p.s. als je zin hebt om langs te komen op de receptie, ben je welkom hoor. Voor de lokatie, etc moet je even in het volgende topic kijken: GKV uitje Zeist 21 augustus
Aafke:
quote:Nunc schreef op 21 augustus 2006 om 08:25:
--- Einde van citaat ---
Even.......
aerandir:
quote:Nunc schreef op 21 augustus 2006 om 08:25:
[...]
Wil je daar eens een bron voor geven? Een document wat dit bewijst, etc?
p.s. als je zin hebt om langs te komen op de receptie, ben je welkom hoor. Voor de lokatie, etc moet je even in het volgende topic kijken: GKV uitje Zeist 21 augustus
--- Einde van citaat ---
Ga bron voor je zoeken heb ik namelijk niet opegslagen..........hoop hem te vinden.
Gefeliciteerd en fijne bruiloft!!!
Nunc:
quote:aerandir schreef op 21 augustus 2006 om 20:05:
[...]
Ga bron voor je zoeken heb ik namelijk niet opegslagen..........hoop hem te vinden.
--- Einde van citaat ---
graag, want ik heb er werkelijk nog nooooit van gehoord, en kan het zelfs niet vinden via google (en dat zegt wat )
quote:Gefeliciteerd en fijne bruiloft!!!
--- Einde van citaat ---
dank je, dat is wel gelukt!
Ursa:
quote:aerandir schreef op 18 juli 2006 om 03:54:
Kan het Christendom leven naast Islam,Heidendom(Oude Religie,natuur religies) ,Wicca,Boedisme,hinduísme etc...
--- Einde van citaat ---
Prima. Andersom is meestal meer een probleem.
quote:Daar het christendom maar 1 waarheid accepteerd vraag ik me dat af....Of nu iemand zijn God nou God noemt,Allah,Godin,Shiva of wat dan ook komt het uiteindelijk niet allemaal neer op dat we geloven in iets boven natuurlijks?
--- Einde van citaat ---
Er is maar één waarheid. Dat het Christendom één visie daarop heeft, is logisch. Iedereen is immers op zoek naar de waarheid. Als jij denkt dat jouw visie betere papieren heeft dan een visie van iemand anders, en de visie van diegene is strijdig met jouw visie, dan hoef je zijn visie niet te accepteren. Die kun je gerust verwerpen. Let wel, dan hebben we het nog niet over de persoon.
Trouwens, als alle wereldgoden afspiegelingen zijn van God, laat ze dan niet bij hun afspiegelingen, breng ze bij de ware God!
quote:Moeten we danelkaar blijven bekritiseren,proberen naar "ons"geloof te trekken of kunnen wij gewoon de verschillen accepteren en leven met het gegeven dat een vriend,buurman/vrouw,etc anders gelooft en misschien daarom niet minder aardig is en toch heel gezellig kan zijn om bij wijze van sprekem vriendschappelijk mee om kan gaan?
--- Einde van citaat ---
Jezus zegt: heb uw vijanden lief. Zelfs diegenen waar je absoluut niet mee kunt opschieten, die je misschien wel naar het leven staan, 'moet' je met liefde behandelen.
quote:Of moet deze persoon (bijv Heiden/Oude Religie) gered worden en veranderen om met jou (Christen) om te gaan?
--- Einde van citaat ---
Nee.
quote:Is het juist niet mooi dat deze aarde zoveel verschillende culturen heeft en daarbij zoveel religies?
--- Einde van citaat ---
Verschillende culturen zijn prachtig. Verschillende religies, hoeveel moois er ook in kan zitten, vertroebelen het zicht op God, de Schepper.
quote:Als je toch ziet hoe bijv afrikaanse stammen die nog zo dicht bij de natuur leven hun Goden horen voelen etc rituelen uitvoeren is toch prachtig?
Moslims die weer hun eigen gewoontes hebben,Hindustanen met hun prachtige kleding etc..... zou dat weg moeten voor een 100% Christelijke wereld????????
--- Einde van citaat ---
Denk je dat het Christendom één pot nat is?
quote:Of moeten we gewoon accepteren dat er mensen zijn die anders geloven en die gewoon in hun waarde laten en niet een ander geloof opleggen maar juist genieten van deze verschillen (misschien leren??)
--- Einde van citaat ---
Er is een verschil tussen 'overtuiging' en 'persoon'. Dat verschil is in de tijden niet altijd gemaakt, maar het is er wel. Mensen kun je prima in hun waarde laten. We zijn immers allemaal op zoek naar de waarheid en de zin van het leven. Ik denk dat je mensen juist in hun waarde laat als je ze vertelt van het Evangelie. Dat ze niet langer hoeven te zwoegen voor een of andere godheid maar 'gewoon' de genade van Jezus Christus aan kunnen nemen. Dat is niet 'opleggen', want een geloof kun je nooit 'opleggen'. Dat is geen geloof, maar dwang. Voor zover ik weet doet de Heilige Geest daar niet aan.
Ursa
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie