Auteur Topic: helft van de nederlanders zo moe....  (gelezen 3702 keer)

lonneke

• Bekijk profiel
helft van de nederlanders zo moe....
« Gepost op: april 04, 2003, 04:11:07 pm »
Waar word jij zo moe van?

Ik word zo moe van die commerciele reclame's op tv. Hoe het ook met de economie gaat, goed of slecht, ze gaan maar door. Vooral die van Gelink vind ik verschrikkelijk......daar word je nu echt doodmoe van.

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: april 04, 2003, 04:16:07 pm »
Ik word zo moe van al die mensen die schelden op wat er op de TV te zien is, maar er ondertussen wel naar blijven kijken. Doe dat ding 't huis uit, dan heb je er ook geen last meer van, houd je tijd over voor een goed boek, verbetert de sfeer als er meerdere mensen in de woonkamer zijn (wellicht zou je eens een goed gesprek kunnen voeren), en hoef je je ook niet meer te ergeren. :-7

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: april 04, 2003, 04:18:52 pm »
ik hoor bij de andere helft
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: april 04, 2003, 04:27:56 pm »
Het moet er toch even uit, ik zei toevallig gister : Ik wordt toch zo moe van dat gekissebis op het G.K.V forum over al die bijzaken.
Kunnen jullie niet eens vertellen over wat je zo blij maakt door je geloof ?
En zeg nou niet : Je hoeft hier toch niet te komen ? Ik ben gewoon geínteresseerd in wat andere kerken leren.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: april 04, 2003, 04:59:29 pm »
Tja ik weet niet waar ik moe van word. Maar ik ben het wel.... van de week maar eens naar de dokter gegaan om bloed te laten prikken. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Het is namelijk best lastig om zo moe te zijn. Het enige waarmee ik nog ongeveer mijn dagen vul is een beetje computeren en tv kijken. (Gelukkig erger ik mij niet zo snel aan tv programma's, dan zap ik wel weer verder ) Maar frustrerend is dat wel omdat je toch graag ook eens wat nuttige dingen wil doen
Pinkeltjefan

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: april 04, 2003, 05:24:17 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 16:59:29 schreef Alfredt:
Tja ik weet niet waar ik moe van word. Maar ik ben het wel.... van de week maar eens naar de dokter gegaan om bloed te laten prikken. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.
Het is namelijk best lastig om zo moe te zijn. Het enige waarmee ik nog ongeveer mijn dagen vul is een beetje computeren en tv kijken. (Gelukkig erger ik mij niet zo snel aan tv programma's, dan zap ik wel weer verder ) Maar frustrerend is dat wel omdat je toch graag ook eens wat nuttige dingen wil doen

Ik zit dus de hele dag in zo'n huisartsenpraktijk en vanmorgen zeiden we nog tegen elkaar. Alles onder de dertig jaar is altijd maar moe!!!!!!!!!!!
Ze komen langs met moeheid en willen bloed geprikt hebben ( komt nooit wat uit) willen weten of ze soms pfeiffer hebben, ( de helft van de studerende jongelui hebben dat, en ze zoenen ook allemaal met elkaar), ze willen briefjes om bepaalde lessen niet te hoeven volgen, of een tentamen uit te stellen, maarrrrrrrrrrrr, wil je een afspraak met ze maken ( waar ze meestal hun moeder voor laten bellen) , dan kan het niet voor tienen of elven, want dat is zó vroeg, dan liggen ze nog op bed. Ondertussen bellen ze wél allemaal om de pil, of als het tegen zit om de morning afterpil ( ja hoor, 13,14 jaar is niks bij ons) willen om de haverklap een test op SOA's omdat ze het weer gedaan hebben met een "iemand" en ondertussen blijven ze zitten omdat ze zo knel zaten in de drukte van alledag.
Ze roken en drinken bijna elke dag, en waag het niet ze te vertellen dat 5x per week Mc Donalds écht heel ongezond is.
Mensen mensen,daar wordt ik nou zóóóóóó moe van. Ga iets zinnigs doen, b.v.............ach laat maar, ik ben vast een vreselijk ouderwetse trut.
Maar waarom hebben mijn kinderen daar nou geen last van?

cheese

• de waarheid zal u vrijmaken
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: april 04, 2003, 05:39:21 pm »
...ach laat maar, ik ben vast een vreselijk ouderwetse trut.
Maar waarom hebben mijn kinderen daar nou geen last van? :?[/i][/quote]

door de opvoeding van hun moe

der
Want de wijsheid dezer wereld is dwaasheid voor God

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2003, 05:40:15 pm »
Toch even reageren als het mag.

