Auteur Topic: zonde  (gelezen 12846 keer)

diak2b

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #50 Gepost op: maart 28, 2008, 06:55:22 pm »
Persoonlijk snap ik niet hoe het op meer dan één manier te lezen is, maar mij werd vandaag via MSN verteld dat "de manier waarop je die andere bronnen aanhaalt, laat zien dat je een discussie zinloos vindt als die andere bronnen buiten beschouwing gelaten worden."

Hoe je dat kan lezen uit het voorafgaande is me een raadsel, maar blijkbaar zijn er mensen in staat dat er in te leggen. Laat mijn laatste bijdrage aan deze "discussie" dan nog maar expliciet stellen: ik heb niet meer bedoeld dan ik gezegd heb. Wie kan lezen, kan teruglezen dat ik NERGENS beweer dat een discussie zinloos zou zijn als de bronnen die IK als context zie buiten beschouwing worden gelaten. Wie me graag visies toedicht die er niet staan, en die ik niet bedoel, doet dat voor eigen rekening en risico.
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2008, 06:56:03 pm door diak2b »
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #51 Gepost op: maart 30, 2008, 12:14:07 pm »
Graag alleen antwoorden vanuit het Woord van GOD.
Dat is voor mij de Bijbel.
Alleen door JEZUS

Thorgrem

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #52 Gepost op: maart 30, 2008, 01:18:17 pm »

quote:

rinuz schreef op 30 maart 2008 om 12:14:
Graag alleen antwoorden vanuit het Woord van GOD.
Dat is voor mij de Bijbel.
Voor veruit de meeste mensen die ik ken is dat Jezus Christus...

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #53 Gepost op: maart 30, 2008, 04:26:11 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 30 maart 2008 om 13:18:
[...]

Voor veruit de meeste mensen die ik ken is dat Jezus Christus...
Als gelovige geloof ik dat GOD/JEZUS/H.GEEST woorden heeft laten opschrijven.
Alleen door JEZUS

diak2b

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #54 Gepost op: maart 30, 2008, 05:25:43 pm »

quote:

rinuz schreef op 30 maart 2008 om 16:26:
[...]

Als gelovige geloof ik dat GOD/JEZUS/H.GEEST woorden heeft laten opschrijven.
Kijk eens bij www.christenen-die-eigenlijk-islamtiet-zijn.nl

Thorgrem

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #55 Gepost op: maart 30, 2008, 10:11:43 pm »

quote:

Je hebt een foutje in de url gemaakt zodat je link niet werkt. Aan de titel te zien leek het me wel een interessante pagina.   :P   ;)
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2008, 10:12:10 pm door Thorgrem »

Els

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #56 Gepost op: maart 30, 2008, 11:17:40 pm »

quote:

Toegegeven, ik trapte er in :)
Toch: voor mij is de bijbel ook het Woord van God, zou niet weten wat de bijbel anders zou moeten zijn?

diak2b

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #57 Gepost op: maart 30, 2008, 11:34:00 pm »

quote:

Els schreef op 30 maart 2008 om 23:17:
[...]

Toegegeven, ik trapte er in :)
Toch: voor mij is de bijbel ook het Woord van God, zou niet weten wat de bijbel anders zou moeten zijn?

Voor mij is de Bijbel ook Gods woord, maar niet Gods Woord :)

God dicteerde de Schrift niet, zoals Allah dat wel met de Koran zou hebben gedaan. De Schrift is 100% mensenwerk, door menselijke auteurs en redacteurs. Bijzonder genoeg wel door God zo geïnspireerd, dat het Gods Woord doet spreken.

Ter illustratie en vergelijking: als de Bijbel ergens aangeeft dat de aarde op zuilen staat, dan komt dat niet omdat God niet zo goed begrepen heeft hoe het echt zit, maar omdat de auteur van die tekst dat niet goed begrepen heeft.

Als in de Koran staat dat, bijvoorbeeld, christenen geloven in de drie-eenheid van Vader, Zoon en Maria, dan moeten we daaruit begrijpen dat Allah het allemaal niet zo goed begrepen heeft.

DAT is een essentieel verschil tussen het idee van de Schrift die geïnspireerd is (christelijke visie) en een uitspraak als "dat GOD/JEZUS/H.GEEST woorden heeft laten opschrijven". God heeft helemaal geen woorden laten opschrijven, dat deed Allah misschien, maar God niet.

