Auteur Topic: Van heilige komaf?  (gelezen 17930 keer)

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Gepost op: januari 20, 2010, 12:04:09 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 19 januari 2010 om 02:41:
Gaitema, het is allermisnt een keuze, een ziekte, net zo min we kunnen kiezen waar we worden geboren.
Het is afhankelijk van in welk geslacht we worden geboren.
Daarom is geslachtsvorming (Godgericht huwelijk en gezinsvorming, goede afstammelingen zo belangrijk;  ik denk ook voor jou), want hoe heiliger dt plaatsvindt, hoe minder ziektes en problemen `down the road`

Kan Harmoniezoeker dit toelichten?
(als het verkeerd staat even verplaatsen AUB en please)
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2010, 12:14:51 am »
Ik snap hem eigenlijk ook niet zo goed.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2010, 12:20:40 am »
Ik wel, Harmoniezoeker geeft je (voor)ouders de schuld van je PDD-nos stoornis.
Ik neem aan dat jullie elkaar persoonlijk kennen?

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2010, 01:49:58 am »
Kijk, we hebben allemaal stoornissen, tekortkomingen en allelei `hang-up`s"

Sommigen zijn van ernstige, andere van minder ernstige aard, maar allemaal Satanisch van oorsprong.
Er zijn 4 soorten zonden:

1 Erfzonde waar iedereen mee kampt.
2 Overerfelijke zonde, die voor de een erger is als de andere - ziektes
3 Collectieve zonde, zoals bijv. in Nazi-Duitsland, waar zelfs relatief goede Duitsers leden onder de zonde van hun natie, en wellicht nu ook NL waar allerlei soorten zonden als `t erkennen van homo huwelijken door de overheid, een nationaal stigma geeft etc

4 Individuele zonden, die we begaan vanwege gebrek aan zelfdisciplne.

Kortom, we kunnen op veel manieren `verkeerd` gaan, en daardoor lijden ondergaan, ofwel veroorzaken.

Vele van die moeilijkheden kunnen worden (voor)overkomen worden door de juiste partner te trouwen, die welke door God is voorbereid;
vandaar dus dat we zo heilig mogelijk behoren te leven - dat is immers onze verantwoordelijkheid?

Dis is een van de belangrijkste aspekten van de leer van SMMoon, en erg openbarend ook!!!
Dat is immers de missie van de Messias?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2010, 08:16:33 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 20 januari 2010 om 01:49:

Sommigen zijn van ernstige, andere van minder ernstige aard, maar allemaal Satanisch van oorsprong.

3 Collectieve zonde, zoals bijv. in Nazi-Duitsland, waar zelfs relatief goede Duitsers leden onder de zonde van hun natie, en wellicht nu ook NL waar allerlei soorten zonden als `t erkennen van homo huwelijken door de overheid, een nationaal stigma geeft etc

Kortom, we kunnen op veel manieren `verkeerd` gaan, en daardoor lijden ondergaan, ofwel veroorzaken.

Vele van die moeilijkheden kunnen worden (voor)overkomen worden door de juiste partner te trouwen, die welke door God is voorbereid;
vandaar dus dat we zo heilig mogelijk behoren te leven - dat is immers onze verantwoordelijkheid?

Dis is een van de belangrijkste aspekten van de leer van SMMoon, en erg openbarend ook!!!
Selectie aan de poort noemt men dat toch?
Wat bedoel je met "door God is voorbereid ?"

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2010, 08:42:49 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 20 januari 2010 om 01:49:

Johannes 9: 1 In het voorbijgaan zag Jezus iemand die al vanaf zijn geboorte blind was. 2 Zijn leerlingen vroegen: ‘Rabbi, hoe komt het dat hij blind was toen hij geboren werd? Heeft hij zelf gezondigd of zijn ouders?’ 3 ‘Hij niet en zijn ouders ook niet,’ was het antwoord van Jezus, ‘maar Gods werk moet door hem zichtbaar worden.

Het verband tussen begane zonden en ziekte is niet evident. Ja, we leren dat door de zonde van Adam ziekte en dood de wereld inkwam. Maar "eugenetica" is niet de oplossing van onze ellende!

De vraag waar het kwaad vandaan komt houdt de mens al eeuwen bezig. Misschien, juist OMDAT het er nu is, moet "Gods werk erdoor zichtbaar worden"...??!! "Dat is immers de missie van de Messias"...??!!

Hoe? "Nu kijken we nog in een wazige spiegel, maar straks staan we oog in oog. Nu is mijn kennen nog beperkt, maar straks zal ik volledig kennen, zoals ik zelf gekend ben"...
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2010, 11:06:48 pm »
Hendrik, en Oki, het is overduidelijk, maar ook overgevoelig.
Mensen wensen niet dat ze vernatwoordelijk zijn voor hu situatie, en geven liever anderen de schuld.
Kijk, de zonden van de mensen strekken zich uit tot het 4e en 5e geslacht en nog veel verder.
Jezus zei dat noch de ouders , noch hijzelf had gezondigd m.b.t. de blinde man - dan waren het de voorouders!!!  (wet van Kharma, is een oude maar ware Hindu wet - wat je zaait dat oogst je ...)
De woorden van Jezus` werden wellicht uit verband naar voren gebracht want we weten dat iedereen zondigt, de blinde man en de ouders dus ook,

Het punt is dat nu, door de ideale huwelijken die binnen de Familie Federatie tot stand komen, er een mogelijkheid is het probleem van de erfzonde op te lossen, waardoor kinderen weer op een natuurlijke wijzeeen relatie tit God kunnen aangaan, in het voetspoor van de ouders!!

Is dat niet wonderlijk? Nu, Hendrik, beginnen we dus "volledig te kennen" ... kan je het geloven?  Nu kan de wet van Kharma nog meer omgedraaid worden naar het goede dus.
De Here Jezus begon dat werk al, want door zelfopofferende liefde, en vergeving van vijanden, kan die verschrikkelijke wet van Kharma ook al omgedraaid worden;  dat was de grote boodschap van het Evangelie.
Toen Jezus z`n vijanden vanaf het kruis vergaf, was dat niet het keerpunt van de menslijke geschiedenis?
Nu is er weer zo`n keerpunt gekomen;  kan je het geloven?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2010, 11:54:50 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 20 januari 2010 om 23:06:
Hendrik, en Oki, het is overduidelijk, maar ook overgevoelig.
Overduidelijk onbijbels ja, zie Hendrik zijn post.

quote:

Mensen wensen niet dat ze vernatwoordelijk zijn voor hu situatie, en geven liever anderen de schuld.
Wederom niet echt bijbels maar in deze draad mag je dat geloven denk ik

quote:

Kijk, de zonden van de mensen strekken zich uit tot het 4e en 5e geslacht en nog veel verder.
Jezus zei dat noch de ouders , noch hijzelf had gezondigd m.b.t. de blinde man - dan waren het de voorouders!!!  (wet van Kharma, is een oude maar ware Hindu wet - wat je zaait dat oogst je ...)
Ach ja, de goeie ouwe Karmawet komt om de hoek. Jezus zegt niet dat het de voorouders zijn, dat gevolg trek je zelf. Zo zou ik kunnen zeggen dat het de smurfen waren of de groene dwergen.

quote:

De woorden van Jezus` werden wellicht uit verband naar voren gebracht want we weten dat iedereen zondigt, de blinde man en de ouders dus ook,
Bedoel je dat de schrijver van het evangelie ook al aan tekstplukkerij deed of bedoel je dat Hendrik het onjuist aanhaalt?

quote:

Het punt is dat nu, door de ideale huwelijken die binnen de Familie Federatie tot stand komen, er een mogelijkheid is het probleem van de erfzonde op te lossen, waardoor kinderen weer op een natuurlijke wijzeeen relatie tit God kunnen aangaan, in het voetspoor van de ouders!!
dus toch de gedachte dat er sprake kan zijn van de maakbare mens en dus toch dat er een lijn naar de Ubermenschgedachte ligt.
Jij zegt feitelijk: ik kruis heilige moeder A met heilige vader B en krijg dan automatisch heilige kinderen.
Het is gewoon een fokprogramma dan toch?
En het gevolg is dat er helemaal geen nieuwe hemel en aarde hoeven komen wat met een beetje activiteit hebben we de wereld zo vol heilige kindjes die allemaal binnen de gedacht van de FF passen.
En al die heilige kindjes zondigen niet want ze zijn heilig?

quote:

Is dat niet wonderlijk? Nu, Hendrik, beginnen we dus "volledig te kennen" ... kan je het geloven?  Nu kan de wet van Kharma nog meer omgedraaid worden naar het goede dus.
De Here Jezus begon dat werk al, want door zelfopofferende liefde, en vergeving van vijanden, kan die verschrikkelijke wet van Kharma ook al omgedraaid worden;  dat was de grote boodschap van het Evangelie.
Toen Jezus z`n vijanden vanaf het kruis vergaf, was dat niet het keerpunt van de menslijke geschiedenis?
Nu is er weer zo`n keerpunt gekomen;  kan je het geloven?
Geinig, je omschrijft keurig iets wat we noemen primal religion ofwel het 3e christendom.
Een vorm van vermenging van meerdere "verhalen" waarin geen God meer is maar voorouders tot leiddraad worden verheven en waarin karma een nogal verheven rol krijgt.

Maar wat mij betreft: niets meer en minder dan een fokprogramma.
Je zult allicht meer kunnen vertellen hierover, vertel zou ik zeggen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2010, 11:55:58 pm »
Deze staat nog open overigens:

quote:

okidoki schreef op 20 januari 2010 om 08:16:
[...]
Selectie aan de poort noemt men dat toch?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2010, 12:07:34 am »
Nou, één ding is wel bijbels aan het verhaal: het is sinds dat Adam in de appel heeft gebeten dat al de gebreken in de wereld zijn gekomen. Dus ja, de erfzonde is wel de reden dat het geen paradijs meer is. Verder maken de mensen met elkaar de wereld er niet beter op. zie het milieuvervuiling en de vele ziektes die ontstaan als kanker en aids.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2010, 12:16:10 am »

quote:

gaitema schreef op 21 januari 2010 om 00:07:
Nou, één ding is wel bijbels aan het verhaal: het is sinds dat Adam in de appel heeft gebeten dat al de gebreken in de wereld zijn gekomen. Dus ja, de erfzonde is wel de reden dat het geen paradijs meer is. Verder maken de mensen met elkaar de wereld er niet beter op. zie het milieuvervuiling en de vele ziektes die ontstaan als kanker en aids.

Als je goed leest dan wil men "zuivere lijnen van voortplanting" maken.
dat is helemaal niet bijbels.
offtopic:Overigens was het Eva die de vrucht aansleepte en die Adam haar gaf.
Ofwel: vrouwen kun je ook nooit om een boodschap sturen :)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2010, 12:19:11 am »

quote:

Doarsie schreef op 20 januari 2010 om 00:20:
Ik wel, Harmoniezoeker geef je (voor)ouders de schuld van je PDD-nos stoornis.
Ik neem aan dat jullie elkaar persoonlijk kennen?

Ja, dat heeft daar niet mee te maken. Pdd-nos is een erfelijke aandoening dat iedere keer een geslacht over slaat volgens de kennis die er onder deskundigen voor handen is. Mijn opa (moeders kant) had het ook, mijn moeder had het niet.

Mijn opa had het minder erg dan ik, maar ik heb het door de huidige kennis en mijn zeer sterk sociale opvoeding door vooral juist mijn moeder het maar vele malen beter getroffen dan mijn opa tot nu toe.

Dus wat dat betreft: het gaat alleen maar beter door er mee te leren omgaan.

Harmoniezoeker: je kunt mijn aandoening zo zien:
zoals iemand die een mongool is niet perfect zal kunnen zijn, zo zal ik dat ook niet zijn. Precies gezegd is wat ik heb een hersenaandoening. Je ziet onder veel verstandelijk gehandicapten dat ze dat zijn door dus een hersenbeschadiging wat meerder problemen oplevert. Die zelfde hersenbeschadiging levert bij velen meerder handicappen op als lichamelijke handicappen of autisme.

