Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (27/85) > >>

aerandir:
quote:diak2b schreef op 24 augustus 2006 om 14:45:
D'66, VVD, LPF, SP: het is niet alleen het officiele verkiezingsprogramma dat telt.
--- Einde van citaat ---

Ten eerste wil ik zeggen dat Dat wat onder mijn naam staat niet is wat IK heb gezegt maar een ander (weet even snel niet meer wie)
 Dat dat wel duidelijke is voordat we nog meer meningsverschillen krijgen (we hebben er al zoveel!)

quote:edit:hoewel, die zijn natuurlijk niet christelijk, maar Tolerant en Verlicht, en die deugen dus, dus die mogen de godsdienstvrijheid aanvallen zoveel ze kunnen.
--- Einde van citaat ---

Ben tegen iedere party die de goddienstvrijheid aanvallen!
Vind het goed dat er Christelijke partyen , of welke party dan ook maar zou er echt tegen zijn als er een party komt die tegen vrijheid van godsdienst is...want voor MIJ is dat net als vrijheid van meningsuiting!

Groet

Nunc:
quote:aerandir schreef op 30 augustus 2006 om 01:00:
[...]
Tollerant voor mij als persoon is het laten zijn wie iemand is het laten geloven wat iemand wil met andere woorden het in de waarde laten  van mensen en dus ook diens religies!

--- Einde van citaat ---

dat is niet 'tolerant', dat heet 'onverschillig' (als in: "het kan me niet schelen wat die anderen doen"). Tolereren betekent (zoals al gezegd) dat je accepteert dat een ander een mening heeft, waar jij het compleet NIET mee eens bent.

En dat is nu precies wat christenen doen. Ze accepteren dat er mensen zijn die er anders over denken, en ze zijn het daar totaal mee oneens.

quote:Waarom mis JIJ tollerantie in deze landen?
--- Einde van citaat ---

in India, Saoedi-Arabië en Noord-Korea? Misschien omdat daar christenen vanwege hun geloof om het leven gebracht worden? Lijkt me niet heel tolerant he?

quote:
Dat kan dus wel je kan tollerant zijn naar andere religies waarom niet?

[...]

nee niet de waarheid DE christelijke waarheid!

--- Einde van citaat ---

Als je accepteert dat er andere religies zijn, ondanks dat je het er niet mee eens bent, dan ben je tolerant richting andere religies. Zo simpel is dat, en de meeste christenen doen dat ook gewoon.

Wat jij met 'tolerant' lijkt te bedoelen, is iets heel anders dan wat het woord eigenlijk betekent. Jij schijnt te willen dat iedereen van zijn eigen overtuigingen gaat zeggen dat het niet dé waarheid kan zijn, maar alleen één ('jouw') waarheid is. Dat heeft weinig met 'tolerant' te maken, maar alles met 'relativisme'. Aangezien ik echter nog nooit goede argumenten gehoord heb voor het bestaan van meerdere waarheden, geloof ik daar ook simpelweg geen bal van. Dat er meerdere visies óp de waarheid kunnen bestaan lijkt me triviaal, maar niet dat er meerdere waarheden kunnen bestaan.

quote:
Afrika continent afrika met diversiteit van natuur religies...
Het zijn Christelijke scholen die onderwijzen in de Christelijke leer om maar een voorbeeld te geven of geven ze ook les in de leer van de natuur religeis welke het dan ook is??????????????????

--- Einde van citaat ---
het staat iedereen vrij om ook naar afrika te gaan en een eigen school te bouwen hoor. Vind je je eigen geklaag nu niet een beetje kinderachtig? Een christelijke hulporganisatie gaat naar afrika, bouwt daar een school, slaat waterputten, geeft mensen te eten, en dan ga jij zeuren dat ze op die school vertellen over het christendom? Kom op zeg, christenen hebben toch zeker wel het recht om te vertellen waarom ze die mensen zijn gaan helpen? Als je het allemaal zo oneerlijk vindt, dan moet je je eens afvragen waarom er geen neo-paganistische hulporganisaties zijn die in afrika scholen bouwen (en mensen daar in de natuurgodsdiensten of de wicca ofzo onderwijzen).

Ursa:
quote:aerandir schreef op 30 augustus 2006 om 01:00:
De Bergrede is de rede of onderwijzing van Jezus Christus.... dus dan gaan we weer dat is iets wat jij gelooft...
--- Einde van citaat ---
Je leest niet goed. Ik zeg: de definitie van filosoof Paul van Tongeren is X. Volgens mij correspondeert X met de Bijbel. Daarom vind ik het een goede definitie, en omdat hij (volgens mijn waarneming) klopt met de werkelijkheid.

