Auteur Topic: Over de leer van Moon  (gelezen 34584 keer)

pyro

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #250 Gepost op: maart 10, 2009, 07:16:59 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 09 maart 2009 om 05:17:
gc, dat is precies wat ik doe;
jij aan de andere kant lijkt meer op een mens in nood, die hulp krijgt toegereikt, maar die dat afslaat met de opmerking:  Ik wacht op hulp van de Heer

Het geloof is dan ook het bewijs van de dingen die wij niet zien, HZ.
Als er nu iemand komt die van zichzelf zegt dat hij de wedergekomen Christus is, dan heb je de Ongeziene niet meer nodig. Want er staat een mens van vlees en bloed voor je neus. Erg verleidelijk, ongetwijfeld.
Maar Jezus heeft gezegd: Zalig zij die niet zien en toch geloven...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #251 Gepost op: maart 11, 2009, 03:41:15 am »
F., zeer grappig met die muur en die kop ...

Ik ben echter wel kritisch t.o.v. wat er bij ons werk komt kijken, soms zelfs kritisch op Mr. Moon.
Dat neemt niet weg dat hij over de gehele wereld mensen inspireert om een meer toegweid leven de leiden, gebaseerd op duidelijke waarheden m.b.t. sexuele puurheid, vernatwoordelijkheid, trouw, vlijt, hard werk, creativiteit, moed, onzelfzuchtigheid en vooral het belang van het ontvangen van een zuivere geslachtslijn.

Vooral dat laatste punt is belangrijk, want ik geeft toe, die nadere waarden worden ook geleerd in andere religies, en vooral ook in onze geliefde GKV, en het Calvinisme;  het lijdt echter geen twijfel dat Satan op alle fronten die traditioneele goede kerken ook probeert te vernietigen

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #252 Gepost op: maart 11, 2009, 08:14:11 am »
Waarmee je dus toegeeft niet kritisch naar de niet-bijbelse basis van Moons leer te kijken?
computerfout: een vreemde een in de byte

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #253 Gepost op: maart 11, 2009, 10:42:52 am »
De bijbel is de basis - daar God echter ook mensen wil redden die geloven in Taoisme, Bhoeddisme, Islam etc. bevatten zijn leer ook aspekten waar andere religies zich in kunne vinden, en die bovendien erg verrijkend zijn voor het christendom zelf;
als je bedoeld met `niet bijbelse basis` dat hij niet letterlijk de bijbel verhalen herhalld, dan ben ik het met je eens, maar zou dta verenigend werken in de wereld?   De geschiedenis laat het niet zien!

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #254 Gepost op: maart 11, 2009, 10:48:04 am »
En daar gaan we dus weer, voor de zoveelste keer: als de bijbel de basis is, waarom gaat mr Moon dan keihard tegen diezelfde bijbel in?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #255 Gepost op: maart 12, 2009, 09:12:37 am »
Hier zijn we al `s geweest F., maar goed, doe maar weer een gooi: waar gaat de leer dan tegen de bijbel, ofwel tegn jouw opvattingen omtrent de bijbel?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #256 Gepost op: maart 12, 2009, 09:20:09 am »
Alleen al de bewering van Moon dat hij de wedergekomen messias zou zijn. En daar hebben we het al tig keer over gehad. Maar jij leest al die teksten op een andere manier om ervoor te zorgen dat die bewering wel zou kunnen. Alleen moet je dan wel behoorlijk wat inlegkunde gebruiken, maar dat weiger jij in te zien. Tenminste, tot nog toe

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #257 Gepost op: maart 13, 2009, 03:10:25 am »
Wel, ik kan alleen maar zeggen F., kijk is naar de site www.reverendsunmyungmoon.org
en kijk ook naar een paar links;  als dat niet beindrukt, dan ben je niet `zoekend`, en kan God inderdaad niet nieuws openbaren aan je, maar let wel:  Jezus zei al dat we zoals `nieuwe wijn zakken ` behoren te zijn - dat geldt ook voor deze tijd!

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #258 Gepost op: maart 13, 2009, 06:47:37 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 13 maart 2009 om 03:10:
Wel, ik kan alleen maar zeggen F., kijk is naar de site www.reverendsunmyungmoon.org
en kijk ook naar een paar links;  als dat niet beindrukt, dan ben je niet `zoekend`, en kan God inderdaad niet nieuws openbaren aan je, maar let wel:  Jezus zei al dat we zoals `nieuwe wijn zakken ` behoren te zijn - dat geldt ook voor deze tijd!
dat gaat over het oude en nieuwe verbond H.
« Laatst bewerkt op: maart 13, 2009, 06:52:33 am door grondig christelijk »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #259 Gepost op: maart 14, 2009, 04:59:52 am »
g.c., inderdaad, en nu zijn we na 2000 jaar duidelijk toe aan een nieuw verbond;
de  Voltooide Tetsamentische periode is immers aangebroken?

Gereformeerd zijn is mijn basis, maar ik zie dat de geref. kerken, en nuzelfs ook de gkv en de GG toe zijn aan een nieuwe periode, en nieuwe visies

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #260 Gepost op: maart 14, 2009, 08:35:16 am »
Ik ga het je niet voorkauwen, maar ik zou het NT nog even naslaan op het woord verbond. punt van de sluier.....boek hebreeën en denk er eens over na of jij verbond niet verward met bedeling...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #261 Gepost op: maart 15, 2009, 12:05:55 am »
Verbond of bedeling, het maakt niet uit ....
Jezus zei in Joh. 12 al dat hij nog vele dingen te vertellen had maar dat de mensen niet voorbereid waren, en dat hij daarom weer moest komen ...

Wel , hij is weer gekomen, in 1936, en werkt nu samen met Sun Myung Moon!
g.c., ben jij wel voorbereid nu?

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #262 Gepost op: maart 15, 2009, 07:51:30 am »
HZ, ga je bijbellezen. Je haalt nu teksten uit Joh 12 - 16 door elkaar. wat jij hier nu zegt, staat er echt niet.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #263 Gepost op: maart 16, 2009, 12:50:46 am »
F., bedankt voor de correctie!
Je moet echt proberen wat `groter` te denken, alsmede een `nieuwe wijnzak` te zijn;  dat is essentieel!
Voor de rest ben je wle geschikt ....

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #264 Gepost op: maart 16, 2009, 08:37:34 am »
snap jij het principe van een discussie wel? de een heeft een mening met onderbouwing, ander bekijkt de onderbouwing en weerlegt argumenten, de eerste moet dan ofwel met een weerlegging van die weerlegging komen, ofwel toegeven dat zijn onderbouwing niet klopte en dus waarschijnlijk zijn mening op rationele gronden aangepast dient te gaan worden.
Wat hier volgens mij gebeurt is het volgende.
Een heeft een mening, met een onderbouwing. Ander leest onderbouwing en wijst op kernpunten aan dat de onderbouwing niet klopt. Een weerlegt de onderbouwing niet, maar zegt alleen maar dat de ander ruimer moet denken, meer moet lezen over het standpunt dat juist die weerlegde onderbouwing gebruikt, eigenlijk dat de ander niet moet zeuren en gewoon het standpunt van de een moet overnemen, want de visie van de ander is oud, de visie van de een is nieuw en nieuw is per definitie beter.
Waarom ga je op een discussieforum zitten als je niet discussieert maar alleen poneert?

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #265 Gepost op: maart 16, 2009, 09:26:05 am »

quote:

Fotogravinnetje schreef op 16 maart 2009 om 08:37:
snap jij het principe van een discussie wel? de een heeft een mening met onderbouwing, ander bekijkt de onderbouwing en weerlegt argumenten, de eerste moet dan ofwel met een weerlegging van die weerlegging komen, ofwel toegeven dat zijn onderbouwing niet klopte en dus waarschijnlijk zijn mening op rationele gronden aangepast dient te gaan worden.
Wat hier volgens mij gebeurt is het volgende.
Een heeft een mening, met een onderbouwing. Ander leest onderbouwing en wijst op kernpunten aan dat de onderbouwing niet klopt. Een weerlegt de onderbouwing niet, maar zegt alleen maar dat de ander ruimer moet denken, meer moet lezen over het standpunt dat juist die weerlegde onderbouwing gebruikt, eigenlijk dat de ander niet moet zeuren en gewoon het standpunt van de een moet overnemen, want de visie van de ander is oud, de visie van de een is nieuw en nieuw is per definitie beter.
Waarom ga je op een discussieforum zitten als je niet discussieert maar alleen poneert?

FG, wees blij...je bent wel geschikt, maar ook gered. Ik bedoel dit...elk mens is in zijn aard geschikt om af te dwalen naar duistere antichristelijke leringen.
Jij bent gered door genade omdat elk mens in zijn aard geschikt is om verloren te gaan. Maar zo we door één adam allen in de zonde zijn gevallen, zijn we ook door één adam gered. Daar is een derde dwaaladam niet meer voor nodig.
Daar heb jij en ik en vele anderen op dit forum meneer moon met zijn antichristelijke leer niet voor nodig.
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2009, 09:26:43 am door grondig christelijk »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #266 Gepost op: maart 17, 2009, 12:59:09 am »
g.c., Meneer Moon is meer christelijk als je denkt;  ik waarschijnlijk meer dan jou.  I.h.a. zijn huidige christenen vrij passief, materialistisch, niet zo opofferend (behalve als het helemaal in eigen straatje ligt), nogal kleindenkend, en lui ingesteld.  
Is dat de zg. redding?   Je weet niet echt wat redding betekent O.
Je denkt dat als je Jezus maar accepteert , trouw naar de kerk gaat en de bijbel leest, iedere avond voor het slapen gaan, dat je dan bent gered!

Dat is slechts een begin van een reddingsproces, een herstel van een op zichzelf gericht wezen vanwege de erfzonde, naar een persoon die echt kan liefhebben en vergeven, leven en groeien naar persoonlijk volmaaktheid, en zoedoende een goede voorbereiding kan maken voor de geesteliojke wereld, het leven na de dood, en bij voor keur de heeemel zelf, in plaats van het paradijs.

Redding zoals jij dat vvorstelt is het produkt van `goedkope genade`, al bekritiseerd door Bonhoeffer.
Als je bent geboren is een chr. gezin is dat slechts een begin , een gave, maar vooral een verantwoordelijkheid ....

F., ik laat je maar voor een tijdje met rust - jezal je hart en wil meer moeten laten groeien, en minder concentreren op je intelligientie.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #267 Gepost op: maart 17, 2009, 01:07:05 am »
Hou me ten goede, het gaat jullie goed verder!

Hopelijk , na een tijdje, en meer levenservaringen, komen jullie iemand tegen van onze beweging en staan dan meer positief.

Mijn indrukken van jullie klinken wellich hard of zelf hoogmoedig, maar ik voel dat het nodig is om ze zo maar `s uit te drukken;  ze zijn niet bepaald harmonieus werkend, maar ik denk dat ik lang en geduldig vragen en kwesties heb beantwoord.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #268 Gepost op: maart 17, 2009, 01:27:26 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 17 maart 2009 om 01:07:
Hou me ten goede, het gaat jullie goed verder!

Hopelijk , na een tijdje, en meer levenservaringen, komen jullie iemand tegen van onze beweging en staan dan meer positief.

Mijn indrukken van jullie klinken wellich hard of zelf hoogmoedig, maar ik voel dat het nodig is om ze zo maar `s uit te drukken;  ze zijn niet bepaald harmonieus werkend, maar ik denk dat ik lang en geduldig vragen en kwesties heb beantwoord.
Je hebt helemaal niets beantwoord HZ. Alleen je eigen waan bevestigd.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #269 Gepost op: maart 17, 2009, 09:43:25 am »
Okidoki, ik wil me graag verontschudigen - natuurlijk kan ik niet zeggen dat ik een beter Christen ben.  Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die de leer van eerwaarde Moon volgen een meer toegewijd leven lijden dan de gemiddelde GKV`er of GGer - meer buurtwerk, getuigwerk, meer en intensiever gebed, meer dienstverlening, veel vroger opstaan, meer bezig zijn met andere religieuze mensen, meer vergevingsgezind zijn, en meer bewust van de waarde van een sexueel puur leven.

Dat maakt je natuurlijk niet automatisch een beter persoon, of meer religieus, maar het helpt wel - alles hangt uiteindelijk af van je eigen oprechtheid waarmee je je geweten kan volgen, m.b.t. de wil van God in deze tijd!

God`s zegen toegewenst

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #270 Gepost op: maart 17, 2009, 10:01:59 am »
g.c., naar mijn beste weten ben ik overal op ingegaan, en wilde alle sapekten van het christelijk geloof bediscusieren;  er moet ook wel interesse bestaan om al die zaken oprecht te bestuderen natuurlijk!
I.i.g. iedereen is welkom om alles nader te bestuderen op de site reverendsunmyungmoon.org,  en ik hoop dat jullie ofwel in het huwelijk willen treden in de traditie van de Verenigingsbeweging, ofwel een herinzegening, met een nieywe huwelijksbelofte uitspreken.

Dat is het doel, en ook een kand op een geheel niew leven, meer met de Geest, en ook uiteindelijk een gelukkiger en meer betekenisvol leven!

Mijn werk laat voor een tijdje deze discussies niet toe!

Sterkte allemaal!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #271 Gepost op: maart 17, 2009, 10:03:58 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 17 maart 2009 om 09:43:
Okidoki, ik wil me graag verontschudigen - natuurlijk kan ik niet zeggen dat ik een beter Christen ben.  Wat ik bedoel te zeggen is dat mensen die de leer van eerwaarde Moon volgen een meer toegewijd leven lijden dan de gemiddelde GKV`er of GGer - meer buurtwerk, getuigwerk, meer en intensiever gebed, meer dienstverlening, veel vroger opstaan, meer bezig zijn met andere religieuze mensen, meer vergevingsgezind zijn, en meer bewust van de waarde van een sexueel puur leven.

Dat maakt je natuurlijk niet automatisch een beter persoon, of meer religieus, maar het helpt wel - alles hangt uiteindelijk af van je eigen oprechtheid waarmee je je geweten kan volgen, m.b.t. de wil van God in deze tijd!

God`s zegen toegewenst

HZ,

Deze reactie van jou aan Okidoki laat iets van je kwetsbaarheid zien.
Zit ik er ver naast dat jij op de een of andere manier teleurgesteld bent geraakt in sommige gereformeerde broers en zussen.
Zit ik er ver naast wanneer je met bepaalde schuld uit het verleden rondloopt?

Voor de dingen die je in je reactie naar Okidoki schrijft hoef je helemaal niet bij Moon te zijn HZ, er zijn genoeg geloofsgemeenschappen die doen wat jij daar beschrijft.
Als we het overigens van onze eigen oprechtheid zouden moeten hebben, dan kwamen we niet ver. Alles wat we mogen doen in Gods Koninkrijk is ons gegeven van boven.
We hoeven ons verder zelf niet de helpen, de grootste hulp hebben we al gehad, Jezus Christus en die gekruisigd.
Niets hangt af van onze oprechtheid, alles hing af van de genade van God.
Die genade kunnen wij vinden in het volbrachtte offer van Zijn Zoon.

Gods zegen....
« Laatst bewerkt op: maart 17, 2009, 10:05:35 am door grondig christelijk »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #272 Gepost op: maart 18, 2009, 12:45:21 am »
Alles hangt uiteindelijk af van onze oprechtheid, als onze eigen verantwoordelijkheid  - vooral nu de wedergekomen Christus er is!

Berouwt u, want het koninkrijk is nabij gekomen ...

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #273 Gepost op: maart 18, 2009, 01:44:40 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 maart 2009 om 00:45:
Alles hangt uiteindelijk af van onze oprechtheid, als onze eigen verantwoordelijkheid  - vooral nu de wedergekomen Christus er is!

Berouwt u, want het koninkrijk is nabij gekomen ...
8)7

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #274 Gepost op: maart 18, 2009, 03:18:12 am »
Het is duidelijk g.c., je bent niet voorbereid, en tamelijk onbeleefd, wellicht zelfs grondig.
De genade van God is essentieel, maar zonder oprechte inzet van de mens, die in vrijheid zi`n verantwoordelijkheid vervult, is er nauwelijks hoop.

Christus is wedergekomen!!!!!!!!!!
Voor de oprecht zoekenden, en `nieuwe wijnzakken`:
www.fwu.nl
www,unification. net

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #275 Gepost op: maart 18, 2009, 07:22:49 am »
Iemand die onderstaande gelooft is ver van de smalle weg,

Dit is een interreligieuze website die de eenheid binnen de verscheidenheid van de wereldreligies wil laten zien. We willen hiermee bijdragen aan een beter begrip van elkaar. De eerste stap om waardering te krijgen voor 'andere religies' is immers het respecteren en leren begrijpen hiervan. Theologen van alle geloven bevestigen steeds meer de positieve waarde van andere religies en proberen de vroegere vooroordelen te voorkomen. Steeds meer wordt aanvaard dat het zoeken naar God of de Ultieme Realiteit aan de basis ligt van iedere religie.
We hopen dat deze website ertoe bijdraagt dat de gemeenschappelijke waarden en universele fundering van alle religies erkend wordt.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #276 Gepost op: maart 19, 2009, 02:08:41 am »
De weg wordt gelukkig `n beetje breder door God`s genade!

Bestudeer a.u.b de goddelijke bebinselen van SMMoon!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #277 Gepost op: maart 19, 2009, 09:13:56 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 18 maart 2009 om 03:18:
Het is duidelijk g.c., je bent niet voorbereid, en tamelijk onbeleefd,wellicht zelfs grondig.
De genade van God is essentieel, maar zonder oprechte inzet van de mens, die in vrijheid zi`n verantwoordelijkheid vervult, is er nauwelijks hoop.
Ik ben niet onbeleefd naar jou, maar ik ben onbeleefd naar meneer Moon die antichristelijke leer verkondigd. Ik ga de grote verderver van den beginne toch ook niet beleefd een handje geven, ik schop hem liever persoonlijk de hel in.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #278 Gepost op: maart 19, 2009, 10:09:00 am »
g,c,, je beseft niet wat je zegt, net zo min als met de info. die je stuurde betr. de overleden Fortuyn - zijn visie en levensstijl is kilometers ver van de door Rev. Moon onderwezen leer, en nog verder!

Heb berouw, want het Koninkrijk is nabij, en bestudeer de Goddelijke Bginselen alsjeblieft!

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #279 Gepost op: maart 19, 2009, 10:20:52 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 maart 2009 om 10:09:
g,c,, je beseft niet wat je zegt, net zo min als met de info. die je stuurde betr. de overleden Fortuyn - zijn visie en levensstijl is kilometers ver van de door Rev. Moon onderwezen leer, en nog verder!

Heb berouw, want het Koninkrijk is nabij, en bestudeer de Goddelijke Bginselen alsjeblieft!
Sorry HZ, ik heb verdre niets speciaals met Fortuyn, ik stem CU (nog wel)maar ik stop nu met reageren op je.
« Laatst bewerkt op: maart 19, 2009, 10:21:55 am door grondig christelijk »

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Over de leer van Moon
« Reactie #280 Gepost op: maart 19, 2009, 10:37:46 am »
Goed, je bent best een goed iemand ...... goedheid is echter niet genoeg;
als God Zijn afgevaardigede stuurt `moeten we de tijd van onze bezoeking` herkennen.
Wellicht wat later, maar wacht niet te lang g.c.!!!!  Je bent een goede aanhouder .......