We zijn een aantal weken verder en mijn roken is op stopniveau gekomen.
Vandaag een eerste gesprek gehad met een coach (een anti rook dame) en die schrok van mijn medeling dat ik vanaf 8-1-2008 niet meer rook.
Dat was niet volgens haar planning ofwel, ze was er niet op voorbereid.
Ik ben al maanden aan het voorbereiden en daar wist zij niets van af.Logisch. ze wist niet dat ik bestond en ik had nog nooit van de antirookdames gehoord (overigens heeft het een andere term: stopcounseler oid, wordt vergoedt door mijn verzekering kennelijk)
Ik heb bewust toegeleefd naar deze dag: mijn shag is op, de sloffen sigaretten zijn ook op en ik heb vandaag niet de behoefte gehad om mijn vaste gang naar de "dealer" te doen.
Is niet meer nodig omdat ik niet meer rook.
Wel ben ik bij de invaldealer geweest om wat andere dingen te halen, die schrok toen ik geen shag meenam. De leuke dingen van het stoppen zie ik, de moeilijke dingen zijn mij aangezegd door de coach.
In het verleden ben ik doodziek van het stoppen geweest en dat zal allicht weer komen. dat zie ik dan wel weer, ik wil niet stoppen met vervangers omdat ik dan niet stop maar "verstop" dat ik aan nicotine verslaafd ben.
Hoe dan ook begin ik er morgen met goede moed niet aan, mijn dagschema is aangepast, mijn agenda verandert zodat ik geen klanten in elkaar zal slaan

en mijn planner heeft mijn week rookvrij ingedeeld (99% van mijn clienten rookt namelijk btw mijn planner is mijn echtgenoot en vriendin en die heeft ook een belang natuurlijk...)
Als ik niet sjagrijnig ben zal ik hier mijn ervaringen maar wat neerpoten.
eerst wat vragen: de coach had het over vreetbuien. die heb ik sowieso al, ook al rook ik, en mijn stofwisseling staat dat toe (is veel te snel namelijk). Iemand alternatieven die geen "wortel, paprika of komkommer" heten?

?
Daarnaast ga ik mijn koffiegebruik halveren, blijkt belangrijk te zijn en in de sociale sector wordt nogal iets afgezopen aan koffie. Iemand een goede vervanger? (caff. vrij kan niet, ik blijk allergisch te zijn voor de chemische troep die men gebruikt om de caffeine te verwijderen en krijg er migraine van)
Hoe dan ook: vanaf morgen is het einde Samson, Javaanse Jongens en Player Special (black label natuurlijk

)