Ik drink niet veel, ik rook niet.... ik slaap van 3 tot 8, langer lukt niet. Als ik om 11 uur naar bed ga of om 2 uur, het maakt geen biet uit. Ik wil geen briefjes om dingen uit te stellen of wat dan ook. Ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat ik gewoon niks voor elkaar krijg. Opstaan uit mijn stoel is vaak gewoon al zo vermoeiend dat ik dan eerst moet bij komen voor ik kan lopen.
Als ik me dan aanstel prima, maar vertel me dan ook alsjeblieft hoe ik hiervan afkom
Gewoon dingen gaan doen probeer ik zo af en toe ook. Maar als zelfs de leuke dingen als zwemmen en karten me bijna niet meer lukken....

/edit
tja over dat sexuele losbandige kan ik niks zeggen, heb ik nou niet echt ervaring mee
Pinkeltjefan

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2003, 05:43:18 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 17:40:15 schreef Alfredt:
Toch even reageren als het mag.

Ik drink niet veel, ik rook niet.... ik slaap van 3 tot 8, langer lukt niet. Als ik om 11 uur naar bed ga of om 2 uur, het maakt geen biet uit. Ik wil geen briefjes om dingen uit te stellen of wat dan ook. Ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat ik gewoon niks voor elkaar krijg. Opstaan uit mijn stoel is vaak gewoon al zo vermoeiend dat ik dan eerst moet bij komen voor ik kan lopen.
Als ik me dan aanstel prima, maar vertel me dan ook alsjeblieft hoe ik hiervan afkom
Gewoon dingen gaan doen probeer ik zo af en toe ook. Maar als zelfs de leuke dingen als zwemmen en karten me bijna niet meer lukken....

Als het écht waar is wat je zegt, dan ben je dus écht ziek, en mag jij op het spreekuur komen.  ( mag je ook de rest over je seksleven vertellen haha)

Ja niet stiekum ineens wat bijschrijven he?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: april 04, 2003, 05:48:06 pm »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: april 04, 2003, 05:52:05 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 17:43:18 schreef Wilhelmina:
Als het écht waar is wat je zegt, dan ben je dus écht ziek, en mag jij op het spreekuur komen.  ( mag je ook de rest over je seksleven vertellen haha)

Ja niet stiekum ineens wat bijschrijven he?

sorrie van die /edit

Nee ben nog altijd niet getrouwd en wacht tot dat moment voor de sex. (heb ook geen vriendin dus het duurt ook nog wel even   )

Maar serieus, het is gewoon best vaag om 27 te zijn en dan je zo te voelen. Lijkt het net alsof je een bejaarde bent of zo....

maar dit is veel te serieus voor zo'n draadje als dit. Ik zal eens wat 'leuke' ergernissen en dingen bedenken die een mens moe maken.

Spam en van die grappig bedoelde mailtjes die aan iedereen in het adresboek worden gestuurd. En wat dan helemaal erg is dat ze dan alle adressen op de to lijn zetten. zodat je ook weer bij anderen in het adressbook komt.
Nigeriaanse spam ook zoiets leuks, dat ze proberen om 30 miljoen uit hun land te smokkelen en dat jij 25% krijgt als je wilt helpen. Uiteraard moet er wel eerst een paar duizend dollar betaald worden om wat kosten te dekken.
van die mailtjes waarin staat dat dit of dat bestand een virus is dat niet door norton antivirus wordt herkent. (uiteraard weer aan iedereen in het adressbook, in de to lijn)
van die kettingbrieven om de film corpus cristi te laten verbieden. (de manier hoe die mailtjes verzonden worden zal ik niet weer behandelen )

