Auteur Topic: Bidden en preken over Israël  (gelezen 105568 keer)

learsi

• Bekijk profiel
Bidden en preken over Israël
« Reactie #300 Gepost op: november 19, 2012, 02:29:05 pm »

quote:

gaitema schreef op 18 november 2012 om 01:43:
[...]

Volgens mij doelt hij op het gebeuren na de opname van de gemeente en wat er dan gebeurd tussen de heidenen en de kleine schare ware joden. De rest van de joden die niet aan Gods kant staan zullen zich dan bij de heidenen voegen.

De bijbel spreekt van heel Israël dat zalig zal worden.
Nu weet alleen G'd precies wie Hij wel en niet onder heel het volk Israël schaart.
Maar Hij zal aan hun ongerechtigheden niet meer denken, hun zonden wegwassen en hun vijandschap jegens het evangelie is ter redding van ons heiden-christenen en zal hun des te meer hun volheid na de genade van G'd. Romeinen 11
12 Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en het feit dat zij achteropkomen rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

quote:

Echter geloof ik zelf eigenlijk dat die opname er ook is voor de ware joden, omdat ze ook hun Messias zien komen op de wolken. De strijd tegen de heidenen zal wel de laatste slag zijn als de engelen en God de oordelen over de aarde zal laten komen.
De opname is inderdaad niet voor de Joden, de Wederkomst van Jezus a;s de de Messias naar Jeruzalem en alle vervullingen van de nog niet vervulde profetieën, die zijn voor de Joden. Het zal dan ook na de opname van Zijn ware volgelingen uit de Christelijke gemeente, plaatsvinden.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #301 Gepost op: november 19, 2012, 02:47:46 pm »

quote:

Oogje schreef op 18 november 2012 om 11:42:

Kijk maar naar onze Tweede Wereldoorlog, die leeft nog steeds in onze harten en sommigen hebben nog altijd geen vrede ermee gesloten. En zie ook het gegeven dat ook de geallieerde misdaden hebben begaan tijdens onze bevrijding, zoals het verkrachten van Duitse vrouwen. We moeten daarom wel altijd kritisch blijven en niet zomaar partij kiezen in een oorlog die wij niet kennen.

Duitsland was duidelijk de foute partij en niet de geallieerden, die waagden hun eigen leven voor dat van onze grootouders en ouders. Elke oorlog maakt van een man een beest. En een man heeft zo zijn behoeften. Als je als officier het moraal van je manschappen ermee kunt opkrikken (bijna letterlijk) dan wordt dat niet nagelaten. Het hoort bij het leven en overleven van een oorlog.
De militaire vrouwen krijgen dit ook flink ingepeperd in de lessen die niet in de boeken staan. Dames, weet dat als je krijgsgevangene wordt gemaakt ooit dat je maar voor 1 ding zult dienen. Het is gewoon niet mooier dan het is.

quote:

Vergeet ook niet dat onze broeders en zusters daar veel te lijden hebben, óók door de Israëlieten die hen beschimpen en bespuwen. Maar daar hoor je maar weinigen over.

Van die vinger wijzers die menen dat de Joden verloren zijn bedoel je?
Wat dacht je van al die Duitse "christenen" in Duitsland die de geallieerden eveneens hebben gebombardeerd? het was helaas noodzakelijk om het as van het kwaad uit nazi-lan te vernietigen.

quote:

Wij als buitenstaanders hebben nauwelijks benul van wat er leeft in de harten van de mensen daar. Dat kan ook niet anders, want het enige wat wij te horen krijgen is wat de overheden daar zeggen en vinden. Net zoals wij in de Schrift ook enkel te lezen krijgen wat de Israëlische koningen en kopstukken zeiden en vonden. Er zijn echter ook verhalen bekend over dat gewone burgers aan beide zijden eigenlijk best prima samen kunnen leven, als ze daarin niet zo gehinderd werden.

Totdat de islamiet in de meerderheid is, dan ken je ze niet meer.

quote:

We moeten mijns inziens dit altijd in het achterhoofd houden. Doen we dat niet en kiezen we tóch partij, dan laat de Schrift ons pijnlijk duidelijk zien wat je dan krijgt: medogenloze uitroeiïng en het zwartmaken van vele volkeren in Gods naam, omdat zij anders geloofden. We hebben het hier wel over mensen van vlees en bloed, die Christus misschien niet kennen en daarom ons nodig hebben. En Christus brengen wij niet met het zwaard, maar met het goede dat wij mogen doen namens Hem.

Dan wens ik je veel succes met het brengen van het evangelie in Gaza en de Westbank  :)  Vergeet niet dat christendom in Israël is toegestaan (niet evangeliseren) en in Gaza niet openlijk, behalve wanneer men het evangelie inzet voor de "palestijnse" zaak.

quote:

Laat ik het zo zeggen. Stel dat Israël de wapens zou neerleggen en voortaan alleen maar goede dingen zou doen voor de Palestijnen. Dat ze hen ruimte zouden geven om een goed bestaan op te bouwen, dat ze hun armen zouden voeden, hun zieken zouden genezen, dat ze voor onderwijs zouden zorgen, et cetera. Dus dat ze zo echt Gód brengen en echt als Gods volk namens Hém handelen. Zouden de Palestijnen dan nog reden hebben om de Israëlieten te haten? Zouden zij dan een reden hebben om hun God te haten, als deze zijn kinderen alleen maar goede, vreedzame dingen laat doen?

Wat vreselijk naïef !
Ten eerste: Israël zorgt al voor hun gezondheidszorg, vult hun winkels al bomvol, zorgt voor onderwijs. Het is valse propaganda waar jij intrapt.
Alleen mogen ze geen bunkers bouwen, vanwaar ze veilig raketten kunnen afschieten. En nee, geen onderwijs waarin volop Jodenhaat behandelt word.

Kijk na Gaza, sinds te terugtrekking van Israël uit de Gaza in 2005 is het er alleen maar ernstiger geworden. Hadden ze nooit moeten doen. Wanneer Israël uit de westbank zou trekken zou zich deze ellende vanuit Westbak herhalen. het zou raketten regenen. Kijk wie er steeds begint met raketten schieten, dat is  net israel. Israel reageert pas na maanden te zijn beschoten.

Kijk waar die raketten vandaan komen? islamitisch Iran.
Kijk hoe ze Gaza binnenkomen? Via islamitisch Egypte, dankzij de islamitische "lente" die meer een horror winter is.

De "palestijnen" zullen de Joden haten zolang er een Beloofde land Israël is en een hoofdstad Jeruzalem in joodse handen. Dit omdat er toe wordt opgeroepen in hun satanische koran.

quote:

Zouden de oudtestamentische volken zich misschien bekeerd hebben als Israël heel vreedzaam en liefdevol zou zijn geweest, vol genade en barmhartigheid? Als Israël écht anders was geweest? Waarschijnlijk had dat toen nog niet gekund, daar zij nog een kind in het nog verse geloof was. Maar nu, vijfduizend jaar later en met de openbaringen van Christus, zou dat toch anders moeten zijn. Hoe treurig is het dan om te zien dat er weinig veranderd is, zelfs ook niet binnen de Kerk, en dat christenen nog steeds meegaan in dat oorlogsgebeuren. Christus vroeg het zich al af: "Hoeveel geloof zal Ik nog vinden bij mijn terugkomst?" Maar moeten wij ons dan maar berusten in die tragiek?
Het staat allemaal beschreven in de bijbel dat het zo zal gaan. De heest van de antichrist werkt door islam met "palestijnen" als speerpunt. De vraag is war staan wij als christenen? Naast onze Joodse broeders of heulen we mee tegen hun vijanden en daarmee de vijanden van G'd van Israël, als hoer van Babylon?

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #302 Gepost op: november 19, 2012, 05:53:22 pm »

quote:

learsi schreef op 19 november 2012 om 14:29:
[...]

De bijbel spreekt van heel Israël dat zalig zal worden.
Nu weet alleen G'd precies wie Hij wel en niet onder heel het volk Israël schaart.
Maar Hij zal aan hun ongerechtigheden niet meer denken, hun zonden wegwassen en hun vijandschap jegens het evangelie is ter redding van ons heiden-christenen en zal hun des te meer hun volheid na de genade van G'd. Romeinen 11
12 Als dan hun val voor de wereld rijkdom betekent en het feit dat zij achteropkomen rijkdom voor de heidenen, hoeveel te meer hun volheid!

Voor een tijdje terug hadden wij een discussie over wat Jezus zei over de generatie joden van zijn tijd, dat ze geoordeeld zullen worden door Sodom en Gemorra.
Ik geloof dat die Joden gewoon de tweede dood zien. Pas daarna kunnen ze verlost worden door Jezus. De ware joden echter zien Jezus met ons komen op de wolken, zoals Paulus dat zei. Ze zullen in zijn komst hun messias herkennen.
God behandeld alle mensen even rechtvaardig.

quote:

[message=367633,noline][/message:
De opname is inderdaad niet voor de Joden, de Wederkomst van Jezus a;s de de Messias naar Jeruzalem en alle vervullingen van de nog niet vervulde profetieën, die zijn voor de Joden. Het zal dan ook na de opname van Zijn ware volgelingen uit de Christelijke gemeente, plaatsvinden.

Ik denk dat dit typerend is aan een bepaalde visie over wat er in de bijbel zou staan. Zelf geloof ik dat de opname is na dat Jezus op de wolken komt. Paulus zelf schreef in zijn brieven dat de joden dan hun messias geopenbaard wordt.
Na die opname vergaat de wereld. Daar kan geen jood het in overleven. Daarom zal God ze ook mee nemen. Het nieuw Jeruzalem zal op de nieuwe aarde zijn. Het 1000 jarig rijk. Ook daarna zal satan weer met zijn groepen in opstand gaan komen. Zo zie ik me dat voor me.
Een nieuwe start is een nieuw begin

Ozombi

• Bekijk profiel
« Reactie #303 Gepost op: november 20, 2012, 05:35:34 am »
O = oo = 8    ---> God is oneindig in twee , voor eeuwig in 7 vergankelijk door 1

dat is wat ik zie
« Laatst bewerkt op: november 20, 2012, 05:36:02 am door Ozombi »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #304 Gepost op: november 20, 2012, 09:08:08 am »
Hoe het straks allemaal zal gaan durf ik niet exact in te vullen. We weten dat Jezus terugkomt op de wolken. Dat staat duidelijk in de bijbel. Dat er een duizendjarig rijk zal komen is ook duidelijk aangegeven. Er komt een "grote verdrukking", maar op welk tijdstip....  Ik denk dat de vervolgde kerk dat nu al meemaakt. Bij het woord "opname" word ik al wel voorzichtiger.
Als er staat dat wij de Here tegemoet gaan in de lucht (1 Thess.4:17) en we zijn bij Hem, in welke richting gaat de reis dan verder? De uitleg van de opname is dat we met Hem naar de hemel gaan. Ik sluit dat niet uit.
Maar het kan ook zijn dat het net zo is als bij de gelijkenis van de wijze en dwaze maagden, dat we ons aansluiten bij de Bruidegom en samen zijn weg vervolgen naar het Koninkrijk. Ook daar staat (Math.25) hetzelfde woord "tegemoet": "“Daar is de bruidegom! Kom, ga hem tegemoet.”

En ik geloof zeker dat bij die gebeurtenis heel veel Joden zullen zijn die de Bruidegom verwachten.
« Laatst bewerkt op: november 20, 2012, 03:29:01 pm door Adinomis »
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #305 Gepost op: november 20, 2012, 09:29:50 am »
Er zullen twee getuigen zijn die zullen getuigen in macht en kracht van de Heer, en dan overweldigd worden en gedood.

De vraag hier is of dit een materieel of een geestelijk plaatje biedt van de realiteit.
Maar feit blijft staan dat er dus een getuigenis is van de heerlijkheid van God waardoor opnieuw een ronde is van (1)verkondiging, (2) grote tekenen en bevestiging van waarheid, (3)overdracht en verspreiding van kennis en waarheid, gevolgd door (4) vernietiging en overwinning van het getuigenis door de satan. Dat is het zaad van nieuw geloof voor een nieuwe of oude stam.

Dat is bekende carrousel van bekendmaking door God in genade, overwinning, en terugtrekking. Opdat de wereld kennis en getuigenis en wonderen heeft, en deze in vrijheid kan aannemen of verwerpen.

Want een Werk van God wordt altijd geprofeteerd.
En de mens heeft altijd een keuze te maken,
die nooit wordt gestaafd en gegrondvest op werken;
Maar op het geloof alleen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #306 Gepost op: november 20, 2012, 03:19:48 pm »
Daar heb ik gisteren nog met iemand voor de kring de bijbel over zitten lezen, om een bijbelkringavond voor te berijden en we leze daarin ook dat met name Johannes geloof en werken koppeld. "Toon me uw geloof, zonder de werken, dan toon ik door mijn werken mijn geloof", was zijn uitspraak.

De twee getuigen, dat is wel iets om naar uit te zien. Dat zal me een mooie opwekking zijn. Velen die het Woord van God dan niet kennen, zullen Hem door de getuigen leren kennen. Hoe het precies zal gaan, is me ook een vraag. We zullen het zien.
Net als de strijd tegen Israël en de opname. Waar naar toe?
Ik stel me ook altijd de hemel voor. De nieuwe wereld als de plaats waar ze daarna naar toe gaan. Ook niet allemaal te gelijk als je het mij vraagt. Dat rijk duurt symbolisch duizend jaar. Van dat rijk wordt in het oude testament beschreven dat een lam naast een leeuw zal liggen en dat de genen die geen 100 worden, vervloekt zijn. Ik geloof dat de levens daar net zo afspelen als hier op aarde. Mensen worden geboren en mensen gaan naar de hemel, maar met het verschild dat Jezus en zijn kinderen regeren, dus dat het er vele male beter zal zijn. Een vredesrijk, tot aan de loslating van satan uit zijn put toe.
« Laatst bewerkt op: november 20, 2012, 03:28:06 pm door gaitema »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #307 Gepost op: november 20, 2012, 05:11:24 pm »

quote:

gaitema schreef op 20 november 2012 om 15:19:
De twee getuigen, dat is wel iets om naar uit te zien. Dat zal me een mooie opwekking zijn. Velen die het Woord van God dan niet kennen, zullen Hem door de getuigen leren kennen. Hoe het precies zal gaan, is me ook een vraag. We zullen het zien.
God gaat wegen in onverwachtheid. Maar als je oplet toch ook niet zo onherkenbaar. Denk aan het volgende detail: de getuigen zullen in zak en as gaan (boetekleed). Dat is niet precies het idee dat de mens heeft bij opwekking. Het zal een aanstoot zijn, en weinig vreugdevol. De tekenen en wonderen zullen de wereld verbazen en verwonderen en in sensatiezucht en angst even vasthouden. Maar geestelijk zie ik weinig aanleiding voor hoogtijdagen. De "opwekking" die er wel zal zijn, is wanneer de getuigen dood zijn en het "onheil"  afgewend (ahum). Wel stof tot relativering van het optimisme, denk ik.. Toch zal het voor de hemelse gewesten weer een hoogtepunt zijn met hemelse koren die van ware vrede zullen zingen !

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #308 Gepost op: november 21, 2012, 08:23:49 am »
Wie heeft gezegd dat een opwekking in een jubelstemming zal verlopen?
Het gaat om de uitverkoren kinderen van God op de aarde, die door hen het Woord van God horen in een tijd dat het Woord schaars is geworden.
Voor hen zal het een opwekking zijn. Ze zullen onderwijs ontvangen, die ze elders niet kunnen vinden. Mensen die geen zicht meer op Jezus hadden, zullen het zicht weer krijgen. Of denk je dat de getuigen de laatste twee christenen zouden zijn, op deze aarde? Ik denk het niet. Er zijn er nog veel meer. Al gaan zij ook door het stof.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2012, 08:27:01 am door gaitema »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #309 Gepost op: november 21, 2012, 02:51:15 pm »

quote:

gaitema schreef op 19 november 2012 om 17:53:
[...]

Voor een tijdje terug hadden wij een discussie over wat Jezus zei over de generatie joden van zijn tijd, dat ze geoordeeld zullen worden door Sodom en Gemorra.
Ik geloof dat die Joden gewoon de tweede dood zien. Pas daarna kunnen ze verlost worden door Jezus. De ware joden echter zien Jezus met ons komen op de wolken, zoals Paulus dat zei. Ze zullen in zijn komst hun messias herkennen.
God behandeld alle mensen even rechtvaardig.
Openbaringen 20
14 En de dood en het rijk van de dood werden in de poel van vuur geworpen. Dit is de tweede dood.
De tweede dood is dus het in de daadwerkelijke hel worden geworpen die in eerste instantie is bedoeld (geweest) voor de satan en zijn trawanten.

Dus als de Joden Jezus als Messias zien komen na de opname, maar tijdens Zijn wederkomst als Messias (twee verschillende gebeurtenissen), dan kunnen de joden dus niet een tweede dood beleven. Maar ze lijken ook geen deel uit te gaan maken van de opname.

quote:

Ik denk dat dit typerend is aan een bepaalde visie over wat er in de bijbel zou staan. Zelf geloof ik dat de opname is na dat Jezus op de wolken komt. Paulus zelf schreef in zijn brieven dat de joden dan hun messias geopenbaard wordt.
Na die opname vergaat de wereld. Daar kan geen jood het in overleven. Daarom zal God ze ook mee nemen.

Eerst de opname van de ware volgelingen in de christelijke Gemeente (excl. hoer van Babylon), daarna Zijn Wederkomst als Messias naar Jeruzalem in Israël, alwaar heel Israël Hem zal herkennen en erkennen.

Zie openbaringen 7 en 14:1
Eerst 1-8 over de Joden en erna over de Christenen.
G'd de Vader verzegeld dus stammen uit het ware volk Israël om te beschermen in de eindtijd. Zij zullen dat dus overleven ! Daarna zal G'd de Vader door engelen de rest van de wereld vernietigen en begint het 1000 jarige vredesrijk op de fysieke aarde met Jeruzalem als Hoofdstad van de wereld.

Het nieuw Jeruzalem zal op de nieuwe aarde zijn. Het 1000 jarig rijk. Ook daarna zal satan weer met zijn groepen in opstand gaan komen. Zo zie ik me dat voor me.[/quote]

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #310 Gepost op: november 21, 2012, 02:55:55 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 november 2012 om 08:23:
Het gaat om de uitverkoren kinderen van God op de aarde, die door hen het Woord van God horen in een tijd dat het Woord schaars is geworden.
Voor hen zal het een opwekking zijn. Ze zullen onderwijs ontvangen, die ze elders niet kunnen vinden. Mensen die geen zicht meer op Jezus hadden, zullen het zicht weer krijgen. Of denk je dat de getuigen de laatste twee christenen zouden zijn, op deze aarde? Ik denk het niet. Er zijn er nog veel meer. Al gaan zij ook door het stof.
Ik weet dat in vele kerken wordt gebeden voor opwekking in de visie zoals jij hier beschrijft gaitema, maat weet je zeker dat de opwekking de christenen gaat betrekken? Het strookt namelijk geheel niet met het sombere toekomstbeeld dat de Schrift verder geeft over volgelingen van Christus. Hebben we als kerk ons hier wellicht wederom iets toegeëigend wat niet voor ons christenen is bedoeld?

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #311 Gepost op: november 21, 2012, 03:05:54 pm »
http://israeltoday.nl/hea...-21-gewonden-hamas-juicht

http://israeltoday.nl/hea...oodden-zes-collaborateurs

En Nederland?
Die stuurt 3 miljoen euro steun tbv dit Hamas-tuig............

Wie heeft er afgelopen zondag trouwens in de kerk in gebed aandacht besteed aan (alleen) Israël? Zelf heb ik moeite moeten doen hiervoor, het was niet gepland. Toen wilde men ook voor de "palestijnen" bidden ;(  Uiteindelijk hebben we als gemeente ten volle kunnen bidden voor steun voor Israël.
Jammer dat dit niet spontaan is gegaan, maar toch goed dat het is geschied uiteindelijk.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2012, 03:09:52 pm door learsi »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #312 Gepost op: november 21, 2012, 03:23:20 pm »

quote:

gaitema schreef op 21 november 2012 om 08:23:
Sorry; ik begreep je dus verkeerd waar je sprak over de twee getuigen, dat dat  wel iets is om naar uit te zien. Inderdaad moet het in geestelijk opzicht tot vreugde en vreugdekoren zijn als weer een mijlpaal in de heilsgeschiedenis is bereikt en in vervulling gaat.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2012, 03:55:12 pm door small brother »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #313 Gepost op: november 21, 2012, 07:03:53 pm »

quote:

Oogje schreef op 18 november 2012 om 11:42:

