quote:
gaitema schreef op 14 september 2008 om 12:20:mohamed: je uitleg vindt ik een heldere, maar toch zie ik nog steeds wat anders. Namelijk zijn de wonderen nog niet de wereld uit. Bij evangelisatie in de wereld gebeuren er nog steeds wonderen die mensen overtuigen van het bestaan van God. Je vast niet onbekent. Ze komen voor in pinksterkringen, de Rooms Katholieke kerk (anders orthodoxe oosterse kerk vast ook wel), in de PKN gebeuren ze ook en in de huiskerkbeweging heel veel. Daarbij leven we nog steeds in de eindtijd, want onze aarde is nog niet vergaan en ook geen paradijs.
Prettig om te lezen dat je mijn uitleg duidelijk vindt.

Dat er af en toe iets onverklaarbaars voorkomt bestrijd ik ook niet, maar het gebeurt niet meer in die mate als toen de apostelen de heilige geest kregen en zomaar een andere taal konden spreken. We lezen in handelingen twee dat de geest massaal uitgestort zou worden in de
laatste dagen daar verwijst Petrus expliciet naar. Hij zegt dat toen het moment was waarop het volgende in vervulling ging, dat is niet mis te verstaan als wij eerlijk zijn.
Hand 2,17 En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.
We kunnen proberen dit vers op te rekken tot het hier en nu, maar dan ontstaan er andere probleemstellingen dus. Ja er gebeuren nog onverklaarbare zaken, maar niet meer in die mate als toen. De feiten zijn duidelijk, het wonderbaarlijke wonder wat zich te Jeruzalem afspeelde doet zich niet meer op die manier voor in het heden. Dat moeten we niet willen ontkennen, want daarmee doen we Daniel te kort, die al over het einde van dit wonder profeteerde in hoofdstuk 12.
quote:
Begrijpt ik trouwens uit jou verhaal dat je dus het duizendjarige rijk de periode vanaf de verwoesting van Jeruzalem ziet? En dan komt hoogst waarscheinlijk dan het moment dat satan los wordt gelaten om nog één keer de wereld te mislijden binnenkort. Dan nog de vraag, hoe kan het dat er vandaag de dag demonen zijn en ook uitgedreven worden? Ik heb daar zelfs boeken over gelezen, en in een tent op Flevo-totaalfestival een pater mogen aanhoren die vragen beantwoorde over de geestelijk wereld. Deze pater had de bediening op demonen uit te drijven in het klooster, waar veel mensen voor kwamen. Hij sprak ook over de persoonlijke confrontatie met satan zelf. Daarnaast over Jomanda die omringt is met demonen.
Het duizend jarige rijk is volgens mij inderdaad ingegaan vanaf het jaar 70. Doch is het een Griekse aanduiding die beter wordt verstaan naar mijn idee, in combinatie met het OT.
Daniel 713 Verder zag ik in de nachtgezichten, en ziet, er kwam Een met de wolken des hemels, als eens mensen Zoon, en Hij kwam tot de Oude van dagen, en zij deden Hem voor Deze naderen.
14 En Hem werd gegeven heerschappij, en eer, en het Koninkrijk, dat Hem alle volken, natiën en tongen eren zouden;
Zijn heerschappij is een eeuwige heerschappij, die niet vergaan zal, en Zijn Koninkrijk zal niet verdorven worden.
Hier lezen we dat de heerschappij van de mensen Zoon
niet vergaan zal en dus ook geen einde heeft en Jezus is geopenbaard om de werken van de duivel (1 Joh 3,8) te vebreken. Al zou de duivel losgelaten worden, wat dan nog? Immers, zijn werken zijn verbroken!
Hoe mensen daarom last van demonen kunnen hebben moge dan ook duidelijk zijn. Men heeft Jezus niet gehoord of niet willen horen. Als Johannes onder invloed van de geest verklaard dat de werken des duivels verbroken zijn door Jezus, hebben wij geen enkele reden daar aan te twijfelen.
Jomanda is verhuisd naar een ander land toch? Nadat door haar diagnose Sylvia Millecam is overleden. Zulke dingen bewijzen voor mij maar weer duidelijk dat Jomanda niks anders dan een leugenaar is, ze is naar mijn idee volgens de Bijbelse definitie zo in het vlees als het maar kan.