Hallo Iearsi,
Je schreef, n.a.v. mijn posting over het pausdom, het volgende:
quote:
Zie je dat in dit gedeelte het initiatief niet in de hemel ligt, maar op aarde? Als wij het op aarde ergens over eens zijn, dan doet de hemel het werk. Onze eensgezindheid en ons binden en ontbinden wordt effectief als we in Jezus’ naam, dus in zijn autoriteit, met eenstemmig verlangen bijeenkomen.
Kijk Iearsi, dààr maak je nu wèèr de fout, met andere woorden, te trapt er weer in. Eerlijk gezegd, krijg ik nu de idee dat je het Pausdom nu ineens lijkt te zien, als een denominatie een aards Koningschap, zoals Daniël en Openbaringen het schrijven én voorspellen. Jan van Barnevelt is een aanbidder 'in het vlees' en ziet daarbij dat Israël bedreigt wordt in grote mate door het Pausdom.
Wel nu, je geeft nu welf aan, dat er een stroming gelovigen zullen zijn die het Beest aanbidden. Want het natuurlijke Israël KUNNEN NIETS TEGEN de MACHT van het Pausdom ondernemen.
De schrift zegt het zelf:
Beelden of iconen mogen wij niet aanbidden.
quote:
“Bewerende wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens, van vogels, van viervoetige en van kruipende dieren. Daarom heeft God hen in hun hartstochten overgegeven aan onreinheid, zodat bij hen het lichaam onteerd wordt. Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper, die te prijzen is tot in eeuwigheid” (Romeinen 1:22 t/m 25).
quote:
Het vereren van beelden is het aanbidden van boze geesten. “Daarom dan, mijn geliefden, ontvlucht de afgoderij! ... Wat wil ik hiermede dan zeggen? Dat een afgodenoffer iets is, of dat een afgod iets is? Integendeel, dat hun offeren een offeren is aan boze geesten en niet aan God en ik wil niet, dat gij in gemeenschap komt met de boze geesten” (1 Korintiërs 10:14, 19, 20). “En wie van de mensen overgebleven waren, die niet gedood waren door deze plagen, bekeerden zich toch niet van de werken hunner handen, om de boze geesten niet (meer) te aanbidden en de gouden, zilveren, koperen, stenen en houten afgoden, die niet kunnen zien, noch horen of gaan” (Openbaring 9:20).
quote:
Wanneer heidenen, Katholieken, of leden van Orthodoxe of Koptische kerken beelden of iconen vereren, zijn zij eigenlijk, volgens het woord van God, boze geesten aan het aanbidden.
Mensen mogen wij niet aanbidden.
quote:
“En toen het geschiedde, dat Petrus binnentrad, kwam Cornelius hem tegemoet, viel hem te voet en bewees hem hulde. Maar Petrus richtte hem op en zeide: Sta op, ik ben zelf ook een mens” (Handelingen 10:25, 26). Dit bewijst dat de paus geen opvolger van Petrus is. Petrus stond niet toe dat mensen voor hem zouden knielen. Petrus heeft zich niet verhoogd; hij zat niet op een verheven troon als plaatsvervanger van Christus om eer te ontvangen die alleen God toekomt.
Israël als NATIE in en van het grote Babylon kan dus 'in het vlees' jniets uitrichten tegen de invloeden van het Vaticaan! Zoals Jan van Barnevelt, terecht, aangeeft geeft het Vaticaan niet op. Dat komt door haar 'overtuigeing' dat zij de ware Christus zullen brengen. Ik heb al eens verschillende uitspraken van de RKK Staat in een posting weer gegeven.
Jan van Barnevelt doet precies als jij (goedbedoeld) namelijk het Geestelijke en natuurlijke tot één beeld scheppen. In feite verraad hij dus de natuurlijke de mensen van een natuurlijke staat, gemaakt door mensenhanden.
Natuurlijk niet àlles komt (alleen) tot stand door de geest, als zodanig.
Het probleem zit ook in het feit dat de Kerk, de Christengemeenten zich vervreemd hebben van het jodendom in de relatie die de Allerhoogste God er aan heeft gegeven. "Joodje" spelen is geen optie!
Het punt zit in de weigering om elkaar te erkennen. Dat is nu juist voor mij hét punt geweest om mij juist tot d e Adventkerk te richten, daar zij op een duidelijke en zeker ook profetische weg aangegeven dat én de
Kerk (-gemeente)
en de Joden samen moeten optrekken, naar het hemels Jeruzalem.
Maar dat sluit natuurlijke evenementen niet uit.
Ik heb ook helemaal niets tegen jou of je overtuiging, punt is dat je heel duidelijk het Geestelijke aspect, zoals Yeshua ons dat voorhoudt om de dingen van boven én op aarde te kunnen begrijpen en onderscheidelijk kunt 'zien'.
Het is het punt van Jakob en daar waar Nicodemus op gewezen werd. Zie je taak als Leraar Israëls niet als een taak van menselijke en natuurlijke invulling van de Thora! De wetten en geboden die Nicodemus en vele Christelijke kerken er op nahouden, worden toegepast naar natuurlijke maatstaven; van mensenhanden.
Graag wil ik je dan ook hier, en ook voor allen voor houden hoe ik werkelijk tegen het Jodendom en 'de kerk' aankijk.
