Auteur Topic: Niet gekomen tot huis Juda?  (gelezen 30035 keer)

mohamed

• Bekijk profiel
Niet gekomen tot huis Juda?
« Reactie #200 Gepost op: september 14, 2008, 12:43:12 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 september 2008 om 12:20:
mohamed: je uitleg vindt ik een heldere, maar toch zie ik nog steeds wat anders. Namelijk zijn de wonderen nog niet de wereld uit. Bij evangelisatie in de wereld gebeuren er nog steeds wonderen die mensen overtuigen van het bestaan van God. Je vast niet onbekent. Ze komen voor in pinksterkringen, de Rooms Katholieke kerk (anders orthodoxe oosterse kerk vast ook wel), in de PKN gebeuren ze ook en in de huiskerkbeweging heel veel. Daarbij leven we nog steeds in de eindtijd, want onze aarde is nog niet vergaan en ook geen paradijs.

Prettig om te lezen dat je mijn uitleg duidelijk vindt. :)

Dat er af en toe iets onverklaarbaars voorkomt bestrijd ik ook niet, maar het gebeurt niet meer in die mate als toen de apostelen de heilige geest kregen en zomaar een andere taal konden spreken. We lezen in handelingen twee dat de geest massaal uitgestort zou worden in de laatste dagen daar verwijst Petrus expliciet naar. Hij zegt dat toen het moment was waarop het volgende in vervulling ging, dat is niet mis te verstaan als wij eerlijk zijn.

Hand 2,17    
En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.

We kunnen proberen dit vers op te rekken tot het hier en nu, maar dan ontstaan er andere probleemstellingen dus. Ja er gebeuren nog onverklaarbare zaken, maar niet meer in die mate als toen. De feiten zijn duidelijk, het wonderbaarlijke wonder wat zich te Jeruzalem afspeelde doet zich niet meer op die manier voor in het heden. Dat moeten we niet willen ontkennen, want daarmee doen we Daniel te kort, die al over het einde van dit wonder profeteerde in hoofdstuk 12.

quote:

Begrijpt ik trouwens uit jou verhaal dat je dus het duizendjarige rijk de periode vanaf de verwoesting van Jeruzalem ziet? En dan komt hoogst waarscheinlijk dan het moment dat satan los wordt gelaten om nog één keer de wereld te mislijden binnenkort. Dan nog de vraag, hoe kan het dat er vandaag de dag demonen zijn en ook uitgedreven worden? Ik heb daar zelfs boeken over gelezen, en in een tent op Flevo-totaalfestival een pater mogen aanhoren die vragen beantwoorde over de geestelijk wereld. Deze pater had de bediening op demonen uit te drijven in het klooster, waar veel mensen voor kwamen. Hij sprak ook over de persoonlijke confrontatie met satan zelf. Daarnaast over Jomanda die omringt is met demonen.

Het duizend jarige rijk is volgens mij inderdaad ingegaan vanaf het jaar 70. Doch is het een Griekse aanduiding die beter wordt verstaan naar mijn idee, in combinatie met het OT.

Daniel 7
13  Verder zag ik in de nachtgezichten, en ziet, er kwam Een met de wolken des hemels, als eens mensen Zoon, en Hij kwam tot de Oude van dagen, en zij deden Hem voor Deze naderen.
14 En Hem werd gegeven heerschappij, en eer, en het Koninkrijk, dat Hem alle volken, natiën en tongen eren zouden;
Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet vergaan zal, en Zijn Koninkrijk zal niet verdorven worden.

Hier lezen we dat de heerschappij van de mensen Zoon niet vergaan zal en dus ook geen einde heeft en Jezus is geopenbaard om de werken van de duivel (1 Joh 3,8) te vebreken. Al zou de duivel losgelaten worden, wat dan nog? Immers, zijn werken zijn verbroken!

