Auteur Topic: Bidden en preken over Israël  (gelezen 102238 keer)

Adinomis

• Bekijk profiel
Bidden en preken over Israël
« Reactie #1200 Gepost op: januari 18, 2013, 11:26:53 am »

quote:

HarryK schreef op 18 januari 2013 om 00:28:
• Maar dan deze opmerking:
"God sloot met Israël alle verbonden (behalve de verbonden uit de tijd voordat Israël bestond) – met geen ander land!".
De hoofdzin lijkt te kloppen, maar let op die tussenzin tussen haakjes die er zo even terloops is neergezet alsof die eerdere verbonden er niet toe doen.
Wat te denken van het verbond met de hele wereld vlak na de zondvloed?!
Wat te denken van de moederbelofte, die we toch mogen uitleggen als een belofte voor de hele wereld?
Wat te denken van de eerste belofte aan Abram: Gen. 12:2-3 (HSV) "Ik zal u tot een groot volk maken, u zegenen en uw naam groot maken; en u zult tot een zegen zijn. Ik zal zegenen wie u zegenen, en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden."
Om het even zo te zeggen: God begint met reddingsplannen voor en verbonden met de hele wereld.
En 'pas daarna' met Israël.
God had inderdaad een reddingsplan met de hele wereld. Hij riep Abraham.... en nu worden alle gelovigen in de wereld kinderen van Abraham genoemd, op grond van de bijbel. God riep Abraham en in de lijn van geslachten vervolgens Izak en Jacob. Dat is de duidelijke lijn van Gods reddingsplan voor de wereld. Israël werd geroepen om een licht voor de wereld te zijn, wat uitmondde in het Licht: Jezus Christus. Dit profeteerde Simeon toen het kind Jezus in de tempel werd voorgesteld aan de Here. Ook Jesaja profeteerde meermalen hiervan.
Dus God koos een volk om een lanceerbasis te zijn voor het heil van de wereld. Dat was een vervolg op Gods bemoeienis in eerdere tijden.

quote:

• Vervolgens:
"Waar komt het heil vandaan? Uit de Joden. Geen Joden – geen redding! Mijn totale geestelijke erfenis, iedere zegen die ik in mijn leven geniet, heb ik te danken aan het Joodse volk."
Het begint met een citaat uit Johannes 4:22 "want de zaligheid is uit de Joden."
Daar kan ik het moeilijk mee oneens zijn.
Maar vervolgens worden conclusies getrokken uit deze tekst:
- Geen Joden - geen redding.
- Ik heb mijn totale geestelijke erfenis te danken aan het Joodse volk.
Alsof dit hetzelfde is als wat God zegt.
Nou, echt niet.

Ik heb alles te danken aan God, aan Christus.
NIET aan het Joodse volk.
Alleen omdat Jezus UIT DE JODEN is, wil nog niet zeggen dat de Joden 'met de eer kunnen gaan strijken' van Jezus' offer?!
Ik ben een kind van God in (of door) Christus, zo leert mij de bijbel.
Niet "In (of door) de Joden".
Het gaat inderdaad te ver als we zeggen dat we behalve Jezus het volk van de Joden nodig hebben voor onze verlossing. Maar Jezus staat niet los van dat volk, net zo als de bijbel niet los staat van Jezus. Als we op Hem zijn vertrouwen hebben gesteld is het toch niet meer dan vanzelfsprekend dat we ons gaan interesseren in Zijn Woord, in Zijn volk? Het zou zelfs ook te ver gaan als we zouden zeggen dat we de hele inhoud van de bijbel nodig hebben voor onze verlossing. Onze verlossing ligt in het offer van de persoon Jezus Christus. Niets meer en niets minder.
Niet Jezus en de kerk
Niet Jezus en Maria
Niet Jezus en de bijbel
Niet Jezus en het Joodse volk
Niet Jezus en nog wat....
Onze verlossing ligt alleen in de persoon van Jezus. Maar dat betekent niet dat de andere aspecten er niet toe doen. Vooral het zich verdiepen in de bijbel en in het Joodse volk kan het geloof versterken en ons een beter inzicht erin geven. Het is er onlosmakelijk mee verbonden en niet los verkrijgbaar.

quote:

Hij gaat verder: "Zonder de Joden waren er geen aartsvaders, geen profeten, geen bijbel, geen Verlosser. Hoeveel heil heb ik zonder de Joden? Niets!"
Onzin, want al VOORDAT de Joden bestonden, had God al de moederbelofte gegeven, en had hij al aan Abram beloofd dat in Abram ALLE VOLKEN zouden worden gezegend.
God heeft daarvoor de weg van de Joden + aartsvaders + profeten + Jezus gekozen.
Hij had ook een andere weg kunnen kiezen.
Dat het via de Joden is gegaan, maakt de Joden bijzonder.
Maar nu niet alle eer alsof "de Joden" het hebben geregeld.

Nee,
Ook al denk ik dat Israël een bijzonder volk is, en dat daar veel over te zeggen valt vanuit de bijbel, als dat op deze manier gebeurt, heeft het nul komma nul waarde.
Over "mooiklinkende redeneringen" gesproken.
Dat wat je citeert van Derek Prince komt overeen met Rom. 9:4-5.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1201 Gepost op: januari 18, 2013, 11:51:57 am »

quote:

Pottenbakker schreef op 17 januari 2013 om 23:19:
[...]

Beste Learsi,
Ik moet steeds "meer", mijn best doen om nog iets van jou te lezen!
Toen je starte met jou bijdragen, vond ik ze goed en had er plezier in om ze te lezen.
Maar nu heb ik het gevoel, dat je gewoon bezig bent, om "mij" te misleiden!
En dat gevoel zit mij niet lekker.

Blijf alles gewoon toetsen aan Zijn letterlijke Woord....en neem niets zomaar van mij of wie dan aan ! Dat vraag ik van niemand. Wel om kerkleer (indien van toepassing) ondergeschikt te maken aan de Schrift.

Daarom het volgende, ter overdenking.
Hier zie je dat de Here Jezus vervult wat hij zegt in Joh.6 waar hij zich het brood des levens noemt. We lezen daar in de verzen 37-40: ”alles wat mij de Vader geeft, zal tot mij komen, en wie tot mij komt zal ik geenszins uitwerpen. Want ik ben van de hemel nedergedaald, niet om mijn wil te doen, maar de wil van Hem, die mij gezonden heeft, dat ik van alles wat Hij mij gegeven heeft, niets verloren late gaan, maar het opwekken ten jongste dage. Want dit is de wil mijns Vaders, dat een ieder, die de Zoon aanschouwt en in hem gelooft, eeuwig leven hebbe, en ik zal hem opwekken ten jongste dage. "Halleluja."
Hopelijk bezef je nu, dat er absoluut geen tweede Israel zal komen. Maar dat deze dag komt als een dief in de nacht. Wees daarom ten alle tijde, bereid HEM te ontmoeten als HIJ komt.
Een hartelijke groet.[/quote]

De aangedragen vers sluit perfect aan bij Ezechiel 37:
Israël zal worden opgewekt uit de dood en heel Israël zal de Heilige Geest van geloof ontvangen van Vader G'd.

Tel daar Zacharia 12 bij:
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.
11 Op die dag zal in Jeruzalem de rouwklacht groot zijn, zoals de rouwklacht van Hadad-Rimmon in het dal van Megiddo.
12 Het land zal rouw bedrijven, elk geslacht afzonderlijk: het geslacht van het huis van David afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van het huis van Nathan afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk,
13 het geslacht van het huis van Levi afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van Simeï afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk,
14 al de overige geslachten: elk geslacht afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk.

--> De rouwklacht zal in Jeruzalem groot zijn, niet in ome of Amsterdam.
--> Het Land Israel zal rouwen, om wat ze hebben gedaan.
--> Ieder geslacht (weer de nakomelingen dus) alle 12 stammen van Israël.

Jeremia 29 - G'd beloofd dat Israël Hem zal aanroepen en dat Hij zal luisteren naar hen.
12 Dan zult u Mij  aanroepen en heengaan, u zult tot Mij bidden en Ik zal naar u luisteren.

Deuteronomium 4
29 Dan zult u daar de HEERE, uw God, zoeken en u zult Hemvinden, als u Hem met heel uw hart en met heel uw ziel zoekt.
--> Wederom de Belofte van G'd dat Ismael Hem zal zoeken en vinden.
30 Wanneer gij in angst zult zijn, en u al deze dingen zullen treffen; in het laatste der dagen, dan zult gij wederkeren tot den HEERE, uw God, en Zijn stem gehoorzaam zijn.
--> Weer de Belofte dat Israël zal wederkeren tot de Heer en Zijn stem gehoorzaam zal zijn
31 Want de HEERE, uw God, is een barmhartig God; Hij zal u niet loslaten, en u niet te gronde richten; Hij zal het verbond met uw vaderen, dat Hij onder ede met hen gesloten heeft, niet vergeten.
--> G'd zal het doen omwille van Zijn belofte aan Jacob, want Zijn Beloften zijn Eeuwig !

Het gaat dus JUIST over Israël bij de wederkomst van Jezus Christus als Messias voor Israël. Daarom ook is Zijn offer gebracht in Israël en zal Jezus wederom naar Israël keren en niet naar Rome.
Maar helaas menen teveel broeders onder ons nog onterecht dat we als "stiefkind" het lievelingetje zijn, omdat de kerkvaders ons dat zo valselijk hebben geleerd.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1202 Gepost op: januari 18, 2013, 11:56:58 am »

quote:

Zolderworm schreef op 17 januari 2013 om 23:47:

Het is niet mijn beeld, het is zijn beeld. Hij beschouwt God als een gratis verzekeringsmaatschappij en een strenge schoolmeester. Niet ik.

Learsi ook niet, die beschrijft G-d namelijk zoals Hij zich in de Schrift openbaart  :)

quote:

Hij is degene die God zo beschrijft en ik vervolgens vind het beledigend voor God.
Hoe kan je nu iets beledigend vinden voor iemand die volgens jou niet eens echt bestaat :? ?

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1203 Gepost op: januari 18, 2013, 12:14:52 pm »

quote:

HarryK schreef op 18 januari 2013 om 00:28:
[...]

Ik heb ook even die link bekeken van Derek Prince over "Van wie is het land".
Om precies te zijn: het eerste deel.
Daarin stonden een paar opmerkingen die mij zo onzinnig lijken, dat ik al geen zin meer heb ook me helemaal te gaan verdiepen in de uitleg van de profetieën die daarna komen.

Ik noem er toch even een paar, ook al is Derek hier niet aanwezig om antwoord te geven.

Derek Prince is al 10 jaar bij de Heer ! :)

Citaat
Hij begint met aan te geven waarom Israël uniek is.
Enkele interessante trivia en opmerkingen uit de bijbel.

quote:

• Vervolgens:
"Waar komt het heil vandaan? Uit de Joden. Geen Joden – geen redding! Mijn totale geestelijke erfenis, iedere zegen die ik in mijn leven geniet, heb ik te danken aan het Joodse volk."
Het begint met een citaat uit Johannes 4:22 "want de zaligheid is uit de Joden."
Daar kan ik het moeilijk mee oneens zijn.
Maar vervolgens worden conclusies getrokken uit deze tekst:
- Geen Joden - geen redding.
- Ik heb mijn totale geestelijke erfenis te danken aan het Joodse volk.
Alsof dit hetzelfde is als wat God zegt.
Nou, echt niet.

Echt wel !
Immers uit het Uitverkoren volk Israël uit dat Ene Joodse geslacht, heeft G'd Jezus Christus als een Jood in het vlees laten komen. Dus zonder de Joden was er geen Jezus Christus geweest, omdat de niet Joodse volken (heidenen) helemaal niet voldoen konden aan de gestelde eisen van G-d. Dus daarom zonder de Joden geen heil en geen redding.

quote:

Ik heb alles te danken aan God, aan Christus.
NIET aan het Joodse volk.
Alleen omdat Jezus UIT DE JODEN is, wil nog niet zeggen dat de Joden 'met de eer kunnen gaan strijken' van Jezus' offer?!
Dat doen ze ook niet, maar uit de nog zondiger heidenen kon G-d onmogelijk Jezus laten voortkomen. Die eer is dus niet aan de Joden, maar aan G'd, dat Hij uit de Joden Jezus in het vlees heeft laten komen om het offer te brengen, in eerste plaats voor Israël zelf, omdat zij worstelden met de Wet. Die Wet hadden de heiden zondaars immers niet eens gekregen. Die Genade is OOK aan ons heidenen geschonken, wat het evangelie is.
Handelingen 11
18 En als zij dit hoorden, waren zij tevreden, en verheerlijkten God, zeggende: Zo heeft dan God ook den heidenen de bekering gegeven ten leven!

quote:

Ik ben een kind van God in (of door) Christus, zo leert mij de bijbel.
Niet "In (of door) de Joden".

Dat is ook niet wat Derek Prince stelt. Die stelt dat de Joden en OOK wij christenen uit de heidenen, kinderen van G'd zijn in en door Christus.

quote:

Hij gaat verder: "Zonder de Joden waren er geen aartsvaders, geen profeten, geen bijbel, geen Verlosser. Hoeveel heil heb ik zonder de Joden? Niets!"
Onzin, want al VOORDAT de Joden bestonden, had God al de moederbelofte gegeven, en had hij al aan Abram beloofd dat in Abram ALLE VOLKEN zouden worden gezegend.

Ja maar het bleef ontoereikend, want Abraham bracht tegen de Wil van G-d in in een poging van satan om het heilsplan van G-d dwars te zitten, ismael voort. Ook bij Isaac speelde zich dat af, de satan "kroop" voor met Esau, in een poging Esau het eerst geboorterecht te geven. Maar G-d haatte Esau en koos Jacob.
Pas bij Jacob was het goed genoeg om het definitieve Israël te starten, met alle 12 kinderen die de 12 stammen van Israël werden.
Dus Derek Prince had gelijk.
Niet voor niets noemt G-d Israël en erenaam in Jesaja 44
5 De een zal zeggen: Ik ben van de HEERE,
een ander zal zich noemen met de naam Jakob,
weer een ander zal met zijn hand schrijven: Van de HEERE,
en de erenaam Israël aannemen.

quote:

God heeft daarvoor de weg van de Joden + aartsvaders + profeten + Jezus gekozen.
Hij had ook een andere weg kunnen kiezen.
Dat het via de Joden is gegaan, maakt de Joden bijzonder.
Maar nu niet alle eer alsof "de Joden" het hebben geregeld.

Dat is wederom niet war Derek stelt !
G-d heeft het allemaal door en via de Joden geregeld, aan Hem alle Eer !

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1204 Gepost op: januari 18, 2013, 12:26:20 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 januari 2013 om 00:59:
[...]
 Ik denk niet dat de beste man er last van heeft: hij heeft goed geleefd van zijn "vloek en zegen evangelie".
Beslist geen christen die man! Vreselijke teksten heeft hij de wereld in geholpen alsof hij de waarheid kende.
Op toetsalles kun je wel wat ontdekken over Derek.
Ik heb wel teksten van hem gelezen en vrij snel kromden mijn tenen over de manier waarop hij met de bijbel om is gegaan.
En dan is het hier vreemd om een zgn bijbel-getrouwe te ontmoeten die juist deze man aanhaalt: Derek Prince heeft het Woord van God duidelijk verkracht om er zelf beter van te worden (en hij stierf niet in een staat van armoede heb ik  onlangs begrepen.....)

Derek Prince begreep al heel snel dat kerken en kerkstromingen niemand redden. Dat stak hij dan ook nooit onder stoelen of banken, voor Derek was het Woord van G-d het enige dat gezag had.
Daarom ook gaat zijn bediening over alle kerkstromingen heen en bereikt zijn DPM wereldwijd velen met het Woord. Uiteraard maakt zo iemand vijanden binnen de gevestigde orde.

Eerst door de vele fouten binnen onze traditionele kerken aan de orde te stellen op basis van het Woord, zoals de kinderdoop door nat sputteren, wat in de Schrift nergens voorkomt en zoals Jezus het niet als voorbeeld gegeven heeft.

Later ook de evangelische kerken door bloot te leggen waar ze doorsloegen.

Derek wilde zich niet onderwerpen aan welke kerk ook, alleen maar aan de Schrift en dan maak je veel vijanden, ook bij de zogenaamde vrome christenen. ;(
DPM biedt gratis het Woord en vele bijbel-studies gratis aan om het evangelie te verkondigen. Tsja, als je dan een kerkgenootschap bent dat in zichzelf is gekeerd en in het kerkgebouw blijf kerkleer te verkondigen en niet Bijbelse leer, dan kan je reactie verwachten.

Was Derek dan 100% in alles? Absoluut niet !

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1205 Gepost op: januari 18, 2013, 12:36:02 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 januari 2013 om 01:08:
[...]
volgens  mij werd juist Learsi verweten dat hij moo klinkende redeneringen had? Gaat Leaesie daar ok op in?Zonder wederom een tekst buiten haar verband te gebruiken?

Ofwel: ik concludeer dat in deze draad enkel de leer van Learsi en diens visie gepredikt mag worden. Elk tegengeluid wordt niet geduld maar weerlegt door een buiksprekende bijbel.
Waarbij elke context geschuwd wordt en de visie van één persoon "heilig" verklaard wordt.
Dat soort zaken doet mij al snel besluiten het gesprek te volgen maar er niet aan deel te nemen....

Kijk Riemer, ieder doet hier zijn ding. Leven en laten leven!
Jij schrijf super softe dweep gedichten en plaatst die hier op het forum.
Maar goed, jij doet jou ding, anderen doen het hunne en ik het mijne. Snap je?

Ik heb jou toch ook gewoon gelaten met dichterige gedoe?
Het is niet aan mij om te bepalen wie wat schrijft hier. Zou ik ook niet willen.

Jij gelooft op jou manier met weinig gezag van het Woord van G-d en ik geloof op de mijne.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2013, 12:43:30 pm door learsi »

callista

• Bekijk profiel
« Reactie #1206 Gepost op: januari 18, 2013, 12:43:30 pm »

quote:

learsi schreef op 18 januari 2013 om 12:36:
[...]

Kijk Riemer, ieder doet hier zijn ding. Leven en laten leven!
Jij schrijf super softe dweep gedichten en plaatst die hier op het forum. Positieve reacties erop komen van nota bene een homofiel en een vrouw.  :) Tekenend niet?
Maar goed, jij doet jou ding, anderen doen het hunne en ik het mijne. Snap je?

Ik heb jou toch ook gewoon gelaten met dichterige gedoe?
Het is niet aan mij om te bepalen wie wat schrijft hier. Zou ik ook niet willen.

Dat jij vervolgens niet deelneemt aan een/de gesprekken, zal het niveau alleen maar verhogen denk ik. Want doorgaans lees ik van jou alleen kritiek op anderen (niet alleen maar mij) en breng je zelf weinig in, op een paar softe gedichten na dan en wat bravoure over radio programma's en wat al niet meer. Mag hoor ! Je hebt gezien dat ik je erin laat.

Jij gelooft op jou manier met weinig gezag van het Woord van G-d en ik geloof op de mijne. Ik zal je bij deze beloven Riemer, dat je mij niet zult horen klagen als je niet meer reageert, ook daarin laat ik jou.

tsjonge - ik ben onder de indruk ----de reactie van een  "ware'' christen

maar wat ben ik blij dat ik daar niet toe behoor.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1207 Gepost op: januari 18, 2013, 12:50:31 pm »

quote:

callista schreef op 18 januari 2013 om 12:43:
[...]

Ik had op verzenden gedrukt ipv bekijken.
Ik was nog aan het editten, wel vaker zijn de eerste reacties scherper dan het uiteindelijke product. Al met de waarheid soms, hoe hard ook gezegd of geschreven worden.
Maar zoals een ieder kan zien was mijn update van een reactie die nog niet geplaatst had moeten worden al opgepikt en verspreid.....

Maar ook Jezus schold de Schriftgeleerden uit voor huichelaars !
Johannes de doper deed het ook waar nodig....

Voor de duidelijkheid, ik ben niet Jezus en niet Johannes de Doper !

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1208 Gepost op: januari 18, 2013, 12:52:33 pm »

quote:

callista schreef op 18 januari 2013 om 12:43:
[...]

Ik was nog aan het editten, wel vaker zijn de eerste reacties scherper dan het uiteindelijke product. Al met de waarheid soms, hoe hard ook gezegd of geschreven worden.
Maar zoals een ieder kan zien was mijn update van een reactie die nog niet geplaatst had moeten worden al opgepikt en verspreid.....

quote:

Ik stel voor dat callista die kennelijk zonder zonden is de eerste steen naar mij werpt !

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1209 Gepost op: januari 18, 2013, 01:05:26 pm »
under construction :)
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2013, 01:07:32 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1210 Gepost op: januari 18, 2013, 01:30:28 pm »

quote:

learsi schreef op 18 januari 2013 om 12:52:
[...]

[...]

Ik stel voor dat callista die kennelijk zonder zonden is de eerste steen naar mij werpt !
offtopic:Ondanks dat staat het er wel en ben ik blij dat het er staat. Het laat namelijk helder zien hoe jij over anderen denkt. Dat is heel eerlijk en goed om te weten.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1211 Gepost op: januari 18, 2013, 01:40:27 pm »

quote:

learsi schreef op 18 januari 2013 om 12:26:
[...]

Derek Prince begreep al heel snel dat kerken en kerkstromingen niemand redden. Dat stak hij dan ook nooit onder stoelen of banken, voor Derek was het Woord van G-d het enige dat gezag had.
Daarom ook gaat zijn bediening over alle kerkstromingen heen en bereikt zijn DPM wereldwijd velen met het Woord. Uiteraard maakt zo iemand vijanden binnen de gevestigde orde.

Eerst door de vele fouten binnen onze traditionele kerken aan de orde te stellen op basis van het Woord, zoals de kinderdoop door nat sputteren, wat in de Schrift nergens voorkomt en zoals Jezus het niet als voorbeeld gegeven heeft.

Later ook de evangelische kerken door bloot te leggen waar ze doorsloegen.

Derek wilde zich niet onderwerpen aan welke kerk ook, alleen maar aan de Schrift en dan maak je veel vijanden, ook bij de zogenaamde vrome christenen. ;(

Je hebt je dus echt niet verdiept in zijn theologie.
Da's wel helder.

quote:

DPM biedt gratis het Woord en vele bijbel-studies gratis aan om het evangelie te verkondigen. Tsja, als je dan een kerkgenootschap bent dat in zichzelf is gekeerd en in het kerkgebouw blijf kerkleer te verkondigen en niet Bijbelse leer, dan kan je reactie verwachten.
Ook de JG bieden gratis studie aan, diverse sekten ook. Gratis is geen bewijs dat iets juist is. DPM is op meerdere fronten ontmaskerd maar dat moet je dan wel willen lezen.

quote:

Was Derek dan 100% in alles? Absoluut niet !
100% dwaalleer is ook 100% toch?

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1212 Gepost op: januari 18, 2013, 04:15:01 pm »
Hallo Iearesi,

Je schreef:

quote:

Wat betreft je prachtig klinken, maar misleidende betoog...
Kolossenzen 2

quote:

4 En dit zeg ik, opdat niemand u misleidt met mooiklinkende redeneringen.
 8 Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus.
Ik denk Iearsi, dat je in een spiegel kijkt. Jij bent zo EIGENWIJS, als je GROOT bent! Notabene zelfs de lessen van jouw Rabbi`s zie je niet en erken je niet! Want mijn betoog is gebaseerd op Joodse Bijbelstudie!
ZIENDE BLIND is voor, jou wel je grootste kwaal, die Yeshua nog aan je hart moet genezen, wil je ooit eens nog het Hemels Jeruzalem betreden!

Naar wélke Messiaanse gemeente ga jij elke Sabbat!
Ik zou die gemeente en hun 'rabbi' wel eens willen vragen wat je daar op Sabbat in de שבת ביה"ס leert, ik hoop dat jullie toch geen "zondagschooltje" spelen. Maar één ding lijkt me duidelijk, IS de Heilige Geest wel bij jullie, op die zo belangrijke en gedenkwaardige wekelijkse Sabbat.

Ik vraag me het écht af of je wel daadwerkelijk bent, die je je voordoet!
Want je blijft maar kwetsen, is het niet zus, dan is het wel zo! Niet echt iemand met een bekeerd hart! Sorry dat ik zo uitvlieg, maar ik heb zelden zulke EIGENWIJZE mensen meegemaakt, in mijn 30 jarige kerkervaring!
Ik heb les gegeven, Bijbelstudies begeleid, en vele mensen uit ALLE geloofsrichtingen ontmoet, maar zelden of nooit, iemand die zo vertrouwt op VALSE profeten (zoals Dereck Prince), dit terwijl je de ware profetie verwerpt, ook al staat die HUIZENHOOG in de Bijbekl weergeven, zoals je aantoonde t.a.v. Daniël en Openbaringen.

Eén ding is duidelijk, je bent een LETTERKNECHT die 'ziet' maar niet hoort wat de Heilige Geest heeft te vertellen!
Tenslotte hier nog het laatste deel van mijn gehele betoog, ik hoop dat je nu eens 'echt leert zien':

quote:

Om u een voorbeeld te noemen: Als wij wonderen zien geschieden, dan wil dat nog niet zeggen dat dit dan ook maar direct van God afkomstig moet zijn, want ook de Satan doet wonderen. Er zijn vele Christenen (in het bijzonder de charismatische bewegingen; Pinksterbewegingen, zgn. vol van de Heilige Geest) die wonderen zien geschieden - zieken worden genezen, men spreekt in tongen, enz. Daarom zijn deze mensen ervan overtuigd dat zij in de waarheid staan.
Maar hun geloof is niet nuchter gebaseerd op de Bijbel, maar gebaseerd op hetgeen zij aanschouwen, en dat is voor hen dan ook tevens het bewijs dat zij in de waarheid staan. Maar het is zeer merkwaardig dat juist deze mensen niet openstaan voor de duidelijke Bijbelse waarheden. En dat is juist één van de belangrijkste taken van de Heilige Geest: de mens de weg te wijzen tot de volle waarheid. Zij, de mensen in het vlees en zij die in het grote Babylon wonen “zien” en dat is voor hen voldoende; al het andere is dan niet meer belangrijk, en daar is Satan maar al te goed mee op de hoogte.

En omdat je alleen maar wilt "zien" maar NIET wilt horen, hier dan hetgeen Jezus aan je hart zegt en daarom eens een wijze les van Yeshua zelf;

Kolossenzen 3
 1 Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. 2 Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. 3 U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. 4 En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen.

Het nieuwe leven

5 Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –, 6 want om deze dingen treft Gods toorn degenen die hem ongehoorzaam zijn. 7 Vroeger hebt u ook die weg gevolgd en zo geleefd, 8 maar nu moet u alles wat slecht is opgeven: woede en drift, vloeken en schelden. 9 Bedrieg elkaar niet, nu u de oude mens en zijn leefwijze afgelegd hebt 10 en de nieuwe mens hebt aangetrokken, die steeds vernieuwd wordt naar het beeld van zijn schepper en zo tot inzicht komt.

quote:

11 Dan is er geen sprake meer van Grieken of Joden, besnedenen of onbesnedenen, barbaren, Skythen, slaven of vrijen, maar dan is Christus alles in allen.
12 Omdat God u heeft uitgekozen, omdat u zijn heiligen bent en hij u liefheeft, moet u zich kleden in innig medeleven, in goedheid, bescheidenheid, zachtmoedigheid en geduld. 13 Verdraag elkaar en vergeef elkaar als iemand een ander iets te verwijten heeft; zoals de Heer u vergeven heeft, moet u elkaar vergeven. 14 En bovenal, kleed u in de liefde, dat is de band die u tot een volmaakte eenheid maakt. 15 Laat in uw hart de vrede van Christus heersen, want daartoe bent u geroepen als de leden van één lichaam. Wees ook dankbaar. 16 Laat Christus’ woorden in al hun rijkdom in u wonen; onderricht en vermaan elkaar in alle wijsheid, zing met heel uw hart psalmen en hymnen voor God en liederen die de Geest u vol genade ingeeft. 17 Doe alles wat u zegt of doet in de naam van de Heer Jezus, terwijl u God, de Vader, dankt door hem.

18 Vrouwen, erken het gezag van uw man, zoals past bij uw verbondenheid met de Heer. 19 Mannen, heb uw vrouw lief en wees niet bitter tegen haar. 20 Kinderen, gehoorzaam je ouders in alles, want dat is de wil van de Heer. 21 Vaders, vit niet op uw kinderen, want dat maakt ze moedeloos. 22 Slaven, gehoorzaam uw aardse meester in alles, niet met uiterlijk vertoon om bij de mensen in de gunst te komen, maar oprecht en met ontzag voor de Heer. 23 Wat u ook doet, doe het van harte, alsof het voor de Heer is en niet voor de mensen, 24 want u weet dat u van de Heer een erfenis als beloning zult ontvangen uw meester is Christus! 25 Maar iedereen die onrecht doet zal daarvoor boeten, en daarbij wordt geen onderscheid gemaakt.[/quote]
Aangaande jouw 'bron' Derek Prince, het volgende, in een bericht zegt hij het volgende:

quote:

In Openbaring 16:13 lezen we: En ik zag uit de bek van de draak, uit de bek van het beest en uit de mond van de valse profeet drie onreine geesten komen, als kikvorsen. Een opvallend kenmerk van kikkers is dat ze overdag weinig geluid maken, maar dat ze tijdens uren van duisternis voortdurend kwaken. Kikkers vormen daarmee een levendige vergelijking met recente politieke methodes waar we het woord ‘propaganda’ voor gebruiken. Propaganda is het voortdurend uitspreken van stellingen en theorieën waarvan de verzender wil dat mensen die gaan geloven, en anderen wil buitensluiten die dit niet geloven.
 - Derek Prince

Deze passage heeft niets met propaganda te maken. Propagande is trouwens een bewoording die het geheel veel en veel te kort doet, het is zwak signaal van wat het werkelijk vertegenwoordigd!

Zelden heb ik zo een onzin en onwaarheid zien weergegen over Openbaring 16, als op dit punt! En dat is nog maar één punt, waarop Derek Prince, door de mand valt! Het gaat helemaal niet (alleen) om politieke evenementen, de koningen worden op grond van Gods wet misleid dus!(Met respect hoor!)

Dit zijn die onreine geesten:
 de Draak (Satan)  Het Beest, het Pausdom, én uit de mond van de valse profeet ( kerken die het Pausdom steunen).
het heeft dus, in eerste instantie niets met politiek te maken!
Het zijn (on-) geestelijke- demonische krachten!

Kijk eens wat er in Exodus 8 over staat! Het gaat hier en in Openbaringen 16 over plagen

De kikvorsen staan voor de snelheid, ongrijpbaarheid en kilheid, waarmee de drie onreine geesten over de wereld gaan en de mensen dwingen tot navolging.! Net zoals ook tijdens het bewind van farao, de kikvorsen zich als een plaag, zo snel over zijn rijk verspreidde. Zij kwamen overal vandaan!

Want:

quote:

Kikkers zijn de symboliek van snelheid, hoeveelheid en gladde misleidende praat!
Omdat de geestelijke leiders van de anti-christelijke alliantie in het Grote Babylon, hun macht en invloed zien dalen, verliezen ze de greep op de massa!
Dat maken we dus nu mee! Kerken lopen leeg, vooral de RKK heeft met dat.
probleem, alleen niet te maken. Overal gebeurt dat!

Om het tij te keren doen de kerkelijke machten een beroep op de parlementen der Staten, waarbij de RKK Staat het voortouw neemt. Zij is immers de enige gemeenschap die zowel een politieke als een religieuze stem en banden heeft in de wereld, met de koningen der aarde (door Constatijn).
Uit de bek van het Beest, het Pausdom, én uit de mond van de valse profeet, de religieuze macht die het pausdom steunt, en in de kaart speelt zogezegd, komen onreine geesten als kikvorsen!

Het zijn demonische krachten die in staat zijn; door hun "gladde spreken", de koningen der aarde te bewegen onder 'vermeende goddelijke banier' te treden, voor een laatste aanval op het volk van de Allerhoogste. Zij die het getuigenis van Christus zijn, en de gave der profetie hebben! De symboliek van de kikvorsen vinden we in het feit, dat kikvorsen van natuur onpersoonlijk, kil en glibberig zijn; haastwel ongrijpbaar, dus! De machten, de 'kikvorsen' zijn actief op 'de rand van de schemer en duisternis die zich dan al over de gehele aarde heeft verspreid!

De kikvorsen vertegenwoordigen een 'eenheid' die afgedwongen wordt van de mensen, door wetgeving en verdragen. Veelal buiten het zicht van de individuele mens van de individuele landen. Hoe vaak worden wij niet getroffen door de feiten, wat hebben wij nog voor een invloed op onze zaken, onze politiek en onze regering. In hoeverre zijn onze regeringleiders al afhankelijk van Europa/Brussel, zonder dat wij er iets  'van zien' of merken, als het dan al niet te laat is!
De koningen der aarde spiegelen een vrede voor aan de wereld, die in feite tot het verderf zal leiden. Een (NWO) wereld met een fabelachtig nieuw toekomstperspectief. Door gladde praat en mooie economische vooruitzichten, moeten we eerst door de 'moeilijke jaren' heen, maar dan komt de glorie! Vandaag Europa, morgen de (gehele) Wereld.

In plaats van dat de koningen der aarde ( de onreine geesten die zich als kikvorsen voortbewegen en gedragen) de mensen naar de Allerhoogste god leiden, zijn ze verantwoordelijk voor het feit dat ze de mensen en de mensheid juist in de richting sturen om tegen de Allerhoogste God, Zijn Geestelijke Israël, te strijden. En daarmee sturen 'de kikvorsen'  de 3 onreine geesten de mensen in de richting van de Toorn van de Allerhoogstev God!

Alleen de Allerhoogste God kon ze door Zijn Geest, die doen laten verdwijnen!
Dus ook kan hij vandaag de 'kikvorsen' verbannen uit ons hart, en ons een ander een Geestelijk hart geven, een Geestelijk besneden hart! Een ander land toebehoren een Geestelijk Israël, dat NIET van deze aarde is!

quote:

"Hierna zag ik een andere engel, die grote macht had, nederdalen uit de hemel, en de aarde werd door zijn lichtglans verlicht. En hij riep met sterke stem, zeggende: Gevallen, gevallen is de grote (stad) Babylon" (Openbaring 18:1,2). "En ik hoorde een andere stem uit de hemel zeggen: Gaat uit van haar, mijn volk, opdat gij geen gemeenschap hebt aan haar zonden en niet ontvangt van haar plagen. Want haar zonden hebben zich opgehoopt tot aan de hemel en God heeft aan haar ongerechtigheid gedacht" (Openbaring 18:4,5).

Symbolisch stelt Babylon de verwarring van de afgoderij en de valse godsdienst voor (Jesaja 21:9; Jeremia 50:2; Openbaring 17:5). In alle tijden heeft de satan -- die oude slang, tegenstander van God en mens -- de wereld in een warboel van valse godsdiensten voorzien.
Hartelijke groet

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1213 Gepost op: januari 18, 2013, 05:10:34 pm »

quote:

nicodemus schreef op 18 januari 2013 om 16:15:
Hallo Iearesi,

Naar wélke Messiaanse gemeente ga jij elke Sabbat!
Ik zou die gemeente en hun 'rabbi' wel eens willen vragen wat je daar op Sabbat in de שבת ביה"ס leert, ik hoop dat jullie toch geen "zondagschooltje" spelen.

Je bedoeld "Joodje" spelen? Nee dat is niet aan de orde en daarbij is de Messiaanse gemeente niet mijn vaste gemeente.

quote:

Maar één ding lijkt me duidelijk, IS de Heilige Geest wel bij jullie,

Bij de ZDA-sekte, JG-sekte en Moon-sekte is de Heilige Geest in ieder geval nooit !

quote:

Ik vraag me het écht af of je wel daadwerkelijk bent, die je je voordoet!
Want je blijft maar kwetsen, is het niet zus, dan is het wel zo! Niet echt iemand met een bekeerd hart! Sorry dat ik zo uitvlieg, maar ik heb zelden zulke EIGENWIJZE mensen meegemaakt, in mijn 30 jarige kerkervaring!

