quote:
Dit iekt naar wille keur... Dat moet een mens bedacht hebben. Deze lezing had ik echter nog niet gehoord.
Like I said: Of je houdt de wet, of je houdt hem niet. Ook Paulus stelt zich op dit standpunt.
Verder heb je nog steeds de tekstverwijzing niet gegeven.
quote:
....echter, zoals de wetten m.b.t. het belang van puurheid van de liefde tussen man en vrouw.
Maagdelijkheid is niet een doel op zich - geluk en vreugde brengen aan God en elkaar wel; maagdelijkheid voor het huwelijk is daaraan een voorwaarde. Hoe die twee in harmonie kan worden gebracht ga naar LEVENSBESCHOUWING leer van ....
Christen en harmonie... Excuse me, Duibuqi, Wake up, Look around you, look at the world... Do I need to say more?
quote:
Gewoonlijk was het kerkelijk huwelijk op dezelfde dag als het burgerlijke huwelijk, dus automatisch was er geen sex voor het burgerlijke huwelijk ook - makkelijk dus. (burgerlijk huwelijk is belangrijk voor nationale en locale adminstratieve zaken!!)
Precies... Vooral dat laatste. M.I. zou je dat laatste best kunnen skippen, zeker in NL waar Juridische alternatieven zijn.
Wat ik dus wil zeggen, is dat je een kerkelijke oplossing zou kunnen hebben zonder burgelijk gedoe. Dus... "Ja ik wil" zeggen voor God en Zijn gemeente, en het burgerlijke achterwege laten (geldklopperij)
Sex voor het huwelijk. Ik heb nog steeds geen teskt gezien waar staat dat "sex voor het huwelijk een zonde is". Ik wil die tekst graag zien, die tekst, en geen interpretatie van iets anders.
Het is te prevaleren te wachten, echter, wat is het waard? Geen sex, trouwen, en dan scheiden... bij een volgend huwelijk ben je dus geen maagd meer...
Ik begin zolangzamerhand meer voor het idee van Paulus te gaan voelen... "Ik zou willen dat men zou zijn zo als ik, ongehuwd..." Geen sex, geen zeurderige vrouwen, geen huwelijk, en dus ook geen scheiding. Echter, als alle christenen als Paulus zouden zijn, zou het christendom uitsterven....