Auteur Topic: Geneest Jezus niet meer?  (gelezen 56179 keer)

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #150 Gepost op: januari 08, 2011, 12:56:50 pm »

quote:

gaitema schreef op 08 januari 2011 om 11:17:
Nergens staat in de bijbel dat dit vandaag niet meer zal gebeuren.

Dat staat er wel, maar blijkbaar wil jij er geen notie van nemen.

Daniël 12
En ik, Daniël, zag en zie, daar stonden twee anderen, de een aan deze oever van de rivier, en de ander aan gene oever der rivier, 6 en de een zeide tot de man die met linnen klederen bekleed was en zich boven het water van de rivier bevond: hoelang toeft het einde dezer wonderbare dingen? 7 Toen hoorde ik de man die met linnen klederen bekleed was en zich boven het water van de rivier bevond, zweren bij Hem die eeuwig leeft, terwijl hij zijn rechter- en zijn linkerhand naar de hemel hief: Een tijd, tijden en een halve tijd; en wanneer er een einde komt aan het verbrijzelen van de macht van het heilige volk, dan zullen al deze dingen voleindigd zijn.
8 Ik nu hoorde het wel, maar begreep het niet en zeide: Mijn heer, waarop zullen deze dingen uitlopen? 9 Doch hij zeide: Ga heen, Daniël, want deze dingen blijven verborgen en verzegeld tot de eindtijd. 10 Velen zullen zich laten reinigen en zuiveren en louteren, maar de goddelozen zullen goddeloos handelen; en geen der goddelozen zal het verstaan, maar de verstandigen zullen het verstaan. 11 En van de tijd af dat het dagelijks offer wordt gestaakt en een gruwel wordt opgericht, die verwoesting brengt, zijn het duizend tweehonderd en negentig dagen; 12 welzalig hij die blijft verwachten en duizend driehonderd vijfendertig dagen bereikt. 13 Maar gij, ga het einde tegen, en gij zult rusten en opstaan tot uw bestemming aan het einde der dagen.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2011, 12:59:08 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #151 Gepost op: januari 08, 2011, 01:12:51 pm »

quote:

small brother schreef op 08 januari 2011 om 12:51:
Twisten over God's genade en kracht
En als Hij bij de discipelen gekomen was, zag Hij een grote schare rondom hen, en enige schriftgeleerden met hen twistende.
En terstond de gehele schare Hem ziende, werd verbaasd, en toelopende groetten zij Hem.  En Hij vraagde den schriftgeleerden: Wat twist gij met dezen? En een uit de schare, antwoordende, zeide: Meester, ik heb mijn zoon tot U gebracht, die een stommen geest heeft.
En waar hij hem ook aangrijpt, zo scheurt hij hem, en schuimt, en knerst met zijn tanden, en verdort; en ik heb Uw discipelen gezegd dat zij hem zouden uitwerpen, en zij hebben niet gekund.

Alle dingen zin mogelijk dengene die gelooft

En Hij antwoordde hem, en zeide: O ongelovig geslacht, hoe lang zal Ik nog bij ulieden zijn, hoe lang zal Ik u nog verdragen? Brengt hem tot Mij. En zij brachten denzelven tot Hem; en als hij Hem zag, scheurde hem terstond de geest; en hij vallende op de aarde, wentelde zich al schuimende.
En Hij vraagde zijn vader: Hoe langen tijd is het, dat hem dit overkomen is? En hij zeide: Van zijn kindsheid af.
En menigmaal heeft hij hem ook in het vuur en in het water geworpen, om hem te verderven; maar zo Gij iets kunt, wees met innerlijke ontferming over ons bewogen, en help ons.
En Jezus zei tegen de vader: Zo gij kunt geloven, alle dingen zijn mogelijk dengene, die gelooft.

Vraag God om ons ongeloof te hulp te komen
En terstond de vader des kinds, roepende met tranen, zeide: Ik geloof, Heere! kom mijn ongelovigheid te hulp.

En zoek Hem in bidden en vasten
En Jezus ziende, dat de schare gezamenlijk toeliep, bestrafte den onreinen geest, zeggende tot hem: Gij stomme en dove geest! Ik beveel u, ga uit van hem, en kom niet meer in hem.
En hij, roepende en hem zeer scheurende, ging uit; en het kind werd als dood, alzo dat velen zeiden, dat het gestorven was.
En Jezus, hem bij de hand grijpende, richtte hem op; en hij stond op. En als Hij in huis gegaan was, vraagden Hem Zijn discipelen alleen: Waarom hebben wij hem niet kunnen uitwerpen? En Hij zeide tot hen: Dit geslacht kan nergens door uitgaan, dan door bidden en vasten.
En Hij antwoordde ook tegen de apostelen: Om uws ongeloofs wil; want voorwaar zeg Ik u: Zo gij een geloof hadt als een mosterdzaad, gij zoudt tot dezen berg zeggen: Ga heen van hier derwaarts, en hij zal heengaan; en niets zal u onmogelijk zijn.

Vraag God om ons ongeloof te hulp te komen
De vader van het kind, roepende met tranen, zeide:
Ik geloof, Heere! kom mijn ongelovigheid te hulp.

Ik vind het een mooie passage Small Brother, maar wat wordt er bedoeld met 'Dit geslacht kan nergens door uitgaan? Dat begrijp ik niet.

Voorts zwoer God bij zichzelf in Daniël 12 (v 7) dat de wonderen een einde zouden hebben, wat hij alleen maar deed bij hele belangrijke zaken, dus het lijkt mij zeer gerechtvaardigd dat wij proberen om te achterhalen wanneer dat moment was. De realiteit om mij heen leert me dat de wonderen reeds nu tot een einde zijn gekomen en ook meen ik me te herinneringen dat Josephus schreef dat het dagelijks offer gestaakt werd, wat sindsdien nooit meer hervat is en een opmerkelijke overeenkomst heeft met Daniel 12 vers 11. Kortom: de Bijbel leert ons dat de wonderen een einde zouden hebben en geeft ons de handvatten om te begrijpen wanneer dat einde was.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2011, 01:21:10 pm door Piebe »
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

small brother

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #152 Gepost op: januari 08, 2011, 02:57:26 pm »

quote:

Piebe schreef op 08 januari 2011 om 13:12:
[...]
Ik vind het een mooie passage Small Brother, maar wat wordt er bedoeld met 'Dit geslacht kan nergens door uitgaan? Dat begrijp ik niet.
Ik wil gedoe over uitleg vermijden, dus je mag kiezen: "de mensen", in de lijn van het begin van het hoofstuk, of wat anderen doen: "deze boze geesten". Afhankelijk van je keuze vertaal je dan "uitgaan" met iets als "ergens toe komen" of "uitdrijven". Interessant genoeg, maar enigszins afleidend van het onderwerp van deze draad. De boodschap is dat geloof onze basis is, en ongeloof de ons altijd vreselijk hinderende vijand, en dat onze doelen bereikt worden, slechts door eenheid met God, die we moeten zoeken, en alleen kunnen vinden, door bidden en vasten.

quote:

Voorts zwoer God bij zichzelf in Daniël 12 (v 7) dat de wonderen een einde zouden hebben, wat hij alleen maar deed bij hele belangrijke zaken, dus het lijkt mij zeer gerechtvaardigd dat wij proberen om te achterhalen wanneer dat moment was. De realiteit om mij heen leert me dat de wonderen reeds nu tot een einde zijn gekomen en ook meen ik me te herinneringen dat Josephus schreef dat het dagelijks offer gestaakt werd, wat sindsdien nooit meer hervat is en een opmerkelijke overeenkomst heeft met Daniel 12 vers 11.

Kortom: de Bijbel leert ons dat de wonderen een einde zouden hebben en geeft ons de handvatten om te begrijpen wanneer dat einde was.
Dat lijkt mij ook, en dat is dus een ander, jouw onderwerp waarbij we ook andere insteken kunnen vergelijken over hoe we de profetieën van Daniël i.s.m. Openbaring kunnen duiden. Bijvoorbeeld deze.
Wonderen nemen geen einde, maar het is wel zo dat God op een gegeven moment de wonderen niet meer wil geven om de schade van het ongeloof en dwaling recht tezetten. Door wonderen worden bepaalde personen of een bepaalde Geest bevestigd, in een bepaalde generatie, of in bepaalde omstandigheden.

Maar dat wonderen ophouden is een volstrekt innerlijk contradictoire gedachte. Want als je niet gelooft, dan geloof je de eerste wonderen ook niet. En geloof je wél, dan dient het eerste wonder jou net zo goed als dat het degenen diende in die vroegere tijd. "Een wolk van getuigen" zegt de schrift. Zegt dat niet genoeg? Als je "Mozes en de profeten niet gelooft", dan zal een hedendaags wonder ook geen indruk maken, zegt de schrift ergens anders.

Wonderen niet meer mogelijk achten is vallen in het ongeloof. En slik dan maar een keer, en ween dan maar eens een keer, als je God niet bereikt, of God niet zo ver krijgt om zich te laten verbidden. Want Hij wil dat we Hem zoeken, en Hij wil dat we van Hem vragen, en Hij wil dat we Hem geloven, ondanks ons ongeloof en ondanks het feit dat Hij ons niet altijd geeft wat wij begeren.

Begeerte is goed. Niet meer begeren is ongelovigheid in de praktijk brengen. Maar WAT begeren wij? Begeren is iets wat God in de wereld heeft gelegd tot stuwing van onze hartstocht. Maar de begeerte te breken, en te sturen, en te richten en te koppelen aan hetgeen niet gezien wordt, maar wel is; en aan hetgeen ALLE liefde aan ons bewezen heeft, en ook zal belonen; en aan hetgeen mooier en schoner en heerlijker is, dan het prachtigste dat wij op aarde begeren; dàt richten en koppelen, is invulling geven aan het beleven van het Koninkrijk van God dat al 2000 jaren was, en ook nu in ons is, en dat over heel de wereld zijn zal.

En hij zeide: Ik bid u dan, vader, dat gij hem zendt tot mijns vaders huis;
Want ik heb vijf broeders; dat hij hun dit betuige, opdat ook zij niet komen in deze plaats der pijniging. Abraham zeide tot hem: Zij hebben Mozes en de profeten, dat zij die horen. En hij zeide: Neen, vader Abraham, maar zo iemand van de doden tot hen heenging, zij zouden zich bekeren. Doch Abraham zeide tot hem: Indien zij Mozes en de profeten niet horen, zo zullen zij ook, al ware het, dat er iemand uit de doden opstond, zich niet laten gezeggen.

Wij hebben zoveel méér dan de joden hadden voor wie het verhaal over Abraham gold. Wij hebben zoveel méér dan Mozes en de profeten, schrijft Paulus ergens, wij zijn reeds gekomen tot de eindtijd waarin we de heilige stad naderen en rechtstreeks komen tot de troon van de almachtige God.

Heer ik geloof, help mij met mijn ongeloof, zei de vader van het kind.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2011, 03:21:35 pm door small brother »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #153 Gepost op: januari 08, 2011, 03:18:02 pm »

quote:

Wonderen niet meer mogelijk achten is vallen in het ongeloof.
Ik zou je met klem willen adviseren Daniel 12 eens te lezen, je een paar keer achter de oren te krabben en tot bezinning komen.

small brother

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #154 Gepost op: januari 08, 2011, 03:33:59 pm »

quote:

Daniël schreef 2500 jaar geleden:
...deze wonderen...
Gerichte woorden naar aanleiding van een gerichte en concrete boodschap.

quote:

Ga henen, Daniël! want deze woorden zijn toegesloten en verzegeld tot den tijd van het einde.

De eindtijd is aangebroken, denk ik.
En het begrip zal nog komen, denk ik.
Mag dat later zijn dan nu?
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2011, 03:35:11 pm door small brother »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #155 Gepost op: januari 08, 2011, 08:28:52 pm »

quote:

small brother schreef op 08 januari 2011 om 15:33:
De eindtijd is aangebroken, denk ik.
En het begrip zal nog komen, denk ik.
Mag dat later zijn dan nu?

Dat lijkt mij niet verboden om te overwegen en daarom vind ik het niet eerlijk om voor ongelovig versleten te worden als ik overweeg of Daniel zijn profetie reeds vervuld is en dat de wonderen tot een einde zijn gekomen.

'En van die tijd af, dat het gedurig offer zal weggenomen, en de verwoestende gruwel zal gesteld zijn, zullen zijn duizend tweehonderd negentig dagen.' (Dan 12,11)

Vergelijk dat eens met wat Jezus later zei:

'Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting, waarvan door de profeet Daniël gesproken is, op de heilige plaats ziet staan – wie het leest, geve er acht op – laten dan wie in Judea zijn, vluchten naar de bergen.' (Mat 24,15-16)

Josephus schreef:

'....Cestius trok nu met een gedeelte van zyn Heir naa Zabulon, een der fterkfste Steden van Galiliea, welke hy leedig vondt, dewyl de Inwoonders naa 't Gebergte gevlucht waren; en, hoewel hy de fchoonheid deezer Stad, die in fierlykheid van Huizen voor Tyrus niet behoefde te wyken, met verwondering aanfchouwde, liet hy haar echter uitplunderen en in brand fteeken; waar na hy, 't omliggende Land verwoest hebbende, naa Ptolomais terugtrok......' (II boek XXXVII hfdst 321)

Opvallend is dat Jezus gepreekt heeft in Zebulon (Mat 4,13) en het lijkt er sterk op dat de inwoners naar Jezus hadden geluisterd, de gruwel der verwoesting op de heilige plaats hadden zien staan en gevlucht waren. Kort daarop is het einde gekomen en zijn de wonderen opgehouden. Vergelijk ook de geschriften van de apostelen eens met die van de eerste kerkvaders, daar is een duidelijke scheidingslijn te ontwaren voor de oplettende kijker.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #156 Gepost op: januari 08, 2011, 08:51:09 pm »

quote:

Piebe schreef op 08 januari 2011 om 12:50:
[...]

Dan heb je niet goed gelezen vriend, want de Bijbel geeft een hele duidelijke tijdsbepaling (Dan 12,6) welke jij ironisch genoeg al dit hele topic probeert te weerleggen!

Ik doelde vooral op het gegeven dat het vandaag over zou zijn, jouw aangehaalde tekst nu geeft me nog gelijk ook :P :
 Daniël 12: 6-7

6 en de een zeide tot de man die met linnen klederen bekleed was en zich boven het water van de rivier bevond: hoelang toeft het einde dezer wonderbare dingen? 7 Toen hoorde ik de man die met linnen klederen bekleed was en zich boven het water van de rivier bevond, zweren bij Hem die eeuwig leeft, terwijl hij zijn rechter- en zijn linkerhand naar de hemel hief: Een tijd, tijden en een halve tijd; en wanneer er een einde komt aan het verbrijzelen van de macht van het heilige volk, dan zullen al deze dingen voleindigd zijn.
NBG-vertaling 1951
© 1951 Nederlands Bijbelgenootschap

Wel, hetheilige volk wordt nog steeds verbrijzeld, dus is de tijd van de wonderbaarlijke dingen nog niet voorbij :)

quote:

Zoals ik al zei (en wat jij toen beweerde te begrijpen) zouden dat op zijn best de enkele uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.

Dat las ik en dan snap ik jouw reacties vervolgens dus ook niet. Ik stelde gewoon de vraag waarom het hier behoorlijk veel minder gebeurd en vraag aandacht voor bijbelversen waar in staat dat we de mensen de handen in Jezus naam op moeten leggen en heb gezegd dat het mij niet om die wonderen te doen is, maar om de bekering die erbij komt, als evangelisatiemiddel.

Geloof jij dat het me niet om die wonderen te doen is, maar om de bekeringen en de evangelisatie?

quote:

Wordt Thomas, die een teken eiste, niet ongelovige genoemd? Tegen hem zei Jezus:

Joh 20,29
Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd: zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.

Doch mag het niet baten, want Gaitema stopt zijn hoofd gewoon diep in het zand en als het gelul over is gaat hij weer op zoek naar een teken, om je kapot te schamen.
Ik hoef geen tekenen te zien, want ik heb al voldoende ervaren. Het gaat niet om mij, maar om mijn verloren broers en zussen.  Verder stoor ik me aan de harde bewoordingen in dit gesprek

quote:

Wie is Gorden? Gordenneboom misschien? Wat Gordon kreeg waren geen tekenen, de zandschilder was gewoon aan het schetsen en als Gordon iets herkende ging hij die kant op. Deze ervaring neem jij veel serieuzer dan Gordon zelf, want een week later verkondigde de zanger dat de Bijbel achterhaald - en het meest saaie boek ooit was.
Ik vind dat je hem niet goed begrepen hebt. Verder stel ik het niet op prijs als je me telkens gaat afsnauwen op spelfouten. Wanneer mensen me zo uit de hoogte behandelen voel ik me geïntimideerd.

quote:

Wat vriendelijk van je om me op de valreep nog gelijk te geven, want warme genegenheid heeft helemaal niets met wonderen te maken, maar alles met liefde! En als je mijn eerdere reacties nog eens terugleest zul je zien dat ik precies dat betoog. Best wel lullig dat je mij dan beticht van gelul, want nu ben jij dus degene die doet waar je mij van beschuldigt en dat vind ik rechtvaardig omdat ik me baseer op de schrift en niet wil liegen.
Echter zie ik de wonderen die God doet juist als een daad van liefde. God zei tegen het Joodse volk wat me altijd is bij blijven hangen, iets in de zin van: "vertel je kinderen van de wonderen die Ik gedaan heb, opdat ze zullen weten dat Ik God ben."
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2011, 09:32:45 pm door gaitema »
Een nieuwe start is een nieuw begin

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #157 Gepost op: januari 08, 2011, 09:00:32 pm »

quote:

Piebe schreef op 08 januari 2011 om 13:12:
[...]

Voorts zwoer God bij zichzelf in Daniël 12 (v 7) dat de wonderen een einde zouden hebben, wat hij alleen maar deed bij hele belangrijke zaken, dus het lijkt mij zeer gerechtvaardigd dat wij proberen om te achterhalen wanneer dat moment was. De realiteit om mij heen leert me dat de wonderen reeds nu tot een einde zijn gekomen en ook meen ik me te herinneringen dat Josephus schreef dat het dagelijks offer gestaakt werd, wat sindsdien nooit meer hervat is en een opmerkelijke overeenkomst heeft met Daniel 12 vers 11. Kortom: de Bijbel leert ons dat de wonderen een einde zouden hebben en geeft ons de handvatten om te begrijpen wanneer dat einde was.
Er kloppen naar mijn inziens en geloof van getuigenissen dat de wonderen niet verdwenen zijn. Er zijn ook zelfs nog veel wonderen te bespeuren wereldwijd. Er is zelfs een Nederlands hervormde kerk in Nederland die groeid door wonderen die er gebeurd zijn. Vraag me niet waar, ik heb het ergans van, maar weet niet meer waarvan. De dominee ervan riep de mensen op in ieder geval om niet naar hun kerk of een andere te gaan waar er wonderen plaats vinden, maar naar hun eigen voorgangers zoals het in de bijbel beschreven staat.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #158 Gepost op: januari 08, 2011, 09:12:32 pm »

quote:

Piebe schreef op 08 januari 2011 om 20:28:
[...]

Dat lijkt mij niet verboden om te overwegen en daarom vind ik het niet eerlijk om voor ongelovig versleten te worden als ik overweeg of Daniel zijn profetie reeds vervuld is en dat de wonderen tot een einde zijn gekomen.

'En van die tijd af, dat het gedurig offer zal weggenomen, en de verwoestende gruwel zal gesteld zijn, zullen zijn duizend tweehonderd negentig dagen.' (Dan 12,11)

Vergelijk dat eens met wat Jezus later zei:

'Wanneer gij dan de gruwel der verwoesting, waarvan door de profeet Daniël gesproken is, op de heilige plaats ziet staan – wie het leest, geve er acht op – laten dan wie in Judea zijn, vluchten naar de bergen.' (Mat 24,15-16)

Josephus schreef:

'....Cestius trok nu met een gedeelte van zyn Heir naa Zabulon, een der fterkfste Steden van Galiliea, welke hy leedig vondt, dewyl de Inwoonders naa 't Gebergte gevlucht waren; en, hoewel hy de fchoonheid deezer Stad, die in fierlykheid van Huizen voor Tyrus niet behoefde te wyken, met verwondering aanfchouwde, liet hy haar echter uitplunderen en in brand fteeken; waar na hy, 't omliggende Land verwoest hebbende, naa Ptolomais terugtrok......' (II boek XXXVII hfdst 321)

Opvallend is dat Jezus gepreekt heeft in Zebulon (Mat 4,13) en het lijkt er sterk op dat de inwoners naar Jezus hadden geluisterd, de gruwel der verwoesting op de heilige plaats hadden zien staan en gevlucht waren. Kort daarop is het einde gekomen en zijn de wonderen opgehouden. Vergelijk ook de geschriften van de apostelen eens met die van de eerste kerkvaders, daar is een duidelijke scheidingslijn te ontwaren voor de oplettende kijker.
Ik geloof zeker dat dit ging over de verwoesting van Jeruzalem, maar het einde heb ik niet zien komen, aangezien het heilige volk nog steeds vervolgd wordt zoals in Rusland en door Plestijnen, maar ook de Palestijnse kinderen van God door de Joden en kinderen van God elders in de wereld door moslims, communisten of door een vorm van negering.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2011, 09:13:29 pm door gaitema »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #159 Gepost op: januari 12, 2011, 10:46:25 pm »
voor wie het mogelijk is,

kijk eens naar family 7.
De diensten van de levenstroomgemeente te Leiderdorp.
J. Zijlstra.

vanavond gezien dat een christelijk gereformeerd meisje werd genezen van blindheid en doofheid. Zij barste uit in huilen omdat ze weer kon zien. Ook  in suriname twee die herstelden van doof-stomheid.

geen fake, gewoon echt...

Harold-2

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #160 Gepost op: januari 13, 2011, 10:37:27 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 12 januari 2011 om 22:46:

kijk eens naar family 7.
J. Zijlstra.

vanavond gezien dat een christelijk gereformeerd meisje werd genezen van blindheid en doofheid. Zij barste uit in huilen omdat ze weer kon zien. Ook  in suriname twee die herstelden van doof-stomheid.

Heeft family 7 op de live stream ook de mogelijkheid te kijken via "uitzending gemist"

ik heb wel een abbo op de livestream, maar dat kan ik niet vinden.

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #161 Gepost op: januari 13, 2011, 10:58:54 pm »

quote:

gaitema schreef op 08 januari 2011 om 21:00:
[...]

Er kloppen naar mijn inziens en geloof van getuigenissen dat de wonderen niet verdwenen zijn. Er zijn ook zelfs nog veel wonderen te bespeuren wereldwijd. Er is zelfs een Nederlands hervormde kerk in Nederland die groeid door wonderen die er gebeurd zijn. Vraag me niet waar, ik heb het ergans van, maar weet niet meer waarvan. De dominee ervan riep de mensen op in ieder geval om niet naar hun kerk of een andere te gaan waar er wonderen plaats vinden, maar naar hun eigen voorgangers zoals het in de bijbel beschreven staat.
Mogelijk ds. Kraan, die een tijd (of nog steeds) in Putten verbonden was aan, ik meen de hervormde kerk ... maar het zou net zo goed gereformeerd kunnen zijn (nu PKN).
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #162 Gepost op: januari 13, 2011, 11:42:37 pm »

quote:

kijk eens naar family 7.
J. Zijlstra.

Het is wel handig om dan een link naar de levenstroomgemeentewebsite te noemen.
Ik heb even gegoogled en dit zou op 19 september geweest moeten zijn maar in de dienst is er niets van te zien.
Mail me maar als je wat wilt weten

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #163 Gepost op: januari 14, 2011, 07:22:04 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 13 januari 2011 om 23:42:
[...]

Het is wel handig om dan een link naar de levenstroomgemeentewebsite te noemen.
Ik heb even gegoogled en dit zou op 19 september geweest moeten zijn maar in de dienst is er niets van te zien.

op family 7 de tv zender wel, maar bij de levensstroom staan meerdere getuigenissen op de website

hier zijn er drie

http://ministries.levensstroom.nl/getuigenissen/g10

http://ministries.levensstroom.nl/getuigenissen/g23

http://ministries.levensstroom.nl/getuigenissen/g1

en dan is de vraag....fantaseren deze vrouwen of durven we hen te geloven op hun getuigenis
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 07:49:41 am door grondig christelijk »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #164 Gepost op: januari 14, 2011, 09:28:40 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 07:22:
[...]

op family 7 de tv zender wel, maar bij de levensstroom staan meerdere getuigenissen op de website

hier zijn er drie

en dan is de vraag....fantaseren deze vrouwen of durven we hen te geloven op hun getuigenis
Wie de vraag stelt mag hem ook beantwoorden :)

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #165 Gepost op: januari 14, 2011, 09:34:21 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 14 januari 2011 om 09:28:
[...]

Wie de vraag stelt mag hem ook beantwoorden :)
Deze vrouwen fantaseren niet en spreken de volle waarheid. Of denk jij daar anders over....

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #166 Gepost op: januari 14, 2011, 10:58:47 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 09:34:
[...]

Deze vrouwen fantaseren niet en spreken de volle waarheid. Of denk jij daar anders over....
Riemer??? geef eens haring of kuit...

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #167 Gepost op: januari 14, 2011, 11:29:08 am »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 09:34:
[...]

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 10:58:
[...]

Riemer??? geef eens haring of kuit...

Daar laat ik me niet over uit.
Het zal allicht bekend zijn hier dat ik in de regel sceptisch ben over dergelijke verhalen en dat ik graag medische onderbouwing zou willen zien van wat men "wonderen"  placht te noemen.
Ook zou ik gaarne willen weten of de genezing blijvend is en medisch bewezen is.
En als laatste: Jezus grootste genezing is niet de genezing aan het lichaam maar de genezing van de ziel.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 11:30:00 am door Riemer Lap »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #168 Gepost op: januari 14, 2011, 12:06:48 pm »

quote:

kijk eens naar family 7.
J. Zijlstra.

Zelfs als het waar is is dit slechts zo'n hoge uitzondering die de regel bevestigt, maar goed, dat wil jij toch niet horen.

Desondanks wil ik eerst bewijzen zien, want een blind iemand die geneest is wel bijzonder.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 12:11:53 pm door Piebe »

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #169 Gepost op: januari 14, 2011, 12:11:16 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 07:22:
[...]

hier zijn er drie

Nee, ik wil zien dat een doof stom iemand genas zoals jij beweert. Bewijs dat maar!

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #170 Gepost op: januari 14, 2011, 12:37:54 pm »

quote:

kijk eens naar family 7.
J. Zijlstra.

Waarom heb je haar denominatie eigenlijk vet neergezet?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #171 Gepost op: januari 14, 2011, 12:44:29 pm »
Elders kwam ik dit verhaal tegen.
zegt een man tegen een voorbijganger:
“Kijk daar zitten marsmannetjes in de sneeuw te spelen.”
De voorbijganger vraagt:
“Waar dan, ik zie ze helemaal niet.”
Zegt de man: “bewijs maar eens dat jij dat niet ziet..."

penguin1978

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #172 Gepost op: januari 14, 2011, 01:39:18 pm »

quote:

Piebe schreef op 14 januari 2011 om 12:11:
[...]Nee, ik wil zien dat een doof stom iemand genas zoals jij beweert. Bewijs dat maar!
Wellicht kan er op zoek gegaan worden naar situaties waarin medisch duidelijk is aangetoond dat een persoon daadwerkelijk ziek is geweest en er na gebedsgenezing, een wetenschappelijk onverklaarbare genezing heeft plaatsgevonden doordat blijkt uit bewijsmateriaal dat een aandoening is genezen zonder dat dat mogelijk zou zijn (zonder behandeling).
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #173 Gepost op: januari 14, 2011, 02:16:25 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 14 januari 2011 om 11:29:
[...]

[...]

Daar laat ik me niet over uit.
Het zal allicht bekend zijn hier dat ik in de regel sceptisch ben over dergelijke verhalen en dat ik graag medische onderbouwing zou willen zien van wat men "wonderen"  placht te noemen.
Ook zou ik gaarne willen weten of de genezing blijvend is en medisch bewezen is.
En als laatste: Jezus grootste genezing is niet de genezing aan het lichaam maar de genezing van de ziel.

Je mag het vinden zoals ik mag vinden wat ik vind. Maar dat van mevrouw Vlot is allang bewezen. Het blijft wel apart dat je wel haring of kuit vraagt, maar niet geeft. Of eigenlijk niet, want je gelooft er geen barst van, want deed je dat wel dan viel heel jouw overtuiging over dit onderwerp in duigen.
Ik zal het hierbij laten betreffende dit topic.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 02:28:09 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #174 Gepost op: januari 14, 2011, 02:17:03 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 14 januari 2011 om 12:37:
[...]

Waarom heb je haar denominatie eigenlijk vet neergezet?
raad eens

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #175 Gepost op: januari 14, 2011, 02:17:55 pm »

quote:

[...]

Nee, ik wil zien dat een doof stom iemand genas zoals jij beweert. Bewijs dat maar!
Piebe, ik heb gezien wat ik heb gezien. Verder wens ik je alle goeds. Wij kunnen elkaar beter mijden op dit forum.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #176 Gepost op: januari 14, 2011, 02:21:12 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 14 januari 2011 om 13:39:
[...]

Wellicht kan er op zoek gegaan worden naar situaties waarin medisch duidelijk is aangetoond dat een persoon daadwerkelijk ziek is geweest en er na gebedsgenezing, een wetenschappelijk onverklaarbare genezing heeft plaatsgevonden doordat blijkt uit bewijsmateriaal dat een aandoening is genezen zonder dat dat mogelijk zou zijn (zonder behandeling).
Dat is bij mevrouw Vlot aangetoond

penguin1978

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #177 Gepost op: januari 14, 2011, 02:35:47 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 14:21:
[...]
Dat is bij mevrouw Vlot aangetoond

Als dat is aangetoond ... dan kan geconcludeerd worden dat er nog steeds genezingen plaatsvinden en dat blijkbaar God vandaag de dag nog steeds ook lichamelijk geneest. Het negeren van feiten is namelijk ook onwetenschappelijk.

En tegelijkertijd kan geconstateerd worden dat niet iedereen geneest, zo heb ik morgen een begrafenis van een zeer gelovig vrouw ... die haar leven volop heeft toegewijd anderen te helpen, tot op het laatst toe heeft geloofd dat God haar kon en wilde genezen. Waarbij ze met een ambulance nog geen 2 weken geleden naar een gebedsdienst van Jan Zijlstra is geweest (en daarvoor al vaker) en er hele hordes gelovigen hebben gebeden voor haar en haar genezing.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 02:44:07 pm door penguin1978 »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #178 Gepost op: januari 14, 2011, 03:01:44 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 14:17:
[...]

Piebe, ik heb gezien wat ik heb gezien. Verder wens ik je alle goeds. Wij kunnen elkaar beter mijden op dit forum.

Was je erbij dan? Ik begreep dat je een opname van een dienst had gezien op die zender. Of heb ik dat verkeerd begrepen?

quote:

Geen idee waarom je dat zo vet benadrukt. Het is best al heel lang bekend dat er mensen van verschillende denominaties daar shoppen.
Dus welke reden er anders kan zijn mag je best uitleggen, verlicht mijn pad zou ik zeggen.

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 14:16:
[...]

Je mag het vinden zoals ik mag vinden wat ik vind. Maar dat van mevrouw Vlot is allang bewezen. Het blijft wel apart dat je wel haring of kuit vraagt, maar niet geeft. Of eigenlijk niet, want je gelooft er geen barst van, want deed je dat wel dan viel heel jouw overtuiging over dit onderwerp in duigen.
Ik zal het hierbij laten betreffende dit topic.

Ik heb aangegeven dat ik sceptisch ben over dit soort berichten.  Jij trekt daar een conclusie uit die je helemaal niet kunt aantonen uit mijn post. Derhalve verdraai he het maar wat om je gelijk aan te tonen.
Daarbij wil ik je o.a. wijzen op het gebeuren TRIN in Birma bv. en het scala schijngenezingen die er lijken te zijn. Vandaar ook: medisch vaststellen dat er een ziekte is en daarna ook medisch vaststellen dat die ziekte weg is.
De meeste mensen met een ziekte hebben die vaststelling al omdat ze bij een dokter komen, als het probleem weg is zal dat ook vastgesteld moeten worden door een dokter.
Niet door een willekeurig persoon uit de zaal maar door een deskundig iemand.
Per saldo geloven we de goochelaars ook niet als ze iemand doorzagen....

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #179 Gepost op: januari 14, 2011, 06:45:24 pm »

quote:

Piebe schreef op 14 januari 2011 om 12:06:
[...]

Zelfs als het waar is is dit slechts zo'n hoge uitzondering die de regel bevestigt, maar goed, dat wil jij toch niet horen.

Desondanks wil ik eerst bewijzen zien, want een blind iemand die geneest is wel bijzonder.
Ik hoef geen bewijzen. Ik kan me niet voorstellen dat die mensen uit hun nek kletsen, daar hebben ze geen enkele baat bij.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 07:02:35 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #180 Gepost op: januari 14, 2011, 06:47:04 pm »

quote:

[...]

Wie vroeg er ook weer om tekenen?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #181 Gepost op: januari 14, 2011, 06:49:22 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 14 januari 2011 om 12:44:
Elders kwam ik dit verhaal tegen.
zegt een man tegen een voorbijganger:
“Kijk daar zitten marsmannetjes in de sneeuw te spelen.”
De voorbijganger vraagt:
“Waar dan, ik zie ze helemaal niet.”
Zegt de man: “bewijs maar eens dat jij dat niet ziet..."
Atheïsten kunnen ook zo lullen op het EO-forum. Die hebben het daar over groene mannetjes waar in geloofd met worden, waar ze over geschreven hebben en maken zo de christenen belachelijk met hun bijbel.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #182 Gepost op: januari 14, 2011, 06:55:07 pm »

quote:

penguin1978 schreef op 14 januari 2011 om 13:39:
[...]

Die heb ik. De vriend van mijn oom die zo genas van kanker misschien en anders de gereformeerde christen uit Friesland die genas van een kromme ruggewervel met runtgenfoto's.

Wie wil, ik kan heus wel hun adressen voor ze opzoeken en dan mag je ze persoonlijke benaderen via de telefoon, nadat ik hun toestemming daarvoor gevraagd heb. De vriend van mijn oom heeft al toestemming aan me gegeven voor een atheïst op het EO-forum.

Verder heb ik nog steeds op mijn slaapkamer het meisje met de genezen tweedegraads brandwonden liggen met verhaal en foto's op een blad van een goede doel. Wie wel mag een kopie van me krijgen.

Ze mogen me mailen en dan wil ik ze best voorthelpen.

God laat zich vinden, als je maar echt wil.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 06:56:32 pm door gaitema »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #183 Gepost op: januari 14, 2011, 07:01:33 pm »
weet je wat het is Riemer,

ook al zou iemand voor je ogen ter plekke genezen, nog zou je het niet geloven.

Als jij je werkelijk zou verdiepen in het verhaal van mevrouw Vlot zou je beschaamd staan.

Ik denk dat God in deze tijd het failliet van de traditionele opvatting wil aantonen, dat is dat genezing niet meer voorkomt op en in de naam de naam van (het bloed)van Jezus.
Hij waarschuwt door de krachten van zijn schepping, de ontwikkelingen inde wereld en rond de Joden, maar ook op deze wijze.
De kerk is krachteloos geworden. HIJ wil jullie wakker schudden, maar slaap vooral verder. Toch kan ik dit ongeloof niet verdragen vandaar mijn reactie op deze wijze.

off topic

Inmiddels volg ik op www,bethel.nl de uitleg van bottenbley over de wederkomst.
Dit is geen oppervlakkige uitleg, zijn uitleg gaat heel diep. Tekst met tekst vergelijken. Hij roept iets, maar onderbouwt het niet met oneliners, maar met inhoud. Zoals ik en velen het niet eerder hebben gehoord. Ik heb het niet over 25 jaar, wel over feiten.

samenvattend

Onderwerpen als hier geschetst zijn voor een deel aan leden en voorgangers van de traditionele kerk niet besteed.
Droom verder, zij hebben echt ongelijk. Maar de tijd zal het uitwijzen.

Nogmaals ik schrijf hier al een stuk minder, maar ik moet dit geluid laten horen.

Waarom elkaar dood vechten over regels, afspraken, kerkorde, traditie, waarheid, ware kerk, noem maar op.

Als je het zoekwoord Jezus in de diverse topics kiest, blijkt het percentage van dit woord niet heel hoog, het woord leer, regel, tucht, ware kerk, bewijs maar, daarentegen zeer veel.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 07:26:12 pm door grondig christelijk »

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #184 Gepost op: januari 14, 2011, 07:04:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 januari 2011 om 18:45:

Kennelijk is het echt een geschenk om het te kunnen geloven.

correctie:

Kennelijk is het echt een geschenk om het nog steeds te kunnen en te willen geloven.

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #185 Gepost op: januari 14, 2011, 07:30:50 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 januari 2011 om 18:47:

quote:

Piebe schreef:
Wie vroeg er ook weer om tekenen?
Tja Gaitema, de Joden kregen hun teken ook, al hoe boos en overspelig hen dat maakte en zolang ik geen overtuigend bewijs krijg voor die genezingen zal ik die verhalen met een korrel zout blijven nemen. ;)
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 07:31:24 pm door Piebe »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #186 Gepost op: januari 14, 2011, 10:17:21 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 19:01:
weet je wat het is Riemer,

ook al zou iemand voor je ogen ter plekke genezen, nog zou je het niet geloven.
Tuurlijk, verwijt me nog eens iets. Heb je nu niets beters te doen dan dit soort onzinnige aantijgingen neer te zetten?

quote:

Als jij je werkelijk zou verdiepen in het verhaal van mevrouw Vlot zou je beschaamd staan.
Als je werkelijk een gesprek wil dan zul je moeten aanvaarden dat ik sceptisch sta tegenover het scala aan genezingen. Wederom wil ik je wijzen op het gebeuren in Birma waar toch wel heel veel bewijs lijkt te zijn dat er niets is veranderd terwijl Ouweneel cc beweerden dat er "grote wonderen" waren geschied.
(link)
Citaat

Ik denk dat God in deze tijd het failliet van de traditionele opvatting wil aantonen, dat is dat genezing niet meer voorkomt op en in de naam de naam van (het bloed)van Jezus.
Citaat
Ow, vandaar dat je zo de nadruk op de CGK wilde leggen in je bericht?

quote:

Hij waarschuwt door de krachten van zijn schepping, de ontwikkelingen inde wereld en rond de Joden, maar ook op deze wijze.
De kerk is krachteloos geworden. HIJ wil jullie wakker schudden, maar slaap vooral verder. Toch kan ik dit ongeloof niet verdragen vandaar mijn reactie op deze wijze.
Wederom durf je met gemak grote woorden te spreken over een persoon hier. Prima dat je mij als mikpunt neemt, ik heb inmiddels wel aardig eelt opgebouwd tegen mensen die roepen dat ze weten wat God allemaal wil en die in alles wat maar "wonder" kan heten meegaan zonder normaal bewijs te willen leveren.
Je komt steeds weer met het geval Vlot maar ook de vraag van Piebe naar bewijs negeer je.

quote:

Inmiddels volg ik op www,bethel.nl de uitleg van bottenbley over de wederkomst.
Dit is geen oppervlakkige uitleg, zijn uitleg gaat heel diep. Tekst met tekst vergelijken. Hij roept iets, maar onderbouwt het niet met oneliners, maar met inhoud. Zoals ik en velen het niet eerder hebben gehoord. Ik heb het niet over 25 jaar, wel over feiten.
Als jij gelukkig bent met wat die man verkondigd zal ik je niet tegenhouden er geloof aan te hechten. Meerderen hier hebben aangetoond dat er hiaten in zitten. Overigens steeds wijzen op de woorden van Jezus zelf.
Dus wat je hieronder beweerd is nogal wankel te noemen.

quote:

samenvattend

Onderwerpen als hier geschetst zijn voor een deel aan leden en voorgangers van de traditionele kerk niet besteed.
Droom verder, zij hebben echt ongelijk. Maar de tijd zal het uitwijzen.

Nogmaals ik schrijf hier al een stuk minder, maar ik moet dit geluid laten horen.

Waarom elkaar dood vechten over regels, afspraken, kerkorde, traditie, waarheid, ware kerk, noem maar op.

Als je het zoekwoord Jezus in de diverse topics kiest, blijkt het percentage van dit woord niet heel hoog, het woord leer, regel, tucht, ware kerk, bewijs maar, daarentegen zeer veel.

Er is hier niemand die zegt dat er geen wonderen gebeuren, dat is jou interpretatie van vragen die gesteld worden.
Het is nogal flauw om als er tegengas gegeven wordt te roepen wat jij roept.
Als je nu even op de vragen in wilt gaan?

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #187 Gepost op: januari 14, 2011, 10:19:54 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 januari 2011 om 18:49:
[...]

Atheïsten kunnen ook zo lullen op het EO-forum. Die hebben het daar over groene mannetjes waar in geloofd met worden, waar ze over geschreven hebben en maken zo de christenen belachelijk met hun bijbel.
Hoi Gait;
Als je de draad even tot je had genomen dan kun je begrijpen dat ik dat schreef omdat CG van mening is dat Piebe moet bewijzen dat hij geen genezing ziet. Piebe vraagt heel gewoon aan CG om zijn verhaal te onderbouwen. CG zegt daarop: bewijs maar dat het niet zo is wat ik schrijf. De omgekeerde wereld.
En niet fair naar Piebe toe.
Als CG even de bewijzen wil neerleggen (verklaringen van artsen bijvoorbeeld) dan graag.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #188 Gepost op: januari 14, 2011, 11:25:56 pm »
Waarom wil je dan bewijzen, geloof je ze niet in goed vertrouwen?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #189 Gepost op: januari 14, 2011, 11:27:46 pm »

quote:

Piebe schreef op 14 januari 2011 om 19:30:
[...]

Tja Gaitema, de Joden kregen hun teken ook, al hoe boos en overspelig hen dat maakte en zolang ik geen overtuigend bewijs krijg voor die genezingen zal ik die verhalen met een korrel zout blijven nemen. ;)
Dat is naar mijn inziens behoorlijk kortzichtig, maar wie ben ik.  :Y)

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #190 Gepost op: januari 14, 2011, 11:29:45 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 14 januari 2011 om 19:04:
[...]

correctie:

Kennelijk is het echt een geschenk om het nog steeds te kunnen en te willen geloven.
Goed dat je het zegt, want anders kan er met de leer der uitverkiezing in de hand breedlachend de schouders opgehaald worden  8)7

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #191 Gepost op: januari 14, 2011, 11:37:08 pm »

quote:

gaitema schreef op 14 januari 2011 om 23:27:
[...]

Dat is naar mijn inziens behoorlijk kortzichtig, maar wie ben ik.  :Y)
Piebe geeft alleen maar aan dat de tekenen niet zoveel zeggen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #192 Gepost op: januari 14, 2011, 11:41:16 pm »
Dan zie ik een tegenstelling: ik geloof die getuigenissen en heb geen bewijzen nodig. Piebe wil kennelijk eerst bewijzen zien. volgens mij is dat precies waar Jezus nu op doelde als er gesproken wordt met de woorden: "men wil telkens wonderen en tekenen zien"en "zalig zijn de mensen die geloven, zonder het gezien te hebben."

Vervolgens: "geloof is de zekerheid van de dingen die men hoopt en het bewijs van de dingen die men niet ziet."

Als je praat over geloof, dan spelen bewijzen geen enkele rol.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 11:41:36 pm door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #193 Gepost op: januari 14, 2011, 11:44:55 pm »
ps: iemand die geneest door Jezus, een visioen krijgt van Jezus, openbaring krijgt van Jezus, een droom krijgt van Jezus en bijvoorbeeld engelen ziet van Jezus die weet dat Jezus bestaat en heeft geen bewijzen nodig. De mensen die om bewijzen vragen en deze mensen niet geloven zijn in weze niet zijn probleem.
« Laatst bewerkt op: januari 14, 2011, 11:45:43 pm door gaitema »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #194 Gepost op: januari 15, 2011, 12:48:08 am »

quote:

gaitema schreef op 14 januari 2011 om 23:44:
ps: iemand die geneest door Jezus, een visioen krijgt van Jezus, openbaring krijgt van Jezus, een droom krijgt van Jezus en bijvoorbeeld engelen ziet van Jezus die weet dat Jezus bestaat en heeft geen bewijzen nodig. De mensen die om bewijzen vragen en deze mensen niet geloven zijn in weze niet zijn probleem.

Ow, dus als je onderzoek pleegt en wilt weten hoe de vork in welke steel zit dan hoeft dat niet?
Volgens mij zijn er heel veel valse leraren en verkeerde profeten in deze wereld.
Denk je werkelijk dat satan geen wolf in schaapskleren kan zijn?
En wat denk je van het feit dat Jezus in eerste instantie de mens geneest door te zeggen "je zonden zijn je vergeven" en dat pas daarna de genezing van de verlamde kwam?

Als je zo hard op zoek wilt naar aardse genezing zou dat best wel een belemmering voor de hemelse genezing kunnen worden.

En ja, ik ben sceptisch ondanks (en dat weet jij!!!) dat ik zelf ervaring heb op dit gebied.
Staat in de bijbel bij genezingen "bazuin het rond!!!"?
Nee, er staat dat men zich aan de priester moest tonen en het offer moest brengen.
Er is geen enkele genezing door Jezus waarin de persoon die genezing kreeg de opdracht kreeg om het rond te bazuinen.
Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat Jezus wil genezen in de stilte...

Daarnaast is het pro gedrag van enkelen hier en de negativiteit naar hen die sceptisch zijn wel erg hoog aan het worden.
Alsof je als waar gelovige geen vragen mag stellen bij wat er verteld wordt.
De verhalen van TRIN (Ouweneel en zijn genezingen in Birma) staan wel in een heel vreemd contrast tegenover de bewijzen die er plaatselijk zijn geleverd.
Er zijn daar geen genezingen geweest is uit onderzoek en interview gebleken.
Daarnaast blijf ik er op hameren dat ook het verdwijnen van koppijn door paracetamol een WONDER is.
Ik zeg dus niet dat er geen wonderen zijn. Lees maar even terug.
Ik zeg wel dat ik sceptisch ben maar dat mag kennelijk niet.

Mensen op hun woord geloven?
Ik ken een goochelaar die beweert dat hij vliegtuigen laat verdwijnen. Moet ik dat ook geloven? Ondanks dat de opnamen het lijken te laten zien?

Worden er door bv Zijlstra meetbare wetenschappelijke bewijzen getoond? Zijn mensen ook na een aantal maanden nog genezen? Of is er sprake van een placebo effect (Elle weet daar allicht wel wat van gezien haar medische kennis)?

En waarom die mediageilheid van deze groepen?
Waarom?
Wie staat er centraal?

quote:

De genezingsdienst
Aansluitend aan de preek heb ik ongeveer twee uur lang voor mensen gebeden. Ze bleven maar komen. Met hoofdpijnen, pijn aan de ogen, pijn aan knieën en heupen. Blindheid, doofheid, verlamming door polio, niet kunnen praten. Van baby’s tot oude mannen en vrouwen.
Aan het eind van mijn bezoek las ik in Lucas 9 vers 1-2 de volgende tekst:
1 Hij riep de twaalf bij zich en gaf hun macht en gezag over alle demonen, en de kracht om ziekten te genezen. 2 Daarna zond hij hen uit om het koninkrijk van God te verkondigen en zieken te genezen
Dat is exact wat ik heb gedaan: na de zondagochtend samenkomst zijn we de rest van de week van dorp naar dorp getrokken en hebben we het Koninkrijk van God gepredikt. Daarna hebben we de mensen de handen opgelegd en zieken genezen. Bijna allemaal werden genezen. Twee doven gingen horen, één blinde ging zien, vele kreupelen gingen weer zonder pijn of stok, lopen. Eén been groeide vier centimeter aan. Bij één jongetje en één jonge vrouw die niet konden praten ging de tong los en zij begonnen weer woordjes te praten. Eén jongetje met een door polio verlamde linkerarm kreeg weer kracht in zijn arm en kon voor het eerst in zijn leven zijn hand gebruiken. Ik hielp hem een vuist te maken om met mij te gaan boksen. Dat was genieten!
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is doden opgewekt.
Misschien de volgende keer!!
Ach ja, de ik in deze quote moet vooral als Jezus worden. Nogmaals: waar lezen we hier de grootheid Gods?
Ik ontdek het niet echt, ik ontdek wel een auteur die groots opgeeft van wat hij heeft gedaan. Dit is dan wel een verslag van een EG in Nederland!
IK, IK, IK maar nergens God.

Schandalig dat christenen op deze wijze misleid worden door wolven in schaapskleren.

----
In deze draad zal ik pas reageren als CG ook met de bewijzen komt en eindelijk een eerlijk antwoord geeft op de vragen.
Waarom zou men in de RKK wel met bewijs kunnen komen en in "zijn" kring niet?
Als het werkelijk gebeurd is dan is er wetenschappelijk bewijs.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #195 Gepost op: januari 15, 2011, 02:15:49 am »
Je wilt tekenen zien Riemer en die krijg je als je me mailt naar mijn voorbeelden, maar ik vind het gewoon radicaal fout om in deze om bewijzen te vragen.
Ik hoef toch ook niet te bewijzen dat de God waarin ik geloof bestaat en jij hoeft toch ook niet aan mij te bewijzen dat jouw ervaringen van God komen?

Geloof vraagt niet om bewijzen, maar om vertrouwen.

als dat vertrouwen er al niet is, wat verwacht je dan van bewijzen? Ik kan je wel vertellen: van Jan zijlstra zijn er bewijzen en dat weet je donders goed, maar je mag die man hoe dan ook niet, omdat hij niet gereformeerd is of katholiek is. Hij deugd niet, omdat hij evangelisch is. Het is een stempel, omdat die staat voor de overdoop en liederen als "Heer ik kom tot U!"

Dat is de reden waarom je bewijzen negeerd. GC wees je op de bronnen van die vrouw die al genezen was en dat men dan niet in vertrouwen aan kan nemen van iemand dat die genezen is van doofheid en blindheid en er zo'n agressieve antie evangelische klimaat bestaat en een ontwijkingsgedrag van de topicvraag van wat heb ik jou daar maakt het allemaal niet eenvoudiger.

Het is zinloos, dit. Ik sta iedere keer verstelt van de ongelovelijke naiviteit. Ik denk dat GC gelijk heeft: de wil is er niet in de gereformeerde en katholieke traditionele gezinte om de gave van gebedsgenezing te laten gebeuren en deze groep werkt de mensen die wel deze gaven van Jezus in de gemeente willen toelaten compleet tegen.

De wil is er niet. Wat je ook zegt, de deur blijft potdicht.

Bewijzen die er zijn worden genegeerd. Ik heb het meermalen aangeboden, maar mensen willen het hier niet eens ontvangen. Het enige wat hier gedaan wordt is schoppen, schoppen en nog eens schoppen en de deur dicht houden.

Omdat het heidenen zijn? Nee, omdat we te klein menselijk denken, al zijn we kinderen van God.

zoals ik het al eerder zei: het leger van God bestrijd en bevecht elkaar.

Trin: daar hebben we het niet over. Was het maar dat het niet waar is, maar ook satan geneest.
Van Jomanda zijn er veel genezingswonderen van de handen gekomen. Ik heb er over gelezen en de mensen raakten bezeten.

Bewijzen speelt geen rol. Als je wonderen bewezen hebt hoeft het nog niet van Jezus te zijn. Er zijn bewijzen van oosterse monniken die in een visioen terug waren in hun vorige levens en wat ze omschreven klopte precies met de geschiedenis, alsdus een hervormde dominee bij ons.

Bewijzen vind ik echt vreselijk misplaatst als we praten over getuigenissen. Ik vind het te gek voor woorden dat als de beste vriend van mijn oom die genezen is van kanker elke dag met bewijsmateriaal op zak moet om elke christen die hem niet gewoon op zijn woord wil geloven te overtuigen. Het heeft ook geen nut, want mensen willen gewoon niet.

Anders had ik wel mailtjes ontvangen van forummers hier die maar wat graag die foto's van het genezen meisje uit India op de post willen ontvangen.

Maar men wil er niet aan binnen de rationele christelijke kringen. Men staat er absoluut niet open voor en belemmerd medekerkgangers die de noodzaak ervan inzien voor het evangelisatiewerk ook om zich erin te ontwikkelen.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2011, 02:18:48 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #196 Gepost op: januari 15, 2011, 02:27:06 am »
Het is nog steeds een feit vrees ik: christenen binnen de traditionele kerken verwachten geen gebedsgenezingen meer. Dat was enkel vroeger, constateren ze.

Terug naar waarom mensen genazen. Het heeft geen enkele nut het te zeggen hier, maar voor de herhaling maar weer: waar mensen genazen kwamen meer mensen tot geloof. Lees Handelingen maar. Joden die in de tempel iemand zagen huppelen van blijdschap dat die genezen is! De Grieken wilden zelfs de apostelen als goden aanbidden! Waarop de apostelen iedere keer weer erop wezen dat Jezus hen genezen heeft. Duizenden kwamen erdoor tot geloof! Het ging als een lopend vuurtje.

Genezing en bekering hoort bij elkaar. Ja, volgens mij heeft niemand dat hier ontkent.

De volgorde ben ik het niet helemaal mee eens. velen die genazen zagen daardoor juist dat Jezus de Messias is. De melaatse Samaritaan die als enige terugkwam bij Jezus moest toen pas de uitleg krijgen van wie Jezus is. Hij was al genezen en kwam in het gesprek later met Jezus pas achter wie Jezus nu precies is.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2011, 02:44:58 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #197 Gepost op: januari 15, 2011, 02:36:17 am »
Voor de lezers die me blijven verwijten dat ik enkel wonderen zou willen zien: het is me niet te doen om de wonderen, maar om de bekeringen!

Nogmaals voor de verheldering: het is een evangelisatiemiddel waarin Jezus zelf aan het werk is en ons als doorgeefluiken gebruikt! Wie Jezus leert kennen, weet vanzelf van zijn redding van onze zonden en vervuld ons met de reinigende Geest van liefde, wijsheid en kracht!
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2011, 02:46:23 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #198 Gepost op: januari 15, 2011, 02:47:49 am »
Dus weer de vraag: serieus, waarom geneest Jezus binnen de westerse kerken haast niet meer (van vol evangelisch tot aan katholiek toe!) ???????????

grondig christelijk

• Bekijk profiel
Geneest Jezus niet meer?
« Reactie #199 Gepost op: januari 15, 2011, 07:27:49 am »
Riemer,

je moet mij niet een slachtofferrol aanmeten die je zelf vertoond. je komt met onterechte verwijten naar mij.
Ik ben degene die duidelijkheid geeft over mijn standpunt, pas als ik wat prikkelender schrijf reageer je wat inhoudelijker met als gevolg dat je gaat schieten.
« Laatst bewerkt op: januari 15, 2011, 07:59:52 am door grondig christelijk »