Iearsi schreef:
quote:
De belangrijkste nieuwtestamentische uitspraak over het Joodse volk staat in Johannes 4:22. Jezus spreekt hier met een Samaritaanse vrouw en zegt: Gij aanbidt wat gij niet weet, wij aanbidden wat wij weten, want het heil is uit de Joden. Waar komt het heil vandaan? Uit de Joden. Geen Joden - geen redding!Mijn totale geestelijke erfenis, iedere zegen die ik in mijn leven geniet, heb ik te danken aan het Joodse volk. Heeft u daar persoonlijk wel eens bij stilgestaan? Zonder de Joden waren er geen aartsvaders, geen profeten, geen bijbel, geen Verlosser. Hoeveel heil heb ik zonder de Joden? Niets! Het is zo belangrijk dat we ons dat goed realiseren en ons gedrag daarop afstemmen. In de geschiedenis heeft de christelijke Kerk de Joden vervolgd, bespot en belachelijk gemaakt - het volk waar ons heil van afhangt.
Inderdaad,
helemaal mee eens.........als deze nu eens échte gehoorzaam waren geweest, dan was Christus ALLANG teruggekeerd op aarde! Maar dat geldt natuurlijk ook voor anderen, die zeggen, dat zij ware Christenen zijn.
Ik ben het er
ook mee eens als we zeggen:
quote:
11 Vervolgens vroeg ik aan de engel: ‘En die twee olijfbomen links en rechts van de lampenstandaard, wat betekenen die?’ 12 En ik voegde eraan toe: ‘Wat betekenen die twee olijftakken waaruit door twee gouden buisjes de gouden olie vloeit?’ 13 ‘Weet je dat niet?’ vroeg hij. ‘Nee, heer,’ antwoordde ik, 14 en hij zei: ‘Dat zijn de twee gezalfden, die naast de Heer van de hele aarde staan.
Maar het ontgaat de meesten van ons, dat het om een bekeerd hart moet gaan, een weloverwogen keuze, die GEESTELIJK moet zijn, zoals ook Jezus BEWUST de keuze heeft gemaakt, door de DOOP en het ontvangen van de HEILIGE GEEST, Zijn en Onze hemelse Vader, te volgen. DEEL te zijn van een Rijk, dat NIET van deze aarde is, DUS met een EIGEN WET die BEWUST en WELOVERWOGEN, kan worden NAGEVOLGD. Ook al ZIEN we (nog) niet!
Slaafs wetten navolgen en door geweld en oorlog een rijk oprichten, of 'een' nationaal Israël is de BOODSCHAP NIET, van Yeshua!
Hier twee vertalingen die daarop toch DUIDELIJK wijzen, Iearsi:
Johannes 18,36 Nieuwe vertaling
quote:
Jezus antwoordde: ‘Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld. Als mijn koningschap bij deze wereld hoorde, zouden mijn dienaren wel gevochten hebben om te voorkomen dat ik aan de Joden werd uitgeleverd. Maar mijn koninkrijk is niet van hier.
Johannes 18,36 NBG
quote:
Jezus antwoordde: Mijn Koninkrijk is niet van deze wereld; indien mijn Koninkrijk van deze wereld geweest was, zouden mijn dienaars gestreden hebben, opdat Ik niet aan de Joden zou worden overgeleverd; nu echter is mijn Koninkrijk niet van hier.
Derek Prince schijft in één van zijn Internetweergave, het volgende:
Deze ... voorspellingen – die stuk voor stuk zijn terug te vinden in de bijbel – zijn volledig vervuld in de geschiedenis. Op dit moment zien we de terugkeer van de Joden naar het land Israël voor onze ogen plaatsvinden. Nog drie profetieën blijven over:quote:
14. Alle volken zullen tegen Jeruzalem optrekken in oorlog
15. De bovennatuurlijke openbaring van de Messias aan zijn volk
16. De komst van de Messias in glorie en heerlijkheid, en de vestiging van zijn koninkrijk op aarde
Hij spreekt hier nu juist over datgene, waar Jezus het in Johannes 18 over heeft.
Maar dan wel de halve waarheid. Zijn weergaven spreken nergens volmondig over de juiste aspecten van de profetie. Hij baseerd ze nergens op een Bijbelse chronologie of tijdslijnen, zoals ik al eens eerder deed m.b.t. Daniël.
Hij babbelt de Bijbel LETTERLIJK na, en dat doen politici en regeringen (militairen) ook! Hij maakt je bang zonder enig verlossend woord dat tot een Geestelijk inzicht kan leiden!
Hij doet precies hetzelfde als de Paus doet, kijk maar:
quote:
Zie je dat in dit gedeelte het initiatief niet in de hemel ligt, maar op aarde? Als wij het op aarde ergens over eens zijn, dan doet de hemel het werk. Onze eensgezindheid en ons binden en ontbinden wordt effectief als we in Jezus’ naam, dus in zijn autoriteit, met eenstemmig verlangen bijeenkomen. Als regerende vergadering van God hebben we zo ongekende autoriteit!
Ook hier, in deel 2 van dat betoog zegt Derek:
-1. Zijn fysieke lichaam werd het offer voor onze zonden
-2. Het
lichaam van Gods gezamenlijke volk blijft zijn bediening voortzetten
en voltooien op de aarde Het 1 punt is al verkeerd, want Jezus veranderde niet zelf zijn leven in het vlees met dat van een hemels, een Geestelijk. Het was Zijn vader die Hijn gehoorzaam geworden as, in het vorbeeld dat Hij moest geven (en wat de Joden hadden nagelaten te doen). Dat Hij als een gewoon mens stierf in het vlees, bleek wel uit Zijn vrees voor 'de beker' die Hij moest drinken ( de gevolgen van de zonden die Hij droeg voor de gehele wereld, tot aan het einde er van)
Johannes 1 : 29quote:
Des anderen daags zag Johannes Jezus tot zich komende, en zeide: Zie het
Lam Gods, Dat de zonde der wereld wegneemt
Omdat Hij 'uit het vlees' was gegaan, nam geen deel meer aan
de ceremoniële plechtigheden van Zijn volk
en sloot die dan ook af, toen Hij uit de dood opstond, want Hij was immers zelf het Lam geworden!
Het leven voor Jezus was op aarde toch hetzelfde als van ons, ook Hij moest gedoopt worden, alvorens een volgeling van de Allerhoogste God te kunnen zijn, in het vlees, met BEHULP van de Heilige Geest;
als voorbeeld voor ons!
Punt 2 klopt ook niet, want
niet wij voltooien het werk, op aarde
maar Christus!Zowel punt 1 als punt 2 vinden we hier in terug:
quote:
15 Gelijkerwijs de Vader Mij kent, alzo ken Ik ook den Vader; en Ik stel Mijn leven voor de schapen. 16 Ik heb nog andere schapen, die van dezen stal niet zijn; deze moet Ik ook toebrengen; en zij zullen Mijn stem horen; en het zal worden een kudde, en een Herder. 17 Daarom heeft mij de Vader lief, overmits Ik Mijn leven afleg, opdat Ik hetzelve wederom neme.
Dus als Gemeente
hebben wij geen autoriteit, want
die kunnen wij alleen hebben, als wij afhankelijk blijven van Yeshua en de Heilige Geest, en trouw blijven aan (alle) de geboden!
Dat wij geen autoriteit hebben als zodanig, blijkt wel uit het feit dat Jezus de waarlijke volgelingen "uit het grote Babylon" moet halen, zoals Hij die oproep ook doet in Openbaring.
Babylon zou niet hoeven te vallen, als wij 'ongekende autoriteit' zouden hebben.
Jezus zou niet terug hoeven te komen, om Zijn volk te redden, om in een Hemels Jeruzalem voor 1000 jaren te blijven. En dat is dus ook de grootste fout van Israël geweest van het OT en nu ook van het NT!
Wat leert Romeinen over de idee, dat wij op aarde, de verlossing zouden brengen, als we notabene zeggen "in Jezus" te zijn:
Er is geen mens rechtvaardig, zelfs niet één,
quote:
11 Er is geen mens verstandig,er is geen mens die God zoekt.12 Allen hebben ze zich afgewend,heel de mensheid is verdorven.
Er is geen mens die nog het goede doet,er is er zelfs niet één.
13 Hun keel is een open graf, hun tong is bedrieglijk,achter hun lippen schuilt het gif van een adder,14 hun mond is vol vervloeking en venijn.15 Ze haasten zich om bloed te vergieten,16 brengen ellende en vernietiging.
17De weg van de vrede kennen ze niet,18 angst voor God kennen ze niet.
We kunnen dus op deze aarde niets doen, dat tot een échte verlossing van dit woongebeid leidt, dan alleen mensen tot Christus brengen. Onze autoriteit vinden we alleen in onze relatie met het HEMELS Rijk. Alleen DIE autoriteit kunnen we Openbaren, door ons voorbeeld in Christus! Mensen dus (Geestelijk-) doen afstemmen op en brengen naar een ANDER Rijk dan het Grote Babylon; het Rijk dat dus van Yeshua is, en NIET van hier! Door genzelf die keuze dan te latebn maken,in
een persoonlijke relatie met Christus!
De
suggestie die Derek Prince
voor sommigen zou kunnen opwekken, is: dat wij de Satan hier,
op aarde zouden kunnen overwinnen!
En dat is een onwaarheid en maakt van Yeshua een overbodige Verlosser!
Derek weet niet wat hij suggereerd!
bron:
http://www.derekprince.nl...d-1-regerende-vergadering
Zien je wat Dreck doet? Hij beweert precies hetzelfde als de Paus. Derek stelt de Kerk boven Christus! Maar, ik zie er niets van, eerlijk gezegd! Getuige het feit Iearsi, dat jij je niet opstelt als iemand, die door de Geest vrede sticht. Eerder 'vervloek je' andersdenkenden, als nu allen zo zijn van "die gemeente", dan schieten we inderdaad niet op en dan is de wederkomst méér dan nodig! Ik hoop dan niet in het vlees, want dan zou Yeshua tot een leugenaar zijn gemaakt, door 'de Gemeente', als ik de spookjes van Derek zo lees!
Ten aanzien van het huidige Israël, heb ik vernomen dat veel joden juist UIT Israël willen vertrekken omwille van het feit dat de oorlog in het Midden-Oosten aantrekt, om economische redenen in relatie tot 'vermeend' religieuze strijd. Wie, denk je dat de initiator van deze strijd is!
Bovendien, ALS het zo zou zijn geweest dat het nationale 'natuurlijke' en 'zichtbare Israël' dan ook waarneembaar "verlost" zou worden, dan hadden de Joden tijdens de 490 afgesneden jaren van de 2300 avonden en morgens, al gestreden hebben voor Yeshua, GEESTELIJK dan wel gezegd. Immers het Rijk van Yeshua komt tot stand door een persoonlijke keuze van navolging, niet door oorlogsgeweld met wapenen en moorden! Het '
zwaard' dat Christus gebruikt
is het Schriftwoord!
Kijk maar:
Epheziers 6: 10-17.
quote:
"Voorts mijne broeders, wordt sterk in den Heer en in de macht zijner sterkte. Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staande blijven tegen de listige aanvallen des duivels; want wij hebben niet te vechten tegen vlees en bloed, maar tegen overheden en machten, namelijk tegen de heren der wereld, die in de duisternis dezer eeuw heersen, tegen de boze geesten onder den hemel. Daarom grijpt de gehele wapenrusting Gods aan, opdat gij in den kwaden dag tegenstand moogt bieden, en alles wèl uitvoeren en het veld behouden. Zo staat nu, uwe lende omgord hebbende met waarheid, en aangedaan hebbende het borstwapen der gerechtigheid, en geschoeid aan de voeten, opdat gij gereed zijt tot de prediking van het Evangelie des vredes; maar vóór alle dingen, grijpt het schild des geloofs aan, waarmede gij alle vurige pijlen des bozen kunt uitblussen; en neemt den helm des heils, en het zwaard des Geestes, hetwelk is Gods woord."
Zie je Iearsi, dat er GEEN sprake is van een ZICHTBARE strijd, maar een Geestelijke met Geestelijke wapens; om te leren in te zien en te begrijpen! NADENKEN dus. (Jakobs strijd..)
(
dus NIET IN HET HEMELS JERUZALEM, maar IN het Grote Babylon, het natuurlijke Jeruzalem in het vlees, daar is Gods Koninkrijk -dus- NIET)
De volkeren trekken niet op naar een daadwerkelijk, natuurlijk Israël, maar tegen het Geestelijke volk Israël, uit alle taal, stam, natie en volk.
En daarbij misbruikt Satan een 'zichtbare' staat "Israël" om het Hemels Heiligdom tot het 'zijne' te maken. En zo 'verlaagt' hij Yeshua tot een verlosser "in" het vlees in plaats "van "uit het vlees! En daarmee maakt de mens van Yeshua een figuur die nooit uit "het vlees" is gegaan! In feite dus, een Verlosser die (even) zondig is als ieder ander!
En zelfs het 'natuurlijke Israël', de huidige Staat aan de Middellandse zee, is een
voorbeeld van grote onverdraagzaamheid, als het
om een voorbeeld 'in Christus' gaat, maar het niet is. Intern staan Joden lijnrecht tegenover elkaar. Messiaanse- en Orthodoxe! Maar ook tegenover andersdenkenden, zoals (de) Christenen!
Hieruit blijkt dus dat het in de brief aan de Efeziërs 6:10-17 om een Geestelijke strijd gaat én een Geestelijk Israël, dat zich afscheid van een (haar) natuurlijke basis.
Dezelfde problemen die de Joden nog in de afgesneden 490 jaren hadden met elkaar en Christus, is NU VANDAAG nog precies dezelfde! Ze hebben NIETS GELEERD. Ook sinds 1946 niet! Er is dus sprake van twee volkeren Israêls: één in het vlees en één in de Geest! Zie je, het zelfde voorbeeld, dat door Yeshua wordt aangeduidt!
Zie eens deze site daarover:
http://mens-en-samenlevin...doxe-joden-charediem.html
Het gaat hier, op aarde in het grote Babylon, om de strijd tussen Christus en Satan, door wettelijke bepalingen die van mensenhanden zijn; relgieuz en economisch, waar burgerwetgeving uit voortvloeit, ook (een) Kerkrecht!.
De wetten (burger- en kerkelijke) hier op aarde zullen de mensen tot navolging van het Beest nopen. Dat gebeurd, door de mensen heimelijk tot navolging te dwingen. Economische wetten voorop, burgerwetten daarna en dan tot slot een Geestelijke -algemene- wetgeving voor de gehele Wereld (Orde).
(Op dié manier wordt ook (eerst) Europa verenigd)
In het boek "The Keys of this blood" van de Jezuit Kardinaal Martin Malachiç, staat het toch zwart op wit:
Een aantal aanwijzingen, daarover:
video presentatiehttp://www.adventmedia.nl...elds-laatste-waarschuwing
Tekstuurlijke weergave van de macht van het Beest:
quote:
”Daarom eist de katholieke kerk ook het
recht op van dogmatische intolerantie met betrekking tot haar leer op en is het onjuist, haar te verwijten om het uitoefenen van dit recht. … Zij beschouwt dogmatische intolerantie niet alleen als haar
onbetwistbare recht, maar ook een heilige plicht. … Volgens Romeinen 13:4, hebben de wereldse autoriteiten het recht om
vooral ernstige misdaden, met de dood te straffen, daaruit volgt dat ‘ketters’ niet alleen geëxcommuniceerd, maar ook
gedood mogen worden.” The Catholic Encyclopedia, uitgave 1911, Deel 14, pag.766, 768.
