Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (6/85) > >>

aerandir:
quote:diak2b schreef op 19 juli 2006 om 00:07:
[...]

Als jij niet gelooft dat je ouders je ouders zijn, zijn het dan je ouders niet?
--- Einde van citaat ---

Nou dat is natuurlijk vrij simpel te bewijzen Diak....
Geboortebewijzen,foto's getuigen etc etc

aerandir:

--- Citaat ---Liudger schreef op 19 juli 2006 om 09:54:quote:

Dit is, met je goedvinden, onzin.

Volgens het Christendom kan niemand je dwingen om te trouwen, en, mits je aan een aantal voorwaarden voldoet (bv niet al getrouwd zijn, verschillend geslacht) kan niemand je tegenhouden om te trouwen.

En volgens mij is dat al 2000 jaar zo.
--- Einde van citaat ---

Nou dacht het niet twee geloven op een kussen..... in de generatie van mijn oma ( had nu zo'n 99 geweest) mocht zij als Rooms katholiek niet met een protestant of gereformeerde thuis komen.... net zo goed dat de kerk toendertijd bepaalde dat je bijv op bepaalde dagen geen vlees mocht eten etc....

quote:Dat daarnaast ouders vonden dat zij een flinke vinger in de pap hoorden te hebben, en dat op allerlei manieren probeerden af te dwingen, dat klopt. Maar dat staat los van het Christendom.
--- Einde van citaat ---

de mensen leefden toen nog naar de pijpen van de kerk.... tv krant etc je ging toendertiijd naar bakker van jouw kerk etc

quote:Gaf ik toch ook al aan? Dat geldt dan de niet-essentiele zaken. En ik kan best vriendjes zijn met een wiccaan, een moslim of ander volk van heel andere overtuiging dan ikzelf. En dan zal ik ze heus niet dag in, dag uit mijn overtuigingen opdwingen. Maar dat vriendjes zijn dat zal dan wel in het wederzijds besef zijn dat we bv bepaald gedrag heel anders waarderen.
--- Einde van citaat ---
precies!! en doordat je  elkaar respecteerd kan je dat gewoon van elkaar accepteren
--- Einde van citaat ---

aerandir:
quote:diak2b schreef op 19 juli 2006 om 00:08:
[...]
Er is meer reden om aan te nemen dat het antwoord op die vraag bevestigend is, dan ontkennend.
--- Einde van citaat ---
vertel????

aerandir:
quote:elle schreef op 19 juli 2006 om 08:30:

Kom op aerandir, dat heb ik je al eerder verteld. God is Schepper van hemel en aarde. 1 van de benamingen van Jezus Christus is 'het Woord'. Daarvan staat beschreven: 1 In het begin was het Woord, het Woord was bij God en het Woord was God. 2 Het was in het begin bij God. 3 Alles is erdoor ontstaan en zonder dit is niets ontstaan van wat bestaat. 4 In het Woord was leven en het leven was het licht voor de mensen. 5 Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet in haar macht gekregen. (Joh 1)
--- Einde van citaat ---

Ja de bijbel citaten vliegen altijd om me oren maar als je niet gelooft in een bijbel als woord van God dan heeft dat weinig zin!

quote:
Zo machtig is God, dat Hij aan de wieg van alles wat wij kennen staat. Hij schenkt leven. Hij schenkt licht en verdrijft het duisere kwaad. Vind je het gek dat Hij enige credit verwacht voor alles wat Hij ons schenkt?
God is verheven, almachtig. Tegelijk bekommert die God zich nog steeds om Zijn schepselen. Hij wijst ze de weg, zorgt voor ze, zelfs al doen wij dingen die Hem pijn doen, ondanks onze foute keuzes. Hij heeft door de eeuwen heen mensen geinspireerd, heeft mensen Zijn Wil geopenbaard. Dat is opgeschreven in de bijbel. De bijbel is dus geen verzonnen verhaal, maar de weerslag van Gods Inspiratie! In de bijbel kun je lezen wat Gods Wil voor de mensen op deze aarde is. En dat is aanbeden worden, credit krijgen.

Natuurlijk geldt dat dat voor iedereen. Hij is schepper van iedereen. Iemand kan toch ook niet tegen zijn moeder zeggen: 'ik ken jou niet, ik ben gebaard door de buurvrouw'? Vind je het gek dat God zegt dat elk schepsel dat Hem niet wil kennen, ook niet door Hem gekend zal worden in het hiernamaals?
--- Einde van citaat ---

Dat je moeder je moeder is ,is aardig te bewijzen dmv geboorteaktes een vader die erbij was vroedvrouwen foto's etc etc..... Als je een God niet erkent als zijnde schepper van de wereld en het heelal is dat naar mijn mening niet te bewijzen... ook niet dmv de bijbel omdat niemand daadwerkelijk kan bewijzen dat god inderdaad die woorden heeft gezegd die opgeschreven zijn door verschillende MENSEN . Dat hoeft voor Christenen ook niet want die GELOVEN en accepteren de bijbel als zo zijnde en als de waarheid..... maar als dat met iemand (zoals ik) niet het geval is....kan je dat niet "bewijzen" dmv citaten uit diezelfde bijbel.....

quote:Natuurlijk heb je keuzevrijheid. Dat is juist de hele ellende van deze aarde: je kunt tegen God kiezen, wat hetzelfde is als kiezen voor het duistere kwaad en voor de dood. Genoeg mensen die dat doen, en het gaat oppervlakkig gezien niet eens zo slecht met ze. Maar een keuze om God-loos te zijn, de keuze voor kwaad en dood, blijft niet zonder gevolgen. Vind je het gek dat het hier op aarde zo'n puinhoop is?
--- Einde van citaat ---

Nou die puinhoop gebeurt toch ook bij mensen die wel goed christen zijn??
ierland,spanje (droogte /bosbranden/metro ramp etc) Libanon waar ook zo'n 30% Christenen wonen etc etc dus dat heeft toch niets van doen met wel of geen Christen....

quote:Aerandir: het gaat niet om of christenen anderen accepteren. Het gaat om wie door God accepteert wordt.
--- Einde van citaat ---
Of wie God accepteerd

Laodicea:
quote:aerandir schreef op 19 juli 2006 om 20:30:
Nou dacht het niet twee geloven op een kussen..... in de generatie van mijn oma ( had nu zo'n 99 geweest) mocht zij als Rooms katholiek niet met een protestant of gereformeerde thuis komen.... net zo goed dat de kerk toendertijd bepaalde dat je bijv op bepaalde dagen geen vlees mocht eten etc....
--- Einde van citaat ---
Onderbouw het eens, aan dit soort losse flodders hebben we niets.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie