quote:
aerandir schreef op 30 augustus 2006 om 21:21:Die zgn. Inca stam leeft dus al van ouds her op de manier hoe ze leven en zonder dat ooit iemand daar van wist.... Ik zou inderdaad zeggen laat ze leven op de manier hoe ze leven...er is een poosje geleden inderdaad een Indianen stam ondekt in de oerwouden van Brazillië die al 1000-den jaren niet ondekt is geweest en zichzelf al die tijd in die oerwouden in leven heeft weten te houden met hun gewoontes/rituelen en geloof hun eigen rechtgeving etc etc.... de regering van Brazillie heeft besloten dat deze stam met rust helaten moet worden en niet als atractie ofzo mag worden bezocht ook is besloten dat ze hun inheemse gewoontes te zullen respecteren.
Dus dat komt inderdaad nog voor
je hebt m'n voorbeeld niet goed gelezen:
Deze Inca's rukken de harten uit nog levende slachtoffers. Gewoon respecteren? Ook een waarheid?
quote:
Toen dacht iedereen dat de aarde plat was 4000 jaar geleden.....
Maar ja zo lang er niets bewezen is hebben ze allebij juist of onjuist!
nu wordt het echt absurd. Dus omdat men toevallig nog niet wist of de aarde nu rond of plat was, had iedereen die er maar wat over zei gelijk? Vierkant, plat, rond, ovaalvormig, een grote dobbelsteen? Maakt niet uit, roep maar wat over de aarde....
Degene die zei dat de aarde rond was (ook al wist men het nog niet) had toch gewoon gelijk? Of als er een moord gepleegd is, en er is nog geen dader bekend, en ik ga heel hard roepen:
"Aerandir heeft het gedaan!!", heb ik dan ook gelijk? Maar de minuut dat ze de echte dader pakken heb ik ineens
niet meer gelijk?
quote:
O ja wel er bestaan harde waarheden... van zaken die wetenschappelijk bewijs baar zijn etc....
iets is dus pas harde waarheid als het bewezen is? En vijf minuten voordat het bewezen is? Of als het al wel bewezen is, maar de geleerde heeft de aantekeningen nog op z'n studeerkamer liggen, hoe zit het dan z'n buurman die het nog niet weet? Of als het bewijs per ongeluk in de vuilnisbak belandt, was het dan eerst iedereen die gelijk had, toen een korte tijd de geleerde, en toen weer iedereen omdat het bewijs zoek was?
Zo'n standpunt is m.i. echt onhoudbaar, maar het is wel de consequentie van wat jij hier verkondigt.
Wat je volgens mij bedoelt, is dat we op sommige momenten niet kunnen WETEN wat waar is en wat niet. Maar dat betekent nog niet dat iedereen in dat geval gelijk heeft, wat ze ook maar zeggen!