quote:
Nee, ik doe het niet, ik ga m'n rijbewijs niet halen, nooit.
quote:
daarnaast kun je nooit gemiddeld 100 rijden, dat is al eerder vermeld.
Nee, okee, dat neem ik aan. Die ruim 9 uur voor 1000 km heeft routenet.nl berekend, daar had ik een vraag over: hoe zouden ze dat berekenen? Ze zullen wel rekening houden met de weg denk ik (niet met files, dat vermelden ze erbij) maar niet met pauzes.
quote:
Ga eens uit van gemiddeld 80 km per uur.
Dan moet er iemand 53 uren besturen.
2 uur rijden : 160 km
half uur rust
2 uur rijden 160 km
half uur rust
2 uur rijden 160 km
twee (!)uur rust
2 uur rijden 160 km
13 uur bivak
Je rijdt dan op een dag 640 km totaal.
Ik dacht: 20 minuten rust en één keer een uur. We gaan het zo een keer proberen.
quote:
Dan ben je ongeveer 6-7 dagen onder de pannen.
Ik denk nog steeds 4-5.
quote:
Andere vraag: kan zoiets ook in de combi auto - ov of zo?
Volgens mij is dat niet handig. We hebben eerder wel gedacht aan: naar Zuid-Italië rijden en dan met de boot naar Syrië. Maar je zit dan heel lang op de boot en het gaat ook nog best wel wat kosten. Dat doen we misschien een keer als we 65 zijn.
quote:
En hoe kom je uit met brandstof, olie, etc, lijkt me ook een aardig kapitaaltje (geen idee wat het over de grens kost, ook niet wat het hier kost trouwens, ik tank op rekening van het bedrijf en hoef er niet op te letten..)
Ik dacht brandstof: 900 euro. Overnachtingen moet ik nog onderzoeken. We hopen een beetje op voor 1 nacht te huren caravans, maar dan zit je met reserveren. Ik hoop dat ze overal een beetje engels kunnen. Dan kom ik er wel een beetje uit.
M'n man heeft die kennis in Sofia gebeld. Zij doen de afstand die wij in twee dagen willen doen (Sofia ligt precies op de helft) achter elkaar. We kunnen daar overnachten, ze willen dan gelijk achter ons aan rijden, vinden ze gezellig, ze komen uit het zelfde dorp.
Ik vind dat ik wel veel aandacht hier 'opeis', maar dat is omdat ik jullie zo graag elke keer weer geruststel.