Mw. E.G. White zegt in haar boek Profeten en Koningen (vanaf pagina 281)
quote:
"Hosea voorzag in zijn profetie hoe het Joodse volk de privilege kreeg om een onderdeel te zijn in de laatste periode van herstel van het volk van G-d, tegen het einde van de aardse geschiedenis"
Er staat dus niet dat er nog een (nieuwe-) aardse natuurlijke hervormde Staat komt, maar dat met de komst van Yeshua, er een 1000 jarige periode in het Hemels Jeruzalem zal aanbreken. Echter het natuurlijke Israël zal, onder leiding van de Heilig Geest, een voorbeeld en een leerhuis zijn voorn hen die Yeshua aan leren nemen. Joden en Grieken/ Joden en Heidenen/Joden en Christenen.
Stel eens dat we de Thora wegdoen, dan doen we het joodse volk ook weg!
Maar niet tegenstaande, is dus dat natuurlijke Israël OOK een voorbeeld van het feit dat nog zoveel gelovigen menen dat er (ook) nog een 3e Tempel komt.
Dus dàt voorbeeld (van de afval) toont onze Hemelse Vader dus ook!
Israël zal dus als natuurlijke Staat indirect een verlossend voorbeeld zijn; indien we na intense studie, door de Heilige Geest' Zijn boodschappen van verlossing, willen aannemen en verkondigen.
Afin
-Daniël en de 2300 avonden en morgens...
-Openbaringen aangaande de RKK Staat, de twee Beesten
-Openbaring 14 welke wetten en welk Evangelie we aan dienen te nemen,
voordat de Genade (-tijd) beëindigd is.
Dus, in dat opzicht kan ik je redernatie wel voorstellen, maar zie het niet in het vlees, als enig (eiland) want Efeze 2 leert ons dat we één moeten zijn in Geest, om dié vleselijke muur te slechten.
We kunnen dus niet zo naief zijn, door ALLES aan de Heilige Geest over te laten, want ook onze werken en de aanvaarding van de mensen zoals ze zijn, is deel van de werking van de HG in Christus. Als we een tempel van die HG zijn, dan laten we
het neerhalen van andersdenkenden na!
Waarom heeft de Kerk Israël nodig en Israël de Kerk-Deut 17:6 Het doodvonnis mag alleen
op grond van de verklaring van ten minste twee getuigen, worden voltrokken
één getuigenverklaring is
onvoldoende Gaat het hier om (een) overtuigingskracht van de één door de ander, om het vonnis te bepalen? Nee..denk ik!
Het getuigenis dat hier in essentie aan Yeshua als Rechter (der gehele wereld)
voorgehouden wordt, zal recht spreken op basis van een onafhankelijk getuigenis van beide getuigen!
En hierbij is de Thora (de 10 geboden +2) basis voor, kijk maar eens wat Deut. 28:1-14 en hebreeën 8:8-10 daarover zegt, en dan vooral Prediker 12:13,14 en Jakob 2:8-12 aangaande dat oordeel.
Daarom is het van belang dat zowel Christenen én Joden de gebodentafel in ere houden, inclusief de Sabbat van het 4e gebod ( en niet die van het 3e gebod)
Een evenwichtig oordeel dat door Yeshua wordt voorgelegd aan Onze Hemelse Vader is dus gebaseerd op de twee getuigen, twee bronnen. (Joh 8:17)
De twee getuigens houden elkaar in evenwicht. Vandaar de oproep van Openbaring 14 en de aankondiging dat Yeshua in 1843 NIET naar aarde terugkwam maar het Heilige der Heilige binnenging. Geen mens blijft onbetuigt van de plannen die de Allerhoogste G-d aan Zijn Zoon heeft geopenbaard!
Dus de Kerk ( voor zover zij de geboden respecteert) is een getuigen van het Jodendom en het Jodendom van het Christendom.
We zien dus war het Christendom faalt, als het om de ware Thora van het (bekeerde) hart gaat. In feite moeten dus de Joden en de Christenen elkaar versterken en in evenwicht houden.
Merk daarbij op Iearsi, dat het in het grote Babylon precies zon gaat!
Als Adventisten bewijzen dat die feiten juist zijn, dan zijn ze (Geestelijk) vijanden van een wereld waar de vijandschap op exact dezelfde wijze plaats vindt. De wereld verenigt zich op basis van het (natuurlijke-) Israël omdat zij een NWO willen zijn, een Statenbond!
Dit terwijl Yeshua zelf er op wijst dat Zijn Rijk geen verzameling van Rijkjes en bondsstaten is, maar één rijk (die niet van deze wereld is).
Het is jammer dat velen dat 'niet zien' terwijl Christenen en Joden elkaar zo nodig hebben. Als ik dan kijk naar
http://www.adventist.org/en
http://www.sdaisrael.org/our-beliefsDan zie ik daar precies dat vervult, zoals ik dat hierboven heb aangegeven.
Leeft de SDA/ZDA op een eiland ? Volstrekt niet, dat kan ook niet want haar opdracht is en wereldwijde opdracht aan alle volkeren, elke stam en elke tong (taal)
De eerste gemeente bestond uit Joden, die het evangelie van Yeshua Geestelijke begrepen. Zij waren het Overblijfsel van en uit die periode van de afgesneden 490 jaren van de profetie over de 2300 avonden en morgens.
Ook Paulus leert ons dat de wortel van het Evangelie uit het Jodendom is. (Rom11) Nergens spreekt Paulus immers over een andere boom, die de olijfboom zou hebben moeten vervangen.
De huisge Christelijke gemeenschappen hebben dus in elk aspect Israël nodig voor haar bestaan en indentiteit.
We zien dus ook dat Satan een 'draad' heeft en dat ook Yeshua daarin een weg is!
Of we blijven in het vlees aanbidden, of we worden gelijk Yeshua een Tempel van de Heilige Geest dat verbonden is, daardoor, met het hemels Jeruzalem!
Tot zover even!
Hartelijke groet