Hoe mensen daarom last van demonen kunnen hebben moge dan ook duidelijk zijn. Men heeft Jezus niet gehoord of niet willen horen. Als Johannes onder invloed van de geest verklaard dat de werken des duivels verbroken zijn door Jezus, hebben wij geen enkele reden daar aan te twijfelen.

Jomanda is verhuisd naar een ander land toch? Nadat door haar diagnose Sylvia Millecam is overleden. Zulke dingen bewijzen voor mij maar weer duidelijk dat Jomanda niks anders dan een leugenaar is, ze is naar mijn idee volgens de Bijbelse definitie zo in het vlees als het maar kan.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2008, 12:47:03 pm door mohamed »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #201 Gepost op: september 14, 2008, 01:58:29 pm »
Jomanda is inderdaad geen christen, maar een New Age- aanhanger. Dat ze verhuist is zou wel kunnen, de Flevo festival had ik ruim 10 jaar geleden bezocht. Ik wil wat het eindtijd betreft nog eens de bijbel grondig gaan lezen, want tot nu toe doe ik aannames op basis van wat me geleerd is. Een andere vraag erbij: zou volgens jou de anti-Christ er al zijn geweest? Of is dat na het duizendjarige rijk. Volgens sommige visioenen uit de vorige eeuw uit de pinksterbeweging wordt hij nog verwacht.
Wonderen gebeuren inderdaad minder, maar daar heeft de kerk volgens mij aan bij gedragen. In het westen kennen we een meer rationeel geloof en beroepen ons niet zo snel op zaken als ziekenzalving. Toch gebeurd het wel, ook dat mensen dromen of visioenen en zelfs gezichten krijgen. Daar lees ik soms wat van in Open Doors bladen of hoor ze van sprekers in Jeugdkerken. Ook in de Visie van de EO staan er wel eens artikelen over. In directe kring een een goede vriend van mijn oom Anjo genezing van kanker gekregen van God na dat voor hem gebeden is. De artsen in Amsterdam konden dat inderdaad niet verklaren. Als we zo iets horen of meemaken dan mogen we God dankbaar zijn om zijn getoonde macht dat elke ziekte en dood overstijgt. Wat me wel opgevallen is dat ze het meest gebeuren bij mensen die Jezus nog niet kennen of net kennen als een teken van God en een steun in hun rug dat Hij er echt voor hen is. Ook om ze te redden uit noodsituaties als om Zijn hulp gebeden wordt. Immers wie het geloof heeft dat zo groot is als een mostertzaadje zal bergen kunnen verzetten. Dat doet God san door hen heen.

als ik jou stukken uit Daniël lees en uit het oude testament dan lees ik dus over de oogst en de tijd van wonderen uitgedrukt in een tijd, tijden en een halve tijd. Wanneer het einde komt van het verbrijzelen van de macht van het Heilige volk dan zal het einde, dan zal al deze dingen voleindigd zijn. Ik lees daarin dat we in de laatste dagen van deze tijd zitten. Satan is druk bezig de macht van Gods volk juist nu om ver te blazen. lees de kerkbezoekcijfers uit veel landen: "Rusland 5 %, Armenië slecht weinigen, Turkije 1 %, Nederland 20 %, België 7 %, Spanje 20%"
Tja.. de meesten vindt je nu in sommige Afrikaanse landen, Oost Aziatische landen en Zuid Amerika. Je ziet juist dat nu de landen waar het christendom al meer dan 1000 jaar staatsreligie's zijn een ontkerstening kennen en dat juist de volken waar voorheen andere religies de dienst uitmaakten soms de grootste opwekkingen aller tijden kennen. Deze tijd is zeer interessant. Alles gaat nu in een enorme stroomversnelling. (Zuid-Korea: 50 % christenen en meestal actief)

Visioenen waar ik het over had is er door mij één van gepost op zaterdag 12 juli 2008 in de topic: Todd Bentley
Hier wordt ook gesproken over toename van wonderen door demonen en van Jezus in deze tijd onder juist de in slaap gevallen kerken waar weer meer mensen van geloof opstaan. Zorgwekkend is het christelijke jasje dat satan geregeld aantrekt.