Welnu, er is dus niets Christelijks aan X. Het is een filosofische conclusie die aanvechtbaar is. Dus: 'tolerantie is lijden onder andermans mening, maar die wel toestaan'. Wat vind jij van die definitie?

quote:Tollerant voor mij als persoon is het laten zijn wie iemand is het laten geloven wat iemand wil met andere woorden het in de waarde laten  van mensen en dus ook diens religies!
Natuurlijk kan je tollerant zijn naar religies als je andere religied dus in hun waarde laat helemaal mee eens tollerant accepteren..... en zie de naam van de topic....
--- Einde van citaat ---

Dan zijn we het al redelijk met elkaar eens. Ben je daarnaast ook bereid dingen te slikken van een ander geloof die 'beledigend' zijn voor jouw geloof of daar tegenin gaan?

quote:Waarom mis JIJ tollerantie in deze landen?
--- Einde van citaat ---

Ik? Ik noemde deze landen niet voor niets.

In India worden Christenen lastiggevallen (of erger) door fanatieke hindoes. In Saoedi-Arabië is het schier onmogelijk Christen te zijn. Men heeft dan al een mindere positie en bij het minste of geringste belandt men in de gevangenis. In Noord-Korea heerst een totalitair systeem dat actief en keihard Christenen vervolgt.

Ik zet er nu geen bronnen bij, want die zijn redelijk makkelijk te vinden. Een site die ik je in deze context kan aanraden is www.opendoors.nl.

quote:Dat kan dus wel je kan tollerant zijn naar andere religies waarom niet?
--- Einde van citaat ---

Tolerant in de zin dat je ze accepteert, maar niet omdat je het er mee eens bent of omdat het je niets kan schelen. Andere levensvisies zijn in strijd met de mijne dus ik zal ze moeten verwerpen, tolereren (in een bep. mate) of overnemen.

quote:nee niet de waarheid DE christelijke waarheid!
--- Einde van citaat ---

Nee hoor, mijn visie op de waarheid. Waarom wil je die niet horen en wel je eigen? Het is toch maar 'een' visie.

quote:dat is wel een hele mooie gedachte en vind dat heel erg mensenlieverd hoor maar JIJ eert hun als schepper/maker en het is JOUW God
--- Einde van citaat ---
En weer doe je het. Ik geef mijn mening op basis van mijn geloof. Wat jij doet is kijken of onderdelen van mijn mening ook in jouw straatje passen. En als er iets bij is dat je niet aanstaat, kom je protesteren dat het mijn geloof is. Precies wat ik al zei dus.quote:Afrika continent afrika met diversiteit van natuur religies...
Het zijn Christelijke scholen die onderwijzen in de Christelijke leer om maar een voorbeeld te geven of geven ze ook les in de leer van de natuur religeis welke het dan ook is??????????????????
--- Einde van citaat ---
Ik vroeg om een bron. Niet om de repeat-functie.

aerandir:
quote:Nunc schreef op 30 augustus 2006 om 15:48:

dat is niet 'tolerant', dat heet 'onverschillig' (als in: "het kan me niet schelen wat die anderen doen"). Tolereren betekent (zoals al gezegd) dat je accepteert dat een ander een mening heeft, waar jij het compleet NIET mee eens bent.
--- Einde van citaat ---

Dus iemand in zijn waarde laten = onverschillig?????

quote:En dat is nu precies wat christenen doen. Ze accepteren dat er mensen zijn die er anders over denken, en ze zijn het daar totaal mee oneens.
--- Einde van citaat ---
gelukkig zo hoort het toch ook en dat vraag je ook van andere mensen! dat andersdenkenden jouw als christen accepteerdquote:in India, Saoedi-Arabië en Noord-Korea? Misschien omdat daar christenen vanwege hun geloof om het leven gebracht worden? Lijkt me niet heel tolerant he?
--- Einde van citaat ---

Nee dat is niet tollerant dat is vreselijk dat dat heden ten dagen nog steeds gebeurt dat ze jullie als Christenen niet JULLIE religie willen laten belijden en proberen om te turnen naar een ander geloof en als je dat niet doet daar concequenties aan hangen........

quote:Als je accepteert dat er andere religies zijn, ondanks dat je het er niet mee eens bent, dan ben je tolerant richting andere religies. Zo simpel is dat, en de meeste christenen doen dat ook gewoon.
--- Einde van citaat ---

inderdaad meeste gelukkig wel

quote:Wat jij met 'tolerant' lijkt te bedoelen, is iets heel anders dan wat het woord eigenlijk betekent. Jij schijnt te willen dat iedereen van zijn eigen overtuigingen gaat zeggen dat het niet dé waarheid kan zijn, maar alleen één ('jouw') waarheid is.
--- Einde van citaat ---

Nou niet MIJN waarheid hoor wantdat is wat IK geloof maar misschien een ander niet

quote:Dat heeft weinig met 'tolerant' te maken, maar alles met 'relativisme'. Aangezien ik echter nog nooit goede argumenten gehoord heb voor het bestaan van meerdere waarheden, geloof ik daar ook simpelweg geen bal van. Dat er meerdere visies óp de waarheid kunnen bestaan lijkt me triviaal, maar niet dat er meerdere waarheden kunnen bestaan.
--- Einde van citaat ---

Ik zeg je niet dat er meerdere waarheden MOETEN bestaan ik zeg alleen dat je niet weet dat de waarheid waar JIJ in GELOOFT de echte waarheid is NET ZOGOED dat misschien MIJN waarheid niet de ECHTE waarheid is....maar het is wat iki geloof (of jij gelooft)