Tja weer eens wat anders dan die tv
Pinkeltjefan

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: april 04, 2003, 06:39:30 pm »
Afijn je bent niet de enige. Zojuist op het nieuws : 50 % van de Nederlanders klaagt over moeheid.
Wat ben ik dan een bofferd, en ik zal je m.n leeftijd maar niet vertellen. Maaaaar:
De vreugde des Heren is mijn kracht !
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: april 04, 2003, 06:50:34 pm »
Ik wordt zo ontzettend moe van autorijden. Normaal slaap ik zo'n zes uur, maar vannacht wel tot 8.00 's ochtends! Gisteren de hele dag rondgereden dus
Ps. 111:10

AW

• Want de HEERE is goed; Zijn go
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: april 04, 2003, 06:51:50 pm »
He maar Wilhelmina..jij bent dus 'medisch'. Is zes uur slaap voldoende/
Ps. 111:10

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: april 04, 2003, 06:53:48 pm »
Gisteren moest ik midden in de nacht in Delft zijn. Iemand had verzonnen dat er om 9.00 uur een presentatie gehouden moest worden. Ik ben de rest van de dag helemaal gaar geweest.
Ik wordt moe van vroeg opstaan.

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: april 04, 2003, 07:06:14 pm »
Een wedstrijd te fanatiek voetballen...
Ligt m'n hele weekend in puin...
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: april 04, 2003, 07:17:32 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 18:53:48 schreef Pulpeet:
Gisteren moest ik midden in de nacht in Delft zijn. Iemand had verzonnen dat er om 9.00 uur een presentatie gehouden moest worden. Ik ben de rest van de dag helemaal gaar geweest.
Ik wordt moe van vroeg opstaan.

Hier nog één. Helaas moet ik voor mijn werk vaak vroeg uit maar wennen doet het nooit. Zodra ik vrij ben word ik wakker op de tijd die ik normaal vind. Uurtje of 10 a 11 's ochtens.
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: april 04, 2003, 09:10:56 pm »
Al die lieden die om middernacht in delft moeten zijn....
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: april 04, 2003, 09:47:30 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 18:51:50 schreef Wiering:
He maar Wilhelmina..jij bent dus 'medisch'. Is zes uur slaap voldoende/

Sommige mensen kunnen met 5 uur toe en sommigen hebben echt 10 uur nodig. Het gemiddelde ligt ergens daar tussen in.
Heeft ook een beetje met je leeftijd te maken. Moet je nog naar school, dan heb je meer slaap nodig danals je 80 bent en 's middags ook al een tukkie doet.

Laurens

• Nijntje Rocks!
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: april 04, 2003, 09:53:55 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 21:10:56 schreef elle:
Al die lieden die om middernacht in delft moeten zijn....

huh? was daar te doen dan? (laat ik nu net in Delft zijn...)

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: april 04, 2003, 10:06:22 pm »
Hey Wilhelmina,

Heb je ook nog een paar tips voor mensen die in ploegendienst werken ? Want dat kan ook best wel vermoeiend zijn soms, vooral de vroege dienst (06:00 uur) en de nachtdienst.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: april 04, 2003, 10:36:18 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 22:06:22 schreef macguinness:
Hey Wilhelmina,

Heb je ook nog een paar tips voor mensen die in ploegendienst werken ? Want dat kan ook best wel vermoeiend zijn soms, vooral de vroege dienst (06:00 uur) en de nachtdienst.

Boven de 50 jaar gewoon stoppen met ploegendienst. Is overigens in het geheel niet gezond. Maar ja, het verdient wél lekker he?
Ik zelf ben er mee gestopt omdat ik overdag niet meer kon slapen en soms een slaappil nodig had om in slaap te komen. Ook vond ik het vreselijk om op zondag morgen te moeten slapen, terwijl iedereen lekker naar de dienst ging. Kortom, ik was toe aan een 9 tot 4 baan. Elke avond vrij voor de gemeenteaktiviteiten en het weekend voor mezelf.

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: april 05, 2003, 05:19:49 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 22:06:22 schreef macguinness:
Hey Wilhelmina,

Zijn het diensten van 8 uur?

Zelf draai ik s'nachts diensten van 10 uur en soms van 12 uur.
Zelf heb ik niet zoveel problemen met de diensten op 02:00 tot 03:00 na als ik net gegeten heb, enige waar ik daarnaast last van krijg is dat je weer moet switchen met het overdag leven.
Ik heb een beugel en een buikje
Liefde is vreemd
Het is geen toeval de voorzienigheid.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: april 05, 2003, 07:07:20 pm »
quote:
op 04 Apr 2003 16:11:07 schreef lonneke:
Waar word jij zo moe van?

Ik word zo moe van die commerciele reclame's op tv. Hoe het ook met de economie gaat, goed of slecht, ze gaan maar door. Vooral die van Gelink vind ik verschrikkelijk......daar word je nu echt doodmoe van.

Ik word weleens moe van mezelf
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

M@rgreet

• Niet moeten, maar willen.
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: april 06, 2003, 05:14:48 pm »
Moe word ik van mijn echtgenoot die zo weinig opruimt in dit huis. Aaaaaargh, waarom moet ik nou elke keer de vuilniszak verschonen, zijn broeken opvouwen en in de kast leggen, de was in de wasmand doen in plaats van ervoor, bedenken waar sleutels en portomonee zijn..........

Verder istie een leuke vent en vader hoor. Maar soms..........

M@rgreet
"Alles heeft Hij voortreffelijk gemaakt op Zijn tijd"

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: april 06, 2003, 06:50:29 pm »
quote:
op 06 Apr 2003 17:14:48 schreef M@rgreet:
Moe word ik van mijn echtgenoot die zo weinig opruimt in dit huis. Aaaaaargh, waarom moet ik nou elke keer de vuilniszak verschonen, zijn broeken opvouwen en in de kast leggen, de was in de wasmand doen in plaats van ervoor, bedenken waar sleutels en portomonee zijn..........

Kennelijk ben jij er meer geschikt voor dan hij. Hij heeft weer andere vaardigheden (hoop ik voor je) en zo vullen jullie elkaar prima aan.  
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

M@rgreet

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: april 06, 2003, 07:27:18 pm »
Hmmmmm. Ik ben ervan overtuigd dat het komt door zijn gemakzucht en het feit dat ik het toch wel weer opruim. Overigens geeft hij zelf toe dat hij wat meer zou kunnen doen hoor, wat dat betreft. Ik word alleen zo nijdig wanneer hij een vieze luier maar simpelweg OP de prullenbak legt en niet meteen even de zak verschoont. "Oh ja, sorry".

Voor de rest zijn de (zorg) taken hier evenredig en naar tevredenheid verdeelt.  

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: april 06, 2003, 10:49:01 pm »
quote:
op 06 Apr 2003 19:27:18 schreef M@rgreet:
Hmmmmm. Ik ben ervan overtuigd dat het komt door zijn gemakzucht en het feit dat ik het toch wel weer opruim. Overigens geeft hij zelf toe dat hij wat meer zou kunnen doen hoor, wat dat betreft. Ik word alleen zo nijdig wanneer hij een vieze luier maar simpelweg OP de prullenbak legt en niet meteen even de zak verschoont. "Oh ja, sorry".

Het was ook maar een grapje hoor. Ook ik ben van mening dat mannen hun zorgtaak moeten vervullen in het huishouden. Ben een geemancipeerde man.  

M@rgreet

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: april 06, 2003, 10:51:19 pm »
*slik*

Ik ben ook maar een man????

Wie is dan die gezellige mevrouw op het plaatje onder je naam??

Zoooooo, ga ik meteen anders naar je posting kijken!! LOL

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: april 06, 2003, 11:36:17 pm »
quote:
op 06 Apr 2003 22:51:19 schreef M@rgreet:
*slik*

Ik ben ook maar een man????

Wie is dan die gezellige mevrouw op het plaatje onder je naam??

Zoooooo, ga ik meteen anders naar je posting kijken!! LOL

Haha, die dame is Miranda Otto. Ze speelt Eowyn in de Lord of the Rings: The Two Towers (als dat je iets zegt). Uiteraard vind ik dat een leuke dame en daarom heb ik 'r als user-plaatje.  

« Laatst bewerkt op: april 06, 2003, 11:42:22 pm door Pleun »

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: april 07, 2003, 01:41:23 am »
quote:
op 05 Apr 2003 17:19:49 schreef Picardijn:

Antwoord: Ja

M@rgreet

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: april 07, 2003, 10:52:00 am »
Ach natuurlijk, nu herken ik de gezellige mevrouw van het plaatje!! Uiteraard ken ik The Lord of the Ring! enne, als ik heel eerlijk ben, dan is Aragorn (Viggo Mortensen) een tijdje ons bureaublad (achtergrond?? toch) op de computer geweest. Mijn ega lag vreselijk in een deuk toen hij het zag. Ik zat enigszins te kwijlen in de bioscoop hoor.

Wat anders: moe is de overtreffende trap voor moeder (volgens Daphne Deckers). Klopt hier als een bus. Kleine mannetje is sinds vorige week woensdag al niet fit, slecht eten, hangerig. Sinds zaterdag aan het hoesten en verkouden. Vannacht was zo'n geweldige nacht dat we van die rukjes van 2 uur sliepen en steeds wakker werden van een huilend kind. (echtgenoot lag om 1.20 al op een matras in een andere kamer). Mannetje zit nu met een wit gezichtje naast me te gapen en snotje verkouden te zijn. Gelukkig kunnen we om 14.20 bij de huisarts terecht om een oorontsteking uit te sluiten.
Echtgenoot stapte al gapend in de auto om fris en vrolijk zijn eerste dag na de vakantie te beginnen. NOT:(

Gelukkig ben ik een af-en-toe-werkende-als-papa-thuis-is moeder  

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: april 07, 2003, 11:57:34 am »
quote:
op 07 Apr 2003 01:41:23 schreef macguinness:
op 05 Apr 2003 17:19:49 schreef Picardijn:

Antwoord: Ja

Zelf vind ik diensten van 8 uur in de nacht niet zo prettig, dan maar de hele nacht.
Liefst begin ik dan om 10 uur en dan kom om 8 uur thuis.
Draai je terug of mee? Dag-Nacht-Avond of dag-avond-nacht?

Als je uit de nacht komt flink eten, dan in bed wat gaan lezen. Ben je zo vertrokken mits er geen bouwput voor je raam word opgetrokken s'morgens  

Waar ik nog meer moe van word is van mijn vrouw, die wil altijd alles doen. Heb nooit gevraagd of ze mijn spullen wil strijken, mijn was op vouwen en zo.
Dus wij hebben afspraken gemaakt...ik doe altijd de afwas (gelijk een machine aangeschaft) en lap de ramen. Kreeg gelijk een hokjes geest....maar aangezien ik er de schijn van krijg dat ik alles verkeerd doe met de was....(ben er mee gestopt en kreeg direct roze kleren ) Daar word ik nu zo moe van, dat vrouwen iets gemakkelijker zijn dan de goedwillende mannen die iets secuurder hun werk doen.

Word dan ook zo moe als het tijdstip bepaald word waneer er afspraken gemaakt moeten worden. Altijd als je net bezig bent met iets en je genoeg dingen aan je hoofd hebt. Snap ook niet dat vrouwen wel met een schijnbare grote to do lijstje rondlopen in het hoofd, ik doe gewoon de dingen die ik zie
Liefde is vreemd

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: april 07, 2003, 12:09:02 pm »
quote:
op 06 Apr 2003 22:49:01 schreef Pleun:
op 06 Apr 2003 19:27:18 schreef M@rgreet:

Het was ook maar een grapje hoor. Ook ik ben van mening dat mannen hun zorgtaak
 moeten vervullen in het huishouden. Ben een geemancipeerde man.  

bedriegt mijn geheugen mij nou, of heb ik in een eerder topic van Pleun een
andere beschrijving gelezen?
Pleun-Pleuni etc.
de zoekfunktie is er nog niet, maar.....er is nog wel een edit-funktie

M@rgreet

• Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: april 07, 2003, 12:10:54 pm »
Zo'n vrouw die altijd alles wil doen.........Geen idee hoe de verdeling bij jullie is of hoe de gezinsamenstelling is, maar ik herken dat wel. Mijn ega werkt 4 dagen en ik zo'n 5 tot 10 per week (beetje gespreid over een avond en weekend). Ik ben dus degene die het meeste thuis is en dus ook het meeste in het huis doet. Natuurlijk doen we bepaalde dingen wel samen, ramen lappen en de badkamer doen we om de beurt. Daardoor zie en weet ik natuurlijk ook wat er nog moet gebeuren in huis en loop je automatisch met things-to-do lijstjes in je hoofd.

Mijn man wordt ook erg kregelig als ik weer loop te zeuren dat het een puinhoop in huis is. Vervelende is dat ik wil dat het meteen opgeruimd wordt en dat hij wel ziet wanneer dat gebeurt.
Mannen kunnen dan ook maar 1 ding tegelijk en vrouwen doen er 10 tegelijk.

Misschien zouden we beter een nieuwe thread kunnen opstarten, dit is wel errug off-topic:)

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: april 07, 2003, 12:16:11 pm »
quote:
op 07 Apr 2003 12:09:02 schreef cheese:
Pleun-Pleuni etc.

Jouw geheugen bedriegt je niet. Volgens mij heeft die kerel een of ander identiteitsprobleem

Ik wordt moe van Pleun.

cheese

• Bekijk profiel
« Reactie #36 Gepost op: april 07, 2003, 12:40:02 pm »
quote:
op 07 Apr 2003 12:16:11 schreef Pulpeet:
Pleun-Pleuni etc.

Jouw geheugen bedriegt je niet. Volgens mij heeft die kerel een of ander identiteitsprobleem

Ik wordt moe van Pleun.

dat hoeft nu ook weer niet (, voor mij is het weer een bewijs hoe suggestief beelden
bij  een tekst kunnen zijn en reclamemakers gaan daar dan ook van uit en ook de
beelden van de Irak-oorlog zijn niet anders.
Hoe virtueler onze wereld wordt, hoe meer van dit soort ver-schijn-selen er gaan
optreden. Het is een schijn-wereld. En mensen worden verleid de schijn voor werkelijkheid
aan te zien.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: april 07, 2003, 12:46:37 pm »
quote:
Pleun-Pleuni etc.

Je geheugen is goed maar...dat was een grapje. Ik heb weinig overeenkomsten met de dame van mijn plaatje moet ik zeggen, behalve dan dat we allebei erg knap zijn.  

quote:
op 07 Apr 2003 12:10:54 schreef M@rgreet:
Mijn man wordt ook erg kregelig als ik weer loop te zeuren dat het een puinhoop in huis is.

Dat is ook een minpuntje van vrouwen vind ik. Ze zien werkelijk iedere onrechtmatigheid. Het kleinste vlekje op je overhemd wordt genadeloos gespot. Vreselijk.

quote:
op 07 Apr 2003 12:16:11 schreef Pulpeet:
Pleun-Pleuni etc.

Ik wordt moe van Pleun.

Wil jij klapjes Pulpeet?  

P.S. Eerste persoon enkelvoud is zonder t.  

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #38 Gepost op: april 07, 2003, 11:56:14 pm »
quote:
op 07 Apr 2003 12:46:37 schreef Pleun:
P.S. Eerste persoon enkelvoud is zonder t.  

Mijn allernederigste excuses, heer Pleun.

Ik wordt moe van werkwoorden vervoegen...

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #39 Gepost op: april 15, 2003, 11:59:59 pm »
In het weekend heb ik moeten stressen om een interview op tijd af te krijgen. Op het laatste moment is het gelukt, maar het was slopend. Zowel gisteren als vandaag was ik doodmoe.   Of zou het voorjaarsmoeheid zijn?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
    • Bekijk profiel
« Reactie #40 Gepost op: april 16, 2003, 12:41:50 am »
Stress is als je wakker wordt en erachter komt dat je niet hebt geslapen.
Liefde is vreemd

Yana

• Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: april 16, 2003, 06:10:01 am »
quote:
op 04 Apr 2003 16:59:29 schreef Alfredt:

"Ik ben benieuwd wat daar uit komt."

en........ hoe is het gegaan? Of is het niet voor een forum?
in essentials unity; in non-essentials charity.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #42 Gepost op: april 16, 2003, 08:35:54 am »
quote:
op 16 Apr 2003 06:10:01 schreef Yana:

Uit het bloedonderzoek is niks naar voren gekomen. We gaan nu dus maar verder kijken wat het zou kunnen zijn.
Zelf kijk ik toch in de richting van mijn slechthorendheid en tinnitus. Dat laatste is dat je last hebt van een zoemtoon of een ruis. Wat ik gehoord heb is dat mensen daar ook heel moe van worden. En zelf heb ik dus op mijn linkeroor een harde zoemtoon. (Alsof je met de trein door een tunnel rijdt, alleen dan eentonig en geluid kan er wel makkelijk overheen...Maar als het stil is klinkt het echt heel hard.)

Wat ik van anderen hoor is dus dat ze daar moe van worden. Maar ik heb voor mijzelf dus geen idee. Ik weet alleen dat ik moe wordt en dat ik tinnitus heb.... Maar het directe verband ertussen kan ik niet zo een twee drie zien.
Ik hoop alleen wel dat het toch iets anders blijkt te zijn. Want tinnitus is onbehandelbaar. Alleen eventuele depressies die er bij komen, waar ik geen last van heb, zijn dan maar behandelbaar.
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: april 16, 2003, 02:25:02 pm »
quote:
op 16 Apr 2003 08:35:54 schreef Alfredt:
op 16 Apr 2003 06:10:01 schreef Yana:

Uit het bloedonderzoek is niks naar voren gekomen. We gaan nu dus maar verder kijken wat het zou kunnen zijn.
Zelf kijk ik toch in de richting van mijn slechthorendheid en tinnitus. Dat laatste is dat je last hebt van een zoemtoon of een ruis. Wat ik gehoord heb is dat mensen daar ook heel moe van worden. En zelf heb ik dus op mijn linkeroor een harde zoemtoon. (Alsof je met de trein door een tunnel rijdt, alleen dan eentonig en geluid kan er wel makkelijk overheen...Maar als het stil is klinkt het echt heel hard.)

Wat ik van anderen hoor is dus dat ze daar moe van worden. Maar ik heb voor mijzelf dus geen idee. Ik weet alleen dat ik moe wordt en dat ik tinnitus heb.... Maar het directe verband ertussen kan ik niet zo een twee drie zien.
Ik hoop alleen wel dat het toch iets anders blijkt te zijn. Want tinnitus is onbehandelbaar. Alleen eventuele depressies die er bij komen, waar ik geen last van heb, zijn dan maar behandelbaar.

Shit zeg, sinds een jaar of 8 geleden, toen ik in korte tijd twee keer middenoorontsteking heb gehad, heb ik ook last van een zoemtoon in mijn oor. Of is dat niet hetzelfde wat jij hebt? Ben er nu redelijk aan gewend moet ik zeggen.

Peter

• Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: april 16, 2003, 11:49:08 pm »
Ik word moe van het doorbladeren van de bouwmarktfolders.

