Auteur Topic: gestorven mensen voor de kruisiging  (gelezen 6523 keer)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
gestorven mensen voor de kruisiging
« Gepost op: oktober 28, 2008, 07:38:24 pm »
Ik kwam aan het denken en ik vroeg me af hoe het volgende zit met het evangelie. Dat lijkt me een bijbelstudievraag vandaar dat ik hem hier in stel:
We geloven dat Jezus voor onze zonden gestorven is aan het kruis en dat we door geloof, vertrouwen en navolging van Hem we de hemel kunnen binnen gaan, maar hoe zit dat met de mensen die stierven voor Hij aan het kruis stierf voor onze zonden? Zitten die allemaal nog gevangen in de dood of zijn er ook met zijn kruisdood mensen er van bevrijd en de hemel ingegaan?

Ook hierin valt de tekst op die ik als onderschift heb: dat je zult leven al ben je gestorven door naar Jezus woorden te horen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2008, 11:29:08 pm »
Dat is een moeilijke vraag. Ik weet ook niet precies het antwoord. Ik heb er wel bepaalde gedachten over. Misschien is niet iedereen dat met me eens, maar voor mij staat deze materie ook niet vast.

Ik geloof dat de gestorven gelovigen uit het oude testament niet naar de hemel gingen. Ze werden "tot de vaderen vergaderd" werd er dikwijls gezegd. David zegt:

quote:

psalm 6:6 Want doden noemen uw naam niet meer!
Wie in het dodenrijk kan u nog loven?
en

quote:

psalm 30:10 Wat baat het u als ik sterf,
als ik afdaal in het graf?
Kan het stof u soms loven
en getuigen van uw trouw?
Maar David had ook hoop en dat blijkt uit:

quote:

psalm 16:10 U levert mij niet over aan het dodenrijk
en laat uw trouwe dienaar het graf niet zien.

Ik geloof dat Yeshua (Jezus) na zijn sterven in het dodenrijk is geweest, zoals alle mensen die daarvoor gestorven zijn. Maar Hij is niet daarin gebleven.
Uit Hand. 2 blijkt uit de toespraak van Petrus dat wat David in psalm 16 zegt op de Here Jezus slaat:

quote:

27 want u zult mij niet overleveren aan het dodenrijk
en het lichaam van uw trouwe dienaar zal niet tot ontbinding overgaan.
28 U hebt mij de weg naar het leven getoond,
uw nabijheid zal mij vervullen met vreugde.”
29 Broeders en zusters, u zult mij wel toestaan dat ik over de aartsvader David zeg dat hij gestorven en begraven is; zijn graf bevindt zich immers nog steeds hier. 30 Maar omdat hij een profeet was en wist dat God hem onder ede beloofd had dat een van zijn nakomelingen zijn troon zou bestijgen, 31 heeft hij de opstanding van de messias (2:31) de messias – Zie de noot bij Matteüs 2:4.voorzien en gezegd dat deze niet aan het dodenrijk zou worden overgeleverd en dat zijn lichaam niet tot ontbinding zou overgaan.
Het "nedergedaald ter helle" betekent niet dat Jezus in de hel was. Het woord "hel" is een ouderwets woord voor dodenrijk. Vroeger woonde ik in Amersfoort en daar had je de "Hellestraat". Dat was een straat die leidde naar een oud kerkhof.
Onze Heer Jezus heeft in het dodenrijk met de macht van de Duivel afgerekend:

1 Petrus 3:
18 Ook Christus immers heeft, terwijl hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, om u zo bij God te brengen. Naar het lichaam werd hij gedood maar naar de geest tot leven gewekt. 19 Hij is naar de geesten gegaan die gevangen zaten, om dit alles te verkondigen

Hij kon de krijgsgevangenen van de satan bevrijden. Nadat Jezus gestorven was zijn er ook verschillende mensen verschenen die al gestorven waren.

quote:

Matheus 27:52 De graven werden geopend en de lichamen van veel gestorven heiligen werden tot leven gewekt; 53 na Jezus’ opstanding kwamen ze uit de graven, gingen de heilige stad binnen en maakten zich bekend aan een groot aantal mensen.
Bij de hemelvaart heeft Jezus die "buit" van vrijgekomen gevangenen uit het dodenrijk meegenomen naar de hemel, wat ook weer door David geprofeteerd werd:

quote:

psalm 68:19 U voerde gevangenen mee,
eiste gaven van opstandige mensen,
en steeg op naar uw woning, HEER, onze God.

We zongen dat zo mooi in de oude psalm 68:

"Gij voert ten hemel op O Heer,
de kerker werd uw buit O Heer'
gij zaagt uw strijd bekronen
met gaven tot der mensen troost
(de uitstorting van de H. Geest)
opdat zelfs 't wederhorig kroost
altijd bij u zou wonen."
« Laatst bewerkt op: oktober 28, 2008, 11:33:18 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2008, 12:27:54 am »

quote:

gaitema schreef op 28 oktober 2008 om 19:38:
Ik kwam aan het denken en ik vroeg me af hoe het volgende zit met het evangelie. Dat lijkt me een bijbelstudievraag vandaar dat ik hem hier in stel:
We geloven dat Jezus voor onze zonden gestorven is aan het kruis en dat we door geloof, vertrouwen en navolging van Hem we de hemel kunnen binnen gaan, maar hoe zit dat met de mensen die stierven voor Hij aan het kruis stierf voor onze zonden? Zitten die allemaal nog gevangen in de dood of zijn er ook met zijn kruisdood mensen er van bevrijd en de hemel ingegaan?

Ook hierin valt de tekst op die ik als onderschift heb: dat je zult leven al ben je gestorven door naar Jezus woorden te horen.
Bedoel je puur de vraag of wáár de heiligen van voor de kruisiging waren?
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:10:55 am »

quote:

okidoki schreef op 29 oktober 2008 om 00:27:
[...]

Bedoel je puur de vraag of wáár de heiligen van voor de kruisiging waren?
Waar ze waren en waar ze nu zijn en waar ze komen of zullen zijn. Kortom: hoe verging en vergaat het hen en zal het hen vergaan.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2008, 08:00:02 am »

quote:

gaitema schreef op 29 oktober 2008 om 05:10:
[...]

Waar ze waren en waar ze nu zijn en waar ze komen of zullen zijn. Kortom: hoe verging en vergaat het hen en zal het hen vergaan.
Ze waren in het Limbus Patrum ( http://en.wikipedia.org/wiki/Limbo , de Nederlandse versie is niet correct overigens), en ze zijn in de hemel. Voor Bijbelse onderbouwing, zie Adinomis
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 08:00:28 am door rkdiak »
So sue me!

Vosje

• Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: oktober 29, 2008, 10:24:21 am »
Wat is Limbus Patrum, ik heb daar denk ik nooit iets over gelezen in de bijbel? Kan je mij vertellen waar dat staat?

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 29, 2008, 12:20:15 pm »

quote:

Vosje schreef op 29 oktober 2008 om 10:24:
Wat is Limbus Patrum, ik heb daar denk ik nooit iets over gelezen in de bijbel? Kan je mij vertellen waar dat staat?
Als jij mij eerst vertelt waar in de Bijbel staat dat God een God in drie personen is: Vader, Zoon en heilige Geest.
So sue me!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2008, 03:27:15 pm »

quote:

rkdiak schreef op 29 oktober 2008 om 08:00:
[...]

Ze waren in het Limbus Patrum ( http://en.wikipedia.org/wiki/Limbo , de Nederlandse versie is niet correct overigens), en ze zijn in de hemel. Voor Bijbelse onderbouwing, zie Adinomis

Dit is wel de uitleg dat ik het meest waarscheinlijke vindt. In de hel kwam Jezus en vertelde het evangelie en nu zijn onder hen die genen die een goede band met God de Vader hadden in de hemel vanaf Jezus redding. Of het de rand van de hel betreft is door de RKK dus niet definitief vastgesteld kunnen worden, maar wel als geloof gebleven. Ik kan me daar wel bij aansluiten, de gedachte van mensen die er het minst slechte getroffen hadden aldaar. Al vraag ik me af of Jezus niet in de hele hel de boodschap liet klinken en dat het God is geweest die bepaalde wie in Hem gingen geloven en mee de hemel in gingen en wie zich bleven verzetten.

Hoe kom je trouwens aan de uitleg van Adinomis?

Adinomis: jou uitleg vindt ik ook interessant. Ik zat met de zelfde soort vragen  zonder zekerheid en geloof dat het meest rechtvaardige is dat de kinderen van God van vandaag en toen gestorven in de hemel zijn vanaf de dag dat Jezus voor hun zonden stierf.
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 03:32:09 pm door gaitema »

Vosje

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2008, 04:57:28 pm »

quote:

rkdiak schreef op 29 oktober 2008 om 12:20:
[...]

Als jij mij eerst vertelt waar in de Bijbel staat dat God een God in drie personen is: Vader, Zoon en heilige Geest.
Huh?, ik vraag gewoon waar het staat, zodat ik het kan opzoeken en kan lezen. Ik ben hier om te leren van een ander niet om aan te vallen maar nu weet ik nog niks.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:01:45 pm »
Ik zou een aantal bijbelse verwijzingen ook wel mooi vinden. Adinomis heeft ze las ik. Maar kweet niet hoe zijn studie te vinden is.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:07:33 pm »
In het verleden hebben we hier mensen gehad die "waar staat dat in de Bijbel?" gebruikten als sarcastische sneer waarmee ze bedoelden dat een ander onzin uitkraamt  :)  vandaar dat we soms wat allergisch reageren.

Een vraag is altijd welkom! Ik weet zelf niet of het Limbus Patrum letterlijk in de Bijbel staat of dat het een leerstuk is dat op de bijbel is gebaseerd (zoals de kinderdoop bijvoorbeeld ook). Als het ergens wordt genoemd dan vermoedelijk in de deuterocannonieke boeken, ik zou niet weten welke.

Volgens mij was dat Limbus één van de redenen dat die boeken uit de bijbel zijn geknikkerd maar ook dat weet ik niet zeker   :)
Bombus terrestris Reginae

Vosje

• Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:11:27 pm »
Oké, ik begrijp het maar het was idd. niet sarcastisch bedoeld.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:17:16 pm »
ik probeerde de leer van Adinomis te zoeken op google, maar kwam bij bezoeker Adinomis van deze forum uit, kortom google smeet me weer net zo hard terug op dit net  }:|
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 05:17:53 pm door gaitema »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:24:03 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 29 oktober 2008 om 17:07:
In het verleden hebben we hier mensen gehad die "waar staat dat in de Bijbel?" gebruikten als sarcastische sneer waarmee ze bedoelden dat een ander onzin uitkraamt  :)  vandaar dat we soms wat allergisch reageren.

Een vraag is altijd welkom! Ik weet zelf niet of het Limbus Patrum letterlijk in de Bijbel staat of dat het een leerstuk is dat op de bijbel is gebaseerd (zoals de kinderdoop bijvoorbeeld ook). Als het ergens wordt genoemd dan vermoedelijk in de deuterocannonieke boeken, ik zou niet weten welke.

Volgens mij was dat Limbus één van de redenen dat die boeken uit de bijbel zijn geknikkerd maar ook dat weet ik niet zeker   :)

Ergens in de grochten van dit forum moet een draad over het "voorgeborcht" staan, ook wel Limbus genaamd meen ik :)
En nee, het is NIET in de Bijbel te vinden maar een leerstelling van ooit vervlogen tijden.
Net als wat al genoemd is: de kinderdoop: niet direct maar wel indirect te vinden zeg maar.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: oktober 29, 2008, 05:54:57 pm »
laat maar
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 05:58:52 pm door grondig christelijk »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: oktober 29, 2008, 10:15:45 pm »

quote:

gaitema schreef op 29 oktober 2008 om 17:17:
ik probeerde de leer van Adinomis te zoeken op google, maar kwam bij bezoeker Adinomis van deze forum uit, kortom google smeet me weer net zo hard terug op dit net  }:|
O Gaitema, nu wordt het helemaal mooi "de leer van Adinomis".....!!!
Ik heb geen leer hoor! Wat ik heb neergeschreven is het resultaat van zoeken, lezen wat anderen schrijven en vragen of God inzicht geeft. Het is ook niet het eind van alle tegenspraak. ;)
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: oktober 29, 2008, 10:31:17 pm »

quote:

Vosje schreef op 29 oktober 2008 om 10:24:

Je hebt best gelijk om in een bijbelstudieforum te vragen, waar iets in de bijbel staat. Dat mag nooit sarcastisch worden worden opgevat! Ik had aan de hand van de Latijnse naam al wel begrepen dat deze uitdrukking niet uit de bijbel was. De reactie van onze diaken was niet zo fijngevoelig. Hij kent die Latijnse namen vanuit zijn studie. Hij beroept zich op een Katholiek leerstuk met die naam. Die uitleg komt inderdaad overeen met wat ik aan de hand van bijbelteksten hierover aangaf.
Ik heb het even nagegaan op de site die hij erbij gaf:

quote:

Voorgeborchte der vaderen
In de Limbus Patrum verbleven de zielen van de Heiligen van het Oude Verbond tot het moment van de Verrijzenis van Christus, wachtend op zijn intrede in de Hemel. Als in het Credo beleden wordt dat Christus ‘nedergedaald is ter helle’, wordt deze ‘voorhel der vaderen’ bedoeld.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: oktober 29, 2008, 10:51:42 pm »

quote:

Adinomis schreef op 29 oktober 2008 om 22:15:
[...]

O Gaitema, nu wordt het helemaal mooi "de leer van Adinomis".....!!!
Ik heb geen leer hoor! Wat ik heb neergeschreven is het resultaat van zoeken, lezen wat anderen schrijven en vragen of God inzicht geeft. Het is ook niet het eind van alle tegenspraak. ;)

Hoi Adinomis! Blij je weer gevonden te hebben via google  :D

Maar weet je toevallig ook welke bijbelgedeeltes met uitleg de rooms Katholieke kerk aan de basis hebben van hun volgende conclusie?:
"Voorgeborchte der vaderen
In de Limbus Patrum verbleven de zielen van de Heiligen van het Oude Verbond tot het moment van de Verrijzenis van Christus, wachtend op zijn intrede in de Hemel. Als in het Credo beleden wordt dat Christus ‘nedergedaald is ter helle’, wordt deze ‘voorhel der vaderen’ bedoeld."

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: oktober 29, 2008, 11:08:21 pm »

quote:

gaitema schreef op 29 oktober 2008 om 22:51:
[...]

Hoi Adinomis! Blij je weer gevonden te hebben via google  :D

Maar weet je toevallig ook welke bijbelgedeeltes met uitleg de rooms Katholieke kerk aan de basis hebben van hun volgende conclusie?:
"Voorgeborchte der vaderen
In de Limbus Patrum verbleven de zielen van de Heiligen van het Oude Verbond tot het moment van de Verrijzenis van Christus, wachtend op zijn intrede in de Hemel. Als in het Credo beleden wordt dat Christus ‘nedergedaald is ter helle’, wordt deze ‘voorhel der vaderen’ bedoeld."

De diaken gaf al aan dat ik "de bijbelse onderbouwing" van de inhoud van dat leerstuk had gegeven in mijn eerste antwoord aan jou. Dus dan moet je deze teksten nog even nalezen.

Ik hoop dat je geen blauwe plekken hebt overgehouden aan die smijtpartij van Google, zoals je eerder in dit topic schreef.
 :'(

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: oktober 29, 2008, 11:20:33 pm »

quote:

Adinomis schreef op 29 oktober 2008 om 23:08:
[...]

De diaken gaf al aan dat ik "de bijbelse onderbouwing" van de inhoud van dat leerstuk had gegeven in mijn eerste antwoord aan jou. Dus dan moet je deze teksten nog even nalezen. :'(

O zo, ik begreep dat hij een geschiedkundige Adinomis bedoelde, een kerkvader of zo, maar hij bedoelde toch jou :) Oeps misverstand. Nou dan weet ik de de bijbelse gronden in jou uitleg te vinden. Die heb ik inderdaad gelezen. Wat is nu precies de leer van de Katholieke kerk eigenlijk geworden, of laat ze het open? Ik las in de andere topic dat het Limbus Patrum een mening is, maar niet de leer van de kerk.
Kan de kerk ook een antwoord geven op de vraag of ze nu in de hemel zijn, ik begreep uit de woorden dat ze het niet met zekerheid kunnen zeggen, maar dat kan ik ook mis hebben aangezien Rkdiak met zekerheid aangaf dat ze nu in de hemel zijn.

quote:

Ik hoop dat je geen blauwe plekken hebt overgehouden aan die smijtpartij van Google, zoals je eerder in dit topic schreef.  :'(
Gelukkig ging het me goed af, ik werd alleen zeer duizelig van de getol op internet
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2008, 11:22:14 pm door gaitema »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: oktober 29, 2008, 11:29:26 pm »
Gaitema, ik begrijp nu dat je iets wilt weten over dat "voorgeborchte".
Helaas daarover kan ik niets zeggen. Op internet staat iets over de toestand van "ongedoopte kinderen" die gestorven zijn.
Voor mij is dat iets wat me niets zegt, want ik ben al niet voor de "kinderdoop".
De gestorven gelovigen van het oude testament waren in het dodenrijk, zoals ik dat zie. En het gedeelte van het dodenrijk, wat misschien "de schoot van Abraham" (Luc.16:22) genoemd kan worden, is na de hemelvaart van Jezus leeg.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: oktober 30, 2008, 12:00:45 am »

quote:

Vosje schreef op 29 oktober 2008 om 16:57:
[...]

Huh?, ik vraag gewoon waar het staat, zodat ik het kan opzoeken en kan lezen. Ik ben hier om te leren van een ander niet om aan te vallen maar nu weet ik nog niks.
Je weet nu waar het staat. Adinomis geeft de nodige Bijbelse onderbouwing, logisch redeneren doet de rest. Je zal de term niet in de Schrift vinden, zomin als je de Triniteit benoemd zal zien worden in de Schrift.
So sue me!

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: oktober 30, 2008, 12:04:42 am »

quote:

Adinomis schreef op 29 oktober 2008 om 22:31:
[...]

Je hebt best gelijk om in een bijbelstudieforum te vragen, waar iets in de bijbel staat. Dat mag nooit sarcastisch worden worden opgevat! Ik had aan de hand van de Latijnse naam al wel begrepen dat deze uitdrukking niet uit de bijbel was. De reactie van onze diaken was niet zo fijngevoelig. Hij kent die Latijnse namen vanuit zijn studie. Hij beroept zich op een Katholiek leerstuk met die naam. Die uitleg komt inderdaad overeen met wat ik aan de hand van bijbelteksten hierover aangaf.
Ik heb het even nagegaan op de site die hij erbij gaf:

[...]
Je geeft zelf nota bene al de Schriftuurlijke onderbouwing, vóór ik mijn bericht plaatste, ik geef een link met de uitleg, maar dan nog kan jij niets beters verzinnen dan sneren in mijn richting. Wat zal je trots zijn op jezelf.
So sue me!

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: oktober 30, 2008, 12:17:42 am »

quote:

rkdiak schreef op 30 oktober 2008 om 00:04:
[...]

Je geeft zelf nota bene al de Schriftuurlijke onderbouwing, vóór ik mijn bericht plaatste, ik geef een link met de uitleg, maar dan nog kan jij niets beters verzinnen dan sneren in mijn richting. Wat zal je trots zijn op jezelf.

Beste diaken, wat is dat toch tussen ons? Ik begrijp niet wat ik verkeerd gedaan heb? Wat heeft dat met trots te maken? Ik wil helemaal niet "sneren" naar jou.
Ik vond alleen dat ik even voor "Vosje" op moest komen. Uit haar andere berichten weet ik dat ze het al moeilijk genoeg heeft.

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: oktober 30, 2008, 12:21:09 am »

quote:

Adinomis schreef op 30 oktober 2008 om 00:17:
[...]

Beste diaken, wat is dat toch tussen ons?
er is niets tussen ons. Ik maak voortaan wel TR's aan waar nodig.
So sue me!

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: oktober 30, 2008, 04:47:27 am »
maar goed. Ik begrijp nu de onderbouwing, ik trek hieruit de conclusie dat de RKK leert dat de kinderen van de schoot van Abraham nu in de hemel zijn.  En zoals ik het begrijp lijkt me dat de uitleg van heel het Christendom.

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: oktober 30, 2008, 11:16:39 pm »
Vosje wilt niet meer reageren in dit gesprek.

Ze bedankt Adinomis en ook de anderen voor de uitleg. En ze snapt niet waarom rkdiak zo bot reageert, ze vraagt of hij voortaan eerst goed wil lezen, haar antwoorden maar ook die van een ander en evt. vragen als hij de bedoeling niet goed snapt en dan pas reageren.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: oktober 30, 2008, 11:31:45 pm »

quote:

sannebird schreef op 30 oktober 2008 om 23:16:

Ze bedankt Adinomis en ook de anderen voor de uitleg. En ze snapt niet waarom rkdiak zo bot reageert, ze vraagt of hij voortaan eerst goed wil lezen, haar antwoorden maar ook die van een ander en evt. vragen als hij de bedoeling niet goed snapt en dan pas reageren.
Ongelooflijk offtopic:Dan kan Vosje dat toch ook zelf melden 8)7 ?
Mogelijk dat Vosje haar mail even bekend kan maken in haar profiel?
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2008, 11:56:16 pm door Riemer Lap »

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: oktober 30, 2008, 11:39:40 pm »

quote:

sannebird schreef op 30 oktober 2008 om 23:16:
En ze snapt niet
maar gelukkig heeft ze nog iemand die, ondanks dat niet snappen, haar oordeel wil doorgeven.
So sue me!

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:03:43 am »
Hmm, eigenlijk hebben jullie wel gelijk.

En sorry diak,   eerlijk gezegd waren die laatste regels een beschrijving van mij over iets wat Vosje zei. Maar dat was meer omdat ze niet begrijpt waarom je zo fel reageerde.

Als jullie verder nog willen mopperen hierover, doe het dan tegen mij.

En dat Vosje niet schrijft nu, komt dat ze in haar bedje ligt en ik bij haar op bezoek was en we er over gepraat hebben.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:19:12 am »

quote:

sannebird schreef op 31 oktober 2008 om 00:03:
Hmm, eigenlijk hebben jullie wel gelijk.

En sorry diak,   eerlijk gezegd waren die laatste regels een beschrijving van mij over iets wat Vosje zei. Maar dat was meer omdat ze niet begrijpt waarom je zo fel reageerde.

En dat Vosje niet schrijft nu, komt dat ze in haar bedje ligt en ik bij haar op bezoek was en we er over gepraat hebben.
offtopic:dikke prima dat Vosje een mening heeft maar als mensen haar 1 op 1 willen benaderen kan dat niet. Is dat oplosbaar zonder dat jij er tussen zit?

sannebird

• Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:20:33 am »
Oh maar dat kan wel, want ze heeft een email adres bij haar profiel. Toch, ff checken?  :X  niet dus. Ik zal het er met haar over hebben. Maar via haar blog kan je volgens mij wel direct reageren.
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2008, 12:23:15 am door sannebird »

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #32 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:25:54 am »

quote:

sannebird schreef op 31 oktober 2008 om 00:03:
Oh en nu ben ik weer aan het mopperen?
So sue me!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #33 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:32:40 am »

quote:

sannebird schreef op 31 oktober 2008 om 00:20:
Oh maar dat kan wel, want ze heeft een email adres bij haar profiel. Toch, ff checken?  :X  niet dus. Ik zal het er met haar over hebben. Maar via haar blog kan je volgens mij wel direct reageren.
offtopic:Haar blog staat niet in het profiel, haar mail ook niet.
Daarmee geeft ze een signaal af van "ik roep wel maar wil geen tegenvragen" maar zo komt ze weer niet over.
Het lijkt mij niet dat jij als tussenpersoon moet optreden maar dat Vosje gewoon wat meer mogelijkheden kan aangeven aan users.

[ot] RKDIAK: je moppert niet, troost je bij de gedachte dat ik ergere mensen ontmoet dan jij bent  :Y) [/ot]
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2008, 12:37:36 am door Riemer Lap »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #34 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:36:43 am »
foutje
« Laatst bewerkt op: oktober 31, 2008, 12:37:08 am door Riemer Lap »

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #35 Gepost op: oktober 31, 2008, 12:39:58 am »
Modbreak:
Ik sluit dit topc - eventueel tijdelijk
We zijn niet meer on-topic bezig met het onderwerp maar meer met elkaar. Dat is niet toegestaan.
Ieder kent hier de regels en anders zijn ze hier te vinden:
http://forum.gkv.nl/forum/faq
en voor BF hier: Richtlijnen Bijbelstudieforum
Een TR maken is genoeg - een offtopic discussie hier voort te zetten heeft geen zin..
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan