De stropoppen, ad hominems, rode haringen, valse schotten, beroerde logica en ga zo maar door worden ingezet. Wat zet ik daar tegenover? Een consistent verdedigd standpunt. Zelfs de meester van de eerlijke discussie komt langs om me een oorvijg uit te delen, maar doet dat door te vertellen dat ik in zijn ogen gelijk heb, en door te herhalen wat ik al betoogd heb. En wat volgt dus: meer ad hominems, meer valse discussietechniek. Ik heb geen respect, ik reageer boos en overspannen, ik toon me een slecht christen. En waarom, omdat ik op consistente gronden verdedig dat de doopleer van gereformeerden en katholieken (waarvan de grote mate van overeenkomst wel, en het diepgaande verschil niet, al elders is besproken) zich niet laat verenigen met de doopleer die door P&A, vanuit de ook al als forse dwaling weerlegde bedelingenleer, wordt "verdedigd".
Het is mooi om te zien hoe men zich rond P&A schaart, en hoe "diak2b en anderen" worden afgemaakt. Maar de vraag "waarom zo boos" is echt lachwekkend.