Hopelijk trek je de ZDA sekte tijd hiervan af? Want de ZDA is geen kerk maar een ordinaire sekte. Inderdaad blijf ik eigenwijs en neem ik geen valse leer aan van sekteleden die zich voordoen als schaapjes, maar in werkelijkheid de wolven zijn, waar de Schrift zo voor waarschuwt.
Wat dat betreft ben ik niets minder eigenwijs dan jezelf, want ook jij neemt niets aan wat niet in je verdorven sekte-leer thuishoort, toch?
Mocht ik je de indruk hebben gegeven een makkelijk slachtoffer te zijn op te misleiden om ook sekte-lid te worden, dan heb jij je inderdaad flink vergist.

quote:

Ik heb les gegeven, Bijbelstudies begeleid, en vele mensen uit ALLE geloofsrichtingen ontmoet, maar zelden of nooit, iemand die zo vertrouwt op VALSE profeten (zoals Dereck Prince),

Vrees niet, het meeste is geleerd op een bijbel-school in de USA, niet bij Derek Prince. Maar daar DPM zo strak aan de leer blijft van de Schrift, zet ik me voor deze club ook in. Iemand die een valse profetes als jullie Ellen White volgt met haar valse voorspellingen, neem ik dan weer niet serieus. Heb eerder groot medelijden met jou.

quote:

dit terwijl je de ware profetie verwerpt, ook al staat die HUIZENHOOG in de Bijbekl weergeven, zoals je aantoonde t.a.v. Daniël en Openbaringen.

Dat zijn jou woorden vanuit je verdorven sekte perspectief, daar laat ik je verder ook in. Geen enkel boek uit de Schrift negeer ik noch Derek Prince, nog de bijbel-school in de USA namelijk.

quote:

Eén ding is duidelijk, je bent een LETTERKNECHT die 'ziet' maar niet hoort wat de Heilige Geest heeft te vertellen!

Jij evenmin, want de Heilige Geest komt niet bij sektes, Die waarschuwt ervoor  :*)

quote:

En omdat je alleen maar wilt "zien" maar NIET wilt horen, hier dan hetgeen Jezus aan je hart zegt en daarom eens een wijze les van Yeshua zelf;

Ik hoop Nicodemus, dat ik evenmin de indruk bij je hebt gewekt dat ik je hele onzinnige bijdragen heb gelezen, alsof het leerzaam zou kunnen zijn? Sorry, dan, want dat is absoluut niet het geval. Want de bron van jou valse sekte ZDA is met de valse profetes Ellen White geheel onbetrouwbaar en dient derhalve vermeden te worden. Dat heb ik dus ook gedaan.

quote:

Kolossenzen 3
 1 Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. 2 Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. 3 U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. 4 En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen.

Het Beloofde land Israël en het uitverkoren volk Israël staat hier geheel buiten.

Het nieuwe leven [/u]
5 Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –, 6 want om deze dingen treft Gods toorn degenen die hem ongehoorzaam zijn.

Zoals je zelf al aangeeft:
Dat "aarde" heeft met de volgende zin te maken namelijk, daar wordt het uitgelegd:
5   Dood dan uw leden die op de aarde zijn: ontucht, onreinheid, hartstocht, kwade begeerte, en de hebzucht, die afgoderij is.

Het Beloofde land Israël en het uitverkoren volk Israël staat hier geheel buiten.

quote:

12 Omdat God u heeft uitgekozen,
Precies, G-d bepaalt welk mens wel en niet werkelijk tot Jezus kan komen. Jij helaas dus als sektelid niet, want Jezus zegt daarover in de Schrift dat de genen die menen het geestelijke of nieuwe Israël te zijn alsof ze zelf Joden zijn, komen voort uit de "synagoge" van satan. De ZDA sekte meent zelf de vervanging te zijn van het ware Israël en voldoet ermee aan deze waarschuwing.
Openbaringen 3
9 Zie, Ik geef u enigen  uit de synagoge van de satan, van hen die zeggen dat zij Joden zijn en het niet zijn, maar liegen. Zie, Ik zal maken dat zij komen en aan uw voeten aanbidden en erkennen dat Ik u liefheb.

quote:

Dit zijn die onreine geesten:
 de Draak (Satan)  Het Beest, het Pausdom, én uit de mond van de valse profeet ( kerken die het Pausdom steunen).
het heeft dus, in eerste instantie niets met politiek te maken!
Het zijn (on-) geestelijke- demonische krachten!

Dit is typisch sekte gedrag ! Je ziet het steeds weer terug.
Toen ik mijn bijbelschool in de USA had afgerond en voeg aan de Heer of ik nu bij mijn eigen kerkgemeente weg moest gaan, zie mij bijna had laten dwalen, was het antwoord duidelijk nee! Niet eruit weggaan, maar wel wakkerschudden!

quote:

Omdat de geestelijke leiders van de anti-christelijke alliantie in het Grote Babylon, hun macht en invloed zien dalen, verliezen ze de greep op de massa!
Dat maken we dus nu mee! Kerken lopen leeg, vooral de RKK heeft met dat.
probleem, alleen niet te maken. Overal gebeurt dat!

Terug van onze dwaaltocht in Rome naar het Jeruzalem en G-d zal ongetwijfeld de kerk weer zegenen.
Maar voor de honderdste maal, ik heb niets met Rome of de RKK te maken, evenals de meeste forumleden hier. Een enkeling maar en die blijft zwijgen in alle talen als je het ter sprake brengt. Verder lees ik dus ook niet meer in je "bijdrage".

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1214 Gepost op: januari 18, 2013, 06:54:26 pm »
offtopic:Goed, DPM is voor jou een groep die de waarheid verkondigt. Vele anderen zullen dat nimmer erkennen. Heb je de stukken van Derek wel eens goed tot je genomen? Kennelijk niet.
Zeker niet als je zo bijbelgetrouw bent als je hier beweert te zijn want dan was je conclusie inzake Derek wel anders geweest.
Waarvan akte.
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2013, 07:08:20 pm door Riemer Lap »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #1215 Gepost op: januari 18, 2013, 07:23:13 pm »
Nicodemus en Learsi beschuldigen elkaar ervan dat ze een verhoogt risico nemen om niet het hemels koninkrijk binnen te gaan.

Dat laat voor mij de twee uitersten zien. Net als dat in het verleden de katholieken en evangelischen als twee uitersten elkaar soms wel konden schieten.

Telkens weer blijkt: de waarheid ligt in het Midden.
Een nieuwe start is een nieuw begin

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #1216 Gepost op: januari 18, 2013, 08:13:03 pm »

quote:

learsi schreef op 16 januari 2013 om 12:56:

quote:

small brother schreef op 15 januari 2013 om 01:05:
Ja, dat zie ik niet zoals jij. Maar volgens mij is het ook niet van belang. Wat gelijk blijft is dat de joden nog niet bekeerd zijn. En dan wordt bij jouw benadering van belang dat je de joden niet zult oproepen om zich te bekeren tot Christus. Klopt dat?
quote:

Adinomis schreef op 15 januari 2013 om 23:26:
Ik vind dat er door mij zo langzamerhand alles al wel gezegd is met betrekking tot het onderwerp van dit topic. Maar bovenstaande vraag lijkt me persoonlijk aan mij gericht en wil ik graag beantwoorden.
Ik ben van mening dat de Joden wel opgeroepen moeten worden om Jezus aan te nemen. Ze missen het belangrijkste deel van Gods heilsplan. Maar, aan de andere kant geloof ik dat we dat beter over kunnen laten - en hen daarbij ondersteunen met gebed en middelen - aan de Messias belijdende Joden. Het woord christenen is voor hun synoniem aan "vervolging".
In Matteus 10 zegt Jezus:
23   Wanneer ze u in de ene stad vervolgen, vlucht dan naar de andere, want voorwaar, Ik zeg u: U zult uw rondgang door de steden van Israël niet geëindigd hebben, voordat de Zoon des mensen gekomen is.
24   De discipel staat niet boven de meester en de slaaf niet boven zijn heer.
25 Het moet genoeg zijn voor de discipel dat hij wordt zoals zijn meester, en dat de slaaf wordt zoals zijn heer.  Als ze de Heere van het huis Beëlzebul genoemd hebben, hoeveel te meer Zijn huisgenoten!

Of te wel: Jezus maakt ons duidelijk dat Hij immers ook Israël niet heeft bekeerd en dat Israël pas Hem zal aannemen wanneer Hij wederkomt als Messias.
Tel daarbij op de opzettelijke verblinding waarmee Israël door G'd de Vader bedekt voor het evangelie en het is zinloos.

Ik mis de kern van het belang nog en ik zie de dreiging om Gods heilsplan in eigenwilligheid met boogjes en krommingen te verleggen nog als beren op de weg. En ik schreef reeds over het begrip "verblinding". Ik snap het daarom nog niet. Ik kan maar niet begrijpen waarom dit onderwerp geestenscheidend zou moeten zijn, het is toch een onderwerp dat de christenen niet primair aangaat?

Kijk nou eens naar je aangehaalde tekst:
Wat is de situatie? Jezus stuurt zijn discipelen door het land om te doen wat er door de profeten was verkondigd, en precies vóór het moment dat ook Johannes de Doper vraagt wat het is dat wordt verkondigd. Dat is die Johannes die als grootste der profeten de weg moest bereiden voor de kinderen van Israël tot hun heiland Jezus Christus. Check het hoofdstuk en laat me weten dat het zo is, want ik kan niet geloven dat tot dit punt een christen al is afgehaakt. Maar wat wel zo is, is dat dit hoofstuk met een paar woorden benoemt wat héél veel onbeschreven laat!

Nu dan: welke schapen worden geroepen? Aan wie worden wonderen verkondigd? Wie krijgt het oordeel dat het Sodom en Gomorra draaglijker zal zijn? Dat is toch Israël? Of is Jezus hier nu juist verblinding aan het profeteren? Néé, zeg ik; helemaal niet. De verblinding is het resultaat en de consequentie van de verwerping van het heil voor Israël. De verblinding komt na de verwerping van de verlossing ! Maar hier is het nog de wonderlijke wegbereiding en voorbereiding in vrijheid, van de roep tot binnenkomst van de Messias in de Heilige Stad Jeruzalem: "gezegend Hij die komt in de naam des Heeren!" En dit wat hier gepredikt wordt is de laatste bazuin voor Israël. Lees maar mee in dit voor jou aangedragen hoofdstuk:

Mat.10: 6 Maar gaat veel meer heen tot de verloren schapen van het huis Israels. En heengaande predikt, zeggende: Het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen. Geneest de kranken; reinigt de melaatsen; wekt de doden op; werpt de duivelen uit. Gij hebt het om niet ontvangen, geeft het om niet.

Nu kan het zijn dat je niet gelooft dat wat er staat, ook is gebeurd. Maar het staat er wel degelijk.
De kinderen van Israël hebben dus in Jezus Christus wel degelijk de verlossing gepredikt gekregen, vergezeld van de wonderen die nodig zijn om de ogen te openen. In alle landpalen van Israël. Niet in Samaria dus, en niet bij de heidenen !! Lees het nog maar eens: Wekt de doden op ! Dat is toch ongelooflijk? Beenderen die levend worden?? Zou Christus zich vergist kunnen hebben? Of de apostelen vergeten hebben het op te schrijven? Of verkeerd verstaan hebben in de euforie van het moment? Zeg jij het me maar; het is het hoofdstuk van jouw keuze en onderwerp.

quote:

Beter is het om ons als christenen als de jonge broeder op te stellen van de Joden en een arm om hen heen te leggen, hen te troosten en te steunen in de wereld die Israël steeds meer zal gaan verdrukken.

Is dat zo? Stel je voor dat het volk in de woestijn rondtrekt, en jij komt daar ook met Thea Beckman's spijkerbroek, en je staat erbij en kijkt ernaar met de kennis van nu. Of stel dat je erbij bent in Babylon. Of ten tijde van Izebel. Zou je dan je beschermende arm om Israël heenslaan en ze gaan pamperen? Want immers ZIJ zijn Gods volk?! Zou je niet veeleer met al die kennis van nu, hun oproepen en vermanen om zich te bekeren en van jou te vernemen wat de weg is van God?! Graag je reactie!

Maar eerst nog een laatste blik op jouw aangedragen tekst: Jij citeert:
"voorwaar, Ik zeg u: U zult uw rondgang door de steden van Israël niet geëindigd hebben, voordat de Zoon des mensen gekomen is."

Vraag: Hebben de discipelen hun rondgang nu wel of niet voorwaar voleindigd? Weeg maar mee dat het evangelie niet naar Samaria of de heidenen toe mocht gaan..
« Laatst bewerkt op: januari 18, 2013, 08:23:43 pm door small brother »

HarryK

• Bekijk profiel
« Reactie #1217 Gepost op: januari 18, 2013, 11:52:34 pm »

quote:

Eerst nog maar eens even de link voor degenen die het hele artikel willen nalezen:
het artikel van Derek Prince over 'van wie is het land'.

In dat artikel staat de volgende passage (de markeringen in vet en onderstrepen zijn van mij):

quote:

De belangrijkste nieuwtestamentische uitspraak over het Joodse volk staat in Johannes 4:22. Jezus spreekt hier met een Samaritaanse vrouw en zegt: Gij aanbidt wat gij niet weet, wij aanbidden wat wij weten, want het heil is uit de Joden. Waar komt het heil vandaan? Uit de Joden. Geen Joden - geen redding!  Mijn totale geestelijke erfenis, iedere zegen die ik in mijn leven geniet, heb ik te danken aan het Joodse volk. Heeft u daar persoonlijk wel eens bij stilgestaan? Zonder de Joden waren er geen aartsvaders, geen profeten, geen bijbel, geen Verlosser. Hoeveel heil heb ik zonder de Joden? Niets! Het is zo belangrijk dat we ons dat goed realiseren en ons gedrag daarop afstemmen. In de geschiedenis heeft de christelijke Kerk de Joden vervolgd, bespot en belachelijk gemaakt - het volk waar ons heil van afhangt.

Na het lezen van dit stuk was ik eigenlijk al afgehaakt.
En daarom schreef ik mijn commentaar. (Link naar mijn commentaar op 18 januari 2013 om 00:28.)

quote:

Learsi:
{1:}Immers uit het Uitverkoren volk Israël uit dat Ene Joodse geslacht, heeft G'd Jezus Christus als een Jood in het vlees laten komen. {2:} Dus zonder de Joden was er geen Jezus Christus geweest, {3:} omdat de niet Joodse volken (heidenen) helemaal niet voldoen konden aan de gestelde eisen van G-d. {4:} Dus daarom zonder de Joden geen heil en geen redding.

{1:} Het klopt dat Jezus een Jood is. En het klopt ook dat God Israël daarvoor heeft uitgekozen (uitverkoren).
{2:} Maar dat er "dus" zonder de Joden geen Jezus was geweest, is compleet onzinnige en onbijbelse logica.
God heeft de Messias al meteen na de zondeval aangekondigd. God kan zich kinderen maken uit stenen als het moet. Het feit dat God de Joden heeft gekozen, heeft niks te maken met de kwaliteiten van de Joden, maar alles met Gods wijsheid en Zijn keuze. (Hij had bij wijze van spreken ook een andere keuze kunnen maken, een ander volk kunnen kiezen.)
{3:} De Joden konden/kunnen net zo min voldoen aan de gestelde eisen van God. Het is God die de Joden koos, en niet andersom. Het is niet dat God de Joden koos omdat zij zo'n goed volk zouden worden (want toen God koos, was er alleen nog maar Abraham), maar de Joden zijn een bijzonder volk geworden omdat God hen verkoos.
Als jij zegt "omdat de niet Joodse volken (heidenen) helemaal niet voldoen konden aan de gestelde eisen van G-d", zeg jij automatisch dat Jezus er alleen maar is geweest omdat de Joden zo'n goed volk waren, omdat zij wel aan de gestelde eisen voldeden.
Onzin.

quote:

Learsi:
Dat doen ze ook niet, maar uit de nog zondiger heidenen kon G-d onmogelijk Jezus laten voortkomen.

Hier zou ik graag een bijbelse onderbouwing van zien.
Want in mijn ogen zijn de Joden in essentie niet beter dan andere volken. Het zijn ook mensen met een menselijke natuur die geneigd is God en de naaste te haten.
Dat de Joden een bijzonder volk zijn waaruit de Messias is voortgekomen, komt omdat God het volk bijzonder heeft gemaakt. Hij heeft (éénzijdig) een verbond gesloten en beloften gegeven, en het volk geheiligd.
Daarin zit geen enkele verdienste van de Joden.

Ik concludeer daarom (nogmaals):
Israël is een bijzonder volk, en zal dat wat mij betreft altijd blijven.
God heeft in eerste instantie immers Israël verkozen als zijn volk.
Hij heeft hen eeuwige beloften gegeven.
Allemaal waar.
En uit de Joden is inderdaad de Messias gekomen.
Dus "ja" tegen de tekst uit Johannes 4:22: "het heil is uit de Joden."
Maar dat is niet hetzelfde als "dankzij" de Joden.
En je kan het ontkennen tot je een ons weegt, maar de essentie van wat Derek schrijft is dat het wel dankzij de Joden is.
De laatste zin zegt het zelfs letterlijk: "het volk waar ons heil van afhangt."
Anders gezegd: mijn heil hangt af van het Joodse volk.
Onzin.
Welke rol de Joden ook hebben gespeeld, mijn heil hangt alleen van Christus af.

En nee Learsi, in het geciteerde gedeelte van Derek staat niet dat dit betekent dat "de Joden en OOK wij christenen uit de heidenen, kinderen van G'd zijn in en door Christus."
Het enige dat hij over Christus zegt, is dat Hij uit de Joden is.
Bij al het andere gaat het over de Joden.
Het is fijn dat jij deze (uitgebreidere) betekenis wil promoten, maar dat is niet wat Derek schreef.
Dear Jesus, i have a problem ... it's me

Dear child, I have the answer ... it's Me

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1218 Gepost op: januari 19, 2013, 12:26:42 am »

quote:

small brother schreef op 18 januari 2013 om 09:02:
[...]

In een discussie hoort elke geciteerde typering gekoppeld samengenomen te worden met de geciteerde situatie, en gedragen te worden door een onderbouwend argument of een verklarend sentiment. En elk bijvoeglijk naamwoord hoort iets bijgevoegd te krijgen om de bijvoeging van het bijvoeglijk naamwoord te onderbouwen of het sentiment voor het gebruik te verklaren.

Bij citaten van typeringen, en citaten met vergelijkingen, heeft het geciteerde geen enkel nut indien het geciteerde uitsluitend dient om iets in andere woorden te zeggen. Een citaat heeft uitsluitend nut als ook de situatie behorende bij de typering vergelijkbaar is. Sommigen zoals de JG hebben een lange en sterke traditie om wat iemand in de bijbel overkomt te citeren, zonder vergelijkbaarheid van oorzakelijke situatie. Dan krijg je opmerkingen als "de farizeeërs gingen ook..." of "Jezus werd ook..."
Nu is dat eigenlijk een heel mooie traditie. Ook van de joden heb ik wel eens gelezen, is wel bekend dat zij hun dagelijks leven nog wel eens reciterend uitdrukken in bijbelteksten. Dat is mooi omdat je van elkaar weet in welke situatie en emotie het past.
En dat kan ook als je de bijbel kent.

Maar het risico is wel dat je door het niet zuiver vergelijken van de situatie waaruit je de geciteerde tekst haalt, Gods Woord doet spreken waar het niet sprak, en met Gods Woord beschadigt wie juist Gods bescherming genieten.
Eerbied voor Gods Woord is hier dus geboden, voor wie erachter schuilen wil en ermee opbouwen wil. En ook voor wie er niet door aangesproken wordt. Opdat Gods Woord dat een scherp tweesnijdend zwaard is dat de ziel doorsnijdt en volken splijt, niet in onze handen tot een armzalige vliegenmepper wordt, of anderzijds een irritante dooddoener. Het bijvoeglijk naamwoord armzalig slaat erop dat als het niet in Gods Eer en Heerlijkheid is, er geen zaligheid met die woorden van God wordt verdiend noch uitgedeeld. En het bijvoeglijk naamwoord irritant slaat erop dat als Gods Woord zich aandient in armzaligheid, het Woord door irritatie niet landt en de zender niet wordt gezien als van God gezonden. Irritant is de aanstoot die verblindend werkt, zelfs zodanig dat Gods kleinste kinderen worden verworpen.
Het werkt beproevend en scheidend.

Maar nooit is Gods Woord een excuus tot het pamperen van het kwaad. Want de vruchten zijn het die worden gesneden en gegeten, maar uitgespuugd en verworpen als ze niet geestelijk zijn.
Als het goed is.

Beproef daarom wat je in je handen hebt: is het Woord een zwaard in dienst van God, of een zwaard in dienst van jezelf. Bij twijfel past vrijmoedigheid. Want ook de hoorders hebben een harnas en een helm en een schild van God ! Bij schade past ootmoed. Want ook de hoorders hebben een zwaard van het woord in handen waarmee zij zich bedienen en waarvan God Zich bedient.
En waar het ingewikkeld wordt, past voorzichtigheid.
Het spijt me Small Brother maar ik begrijp helemaal niets van je betoog. Bovendien is mijn opmerking richting Learsi in het algemeen en niet gericht op datgene wat je bij mijn opmerking mee citeert

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #1219 Gepost op: januari 19, 2013, 12:26:31 pm »

quote:

Pottenbakker schreef op 18 januari 2013 om 10:12:
Citaat
Beste small brother,
Meestal begrijp ik wat je schrijft!
Maar, nu zoek ik de aan sluiting, van deze bijdrage!
Waar, ligt de link om te begrijpen, wat je in deze bijdrage bedoelt te zeggen!
Een hartelijke groet.

Peter68 schreef op 19 januari 2013 om 00:26:
Het spijt me Small Brother maar ik begrijp helemaal niets van je betoog. Bovendien is mijn opmerking richting Learsi in het algemeen en niet gericht op datgene wat je bij mijn opmerking mee citeert

Mijn nederige excuses mannen!!
Zelfs na de reactie van Pottenbakker had ik in mijn onnozelheid geen besef wat er mis is met mijn post.

Mijn post gaat over vliegenmeppers en degenen die de vliegenmeppers meppen.
In mijn woorden aan Learsi, span ik mij in om in het kippenhok dat een forum soms kan lijken, juist óók zijn tegensprekers aan te spreken. Opdat maar voorkomen wordt dat ook mijn woorden werken als een eenzijdige knal naar één richting. En dat heeft een reden: want als er al klappen uitgedeeld worden, dan is de roem al verdeeld. Roem geoogst bij wie klappen geeft en roem verloren bij wie klappen krijgt. Maar beide kampen horen niet gericht te zijn op de ander, maar op zichzelf. Want beide kampen vergeten zichtbaar in hun benadering in de euforie van het eigen gelijk, hun roeping en taak als kinderen van God. Lijkt het soms. Wat vergeten wordt is dat elk een eigen rol vervult waardoor anderen worden beproefd op hun volharding en manier van omgaan. Wat vergeten wordt is dat nog niet één terechte aanval gedaan kan worden zonder zelf de fout in te gaan.

En dat geldt zeker ook voor mijzelf. Nu even bij wonderlijk extreme uitstek. Ik heb nog niet eens een seconde mijzelf afgevraagd wat precies de rol van de post van Peter68 was. Laat staan een overweging aan hem als persoon. Ik reageerde puur en uitsluitend op zijn woorden in samenhang met Learsi en zijn tegensprekers. Dat Peter68 geheel terecht een heel voorzichtige vingerwijzing geeft, geeft mij vanzelfsprekend geen enkel recht om zelfs maar de schijn te wekken dat hij deelneemt aan het gekrakeel. Excuses ! Ik ben het gewoon 200% met zijn opmerking en benadering eens.

En een heel grappige verdieping trof mij vanmorgen als een blikseminslag. Het is waar dat ik aan Learsi meer credit geef omdat hij zich betoont trouw te willen zijn aan Gods Woord. Terwijl mijn eigen insteek op dit forum nu juist het tegenovergestelde is, namelijk om zonder persoonlijk gedoe woorden te beoordelen op de inhoud en manier van omgaan. Want teveel worden woorden geremd of aangepast of zelfs gewoon verboden op overwegingen van eenheid en bescherming en rust. Maar een dergelijke persoonlijke beinvloeding die ik ook zeker niet voor-sta, moet zich ook niet via zoiets belangrijks als Gods Woord gaan nestelen. Dat werd mij tot mijn grote verrassing vanmorgen duidelijk toen alle verbindingen op dit forum met alle eer en oneer, in één klap verbleekten. God geeft ons allen Zelf de voeding en versterking en eer en bevestiging als het Hem behaagt. En ons past allen een trouw doordoen in lijdzaamheid.

Is na deze toelichting mijn post begrijpelijk en acceptabel, of is er nog iets wat ik kan betekenen of toelichten?
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 12:53:11 pm door small brother »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1220 Gepost op: januari 19, 2013, 12:51:22 pm »

quote:

small brother schreef op 19 januari 2013 om 12:26:
Terwijl mijn eigen insteek op dit forum nu juist het tegenovergestelde is, namelijk om zonder persoonlijk gedoe woorden te beoordelen op de inhoud en manier van omgaan.

Eerlijk small brother, ik zou willen dat ik mijn verhaal zo kon brengen als jij dat kunt, dat is een gave waar ik "jaloers" op ben. Het is ook mijn verlangen om het zo als jij te doen, maar die gave ontbreekt mij helaas. ;(
Wat dat betreft lees ik jou bijdragen (ook waar kritiek op was) altijd erg graag. Ook die paar zaken waarin we iets van mening verschillen trouwens.

Het is met jou bijdragen als met de Staten Vertaling. Is de bereidheid aanwezig om elk woord af te wegen en te laten bezinken of niet? Doorgans hebben gelovigen die de Statenvertaling lezen en studeren die bereidheid veel meer.
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 12:54:11 pm door learsi »

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1221 Gepost op: januari 19, 2013, 01:36:53 pm »

quote:

small brother schreef op 19 januari 2013 om 12:26:
[...]

Mijn nederige excuses mannen!!
Zelfs na de reactie van Pottenbakker had ik in mijn onnozelheid geen besef wat er mis is met mijn post.

Mijn post gaat over vliegenmeppers en degenen die de vliegenmeppers meppen.
In mijn woorden aan Learsi, span ik mij in om in het kippenhok dat een forum soms kan lijken, juist óók zijn tegensprekers aan te spreken. Opdat maar voorkomen wordt dat ook mijn woorden werken als een eenzijdige knal naar één richting. En dat heeft een reden: want als er al klappen uitgedeeld worden, dan is de roem al verdeeld. Roem geoogst bij wie klappen geeft en roem verloren bij wie klappen krijgt. Maar beide kampen horen niet gericht te zijn op de ander, maar op zichzelf. Want beide kampen vergeten zichtbaar in hun benadering in de euforie van het eigen gelijk, hun roeping en taak als kinderen van God. Lijkt het soms. Wat vergeten wordt is dat elk een eigen rol vervult waardoor anderen worden beproefd op hun volharding en manier van omgaan. Wat vergeten wordt is dat nog niet één terechte aanval gedaan kan worden zonder zelf de fout in te gaan.

En dat geldt zeker ook voor mijzelf. Nu even bij wonderlijk extreme uitstek. Ik heb nog niet eens een seconde mijzelf afgevraagd wat precies de rol van de post van Peter68 was. Laat staan een overweging aan hem als persoon. Ik reageerde puur en uitsluitend op zijn woorden in samenhang met Learsi en zijn tegensprekers. Dat Peter68 geheel terecht een heel voorzichtige vingerwijzing geeft, geeft mij vanzelfsprekend geen enkel recht om zelfs maar de schijn te wekken dat hij deelneemt aan het gekrakeel. Excuses ! Ik ben het gewoon 200% met zijn opmerking en benadering eens.

En een heel grappige verdieping trof mij vanmorgen als een blikseminslag. Het is waar dat ik aan Learsi meer credit geef omdat hij zich betoont trouw te willen zijn aan Gods Woord. Terwijl mijn eigen insteek op dit forum nu juist het tegenovergestelde is, namelijk om zonder persoonlijk gedoe woorden te beoordelen op de inhoud en manier van omgaan. Want teveel worden woorden geremd of aangepast of zelfs gewoon verboden op overwegingen van eenheid en bescherming en rust. Maar een dergelijke persoonlijke beinvloeding die ik ook zeker niet voor-sta, moet zich ook niet via zoiets belangrijks als Gods Woord gaan nestelen. Dat werd mij tot mijn grote verrassing vanmorgen duidelijk toen alle verbindingen op dit forum met alle eer en oneer, in één klap verbleekten. God geeft ons allen Zelf de voeding en versterking en eer en bevestiging als het Hem behaagt. En ons past allen een trouw doordoen in lijdzaamheid.

Is na deze toelichting mijn post begrijpelijk en acceptabel, of is er nog iets wat ik kan betekenen of toelichten?
Dank voor je uitleg!

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1222 Gepost op: januari 19, 2013, 01:45:44 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 12:51:
[...]

Eerlijk small brother, ik zou willen dat ik mijn verhaal zo kon brengen als jij dat kunt, dat is een gave waar ik "jaloers" op ben. Het is ook mijn verlangen om het zo als jij te doen, maar die gave ontbreekt mij helaas. ;(
Wat dat betreft lees ik jou bijdragen (ook waar kritiek op was) altijd erg graag. Ook die paar zaken waarin we iets van mening verschillen trouwens.

Het is met jou bijdragen als met de Staten Vertaling. Is de bereidheid aanwezig om elk woord af te wegen en te laten bezinken of niet? Doorgans hebben gelovigen die de Statenvertaling lezen en studeren die bereidheid veel meer.
Waarmee je dus aangeeft dat gebruikers van de NBV die bereidheid veel minder hebben. En daarmee plaats je jezelf m.i. op een voetstuk omdat jij - en de SV gebruikt, en blijkbaar (en dat roep je ook van de daken) die bereidheid dus meer bezit. Dit zijn nu precies de zaken waardoor ik moeite heb met veel van je  reacties. Je plaats daarmee anderen en jezelf in bepaalde posities en dat vertroebeld m.i. de discussies

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1223 Gepost op: januari 19, 2013, 01:54:48 pm »
Iearsi schreef:

quote:

De belangrijkste nieuwtestamentische uitspraak over het Joodse volk staat in Johannes 4:22. Jezus spreekt hier met een Samaritaanse vrouw en zegt: Gij aanbidt wat gij niet weet, wij aanbidden wat wij weten, want het heil is uit de Joden. Waar komt het heil vandaan? Uit de Joden. Geen Joden - geen redding!Mijn totale geestelijke erfenis, iedere zegen die ik in mijn leven geniet, heb ik te danken aan het Joodse volk. Heeft u daar persoonlijk wel eens bij stilgestaan? Zonder de Joden waren er geen aartsvaders, geen profeten, geen bijbel, geen Verlosser. Hoeveel heil heb ik zonder de Joden? Niets! Het is zo belangrijk dat we ons dat goed realiseren en ons gedrag daarop afstemmen. In de geschiedenis heeft de christelijke Kerk de Joden vervolgd, bespot en belachelijk gemaakt - het volk waar ons heil van afhangt.
Inderdaad, helemaal mee eens.........als deze nu eens échte gehoorzaam waren geweest, dan was Christus ALLANG teruggekeerd op aarde! Maar dat geldt natuurlijk ook voor anderen, die zeggen, dat zij ware Christenen zijn.

Ik ben het er ook mee eens als we zeggen:

quote:

11 Vervolgens vroeg ik aan de engel: ‘En die twee olijfbomen links en rechts van de lampenstandaard, wat betekenen die?’ 12 En ik voegde eraan toe: ‘Wat betekenen die twee olijftakken waaruit door twee gouden buisjes de gouden olie vloeit?’ 13 ‘Weet je dat niet?’ vroeg hij. ‘Nee, heer,’ antwoordde ik, 14 en hij zei: ‘Dat zijn de twee gezalfden, die naast de Heer van de hele aarde staan.

Maar het ontgaat de meesten van ons, dat het om een bekeerd hart moet gaan, een weloverwogen keuze, die GEESTELIJK moet zijn, zoals ook Jezus BEWUST de keuze heeft gemaakt, door de DOOP en het ontvangen van de HEILIGE GEEST, Zijn en Onze hemelse Vader, te volgen. DEEL te zijn van een Rijk, dat NIET van deze aarde is, DUS met een EIGEN WET die BEWUST en WELOVERWOGEN, kan worden NAGEVOLGD. Ook al ZIEN we (nog) niet!

Slaafs wetten navolgen en door geweld en oorlog een rijk oprichten, of 'een' nationaal Israël is de BOODSCHAP NIET, van Yeshua!

Hier twee vertalingen die daarop toch DUIDELIJK wijzen, Iearsi:

Johannes 18,36 Nieuwe vertaling

quote:

Jezus antwoordde: ‘Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld. Als mijn koningschap bij deze wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te voorkomen dat ik aan de Joden werd uitgeleverd. Maar mijn koninkrijk is niet van hier.
Johannes 18,36 NBG

quote:

Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier.

Derek Prince schijft in één van zijn Internetweergave, het volgende:

Deze ... voorspellingen – die stuk voor stuk zijn terug te vinden in de bijbel – zijn volledig vervuld in de geschiedenis. Op dit moment zien we de terugkeer van de Joden naar het land Israël voor onze ogen plaatsvinden. Nog drie profetieën blijven over:

quote:

14. Alle volken zullen tegen Jeruzalem optrekken in oorlog
15. De bovennatuurlijke openbaring van de Messias aan zijn volk
16. De komst van de Messias in glorie en heerlijkheid, en de vestiging van zijn koninkrijk op aarde

Hij spreekt hier nu juist over datgene, waar Jezus het in Johannes 18 over heeft.
Maar dan wel de halve waarheid. Zijn weergaven spreken nergens volmondig over de juiste aspecten van de profetie. Hij baseerd ze nergens op een Bijbelse chronologie of tijdslijnen, zoals ik al eens eerder deed m.b.t. Daniël.

Hij babbelt de Bijbel LETTERLIJK na, en dat doen politici en regeringen (militairen) ook! Hij maakt je bang zonder enig verlossend woord dat tot een Geestelijk inzicht kan leiden!

Hij doet precies hetzelfde als de Paus doet, kijk maar:

quote:

Zie je dat in dit gedeelte het initiatief niet in de hemel ligt, maar op aarde? Als wij het op aarde ergens over eens zijn, dan doet de hemel het werk. Onze eensgezindheid en ons binden en ontbinden wordt effectief als we in Jezus’ naam, dus in zijn autoriteit, met eenstemmig verlangen bijeenkomen. Als regerende vergadering van God hebben we zo ongekende autoriteit!

Ook hier, in deel 2 van dat betoog zegt Derek:

-1. Zijn fysieke lichaam werd het offer voor onze zonden
-2. Het lichaam van Gods gezamenlijke volk blijft zijn bediening voortzetten en voltooien op de aarde

Het 1 punt is al verkeerd, want Jezus veranderde niet zelf zijn leven in het vlees met dat van een hemels, een Geestelijk. Het was Zijn vader die Hijn gehoorzaam geworden as, in het vorbeeld dat Hij moest geven (en wat de Joden hadden nagelaten te doen). Dat Hij als een gewoon mens stierf in het vlees, bleek wel uit Zijn vrees voor 'de beker' die Hij moest drinken ( de gevolgen van de zonden die Hij droeg voor de gehele wereld, tot aan het einde er van)

Johannes 1 : 29

quote:

Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het
Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt
Omdat Hij 'uit het vlees' was gegaan, nam geen deel meer aan de ceremoniële plechtigheden van Zijn volk en sloot die dan ook af, toen Hij uit de dood opstond, want Hij was immers zelf het Lam geworden!
Het leven voor Jezus was op aarde toch hetzelfde als van ons, ook Hij moest gedoopt worden, alvorens een volgeling van de Allerhoogste God te kunnen zijn, in het vlees, met BEHULP van de Heilige Geest; als voorbeeld voor ons!

