Geloven vandaag > Levensbeschouwing

Acceptatie

<< < (17/85) > >>

aerandir:
quote:diak2b schreef op 08 augustus 2006 om 00:47:
[...]
[afbeelding]
--- Einde van citaat ---
nee waarheid

aerandir:
quote:Nunc schreef op 09 augustus 2006 om 10:02:

[...]

lees dit maar eens: http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Earth
--- Einde van citaat ---
zoals jullie vaak zeggen wikkepedia is geen bron omdat het is geschreven door "gewone "mensen:

diak2b:
quote:aerandir schreef op 11 augustus 2006 om 01:55:
[...]

nee waarheid
--- Einde van citaat ---
onderbouw maar

aerandir:
quote:Nunc schreef op 09 augustus 2006 om 10:21:

[...]

misschien wel ja, maar dat kunnen we nu niet zo makkelijk meer uittesten he. En niemand beweert ook, dat het een universele wet is. Ik geef alleen aan, dat historici (die er toch voor gestudeerd hebben) aangeven dat het christendom door haar 'filosofie en theologie' een positieve invloed heeft gehad op de ontwikkeling van bv. de wetenschap.
--- Einde van citaat ---

een positieve invloed niets meer en niets minder![/quote]

quote:Wil je een poging wagen tot vergelijking van 'het Judas-pseudo-evangelie' en bv. de 4 evangelien (in de bijbel)? Of wil je laten zien dat sommige zaken 'ook weerlegbaar zijn'?
--- Einde van citaat ---

Beide sommige zaken zijn weerlegbaar...en de rol van Judas is nu onduidelijk door de nieuwe bevindingen

quote:ik zei niet dat daar geen onderzoek werd gedaan, en geen vooruitgang werd geboekt. Alleen dat het christendom door haar godsbeeld en visie op de natuur, van grote invloed is geweest op de ontwikkeling van de (exacte) wetenschappen. En dat is wel vrij 'snel' gegaan. Het westen is uiteindelijk de enige plek geweest waar de grote ontwikkelingen zich echt doorgezet hebben, de industriele revolutie, etc. De stoommachine, de verbrandingsmotor, auto en vliegtuig. Maar ook dingen als de zwaartekracht-theorie (van Newton), Relativiteit en QuantumMechanica. De ontdekking van tv, radio, radar. Radioactiviteit, etc, etc, etc.
--- Einde van citaat ---

Dat heeft meer te maken met de grond waarop we mogen leven (rijk aan voeding en kennis van verbouwing etc etc) dat de mensen rijk werden  en aan scholing komden doen het christendom vergaart geen kennis maar geloof..... het christendom heeft pas in 1998 erekent dat de aarde rond is (bewijsbaar!! RK)

Het christendom heeft niets met de onwikkelingen te m aken daar de mensen juiist toendertijd aardig strom werden gehouden daar ze alleen verwachtt werdern de christelijke tv te kijken de christelijke radio ,krant etc etc..... de pastoor kwam nog wekelijks langs om te kijken waarom er geen kindjes kwamen (????!!!!!) etc etc et dus leefden de mensewn toedertijd nog echt VOOR t geoof...... wetenschappers waren daar en tegen vaak minder religieus.

quote:je snapt mijn punt kennelijk niet. Ik zei niet dat het door magie gedaan werd, maar dat de joodse kritiek in de 2e eeuw was, dat het zwarte magie was. Ze probeerden Jezus' wonderen zwart te maken. Mijn punt is, dat ze kennelijk niet in staat waren om die wonderen te ontkennen en te zeggen dat de christenen liepen te liegen of te fantaseren over die wonderen, maar dat de joden zich moesten gaan bedienen van lastering en zwartmakerij, door het op 'zwarte magie' te gooien. Dat geeft aan, dat de aanwijzingen voor de wonderen in die tijd nog zo sterk waren, dat men ze niet kon ontkennen.
--- Einde van citaat ---

en wie zegt me dat het geen magie was wit of zwart????....

quote:Oja? In 100 jaar? Is de eerste wereldoorlog gemythologiseerd? De oorlog tussen Frankrijk en Duitsland, de amerikaanse burgeroorlog en de vrijheidsoorlog? Zijn de personen uit die oorlogen nu een 'mythe'? Is koning Willem de 3e dat? Baltasar Gerards? Rembrandt? Vondel? Julius Caesar? Als iemand een groot effect heeft gehad op de geschiedenis, en als er een groep ontstaat die deze persoon in ere houdt, dan verdwijnt die kennis echt niet zomaar. Wat je hier geeft is niets meer dan een uitwijkmaneuvre, zodat je niet in hoeft te gaan op de argumenten vóór het christendom.
--- Einde van citaat ---

laat de tijd erover heen gaan en alles zal ooit een mythe worden.....behahalve de zaken waar duidelijke bewijzen of sterke geloofs overtuigingen voor is..... rest gaat verloren zie griekse mpantheon romeinse panteon noorse  etc heeft allemaal bewijsbaar bestaan maar is nu tot mythe bestempelt

quote:Goed dan pak ik een ander voorbeeld. Weet jij nog wie Mitrhas was? Weet jij wie Sabbatai Levi was? of Zalmoxis? of Alexander van Abonuteichos? Of 'de Egyptenaar'? of Teudas of Judas de Gallileër??
--- Einde van citaat ---

effe graven hoor................... pff lang geleden geschiedenis lessen

quote:Als het christendom geen sterke argumenten had gehad, en geen sterke aanwijzingen waarom het echt waar was, dan was het met één (misschien 2?) generaties uitgestorven, ergens eind van de eerste eeuw. Precies zoals het lijstje hierboven. Allemaal slechts voetnoten in de geschiedenis.
--- Einde van citaat ---

Dan geloof ik dat het waar is maar gelof ook dat de Oude religie Waar is en Islam etc.... Mozes zal ook echt bestaan hebben etc

quote:(De laatste drie kennen we zo ongeveer alleen, omdat ze in de bijbel al als 'voetnoot' genoemd worden).
--- Einde van citaat ---

aerandir:
quote:diak2b schreef op 09 augustus 2006 om 10:45:
[...]
Met dank aan William Shakespeare: jawel, Julius is ernstig gemythologiseerd. En zelfs dan nog kunnen we de historische Julius vrij goed onderscheiden van de, veel populairdere, mythe.
--- Einde van citaat ---
ja ook oorlogen worden op een gegeven moment in tijd een mythe

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie