Toch nog maar even dan: terecht wordt vastgesteld dat er asymetrie is. Waar katholieken hier bij "gereformeerde" kwesties zwijgen, vragen stellen en inleven, is het in omgekeerde richting veelal bot hakken. Mag, het is een gereformeerd forum, ik kan er niet mee zitten.
Het probleem waar het hier keer op keer mis gaat is niet vooringenomenheid etc., maar puur onzindelijk argumenteren. Ik heb nog nooit moeite gehad met een verschil van mening, ik heb enorme moeite met oneerlijk argumenteren.
En ook hier weer een voorbeeld: Adinomis suggereert met
quote:
Ik vind het prima dat ze hun mening hierover te kennen geven, maar dan moeten ze niet geïrriteerd raken als er een andere mening tegenover wordt gezet. Die irritatie is denk ik verkeerd.
dat "de katholieken" er niet tegen kunnen als iemand een andere mening heeft. Dat is niet alleen beledigende onzin, het is ook een mooi voorbeeld van het soort onzindelijk debateren dat hier steeds aan de orde is.
Vraag je eens af waarom de conflicten NIET ontstaan met toch echt zeer overtuigde protestanten als Elle, Mirt, Pooh, BBB, Nunc, E-Line, etc., etc. en wel
iedere keer met Adinomis, Mezza, Gaitema, GC, P&A?
Zou het mogelijk zijn dat niet de kerkelijke achtergrond de reden is? Zou het kunnen dat ik keer op keer wijs op onzindelijk argumenteren, niet omdat ik zo slecht tegen andere meningen kan, maar omdat genoemde personen echt niet behoorlijk argumenteren?
Als het antwoord daarop bevestigend is, zoek dan ook daar je oplossing.
In ieder geval veel succes er mee verder.