'Vertaald', Iearsi, lees ik dus, dat we ons niet moeten verwonderen, als de Joden ooit nog eens (door economische dwang) de Zondag nog gaan vieren, als het (wereldwijde-) kerkrecht vanuit Rome gedicteerd zal worden. De Rabbijn in de Protestantse kerk en de Imam gaat voor in de Synagoghe en mijnheer Pastoor in de Gereformerde Kerk,want ja "we" zijn "Gods gemeente" met dé "autoriteit; Oecumene ten top!
Ook de Sabbat zal dan nog blijven, maar dan als die zoals de RKK Staat die ziet 'godsdienstvrijheid' (= onder het Staatsbestel van het Vaticaan)
Dan zal ook blijken in hoeverre 'Joden' waarlijk (Geestelijk-) volgelingen van Yeshua zullen zijn. Vasthouden aan Yeshua, of het beest navolgen. Ook voor Christenen geldt dat dan, natuurlijk. We zitten er nu al middenin!
Want hier staat toch duidelijk dat de Bisschop het recht aan zijn kant heeft, als het gaat om een intolerante houding tegenover andersdenkenden.
Vergeet ook niet dat zeer recent Paus Benedictus XVI nog eens heeft aangetoond dat er maar één Kerk, op aarde is......en de rest "
mensen van goede wil"!
Het 'Paard van Troje' als het om de intolerantie gaat van één Kerk, die de Moeder is en haar 'dochters' moet mennen:
quote:
Een recentelijke wetgeving door het Hoge Gerechtshof van de V.S.,
verklaarde dat als religieuze rechten botsen met de noden van de regering tot gelijke wetgeving, dan zal het Hof de kant kiezen van de regering.” Los
Angeles Times, 18 april 1990.
quote:
”De zondag is ons merkteken van gezag. De kerk staat boven de Bijbel en deze overdracht van de viering van de sabbat is het bewijs van dit feit.” The Catholic Record, London, Ontario, 1 september 1923
quote:
”Met het inachtnemen van de zondag door de protestanten brengen zij een
hulde, zichzelf ten spijt, aan de (katholieke) kerk.” Plain Talk About the
Protestantism of Today, p. 213.
Hier wordt dus over één der 3 onreine geesten gesproken, de valse profeet, de Protestanse kerken, verenigt in een Oecumene met de Moeder der kerken aan het hoofd er van.
Ook Christenen, die waarlijk 'in Christus' zijn, dienen de Sabbat van het 4e gebod te onderhouden; dan zijn zij zeker waarlijk Geestelijke Joden, navolgers van de Nazoreeër, want ook zij behoren tot het Geestelijk Israël, zoals, Zacheria 4:11:14 ons leert; twee olijfbomen, tweekandelaars (rechts en links één)
quote:
”Het pausdom en zijn gevestigde organisatie, de rooms-katholieke kerk,hebben bijna 2000 jaar nodig gehad, om een wereldreligie te worden en als
zodanig erkend te zijn. Met een politiek doel en structuur? Ja, met een wereldpolitieke doel en een wereldpolitieke struktuur. Op de keper
beschouwt, maakt Johannes Paulus II als rechtmatige plaatsvervanger van Christus er aanspraak op, om de hoogste gerechtshof
van de statengemeenschap te zijn.” Keys of This Blood, M. Martin, p.p. 374-375.
Hartelijk groet en Shabbat sjalom