Auteur Topic: Berichten verplaatst naar WL  (gelezen 1543 keer)

Pelgrim-Marc

• Bekijk profiel
Berichten verplaatst naar WL
« Gepost op: maart 20, 2009, 09:43:37 am »
De redactie van dit forum legde me uit (samengevat in mijn eigen woorden) dat mijn bijdragen steeds verplaats worden naar WL (Verhalen voor onderweg) omdat het verhalen en gedachten zijn en geen discussie bijdragen. Omdat ik daar een iets andere visie op heb is het onderstaande mailtje verstuurd.

Wie weet wil iemand van jullie hier ook nog op reageren:

Beste ...,

Even over je mailtje op en over het forum.

Misschien is mij stijl van discuseren anders dan jij / jullie gewend zijn. Inderdaad soms door een gedachte, maar als je kunt zien ook soms door een reactie.
De gedachte in WL zetten is niet de juiste optie want het is een directe bijdrage aan de discussie. Niet met argumenten, theologie, what ever maar met een gedachte die de discussie steunt en onderbouwt.

Het verplaatsen, zoals bijvoorbeeld gedaan met het verhaal Oma, is dan ook geen wijs besluit omdat het dan wel een verhaal is maar tegelijkertijd een directe link heeft met de discussie en die ook meer body en inhoud geeft.

Mijn vraag aan jou / jullie is willlen jullie ruimte geven aan creatief bijdragen aan een discusie of moet alles in vaststaande vormen en formats blijven?

Is het laatste het geval dan kan ik me beter uitschrijven van dir forum omdat ik naast inhoudelijke reactie ook bedien van gedachten en verhalen als constructieve bijdrage aan een discussie.

Ik hoor graag van je vandaar ook even een mail van mijn eigen mail adres.

Hartelijke groet,
Marc
There is no goal or specific place you'll end up on this earth - our joy and purpose is in the journey.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2009, 09:51:33 am »

quote:

Pelgrim-Marc schreef op 20 maart 2009 om 09:43:
De redactie van dit forum legde me uit (samengevat in mijn eigen woorden) dat mijn bijdragen steeds verplaats worden naar WL (Verhalen voor onderweg) omdat het verhalen en gedachten zijn en geen discussie bijdragen. Omdat ik daar een iets andere visie op heb is het onderstaande mailtje verstuurd
Datgene wat jij nu stelt lijkt mij niet conform de werkelijkheid. Jouw bijdragen worden niet zonder meer verplaatst naar WL, slechts diegene waarin je niet inhoudelijk reageert maar verhalend bezig bent worden verplaatst naar WL.

quote:

.

Ik ben geen lid van de redactie dus zal verder niet reageren.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2009, 09:52:03 am door Thorgrem »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2009, 09:54:49 am »
Dit forum kent verschillende policies per subforum. Sommige subfora zijn discussiefora. We bieden ruimte aan verhalen en gedachten in 'Chat', 'Grand Cafe', 'Weblogs en Columns', en eventueel ook in 'Cultuur en Media' en 'Sport en Ontspanning'. Maar 'boven de streep' verlangen we inhoudelijke bijdragen, met argumenten. Een discussie wordt volledig onoverzichtelijk als iedereen daar maar 'steunende en onderbouwende gedachten' kan gaan posten.

Kortom: Post verhaaltjes zoveel je wilt, maar niet in de christelijke subfora met serieuze discussie.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2009, 09:55:47 am door Pooh »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2009, 09:59:54 am »
In aanvulling op bovenstaande: Feedback mag hier in Feedback, of via mail, via TR (handje naast de titel), of via ICQ, MSN of je mag zelfs persoonlijk langskomen. Maar ook feedback mag niet in een gewone discussie.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: maart 20, 2009, 10:40:45 am »

quote:

Pelgrim-Marc schreef op 20 maart 2009 om 09:43
:

De gedachte in WL zetten is niet de juiste optie want het is een directe bijdrage aan de discussie. Niet met argumenten, theologie, what ever maar met een gedachte die de discussie steunt en onderbouwt.
Je bijdragen zijn wat mij betreft een welkome inbreng in het forum. Maar het lijkt me wel juist je aan te passen aan de manier waarop het forum functioneert. Je zou bijvoorbeeld een mening naar voren kunnen brengen met een link naar het verhaal. Ik heb gezien dat je een website hebt met prachtige verhalen. De verhalen zijn te lang en niet geschikt voor een discussieforum. (De site over Texel is ook heel mooi. Van de Slufter heb ik ook genoten!) Ik lees verhalen ook liever in een boek of tijdschrift. Dan neem je de tijd ervoor in een luie stoel met een kop koffie.

quote:

Is het laatste het geval dan kan ik me beter uitschrijven van dir forum omdat ik naast inhoudelijke reactie ook bedien van gedachten en verhalen als constructieve bijdrage aan een discussie.
Ik zou het jammer vinden als je van dit forum verdwijnt. Je hebt best een frisse kijk op geloofszaken.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2009, 11:08:08 am »
Door het verhaal in dit topic: Echt samenwonen of trouwen
werd vervolgens uitgebreid ingegaan op de diverse vooronderstellingen en interpretatiemogelijkheden van je post. De discussie ging daarmee behoorlijk off topic. 't Is daarom uiteindelijk weggehaald.

Daarnaast stel je in 1 van de ontstane discussies nav een van jouw verhalen het volgende: "Verder ga ik niet mee in de discussie want het is niet aan mij de invulling te geven aan waar Vader God jullie door dit verhaaltje over na laat denken." Tot nu toe heb je niet iets anders laten zien. Wanneer je bijdragen idd beperkt blijven tot verhaaltjes, dan is speciaal daarvoor het aparte hoekje op het forum: W&C.

Het is iets anders wanneer ter illustratie in een discussie een anekdote/gelijkenis wordt gegeven, die vergezeld gaat met een heldere uitleg/interpretatie die relevant is voor de discussie. Met daarbij de bereidheid om verder uitleg te geven.
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2009, 11:09:16 am door elle »
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

rkdiak

• Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2009, 11:51:56 am »
Ik vind het wel prettig overzichtelijk dat al die lappen met verhaaltjes bij elkaar worden geplaatst. Wie ze wil lezen kan ze lezen, en wie ze hinderlijke opvulling van een discussie vindt, heeft er geen last van. Iedereen gelukkig, toch?
So sue me!

Mellon

• Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: maart 20, 2009, 12:39:00 pm »
@ Pelgrim-Marc:

In mijn ervaring blijven inhoudelijk reacties op topics in dit forum gewoon staan, ongeacht je stijl van schrijven.

Ik laat me ook wel eens verleiden tot een off-topic-reactie en ik ben wel eens persoonlijk geworden; die reacties zijn verplaatst of verwijderd, in overeenstemming met de regels die gelden voor het betreffende subforum. Terecht dus. Wie zich aan de spelregels houdt, heeft hier niets te vrezen  :)  Wie de regels soms overtreedt, heeft ook niets te vrezen, maar loopt wel kans zijn reacties verwijderd te zien :)

Overigens zou ik het jammer vinden als je zou vertrekken, Pelgim-Marc. Ik vind het juist fijn als er nieuwe mensen bij komen.

Vergeet niet dat iedereen zich hier aan dezelfde discussieregels moet houden. En die laten meer dan voldoende ruimte over voor creativiteit (  :+  )

Pelgrim-Marc

• Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2009, 01:04:08 pm »
Ok zal eens nadenken over de reacties en een nog creatievere manier om de eisen van het forum en mijn mogelijke inbreng te combineren tot een gulden midden weg...
Wie weet lukt t en blijf ik nog even.
Wat betreft lange lappen tekst... zal ik rekening mee houden. :-)

Ik moet wel zeggen zulke felle reacties brengen me niet van me stuk.... loop iets te lang mee in het christelijke wereldje, maar het houd me wel lekker scherp.

En voor de positieve reacties ach die maken weer een hoop goed toch?!
En wie weet inspireren mijn bijdragen toch een aantal mensen om dieper in te gaan op de reis van religie naar vertrouwen....

Ja, dat is vaag maar daarom ook een nadenkertje :-)
There is no goal or specific place you'll end up on this earth - our joy and purpose is in the journey.