Punt 2 klopt ook niet, want niet wij voltooien het werk, op aarde maar Christus!
Zowel punt 1 als punt 2 vinden we hier in terug:

quote:

15 Gelijkerwijs de Vader Mij kent, alzo ken Ik ook den Vader; en Ik stel Mijn leven voor de schapen. 16 Ik heb nog andere schapen, die van dezen stal niet zijn; deze moet Ik ook toebrengen; en zij zullen Mijn stem horen; en het zal worden een kudde, en een Herder. 17 Daarom heeft mij de Vader lief, overmits Ik Mijn leven afleg, opdat Ik hetzelve wederom neme.
Dus als Gemeente hebben wij geen autoriteit, want die kunnen wij alleen hebben, als wij afhankelijk blijven van Yeshua en de Heilige Geest, en trouw blijven aan (alle) de geboden!
Dat wij geen autoriteit hebben als zodanig, blijkt wel uit het feit dat Jezus de waarlijke volgelingen "uit het grote Babylon" moet halen, zoals Hij die oproep ook doet in Openbaring.
Babylon zou niet hoeven te vallen, als wij 'ongekende autoriteit' zouden hebben.
Jezus zou niet terug hoeven te komen, om Zijn volk te redden, om in een Hemels Jeruzalem voor 1000 jaren te blijven. En dat is dus ook de grootste fout van Israël geweest van het OT en nu ook van het NT!

Wat leert Romeinen  over de idee, dat wij op aarde, de verlossing zouden brengen, als we notabene zeggen "in Jezus" te zijn:

Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één,

quote:

11 Er is geen mens verstandig,er is geen mens die God zoekt.12 Allen hebben ze zich afgewend,heel de mensheid is verdorven.
Er is geen mens die nog het goede doet,er is er zelfs niet één.
13 Hun keel is een open graf, hun tong is bedrieglijk,achter hun lippen schuilt het gif van een adder,14 hun mond is vol vervloeking en venijn.15 Ze haasten zich om bloed te vergieten,16 brengen ellende en vernietiging.
17De weg van de vrede kennen ze niet,18 angst voor God kennen ze niet.
We kunnen dus op deze aarde niets doen, dat tot een échte verlossing van dit woongebeid leidt, dan alleen mensen tot Christus brengen. Onze autoriteit vinden we alleen in onze relatie met het HEMELS Rijk. Alleen DIE autoriteit kunnen we Openbaren, door ons voorbeeld in Christus! Mensen dus (Geestelijk-) doen afstemmen op en brengen naar een ANDER Rijk dan het Grote Babylon; het Rijk dat dus van Yeshua is, en NIET van hier! Door genzelf die keuze dan te latebn maken,in een persoonlijke relatie met Christus!

De suggestie die Derek Prince voor sommigen zou kunnen opwekken, is: dat wij de Satan hier, op aarde zouden kunnen overwinnen!
En dat is een onwaarheid en maakt van Yeshua een overbodige Verlosser!
Derek weet niet wat hij suggereerd!

bron:
http://www.derekprince.nl...d-1-regerende-vergadering

Zien je wat Dreck doet? Hij beweert precies hetzelfde als de Paus. Derek stelt de Kerk boven Christus! Maar, ik zie er niets van, eerlijk gezegd! Getuige het feit Iearsi, dat jij je niet opstelt als iemand, die door de Geest vrede sticht. Eerder 'vervloek je' andersdenkenden, als nu allen zo zijn van "die gemeente", dan schieten we inderdaad niet op en dan is de wederkomst méér dan nodig! Ik hoop dan niet in het vlees, want dan zou Yeshua tot een leugenaar zijn gemaakt, door 'de Gemeente', als ik de spookjes van Derek zo lees!

Ten aanzien van het huidige Israël, heb ik vernomen dat veel joden juist UIT Israël willen vertrekken omwille van het feit dat de oorlog in het Midden-Oosten aantrekt, om economische redenen in relatie tot 'vermeend' religieuze strijd. Wie, denk je dat de initiator van deze strijd is!

Bovendien, ALS het zo zou zijn geweest dat het nationale 'natuurlijke' en 'zichtbare Israël' dan ook waarneembaar "verlost" zou worden, dan hadden de Joden tijdens de 490 afgesneden jaren van de 2300 avonden en morgens, al gestreden  hebben voor Yeshua, GEESTELIJK dan wel gezegd. Immers het Rijk van Yeshua komt tot stand door een persoonlijke keuze van navolging, niet door oorlogsgeweld met wapenen en moorden! Het 'zwaard' dat Christus gebruikt is het Schriftwoord!

Kijk maar:

Epheziers 6: 10-17.

quote:

"Voorts mijne broeders, wordt sterk in den Heer en in de macht zijner sterkte. Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staande blijven tegen de listige aanvallen des duivels; want wij hebben niet te vechten tegen vlees en bloed, maar tegen overheden en machten, namelijk tegen de heren der wereld, die in de duisternis dezer eeuw heersen, tegen de boze geesten onder den hemel. Daarom grijpt de gehele wapenrusting Gods aan, opdat gij in den kwaden dag tegenstand moogt bieden, en alles wèl uitvoeren en het veld behouden. Zo staat nu, uwe lende omgord hebbende met waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid, en geschoeid aan de voeten, opdat gij gereed zijt tot de prediking van het Evangelie des vredes; maar vóór alle dingen, grijpt het schild des geloofs aan, waarmede gij alle vurige pijlen des bozen kunt uitblussen; en neemt den helm des heils, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods woord."

Zie je Iearsi, dat er GEEN sprake is van een ZICHTBARE strijd, maar een Geestelijke met Geestelijke wapens; om te leren in te zien en te begrijpen! NADENKEN dus. (Jakobs strijd..)
 (dus NIET IN HET HEMELS JERUZALEM, maar IN het Grote Babylon, het natuurlijke Jeruzalem in  het vlees, daar is Gods Koninkrijk -dus- NIET)

De volkeren trekken niet op naar een daadwerkelijk, natuurlijk Israël, maar tegen het Geestelijke volk Israël, uit alle taal, stam, natie en volk.
En daarbij misbruikt Satan een 'zichtbare' staat "Israël" om het Hemels Heiligdom tot het 'zijne' te maken. En zo 'verlaagt' hij Yeshua tot een verlosser "in" het vlees in plaats "van  "uit het vlees! En daarmee maakt de mens van Yeshua een figuur die nooit uit "het vlees" is gegaan! In feite dus, een Verlosser die (even) zondig is als ieder ander!

En zelfs het 'natuurlijke Israël', de huidige Staat aan de Middellandse zee, is een voorbeeld van grote onverdraagzaamheid, als het om een voorbeeld 'in Christus' gaat, maar het niet is. Intern staan Joden lijnrecht tegenover elkaar. Messiaanse- en Orthodoxe! Maar ook tegenover andersdenkenden, zoals (de) Christenen!
Hieruit blijkt dus dat het in de brief aan de Efeziërs 6:10-17 om een Geestelijke strijd gaat én een Geestelijk Israël, dat zich afscheid van een (haar) natuurlijke basis.

Dezelfde problemen die de Joden nog in de afgesneden 490 jaren hadden met elkaar en Christus, is NU VANDAAG nog precies dezelfde! Ze hebben NIETS GELEERD. Ook sinds 1946 niet! Er is dus sprake van twee volkeren Israêls: één in het vlees en één in de Geest! Zie je, het zelfde voorbeeld, dat door Yeshua wordt aangeduidt!

Zie eens deze site daarover:
http://mens-en-samenlevin...doxe-joden-charediem.html

Het gaat hier, op aarde in het grote Babylon, om de strijd tussen Christus en Satan, door wettelijke bepalingen die van mensenhanden zijn; relgieuz en economisch, waar burgerwetgeving uit voortvloeit, ook (een) Kerkrecht!.
De wetten (burger- en kerkelijke) hier op aarde zullen de mensen tot navolging van het Beest nopen. Dat gebeurd, door de mensen heimelijk tot navolging te dwingen. Economische wetten voorop, burgerwetten daarna en dan tot slot een Geestelijke -algemene- wetgeving voor de gehele Wereld (Orde).
(Op dié manier wordt ook (eerst) Europa verenigd)

In het boek "The Keys of this blood" van de Jezuit Kardinaal Martin Malachiç, staat het toch zwart op wit:

Een aantal aanwijzingen, daarover:

video presentatie
http://www.adventmedia.nl...elds-laatste-waarschuwing

Tekstuurlijke weergave van de macht van het Beest:

quote:

”Daarom eist de katholieke kerk ook het
recht op
van dogmatische intolerantie met betrekking tot haar leer op en is het onjuist, haar te verwijten om het uitoefenen van dit recht. … Zij beschouwt dogmatische intolerantie niet alleen als haar
onbetwistbare recht
, maar ook een heilige plicht. … Volgens Romeinen 13:4, hebben de wereldse autoriteiten het recht om
vooral ernstige misdaden, met de dood te straffen, daaruit volgt dat ‘ketters’ niet alleen geëxcommuniceerd, maar ook
gedood mogen worden
.” The Catholic Encyclopedia, uitgave 1911, Deel 14, pag.766, 768.

'Vertaald', Iearsi, lees ik dus, dat we ons niet moeten verwonderen, als de Joden ooit nog eens (door economische dwang) de Zondag nog gaan vieren, als het (wereldwijde-) kerkrecht vanuit Rome gedicteerd zal worden. De Rabbijn in de Protestantse kerk en de Imam gaat voor in de Synagoghe en mijnheer Pastoor in de Gereformerde Kerk,want ja "we" zijn "Gods gemeente" met dé "autoriteit; Oecumene ten top!
Ook de Sabbat zal dan nog blijven, maar dan als die zoals de RKK Staat die ziet 'godsdienstvrijheid' (= onder het Staatsbestel van het Vaticaan)
Dan zal ook blijken in hoeverre 'Joden' waarlijk (Geestelijk-) volgelingen van Yeshua zullen zijn. Vasthouden aan Yeshua, of het beest navolgen. Ook voor Christenen geldt dat dan, natuurlijk. We zitten er nu al middenin!

Want hier staat toch duidelijk dat de Bisschop het recht aan zijn kant heeft, als het gaat om een intolerante houding tegenover andersdenkenden.
Vergeet ook niet dat zeer recent Paus Benedictus XVI nog eens heeft aangetoond dat er maar één Kerk, op aarde is......en de rest "mensen van goede wil"!

Het 'Paard van Troje' als het om de intolerantie gaat van één Kerk, die de Moeder is en haar 'dochters' moet mennen:

quote:

Een recentelijke wetgeving door het Hoge Gerechtshof van de V.S.,
verklaarde dat als religieuze rechten botsen met de noden van de regering tot gelijke wetgeving, dan zal het Hof de kant kiezen van de regering.” Los
Angeles Times, 18 april 1990.

quote:

”De zondag is ons merkteken van gezag. De kerk staat boven de Bijbel en deze overdracht van de viering van de sabbat is het bewijs van dit feit.” The Catholic Record, London, Ontario, 1 september 1923

quote:

”Met het inachtnemen van de zondag door de protestanten brengen zij een
hulde, zichzelf ten spijt, aan de (katholieke) kerk.” Plain Talk About the
Protestantism of Today, p. 213.

Hier wordt dus over één der 3 onreine geesten gesproken, de valse profeet, de Protestanse kerken, verenigt in een Oecumene met de Moeder der kerken aan het hoofd er van.
Ook Christenen, die waarlijk 'in Christus' zijn, dienen de Sabbat van het 4e gebod te onderhouden; dan zijn zij zeker waarlijk Geestelijke Joden, navolgers van de Nazoreeër, want ook zij behoren tot het Geestelijk Israël, zoals, Zacheria 4:11:14 ons leert; twee olijfbomen, tweekandelaars (rechts en links één)

quote:

”Het pausdom en zijn gevestigde organisatie, de rooms-katholieke kerk,hebben bijna 2000 jaar nodig gehad, om een wereldreligie te worden en als
zodanig erkend te zijn. Met een politiek doel en structuur? Ja, met een wereldpolitieke doel en een wereldpolitieke struktuur. Op de keper
beschouwt, maakt Johannes Paulus II als rechtmatige plaatsvervanger van Christus er aanspraak op, om de hoogste gerechtshof
van de statengemeenschap te zijn.” Keys of This Blood, M. Martin, p.p. 374-375.
Hartelijk groet en Shabbat sjalom

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1224 Gepost op: januari 19, 2013, 02:12:33 pm »

quote:

Peter68 schreef op 19 januari 2013 om 13:45:

Waarmee je dus aangeeft dat gebruikers van de NBV die bereidheid veel minder hebben. En daarmee plaats je jezelf m.i. op een voetstuk omdat jij - en de SV gebruikt, en blijkbaar (en dat roep je ook van de daken) die bereidheid dus meer bezit. Dit zijn nu precies de zaken waardoor ik moeite heb met veel van je  reacties. Je plaats daarmee anderen en jezelf in bepaalde posities en dat vertroebeld m.i. de discussies

Ik zeg niet meer dat NBV lezers doorgaans voor vlug en gemakkelijk gaan Peter.
Dat ik eerder heb aangegeven een voorkeur te hebben voor de Statenvertaling staat daar volledig buiten. Dat is iets wat jij erbij trekt, ik heb het immers niet genoemd. ;)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1225 Gepost op: januari 19, 2013, 02:16:16 pm »

quote:

nicodemus schreef op 19 januari 2013 om 13:54:Johannes 18,36 NBG
Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier.

Nu echter, op het moment dat Jezus Zijn bediening volbracht in Israël.
Zijn Koninkrijk (1000 jarige vredesrijk) zal namelijk Zijn Koninkrijk op aarde zijn.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1226 Gepost op: januari 19, 2013, 04:18:55 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 14:12:
[...]

Ik zeg niet meer dat NBV lezers doorgaans voor vlug en gemakkelijk gaan Peter.
Dat ik eerder heb aangegeven een voorkeur te hebben voor de Statenvertaling staat daar volledig buiten. Dat is iets wat jij erbij trekt, ik heb het immers niet genoemd. ;)
Oké je zegt niets over de NBV dat is mijn interpretatie inderdaad, maar voor dit ontaard in een woordenspel; lees nog eens goed jou bijdrage waar ik op reageer. Je kunt dan moeilijk ontkennen dat je aan hokjesdenken doet. Je geeft jezelf en anderen een plek op een door jou gestelde meetlat en dat is wat me tegenstaat. Nogmaals; het gaat mij om wat je tussen de regels door lijkt te zeggen. Het kan natuurlijk zijn dat je je daar totaal niet van bewust bent dan zou ik zeggen: probeer je eens te bekwamen in het luisteren naar anderen en het nuanceren van je eigen woorden. Het gaat niet alleen om inhoud Learsi maar ook hoe je iets brengt. Met andere woorden: met een slechte vorm kun je een goede inhoud bederven.

St. Ignatius

• Fiat mihi secundum verbum Tuum
    • Bekijk profiel
« Reactie #1227 Gepost op: januari 19, 2013, 04:21:12 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 12:51:

Wat dat betreft lees ik jou bijdragen (ook waar kritiek op was) altijd erg graag. Ook die paar zaken waarin we iets van mening verschillen trouwens....

Nou, mooi. Hopelijk heb je onderstaande bijdrage van SB dan ook met veel genoegen gelezen en wil je de vraag beantwoorden. Ik vond het een goede vraag en was wel benieuwd naar jouw antwoord. Mag gewoon in je eigen woorden hoor. Elk vogeltje zingt immers zoals hij gebekt is.  :)

quote:

small brother schreef op 18 januari 2013 om 20:13:

Ik mis de kern van het belang nog en ik zie de dreiging om Gods heilsplan in eigenwilligheid met boogjes en krommingen te verleggen nog als beren op de weg. En ik schreef reeds over het begrip "verblinding". Ik snap het daarom nog niet. Ik kan maar niet begrijpen waarom dit onderwerp geestenscheidend zou moeten zijn, het is toch een onderwerp dat de christenen niet primair aangaat?

Kijk nou eens naar je aangehaalde tekst:
Wat is de situatie? Jezus stuurt zijn discipelen door het land om te doen wat er door de profeten was verkondigd, en precies vóór het moment dat ook Johannes de Doper vraagt wat het is dat wordt verkondigd. Dat is die Johannes die als grootste der profeten de weg moest bereiden voor de kinderen van Israël tot hun heiland Jezus Christus. Check het hoofdstuk en laat me weten dat het zo is, want ik kan niet geloven dat tot dit punt een christen al is afgehaakt. Maar wat wel zo is, is dat dit hoofstuk met een paar woorden benoemt wat héél veel onbeschreven laat!

Nu dan: welke schapen worden geroepen? Aan wie worden wonderen verkondigd? Wie krijgt het oordeel dat het Sodom en Gomorra draaglijker zal zijn? Dat is toch Israël? Of is Jezus hier nu juist verblinding aan het profeteren? Néé, zeg ik; helemaal niet. De verblinding is het resultaat en de consequentie van de verwerping van het heil voor Israël. De verblinding komt na de verwerping van de verlossing ! Maar hier is het nog de wonderlijke wegbereiding en voorbereiding in vrijheid, van de roep tot binnenkomst van de Messias in de Heilige Stad Jeruzalem: "gezegend Hij die komt in de naam des Heeren!" En dit wat hier gepredikt wordt is de laatste bazuin voor Israël. Lees maar mee in dit voor jou aangedragen hoofdstuk:

Mat.10: 6 Maar gaat veel meer heen tot de verloren schapen van het huis Israels. En heengaande predikt, zeggende: Het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen. Geneest de kranken; reinigt de melaatsen; wekt de doden op; werpt de duivelen uit. Gij hebt het om niet ontvangen, geeft het om niet.

Nu kan het zijn dat je niet gelooft dat wat er staat, ook is gebeurd. Maar het staat er wel degelijk.
De kinderen van Israël hebben dus in Jezus Christus wel degelijk de verlossing gepredikt gekregen, vergezeld van de wonderen die nodig zijn om de ogen te openen. In alle landpalen van Israël. Niet in Samaria dus, en niet bij de heidenen !! Lees het nog maar eens: Wekt de doden op ! Dat is toch ongelooflijk? Beenderen die levend worden?? Zou Christus zich vergist kunnen hebben? Of de apostelen vergeten hebben het op te schrijven? Of verkeerd verstaan hebben in de euforie van het moment? Zeg jij het me maar; het is het hoofdstuk van jouw keuze en onderwerp.

[...]

Is dat zo? Stel je voor dat het volk in de woestijn rondtrekt, en jij komt daar ook met Thea Beckman's spijkerbroek, en je staat erbij en kijkt ernaar met de kennis van nu. Of stel dat je erbij bent in Babylon. Of ten tijde van Izebel. Zou je dan je beschermende arm om Israël heenslaan en ze gaan pamperen? Want immers ZIJ zijn Gods volk?! Zou je niet veeleer met al die kennis van nu, hun oproepen en vermanen om zich te bekeren en van jou te vernemen wat de weg is van God?! Graag je reactie!

"voorwaar, Ik zeg u: U zult uw rondgang door de steden van Israël niet geëindigd hebben, voordat de Zoon des mensen gekomen is."

Vraag: Hebben de discipelen hun rondgang nu wel of niet voorwaar voleindigd? Weeg maar mee dat het evangelie niet naar Samaria of de heidenen toe mocht gaan..
"Men zou een pleister op vele wonden willen zijn..." (Etty Hillesum, 1942)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1228 Gepost op: januari 19, 2013, 05:16:49 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 18 januari 2013 om 18:54:
offtopic:Goed, DPM is voor jou een groep die de waarheid verkondigt. Vele anderen zullen dat nimmer erkennen. Heb je de stukken van Derek wel eens goed tot je genomen? Kennelijk niet.
Zeker niet als je zo bijbelgetrouw bent als je hier beweert te zijn want dan was je conclusie inzake Derek wel anders geweest.
Waarvan akte.
Ook de studie van Derek Prince De pijlers van het christelijk geloofheb ik gevolgd. Niets mis mee.
Maar natuurlijk staan er zaken in die de gevestigde traditionele kerk niet wil horen.
Immers Derek breng vele dwaalleer aan de orde in onze traditionele kerken,
- Kinderdoop
- Doop door nasputteren
- Niet dopen in de Heilige Geest
- Niet geloven dat de gaven van de apostelen nu nog actief kunnen zijn onder ware gelovigen.
- Kerkfuncties door mensen aanwijzen ipv G-d laten bepalen wie de welke gaven of taleneten ontvangt.

De lijst is eindeloos en allemaal goed bijbels onderbouwd.
Uiteraard schiet dit de gevestigde orde in onze traditionele kerken in het verkeerde keelgat en wordt een laster campagne gestart. ;(

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1229 Gepost op: januari 19, 2013, 05:53:42 pm »

quote:

small brother schreef op 18 januari 2013 om 20:13:

Nu dan: welke schapen worden geroepen? Aan wie worden wonderen verkondigd?

De wonderen worden verkondigd aan de Joden. Jezus kwam immers het offer in beginsel brengen voor Zijn volk, de Joden om Zijn Volk zalig te maken, dus de schuld over hun zonde weg te nemen. Die Genade is OOK aan ons heidennen geschonken.

quote:

Wie krijgt het oordeel dat het Sodom en Gomorra draaglijker zal zijn? Dat is toch Israël?

Dat zijn de Joden die Jezus afwijzen inderdaad, daarom zullen zij ook niet net als de mensen die Jezus wel aannemen, na hun overlijden in het Koninkrijk komen, maar in het dodenrijk moeten "wachten" tot Jezus wederkomen zal als Messias om dan de Beloofde genade (door vader g-d in vele profetieën) te schenken aan hen en het 1000 jarig vredesrijk te starten.

quote:

Hetzelfde wat Jezus deed, Hij kwam juist voor de zondaars, toch?
zeggende: Het Koninkrijk der hemelen is nabij gekomen !
Waarom? Omdat Jezus dat koninkrijk mogelijk maakt met Zijn offer, juist voor Zijn volk Israël en OOK voor ons uit de heidenen.
Immers Vader G-d heeft Israël opzettelijk verblind.
Romeine 11
8 zoals geschreven staat:  God heeft hun een geest van diepe slaap gegeven,  ogen om niet te zien en oren om niet te horen, tot op de dag van heden.

Het is de reden waarom Jezus de Discipelen streng verbood om te zeggen dat Hij de Zoon van G-d was. (Markus 9 & Lukas 9)
Immers de discipelen bergepen zelf helemaal niets van Jezus Zijn Taak
Lucas 18
34 Zij begrepen echter niets van deze dingen en dit woord was voor hen verborgen en zij begrepen niet wat er gezegd werd

Jezus sprak zelfs duidelijk tegen de discipelen en nog begrepen ze het niet. Daar waar Hij opzettelijk in wartaal sprak om de Joden verblind te laten naar G-d Zijn Wil.
Lucas 8:10
10 En Hij zeide: U is het gegeven, de verborgenheden van het Koninkrijk Gods te verstaan; maar tot de anderen spreek Ik in gelijkenissen, opdat zij ziende niet zien, en horende niet verstaan.

quote:

De kinderen van Israël hebben dus in Jezus Christus wel degelijk de verlossing gepredikt gekregen, vergezeld van de wonderen die nodig zijn om de ogen te openen.

De boodschap was daar: Jezus Christus heeft jullie gered Israël. Niet jullie eigen inspanningen zal jullie redden maar mijn lijden zal jullie redden. Wat ook zal gebeuren bij Zijn Wederkomst.

quote:

Is dat zo? Stel je voor dat het volk in de woestijn rondtrekt, en jij komt daar ook met Thea Beckman's spijkerbroek, en je staat erbij en kijkt ernaar met de kennis van nu. Of stel dat je erbij bent in Babylon. Of ten tijde van Izebel. Zou je dan je beschermende arm om Israël heenslaan en ze gaan pamperen? Want immers ZIJ zijn Gods volk?!

Met de kennis die ik nu heb, zeker.

quote:

Zou je niet veeleer met al die kennis van nu, hun oproepen en vermanen om zich te bekeren en van jou te vernemen wat de weg is van God?! Graag je reactie!

Nee, beter is het om een broederlijke arm om hen heen te slaan en ze uit te leggen dat Jezus hen als Messias bij Zijn Wederkomst zal redden, zoals de Tenach profeteert, maar dat deze redding ook nu al kan in Christus.
Maar niemand komt tot Christus en zal in hem geloven dan degene die G-d naar Jezus stuurt leert de Schrift.
Matteus 15
13 Maar Hij antwoordde en zei:  Elke plant die Mijn hemelse Vader niet geplant heeft, zal uitgetrokken worden.

Johannes 6:37
37 Al wat Mij de Vader geeft, zal tot Mij komen; en die tot Mij komt, zal Ik geenszins uitwerpen.

Johannes 6:65
65 En Hij zei:  Daarom heb Ik u gezegd dat niemand tot Mij komen kan, tenzij het hem door Mijn Vader gegeven is.

Johannes 6:44
44   Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt; en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag.

Johannes 17:9
9 Ik bid voor hen. Ik bid niet voor de wereld, maar voor hen die U Mij gegeven hebt, want zij zijn van U.

Dus nee, G-d zal Zelf Zijn beloften om heel israel zalig te maken vervullen. Het is G-d die de Heilige Geest op Israël zal laten vallen opdat ze tot geloof komen, bij de wederkomst van Jezus Christus in Israël.

Zacharia 12
10 Maar over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem zal Ik de Geest van de genade en van de gebeden uitstorten. Zij zullen Mij  aanschouwen, Die zij doorstoken hebben. Zij zullen over Hem rouw bedrijven, als met de rouwklacht over een enig kind; en zij zullen over Hem bitter klagen, zoals men bitter klaagt over een eerstgeborene.

Zacharia 3
9 Want zie, wat betreft de steen die Ik voor Jozua neergelegd heb,
op die ene steen zullen zeven ogen zijn.
Zie, Ik zal er Zijn gravering in aanbrengen,
spreekt de HEERE van de legermachten.
Ik zal de ongerechtigheid
van dit land
op één dag wegnemen
.

Jeremia 33
7 Ik zal een omkeer brengen in de  gevangenschap van Juda en in de gevangenschap van Israël, en hen  opbouwen als vroeger.
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden  vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.

quote:

In israel niet, zoals Jezus Christus voorzegt, want het is G-d Zelf Die de bedekking van Israël zal wegnemen bij Zijn Wederkomst.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1230 Gepost op: januari 19, 2013, 05:59:37 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 17:16:
[...]

Ook de studie van Derek Prince De pijlers van het christelijk geloofheb ik gevolgd. Niets mis mee.
Maar natuurlijk staan er zaken in die de gevestigde traditionele kerk niet wil horen.
- Kinderdoop
- Doop door nasputteren
- Niet geloven dat de gaven van de apostelen nu nog actief kunnen zijn onder ware gelovigen.
- Kerkfuncties door mensen aanwijzen ipv G-d laten bepalen wie de welke gaven of taleneten ontvangt.

Uiteraard schiet dit de gevestigde orde in onze traditionele kerken in het verkeerde keelgat en wordt een laster campagne gestart. ;(

Lees je eigen tekst even door....
Binnen jouw overtuiging is het dus een bijbelse leer.
Vele mensen hebben al getuigd van de dwaalleer van deze man, het meest grove wat hij ooit geschreven heeft is zijn "vloek en zegen" theologie. Beslist niet bijbels.
Wat denk je? Zou dan de rest van zijn teksten niet vol van dwaalleer zitten?

En je opmerkingen over de traditionele kerken begrijp ik al helemaal niet, nasputteren etc?
Heb je enig idee hoe denigrerend jij bent in je schrijven?
Hoe je totaal maar dan ook toTAAL de plank misslaat?

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1231 Gepost op: januari 19, 2013, 06:32:29 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 17:59:
En je opmerkingen over de traditionele kerken begrijp ik al helemaal niet, nasputteren etc?
Heb je enig idee hoe denigrerend jij bent in je schrijven?

Helaas heb ik zelf moeten ondervinden Riemer hoe mijn eigen kerk en voorganger mij misledden helaas, met dwaalleer ten aanzien van de genoemde punten.

Kijk toch naar onze kerken en hoe we ervoor staan!
Het is een vervallen hut ! Wat G'd zegent gaat het goed, maar onze kerken gaan niet goed !! Het gaat er bar en bar slecht mee, ;(
Wat ontbreekt er dan heel triest in onze kerken? G-d Zijn zegen !  :9~

G-d lijkt Zijn Zegende Hand wel te hebben afgetrokken van met name onze kerken.
Trek het even door naar de Joden.
G-d was streng tegen Israël na vele waarschuwingen, met dat verschil dat hij hen tijdelijk heeft verlaten met de Belofte hen ook weer samen te brengen zoals Hij in 1948 wonderlijk heeft gedaan.

Maar wat met onze christelijke kerk? Alleen nu zonder de Belofte dat G'd alles weer goed zal maken. Wel gelukkig met de Belofte dat de gelovigen door Christus worden gered, Zijn Fundament houdt stand. Maar onze kerk zakt ineen zoals Israël ineen is gezakt (alvorend ook weer te zijn heropgericht).

Oh als kerk zien we zo goed wat de joden fout doen, maar zien niet dat we als kerk nu dezelfde fout maken en eigenlijk hetzelfde lot dreigen te ondergaan. En dat, iemker, maakt mij uiterst verdrietig ! :9~

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1232 Gepost op: januari 19, 2013, 06:50:56 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:32:
wederom een negerende tekst waarbij niet ingegaan wordt op de vraag
antwoord op mijn vraag?
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 06:51:14 pm door Riemer Lap »

HarryK

• Bekijk profiel
« Reactie #1233 Gepost op: januari 19, 2013, 07:47:09 pm »

quote:

nicodemus schreef op 19 januari 2013 om 13:54:

quote:

De belangrijkste nieuwtestamentische uitspraak over het Joodse volk staat in Johannes 4:22. Jezus spreekt hier met een Samaritaanse vrouw en zegt: Gij aanbidt wat gij niet weet, wij aanbidden wat wij weten, want het heil is uit de Joden. Waar komt het heil vandaan? Uit de Joden. Geen Joden - geen redding!Mijn totale geestelijke erfenis, iedere zegen die ik in mijn leven geniet, heb ik te danken aan het Joodse volk. Heeft u daar persoonlijk wel eens bij stilgestaan? Zonder de Joden waren er geen aartsvaders, geen profeten, geen bijbel, geen Verlosser. Hoeveel heil heb ik zonder de Joden? Niets! Het is zo belangrijk dat we ons dat goed realiseren en ons gedrag daarop afstemmen. In de geschiedenis heeft de christelijke Kerk de Joden vervolgd, bespot en belachelijk gemaakt - het volk waar ons heil van afhangt.
Inderdaad, helemaal mee eens ...
Dan ben ik heel benieuwd naar jou reactie op mijn commentaar.
Hier een link naar mijn eerste commentaar op 18 januari 2013 om 00:28:
En daarna in mijn reactie op Learsi:
Dat schreef ik hier op 18 januari 2013 om 23:52.

HarryK

• Bekijk profiel
« Reactie #1234 Gepost op: januari 19, 2013, 07:51:29 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 17:16:
- Kinderdoop
- Doop door nasputteren

Maar weer even checken of ik het goed begrijp.
Volgens Derek Prince is de leer van de traditionele kerken over de kinderdoop een dwaalleer?
En hij heeft dat 'goed bijbels onderbouwd'?

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #1235 Gepost op: januari 19, 2013, 09:44:29 pm »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 17:53:
In israel niet, zoals Jezus Christus voorzegt, want het is G-d Zelf Die de bedekking van Israël zal wegnemen bij Zijn Wederkomst.

Hoe kan dan aan de heidenen het evangelie zijn gebracht?
Jezus zegt: Gij zult niet heengaan op den weg der heidenen, en gij zult niet ingaan in enige stad der Samaritanen.
Hoe plaats je dat in deze context?

En dan:

quote:

Lukas 10:1
En na dezen stelde de Heere nog andere zeventig, en zond hen heen voor Zijn aangezicht, twee en twee, in iedere stad en plaats, daar Hij komen zou. Hij zeide dan tot hen: De oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige; daarom, bidt den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote. Gaat henen; ziet, Ik zend u als lammeren in het midden der wolven. Draagt geen buidel, noch male, noch schoenen; en groet niemand op den weg. En in wat huis gij zult ingaan, zegt eerst: Vrede zij dezen huize! En indien aldaar een zoon des vredes is, zo zal uw vrede op hem rusten; maar indien niet, zo zal uw vrede tot u wederkeren.

13 Wee u, Chórazin, wee u, Bethsáïda, want zo in Tyrus en Sidon de krachten geschied waren, die in u geschied zijn, zij zouden eertijds, in zak en as zittende, zich bekeerd hebben. Doch het zal Tyrus en Sidon verdragelijker zijn in het oordeel, dan ulieden. En gij, Kapérnaüm, die tot den hemel toe verhoogd zijt, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden.
Wie u hoort, die hoort Mij; en wie u verwerpt, die verwerpt Mij; en wie Mij verwerpt, die verwerpt Dengene, Die Mij gezonden heeft.
En de zeventigen zijn wedergekeerd met blijdschap, zeggende: Heere, ook de duivelen zijn ons onderworpen in Uw Naam.

En Hij zeide tot hen: Ik zag den satan, als een bliksem, uit den hemel vallen. Ziet, Ik geve u de macht, om op slangen en schorpioenen te treden, en over alle kracht des vijands; en geen ding zal u enigszins beschadigen. Doch verblijdt u daarin niet, dat de geesten u onderworpen zijn; maar verblijdt u veel meer, dat uw namen geschreven zijn in de hemelen.

21 Te dier ure verheugde Zich Jezus in den geest, en zeide: Ik dank U, Vader! Heere des hemels en der aarde; dat Gij deze dingen voor de wijzen en verstandigen verborgen hebt, en hebt dezelve den kinderkens geopenbaard; ja, Vader, want alzo is geweest het welbehagen voor U. Alle dingen zijn Mij van Mijn Vader overgegeven; en niemand weet, wie de Zoon is, dan de Vader; en wie de Vader is, dan de Zoon, en dien het de Zoon zal willen openbaren.

23 En Zich kerende naar de discipelen, zeide Hij tot hen alleen: Zalig zijn de ogen, die zien, hetgeen gij ziet. Want Ik zeg u, dat vele profeten en koningen hebben begeerd te zien, hetgeen gij ziet, en hebben het niet gezien; en te horen, hetgeen gij hoort, en hebben het niet gehoord.

Wat is de betekenis van het teruggekeerd zijn van de 70 discipelen? Zouden ze er genoeg van gehad hebben? Wat is de betekenis van de lichtflits? Betekenisloos beeld voor de toekomst? Is er nu wel of niet iets bijzonders gebeurd in die tijd, waarvan wij eigenlijk maar weinig overgeleverd hebben gekregen?

Begrijp me goed, ik wil best de geheimenis die Paulus benoemt tot een geheimenis laten. Maar het gaat mij tever om hetgeen geopenbaard is weer te bedekken. Maar ik moet toegeven dat ik nog in het duister tast over het belang en de diepere betekenis van jouw inzichten.

Het enige dat ik meekrijg is dat er grote emotionele moeite is met de "verblinding". Ik begrijp dat ergens wel, maar ik zou dat toch liever als apart onderwerp zien (namelijk de gerechtigheid van God), dan dat ik dat als een sleutel en wrik-ijzer zou zien om de bijbelse geschiedenis en Gods heilsweg in een ander licht te plaatsen dan het Licht van de Verlossing van Jezus Christus. Want als je een andere heilsweg toestaat, dan sta je toe wat Paulus zegt niet toe te staan: Doch al ware het ook dat wij, of een engel uit de hemel u een Evangelie verkondigden buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt. Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu weer: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt ” (Gal. 1:6-9).

Dus waarom het christelijke geloof van het Woord van God niet trouw gevolgd, en niet vastgehouden aan het evangelie van de christenen? En zo God de joden toch (inderdaad) welgevallig is, wat gaat het jou en mij aan?
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2013, 09:45:58 pm door small brother »

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1236 Gepost op: januari 20, 2013, 12:03:56 am »

quote:

learsi schreef op 19 januari 2013 om 18:32:
[...]