En dat is het EEN GELOOF

quote:het staat iedereen vrij om ook naar afrika te gaan en een eigen school te bouwen hoor. Vind je je eigen geklaag nu niet een beetje kinderachtig? Een christelijke hulporganisatie gaat naar afrika, bouwt daar een school, slaat waterputten, geeft mensen te eten, en dan ga jij zeuren dat ze op die school vertellen over het christendom? Kom op zeg, christenen hebben toch zeker wel het recht om te vertellen waarom ze die mensen zijn gaan helpen? Als je het allemaal zo oneerlijk vindt, dan moet je je eens afvragen waarom er geen neo-paganistische hulporganisaties zijn die in afrika scholen bouwen (en mensen daar in de natuurgodsdiensten of de wicca ofzo onderwijzen).
--- Einde van citaat ---

Ze gaan daar heen omdat de mesen scholing nodig hebben of medische zorg toch???
Een religie hebben ze al...dus onderwijs in hun eigen cultuur en religie!

Waarom niet de natuur religies/wicca etc omdat dat nu pas echt uit de kast komt daar het al die jaren not done was als je openlijk deze geloven belijd.... de kerken hebben een aardige voorsprong en zeer veel geld dus kunnen ze zulke zaken opzetten wie weet over een aantal jaar.... misschien heb je dan inderdaad dat soort scholen of hospitaals MAAR ook dan zou IK heb niet terecht vinden als daar dan over wicca of een andere natuur religie te onderwijzen als HUN eigen ....dus gaat twee kanten op hoor!

aerandir:
quote:Ursa schreef op 30 augustus 2006 om 17:23:

Je leest niet goed. Ik zeg: de definitie van filosoof Paul van Tongeren is X. Volgens mij correspondeert X met de Bijbel. Daarom vind ik het een goede definitie, en omdat hij (volgens mijn waarneming) klopt met de werkelijkheid.

Welnu, er is dus niets Christelijks aan X. Het is een filosofische conclusie die aanvechtbaar is. Dus: 'tolerantie is lijden onder andermans mening, maar die wel toestaan'. Wat vind jij van die definitie?
--- Einde van citaat ---

Heel erg goed ! en heel mensenlievend!

quote:Dan zijn we het al redelijk met elkaar eens. Ben je daarnaast ook bereid dingen te slikken van een ander geloof die 'beledigend' zijn voor jouw geloof of daar tegenin gaan?
--- Einde van citaat ---

Ja die ben IK bereid om te slikken

quote:
Ik? Ik noemde deze landen niet voor niets.

In India worden Christenen lastiggevallen (of erger) door fanatieke hindoes. In Saoedi-Arabië is het schier onmogelijk Christen te zijn. Men heeft dan al een mindere positie en bij het minste of geringste belandt men in de gevangenis. In Noord-Korea heerst een totalitair systeem dat actief en keihard Christenen vervolgt.

Ik zet er nu geen bronnen bij, want die zijn redelijk makkelijk te vinden. Een site die ik je in deze context kan aanraden is www.opendoors.nl.
--- Einde van citaat ---

Nou dat is vreselijk dat in deze landen Christenen worden vervolgd en lastig gevallen of erger.. en niet vrij hun religie mogen en kunnen belijden..vreselijk...
Ieder zou vrij moeten zijn om  zijn of haar religie te moeten kunnen belijden en mogen geloven wat hij/zij wil en prettig bij voelt!
Zeker heden ten dagen.....toch......??

quote:Tolerant in de zin dat je ze accepteert, maar niet omdat je het er mee eens bent of omdat het je niets kan schelen. Andere levensvisies zijn in strijd met de mijne dus ik zal ze moeten verwerpen, tolereren (in een bep. mate) of overnemen.
--- Einde van citaat ---

Overnemen niet want dat druist tegen jouw geloof, verwepen tja..... ,tollereren in bep maten ...wat zijn die mate?? denk IK wel

quote:Nee hoor, mijn visie op de waarheid. Waarom wil je die niet horen en wel je eigen? Het is toch maar 'een' visie.
--- Einde van citaat ---

Ik luister wel naar je hoor

quote:En weer doe je het. Ik geef mijn mening op basis van mijn geloof. Wat jij doet is kijken of onderdelen van mijn mening ook in jouw straatje passen. En als er iets bij is dat je niet aanstaat, kom je protesteren dat het mijn geloof is. Precies wat ik al zei dus.
--- Einde van citaat ---

Nou sorry maar dat is niet mijn bedoeling hoor om mijn mening aan je OP TE DRINGEN ik probeer alleen duidelijk te maken hoe ik erover denk en te lezen hoe jij er over denkt ik denk metr mijn geloof en jij met de jouwe

quote:Ik vroeg om een bron. Niet om de repeat-functie.
--- Einde van citaat ---

Nou je mag zelf op internet gaan kijken "alle"scholen die gesticht zijn in Afrika door christelijke kerken zijn Christelijke scholen en geven dus op les volgend christelijke leer etc
dat is geen repeat functie.... maar een ondervinding van mij en mijne... kan ook zeggen als het anders is geen een bron toch??

groetjesszz

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie