't Is een interamicaal feest he, je weet niet zeker of het zwoele Utrechters zijn, die zo gefilmd werden.
Ik weet ook dat een camera erg provocerend werkt, op sommige lieden.
Verder denk ik inderdaad dat studenten (die naar zulke feesten gaan) sowieso niet volwassen zijn, niet qua visie op de wereld, niet qua geloof. In het groeien naar volwassenheid is het -denk ik- goed om dergelijke studentenverenigingen te hebben. Juist voor degenen die jeukende voeten hebben, die graag hun grenzen verkennen. Die worden niet volwassen door 2x per zondag naar de kerk te gaan, door de week een bijbelstudievereniging te bezoeken, een alpha te volgen en/of een voedselbank te helpen. Als een tamme bijbelstudieclub niet voldoet, dan is iets als het koor het alternatief, en daar word je iig niet gereformeerder op. (In mijn eerste jaar zat een GKv meisje voor wie de GSVA te tam was. Die werd na 3 maanden lid van het koor. We hebben haar nooit meer gezien, ook niet in de kerk.)
Toen ik uit huis ging, had ik moeite met alles dat een tam imago had. Dus koos is voor de GSVA, dat een 'studentikoos imago' had, en ging ik veel naar feesten (al ben ik nooit in Utrecht geweest). Maar omdat ik bij die vereniging aangesloten ben geweest, ben ik altijd naar de kerk gegaan, ook in tijden dat het nogal beroerd zat met mijn geloof (dan ging ik naar de kerk voor het sociale contact). Had ik er niet bij gezeten, dan was het vervreemd raken van de kerk veel makkelijker geweest.
Ik vind alleen de naam van de Amsterdamse vereniging iets juister dan die van de Utrechtse:
VGSx - vereniging voor gereformeerde studenten
GSVy - gereformeerde studentenvereniging
In het eerste geval zijn de studenten gereformeerd, en dat is nogal twijfelachtig bij sommigen.
In het tweede geval is het gereformeerd zijn een basiseigenschap van het gezelschap, waarbij de vereniging kaders schept die haar leden vormen.