De realiteit wil trouwens dat wel degelijk kinderen van God zijn die zich door demonen laten misleiden, het is niet voor niets dat de bijbel ons gebied de geesten te beproefen of ze wel van God zijn. Daarom zei ik ook dat we op sommige momenten niet in Jezus zijn als we ons laten misleiden. Ondanks dat die misstappen ons vergeven worden heeft Jezus ons nergens beloofd dat satan geen enkel invloed meer op ons uit kan oefenen. Daar lees je ook over in de topic: Todd Bentley waar op het laatst de discussie ging over het spreken in tongen, waar ik ook van de eo een post heb geplaatst waarin het gaat over een christen die door de geesten te toetsen er achter kwam dat zelfs onder zeer actieve evangeliserende christenen het geregeld voorkwam dat demonen zich voordeden als de Heilige Geest die in tongen bid. Moet je ook eens lezen.
« Laatst bewerkt op: september 14, 2008, 02:19:14 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #202 Gepost op: september 14, 2008, 03:54:31 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 september 2008 om 13:58:
Jomanda is inderdaad geen christen, maar een New Age- aanhanger. Dat ze verhuist is zou wel kunnen, de Flevo festival had ik ruim 10 jaar geleden bezocht. Ik wil wat het eindtijd betreft nog eens de bijbel grondig gaan lezen, want tot nu toe doe ik aannames op basis van wat me geleerd is. Een andere vraag erbij: zou volgens jou de anti-Christ er al zijn geweest? Of is dat na het duizendjarige rijk. Volgens sommige visioenen uit de vorige eeuw uit de pinksterbeweging wordt hij nog verwacht.
Wonderen gebeuren inderdaad minder, maar daar heeft de kerk volgens mij aan bij gedragen. In het westen kennen we een meer rationeel geloof en beroepen ons niet zo snel op zaken als ziekenzalving. Toch gebeurd het wel, ook dat mensen dromen of visioenen en zelfs gezichten krijgen. Daar lees ik soms wat van in Open Doors bladen of hoor ze van sprekers in Jeugdkerken. Ook in de Visie van de EO staan er wel eens artikelen over. In directe kring een een goede vriend van mijn oom Anjo genezing van kanker gekregen van God na dat voor hem gebeden is. De artsen in Amsterdam konden dat inderdaad niet verklaren. Als we zo iets horen of meemaken dan mogen we God dankbaar zijn om zijn getoonde macht dat elke ziekte en dood overstijgt. Wat me wel opgevallen is dat ze het meest gebeuren bij mensen die Jezus nog niet kennen of net kennen als een teken van God en een steun in hun rug dat Hij er echt voor hen is. Ook om ze te redden uit noodsituaties als om Zijn hulp gebeden wordt. Immers wie het geloof heeft dat zo groot is als een mostertzaadje zal bergen kunnen verzetten. Dat doet God san door hen heen.

als ik jou stukken uit Daniël lees en uit het oude testament dan lees ik dus over de oogst en de tijd van wonderen uitgedrukt in een tijd, tijden en een halve tijd. Wanneer het einde komt van het verbrijzelen van de macht van het Heilige volk dan zal het einde, dan zal al deze dingen voleindigd zijn. Ik lees daarin dat we in de laatste dagen van deze tijd zitten. Satan is druk bezig de macht van Gods volk juist nu om ver te blazen. lees de kerkbezoekcijfers uit veel landen: "Rusland 5 %, Armenië slecht weinigen, Turkije 1 %, Nederland 20 %, België 7 %, Spanje 20%"
Tja.. de meesten vindt je nu in sommige Afrikaanse landen, Oost Aziatische landen en Zuid Amerika. Je ziet juist dat nu de landen waar het christendom al meer dan 1000 jaar staatsreligie's zijn een ontkerstening kennen en dat juist de volken waar voorheen andere religies de dienst uitmaakten soms de grootste opwekkingen aller tijden kennen. Deze tijd is zeer interessant. Alles gaat nu in een enorme stroomversnelling. (Zuid-Korea: 50 % christenen en meestal actief)

