Auteur Topic: Engelbewaarder.  (gelezen 1565 keer)

Sacerdos

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Gepost op: oktober 05, 2006, 02:33:25 am »
`Ieder mens heeft een Engel begeleider, die heel je leven je metgezel is , luisteren wij wel genoeg naar onze Engelbewaarder.

joepie

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2006, 07:30:08 am »

quote:

Sacerdos schreef op 05 oktober 2006 om 02:33:
`Ieder mens heeft een Engel begeleider, die heel je leven je metgezel is , luisteren wij wel genoeg naar onze Engelbewaarder.
Is dat zo? Waar haal je dat vandaan?

Laodicea

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2006, 09:32:10 am »
Ik ga alvast niet aan dit topic deelnemen. Als TS steeds met van die one-liner topics komt, dan mag hij ze ook eens zelf onderbouwen.
"Helvidius heeft zichzelf erg naïef betoond, door te zeggen dat Maria diverse zonen had omdat in enkele passages gesproken wordt over de broers van Christus" Johannes Calvijn.

Zijnkind

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2006, 12:05:18 pm »
Modbreak:
Mee eens. De Topic starter dient meer aan te geven om een discussie op te kunnen bouwen.
Graag; 1) waarom zou er een engelbewaarder zijn? En 2) Waarover wil je precies discusseren?

Als er geen verdere onderbouwing komt sluit ik dit topic.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2006, 12:06:00 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Sacerdos

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2006, 12:48:55 pm »
Tja deze stelling zal wel te Katholiek zijn. een stelling behoeft geen ondebouwing echt protestants om met een veelheid van woorden het gelijk te halen.

Laat mensen hier maar is wat vertellen over hun ervaring met Engelen wat daar gaat het om , waarschijnlijk blijven de protestanten onderons achterwege , tja dat sluit je zo draad maar, wat een zwaktebod en willekeur; als je er zelf niets van afweet sluiten maar wel zo gemakkelijk, men doet maar, nogmaals zie de stelling stof genoeg voor hen die waar geloven en de innerlijke omgang bezitten van het geloof van het hart.

grompie

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2006, 12:55:46 pm »

quote:

Sacerdos schreef op 05 oktober 2006 om 12:48:

Laat mensen hier maar is wat vertellen over hun ervaring met Engelen.
dit kan een normaal mens toch  niet uit je OP halen?
geheelonthouder

Aafke

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #6 Gepost op: oktober 05, 2006, 01:00:42 pm »
Ervaring met engelen.

Zijn het engelen die mij tot een paar maal toe beschermd hebben voor een dodelijk ongeval met de auto. Ja, ik geloof van wel. Bewijzen.. nee, ik kan het niet.. maar weet dat ze er waren en weet dat ze me dagelijks omringen.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2006, 01:00:58 pm door Aafke »
Er is onwrikbare trouw nodig in het zoeken, wat niet betekent dat men niet mag vallen. Trouw bestaat in het onmiddelijk opstaan na elke val.

joepie

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #7 Gepost op: oktober 05, 2006, 01:15:43 pm »

quote:

Tja deze stelling zal wel te Katholiek zijn. een stelling behoeft geen ondebouwing echt protestants om met een veelheid van woorden het gelijk te halen.

Laat mensen hier maar is wat vertellen over hun ervaring met Engelen wat daar gaat het om , waarschijnlijk blijven de protestanten onderons achterwege , tja dat sluit je zo draad maar, wat een zwaktebod en willekeur; als je er zelf niets van afweet sluiten maar wel zo gemakkelijk, men doet maar, nogmaals zie de stelling stof genoeg voor hen die waar geloven en de innerlijke omgang bezitten van het geloof van het hart.

Ook zwak dat jij mijn vraag niet beantwoord!
Zou dat eerst maar eens doen. Misschien krijg je dan een inhoudelijke reactie.
Al heb je die zelf nog niet gegeven.
Eerst heb je het over een engelbewaarder en daarna wil je ervaringen weten van mensen met engelen.
Dus je bent niet erg duidelijk met wat je wil.

Levi

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #8 Gepost op: oktober 05, 2006, 01:18:45 pm »

quote:

Sacerdos schreef op 05 oktober 2006 om 02:33:

Matteüs 18:
'2 Hij riep een kind bij zich, zette het in hun midden neer' en: '10 Waak ervoor ook maar een van deze geringen te verachten. Want ik zeg jullie: hun engelen in de hemel aanschouwen onophoudelijk het gelaat van mijn hemelse Vader.'

Zoals af te leiden valt uit Job, zijn er engelen rondom ons om ons te beschermen tegen de machten uit de wereld die wij niet kunnen zien.

Ik lees echter nergens dat zij ons steeds dingen vertellen die van toepassing (zouden) kunnen zijn op ons aardse bestaan.

Mazzel,
Levi

joepie

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #9 Gepost op: oktober 05, 2006, 02:43:28 pm »
Precies. Er zijn engelen om ons heen.
Niemand heeft een aparte engelbewaarder.
Daarom mijn vraag: Is dat zo, waar haal je dat vandaan?

Psalm 91: 11 want Hij zal aangaande u zijn engelen gebieden,
dat zij u behoeden op al uw wegen;

thijs14

• vooral meekijker/lezer
    • Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #10 Gepost op: oktober 05, 2006, 03:46:31 pm »
ik snap dat je hierin kan zien dat ieder persoonlijke engel hebt maar dat hoeft niet persé en voor de rest ben ik het met joepie eens

Want ik zeg jullie: hun engelen in de hemel aanschouwen onophoudelijk het gelaat van mijn hemelse Vader.'
Nadat Jezus ervan gedronken had zei hij: ‘Het is volbracht.’ Hij boog zijn hoofd en gaf de geest. Joh 19,30

Zijnkind

• Bekijk profiel
Engelbewaarder.
« Reactie #11 Gepost op: oktober 05, 2006, 04:26:56 pm »

quote:

offtopic:Het heeft niets te maken met katholiek of protestants. In de faq kun je lezen dat het voor een ieder verplicht is om een serieuze topicstart te maken. Gewoon aan de regels houden dus!

Dat betekent dat je duidelijk maakt waarover je het wilt hebben, wat je eigen inzichten tot nu toe zijn en eventueel extra bronnen aanleverd. Met 1 regel kun je niet verwachten dat er veel zinnige discussie uitvoort komt. Maar dat is al herhaaldelijk gebleken. Topics die zo gestart werden ontspoorden binnen enkele berichten omdat niemand weet wat wel en wat niet on-topic is.
Daarom sluit ik die liever bij voorbaat dan dat ik later de berg troep kan gaan opruimen.

Goed, dan weer ontopic...
Mijn ervaringen met engelen zijn niet te onderscheiden van mijn ervaringen van Godelijke ingrijpen in het algemeen. Ik kan diverse punten in mijn leven aanwijzen waar God werkelijk ingreep. Maar of dat via een engel was? Geen idee.

Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van het idee van een vaste engelbewaarder. Ik heb altijd begrepen dat engelen worden gezonden als het nodig is. Zie bijvoorbeeld in het boek Daniel als een engel wordt opgehouden door de luchtvorst van Perzie.
« Laatst bewerkt op: oktober 05, 2006, 04:29:10 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.