Goede vraag. Ik vermoed dat de titel de lading niet echt dekt. Ten eerste zou dit subforum beter 'gereformeerde leer' kunnen heten; het gaat hier niet zozeer om de praktijk, als wel om de theorie. (owja, dat moet ik zeker zelf nog aanpassen...

) Ten tweede zijn op dit subforum de richtlijnen vrij strikt: alles wat in strijd is met de 3fve heeft hier geen plaats. Dat leidt er al snel toe dat discussies (op dit uiterst kleurrijke forum) eerder in CL plaatsvinden, om wat meer ruimte te hebben. Alleen de dingen die echt binnen de gereformeerde hoek spelen blijven dan hier achter. Blijkbaar is dat een hoop geruzie.
Of dat typerend is? Ik durf het niet te zeggen. Het is wel het beeld dat ik zelf van de gereformeerde kerken heb gekregen in de loop van de tijd:
Hete hoofden en koude harten. Maar ik ben slechts van een zeer klein aantal gemeenten lid geweest, dus of ik een eerlijk beeld van de kerken heb betwijfel ik. Zeker lijkt me wel dat dit forum geen afspiegeling van de maatschappij vormt.
offtopic:Overigens komt er, zoals de oplettende lezertjes al hebben opgemerkt, binnenkort een wat nauwere band tussen gkv.nl (waar wat meer kerknieuws staat) en dit forum. Wellicht levert dat ruimte op voor wat meer variatie