Helaas heb ik zelf moeten ondervinden Riemer hoe mijn eigen kerk en voorganger mij misledden helaas, met dwaalleer ten aanzien van de genoemde punten.

Kijk toch naar onze kerken en hoe we ervoor staan!
Het is een vervallen hut ! Wat G'd zegent gaat het goed, maar onze kerken gaan niet goed !! Het gaat er bar en bar slecht mee, ;(
Wat ontbreekt er dan heel triest in onze kerken? G-d Zijn zegen !  :9~

G-d lijkt Zijn Zegende Hand wel te hebben afgetrokken van met name onze kerken.
Trek het even door naar de Joden.
G-d was streng tegen Israël na vele waarschuwingen, met dat verschil dat hij hen tijdelijk heeft verlaten met de Belofte hen ook weer samen te brengen zoals Hij in 1948 wonderlijk heeft gedaan.

Maar wat met onze christelijke kerk? Alleen nu zonder de Belofte dat G'd alles weer goed zal maken. Wel gelukkig met de Belofte dat de gelovigen door Christus worden gered, Zijn Fundament houdt stand. Maar onze kerk zakt ineen zoals Israël ineen is gezakt (alvorend ook weer te zijn heropgericht).

Oh als kerk zien we zo goed wat de joden fout doen, maar zien niet dat we als kerk nu dezelfde fout maken en eigenlijk hetzelfde lot dreigen te ondergaan. En dat, iemker, maakt mij uiterst verdrietig ! :9~
Je geeft aan dat het met de traditionele kerken bar en bar slecht gaat, het is een vervallen hut. Wat is dan jou definitie van een kerk waarin het zeer goed gaat en hoe meet/constateer je dat?

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1237 Gepost op: januari 20, 2013, 12:11:17 am »

quote:

Peter68 schreef op 19 januari 2013 om 16:18:
[...]

Oké je zegt niets over de NBV dat is mijn interpretatie inderdaad, maar voor dit ontaard in een woordenspel; lees nog eens goed jou bijdrage waar ik op reageer. Je kunt dan moeilijk ontkennen dat je aan hokjesdenken doet. Je geeft jezelf en anderen een plek op een door jou gestelde meetlat en dat is wat me tegenstaat. Nogmaals; het gaat mij om wat je tussen de regels door lijkt te zeggen. Het kan natuurlijk zijn dat je je daar totaal niet van bewust bent dan zou ik zeggen: probeer je eens te bekwamen in het luisteren naar anderen en het nuanceren van je eigen woorden. Het gaat niet alleen om inhoud Learsi maar ook hoe je iets brengt. Met andere woorden: met een slechte vorm kun je een goede inhoud bederven.
Ik hoop(te) eigenlijk op een reactie van jou kant op bovenstaande. Maar de tendens is veelal dat je op bepaalde zaken niet reageert. Dat is jammer want dat roept bij mij het beeld op dat je iemand bent die heel hard mept met bijbelteksten maar bepaalde zaken en vragen bewust negeert omdat je waarschijnlijk wel weet dat er een bepaalde kern van waarheid in zit.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #1238 Gepost op: januari 20, 2013, 12:25:16 am »

quote:

Peter68 schreef op 20 januari 2013 om 00:11:
[...]

Ik hoop(te) eigenlijk op een reactie van jou kant op bovenstaande. Maar de tendens is veelal dat je op bepaalde zaken niet reageert. Dat is jammer want dat roept bij mij het beeld op dat je iemand bent die heel hard mept met bijbelteksten maar bepaalde zaken en vragen bewust negeert omdat je waarschijnlijk wel weet dat er een bepaalde kern van waarheid in zit.
Je zult Learsi niet betrappen op een feitelijke reactie is mijn ervaring. Maar ja, wie ben ik? Ik ben een dweperige softe dichter :)
Zijn  lezing is de enig juiste lezing (hoe lang is dat houdbaar op dit forum? Learsi komt er al lange tijd mee weg, de mods slapen gewoon door......) en dus is elk tegengeluid een dwaling in de leer van Learsi.
Daar zullen we mee moeten leven denk ik...

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #1239 Gepost op: januari 20, 2013, 03:12:27 am »
@ small brother
Als ik zo'n epistel als dat van jou tegenkom verheug ik me steeds weer en daarom geef ik hier toch nog wat reacties, ook al is de post al weer door veel nieuwe wat verouderd. Maar ja, ik zit ook niet steeds en altijd achter de computer en ik had een dag geleden al wel de post grotendeels gereed maar nog niet helemaal. Tja, en dan kan het gebeuren dat als hij wel gereed is, hij eigenlijk misschien een beetje met de nachtschuit erachteraan komt.

quote:

quote:

Peter68 schreef:

quote:

learsi schreef:
Wat betreft je prachtig klinken, maar misleidende betoog...

Kolossenzen 2
4 En dit zeg ik,  opdat niemand u misleidt met mooiklinkende redeneringen.
8   Pas op dat niemand u als buit meesleept door de filosofie en inhoudsloze verleiding, volgens de overlevering van de mensen, volgens de grondbeginselen van de wereld, maar niet volgens Christus.

Er ontstaat bij mij de indruk dat je de Bijbel gebruikt als vliegenmepper.
Je slaat alles wat je niet aan staat er mee dood.
In een discussie hoort elke geciteerde typering gekoppeld samengenomen te worden met de geciteerde situatie, en gedragen te worden door een onderbouwend argument of een verklarend sentiment. En elk bijvoeglijk naamwoord hoort iets bijgevoegd te krijgen om de bijvoeging van het bijvoeglijk naamwoord te onderbouwen of het sentiment voor het gebruik te verklaren.
Het bijvoeglijk naamwoord nog een extra verklarende bijvoeging meegeven gaat soms wat te ver -- ook bondigheid heeft zijn waarde.

quote:

Bij citaten van typeringen, en citaten met vergelijkingen, heeft het geciteerde geen enkel nut indien het geciteerde uitsluitend dient om iets in andere woorden te zeggen. Een citaat heeft uitsluitend nut als ook de situatie behorende bij de typering vergelijkbaar is. Sommigen zoals de JG hebben een lange en sterke traditie om wat iemand in de bijbel overkomt te citeren, zonder vergelijkbaarheid van oorzakelijke situatie. Dan krijg je opmerkingen als "de farizeeërs gingen ook..." of "Jezus werd ook..."
Nu is dat eigenlijk een heel mooie traditie. Ook van de joden heb ik wel eens gelezen, is wel bekend dat zij hun dagelijks leven nog wel eens reciterend uitdrukken in bijbelteksten. Dat is mooi omdat je van elkaar weet in welke situatie en emotie het past.
En dat kan ook als je de bijbel kent.
Ja dat kan dus onder "ingewijden" en zo kan men JG'en zeker noemen, want ze hebben een grote kennis van de Bijbel. Of de uitleg die ze eraan geven en of de "ingewijdheid" overeenkomstig is aan wat een andersoortige gelovige erover denkt doet daarvoor niet terzake. Binnen de kring begrijpt men zéker goed  wat bedoeld wordt, en dat is belangrijk.

quote:

Maar het risico is wel dat je door het niet zuiver vergelijken van de situatie waaruit je de geciteerde tekst haalt, Gods Woord doet spreken waar het niet sprak, en met Gods Woord beschadigt wie juist Gods bescherming genieten.
Eerbied voor Gods Woord is hier dus geboden, voor wie erachter schuilen wil en ermee opbouwen wil. En ook voor wie er niet door aangesproken wordt. Opdat Gods Woord dat een scherp tweesnijdend zwaard is dat de ziel doorsnijdt en volken splijt, niet in onze handen tot een armzalige vliegenmepper wordt, of anderzijds een irritante dooddoener.

Ja, en dan is het dus ook wel terecht om iemand te waarschuwen wanneer het erop begint te lijken dat hij de Bijbel wel als vliegenmepper gebruikt. Dus daarin handelt Peter68 juist, zou ik zeggen!
("Anderzijds" lijk je me niet helemaal zo toepasselijk te gebruiken: je noemt namelijk twee trieste gebruikswijzen die wel verschillend en dus "anders" zijn maar niet zozeer een pro en een contra of een voor en een tegen, wat meestal het geval zal zijn als men van anderzijds spreekt. Ze zijn gewoon beide triest.)

quote:

Het bijvoeglijk naamwoord armzalig slaat erop dat als het niet in Gods Eer en Heerlijkheid is, er geen zaligheid met die woorden van God wordt verdiend noch uitgedeeld. En het bijvoeglijk naamwoord irritant slaat erop dat als Gods Woord zich aandient in armzaligheid, het Woord door irritatie niet landt en de zender niet wordt gezien als van God gezonden. Irritant is de aanstoot die verblindend werkt, zelfs zodanig dat Gods kleinste kinderen worden verworpen.
Het werkt beproevend en scheidend.

Maar nooit is Gods Woord een excuus tot het pamperen van het kwaad. Want de vruchten zijn het die worden gesneden en gegeten, maar uitgespuugd en verworpen als ze niet geestelijk zijn.
Als het goed is.
Mooi! Jammer dus dat er zo veel overzettelijk niet-geestelijke uitleg hier naar voren gebracht wordt en dat was dus wellicht ook een reden voor Peter68 om aan de bel te trekken en een vliegenmepper te vermoeden.

quote:

Beproef daarom wat je in je handen hebt: is het Woord een zwaard in dienst van God, of een zwaard in dienst van jezelf. Bij twijfel past vrijmoedigheid. Want ook de hoorders hebben een harnas en een helm en een schild van God ! Bij schade past ootmoed. Want ook de hoorders hebben een zwaard van het woord in handen waarmee zij zich bedienen en waarvan God Zich bedient.
En waar het ingewikkeld wordt, past voorzichtigheid.
Zeker

nicodemus

• Bekijk profiel
« Reactie #1240 Gepost op: januari 20, 2013, 11:24:58 am »
Hallo Iearsi,

Je schreef in een reactie aan small brother, op 19 januari om 17.35 dit:

quote:

Dat zijn de Joden die Jezus afwijzen inderdaad, daarom zullen zij ook niet net als de mensen die Jezus wel aannemen, na hun overlijden in het Koninkrijk komen, maar in het dodenrijk moeten "wachten" tot Jezus wederkomen zal als Messias om dan de Beloofde genade (door vader g-d in vele profetieën) te schenken aan hen en het 1000 jarig vredesrijk te starten.

Wat beweer je hier nu weer!
Het lijkt wel of jullie nu al een Rabbi met Oecumeense roots in de Synagoghe hebben, want wat je in essentie daar zegt, is puur katholiscisme, afgoderij en zonaanbidding tegelijkertijd! De Paus zal bliuj zijn, dat "zijn verschijning" als 'de christus in het vlees' al zo bejubeld en bevestigd wordt! Dat dank zij de joden van het natuurlijke Israël in het vlees!

Je bewijst me de profetieën die in vervulling zijnn gegaan, aan mijn hart!

Zal Yeshua nog wel Geloof vinden, als Hij terug komt!

Als je sterft met de keuze die je hebt gemaakt, zul je ook, dienovereenkomstig, met dié keuze opstaan. Of tot de levenden (1e opstanding) of tot de eeuwige dood (2e opstanding). De Allerhoogste Vader weet namelijk welke keuze je (zou hebben gemaakt)sterft. Ooik al is die keuze nooit zichtbaar geworden! Hij kijkt immers naar je persoonlijke hart en niet (alleen) naar de kerk als geheel!
Denkend hierbij aan het Oordeel in het Heilige en het Heilige der Heilige!

De diegene die bewust hebben gekozen om Christus na te volgen, zullen mét de nog levende getrouwen, de Here tegemoet gaan in de Hemel.
Zij gaan naar het Hemels Jeruzalem voor 1000 jaren! Zij die Yeshua hebben afgewezen, tijdens hun leven en de Thora hebben verachtn krijgenn GEEN tweede kans meer!

1 Tessalonicenzen 4:13-18

quote:

13 Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. 14 Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf. 15 Wij zeggen u met een woord van de Heer: wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. 16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.

De verlosten gaan dus naar een Hemels Jeruzalem, kijk maar:
Toen Johannes in de geest werd weggevoerd "op een grote en hoge berg", zag hij de heilige stad Jeruzalem aan het neerkomen uit de hemel van God (Op.21:10). "Ze had de heerlijkheid van God en haar licht leek op een zeer kostbare steen, als van een kristalheldere diamant" (Op.21:11). De beschrijving gaat elk menselijk voorstellingsvermogen te boven: fundamenten versierd met edelstenen (Op.21:19), "iedere poort was één parel" (Op.21:21), "haar muur was als diamant en de stad zuiver goud, als zuiver glas" (Op.21:18).

De stad wordt het nieuwe Jeruzalem genoemd. Waarom nieuw? Waarom is er geen nieuw Damascus of Hebron? Omdat Jeruzalem bekend stond onder de naam "Stad van de grote Koning" (Ps.48:2, Mat.5:35). Het woord "nieuw" duidt in de bijbel op hemels. Johannes beschrijft geen aardse stad, maar een stad die uit de hemel neerdaalt van God en waarin alles nieuw is, van de hemelse orde (Op.21.1). (De stad én het Rijk van Jezus begint dààr, waar onze moeder dus is)

Een andere benaming voor deze stad is de bruid (Op.21:9-10). Johannes zag de bruid van Christus in haar uiteindelijke volmaaktheid. In dit boekje willen wij enkele aspecten van deze heerlijke stad belichten aan de hand van Openbaring 21 en 22.

De verlosten zijn dus DAAR met Yeshua, en niet op een verwoeste en ledige aarde, Iearsi! Na 1000 jaar DAAR te hebben vertoefd (Sabbatsperiode)gaan we met dié stad én Yeshua, naar beneden, we betreden de aarde nog niet, maar Satan die dan uit zijn 'gevangenschap' verlost wordt. Dat wil  zeggen, dat hij oog in oog met zijn volgelingen komt te staan met de stad (de reine bruid).£De (llatste) strijd die hij dan nog met zijn (letterlijke-) zombies dan nog wil voeren , zal hij én zijn maten verliezenn. Pas daarna zal de aarde gehel en al volledig gereinigd worden en, dan pas, zal een volkomen vlakke vlakte ontstaan, waar dié Hemelse en reine stad zal nederdalen!

En wat met hen die Yeshua altijd hebben afgewezen, en de Thora hebben veracht voor eigen gewin!

De goddelozen niet hier op aarde blijven wonen, omdat zij nooit hun vertrouwen op Jezus Christus hebben gesteld. Daarom ontvangen zij het eeuwige leven niet. Alleen de rechtvaardigen ontvangen het geschenk van het eeuwige leven. “Want zo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.” Johannes 3: 16. Maar hoe zit het met de mensen, die niet in Hem geloven? Zij zullen zeker verloren gaan. De Bijbel leert: “Want het loon van de zonde is de dood.” Romeinen 6: 23. Zie de scherpe eenvoud van deze zinnen alsjeblieft niet over het hoofd. De goddelozen is nooit leven beloofd. Hun is dood beloofd – eeuwige dood. Alleen rechtvaardigen is leven beloofd – eeuwig leven.

Hartelijke groet!
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 11:26:50 am door nicodemus »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1241 Gepost op: januari 20, 2013, 12:55:18 pm »

quote:

HarryK schreef op 19 januari 2013 om 19:51:
[...]

Maar weer even checken of ik het goed begrijp.
Volgens Derek Prince is de leer van de traditionele kerken over de kinderdoop een dwaalleer?
En hij heeft dat 'goed bijbels onderbouwd'?

Wat een vraag ! Natuurlijk, Derek onderbouwde alles goed.
Waarmee ik niet zeg dat ik altijd 100% met alles eens ben, maar dat heb ik overal. Wat dat betreft lijkt het wel politiek. Geen een kerk heeft alles bij het rechte eind helaas. Ook ikzelf niet. Daardoor zijn we als christenen onderling ook zo vreselijk verdeeld.

Nergens in de Schrift staat maar ergens dat kinderdoop moet geschieden. Wat de Schrift wel zegt is dat kleine kinderen nog geen goed en kwaad kennen.
Deuteronomium 1
39 En ook uw kleine kinderen, waarvan u zei: Zij zullen de vijand tot buit worden, en uw kinderen die heden nog geen goed of kwaad kennen, die zullen erin komen. Aan hen zal Ik het geven en zij zullen het in bezit nemen.

Nergens staat dat we een bekertje water mogen uitgieten ipv complete onderdompeling. Van doop door complete onderdompeling zijn wel talloze voorbeelden. Jezus Zelf liet Zich zo onderdompelen en niet met een bekertje water overgieten.

De waterdoop stelt immers voor de dood (begrafenis) en opstanding van onze oude ik om wedergeboren te worden. Hoe wil je dat doen als je niet wordt ondergedompeld wordt?

Maar goed, het zal teveel off topic worden om daarop dieper in te gaan.
Mocht je geintresseerd zijn:
http://www.derekprince.nl...an-het-christelijk-geloof

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1242 Gepost op: januari 20, 2013, 01:00:51 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 januari 2013 om 17:59:
[...]

Lees je eigen tekst even door....
Binnen jouw overtuiging is het dus een bijbelse leer.
Vele mensen hebben al getuigd van de dwaalleer van deze man, het meest grove wat hij ooit geschreven heeft is zijn "vloek en zegen" theologie. Beslist niet bijbels.
Wat denk je? Zou dan de rest van zijn teksten niet vol van dwaalleer zitten?

Zoals geen een mens had ook Derek Prince het niet altijd bij het rechte eind.
Neem onze eigen kerken als voorbeeld tav de vele kerk-dwaalleer. Wie daarop wijst, maakt vijanden, ook bij christelijke broeders.
Het boek zegen en vloek was (een van) zijn laatste boeken, dus kan je als je het ermee oneens bent, niet zijn voorgaande werk ook afschuiven.
Immers onze eigen kerkleer maakt helaas in de basis al vele fouten, zoals de dopen zonder onderdompeling, belijdenis waar van alles bijgehaald wordt etc, etc.
En dan bij vele kerkgenootschappen de fout t.a.v. de beloften voor Israël.
Dat wil niet zeggen dat alles daarmee fout is van onze kerken, want dan zou ik er niet zijn gebleven.

HarryK

• Bekijk profiel
« Reactie #1243 Gepost op: januari 20, 2013, 01:18:16 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 12:55:
{1:} Wat een vraag ! Natuurlijk, Derek onderbouwde alles goed.
{2:} Waarmee ik niet zeg dat ik altijd 100% met alles eens ben, maar dat heb ik overal. Wat dat betreft lijkt het wel politiek. Geen een kerk heeft alles bij het rechte eind helaas. Ook ikzelf niet. Daardoor zijn we als christenen onderling ook zo vreselijk verdeeld.
{3:} Nergens in de Schrift staat maar ergens dat kinderdoop moet geschieden. {4:} Wat de Schrift wel zegt is dat kleine kinderen nog geen goed en kwaad kennen.
Deuteronomium 1
39 En ook uw kleine kinderen, waarvan u zei: Zij zullen de vijand tot buit worden, en uw kinderen die heden nog geen goed of kwaad kennen, die zullen erin komen. Aan hen zal Ik het geven en zij zullen het in bezit nemen.
{5:} [... knip ...]

{1:} Nou ja, mijn mond viel open van verbazing.
Maar voordat ik dan daarover een nieuwe discussie begin (of een eerdere discussie heropen), wilde ik even zeker weten of ik het goed las.
En ondertussen heb ik genoeg van DP gezelen om te weten dat "goed onderbouwen" grote onzin is.
{2:} Ook Learsi heeft het niet altijd bij het rechte eind? Goh, dat is voor het eerst.
{3:} Nogmaals, ik wil er gerust een item over beginnen.
Je argument dat het nergens in de bijbel staat klopt niet. Okee, het woord "kinderdoop" staat er niet in. Maar het woord "Drie-eenheid" ook niet, terwijl het toch een term is die aangeeft wat er over God in de bijbel staat.
{4:} De kinderen hebben niks verkeerd gedaan, maar worden wel besneden als teken van het verbond. Zo hebben de kinderen nu ook nog niets gedaan, maar worden ze gedoopt als teken van het verbond.

Maar goed, ik zal eens kijken of hier al eerdere topics over zijn, en ik zal nadenken of het zin heeft om hierover een discussie te openen.

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #1244 Gepost op: januari 20, 2013, 01:35:59 pm »

quote:

HarryK schreef op 20 januari 2013 om 13:18:
Maar goed, ik zal eens kijken of hier al eerdere topics over zijn, en ik zal nadenken of het zin heeft om hierover een discussie te openen.
Nou en òf! Hierover is al menige discussie gevoerd. Maar laten we ons oog op Christus richten en niet al die verschilpunten oprakelen. Als we met Hem verbonden zijn zullen we elkaar beter kunnen aanvaarden. Dan mogen we ons ervan bewust zijn dat ook die ander een werkstuk van Christus is, dat nog niet zijn voltooiing heeft bereikt.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1245 Gepost op: januari 20, 2013, 01:49:43 pm »

quote:

small brother schreef op 19 januari 2013 om 21:44:
Hoe kan dan aan de heidenen het evangelie zijn gebracht?

Het heil komt immers uit de Joden?
Het evangelie moest juist vanuit Israël OOK naar de heidenen worden gebracht.

De Vader G-d heeft Israël Genade geschonken door Zijn Zoon Jezus Christus te offeren, opdat Zijn volk zal zal worden. De vele Beloften van G'd aan Israël over deze komende Genade heb ik reeds vele malen aangehaald. De boodschap een de heidenen was dus, dat deze Genade van Vader G'd nu OOK voor ons uit de heidenen mogelijk zou zijn. Als mede-erfgenamen van het volk Israël.

Het leuke is dat niemand hier op het forum zich uitspreekt over de vele beloften van genade die G'd de Vader beloofd aan Israël. Men gaat snel op zoek naar NT teksten die het anders zouden laten zien en stapt over deze Eeuwige Beloften heen of legt ze terzijde.

-Zou de NT de OT dan verwerpen?
-Zou G'd Zijn Eeuwige beloften niet houden?
-Heeft G'd soms gelogen tegen het volk Israël?

quote:

Wat is de betekenis van het teruggekeerd zijn van de 70 discipelen? Zouden ze er genoeg van gehad hebben?
Uit de vers blijkt:
bidt den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote
-->Dat de discipelen alleen degenen konden bereiken waar G'd Zijn bedekking op het evangelie niet op had gelegd. Dus allen in Israël die G-d niet voor het evangelie had bedekt waren breikt.

En in wat huis gij zult ingaan, zegt eerst: Vrede zij dezen huize! En indien aldaar een zoon des vredes is, zo zal uw vrede op hem rusten; maar indien niet, zo zal uw vrede tot u wederkeren.
-->De opdracht is om dit te zeggen, opdat de discipelen zouden herkennen wie zonder of met bedekking voor het evangelie was.

quote:

Wat is de betekenis van de lichtflits? Betekenisloos beeld voor de toekomst? Is er nu wel of niet iets bijzonders gebeurd in die tijd, waarvan wij eigenlijk maar weinig overgeleverd hebben gekregen?

De Schrift spreekt over bliksem, satan kon de apostelen niets maken, want zij waren vol van de Heilige Geest. Daarom konden ze ook slangen oppakken en giftig eten, zonder gevaar.
Dat gebeurd nog steeds onder apostelen die het evangelie brengen. Zo is er een broeder die inheemse kinderen opvangt en hen het evangelie leert. Daar is geen enkele medische voorziening, maar zijn vrouw, hij en de kinderen blaken van gezondheid, waar gruwelijke ziekten in die omgeving verder aan de orden van de dag zijn.
Maar wanneer we in onze kerken blijven zitten "wachten" zal dit alles niet opgaan.

quote:

Begrijp me goed, ik wil best de geheimenis die Paulus benoemt tot een geheimenis laten.

Waarom, Paulus openbaart toch die geheimnis? G'd heeft Israël opzettelijk verblind voor Jezus en het evangelie. hen zelfs tot vijanden gemaakt van het evangelie. De reden kan alleen maar zijn dat G-d Zijn Eeuwige beloften zal gaan invullen zoals Hij heeft beloofd en die dus niet wijzigt. Want dan zou Zijn Woord niet Eeuwig meer zijn.

quote:

Het enige dat ik meekrijg is dat er grote emotionele moeite is met de "verblinding". Ik begrijp dat ergens wel, maar ik zou dat toch liever als apart onderwerp zien (namelijk de gerechtigheid van God), dan dat ik dat als een sleutel en wrik-ijzer zou zien om de bijbelse geschiedenis en Gods heilsweg in een ander licht te plaatsen dan het Licht van de Verlossing van Jezus Christus. Want als je een andere heilsweg toestaat, dan sta je toe wat Paulus zegt niet toe te staan: Doch al ware het ook dat wij, of een engel uit de hemel u een Evangelie verkondigden buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt. Gelijk wij te voren gezegd hebben, zo zeg ik ook nu weer: Indien u iemand een Evangelie verkondigt, buiten hetgeen gij ontvangen hebt, die zij vervloekt ” (Gal. 1:6-9).

Maar het is geen andere heilsweg, het is Dezelfde ! Dat is nu het punt....
De heilsweg door Jezus mogelijk gemaakt aan het kruis voor Zijn volk Israël, is OOK voor ons uit de heidenen. Het is dezelfde heilsweg !

quote:

Dus waarom het christelijke geloof van het Woord van God niet trouw gevolgd, en niet vastgehouden aan het evangelie van de christenen? En zo God de joden toch (inderdaad) welgevallig is, wat gaat het jou en mij aan?

Omdat G-d nu eenmaal eerst met Israël, welke Hij Zijn eigendom noemt in Deuteronomuim 7, een verbond had en heeft, dat later dankzij Jezus is uitgebreid naar de heidenen middels een ander Verbond.

Het gaat ons zoveel aan dat wij als christenen daardoor de speciale positie van Israël dienen te erkennen en de beloften voor hen, hen toeschrijven en niet onrechtmatig trachten in te pikken. Zodat we als Christenen een bondgenoot zouden zijn en ons niet gaan vertillen aan de steen, omdat het ook voor ons een bedwelmende beker zou zijn.
Jesaja 60
2 Zie, Ik ga Jeruzalem maken tot een bedwelmende beker voor alle volken rondom, ja, ook tegen Juda zal het gaan bij de belegering van Jeruzalem.
3 Op die dag zal het gebeuren dat Ik Jeruzalem zal maken tot een steen die moeilijk te tillen is voor al de volken. Allen die hem optillen, zullen zichzelf zeker diepe sneden toebrengen, en al de volken van de aarde zullen zich tegen haar verzamelen.

Dat we als christen broeders eindelijk gaan inzien G'd Zijn Plan via Israël loopt en dat er vele profetieën nog worden vervuld ten aanzien van hen. Dat wanneer de wereld zich vertild aan de steen Israël, wij christenbroeders dan niet zullen doen en met de wereld meehuilen als wolven in schaapsklederen. Maar dat we op gezag van de Schrift Israël steunen tegen hun strijd tegen de satan en zijn islamitische aanhangers om het Beloofde Land Israël.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1246 Gepost op: januari 20, 2013, 02:02:01 pm »

quote:

Peter68 schreef op 20 januari 2013 om 00:11:
[...]

Ik hoop(te) eigenlijk op een reactie van jou kant op bovenstaande. Maar de tendens is veelal dat je op bepaalde zaken niet reageert.

De tendens is Peter dat ik doorgaans heel veel reacties heb en dit forum niet mijn hoogste prioriteit heeft. Het komt na bidden, bijbelstudie/lezen, kerkbezoek, familie, hobby's, werken (moet ook gebeuren) enz. Snap je dat?

quote:

Dat is jammer want dat roept bij mij het beeld op dat je iemand bent die heel hard mept met bijbelteksten maar bepaalde zaken en vragen bewust negeert omdat je waarschijnlijk wel weet dat er een bepaalde kern van waarheid in zit.

verder vond ik je opmerking in alle eelijkheid te onzinnig om op te reageren en dan neem ik de vrijheid om het te negeren. Doen er meer hoor, ook ik krijg op heel veel vragen geen antwoord.

Je bent zelf degene die linken gelegd heeft bij mijn opmerking over SV lezen of de NBV, de veelal leerzame reacties van small brother, waar zovelen over vallen en mijn voorliefde voor de SV.
Lange tenen zijn een veelvoorkomend "probleem" hier op het forum.
Nu klaag je over mijn communicatie stijl en het feit dat ik je niet naar tevredenheid antwoordde. Maar waneer de Naam van JHWH denigrerend en kleinerend wordt gebruikt, verhuld in een tactische sluwe wijze, heb ik jou en niemand (op 1 persoon na) niet horen klagen. G'd lasteren is geen probleem schijnbaar, maar oh weeh als we zelf maar vermoeden genegeerd te worden of "beledigd" te worden, dan is het heibel in de forum-tent. En dat? Dat vind ik nu jammer en stemt mij erg verdrietig.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1247 Gepost op: januari 20, 2013, 02:08:03 pm »

quote:

nicodemus schreef op 20 januari 2013 om 11:24:
Hallo Iearsi,

Je schreef in een reactie aan small brother, op 19 januari om 17.35 dit:

Je aanhalen van verzen in openbaringen 20 en 21 gaan ook over geestelijke deel. Dan wel:

-na de opname van ware christenen.
- na Jezus Zijn wederkomst als Messias voor Israël, om de nog niet vervulde profetieën te vervullen.
-na het 1000 jarige vredesrijk op aarde en het opsluiten van satan.
-na het loslaten van de satan en het doen opstaan van alle niet Joden en niet Christenen. (Openbaringen 20)
-na het eindoordeel naar werken van alle niet Joden en niet Christenen.
-Dan komt het geestelijke Jeruzalem dat neerdaalt op de aarde. De nieuwe hemel en aarde welke G'd dan weer voor ons zal scheppen.

Daarvoor is Israël gewoon het aardse en fysieke Israël.

Citaat
De diegene die bewust hebben gekozen om Christus na te volgen, zullen mét de nog levende getrouwen, de Here tegemoet gaan in de Hemel.
Zij gaan naar het Hemels Jeruzalem voor 1000 jaren! Zij die Yeshua hebben afgewezen, tijdens hun leven en de Thora hebben verachtn krijgenn GEEN tweede kans meer!

quote:

1 Tessalonicenzen 4:13-18
13 Broeders en zusters, wij willen u niet in het ongewisse laten over de doden, zodat u niet hoeft te treuren, zoals zij die geen hoop hebben. 14 Want als wij geloven dat Jezus is gestorven en is opgestaan, moeten wij ook geloven dat God door Jezus de doden naar zich toe zal leiden, samen met Jezus zelf. 15 Wij zeggen u met een woord van de Heer: wij, die in leven blijven tot de komst van de Heer, zullen de doden in geen geval voorgaan. 16 Wanneer het signaal gegeven wordt, de aartsengel zijn stem verheft en de bazuin van God weerklinkt, zal de Heer zelf uit de hemel neerdalen. Dan zullen eerst de doden die Christus toebehoren opstaan, 17 en daarna zullen wij, die nog in leven zijn, samen met hen op de wolken worden weggevoerd en gaan we in de lucht de Heer tegemoet. Dan zullen we altijd bij hem zijn. 18 Troost elkaar met deze woorden.
Dit is de opname en niet Zijn wederkomst.
De opname zal inderdaad een weerzien zijn tussen ware Christenen en Jezus Christus in de Lucht en in de wolken.
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 02:11:37 pm door learsi »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #1248 Gepost op: januari 20, 2013, 03:25:41 pm »

quote:

HarryK schreef op 20 januari 2013 om 13:18:
{1:} Nou ja, mijn mond viel open van verbazing.
Maar voordat ik dan daarover een nieuwe discussie begin (of een eerdere discussie heropen), wilde ik even zeker weten of ik het goed las.
En ondertussen heb ik genoeg van DP gezelen om te weten dat "goed onderbouwen" grote onzin is.

Gevangen in je kerkleer begrijp ik deze opmerking volledig. ;)

quote:

{2:} Ook Learsi heeft het niet altijd bij het rechte eind? Goh, dat is voor het eerst.

Als je beter zou opletten en lezen dan zou je nergens lezen dat ik schrijf dat ik altijd gelijk heb. Ik deel slechts mijn visie hier en verwijs daarbij naar het Woord.
Ik zit niet te wachten op broeders die klakkeloos zouden aannemen wat ik schrijf, maar heb liever dat ze ook in de Schrift lezen en hun conclusies trekken.
Het is net als met evangeliseren, je brengt het Woord en de Heilige Geest doet wel of niet de rest, zoals Hij wil.
Gisteren nog een topic waarin ik werd gewezen op een vers in de schrift waarin inderdaad de reden stond vermeld waarom Mozes niet het beloofde Land Israël mocht ingaan. Daarvoor ben ik dan dankbaar en dat deel ik dan ook eerlijk. Dus je opmerking raakt kant noch wal.

quote:

{3:} Nogmaals, ik wil er gerust een item over beginnen.
Je argument dat het nergens in de bijbel staat klopt niet. Okee, het woord "kinderdoop" staat er niet in. Maar het woord "Drie-eenheid" ook niet, terwijl het toch een term is die aangeeft wat er over God in de bijbel staat.

De kinderdoop staat ook nergens letterlijk beschreven en al helemaal niet zonder onderdompeling.

quote:

{4:} De kinderen hebben niks verkeerd gedaan, maar worden wel besneden als teken van het verbond. Zo hebben de kinderen nu ook nog niets gedaan, maar worden ze gedoopt als teken van het verbond.

Leuk om te zien.
De zegeningen van israel die pikken we eruit en betrekken het op ons christendom, de vervloekingen voor Israël die laten we fijn achter voor Israël.
Zoals een besnijdenis zonder geloof niets is (islamieten zijn ook besneden maar dienen afgod allah) zo is ook een kinderdoop zonder geloof niets!

quote:

En of ik er wel tijd voor heb om dat ook nog uit te spitten.
Als je namelijk al geen vers kan citeren uit de Schrift waarin de kinderdoop en doop zonder onderdompeling beschreven staat, dan heeft het weinig zin voor mij.

Peter68

• Bekijk profiel
« Reactie #1249 Gepost op: januari 20, 2013, 03:26:32 pm »

quote:

learsi schreef op 20 januari 2013 om 14:02:
[...]

De tendens is Peter dat ik doorgaans heel veel reacties heb en dit forum niet mijn hoogste prioriteit heeft. Het komt na bidden, bijbelstudie/lezen, kerkbezoek, familie, hobby's, werken (moet ook gebeuren) enz. Snap je dat?

[...]

verder vond ik je opmerking in alle eelijkheid te onzinnig om op te reageren en dan neem ik de vrijheid om het te negeren. Doen er meer hoor, ook ik krijg op heel veel vragen geen antwoord.

Je bent zelf degene die linken gelegd heeft bij mijn opmerking over SV lezen of de NBV, de veelal leerzame reacties van small brother, waar zovelen over vallen en mijn voorliefde voor de SV.
Lange tenen zijn een veelvoorkomend "probleem" hier op het forum.
Nu klaag je over mijn communicatie stijl en het feit dat ik je niet naar tevredenheid antwoordde. Maar waneer de Naam van JHWH denigrerend en kleinerend wordt gebruikt, verhuld in een tactische sluwe wijze, heb ik jou en niemand (op 1 persoon na) niet horen klagen. G'd lasteren is geen probleem schijnbaar, maar oh weeh als we zelf maar vermoeden genegeerd te worden of "beledigd" te worden, dan is het heibel in de forum-tent. En dat? Dat vind ik nu jammer en stemt mij erg verdrietig.

Jammer dat je op deze manier reageert en alles maar op jezelf betrekt. En om nu te zeggen dat dit forum niet je hoogste prioriteit heeft lijkt me een zeer onwaarschijnlijk argument. Je lijkt namelijk alom tegenwoordig op dit forum getuige de vele topics en posts die je bevolkt.

Maar goed, ik vind het prima zo Learsi.