Auteur Topic: BF & FAQ  (gelezen 17426 keer)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #150 Gepost op: april 06, 2008, 07:41:55 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 06 april 2008 om 19:37:
In ieder geval lijkt mij dat hier alleen nog goed gekeken moet worden naar het allereerste begin van de problemen in het BF-topic, daar op de goede wijze op gereageerd moet worden en daarna moet dit topic op slot kunnen. Is dat erg raar gedacht?

_O_
Als we dit nou eens vanaf het begin gedaan hadden?  :?
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 07:42:06 pm door Mezzamorpheus »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #151 Gepost op: april 06, 2008, 07:54:11 pm »

quote:

grompie schreef op 06 april 2008 om 19:41:
Diak reageert in het topic
P&A reageert op Diak
Diak voelt zich (al dan niet terecht) niet serieus genomen, zo niet gekleineerd
De hele discussie in dit topic begint
Diak reageert met het verwijderen van een aantal van zijn reacties, met een behoorlijke sneer in z'n edit
Welke sneer heb je het over?

quote:

P&A verwijdert alle reacties op het door Diak verwijderde bericht
allicht

quote:

Cyber en okidoki voelen zich zwaar te kort gedaan

omdat er wel degelijk inhoud in de reacties van Diak stond en P&A het zover had gekregen dat Diak deze stap heeft gezet.
Diak was geen aanleiding in dit geheel maar daar kan hij zelf beter over tikken denk ik.
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #152 Gepost op: april 06, 2008, 07:57:09 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 april 2008 om 19:41:
[...]

_O_
Als we dit nou eens vanaf het begin gedaan hadden?  :?
offtopic:Humor: de eerste posting in de draad is de mededeling dat de draad op slot gaat. Hoe regel je dat? 8)7

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #153 Gepost op: april 06, 2008, 07:59:27 pm »
Al met al was het iig volwassener geweest van Diak om óf P&A 'gewoon' te antwoorden, of de boel te laten voor wat ie is, maar allerlei eigen dingen verwijderen zorgt nu iig al zeven pagina's lang voor vrij zinloze discussie.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #154 Gepost op: april 06, 2008, 08:04:22 pm »

quote:

grompie schreef op 06 april 2008 om 17:50:
[...]

Ik had het netjes gevonden als diak2b als reactie op dit bericht even gezegt had dat hij zelf (ook) een hele partij berichten heeft weggehaalt.
Er is twee keer naar die verwijdering verwezen, ik heb beide keren zodra ik dat zag aangegeven dat ik zelf een aantal berichten heb weggehaald, dus verwijten, ook doorgestreept, zijn wat dat betreft niet bepaald terecht.
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #155 Gepost op: april 06, 2008, 08:05:28 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 april 2008 om 19:59:
Al met al was het iig volwassener geweest van Diak om óf P&A 'gewoon' te antwoorden, of de boel te laten voor wat ie is, maar allerlei eigen dingen verwijderen zorgt nu iig al zeven pagina's lang voor vrij zinloze discussie.
Dat is wel knap, om te doen alsof dit topic dáár om draaide. Het soort trucjes dat hier wordt uitgehaald is werkelijk adembenemend.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #156 Gepost op: april 06, 2008, 08:07:04 pm »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 06 april 2008 om 18:49:
Tsja, gezien het bericht van diak, voelde hij zich niet serieus genomen. Ik vermoed gezien de rest van het verhaal dat dat door jouw reactie was. In dat geval zou het, lijkt mij, netter zijn om te vragen aan een collega van je om te oordelen of je in je reactie mogelijk te ver gegaan bent, wat een normale user een mod-actie zou opleveren. En dan lijkt het idd op partijdigheid, zeker als ze ook al het gevoel hebben dat je iemand als J&J de hand boven het hoofd houdt. Alleen al om de schijn van partijdigheid te vermijden zou ik het persoonlijk verstandiger vinden het modereren aan een collega over te laten, of je helemaal buiten de discussie houden
Precies, spijker op de kop.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #157 Gepost op: april 06, 2008, 08:08:09 pm »
Excuus Diak, ik bedoelde vier-en-een-halve pagina.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 08:09:30 pm door Mezzamorpheus »

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #158 Gepost op: april 06, 2008, 08:09:52 pm »

quote:

grompie schreef op 06 april 2008 om 19:41:
Diak reageert in het topic
P&A reageert op Diak
Diak voelt zich (al dan niet terecht) niet serieus genomen, zo niet gekleineerd
De hele discussie in dit topic begint
Diak reageert met het verwijderen van een aantal van zijn reacties, met een behoorlijke sneer in z'n edit
P&A verwijdert alle reacties op het door Diak verwijderde bericht
Cyber en okidoki voelen zich zwaar te kort gedaan
dat was precies de volgorde ja. Het verwijderen van mijn berichten, overigens uitsluitend de berichten gericht aan J&J en P&A, volgde op zowel de berichten in het betreffende topic, als de discussie hier.

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #159 Gepost op: april 06, 2008, 08:11:54 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 april 2008 om 19:59:
Overigens, over wie hier al dan niet volwassen gedrag vertoont verschillen de meningen overduidelijk volledig. Dat neemt niet weg dat ik steeds duidelijk heb aangegeven wat ik deed en waarom. Ga dus lekker iemand anders verwijten maken.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #160 Gepost op: april 06, 2008, 08:13:07 pm »
*inmiddels beetje dubbelop, tegen de tijd dat ik klaar was met typen stonden er al weer veel meer reacties over hetzelfde*

Dat is wel waar, Mezza.
Ten eerste gaat het pas vanaf bladzijde vijf over die verwijderde berichten (wat al erg genoeg is geef ik toe, daar niet van) en geeft Diak direkt daar al aan:

quote:

diak2b schreef op 05 April 2008 om 23:50:
Ik weet niet of dat klopt. wat ik wel weet, en wat mogelijk jouw beeld mede beïnvloedt, is dat ik in één draad zelf mijn eigen bijdragen heb weggehaald voorzover die de schijn-discussie met P&A en J&J voedden.

Ik zou het jammer vinden als je P&A dat zou verwijten.

Over het oorspronkelijke onderwerp van dit topic schreef Pooh het volgende wat ook al in verschillende toonaarden in dit topic is gesteld:

quote:

Pooh
Kortom, er zijn 2 regels:
1. Er word gepraat over de Bijbel, op grond van de Bijbel.
2. Je mag best bronnen aanhalen, maar alleen als die zich aan regel 1 houden.

Dus bouwsels van leerstellingen horen er niet thuis, maar als je over de bijbel praat, en iemand anders heeft daar al eens iets zinnigs over gezegd, mag je dat best meenemen. En natuurlijk heeft iedereen zijn eigen achtergrond en interpretatie van teksten, maar het moet wel over die teksten blijven gaan, en niet over die interpretaties.

Is dát inmiddels voor iedereen helder?
Dan kunnen we eventueel daarna hier of ergens anders verder gaan over de escalatie van het één en ander.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 08:14:35 pm door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

grompie

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #161 Gepost op: april 06, 2008, 08:19:15 pm »

quote:

diak2b schreef op 06 april 2008 om 20:04:
[...]

Er is twee keer naar die verwijdering verwezen, ik heb beide keren zodra ik dat zag aangegeven dat ik zelf een aantal berichten heb weggehaald, dus verwijten, ook doorgestreept, zijn wat dat betreft niet bepaald terecht.
Het is dan ook geen verwijt meer; ik vindt het netjes:)
geheelonthouder

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #162 Gepost op: april 06, 2008, 08:20:08 pm »

quote:

grompie schreef op 06 april 2008 om 20:19:
[...]

Het is dan ook geen verwijt meer; ik vindt het netjes:)
OK. Ik mag dan onvolwassen zijn, maar ik zou het jammer vinden als de indruk zou ontstaan dat ik spelletjes speel. Ben blij dat die indruk dus is weggenomen.

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #163 Gepost op: april 06, 2008, 08:31:47 pm »

quote:

cyber schreef op 06 april 2008 om 16:22:
[...]

Tussen het weten van de regels en toepassen van de regels zit verschil, en dat is gewoon zo want zo doen mensen dat, dat zie je ook in de wereld buiten dit forum, daar zit ook niet het probleem. Het probleem is dat er geen gelijke monniken en kappen zijn als er verschillen tussen evangelischen en de kerkmens ter tafel komen.

PenA schreven ergens op het forum.
' Ik toets wat ik lees bij iedereen, de dingen aan de bijbel '

Op een forum word er voortdurend gediscussieerd over verschillen, de overeenkomsten leveren een stuk minder stof voor een discussie op maar vaak wel herkenning en als je elkaar herkent als broeder of zuster is dat winst, waarmee niet gezegd is dat er dan geen verschillen meer zijn.
allemaal goed en aardig, Cyber, en je hebt helemaal gelijk dat "gelijke monniken, gelijke kappen" dient te gelden. En als P&A zich daar niet aan gehouden heeft/hebben, dan dient dat aan de orde gesteld te worden (en dat geldt overigens voor iedereen).

Maar dat was niet het punt wat ik aanstipte. Ik wees je erop, dat je een grove karikatuur maakte (in feite gewoon P&A's uitspraken verdraaide) en daarmee aan de haal ging. Dat is niet netjes, ongeacht welke meningsverschillen jij en P&A verder hebben.

smooky

• was ik weer
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #164 Gepost op: april 06, 2008, 09:33:29 pm »
slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!

voor dit uiterst zielige topic.....
was ik weer

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #165 Gepost op: april 06, 2008, 09:36:10 pm »

quote:

diak2b schreef op 06 april 2008 om 20:11:
[...]

Overigens, over wie hier al dan niet volwassen gedrag vertoont verschillen de meningen overduidelijk volledig. Dat neemt niet weg dat ik steeds duidelijk heb aangegeven wat ik deed en waarom. Ga dus lekker iemand anders verwijten maken.

Ik blijf eigen posts verwijderen in dit soort situaties onvolwassen gedrág vinden (goed lezen: ik heb nergens beweerd dat jíj onvolwassen bent! Heel fijn en ook heel christelijk dat je mij daar nu wel her en der van beschuldigt). Je ziet wat de chaotische gevolgen zijn hier.
Je weet ook donders goed dat je de crew kan vragen dingen te verwijderen. Als dat niet via TR kan, kan dat nog steeds via mail. Bespreking van modgedrag kan dat ook. Alle mods zijn bereikbaar per mail.
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 09:36:47 pm door Mezzamorpheus »

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #166 Gepost op: april 06, 2008, 09:38:45 pm »

quote:

smooky schreef op 06 april 2008 om 21:33:
slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!slotje!

voor dit uiterst zielige topic.....

Trouwens, als topic starter, mag ik verzoeken aan het dringende verzoek van Smooky gehoor te geven?

Ik ben nu al onvolwassen en onchristelijk, wie weet wat er nog bij gaat komen als dit zo door gaat.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #167 Gepost op: april 06, 2008, 09:42:06 pm »
Goed lezen Diak, goed lezen....

Thorgrem

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #168 Gepost op: april 06, 2008, 09:43:57 pm »

quote:

diak2b schreef op 06 april 2008 om 21:38:
[...]

Trouwens, als topic starter, mag ik verzoeken aan het dringende verzoek van Smooky gehoor te geven?

Ik ben nu al onvolwassen en onchristelijk, wie weet wat er nog bij gaat komen als dit zo door gaat.

Ik heb niet alles gelezen, maar heb zo hier en daar wat snel gelezen. Maar kan ik nu dit topic op slot gaat concluderen dat met gemaakte kritiek niets wordt gedaan, en dat kritiek uiten op het modbeleid dus bij voorkeur zinloos is, dat men daar niet van gediend is?
Dat is zo'n beetje wat ik proef zo even snel doorlezend.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #169 Gepost op: april 06, 2008, 09:47:18 pm »
leesfoutje.
Als Mezz ook even de oude tekst weghaalt :)
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 10:13:44 pm door Riemer Lap »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #170 Gepost op: april 06, 2008, 09:55:53 pm »

quote:

Thorgrem schreef op 06 april 2008 om 21:43:
Maar kan ik nu dit topic op slot gaat concluderen dat met gemaakte kritiek niets wordt gedaan, en dat kritiek uiten op het modbeleid dus bij voorkeur zinloos is, dat men daar niet van gediend is?
Dat is zo'n beetje wat ik proef zo even snel doorlezend.

zelfde smaak maar deze draad is inmiddels zo vervuild dat er geen touw meer aan vast te knopen is.
Mijn voorstel is om de draad wel te sluiten en dat de crew de essentie in een andere draad bespreekbaar gaat stellen.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #171 Gepost op: april 06, 2008, 10:10:31 pm »

quote:

okidoki schreef op 06 april 2008 om 21:47:
[...]
Ik dacht dat op de man spelen niet mocht?

[...]
Jammer dit.... :'(
Mag ik niet zeggen dat iemand goed moet lezen?

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #172 Gepost op: april 06, 2008, 10:12:02 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 april 2008 om 22:10:
[...]

Je mag nog meer: dit topic op slot doen. Fijn he!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #173 Gepost op: april 06, 2008, 10:13:01 pm »

quote:

Mezzamorpheus schreef op 06 april 2008 om 22:10:
[...]

sorry, niet goed gelezen, haal maar weg :)

diak2b

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #174 Gepost op: april 06, 2008, 10:14:22 pm »

quote:

okidoki schreef op 06 april 2008 om 22:13:
[...]

Neeeheee, doe maar op slot!

(ook al ben ik dan onvolwassen en onchristelijk)

grompie

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #175 Gepost op: april 06, 2008, 10:14:45 pm »

quote:

okidoki schreef op 06 april 2008 om 22:13:
[...]
:+
geheelonthouder

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #176 Gepost op: april 06, 2008, 10:16:26 pm »

quote:

Zelfkennis en reflecterend werken heet dat. Ook fouten onderkennen (H)
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 10:16:57 pm door Riemer Lap »

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #177 Gepost op: april 06, 2008, 10:20:26 pm »

quote:

diak2b schreef op 06 april 2008 om 22:14:
[...]

Neeeheee, doe maar op slot!

(ook al ben ik dan onvolwassen en onchristelijk)
Ik zeg letterlijk dat je dat niet bent, maar ga maar door met insinueren, niet ingaan op wat ik zeg en vervuilen met niet terzake doende posts van dit topic hoor...
« Laatst bewerkt op: april 06, 2008, 10:22:29 pm door Mezzamorpheus »

Thorgrem

• Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #178 Gepost op: april 06, 2008, 10:25:35 pm »
Op alle fora waar ik actief ben of ben geweest wordt een vraag op een slotje door de topic starter eigenlijk overgenomen. Kan ik hieruit ook begrijpen dat deze ongeschreven forumregel hier niet van toepassing is? Ik heb Diak nu herhaaldelijk om een slotje horen vragen, het lijkt me dan wenselijk dat die ook geplaatst wordt.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #179 Gepost op: april 06, 2008, 10:26:26 pm »
Dan moet er wel een mod met rechten aanwezig zijn....

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
BF & FAQ
« Reactie #180 Gepost op: april 06, 2008, 10:46:25 pm »
Modbreak:
Dicht