Pdd-nos valt onder het autistische spectrum. Het is zeg maar de drempel van iemand zonder autisme met mensen met autisme. Ik heb trekken ervan, een lichte variant. Ten minste, door mijn ontwikkeling heb ik het nu best licht, terwijl ik het vele malen zwaarder had als kind. Ik was best wel pdd-nos, stond compleet in mijn ontwikkeling stil voor enkele jaren. tot mijn zesde sprak ik meestal geen langere zinnen dan die van 1 a 2 woorden. Het mooie is dat het me boeit dat ik nog steeds weet wat ik toen dacht en dat waren toch echt wel veel langere zinnen. die zinnen werden echter nooit uit gesproken, vooral door angst.  Ik weet nog hoe negatief ik over me zelf dacht. In groep twee dacht ik: "in groep twee leer je rekenen en schrijven en daarna leer je een vak net als pa die timmerman is. Dat kan ik nooit! Ik hoop dat ik zo lang mogelijk in groep twee blijf." ( duidelijk meer dan twee woorden :) ) Toen ik in groep 2 bleef zitten was ik dol blij, een uitstel van het grote drama."

Wat zag de buitenwereld van die tijd? In de kerk kwam mijn juf boos naar mijn moeder toe. "Zo dus, hij spreekt wel tegen jou? Terwijl hij tegen mij nooit wat zegt!" Waarop ze zei "Ach wat zei hij nu net tegen mij? 'Kijk lamp!' en wees om hoog, dat is alles. Meer niet!"

Wat ik heb tref je dus ook onder verstandelijke gehandicapten aan. Ik ben dus iemand die het geluk heeft slecht enkel pdd-nos te hebben, dat een erfelijke hersenafwijking is dat steeds een geslacht over slaat.

Wat is dat concreet? Pdd-nos kan je vergelijken met twee kasten. Een nieuwe kast heeft soepel scharnierende deuren als het goed is. Een oude kast kan klemmen door ouderdom. Zo werken mijn hersens ook. Mijn hersenen zijn net als klemmende en hakende deuren, het loopt niet zo soepen als de hersens van mensen zonder aandoeningen. Je moet meer aan rukken en trekken om alles eruit te krijgen. Dat werkt licht vertragend en storend.

Met wie ik ook zou trouwen, dik de kans dat één van hun kinderen het ook weer hebben.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2010, 12:37:43 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2010, 12:22:12 am »

quote:

okidoki schreef op 21 januari 2010 om 00:16:
[...]

Als je goed leest dan wil men "zuivere lijnen van voortplanting" maken.
dat is helemaal niet bijbels.
offtopic:Overigens was het Eva die de vrucht aansleepte en die Adam haar gaf.
Ofwel: vrouwen kun je ook nooit om een boodschap sturen :)

Vrouwen :P

Inderdaad, in totaal is zijn verhaal onjuist. Er zitten echter wel christelijk sporen in, maar ook vreemde sporen. Je kan niet een mens vergoddelijken, zoals hier gesuggereerd wordt.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #13 Gepost op: januari 21, 2010, 12:34:38 am »

quote:

gaitema schreef op 21 januari 2010 om 00:19:
[...]

Ja, dat heeft daar niet mee te maken. Pdd-nos is een erfelijke aandoening dat iedere keer een geslacht over slaat volgens de kennis die er onder deskundigen voor handen is. Mijn opa (moeders kant) had het ook, mijn moeder had het niet.

Mijn opa had het minder erg dan ik, maar ik heb het door de huidige kennis en mijn zeer sterk sociale opvoeding door vooral juist mijn moeder het maar vele malen beter getroffen dan mijn opa tot nu toe.

Dus wat dat betreft: het gaat alleen maar beter door er mee te leren omgaan.

Harmoniezoeker: je kunt mijn aandoening zo zien:
zoals iemand die een mongool is niet perfect zal kunnen zijn, zo zal ik dat ook niet zijn. Precies gezegd is wat ik heb een hersenaandoening. Je ziet onder veel verstandelijk gehandicapten dat ze dat zijn door dus een hersenbeschadiging wat meerder problemen oplevert. Die zelfde hersenbeschadiging levert bij velen meerder handicappen op als lichamelijke handicappen of autisme.

Pdd-nos valt onder het autistische spectrum. Het is zeg maar de drempel van iemand zonder autisme met mensen met autisme. Ik heb trekken ervan, een lichte variant. Wat ik heb tref je dus ook onder verstandelijke gehandicapten aan. Ik ben dus iemand die het gelukt heeft slecht enkel pdd-nos te hebben, dat een erfelijke hersenafwijking is dat steeds een geslacht over slaat.

Wat is dat concreet? Pdd-nos kan je vergelijken met twee kasten. Een nieuwe kast heeft soepel scharnierende deuren als het goed is. Een oude kast kan klemmen door ouderdom. Zo werken mijn hersens ook. Mijn hersenen zijn net als klemmende en hakende deuren, het loopt niet zo soepen als de hersens van mensen zonder aandoeningen. Je moet meer aan rukken en trekken om alles eruit te krijgen. Dat werkt licht vertragend en storend.

Met wie ik ook zou trouwen, dik de kans dat één van hun kinderen het ook weer hebben.

Zonder je te kwesten: ik ken wel mensen die in een verkeerd lichaam zijn geboren maar in de verkeerde kast :)
Knap omschreven.
Zelf heb ik asperger icm een iets te hoog iq voor gemiddeld Nederland.
Mijn iq weiger ik te benutten hier en daar, mijn asperger maakt dat ik zeer gevoelig ben voor prikkels behalve sociale prikkels.
Sociale regels ken ik heel goed (dat is namelijk KENNEN) maar toepassen is erg lastig (dat is KUNNEN).
In die zin lijkt het veel op de sociale onhandigheid van PDD-nos.
Gekke is dat ik mijn werk heb gemaakt van mijn beperking en directeur in de zorg ben.
Eén van mijn kinderen heeft ook asperger icm een hoog iq overigens.
En in de erflijn: mijn moeder, haar vader en haar grootvader: zo PDD als wat.
In eerste instantie noemde men mij een MBD kind maar later bleek dat er geen brain disfunction was maar een hoog iq.
Ach, en als gek vindt je hooguit de rest van de wereld gek :)
Ik ben er gelukkig mee, leef er gewoon door en geniet elke dag van wat ik meemaak. Jij ook hoop ik?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #14 Gepost op: januari 21, 2010, 12:46:14 am »
Tjonge, dat is me toch ook boeiend om te weten. Beledigd ben ik zeker niet, ik zie de humor er wel van in :)

Dus het slaat niet altijd een geslacht over, dat heb ik inderdaad wel meer gelezen. Ik moet zeggen: mijn karakter werkt me reuze mee. Ik ben een doorzetter die niet op geeft. Ook ergens wel typisch pdd, weet niet van ophouden ;)

Ik heb er veel last van gehad, tot dat ik ontdekte dat ik vaak mijn angsten moest overwinnen en me zelf de tijd gunnen om de klemmende deuren te openen. Wonderen gebeuren dan juist ook: "God doet dan ook deuren open :) "
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2010, 12:47:15 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #15 Gepost op: januari 21, 2010, 12:49:34 am »
Wat sociale onhandigheid betreft: inderdaad  herkenbaar :)

Vandaar ook wel dat ik tegen je zei dat ik naast geloven en hopen nog zeer armoedig dat ik was nog moest leren wat liefde was.

Al wist ik dat natuurlijk wel, want die voelde ik thuis achter het tuinhekje bij familie en in de kerk. Voorbij dat tuinhekje was de grote boze wereld. Toen ik 16 was voelde ik nog steeds sterk dat onderscheid. In de disco was de grote boze wereld en in de kerk de warmte die ik zocht.
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2010, 12:52:35 am door gaitema »

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #16 Gepost op: januari 21, 2010, 12:57:56 am »
Mooie openhartige verhalen! Jullie illustreren ten zeerste waarom mensen die in hun leven al genoeg lasten hebben of moeite moeten doen om mee te draaien met de samenleving, weinig behoefte hebben aan een extra schuldgevoel. In de tijd van de discipelen was dat al een aanname, nu des te meer.

HZ, zie je het probleem? God is een God van zwakken, armen,zieken, weduwen en wezen. Niet een God die lijstjes bijhoudt om ongenade uit te storten op het nageslacht.

Wat dan te doen met het tweede gebod, waar je naar refereert? Ik vind dat je hier te veel speculeert (het karma-verhaal is al helemaal onbijbels). Waarom zou Gods uitspraak over ziekten en aandoeningen gaan? Zegt de Prediker niet dat het de heiden juist zo vaak voor de wind gaat (en de Psalmist met hem).
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

Ursa

• Tota Scriptura!
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #17 Gepost op: januari 21, 2010, 12:59:48 am »

quote:

gaitema schreef op 21 januari 2010 om 00:49:
In de disco was de grote boze wereld en in de kerk de warmte die ik zocht.
Dat is voor ieder christen zo. :Y)
'Als u begrijpt wat ik bedoel' (O. B. Bommel)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #18 Gepost op: januari 21, 2010, 07:34:44 am »
Wel, dan stond ik er niet alleen voor :D

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #19 Gepost op: januari 21, 2010, 08:41:27 am »

quote:

Ursa schreef op 21 januari 2010 om 00:57:
Mooie openhartige verhalen! Jullie illustreren ten zeerste waarom mensen die in hun leven al genoeg lasten hebben of moeite moeten doen om mee te draaien met de samenleving, weinig behoefte hebben aan een extra schuldgevoel. In de tijd van de discipelen was dat al een aanname, nu des te meer.

HZ, zie je het probleem? God is een God van zwakken, armen,zieken, weduwen en wezen. Niet een God die lijstjes bijhoudt om ongenade uit te storten op het nageslacht.

Wat dan te doen met het tweede gebod, waar je naar refereert? Ik vind dat je hier te veel speculeert (het karma-verhaal is al helemaal onbijbels). Waarom zou Gods uitspraak over ziekten en aandoeningen gaan? Zegt de Prediker niet dat het de heiden juist zo vaak voor de wind gaat (en de Psalmist met hem).

Jezus zegt iets met een soortgelijke strekking in zijn bergrede (Mat 5):

43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.” 44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel. Hij laat zijn zon immers opgaan over goede en slechte mensen en laat het regenen over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. 46 Is het een verdienste als je liefhebt wie jou liefheeft? Doen de tollenaars niet net zo? 47 En als jullie alleen je broeders en zusters vriendelijk bejegenen, wat voor uitzonderlijks doe je dan? Doen de heidenen niet net zo? 48 Wees dus volmaakt, zoals jullie hemelse Vader volmaakt is.

God is volmaakt omdat Hij het goede ook geeft aan degenen die zijn vijand zijn...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #20 Gepost op: januari 21, 2010, 11:07:53 pm »
Ursa, het is geen kwestie van `lijstjes bij houden`
Het zijn wetten die God heeft ingesteld in den beginne, die te maken hebben met vrijheid en verantwoordelijkheid, oorzaak en gevolg.
De wet van de onzelfzuchtige liefde, door de Here Jezus nieuw leven werd ingeblazen 2000 jr geleden, en nu weer door de Rev. Sun Myung Moon!
DMV zo`n liefde kan alles immers omgedraaid worden (zelfs ziekten, maar bij gebrek eraan, gaat die wet onverbiddelijk z`n gang ...

Okidoki, begrijp je het dan niet?  De nieuwe Hemel en Aarde is nu aan het groeien door de wedergekomen Messias, precies door die nieuwe huwelijken en gezinnen, nieuwe kinderen, nieuwe liefde ....

In plaats van je spottend op te stellen, zou het beter zijn om gebruik te maken van deze kans (geldt ook voor de anderen trouwens)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #21 Gepost op: januari 21, 2010, 11:24:27 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 21 januari 2010 om 23:07:
Okidoki, begrijp je het dan niet?  De nieuwe Hemel en Aarde is nu aan het groeien door de wedergekomen Messias, precies door die nieuwe huwelijken en gezinnen, nieuwe kinderen, nieuwe liefde ....
nee en op mijn vragen aan jou om antwoord te geven ga je niet in tot nu toe.

quote:

In plaats van je spottend op te stellen, zou het beter zijn om gebruik te maken van deze kans (geldt ook voor de anderen trouwens)
Ik spot helemaal niet, ik trek een conclussie, mocht die onjuist zijn weerleg die dan gerust.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #22 Gepost op: januari 21, 2010, 11:52:44 pm »
Ik heb het idee dat Harmoniezoeker niet begrijpt net als een pinksterbroeder die ik eens sprak dat niet alles zomaar kan. Een mongool kan niet trouwen. Een lichamelijk gehandicapte zal wellicht dat wel blijven en een autist blijft een autist. Dat snappen we allemaal neem ik aan. Kwestie van de realiteit onder ogen zien. God kan immers wel alles, maar doet niet alles.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #23 Gepost op: januari 22, 2010, 08:14:54 am »
Een (geestes)zieke kan natuurlijk niet trouwen. Zo roeit het kwaad zichzelf uit.
Mijn oma is goed, die baarde 10 kinderen. Ik ben kwaad, want ik baar niets.
Slogisch.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #24 Gepost op: januari 22, 2010, 08:38:42 am »

quote:

gaitema schreef op 21 January 2010 om 23:52:
Ik heb het idee dat Harmoniezoeker niet begrijpt net als een pinksterbroeder die ik eens sprak dat niet alles zomaar kan. Een mongool kan niet trouwen. Een lichamelijk gehandicapte zal wellicht dat wel blijven en een autist blijft een autist. Dat snappen we allemaal neem ik aan. Kwestie van de realiteit onder ogen zien. God kan immers wel alles, maar doet niet alles.
Een 'mongool' (laten we dat liever iemand met Downsyndroom noemen) mag in Nederland gewoon trouwen en dit gebeurt ook. Zie de website van de Stichting Downsyndroom.
Bombus terrestris Reginae

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #25 Gepost op: januari 24, 2010, 12:30:46 am »
elle, dat maakt me bedroefd.
Er bestaan wegen, weet je ...

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #26 Gepost op: januari 25, 2010, 12:53:38 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 24 januari 2010 om 00:30:
elle, dat maakt me bedroefd.
Er bestaan wegen, weet je ...

Een van de wegen is mijn vragen beantwoorden. Je draait om de hete brij heen namelijk.
Wat jij schrijft is volgens mij nog steeds gelijkwaardig aan een excellent fokprogramma en weddinplanning.
Maar, vertel?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #27 Gepost op: januari 25, 2010, 12:54:48 am »

quote:

Bumblebee schreef op 22 januari 2010 om 08:38:
[...]

Een 'mongool' (laten we dat liever iemand met Downsyndroom noemen) mag in Nederland gewoon trouwen en dit gebeurt ook. Zie de website van de Stichting Downsyndroom.

Nope, Down was een fascist en liever noemen we het mensen met mogelijkheden.
Waarom mag overigens en offtopic een mongool geen mongool heten en een autist weer wel een autist?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #28 Gepost op: januari 25, 2010, 01:28:37 am »

quote:

Bumblebee schreef op 22 januari 2010 om 08:38:
[...]

Iedereen mag trouwen, maar niet iedereen kan dat.

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #29 Gepost op: januari 25, 2010, 01:37:41 am »

quote:

okidoki schreef op 25 januari 2010 om 00:54:
[...]

Nope, Down was een fascist

Hoe kom je daar nu bij? John Down was allang overleden voor er van de term 'fascist' en bijbehorende ideologie sprake was.

quote:

okidoki schreef op 25 januari 2010 om 00:54:en liever noemen we het mensen met mogelijkheden.

Dat is nochtans geen medische term en is ook binnen de tak van gezondheidszorg die zich met mensen met het Down-syndroom bezighoudt geen algemeen gebruikte term.

quote:

okidoki schreef op 25 januari 2010 om 00:54:Waarom mag overigens en offtopic een mongool geen mongool heten en een autist weer wel een autist?

Omdat mongool een beledigende contonatie heeft en autist niet of in sterk mindere mate.
Zelfde geld voor bijvoorbeeld de term 'idioot' of zwakzinnig. Die worden ook niet langer gebruikt vanwege die reden.
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2010, 01:38:32 am door RestlessReformed »
Laat uw ja een ja zijn.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #30 Gepost op: januari 25, 2010, 02:11:56 am »
Okidoki, als je praat over een fokprogramma, dan heb je niet de juiste instelling, daar dat woord wordt gebruikt i.v.m. dieren.

Het spreekt voor zichzelf dat hoe meer ideaal en hoe heilig een man en vrouw samenkomen, hoe beter de vruchten zullen zijn.
Dit wilde God immers al van den beginne met Adam en Eva?

Ik krijg de indruk dat je je erg weinig bezighoudt met de praktijk van het leven; ga je er iedere dag wel opuit om te werken, ofwel om via kostgeld bij te dragen aan je ouders, ofwel om voor je gezin te zorgen?

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #31 Gepost op: januari 25, 2010, 09:05:23 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 januari 2010 om 02:11:
Het spreekt voor zichzelf dat hoe meer ideaal en hoe heilig een man en vrouw samenkomen, hoe beter de vruchten zullen zijn.

Ik blijf het gevoel houden dat dit tegen de boodschap van de bijbel ingaat…

Paulus schrijft in zijn Romeinenbrief iets over de toestand van het mensdom:

Rom 3
9b Ik heb immers al heel duidelijk gemaakt dat allen, zowel de Joden als de andere volken, in de macht van de zonde zijn.
10 Zo staat er ook geschreven:
‘Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één,
11 er is geen mens verstandig,
er is geen mens die God zoekt.
12 Allen hebben ze zich afgewend,
heel de mensheid is verdorven.
Er is geen mens die nog het goede doet,
er is er zelfs niet één.
19b Uiteindelijk wordt ieder mens het zwijgen opgelegd en staat de hele wereld schuldig voor God.

om vervolgens te concluderen: 22 God schenkt vrijspraak aan allen die in Jezus Christus geloven. En er is geen onderscheid.

Het is dus niet de afstamming die maakt dat een mens heilig wordt. Wij worden geheiligd in Christus. En er is geen onderscheid: OOK voor de mensen “met minder goed uitgeselecteerde genen” is er dus hoop…

Heiliging door afstamming? Ik moet aan de woorden van Johannes de Doper denken (Mat 3): 9 denk niet dat je bij jezelf kunt zeggen: Wij hebben Abraham als vader. Want ik zeg jullie: God kan uit deze stenen kinderen van Abraham verwekken!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #32 Gepost op: januari 25, 2010, 11:07:34 am »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 januari 2010 om 02:11:
Okidoki, als je praat over een fokprogramma, dan heb je niet de juiste instelling, daar dat woord wordt gebruikt i.v.m. dieren.
Kennelijk niet :)

quote:

Na de zondeval is het voor de mens onmogelijk om via welke weg dan ook een heilige vrucht voort te brengen.
Als de insteek is: heilig vader x heilig moeder = heilig kind en je pleegt selectie op de ouders (oftewel: je zoekt de goede genen bijelkaar) dan kan het in mijn optiek niet anders zijn dan dat er sprake is van een voortplantingsplanning.

quote:

Ik krijg de indruk dat je je erg weinig bezighoudt met de praktijk van het leven;
Ja hoor, je indruk klopt voor geen meter namelijk.

quote:

ga je er iedere dag wel opuit om te werken
Eigen baas, 70-80 uur werken, opvang aan huis voor mensen die een gebrek hebben, kerkelijk actief op meerdere tereinen. Nee, ik doe niets overdag.

quote:

ofwel om via kostgeld bij te dragen aan je ouders,
Mijn ouders vragen geen kostgeld meer, in het eeuwige is alles om niet immers?

quote:

ofwel om voor je gezin te zorgen?

Lees hierboven.

Hoe je het ook went of keert: je staat een systeem voor waar externen bepalen wie er mogen voortplanten en dat, vergeef me, is toch nadrukkelijk een .....

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #33 Gepost op: januari 25, 2010, 11:10:50 am »
... fokprogramma!

(Wellicht geen selectie op genen, maar dan toch op eigenschappen die naar Moons inzien belangrijk zijn.)
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2010, 11:12:24 am door elle »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #34 Gepost op: januari 25, 2010, 11:13:18 am »

quote:

RestlessReformed schreef op 25 januari 2010 om 01:37:
[...]

Hoe kom je daar nu bij? John Down was allang overleden voor er van de term 'fascist' en bijbehorende ideologie sprake was.
Okee, met terugwerkende kracht dan.

quote:

Dat is nochtans geen medische term en is ook binnen de tak van gezondheidszorg die zich met mensen met het Down-syndroom bezighoudt geen algemeen gebruikte term.
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaarrgh. Ik werk in die sector en we spreken nadrukkelijk juist wel over mensen met mogelijkheden.

quote:

Omdat mongool een beledigende contonatie heeft en autist niet of in sterk mindere mate.
Zelfde geld voor bijvoorbeeld de term 'idioot' of zwakzinnig. Die worden ook niet langer gebruikt vanwege die reden.
een trisomie 21 is gewoon een mongool. Dat kun je verstoppen door iemand Down te noemen maar dat klinkt veel depressiever. Vandaar ook: mensen met mogelijkheden.
Maar totaal OT in deze draad.

Mellon

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #35 Gepost op: januari 25, 2010, 11:18:46 am »

quote:

Hendrik-NG schreef op 25 januari 2010 om 09:05:
[...]

Ik blijf het gevoel houden dat dit tegen de boodschap van de bijbel ingaat…

Bij mij is het niet alleen een gevoel; ik weet het zeker. Er is maar één manier om een beter mens te worden, (of: om als mens beter gemaakt te worden) namelijk door Jezus Christus.

Geen huwelijk of afstamming kan je helpen. Sterker, als je je focus daar zo sterk op legt als Harmoniezoeker doet, verlies je Jezus uit het oog. Er is niets dat of niemand anders die zo belangrijk is, als je jezelf een christen noemt.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #36 Gepost op: januari 25, 2010, 11:23:18 am »
'Mens met mogelijkheden' is een politiek correcte term die niets zégt. Niet flauw bedoeld maar ieder mens heeft mogelijkheden. Als medische term heb je er totaal niks aan.

Wanneer je meer in de pragmatische tak van de zorg zit is het misschien nuttig maar als er 'mogelijkheden' in een medisch dossier staat wordt er nog wel harder "WAAAAARGH" geroepen denk ik.

Wat dat betreft is 'persoon met trisomie 21' het meest zinnig als medische benaming omdat 't het meest nauwkeurig weergeeft wat er aan de hand is (iemand heeft drie exemplaren van chromosoom 21 in plaats van twee). Als er alleen staat 'mens met mogelijkheden' heb je geen idee of er een verhoogd risico op hartklachten bestaat, bijvoorbeeld.
Bombus terrestris Reginae

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #37 Gepost op: januari 25, 2010, 11:45:06 am »
(Ik zou 'mongool' en 'mens met mogelijkheden' ook eerder kwalificeren als termen uit de sociale gezondheidszorg, en niet uit de medische gezondheidszorg. De meeste medici hebben een hekel aan de term 'mongool' en hebben het dus over het syndroom van Down of over trisomie 21. Het woord mongool kan namelijk ook slaan op die ene collega uit die andere vakgroep.)

Harmoniezoeker,
Wat gebeurt er met stellen die door Moon getrouwd zijn en onvruchtbaar blijken? Is het stel dan klaarblijkelijk ongehoorzaam, of heeft Moon een inschattingsfoutje gemaakt?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #38 Gepost op: januari 25, 2010, 11:54:04 am »

quote:

Bumblebee schreef op 25 januari 2010 om 11:23:
Wanneer je meer in de pragmatische tak van de zorg zit is het misschien nuttig maar als er 'mogelijkheden' in een medisch dossier staat wordt er nog wel harder "WAAAAARGH" geroepen denk ik.
_O_  staat leuk in een anamnese denk ik ;)
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2010, 11:54:19 am door Riemer Lap »

RestlessReformed

• Nu alweer terug?
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #39 Gepost op: januari 25, 2010, 01:03:52 pm »

quote:

okidoki schreef op 25 januari 2010 om 11:13:
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaarrgh. Ik werk in die sector en we spreken nadrukkelijk juist wel over mensen met mogelijkheden.
Is dat zo? Ik heb verder zelf geen directe ervaringen ermee, maar heb het eea. familie in die branche zitten en daarvan krijg ik de indruk dat ze wat cynisch zijn over weer de nieuwste politiek correcte term. Maar goed, dat cynisme kan ook gewoon in de familie zitten;).
Laat uw ja een ja zijn.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #40 Gepost op: januari 25, 2010, 01:05:33 pm »
Hendrik, we kunnen er niet onderuit dat God een hoopvolle verwachting moet hebben gehad toen Hij A&E schiep.
Uiteraard na de val ging alles verkeerd, en werd `t menselijk geslacht ellendig en zondig.
De Here Jezus kwam dat 2000 jaar geleden herstellen, maar Hij werd niet erkend als de Messias, dus Hij beloofde terug te komen.
In 1920 kwam de Here Jezus `trug` en verscheen Hij aan de jonge SMMoon.  Zie de volgende studie!
Dit is een van de kortste, maar zeker de belangrijkste bijbelstudie die u ooit heeft gedaan. Het gaat over de Wederkomst.

De eerste komst van de Messias vond niet op een miraculeuze wijze plaats,  bijv. vanuit de lucht of zo, zoals voorspeld was in het OT boek Daniel, maar op een gewone manier, geboren van een vrouw, zoals dat was voorspeld in het boek Michah 5:2. Sommige mensen beweren dat Daniel profeteerde m.b.t. de wederkomst, maar in Romeinen 10:4 lezen we dat `Christus het einde van de wet is` en in Matt.11:13 lezen we dat alle profetieen slechts tot aan Johannes geldig waren. Zijn profetie was dus voor de eerste komst, en we behoren `wolken` of `lucht` dus symbolisch op te vatten, namelijk een heilige en pure plaats.  Wolken worden immers gevormd door pure waterdamp en laten vuile bestanddelen achter in het water, van waaruit het komt.  In Hebr.12:1  lezen we dat wolken grote groepen wezend kunnen betekenen.  Christus zal dus verschijnen onder een grote groep mensen die zich relatief hebben afgescheiden van het kwaad.

Mensen hebben gewoonlijk hun ogen tot de lucht en de hemel (vaak gebruikt als symbool voor puurheid en goedheid) gericht, daar ze niets goeds verwachtten van dingen die uit de aarde voorkomen. Desondanks werkte God altijd door mensen van geloof, op aarde geboren, net als ons allemaal.

Een voorbeeld van een tweede komst vinden we in het verhaal van Johannes de Doper. In Maleachi 4:5, lezen we dat God de profeet Elijah, die 850 jaar daarvoor leefde, weer naar de aarde zou sturen.  Jezus z`n woorden in Matt.11:14 en 17:13 maken het duidelijk dat Johannes die positie innam, daar zowel hij als Elijah dezelfde missie hadden, namelijk, het Joodse volk voorbereiden en verbinden met God.

Hier zien we dus een duidelijk voorbeeld van het feit dat een `Wederkomst` niet altijd in de vorm van de zelfde persoon hoeft plaats te vinden.  In Openbaringen 2:17 en 19:13 is er daarom geschreven dat Christus met een `nieuwe naam zal komen, die slechts degene die de naam draagt zal kennen.

Dat is precies wat er gebeurde in de Koreaanse Bergen, op die paasmorgen van 1936, toen Jezus verscheen aan de jonge Sun myung Moon, die wanhopig aan het bidden was, en hem vroeg om verder te gaan met de missie om het Koninkrijk der Hemelen te vestigen door het bouwen van ideale gezinnen. Als de wedergekomen Christus dus, met de nieuwe naam , de Ware Ouders van de mensheid.

Veegt u het niet zomaar van de tafel a.u.b.!!  Mediteer, bidt of begin een vast, ten einde een goed antwoord te krijgen van God zelf.

Zie www.reverendsunmyungmoon.org

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #41 Gepost op: januari 25, 2010, 01:07:10 pm »
Okidoki, je doet inderdaad goed werk!
Je reakties mbt ideale huwelijken komen alleen een beetje smalend over ...

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #42 Gepost op: januari 25, 2010, 01:10:23 pm »
elle, dat komt inderdaad voor, helaas.
Als we de goede partner ontvangen kunnen vele `kharma` achtige problemem uit de weg worden geruimd.
Voor alle problemen is er echter een uitweg, al vereisen sommige dingen wel erg veel `werk` en inzet;  het is niet eenvoudig.

Fotogravinnetje

• Moderator
  • Crimpen op den Yssel
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #43 Gepost op: januari 25, 2010, 01:49:54 pm »
Harmoniezoeker, hoe vaak je er ook op gewezen bent, je blijft doen alsof we dat niet gedaan hebben: Als je de bijbel leest, dan zie je dat God niet een God is die machteloos moest toezien hoe de mensen alles bedorven, dan zie je dat de messias MOEST lijden en sterven, ja, zelfs dat het verworpen worden door de Joden al voorzegd was. Jezus kwam niet om vrede te brengen:

quote:

Matt 10:
34 Denk niet dat ik gekomen ben om op aarde vrede te brengen. Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; 36 de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten! 37 Wie meer van zijn vader of moeder houdt dan van mij, is mij niet waard, en wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van mij, is mij niet waard. 38 Wie niet zijn kruis op zich neemt en mij volgt, is mij niet waard. 39 Wie zijn leven probeert te behouden zal het verliezen, maar wie zijn leven verliest omwille van mij, die zal het behouden.
Dat is precies het tegenovergestelde van wat jij en Moon beweren
computerfout: een vreemde een in de byte

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #44 Gepost op: januari 25, 2010, 01:58:50 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 januari 2010 om 13:10:
elle, dat komt inderdaad voor, helaas.
Als we de goede partner ontvangen kunnen vele `kharma` achtige problemem uit de weg worden geruimd.
Voor alle problemen is er echter een uitweg, al vereisen sommige dingen wel erg veel `werk` en inzet;  het is niet eenvoudig.

Joh, je meent het...
Alleen hebben de meeste mensen daar Moon niet voor nodig. Die weten het prima op te lossen zonder Moon.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #45 Gepost op: januari 25, 2010, 02:39:06 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 januari 2010 om 13:05:

De eerste komst van de Messias vond niet op een miraculeuze wijze plaats,  bijv. vanuit de lucht of zo, zoals voorspeld was in het OT boek Daniel, maar op een gewone manier, geboren van een vrouw, zoals dat was voorspeld in het boek Michah 5:2. Sommige mensen beweren dat Daniel profeteerde m.b.t. de wederkomst, maar in Romeinen 10:4 lezen we dat `Christus het einde van de wet is` en in Matt.11:13 lezen we dat alle profetieen slechts tot aan Johannes geldig waren. Zijn profetie was dus voor de eerste komst, en we behoren `wolken` of `lucht` dus symbolisch op te vatten, namelijk een heilige en pure plaats.  Wolken worden immers gevormd door pure waterdamp en laten vuile bestanddelen achter in het water, van waaruit het komt.  In Hebr.12:1  lezen we dat wolken grote groepen wezend kunnen betekenen.  Christus zal dus verschijnen onder een grote groep mensen die zich relatief hebben afgescheiden van het kwaad.

Over het einde der tijden, zijn eigen wederkomst, profeteert Jezus zelf ook, en wel zoals staat vermeld in Matt 24:30 Dan zal aan de hemel het teken zichtbaar worden dat de komst van de Mensenzoon aankondigt, en alle stammen op aarde zullen zich van ontzetting op de borst slaan als ze de Mensenzoon zien komen op de wolken van de hemel, bekleed met macht en grote luister.

De Openbaring van Johannes spreekt over deze tijd in de uitspraak:

1:7 Hij komt te midden van de wolken, en dan zal iedereen hem zien, ook degenen die hem doorstoken hebben. Alle volken op aarde zullen over hem weeklagen. Ja, amen.

Ik weet niet wat er gebeurd is in de Koreaanse Bergen, op die paasmorgen van 1936. Wat ik wel weet is dat niet “aller oog dat heeft gezien”…  En dat maakt me (met Mat 24:5 in gedachten) op dit punt kritisch.

Als de uitspraak van Jezus (op grond van jouw uitleg van Mat 11:13) geen profetie genoemd mag worden, dan gaat het evengoed om een belofte van de Heer zelf. Wat mijn betoog nu niet bepaald ontkracht…

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #46 Gepost op: januari 25, 2010, 03:05:52 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 januari 2010 om 13:10:

De leer die achter het begrip "karma" schuilgaat is onbijbels (het rechtstreekse verband tussen begane zonden en ziekte, straf is niet evident, zei ik al in een eerdere post)!

Waarmee het niet automatisch verboden is om dit begrip te hanteren. Waarmee ik wel wil aangeven dat een combinatie/samensmelting van leer uit beide levensbeschouwingen (resp. een "Oosterse", boeddhisme-georiënteerde en een Joods-Christelijke) gaat stuiten op tegenstrijdige inzichten tussen die levensbeschouwingen onderling.

Ofwel: "wat God heeft gescheiden, voege de mens niet samen" lijkt me een wijs uitgangspunt...

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #47 Gepost op: januari 25, 2010, 06:08:42 pm »

quote:

Harmoniezoeker schreef op 25 januari 2010 om 13:07:
Okidoki, je doet inderdaad goed werk!
Je reakties mbt ideale huwelijken komen alleen een beetje smalend over ...
Nee hoor.
Ik lees wat jij schrijft, ik stel daar een vraag over en trek een conclusie.
Jij deelt die conclusie niet maar kan ook niet aangeven waarom die conclusie onjuist is.
Nogmaals : als je mensen selecteert voor een huwelijk met als doel daar kindjes met bepaalde kwaliteiten uit te krijgen heb je het volgens mij nog steeds wel over een fokprogramma.
Je weerlegt dat niet, je sterkt die gedachte alleen maar met je opmerkingen.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #48 Gepost op: januari 26, 2010, 01:40:14 am »
Fotogravinnetje, (nu al uit de winterslaap ontwaakt?) uiteraard is Mt.10 een tekst met een bep. betekenis.
Als je geconfronteerd wordt met God`s woord is er altijd een zekere strijd - met concepten, met mensen met andere zienswijzes etc.
Deze strijd is natuurlijk niet bedoeld voor eeuwig;  het is een tijdelijke strijd, waarbij de persoon aan de `goede` kant de tijd krijgt om het `hart` te winnen van degenen aan de `kwade `kant.

Harmoniezoeker

• Bekijk profiel
Van heilige komaf?
« Reactie #49 Gepost op: januari 26, 2010, 02:07:41 am »
Hendrik, de korte studie spreekt voor zichzelf m.b.t. wolken, symboliek, en profetieen.
Het feit dat het woord Karma niet voorkomt in de bijbel, wil niet zeggen dat het onwaar is.
We kunnen niet ontkennen dat Hinduisme ook een religie is door God geinspireerd, wetende dat het Jodendom natuulijk  een meer centrale voorzienige religie was, door welke God direkt begon te werken.  Net zoals God in zekere mate ook werkt in gebieden waar het evengelie nog nooit is gehoord.
Je zaait wat je oogst, actie /reaktie zijn in essentie dezelfde wetten als Karma;  in het OT staat ook dat de zonden tot in het derde en het vierde geslacht door werken, en waarschijnlijk nog veel verder.  In het OT wisten mensen ook niet alles: toen dachten mensen immers dat de dood hetzelfde was als een soort `slaap` ....
Nu weten we wel beter.