Els

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #58 Gepost op: maart 30, 2008, 11:56:36 pm »
Ja, geïnspireerd door God is het geworden wat het is. Anders zou het niet tot leven, tot geloof kunnen wekken. Als de bijbel een gewoon boek zou zijn dat van geloof en God vertelt, heeft het naar mijn idee zo'n effect niet. Voor mij is het echt God die er doorheen spreekt, al is het honderd procent mensenwerk. Das nou ook juist het mooie van de bijbel, vind ik.

diak2b

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #59 Gepost op: maart 31, 2008, 12:29:39 am »

quote:

Els schreef op 30 maart 2008 om 23:56:
Ja, geïnspireerd door God is het geworden wat het is. Anders zou het niet tot leven, tot geloof kunnen wekken. Als de bijbel een gewoon boek zou zijn dat van geloof en God vertelt, heeft het naar mijn idee zo'n effect niet. Voor mij is het echt God die er doorheen spreekt, al is het honderd procent mensenwerk. Das nou ook juist het mooie van de bijbel, vind ik.
:ja:

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #60 Gepost op: april 13, 2008, 12:33:46 am »

quote:

rinuz schreef op 15 maart 2008 om 20:47:
[...]

Gom.. schreef:
Jacobus 2 is denk ik duidelijk
10 Want wie de gehele wet houdt, maar op één punt struikelt, is schuldig geworden aan alle (geboden).

Hoe lees jij dat?

Nu weer terug waarom ik deze topic starte.

Het enig wat ik vanuit de Bijbel, heb gehoord is Jac. 2.

Is dat het enige?
Alleen door JEZUS

HenkG

• De hulp is in de naam van JHWH
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #61 Gepost op: april 13, 2008, 09:35:18 am »
Er is wellicht wel meer aan te halen, maar is het niet handiger om eerst met zijn allen te pogen te begrijpen wat hier dan staat? En dan valt er van jouw kant toch al even een grote stilte :(
JHWH = Ik ben

ik ben Henk, Gods beeltenis

rinuz

• moi
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #62 Gepost op: april 22, 2008, 09:51:15 pm »

quote:

rinuz schreef op 13 april 2008 om 00:33:
[...]

Nu weer terug waarom ik deze topic starte.

Het enig wat ik vanuit de Bijbel, heb gehoord is Jac. 2.

Is dat het enige?

Ik heb gezocht in de BIJBEL, voor mij Het Woord van GOD.
Voor de alle laatste keer:
Zijn er meerdere teksten te vinden in de Bijbel die ondescheid (zouden) maken in de zonden??

groetjes
Alleen door JEZUS

Thorgrem

• Bekijk profiel
zonde
« Reactie #63 Gepost op: april 22, 2008, 10:03:09 pm »
Ondanks dat ik tegen het willekeurig knippen en plakken ben van Bijbel teksten. Op de site met verschillende bijbelvertalingen gezocht op zonde en het volgende gevonden.

1 Johannes 5

Besluit
13 Ik heb u deze brief geschreven om u ervan te overtuigen dat u eeuwig leven hebt, u allen die waarachtig gelooft in de naam van de Zoon van God.
14 Ons vertrouwen in God geeft ons de zekerheid dat Hij naar ons luistert, als wij Hem iets vragen overeenkomstig zijn wil. 15 En als wij weten dat Hij naar al ons vragen luistert, mogen wij er ook zeker van zijn dat we krijgen wat we Hem in onze gebeden hebben gevraagd.
16 Als iemand zijn broeder een zonde ziet doen die niet tot de dood voert, moet hij voor zijn broeder bidden, en God zal hem in leven houden, dat wil zeggen: als zijn zonde hem niet doodt. Want er is een zonde die tot de dood voert; hiervoor geldt mijn aansporing om te bidden niet. 17 Maar hoewel elke verkeerde daad zonde is, brengt niet elke zonde de dood.
18 Wij weten dat wie uit God is geboren, niet zondigt; de Zoon van God beschermt hem, en de boze heeft op hem geen vat. 19 Wij weten dat wij bij God horen, terwijl de hele wereld in de macht van de boze is. 20 Wij weten dat de Zoon van God gekomen is, en ons inzicht gegeven heeft om de waarachtige God te kennen, en wij zijn in de waarachtige God, want wij zijn in Jezus Christus, zijn Zoon. Dit is de ware God, dit is eeuwig leven! 21 Kinderen, pas op voor afgoden.
« Laatst bewerkt op: april 22, 2008, 10:12:34 pm door Thorgrem »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
zonde
« Reactie #64 Gepost op: mei 10, 2008, 03:52:31 pm »
Wat ik me dan afvraag is welke zonden hier bedoeld worden. Want er staat voor je dikgedrukte zin dat je niet moet bidden voor mensen die zonden doen die tot de dood leiden als ik het goed begrepen heb.
Een nieuwe start is een nieuw begin