Auteur Topic: Openheid en anonimiteit  (gelezen 26396 keer)

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #100 Gepost op: januari 02, 2011, 08:26:20 pm »

quote:

pyro schreef op 02 januari 2011 om 20:22:
[...]
Als ik indrukken krijg bij een bijbeltekst zoals jij beschreef in je poging, zou ik die niet als uitgangspunt hanteren voor tekstverklaring. Ik zou onderzoeken hoe de tekst past in de betekenis van het evangelie. Het gaat in dit geval over de mens, met z'n (al te) menselijke verwachtingen mbt een koninkrijk en een heerser. Voor de verkondiging van het koninkrijk Gods en het ware Messias schap waren zulke verwachtingen niet van toepassing, eerder een struikelblok.
Daar zit dan ook waarschijnlijk het grote verschil tussen de bijbel zien als een boek van mensen als inspiratiebron of de bijbel zien als gegeven door God als absolute waarheid.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #101 Gepost op: januari 03, 2011, 07:11:20 am »
Beste "pyro" en "penguin1978",

Zullen we onze omgang met de Bijbel voor een apart onderwerp bewaren (als jullie geïnteresseerd zijn in mijn visie daarop)?
Is er misschien al een bestaand onderwerp waarop we kunnen aansluiten (en waarin ik me kan inlezen, zodat ik me kan voorbereiden op wat ik losmaak met mijn ketterse ideeën)?

quote:

Voor mij heeft het er vooral mee te maken dat iedereen de bijdragen kan lezen via de zoekmachine.
Ja, de voorzichtigheid komt voort uit de toegankelijkheid van wat je hier schrijft, "penguin1978".
De vraag was waardoor de kwaliteit van de uitwisseling hier wordt beïnvloed.
Je gaf aan dat de kwaliteit daarvan op niet-gemodereerde forums te wensen overlaat.
De vraag hier is openheid (door wie dat aandurft) dan wel anonimiteit tot meer kwaliteit (en minder noodzaak van moderatie) leidt?

quote:

Wat je gelooft bepaalt welke leiding je volgt en met welke toetsing, dus redelijk belangrijk, zou ik zeggen  :)
Dus hoe is dat met geloof en werken; als de vruchten goed zijn, is de boom gezond.
Misschien zijn er diverse vruchtbomen mogelijk en bovendien bosjes andere -niet verhoutende- planten die ook vrucht dragen?
Maar ook dat is misschien meer voor een apart onderwerp.

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2011, 07:11:56 am door wimnusselder »

penguin1978

• Kind van de Alverzoener !!!
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #102 Gepost op: januari 03, 2011, 09:42:06 am »

quote:

wimnusselder schreef op 03 januari 2011 om 07:11:

1. Zullen we onze omgang met de Bijbel voor een apart onderwerp bewaren (als jullie geïnteresseerd zijn in mijn visie daarop)?
Is er misschien al een bestaand onderwerp waarop we kunnen aansluiten (en waarin ik me kan inlezen, zodat ik me kan voorbereiden op wat ik losmaak met mijn ketterse ideeën)?
[...]
2. Ja, de voorzichtigheid komt voort uit de toegankelijkheid van wat je hier schrijft, "penguin1978".
Je gaf aan dat de kwaliteit daarvan op niet-gemodereerde forums te wensen overlaat.
De vraag hier is openheid (door wie dat aandurft) dan wel anonimiteit tot meer kwaliteit (en minder noodzaak van moderatie) leidt?

[...]
Misschien zijn er diverse vruchtbomen mogelijk en bovendien bosjes andere -niet verhoutende- planten die ook vrucht dragen?

Met v&Vriendengroet,

Wim

1. Laat ik geheel aan jou over of je er een topic aan wijdt, zal daar zelf niet in reageren komt uiteindelijk toch neer op: ene topic user geloofd in de bijbel als een boek van mensen met veel inspiratie en de andere user geloofd de bijbel is Gods absolute waarheid ... kunnen we lang en breed over discussieren en aan het eind zal het nog steeds zijn ene user geloofd in de bijbel als boek van mensen met veel inspiratie en de andere user geloofd de bijbel is Gods absolute waarheid ...

2. het citaat waarop je reageert is van pyro, niet van mij! Want zoals ik eerder schreef ga ik niet meer in op alles wat samenhangt mbt gebruik nicknames of echte naam op forums ... en daar blijf ik me aan houden.
fil 2:9- 11 Daarom heeft God Hem ook uitermate verhoogd en Hem de naam boven alle naam geschonken, opdat in de naam van Jezus zich alle knie zou buigen van hen, die in de hemel en die op de aarde en die onder de aarde zijn, en alle tong zou belijden:

pyro

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #103 Gepost op: januari 03, 2011, 10:49:05 am »

quote:

Zullen we onze omgang met de Bijbel voor een apart onderwerp bewaren (als jullie geïnteresseerd zijn in mijn visie daarop)?

Het voegt niets toe om penguin1978 en mij gezamenlijk aan te spreken, omdat we niets gemeenschappelijk hebben. Maar dat terzijde.
Als je een onderwerp over omgang met de bijbel opent, zal je visie ter discussie komen te staan. Dus als dat de aard van interesse is die je op prijs stelt, zou ik zeggen ga gerust je gang.
Je kunt natuurlijk ook de methode toepassen van de typische 'ketter'  (je noemt het woord in je volgende zin tenslotte zelf, he? ut is niet van mij afkomstig   O-)   ) op LB: iedere reactie gebruiken als een kapstok om reclame voor je eigen ideeen aan op te hangen  :P
Maar daarmee zou je wel negativiteit uitlokken.

quote:

Mij niet bekend. Vind je jezelf echt een ketter? Je maakt me bijna nieuwsgierig.

quote:

[...]
Ja, de voorzichtigheid komt voort uit de toegankelijkheid van wat je hier schrijft, "penguin1978".

Moeilijke vraag, omdat ik uberhaupt niet zou deelnemen als het niet anoniem kon. Ik denk dat het moderaat bepalend is voor de gesprekscultuur. Zonder (goed) moderaat krijg je toch een machtsstrijd waarbij mensen elkaar verbaal in de haren vliegen, anoniem of niet.

quote:

[...]

Met v&Vriendengroet,

Wim
Wat bedoel je met die diversificatie in de context van een gezond geloof met goede werken?
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2011, 10:49:22 am door pyro »

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #104 Gepost op: januari 03, 2011, 07:06:54 pm »

quote:

(...)

Beste Wim,
Misschien heb je hier wat aan:
Titaan. in "Behoort BijbelHistorie tot Gods openbaring?"
In dat door Titaan gestarte topic was vooral ik in gesprek met hem.
Een breed overzicht met ruime deelname van verschillende forummers is het niet geworden. Het viel betrekkelijk gauw weer stil.
Op zich zou ik wel geïnteresseerd zijn te horen in hoeverre je in mijn standpunten wat overeenkomst ziet met de jouwe. Ik wist eigenlijk nagenoeg niets van de Quakers en ik moet zeggen dat ik in de dingen die je vertelt wel een mij aansprekende houding zie.
Als wat je gedacht had in het genoemde topic past kun je het natuurlijk ook oppakken en daar nieuwe post plaatsen. Een slot zit er niet op.
M.vr.gr.,
Trajecto

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #105 Gepost op: januari 04, 2011, 07:13:50 am »
Dank je voor de link naar "Behoort BijbelHistorie tot Gods openbaring?", Trajecto.
Het gaat even duren voor ik dat voldoende tot me genomen heb..., ook omdat ik inmiddels geen vakantie meer heb.

Met v&Vriendengroet,

Wim

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #106 Gepost op: januari 08, 2011, 05:32:33 pm »
Ter herinnering:
Ik schreef 3/1/11 7:11:

quote:

"penguin1978" reageerde 9:42:

quote:

1. Laat ik geheel aan jou over of je er een topic aan wijdt, zal daar zelf niet in reageren [...] kunnen we lang en breed over discussieren en aan het eind zal het nog steeds zijn ene user geloofd in de bijbel als boek van mensen met veel inspiratie en de andere user geloofd de bijbel is Gods absolute waarheid ...
"pyro" reageerde 10:49:

quote:

Als je een onderwerp over omgang met de bijbel opent, zal je visie ter discussie komen te staan. Dus als dat de aard van interesse is die je op prijs stelt, zou ik zeggen ga gerust je gang.
[...]
Vind je jezelf echt een ketter? Je maakt me bijna nieuwsgierig.
Trajecto reageerde 19:06:

quote:

Misschien heb je hier wat aan:
Titaan. in "Behoort BijbelHistorie tot Gods openbaring?"
[...]
Op zich zou ik wel geïnteresseerd zijn te horen in hoeverre je in mijn standpunten wat overeenkomst ziet met de jouwe. Ik wist eigenlijk nagenoeg niets van de Quakers en ik moet zeggen dat ik in de dingen die je vertelt wel een mij aansprekende houding zie.
Als wat je gedacht had in het genoemde topic past kun je het natuurlijk ook oppakken en daar nieuwe post plaatsen. Een slot zit er niet op.
Ik heb inmiddels Behoort BijbelHistorie tot Gods openbaring? gelezen en door wat andere actieve onderwerpen gezapt.
Ik ben onder de indruk van de inzet waarmee een aantal van jullie hier discussiëren en die openheid die ik er toch in lees, ondanks de beperkingen.
Ik ben ook blij dat niet alles hier serieus hoeft te zijn (met De Boom als lichtend voorbeeld).
Ik zie een relatief beperkte groep (erg) actieve deelnemers, maar ben ook erg blij dat niet alle geregistreerde gebruikers reageren...

Laat ik dus inderdaad maar de koe bij de horens vatten en HET onderwerp aankaarten dat vroeg of laat toch altijd op zal duiken in gesprekken tussen andersgelovigen: Wat is je hoogste autoriteit en hoe ga je daarmee om?
Ik zou het toch erg op prijs stellen als ook jij daarin zou willen bijdragen, "penguin1978".
Zoals Trajecto 6/8/10 17:31 schreef in Behoort BijbelHistorie tot Gods openbaring? (en "Titaan" 10:17 beaamde):

quote:

"Hij is 969 jaar geworden, geen twijfel mogelijk," zeg je en dit geeft voor mij al aan dat we het qua houding in deze zaken het nauwelijks eens zullen kunnen gaan worden. Maar dat hoeft ook niet. Wellicht valt er toch aan beide kanten wat te leren, nietwaar?

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #107 Gepost op: januari 08, 2011, 07:33:07 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 08 januari 2011 om 17:32:
[...]
[...]
Ik heb inmiddels Behoort BijbelHistorie tot Gods openbaring? gelezen en door wat andere actieve onderwerpen gezapt.
Ik ben onder de indruk van de inzet waarmee een aantal van jullie hier discussiëren en die openheid die ik er toch in lees, ondanks de beperkingen.
Ik ben ook blij dat niet alles hier serieus hoeft te zijn (met De Boom als lichtend voorbeeld).
Ik zie een relatief beperkte groep (erg) actieve deelnemers, maar ben ook erg blij dat niet alle geregistreerde gebruikers reageren...

Niet alles hoeft serieus te zijn, nee, en zoals je kunt zien als je "De Boom" wat doorgekeken hebt, ben ik daar qua aantal posts ruim vertegenwoordigd. Alhoewel ik op zichzelf een serieus ingesteld mens ben vind ik het leuk dat er inderdaad ook plaats is voor wat luchtige vrolijkheid.
De groep gebruikers die regelmatig tot veel post is inderdaad beperkt. Het is wel een mooi aantal, lijkt me. Honderden of zelfs meer die steeds reageren zou toch ook moeilijk werken.

quote:

Laat ik dus inderdaad maar de koe bij de horens vatten en HET onderwerp aankaarten dat vroeg of laat toch altijd op zal duiken in gesprekken tussen andersgelovigen: Wat is je hoogste autoriteit en hoe ga je daarmee om?
Ik zou het toch erg op prijs stellen als ook jij daarin zou willen bijdragen, "penguin1978".
Zoals Trajecto 6/8/10 17:31 schreef in Behoort BijbelHistorie tot Gods openbaring? (en "Titaan" 10:17 beaamde):

quote:

"Hij is 969 jaar geworden, geen twijfel mogelijk," zeg je en dit geeft voor mij al aan dat we het qua houding in deze zaken het nauwelijks eens zullen kunnen gaan worden. Maar dat hoeft ook niet. Wellicht valt er toch aan beide kanten wat te leren, nietwaar?

Met v&Vriendengroet,

Wim
Fijn. Ik ga het eens bekijken en overdenken.

Trajecto

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #108 Gepost op: januari 10, 2011, 05:30:41 pm »
Openheid en anonimiteit

We hebben gezien dat het niet zo eenvoudig eenduidig voor iedereen hetzelfde geldt hoe met deze kwestie om te gaan. Ik denk echter dat er door het eens te bespreken meer zicht voor ons is gekomen hoe een ander die een andere manier kiest toch ook heel begrijpelijk kan zijn in zijn keuze.

Het topic ligt momenteel stil en hierbij: Bedankt iedereen die met dit topic heeft meegedaan.

Er zit geen slot op en als iemand nog iets zeggen wil en wellicht iets aandraagt waardoor we weer verder gaan discussiëren kan dat uiteraard. Ik als topic-starter heb echter maar vast de gelegenheid te baat genomen om eenieder te bedanken.

Trajecto

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #109 Gepost op: januari 21, 2011, 11:33:28 pm »
Beste Trajecto (en anderen),

Op jouw verzoek:

quote:

Ik schreef 15/1 10:52 in De Boom:
De betekenis van dit groeisel is inmiddels veranderd, begrijp ik...
Van boom om tegenaan te kletsen (lopen?) naar snelle uitwisseling die alle kanten uit waaiert...

quote:

Trajecto schreef 15/1
Het is echter vooral een een ontmoetingsplaats geworden voor een grapje, een groet en voor allerlei zaken die zo eens aan elkaar te vertellen zijn. :)

quote:

Ik schreef 15/1 23:14:
Compensatie voor anonimiteit? ;)

quote:

Trajecto schreef 15/1 23:18:
Ehhmm, tja...hmmm :?
Nou, daar kunnen we best een serieuze discussie over gaan houden!

quote:

Ik schreef 16/1 0:01:
Hadden we die niet al gehad?

quote:

Trajecto schreef 16/1 1:22:
Over anonimiteit hebben we het wel gehad.
Maar compensatiegedrag dat verband zou houden met het onderwerp is toch wel weer wat nieuws. Dat was nog geen zaak die in de discussie voorkwam, als ik me goed herinner. En ik zie ook nog niet zo direct dat er duidelijke aanwijzingen voor zoiets zouden zijn, maar jij was degene die nu de hypothese opperde dus...
Ik luister!

Een hypothese test je op passende proefkonijnen, in dit geval forumdeelnemers die niet hun eigen naam gebruiken...
De vraag was dus gericht aan jullie, of die kennelijke behoefte aan informele ontmoeting, een compensatie is voor onpersoonlijkheid die het gevolg is van anonimiteit.
Ik luister! :P
Ik wil nog wel een tendentieuze vraag toevoegen om jullie op weg te helpen:
Waarom geven jullie je zo bloot in De Boom en in andere chat onderwerpen, terwijl je een bijnaam hanteert om niet herkend te worden?
Er worden vakantieplannen uitgewisseld, woonplaatsen, zelfs geboortekaartjes geloof ik...
Misschien is het toch ook gewoon prettiger om open te zijn, om gekend te kunnen worden?
Misschien worden de omgangsvormen er ook elders op het forum prettiger door als meer deelnemers elkaar kennen?

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2011, 11:33:54 pm door wimnusselder »

Trajecto

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #110 Gepost op: januari 22, 2011, 01:41:37 am »
Een nieuw topic was gestart naar aanleiding van de opmerkingen van Wim Nusselder. Dit is inmiddels vervallen en wat post eruit staat hier nog.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2011, 05:55:22 pm door Trajecto »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #111 Gepost op: januari 22, 2011, 01:49:30 am »
Wat een onzin.
De boom is volgens mij een soort cafe waar Jan en alleman komt die even dom van zich af wil praten.
Ken je iedereen in het cafe in je woonwijk?
Nee.

Even het volgende.
Ik vraag mij af hoe Wim in de wachtkamer van de huisarts zit.
"Goedemorgen, wie was de laatste?"
Of, in het geval van Wim die tegen anonimiteit lijkt te zijn:
"Goede morgen, mijn naam is Wim Nusselder, ik geloof zus en zo en ik kom hier voor onderzoek naar mijn dikke teen want.... En wat is uw naam?"

