quote:
mirt schreef op 10 december 2008 om 13:53:[...]
Ik denk dat de primaire reden dat een bouwvakker wel eens een ontbloot bovenlijf 'draagt' het zomerweer is. De reden dat iets anders wordt gedacht is misschien dat een bouwvakker wel eens geneigd is te fluiten naar voorbijkomende vrouwen, maar dat doen ze volgens mij in de winter ook.
Ze zijn niet te vergelijken met vrouwen met een laag decolleté denk ik, als het om hun bedoelingen gaat.
Dat is ook zo. Maar ook denk ik dat vrouwen niet altijd door hebben dat mannen geprikkeld worden door het (bijna) zien - van bepaalde lichaamsdelen.
En vrouwen hebben dat gewoon niet zo. Ik zeg ook niet dat bouwvakkers het erom doen, maar wel dat ze ' abnormaal' bloot lopen. In die zin is het dan weer
wel te vergelijken met diepe decolletés.
quote:
Heb je het je man al gevraagd? Ik stel voor dat we daarna de mannen hier het persoonlijk gaan vragen.

Waarom is er eigenlijk geen mogelijkheid tot het maken van een poll, dat zou discreter zijn...
OK. Het zal de eerste vraag zijn als hij zo meteen binnenkomt van z'n werk, dus je krijgt eventueel snel antwoord. (Ik moet strak wel eten en daarna naar de spreekavond van school dus het wordt misschien wat later. Je kunt misschien nog wel even wachten

)
quote:
Ik bedoel zelf overigens natuurlijk niet speciaal jouw man, ik bedoel het echt in het algemeen.
ok.

quote:
Waarom zouden vrouwen hier wel toe geneigd zijn en mannen niet? Ik denk daarbij dat het overigens voor een deel onbewust gebeurt.
Bij de mens is het zo dat de vrouw zich mooi maakt. (Voor de man?) Daarom is zij daar m.i. meer mee bezig wat voor effect haar uiterlijk heeft op het andere geslacht dan andersom.
quote:
En ook denk ik dat we een beetje onderscheid moeten maken. Volgens mij zijn er niet alleen twee mogelijkheden: of je wil er puur als schepsel mooi uitzien omdat God je zo gemaakt heeft, als man of vrouw en je wilt verder helemaal niet dat anderen behalve je man of vrouw dat opmerken in principe òf je doet het met de letterlijke bedoeling anderen (een beetje) te verleiden.
Er zijn vast meer opties te bedenken ja.
quote:
Het is apart, maar ik heb het idee (en ook de ervaring) dat er in een cultuur waarin op overspel een veel groter taboe ligt dan in ons land, de mannen en vrouwen veel makkelijker omgaan met bijvoorbeeld complimentjes over het er vrouwelijk of mannelijk uitzien.
En hoe duid je dat dan? Hoe worden die complimentjes bedoeld?
quote:
De hele discussie geeft mij hier ook wel eens het beeld, even vergelijken, van mensen die ervan uitgaan dat kinderen altijd koekjes willen stelen en heel nadrukkelijk steeds de deksel op de koekjestrommel doen. Volgens mij bevorder je hiermee alleen maar de koekjes-willen-stelen-begeerte.
Aan de ene kant is wat-niet-mag des te aantrekkelijker. Kijk maar naar Adam en Eva: de vrucht die ze niet mochten was erg begeerlijk. En er zijn vast geemn mensen aan te wijzen die gemakkelijk de verleiding hadden weerstaan.
Wat de koekjes betreft: sommige kinderen talen er niet naar, anderen willen echt steeds wat hebben, zelfs als de trommel op tafel blijft staat MET deksel erop.

In deze discussie bedoel je met dit voorbeeld dan hoe ingetogener een vrouw zich kleed, hoe meer een man denkt dat ie wel wat zou willen? Dat klopt dan eigenlijk ook weer niet. De man krijgt verkeerde gedachten over een vrouw als hij
te veel ziet.
Het begint met: de begeerte der ogen. Dat is dan voor de man: wat doe je daar verder mee.
Maar de vrouw mag wel eens nadenken over hoe ze erbij loopt en of je iemand anders niet tot zonde verleid (strikt genomen noemt Jezus het aanzien van een vrouw om haar te begeren, al overspel)
Aquila's antwoord: ik kleed mij om er normaal bij te lopen , het moet gewoon goed staan, geen verkeerde combinatie etc.
Er is GEEN gedachte over hoe het andere geslacht mij ziet als man door de kleren die ik draag. (Hetzelfde eigenlijk als wat ik (prisc) zei

)