Visioenen waar ik het over had is er door mij één van gepost op zaterdag 12 juli 2008 in de topic: Todd Bentley
Hier wordt ook gesproken over toename van wonderen door demonen en van Jezus in deze tijd onder juist de in slaap gevallen kerken waar weer meer mensen van geloof opstaan. Zorgwekkend is het christelijke jasje dat satan geregeld aantrekt.

De realiteit wil trouwens dat wel degelijk kinderen van God zijn die zich door demonen laten misleiden, het is niet voor niets dat de bijbel ons gebied de geesten te beproefen of ze wel van God zijn. Daarom zei ik ook dat we op sommige momenten niet in Jezus zijn als we ons laten misleiden. Ondanks dat die misstappen ons vergeven worden heeft Jezus ons nergens beloofd dat satan geen enkel invloed meer op ons uit kan oefenen. Daar lees je ook over in de topic: Todd Bentley waar op het laatst de discussie ging over het spreken in tongen, waar ik ook van de eo een post heb geplaatst waarin het gaat over een christen die door de geesten te toetsen er achter kwam dat zelfs onder zeer actieve evangeliserende christenen het geregeld voorkwam dat demonen zich voordeden als de Heilige Geest die in tongen bid. Moet je ook eens lezen.

Ik denk dat met een tijd, tijden en een halve tijd de duur van de oogstijd uitdrukt worden.
Het is zeker de moeite waard je in de eindtijd te verdiepen, want er zijn zoveel verzen die het einde in de eerste eeuw plaatsen, dat we er niet omheen kunnen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #203 Gepost op: september 14, 2008, 05:09:40 pm »
dat ga ik zeker doen.
Een nieuwe start is een nieuw begin

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #204 Gepost op: september 14, 2008, 11:53:14 pm »

quote:

mohamed schreef op 14 september 2008 om 09:18:
 maar nu geeft u me een beetje het gevoel dat u niet echt wilt weten wat mijn gedachten zijn, omdat u ze had kunnen weten.

Ik denk dat ik door gerichte vragen te stellen je juist heel serieus neem, ik geef je immers als eerste de gelegenheid om het nog eens op een rijtje te zetten. Maar dit topic waaiert alle kanten op en ik kan er geen touw meer aan vast knopen.
Maar even goede vrienden.

Een fijne werkweek

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #205 Gepost op: september 15, 2008, 10:37:39 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 september 2008 om 08:17:
[...]

Dank voor de antwoorden mohamed, maar ik heb wat aanvullende vragen omdat je antwoorden weer vragen oproepen bij me. Ik hoop dat je me daar ook weer antwoord op wilt geven.

Wie benoem jij als gelovig en wie als ongelovig, kun je voorbeelden geven van hen die niet gelovig zijn?
Wie is israel?

Je hebt gelijk, het topic gaat ook alle kanten op dus hierbij zal ik u nog even antwoorden.

De OT definitie van Israël = Jakob en de twee fysieke huizen tot de scheiding (jer 3,8) waarna Israël tot aan Jezus' het huis Juda behelsde.  

quote:

Wie zijn de verloren schapen van Israel?
De gelovige joden van het huis Juda, nadat zij zich de doop der bekering hadden laten welgevallen en in Jezus geloofden en de gelovige heidenen.

quote:

Bedoel je met het oordeel een straf die de joden hier op aarde moesten of moeten ondergaan?
Ja, de ongelovige joden die weigerden de oude mens (het huis Juda) met Hem te kruisigen.

quote:

Is het oordeel over de joden die Jezus afwezen als een oneindig over het joodse volk in zijn geheel of gedeeltelijk en  tot in der eeuwigheid?

We lezen dat Jezus zijn maaiers in de ure van de oogsttijd zou zenden en dat daarna het einde zou volgen. In het jaar 70 is de joodse tempel vernietigd door de Romeinen en toen is er een einde gekomen aan het levitische priesterambt. Dat heeft volgens mij alles te maken met het feit dat Jezus de Hogepriester is geworden (Heb 6,20) tot in eeuwigheid. Doordat de tempel en Judea zijn verwoest door de Romeinen, was er een einde aan de joodse tijden gekomen. Feit is dat hun macht letterlijk is gebroken. Christus had immers voorspeld dat dit zou gebeuren (Mat 24,2) en Zichzelf met de tempel vergeleken:

Mar 14,58    
Wij hebben Hem horen zeggen: Ik zal deze tempel, die met handen gemaakt is, afbreken, en in drie dagen een andere, zonder handen gemaakt, bouwen.

De joden hebben middels de Romeinen de ware tempel van God vernield, want de Geest van God woonde in Jezus en Jezus vergeleek Zichzelf met een tempel en in 70 heeft God door de Romeinen de tempel van de joden vernietigd en hun erbij.

quote:

Is een oordeel voor joden hier op aarde een instrument voor God om tot zijn plan te komen, of is dit een op zichzelf staand gegeven in de wereldgeschiedenis?

Goed punt. Door de hardheid van de joden van het huis Juda, hebben wij inderdaad Gods Grootheid kunnen aanschouwen.

Jer 12,14    
Alzo zegt de HEERE: Aangaande al Mijn boze naburen, die Mijn erfenis aanroeren, die Ik Mijn volk Israël erfelijk gegeven heb; ziet, Ik zal hen uit hun land uitrukken, maar het huis van Juda zal Ik uit hun midden uitrukken.

Doch ben ik van mening dat alles toen volbracht is en daarom zijn de joden van nu in mijn optiek slechts geestelijke nakomelingen van het huis Juda. Zij moeten zich naar mijn idee bekeren tot Jezus om het eeuwige leven te vinden, anders zullen ze denk ik sterven.

quote:

Tot zover, een vriendelijke groet  en een fijne zondag
Kun je me benoemen voor welk gedeelte van dat joodse volk dit wel en niet zou gelden?
Dank je wel, mijn excuses dat ik aanvankelijk niet antwoordde  want na je nogmaals goed gelezen te hebben geef je me inderdaad niet de indruk ongeïnteresseerd te zijn. Als er nog vragen zijn of meer ontstaan en je wilt ze nog stellen, dan zal ik ze pogen te beantwoorden!

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #206 Gepost op: september 17, 2008, 08:53:54 am »
Beste Mohamed,

uit de discussie over het preteri-nog wat  :) heb ik goed zicht gekregen op wat jij gelooft dat de waarheid is. De vervulling van de schrift die zou plaats hebben gevonden tot het jaar 70 na Christus.
ik wil je bedanken voor je antwoorden en wens je veel succes met het verdedigen van je stellingen.

een fijne werkdag

mohamed

• Bekijk profiel
« Reactie #207 Gepost op: september 17, 2008, 09:45:34 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 17 september 2008 om 08:53:
Beste Mohamed,

uit de discussie over het preteri-nog wat  :) heb ik goed zicht gekregen op wat jij gelooft dat de waarheid is. De vervulling van de schrift die zou plaats hebben gevonden tot het jaar 70 na Christus.
ik wil je bedanken voor je antwoorden en wens je veel succes met het verdedigen van je stellingen.

een fijne werkdag
Graag gedaan, u ook een prettige dag gewenst! En zou je op een later moment me willen laten weten wat jouw visie er op is?

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
« Reactie #208 Gepost op: september 18, 2008, 08:56:30 am »
Modbreak:
Enkele berichten verplaatst naar een nieuw topic: Persoonlijke toekomstvisies vanuit de profetiën
« Laatst bewerkt op: september 18, 2008, 09:17:52 am door Priscilla en Aquila »
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan