Geloven vandaag > Levensbeschouwing
Acceptatie
diak2b:
quote:P. Strootman schreef op 28 september 2006 om 17:13:
[...]
Aafke,
Als je de posts van Nunc lees, zal je echt wel begrepen hebben, dat we best iets van elkaar kunnen hebben.
--- Einde van citaat ---
Inderdaad. Want wat je niet bevalt, kan je bij Nunc tamelijk straffeloos negeren, en je beledigingen slikt hij vrij probleemloos. Maar, woordbreker, dat is slechts een kwaliteit van Nunc, niet van jou. Want zodra je "best iets van elkaar kan hebben" maar jezelf voor het blok hebt geplaatst, kan je ineens helemaal niet meer zoveel hebben, is het wel?
Een man een man, een woord een woord. Welnu, waar blijf je?
Liudger:
quote:HenkG schreef op 28 september 2006 om 07:32:
...maar helaas mag je dat van de deelnemers niet zo zeggen
--- Einde van citaat ---
Oh, 't lijkt me van wel - het is slechts een observatie.
quote:en moet je hun gewoon hun gang laten gaan...
--- Einde van citaat ---
Uiteraard, het was niet mijn bedoeling te suggereren dat ze er maar mee op moeten houden - niet mijn zorg.
P. Strootman:
Nunc,
Wegens een andere (nieuwe) computer, kon ik de laatse week niet inloggen. De problemen zijn nu weer opgelost. Toch bezin ik mij ernstig of ik nog verder ga met het bespreken van deze onderwerpen. Ik vind je exegetische toeren zo schrikbarend ongerijmd (bijbels gezien)dat ik mij zeer ernstig bezin of ik er nog op in zal gaan.
Piet
Nunc:
quote:P. Strootman schreef op 02 oktober 2006 om 21:54:
Nunc,
Wegens een andere (nieuwe) computer, kon ik de laatse week niet inloggen. De problemen zijn nu weer opgelost. Toch bezin ik mij ernstig of ik nog verder ga met het bespreken van deze onderwerpen. Ik vind je exegetische toeren zo schrikbarend ongerijmd (bijbels gezien)dat ik mij zeer ernstig bezin of ik er nog op in zal gaan.
Piet
--- Einde van citaat ---
ik had niet anders verwacht. Op de vragen van Diak2b weiger je antwoord te geven (terwijl je voor die vragen zelf de aanleiding gaf) en mijn kritische vragen ontwijk je nu ook al ruwweg een jaar.
En iedere keer dat we toch in een discussie geraken, wordt de lijst met contradicties en absurditeiten langer (Nunc in "Acceptatie"), en de lijst met onderwerpen waar je niet op wilt of kunt reageren groeit gestaag mee. We hebben onder tussen onder andere:
* Kol.2:9 (fysiek aspect van de 'Christusgeest', een contradictie in jouw bijbelvisie)
* 1 Kor.5:3 en 2 Kor.5:15-16 (2 te onderscheiden Paulussen óf alternatief, je basis voor 'Christus naar het vlees, Christus naar de geest' valt weg)
* 2 Kor.13:13 (onderscheid tussen Christus en Gods Geest, terwijl ze volgens jou hetzelfde zijn)
* Gal. 6:18 (onderscheid tussen Gods Geest en onze eigen geest)
* Hand.9:5 (dat de opgestane met 'Jezus' -niet 'Here' of 'Christus' of 'geest- identificeert.)
* Rom.8:10 (wat met jouw interpretatie resulteert tot de absurde conclusie dat de Christusgeest dood is als ze niet in mensen aanwezig is!)
diak2b:
quote:P. Strootman schreef op 02 oktober 2006 om 21:54:
Nunc,
Piet
--- Einde van citaat ---
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie