quote:
gaitema schreef op 14 januari 2011 om 23:44:ps: iemand die geneest door Jezus, een visioen krijgt van Jezus, openbaring krijgt van Jezus, een droom krijgt van Jezus en bijvoorbeeld engelen ziet van Jezus die weet dat Jezus bestaat en heeft geen bewijzen nodig. De mensen die om bewijzen vragen en deze mensen niet geloven zijn in weze niet zijn probleem.
Ow, dus als je onderzoek pleegt en wilt weten hoe de vork in welke steel zit dan hoeft dat niet?
Volgens mij zijn er heel veel valse leraren en verkeerde profeten in deze wereld.
Denk je werkelijk dat satan geen wolf in schaapskleren kan zijn?
En wat denk je van het feit dat Jezus in eerste instantie de mens geneest door te zeggen "je zonden zijn je vergeven" en dat pas daarna de genezing van de verlamde kwam?
Als je zo hard op zoek wilt naar aardse genezing zou dat best wel een belemmering voor de hemelse genezing kunnen worden.
En ja, ik ben sceptisch ondanks (en dat weet jij!!!) dat ik zelf ervaring heb op dit gebied.
Staat in de bijbel bij genezingen "bazuin het rond!!!"?
Nee, er staat dat men zich aan de priester moest tonen en het offer moest brengen.
Er is geen enkele genezing door Jezus waarin de persoon die genezing kreeg de opdracht kreeg om het rond te bazuinen.
Het zou best wel eens zo kunnen zijn dat Jezus wil genezen in de stilte...
Daarnaast is het pro gedrag van enkelen hier en de negativiteit naar hen die sceptisch zijn wel erg hoog aan het worden.
Alsof je als waar gelovige geen vragen mag stellen bij wat er verteld wordt.
De verhalen van TRIN (Ouweneel en zijn genezingen in Birma) staan wel in een heel vreemd contrast tegenover de bewijzen die er plaatselijk zijn geleverd.
Er zijn daar geen genezingen geweest is uit onderzoek en interview gebleken.
Daarnaast blijf ik er op hameren dat ook het verdwijnen van koppijn door paracetamol een WONDER is.
Ik zeg dus niet dat er geen wonderen zijn. Lees maar even terug.
Ik zeg wel dat ik sceptisch ben maar dat mag kennelijk niet.
Mensen op hun woord geloven?
Ik ken een goochelaar die beweert dat hij vliegtuigen laat verdwijnen. Moet ik dat ook geloven? Ondanks dat de opnamen het lijken te laten zien?
Worden er door bv Zijlstra meetbare wetenschappelijke bewijzen getoond? Zijn mensen ook na een aantal maanden nog genezen? Of is er sprake van een placebo effect (Elle weet daar allicht wel wat van gezien haar medische kennis)?
En waarom die mediageilheid van deze groepen?
Waarom?
Wie staat er centraal?
quote:
De genezingsdienst
Aansluitend aan de preek heb ik ongeveer twee uur lang voor mensen gebeden. Ze bleven maar komen. Met hoofdpijnen, pijn aan de ogen, pijn aan knieën en heupen. Blindheid, doofheid, verlamming door polio, niet kunnen praten. Van baby’s tot oude mannen en vrouwen.
Aan het eind van mijn bezoek las ik in Lucas 9 vers 1-2 de volgende tekst:
1 Hij riep de twaalf bij zich en gaf hun macht en gezag over alle demonen, en de kracht om ziekten te genezen. 2 Daarna zond hij hen uit om het koninkrijk van God te verkondigen en zieken te genezen
Dat is exact wat ik heb gedaan: na de zondagochtend samenkomst zijn we de rest van de week van dorp naar dorp getrokken en hebben we het Koninkrijk van God gepredikt. Daarna hebben we de mensen de handen opgelegd en zieken genezen. Bijna allemaal werden genezen. Twee doven gingen horen, één blinde ging zien, vele kreupelen gingen weer zonder pijn of stok, lopen. Eén been groeide vier centimeter aan. Bij één jongetje en één jonge vrouw die niet konden praten ging de tong los en zij begonnen weer woordjes te praten. Eén jongetje met een door polio verlamde linkerarm kreeg weer kracht in zijn arm en kon voor het eerst in zijn leven zijn hand gebruiken. Ik hielp hem een vuist te maken om met mij te gaan boksen. Dat was genieten!
Het enige wat ik nog niet heb gedaan is doden opgewekt.
Misschien de volgende keer!!
Ach ja, de ik in deze quote moet vooral als Jezus worden. Nogmaals: waar lezen we hier de grootheid Gods?
Ik ontdek het niet echt, ik ontdek wel een auteur die groots opgeeft van wat hij heeft gedaan. Dit is dan wel een verslag van een EG in Nederland!
IK, IK, IK maar nergens God.
Schandalig dat christenen op deze wijze misleid worden door wolven in schaapskleren.
----
In deze draad zal ik pas reageren als CG ook met de bewijzen komt en eindelijk een eerlijk antwoord geeft op de vragen.
Waarom zou men in de RKK wel met bewijs kunnen komen en in "zijn" kring niet?
Als het werkelijk gebeurd is dan is er wetenschappelijk bewijs.