Compensatiegedrag?
Lijkt me iets te overdreven.
Ik zou de vraag durven stellen wat iemand aan het compenseren is als hij / zij dit soort domme dingen vraagt.
Er zijn wel betere zaken om je druk over te maken lijkt mij :)
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #112 Gepost op: januari 22, 2011, 01:54:08 am »
Ik vraag me af waar je je druk om maakt Wim.
Er is dus kennelijk minder anonimiteit dan jij eerder dacht te moeten veronderstellen. Vanuit jouw optiek zou ik dan juist blij zijn.
Vanwaar dit moeilijke denken?
Bespaar je de moeite en accepteer dat een ieder zijn eigen keuze maakt.
En zolang dat niet tegen de integriteit van de ander ingaat lijkt mij dat jij daar achter zult staan.

Trajecto

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #113 Gepost op: januari 22, 2011, 02:03:17 am »
(niet actueel meer; vervallen)
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2011, 05:57:29 pm door Trajecto »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #114 Gepost op: januari 22, 2011, 07:16:22 am »
haha, ik hoop dat we ons in de hemel wel aan elkaar voorstellen als we binnen komen wandelen......zo van

Hoi, ik ben er net
zo blijkt, dus toch gered,
ik ben Peter T
oorspronkelijk GKV
maar ik was niet van die strakke leer
dus betrachtte ik het als evangelisch nog een keer
ik ben blij dat we elkaar zien
wat ik me afvraag bovendien
heb jij dat ene forum ook bezocht
en was je ook te zeer verknocht
zodat je elke dag daar las en en soms wat schreef
tjonge, wat gingen we soms toch te keer
maar dat hoeft nu dus niet meer
nu wonen we samen in Zijn Koninkijk,
want we hadden allebei niet in t geheel gelijk.
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2011, 07:18:24 am door grondig christelijk »

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #115 Gepost op: januari 22, 2011, 08:44:26 am »
Beste Riemer,

quote:

Je schreef 22/1 1:54:
Ik vraag me af waar je je druk om maakt Wim.

Om van alles, maar hier niet (meer) om.
Zoals je kunt lezen was het onderwerp wat mij betreft voldoende besproken.

Ik gaf Trajecto een steekje onder water met een vette knipoog in "De Boom".
Hij wilde daar een serieuze discussie over, ook nog nadat ik tegenspartelde.
Ik ben blij dat hij daar nu zelf verantwoordelijkheid voor heeft genomen door er een apart onderwerp van te maken.

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2011, 08:45:09 am door wimnusselder »

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #116 Gepost op: januari 22, 2011, 09:15:14 am »
Een leuk gedicht, "grondig christelijk"!
Ken je dit verhaal over hemel en hel?
(naverteld van een preek van m'n vader, zo'n 35 jaar geleden)

Stel je een grote zaal voor, met allemaal lange tafels, overladen met het heerlijkste eten en drinken.
Aan beide kanten van die tafels zitten rijen mensen.
Alleen, wat vervelend nu toch, ze kunnen hun rug en hun armen niet buigen.
Ze kijken verlangend naar al dat heerlijks en lijden honger.
Dat is de hel.

Stel je nogmaals een grote zaal voor, met allemaal lange tafels, overladen met het heerlijkste eten en drinken.
Aan beide kanten van die tafels zitten rijen mensen.
Alleen, wat vervelend nu toch, ze kunnen hun rug en hun armen niet buigen.
Ieder bedient zijn overbuurman of -vrouw en is gelukkig.
Dat is de hemel.

Wat als dat -zoals mijn vader vervolgens uitlegde- metaforen zijn voor wat we kunnen maken van het hiernumaals?
Is het dan niet handiger om elkaar beter te leren kennen, om elkaar het vertrouwen te kunnen geven dat nodig is om je te laten bedienen?

Met v&Vriendengroet,

Wim
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2011, 03:21:42 pm door wimnusselder »

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #117 Gepost op: januari 22, 2011, 09:26:58 am »
Beste Riemer,

quote:

Je noemde dit onderwerp 22/1 1:49 onzin:
De boom is volgens mij een soort cafe waar Jan en alleman komt die even dom van zich af wil praten.
Ken je iedereen in het cafe in je woonwijk?
Nee.

Café's zijn mij te lawaaierig.
(Ik ben doof aan één oor.)
Daar kom ik dus zelden of nooit.
Als je in dat café je buren en je winkeliers en je mede-kerkleden tegenkomt, neem ik aan dat je ze wél kent.
Niet iedereen hoeft elkaar te kennen om de sfeer in die woonwijk (ook buiten dat café) te verbeteren.

quote:

Even het volgende.
Ik vraag mij af hoe Wim in de wachtkamer van de huisarts zit.
"Goedemorgen, wie was de laatste?"
Of, in het geval van Wim die tegen anonimiteit lijkt te zijn:
"Goede morgen, mijn naam is Wim Nusselder, ik geloof zus en zo en ik kom hier voor onderzoek naar mijn dikke teen want.... En wat is uw naam?"

Ik vind het toch wel handig dat die huisarts een dossier van me heeft met naam, toenaam en m'n hele ziektegeschiedenis.
(Al was het maar omdat het jaren geleden is dat ik daar langs ben geweest en hij inmiddels zijn praktijk zelfs heeft overgedaan aan een opvolger.
Mijn dochter stelde die opvolger, ook al weer enige tijd geleden, aan me voor toen we beiden voor de toonbank stonden van de natuurvoedingswinkel waar m'n dochter op zaterdags werkte.)

quote:

Compensatiegedrag?
Lijkt me iets te overdreven.
Tuurlijk, vandaar de smiley die ik er bij zette.

quote:

Ik zou de vraag durven stellen wat iemand aan het compenseren is als hij / zij dit soort domme dingen vraagt.
Die durft!  :)

quote:

Er zijn wel betere zaken om je druk over te maken lijkt mij

Dat doe ik ook; ik ben benieuwd of je het er wél mee eens bent dat díé het waard zijn om me druk over te maken.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #118 Gepost op: januari 22, 2011, 11:56:10 am »
Modbreak:
Topics samengevoegd. Lijkt me niet nuttig om 2 draden over vrijwel hetzelfde onderwerp te hebben.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #119 Gepost op: januari 22, 2011, 02:02:16 pm »

quote:

wimnusselder schreef op 22 januari 2011 om 09:26:

Ik vind het toch wel handig dat die huisarts een dossier van me heeft met naam, toenaam en m'n hele ziektegeschiedenis.
(Al was het maar omdat het jaren geleden is dat ik daar langs ben geweest en hij inmiddels zijn praktijk zelfs heeft overgedaan aan een opvolger.
Mijn dochter stelde die opvolger, ook al weer enige tijd geleden, aan me voor toen we beiden voor de toonbank stonden van de natuurvoedingswinkel waar m'n dochter op zaterdags werkte.)
Ik schreef wachtkamer....

quote:

Die durft!  :)
Goed he?  O-)
[...]

quote:

Dat doe ik ook; ik ben benieuwd of je het er wél mee eens bent dat díé het waard zijn om me druk over te maken.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Waarom zou ik een oordeel moeten vellen over de dingen die jij in die ene draad belangrijk vindt?
Ik had al aangegeven hoe ik daar tegenover stond.

Een forum is voor mij net zoiets als een passantenhal.
Soms heb je grondige gesprekken soms weer niet. Soms heeft iemand een naam, soms weer niet.
Kwestie van accepteren. Je kiest er per saldo voor om hier te komen en zo gaat het hier nu eenmaal.
Ik neem aan dat je op het perron ook niet verwacht dat iedereen een naambordje draagt  :+
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2011, 02:03:09 pm door Riemer Lap »

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #120 Gepost op: januari 22, 2011, 03:02:25 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 22 januari 2011 om 14:02:

Ik neem aan dat je op het perron ook niet verwacht dat iedereen een naambordje draagt  :+
op het perron komen niet per definitie christenen van allerlei allooi samen, hier in het algemeen wel...
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2011, 03:03:03 pm door grondig christelijk »

Trajecto

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #121 Gepost op: januari 22, 2011, 03:28:45 pm »
Nou mensen, zo kan het wel weer!
Ik had gedacht dat een topic over compensatiegedrag en frustraties e.d. wel aardig zou wezen. Maar helaas! De moderatie vind het niks en Wim biecht op dat het slechts plagerij was.
@ Wim, ik vond het ook wel wat raar maar je komt steeds serieus over, dus ik dacht dat je het meende. De kwestie van anonimiteit heb je vermoedelijk ook maar wat opgeblazen, neem ik aan.

Nou de dingen die ik had gedacht te zeggen in het nieuwe topic zijn hier niet opportuun dus die vervallen gewoon.
Beetje jammer voor mij als topic-starter dat mijn oude topic met een valse noot moet eindigen, maar het zij zo.

Iedereen bedankt die meedeed; dit is dan denk echt wel de afsluiting.

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #122 Gepost op: januari 22, 2011, 03:36:19 pm »
Beste Riemer,

quote:

Je schreef 22/1 14:02:
Een forum is voor mij net zoiets als een passantenhal.
Soms heb je grondige gesprekken soms weer niet. Soms heeft iemand een naam, soms weer niet.
Kwestie van accepteren. Je kiest er per saldo voor om hier te komen en zo gaat het hier nu eenmaal.

Ik neem een forum als dit kennelijk iets serieuzer dan jij.
Vergelijkbaarder met de doktersspreekkamer dan met de wachtkamer.
Vergelijkbaarder met de trein waarin ik -met een zelf uitgekozen reisgezelschap- op weg ben dan met het perron.
Dat neemt niet weg dat ik natuurlijk wel gewoon accepteer dat ik niet de gang van zaken hier bepaal.
De manier waarop het hier gaat kán veranderen, zo is mijn ervaring in forums.

quote:

quote:

quote:

Er zijn wel betere zaken om je druk over te maken lijkt mij.
Waarom zou ik een oordeel moeten vellen over de dingen die jij in die ene draad belangrijk vindt?
Ik had al aangegeven hoe ik daar tegenover stond.

De impliciete vraag die ik je stelde was natuurlijk een andere: vind je me nog wel aardig, Riemer, als zaken waar ik me druk over lijk te maken (wat allemaal wel meeviel) jou zo onbelangrijk voorkomen?  _O_

Met v&Vriendengroet,

Wim

wimnusselder

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #123 Gepost op: januari 22, 2011, 03:45:39 pm »
Beste Trajecto,

quote:

Je bent daar (15:28) wat mij betreft wat te snel mee.
Nou mensen, zo kan het wel weer!
Ik had gedacht dat een topic over compensatiegedrag en frustraties e.d. wel aardig zou wezen.
"Wel aardig", ja, helemaal mee eens, maar niet iets waarom ik "me druk maak", zoals Riemer suggereerde.

quote:

Maar helaas! De moderatie vind het niks
"Pooh" sprak zich in mijn beleving niet uit over het (inhoudelijke) belang van het onderwerp, maar over de afsplitsing ervan door joiu.

quote:

en Wim biecht op dat het slechts plagerij was.

Niet 'slechts plagerij'; inderdaad geen grap zonder serieuze ondertoon bij mij.
En daar mag van mij ook best over verder gepraat worden (en daar doe ik dan dus ook gewoon aan mee, zoals je zag), maar het hoefde van mij niet.

quote:

@ Wim, ik vond het ook wel wat raar maar je komt steeds serieus over, dus ik dacht dat je het meende. De kwestie van anonimiteit heb je vermoedelijk ook maar wat opgeblazen, neem ik aan.
Nee, het (zelf) niet anoniem willen blijven is een hoogst serieuze zaak voor mij.

quote:

Nou de dingen die ik had gedacht te zeggen in het nieuwe topic zijn hier niet opportuun dus die vervallen gewoon.

Ik lees ze graag.
Als je weinig belangstelling van anderen verwacht, kan het ook per e-mail.

Met v&Vriendengroet,

Wim

Trajecto

• Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #124 Gepost op: januari 22, 2011, 06:58:02 pm »
@ Wim
Ik verwacht hier in dit topic geen belangstelling voor nieuwe zaken, nee.
Daar ga ik geen tijd in steken, dus.
(E-mail volgt, maar verwacht hem niet dit weekend nog.)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
Openheid en anonimiteit
« Reactie #125 Gepost op: januari 22, 2011, 08:08:21 pm »
@ Wim: je schreef:

quote:

Dat je daar iets anders mee bedoelt zou best kunnen maar ik lees toch echt wat je zelf schrijft.
En volgens mij doet het er helemaal niet zo toe of ik vind dat het belangrijk is dat jij je druk maakt over die andere dingen.

En ook "aardig"  vinden is helemaal niet relevant op een forum.
Ik vind in de regel iedereen wel aardig. Variërend van aardig irritant tot aardig vriendelijk.  O-) En zelfs dat verschilt per persoon per situatie of onderwerp.
Dus maak je niet te druk om mijn of andermans oordeel want het voegt niets toe aan de kwaliteit van je forumleven en zal er ook niets aan af doen. :+