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #45 Gepost op: april 23, 2003, 08:49:00 pm »
Ik wordt altijd zo moe van die verplichte, Emile Ratelband-achtige personeelsfeestjes die georganiseerd zijn om het personeel een spiegel voor te houden om zo beter te presteren, en helemaal als je op een bepaald moment, de "Kabouter Plop dans" moet doen, gelukkig zat ik achter in de zaal.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #46 Gepost op: april 23, 2003, 09:12:05 pm »
quote:
op 16 Apr 2003 14:25:02 schreef Pleun:
Shit zeg, sinds een jaar of 8 geleden, toen ik in korte tijd twee keer middenoorontsteking heb gehad, heb ik ook last van een zoemtoon in mijn oor. Of is dat niet hetzelfde wat jij hebt? Ben er nu redelijk aan gewend moet ik zeggen.

Beetje late reactie maar ok. Of het het zelfde is? Geen idee maar het zal vast wel. Een zoemtoon is een zoemtoon lijkt mij. Maar heb er geen verstand van

Het is een geluid dat een beetje lijkt op het geluid dat je hoort bij een lawaaierige computer. Alleen dan vrij hard. (Het komt overeen met 40-50 decibel schat ik zo.) Al het geluid dat er echt is gaat er gewoon overheen. Dus wat dat betreft heb ik er ook geen last van. Als ik lekker aan het computeren, lezen of studeren etc ben hoor ik het ook niet eens. (Ik hoor het wel maar ik hoor niet dat ik het hoor als je begrijpt wat ik bedoel )
Ik heb van de week trouwens ook maar eens op ziten letten of het alleen links was.... en na heel goed concentreren weet ik nu dat ik rechts ook wat hoor. Maar dat is een veel prettiger geluid. het lijkt op het ruizen van de zee en is veel zachter. En het wordt ook helemaal weggedrukt door die PC van links
Die linkerkant geeft ook echt een druk op mijn oor zoals je ook wel voelt als je onder water zwemt of een erg hard geluid hoort. Maar bij een oordrukmeting is alles ok. (Bij rechts heb ik dat gevoel dus helemaal niet.)

Meer weet ik er niet echt over te vertellen.
Pinkeltjefan

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #47 Gepost op: april 23, 2003, 09:22:46 pm »
Oorsuizen
of tinnitus, het horen van geluiden in het oor die niet van buiten komen of door het lichaam zelf geproduceerd worden. Er kan gedacht worden aan het ruisen van de bloedstroom door een bloedvat of het samentrekken van spiertjes in het middenoor. Die worden geen oorsuizen/tinnitus genoemd, maar vallen onder de zogenaamde lichaamseigen geluiden.

Symptomen
Het karakter van het oorsuizen wisselt sterk: als het ruisen van de zee, of als (een) brom- of fluittonen. Sommigen horen muziek of stemmen; men spreekt dan van akoestische hallucinaties.

Oorzaken
Oorsuizen kan door sterk uiteenlopende aandoeningen veroorzaakt worden.
De voornaamste oorzaken van oorsuizen worden gevonden in aandoeningen van het oor, zoals proppen of steenpuisten in het oor bij middenoorontsteking, verstopping van de buis van Eustachius, otosclerose, perceptieve gehoorverliezen en afwijkingen aan de gehoorzenuw. Belangrijk zijn ook de stoornissen in de bloedsomloop: hoge bloeddruk, bloedarmoede en arteriosclerose. Andere oorzaken zijn: lawaai, vergiftiging (bijv. met aspirine of cytostatica), de ziekte van Ménière, ontsteking in de buurt van de oren (bijv. cariës, keelontsteking) en ziektes als nierontsteking en suikerziekte.

Behandeling
Deze is afhankelijk van de oorzaak. Als de oorzaak niet gevonden wordt kunnen algemene maatregelen zoals vermijden van koffie, thee, tabak en alcohol soms verbetering geven. In veel gevallen is tinnitus echter niet behandelbaar.

Bron: www.dokterdokter.nl

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #48 Gepost op: juni 25, 2003, 11:46:59 pm »
Discusiëren kan erg vermoeiend zijn

Macguinness

• Bekijk profiel
« Reactie #49 Gepost op: juni 25, 2003, 11:55:50 pm »
Discussies lezen trouwens ook wel, dus ga ik maar naar bed.

Welterusten.