Laat ik het zo zeggen. Stel dat Israël de wapens zou neerleggen en voortaan alleen maar goede dingen zou doen voor de Palestijnen. Dat ze hen ruimte zouden geven om een goed bestaan op te bouwen, dat ze hun armen zouden voeden, hun zieken zouden genezen, dat ze voor onderwijs zouden zorgen, et cetera.
Zie hier
http://israeltoday.nl/hea...-israelische-ziekenhuizen

http://israeltoday.nl/hea...estijn-de-andere-wang-toe

http://israeltoday.nl/hea...-hart-van-arabisch-meisje

Alleen in de reguliere media zal je dergelijke berichtgeving nauwelijks vinden.

grondig christelijk

• Wat was, Dat is, Zal zijn
    • Bekijk profiel
« Reactie #314 Gepost op: november 21, 2012, 07:16:25 pm »
er is een wapenstilstand, maar de door hamas overgenomen strijdtechniek van de profeet Mohammed is deze:

aanvallen
terugtrekken
aanvallen
terugtrekken

de vijand vermoeien en dan uiteindelijk toeslaan. Deze tactiek is algemeen bekend binnen deze strijdgroepen, en lees eens hun manifest (engels helaas)

http://www.jomjom.nl/inde...a/hamas/13-hamas-manifest

daarbij meegenomen dat zij verkozen zijn door de meerderheid van de palestijnen (ik bedoel dit deel van de arabieren)
daarbij meegenomen dat ze eerst draagvlak verkregen (net als de moslimbroederschap nu) door sociaal actief te zijn en daarna hun ware gezicht te tonen. Op school en thuis wordt de jodenhaat ingeprent. Leugens verspreid.
Ja, hun kinderen zijn slachtoffer, maar blijkt vaak niet dat het onheil der vaderen van de vijanden van de joden neer komt op de kinderen? Is de bewuste keuze van ouders niet een gevolg voor hun kinderen?

In welke kerk onder de deelnemers van het forum is afgelopen zondag gebeden voor Israël?
Inventarisatievraagje voor ook de alleen lezende deelnemers?
« Laatst bewerkt op: november 21, 2012, 07:27:20 pm door grondig christelijk »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #315 Gepost op: november 21, 2012, 07:20:13 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 21 november 2012 om 19:16:
er is een wapenstilstand, maar de door hamas overgenomen strijdtechniek van de profeet Mohammed is deze:

aanvallen
terugtrekken
aanvallen
terugtrekken

de vijand vermoeien en dan uiteindelijk toeslaan. Deze tactiek is algemeen bekend binnen deze strijdgroepen, en lees eens hun manifest (engels helaas)

http://www.jomjom.nl/inde...a/hamas/13-hamas-manifest

Inderdaad grondig christelijk, de raketten zullen wel zo'n beetje op zijn in Gaza en dan piepen ze weer om een wapenstilstand, om zo de schade aan de smokkel logistiek met zogenaamd hulpgeld te kunnen herstellen en nieuwe wapens te kunnen invoeren.

Uiteindelijk is het Hamas alles te doen om het feit dat ze binnenkort weer bij de VN gaan janken om onafhankelijkheid en erkenning.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #316 Gepost op: november 21, 2012, 07:24:45 pm »

quote:

learsi schreef op 21 november 2012 om 19:20:
[...]

Inderdaad grondig christelijk, de raketten zullen wel zo'n beetje op zijn in Gaza en dan piepen ze weer om een wapenstilstand, om zo de schade aan de smokkel logistiek met zogenaamd hulpgeld te kunnen herstellen en nieuwe wapens te kunnen invoeren.

Uiteindelijk is het Hamas alles te doen om het feit dat ze binnenkort weer bij de VN gaan janken om onafhankelijkheid en erkenning.
sorry, was nog niet klaar met mijn tekst en de raketten zijn nog lang niet op. Dit is strategie en de hele wereld trapt er in, inderdaad...nederland geeft weer geld...en dat gaat inderdaad naar posten die Israël gaan bestrijden. Indirect subsidieert ons land het hamasterrorisme.
« Laatst bewerkt op: november 21, 2012, 07:37:59 pm door grondig christelijk »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #317 Gepost op: november 21, 2012, 08:00:10 pm »
Alleen maar bidden en preken over/voor Israel en bewust tientallen Palestijnen die gedood zijn negeren vanwege een beperkte alleen voor Israel bestemde heilsopvatting?  Het klinkt mij niet als een bijzonder christelijke en liefdevolle houding in de oren maar daar ben ik waarschijnlijk niet genoeg Israelaanbidder voor.

grondig christelijk

• Bekijk profiel
« Reactie #318 Gepost op: november 21, 2012, 08:21:33 pm »

quote:

dingo schreef op 21 november 2012 om 20:00:
Alleen maar bidden en preken over/voor Israel en bewust tientallen Palestijnen die gedood zijn negeren vanwege een beperkte alleen voor Israel bestemde heilsopvatting?  Het klinkt mij niet als een bijzonder christelijke en liefdevolle houding in de oren maar daar ben ik waarschijnlijk niet genoeg Israelaanbidder voor.
je leest mijn bijdragen slecht
« Laatst bewerkt op: november 21, 2012, 08:49:56 pm door grondig christelijk »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #319 Gepost op: november 21, 2012, 08:39:43 pm »

quote:

grondig christelijk schreef op 21 november 2012 om 19:16:

aanvallen
terugtrekken
aanvallen
terugtrekken

Doet me denken aan een fragment van de EO serie Earthflight die ik gisteren zag. De gier wil graag de prooi hebben die de leeuw heeft. De leeuw is sterker en zou hem kunnen doodslaan. Daarom moet hij een slimme tactiek toepassen. Hij plaagt de leeuw voortdurend. Deze wordt daar doodmoe van. De gier wacht op dat moment om de prooi af te pakken.
Rom.12:21 Laat u niet overwinnen door het kwade, maar overwin het kwade door het goede.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #320 Gepost op: november 21, 2012, 09:36:32 pm »

quote:

dingo schreef op 21 november 2012 om 20:00:

Waarom zie ik dergelijke reacties nu niet mbt Turkije dat begin dit jaar 2.000 Koerden uit WRAAK heeft uitgemoord?
Waarom zie ik dergelijke reacties niet mbt Syrië, waar dagelijks meer doden vallen dan nu in het hele conflict te Gaza?

Waarom trappen in valse filmpjes van de "palestijnen" waarin ze filmpjes van dode kinderen uit Syrië misbruiken voor hun eigen propaganda?

G'd de vader geeft overduidelijk Zijn Enorme Liefde aan voor het Volk Israel en het Beloofde land. Hij houdt met hart en ziel van Israël. Jeremia 32
41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun goeddoen. En Ik zal hen in getrouwheid in dit land  planten, met heel Mijn hart en met heel Mijn ziel.
G'd kiest VOOR Israël met hart en ziel! Dan rest nog de vraag, voor wie kiezen wij?

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #321 Gepost op: november 21, 2012, 09:37:59 pm »

quote:

Adinomis schreef op 21 november 2012 om 20:39:
[...]

Doet me denken aan een fragment van de EO serie Earthflight die ik gisteren zag. De gier wil graag de prooi hebben die de leeuw heeft. De leeuw is sterker en zou hem kunnen doodslaan. Daarom moet hij een slimme tactiek toepassen. Hij plaagt de leeuw voortdurend. Deze wordt daar doodmoe van. De gier wacht op dat moment om de prooi af te pakken.
Geweldig voorbeeld, de gier Gaza tegen de leeuw Israël.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #322 Gepost op: november 21, 2012, 11:22:49 pm »

quote:

Nee, ik was niet duidelijk genoeg ik reageerde op een eerdere post van Learsi maar ik had 'm even moeten quoten.

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #323 Gepost op: november 21, 2012, 11:28:32 pm »

quote:

learsi schreef op 21 november 2012 om 21:36:
[...]

Waarom zie ik dergelijke reacties nu niet mbt Turkije dat begin dit jaar 2.000 Koerden uit WRAAK heeft uitgemoord?
Afgezien of het waar is waarom zou je niet voor en de Koerden en de Turken bidden?

quote:

Waarom zie ik dergelijke reacties niet mbt Syrië, waar dagelijks meer doden vallen dan nu in het hele conflict te Gaza?
En dan bid je alleen voor Assad's troepen? Of ook voor de rebellen en de ontelbare burgerslachtoffers?

quote:

Waarom trappen in valse filmpjes van de "palestijnen" waarin ze filmpjes van dode kinderen uit Syrië misbruiken voor hun eigen propaganda?
En jij bent nog zo naief om te denken dat je luchtbombardementen kan uitvoeren zonder ettelijke burgerslachtoffers te maken?

quote:

G'd de vader geeft overduidelijk Zijn Enorme Liefde aan voor het Volk Israel en het Beloofde land. Hij houdt met hart en ziel van Israël. Jeremia 32
41 Ik zal Mij over hen verblijden en hun goeddoen. En Ik zal hen in getrouwheid in dit land  planten, met heel Mijn hart en met heel Mijn ziel.
G'd kiest VOOR Israël met hart en ziel! Dan rest nog de vraag, voor wie kiezen wij?
Holle retoriek, dit verondersteld dat de huidige Israelische staat het volk Israel van het verbond representeert waar ik dus grote vraagtekens bij zet.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #324 Gepost op: november 22, 2012, 09:03:34 am »

quote:

small brother schreef op 21 november 2012 om 15:23:
[...]

Sorry; ik begreep je dus verkeerd waar je sprak over de twee getuigen, dat dat  wel iets is om naar uit te zien. Inderdaad moet het in geestelijk opzicht tot vreugde en vreugdekoren zijn als weer een mijlpaal in de heilsgeschiedenis is bereikt en in vervulling gaat.
Ja, zo is dat. Ik snap je overigens wel, want bij een opwekking denken we al snel aan een halleluja-stemming, maar een echte opwekking is vaak niet zo spectaculair om naar te kijken, maar een rijkdom door Jezus verkregen, geregeld juist door tegenslagen van het leven heen.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #325 Gepost op: november 22, 2012, 12:39:13 pm »

quote:

dingo schreef op 21 november 2012 om 23:28:

Afgezien of het waar is waarom zou je niet voor en de Koerden en de Turken bidden?

Je ontkent iets wat overduidelijk is.

quote:

En dan bid je alleen voor Assad's troepen? Of ook voor de rebellen en de ontelbare burgerslachtoffers?

Voor geen van beiden.
Assad is een handlanger van het valse Iran namelijk en de zogenaamde rebellen zijn van de moslim broederschap, die geen vrijheid nastreven maar met hun zogenaamde lente revolutie (lees horror-winter) pure islamitische onderwerping.

quote:

En jij bent nog zo naief om te denken dat je luchtbombardementen kan uitvoeren zonder ettelijke burgerslachtoffers te maken?

Als ervaringsdeskundige weet ik maar al te goed dat schone oorlogen niet bestaan.
Maar wat ik wel zie is dat geen enkel land zo precies te werk gaat om onschuldige slachtoffers te voorkomen. Hele Arabisch sprekende compagnies bellen tevoren de "palestijnen" thuis met de melding elders te gaan binnen een uur. Helikopters werpen pamfletten uit met waarschuwingen voor een aanval. Maar in islam menen ze naar de hemel te gaan als je je kind offert in de oorlog aan allah.

De filmpjes die zijn ingezet door de Hamas zijn vals.

In Nederland piepen sommigen over PVV, maar in het buitenland steunen ze vervolgens doodleuk een terroristische groepering... ;(

quote:

Holle retoriek, dit verondersteld dat de huidige Israelische staat het volk Israel van het verbond representeert waar ik dus grote vraagtekens bij zet.

Ik begrijp dat een andere reactie onmogelijk is wanneer je niet wilt erkennen dat G'd de Vader er voor Zijn Uitverkoren Volk is. Ontkennen van de Schrift wordt niet aangedurfd dus ontkennen we hun afkomst toch gewoon !

Ik zou je echt willen adviseren een paar boeken van Jan van Barneveld aan te schaffen.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #326 Gepost op: november 22, 2012, 01:04:55 pm »
Zie hoe de satan zich weer eens niet aan de gemaakte afspraken houdt, terwijl G'd Zijn volk dat wel doen en blijft doen ondanks de schending !

http://www.elsevier.nl/we...rlopig-stand.htm?rss=true

Het begrip mbt een woord een woord een man een man is bij de islamieten geheel onbekend.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #327 Gepost op: november 22, 2012, 02:18:32 pm »
Learsi:
Nederland steunt de terroristen van Palestina volgens mij helemaal niet, als ik het nieuws zo volg. Van de week zagen we hoe ze een dode door de straten slepen, dan weet men wel beter. Wat wel opviel, is dat ook Israël, net als de Hamas nog gauw even aanvallen pleegt, voor het bestand in gaat. Media noemt als reden voor  de Palestijnse en Israëlische aanvallen: "om in een goed plaatje bij de eigen achterban te komen."

Wat Sirië betreft: waarop zou je niet bidden voor de mensen daar? Bidden voor vrede, dat ze Jezus mogen leren kennen? Je noemt als reden: "ik bid niet voor ze, want ze zijn slecht." Jezus zegt: "bid, voor wie u vervolgen."
« Laatst bewerkt op: november 22, 2012, 02:20:03 pm door gaitema »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #328 Gepost op: november 22, 2012, 04:50:34 pm »

quote:

learsi schreef op 21 november 2012 om 15:05:
http://israeltoday.nl/hea...-21-gewonden-hamas-juicht

http://israeltoday.nl/hea...oodden-zes-collaborateurs

En Nederland?
Die stuurt 3 miljoen euro steun tbv dit Hamas-tuig............

Wie heeft er afgelopen zondag trouwens in de kerk in gebed aandacht besteed aan (alleen) Israël? Zelf heb ik moeite moeten doen hiervoor, het was niet gepland. Toen wilde men ook voor de "palestijnen" bidden ;(  Uiteindelijk hebben we als gemeente ten volle kunnen bidden voor steun voor Israël.
Jammer dat dit niet spontaan is gegaan, maar toch goed dat het is geschied uiteindelijk.
Het is goed om voor Israël te bidden laat dat voorop staan!. Maar ik denk dat het ook goed is te bidden voor de mensen in de Gaza strook. Ze zijn gindroctineerd met een satanische religie van haat, dood en verderf. Zie http://youtu.be/r-kd0NcoxFU

We mogen bidden dat hun ogen daarvoor geopend mogen worden en dat ze de vrede mogen leren kennen die alle verstand te boven gaat. Moge God nog enigen van hen redden.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #329 Gepost op: november 22, 2012, 05:17:17 pm »
Er komt geen opwekking, als er niet voor gebeden wordt.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #330 Gepost op: november 22, 2012, 07:36:55 pm »

quote:

Adinomis schreef op 22 november 2012 om 16:50:
We mogen bidden dat hun ogen daarvoor geopend mogen worden en dat ze de vrede mogen leren kennen die alle verstand te boven gaat. Moge God nog enigen van hen redden.
Op die manier zou het inderdaad kunnen, dan is het gebed vanuit het punt dat de "palestijnen" de volgelingen des satans zijn en zoals elke dienaar van satan betreft, zijn ook deze misleid door hem. Daar mag dan inderdaad voor gebeden worden.  ;)

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #331 Gepost op: november 22, 2012, 07:47:37 pm »

quote:

gaitema schreef op 22 november 2012 om 14:18:
Learsi:
Nederland steunt de terroristen van Palestina volgens mij helemaal niet, als ik het nieuws zo volg. Van de week zagen we hoe ze een dode door de straten slepen, dan weet men wel beter. Wat wel opviel, is dat ook Israël, net als de Hamas nog gauw even aanvallen pleegt, voor het bestand in gaat. Media noemt als reden voor  de Palestijnse en Israëlische aanvallen: "om in een goed plaatje bij de eigen achterban te komen."

Er is een GROOT verschil tussen aanvallen vlak VOOR het bestand of NA een bestand.

quote:

Wat Sirië betreft: waarop zou je niet bidden voor de mensen daar? Bidden voor vrede, dat ze Jezus mogen leren kennen? Je noemt als reden: "ik bid niet voor ze, want ze zijn slecht." Jezus zegt: "bid, voor wie u vervolgen."

Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat beide partijen heel verkeerde bedoelingen hebben. Of de bevolking nu wordt gebeten door de kat of de hond is om het even. Dan rest nog te bidden voor dat deel van de bevolking dat niet de moslimbroederschap steunt noch de zittende dictator. Die zijn het werkelijke slachtoffer uiteindelijk. Ook kan je bidden dat de Heer de satan uit Syrië bant, opdat hen de ogen opengaan en dat G'd ze wil aanraken opdat ze Jezus zullen aannemen.

Maar de Schrift leert ons dat G'd daar is en Zijn Zegen geeft waar Hij wordt geëerd en geliefd. Maar ook dat Hij ver weg is en Zijn Zegen wegneemt van degenen die bewust tegen Hem kiezen. In al die landen zit de haat jegens Israël islamitisch diep.

G'd zegt in de Schrift: Ik zal zegenen wie u zegenen en ik zal vervloeken wie u vervloeken.

Genesis 12:3
3 Ik zal zegenen wie u zegenen,  en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden.

Nummeri 24:9
9   Hij kromt zich, hij legt zich neer als een leeuw,
als een leeuwin; wie zal hem doen opstaan?
Wie u zegent, is gezegend, wie u vervloekt, is vervloekt!

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #332 Gepost op: november 22, 2012, 08:29:19 pm »
Zie hoe de satanisten nog 20 raketten op israel hebben afgeschoten NADAT de wapenbestand was ingegaan.

http://israeltoday.nl/hea...-na-ingaan-wapenstilstand

Zie hoe de bloeddorstige satanisten geen langdurige wapenstilstand wensen, omdat ze menen de oorlog gewonnen te hebben. Het doel van de wapenstilstand is het bevoorraden met nieuwe wapens en de locaties van wapendepots te wijzigen, daarna zullen de "palestijnen"  hun terroristische aanvallen snel hervatten. Laten we hopen dat Israël dan wel de klus afrond en alle wapentuig en tuig grondig opruimt.

http://israeltoday.nl/hea...langdurige-wapenstilstand

Zie een overzicht met feiten, meer dan 1.500 raketten tijdens het conflict zijn er door de palestijn-demonen afgeschoten op het Beloofde Land Israël. En Nederland? Die gaat Patriots sturen naar een islamitisch land als Turkije dat begin dit jaar uit wraak 2.000 Koerden heeft uitgemoord? laat ze deze Patriots aub sturen naar Israël, waar ze echt nodig zijn.

De werkelijkheid is dat het Patriot Systeem gemaakt is voor onderschepping van raketten voor de lange afstand, dus raketten uit Gaza zijn niet de doelgroep. Maar als bescherming tegen de dreiging van Iran zou het wel mooi zijn.

40.000 waarschuwende telefoongesprekken naar Gaza uitgevoerd en 12.000 SMS-berichten met waarschuwingen voor luchtaanvallen verzonden.
Welk ander volk op aarde waarschuwt te voren eerst haar bloeddorstige aartsvijanden?

http://israeltoday.nl/hea...ie-wolkkolom-samenvatting
« Laatst bewerkt op: november 22, 2012, 08:38:01 pm door learsi »

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #333 Gepost op: november 22, 2012, 09:31:55 pm »
Het demoniseren van je tegenstanders is de eerste stap naar barbaars gedrag.

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #334 Gepost op: november 23, 2012, 12:36:03 am »

quote:

dingo schreef op 22 november 2012 om 21:31:
Het demoniseren van je tegenstanders is de eerste stap naar barbaars gedrag.

Inderdaad.
Alsof Israel zo lief en aardig is in de situatie zoals die er al sinds de 6 daagse oorlog is.
KLIK en KLIK
en wat er verder nog te klikken is.

Israel schendt met regelmaat de rechten van het kind en de rechten van de mens. Ik zeg NIET dat de Palestijnen dat niet doen maar het "kop in het zand gedrag" over Israel viert hier wel wat de boventoon.
Mag Israel dit doen omdat ze zogenaamd het volk van God zijn? Als dat zo is dan wordt het tijd dat we in massa ons naar Israel begeven om hen het ware evangelie te verkondigen: God liefhebben én je naasten.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2012, 12:36:17 am door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #335 Gepost op: november 23, 2012, 07:52:28 am »

quote:

learsi schreef op 21 november 2012 om 14:55:
[...]

Ik weet dat in vele kerken wordt gebeden voor opwekking in de visie zoals jij hier beschrijft gaitema, maat weet je zeker dat de opwekking de christenen gaat betrekken? Het strookt namelijk geheel niet met het sombere toekomstbeeld dat de Schrift verder geeft over volgelingen van Christus. Hebben we als kerk ons hier wellicht wederom iets toegeëigend wat niet voor ons christenen is bedoeld?
De opname is er dan namelijk nog niet geweest, dus er zijn mede erfgenamen van Israël in de wereld.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2012, 07:54:45 am door gaitema »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #336 Gepost op: november 23, 2012, 08:10:53 am »

quote:

learsi schreef op 22 november 2012 om 19:47:

Er is een GROOT verschil tussen aanvallen vlak VOOR het bestand of NA een bestand.

Daarmee wordt iets wat krom is niet recht gepraat.

quote:

Niet omdat ze slecht zijn, maar omdat beide partijen heel verkeerde bedoelingen hebben.

Jezus kwam toch niet voor vromen, maar voor zieken?

quote:

l Of de bevolking nu wordt gebeten door de kat of de hond is om het even. Dan rest nog te bidden voor dat deel van de bevolking dat niet de moslimbroederschap steunt noch de zittende dictator. Die zijn het werkelijke slachtoffer uiteindelijk. Ook kan je bidden dat de Heer de satan uit Syrië bant, opdat hen de ogen opengaan en dat G'd ze wil aanraken opdat ze Jezus zullen aannemen.

Dus toch bidden voor de bevolking, opdat ze Jezus leren kennen?
Lijkt me logisch. Aan vromen hoeft het evangelie niet meer gebracht te worden.
Aan (geestelijk) doden moet het evangelie gebracht worden.

quote:

l Maar de Schrift leert ons dat G'd daar is en Zijn Zegen geeft waar Hij wordt geëerd en geliefd. Maar ook dat Hij ver weg is en Zijn Zegen wegneemt van degenen die bewust tegen Hem kiezen. In al die landen zit de haat jegens Israël islamitisch diep.

De schrift leert ook dat er een Licht in de duisternis is opgegaan. Een lampt dient niet onder een korenmaat te worden gezet, maar op een verhoging, zodat het een ieder zal verlichten. Zonder gebeden hoef je ook niet te evangeliseren, want het werkt dan als een koud huis waarin de kachel van het gebed niet aan is gezet.

quote:

l G'd zegt in de Schrift: Ik zal zegenen wie u zegenen en ik zal vervloeken wie u vervloeken.

Genesis 12:3
3 Ik zal zegenen wie u zegenen,  en wie u vervloekt, zal Ik vervloeken; en in u zullen alle geslachten van de aardbodem gezegend worden.

Nummeri 24:9
9   Hij kromt zich, hij legt zich neer als een leeuw,
als een leeuwin; wie zal hem doen opstaan?
Wie u zegent, is gezegend, wie u vervloekt, is vervloekt!
De schrift zegt: bid voor wie je vervolgen. Toen Lot uit Sodom en Gemorra weg moest, deed hij zijn best om God te overreden de stad te sparen. Het nog een kans te geven. Jezus zei dan ook: heb je vijanden lief.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #337 Gepost op: november 23, 2012, 12:27:24 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 23 november 2012 om 00:36:
[...]

Inderdaad.
Alsof Israel zo lief en aardig is in de situatie zoals die er al sinds de 6 daagse oorlog is.
KLIK en KLIK
en wat er verder nog te klikken is.

Israel schendt met regelmaat de rechten van het kind en de rechten van de mens. Ik zeg NIET dat de Palestijnen dat niet doen maar het "kop in het zand gedrag" over Israel viert hier wel wat de boventoon.
Mag Israel dit doen omdat ze zogenaamd het volk van God zijn? Als dat zo is dan wordt het tijd dat we in massa ons naar Israel begeven om hen het ware evangelie te verkondigen: God liefhebben én je naasten.

Israel mag inderdaad meer omdat het het Uitverkoren Volk van G'd is.
Immers in het OT moesten ze hun vijanden eveneens tot op het laatste kind en dier uitroeien.

Daarbij is Israël NOOIT de agressor, maar ALTIJD de verdediger.
Als het terrorisme stopt, dan zal ook Israël stoppen.
Als israel niets doet als eerste, zullen de "palestijnen" Israël vernietigen en de joden uitroeien om het werk van de nazi's af te maken. Het zijn dezelfde kwade krachten werkzaam achter de schermen, alleen ditmaal verpakt in een nep-reliieus jasje.

Daarbij zjjn het de "palestijnen" die opzettelijk vanuit burgerdoelen als ziekenhuizen en kindertehuizen en scholen hun raketten afschieten of bewaren, om bij vernietiging met krokodillentranen te kunnen huilen voor de camera om de wereld opinie te manipuleren.
De "palestijnen" zijn degenen die in hun handvest (grondwet) de vernietiging van de Joden en de staat Israël hebben staan.

We moeten als christenen dus niet massaal naar Israël om het evangelie te verkondigen en met de bijbel te zwaaien, want de ware Joden zijn al door Jezus gered. Wij zijn mede-erfgenamen van de Joden en willen ons veelal gedragen alsof wij de nieuwe 1e keuze zijn. ;(

Beter is het om als christen massaal het uitverkoren Volk en Beloofde Land Israël en te steunen in hun verdediging tegen de satan en zijn "palestijnse" aanhangers. Onze steun en liefde voor Israël zal dan juist datgene kunnen zijn dat hun de ogen opent, in een wereld waar Israël steeds meer wordt uitgekotst op weg naar de eindtijd. Wanneer G'd het wil zal Hij Zijn opgelegde verblinding in Israël voor het evangelie, ook weer wegnemen. Alleen G'd kan dat doen, wij christenen niet!

Door massale christen steun voor Israël zouden we juist ons punt moeten maken.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #338 Gepost op: november 23, 2012, 12:45:44 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 november 2012 om 08:10:
Jezus kwam toch niet voor vromen, maar voor zieken?

Let maar eens op dat Jezus zich nauwelijks richtte op de Romeinen, die toch overvloedig aanwezig waren in het gebied. Alleen toen een Romeins opperhoofd zelf tot Jezus naderde vol geloof, was er toegang.

quote:

Dus toch bidden voor de bevolking, opdat ze Jezus leren kennen?
Lijkt me logisch. Aan vromen hoeft het evangelie niet meer gebracht te worden.
Aan (geestelijk) doden moet het evangelie gebracht worden.

Uiteindelijk spreek in over de regimes en allen die deze regimes (in)direct steunen.
De gewone man/vrouw heeft geen enkele invloed op het gebeuren, net zo min dat jij, ik of anderen hier invloed hebben op wat de politiek doet in Nederland. Dus voor dergelijke mensen kan je bidden dat de Heer ze aanraakt. Daarom ook steun ik organisaties als Open Doors.

quote:

De schrift leert ook dat er een Licht in de duisternis is opgegaan. Een lampt dient niet onder een korenmaat te worden gezet, maar op een verhoging, zodat het een ieder zal verlichten. Zonder gebeden hoef je ook niet te evangeliseren, want het werkt dan als een koud huis waarin de kachel van het gebed niet aan is gezet.

Precies, door te bidden dat G'd de Vader hen aanraakt en naar Jezus leidt en het evangelie te brengen in die landen, zou G'd weer wat meer aanwezig kunnen zijn in dergelijke landen en Zijn Zegen eraan geven.

quote:

De schrift zegt: bid voor wie je vervolgen. Toen Lot uit Sodom en Gemorra weg moest, deed hij zijn best om God te overreden de stad te sparen. Het nog een kans te geven. Jezus zei dan ook: heb je vijanden lief.
Je kunt bidden dat G'd het tuig mag aanraken opdat ze veranderen, Walid Shoebat is daarvan een mooi voorbeeld. Als ex PLO terrorist waarschuwt hij nu als christen voor de gevaren van de afgoderij islam.

Maar meer ook niet, want zo bidden is heel iets anders dan begrip opbrengen voor hun satanische standpunten. Dus steun openlijk Israël, bidt voor bescherming van Israël, bidt dat elke tegenaanval van Israël doel mag treffen met zo min mogelijk onschuldige slachtoffers, bidt dat de raketten uit Gaza geen van allen doel mogen treffen, bidt dat G'd de "palestijnen" mag aanraken opdat ze Jezus leren kennen en inzien dat Israël Zijn uitverkoren Volk is, Jeruzalem de hoofdstad van de Joden en het Sion van G'd Zelf is. Dat ze mogen inzien dat het Beloofde Land Israël niet van hen (de "palestijnen") is, maar van de Joden. Dat daarmee hun diepe islamitische Jodenhaat omslaan mag in Liefde voor de Joden.

Laten we NOOIT vergeten, dat wanneer Gaza de militaire mach zou hebben welke Israël heeft, er geen Jood meer zou bestaan en de staat Israël niet meer zou zijn !

Het is nobel om voor de "palestijnen" te bidden op bovenstaande manier, maar steun dezen niet, steun Israël ! Of bid je ook voor de satan en zijn demonen?

Kijk, Abraham bad om Sodom en Gomorra te behouden, maar G-d wist al dat het vernietigd zou moeten worden. Zo ook nu, in de Schrift geeft G'd veelvuldig aan dat Hij de omliggende islamitische landen (bij naam en toenaam genoemd) zal vernietigen op het eind, vanwege de opdeling van Israël. De reden voor G'd Zijn Wraak is:

Jesaja 34
8 Want het zal zijn de dag van de wraak van de HEERE,
het jaar van de afrekening om de rechtszaak van Sion.
« Laatst bewerkt op: november 23, 2012, 12:52:33 pm door learsi »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #339 Gepost op: november 23, 2012, 01:48:08 pm »

quote:

learsi schreef op 23 november 2012 om 12:45:
Je kunt bidden dat G'd het tuig mag aanraken opdat ze veranderen, Walid Shoebat is daarvan een mooi voorbeeld. Als ex PLO terrorist waarschuwt hij nu als christen voor de gevaren van de afgoderij islam.

Hoewel ik veel van jouw inzichten m.b.t. Israël onderschrijf heb ik toch steeds moeite met jouw aanduidingen van "tuig" en "satanisten" enz. Zulke kwalificaties houden een oordeel in. Veel van de mensen die tot dat volk behoren willen het goede, maar zijn misleid.

Kijk maar naar Walid Shoebat, die je zelf naar voren schuift. Ik heb ook het boek gelezen van de zoon van Hamas: Mosab Hassan Yousef. Als je leest hoe zijn vader het goede wilde zoeken binnen het islamitisch geloof, dan heb ik daarvoor waardering. De Islam is de laatste decennia sterk geradicaliseerd. Mosab is volgeling van Jezus Christus geworden. Hij schrijft dat hij - gemanipuleerd door racisme, haat en wraakzucht - op weg was zelf een terrorist te worden, totdat hij in 1999 de enige ware God ontmoette. "Hij is de Vader met een onuitsprekelijke liefde, die tot uitdrukking is gekomen in het kruisoffer van zijn enige Zoon, waarmee Hij de zonde van de wereld heeft verzoend."

Hij getuigt er zelf van dat hij gemanipuleerd is in zijn denken. Trouwens ook wij zijn niet vrij van manipulatie. Daar zit satan achter, dat zeker. Deze gebruikt zijn "slaven" in zijn strijd tegen God. Sommige bewoners hebben een hekel aan de Hamas, maar durven daar niet voor uit te komen. De gevolgen zijn niet te overzien. We hebben laatst nog beelden gezien hoe mensen die in verzet kwamen openlijk werden vermoord.

Wij moesten ons misschien wat meer bezig houden met de bevrijding van deze slaven. Zendelingen gaan liever naar gebieden waar geen christenvervolging is. Wie zou - met gevaar voor eigen leven - het evangelie willen verkondigen in deze gebieden? Laten we onszelf niet verheffen.

Ik heb het boek gelezen "wie is deze Allah?" van G.J.O. Moshay. Hij tekent haarscherp de bron van de islam, met een grote bewogenheid voor degenen die hierin gevangen zitten. Aanrader!
« Laatst bewerkt op: november 23, 2012, 01:48:32 pm door Adinomis »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #340 Gepost op: november 23, 2012, 02:20:45 pm »

quote:

Adinomis schreef op 23 november 2012 om 13:48:
[...]

Hoewel ik veel van jouw inzichten m.b.t. Israël onderschrijf heb ik toch steeds moeite met jouw aanduidingen van "tuig" en "satanisten" enz. Zulke kwalificaties houden een oordeel in. Veel van de mensen die tot dat volk behoren willen het goede, maar zijn misleid.

Tsja... de nazi-top was ook misleid, maar desalniettemin tuig van de bovenste plank.
Marc Dutroux was ook misleid door demonen, maar desalniettemin tuig van de bovenste plank.
Mensen die moedwillig onschuldige burgerslachtoffers maken zoals de "palestijnen" in Israël en zelfs onder de eigen bevolking ten bate van valse propaganda, is voor mij tuig !
http://christenenvoorisra...e-in-de-strijd-met-israel

quote:

Kijk maar naar Walid Shoebat, die je zelf naar voren schuift.

Voorbeeld van satanisch tuig dat enkel door Jezus Christus toch is veranderd in een dienaar van Hem.

quote:

Ik heb ook het boek gelezen van de zoon van Hamas: Mosab Hassan Yousef. Als je leest hoe zijn vader het goede wilde zoeken binnen het islamitisch geloof, dan heb ik daarvoor waardering. De Islam is de laatste decennia sterk geradicaliseerd. Mosab is volgeling van Jezus Christus geworden. Hij schrijft dat hij - gemanipuleerd door racisme, haat en wraakzucht - op weg was zelf een terrorist te worden, totdat hij in 1999 de enige ware God ontmoette. "Hij is de Vader met een onuitsprekelijke liefde, die tot uitdrukking is gekomen in het kruisoffer van zijn enige Zoon, waarmee Hij de zonde van de wereld heeft verzoend."

Dan zal er toch iets in zijn hart goed zijn geweest waardoor G'd deze man ook aanraakte en Jezus liet kennen en aanvaarden. Met een bepaald doel mogelijk.
Blijft een feit dat betrokkene tuig was en nu van deze zonden afstand heeft gedaan. Hulde en halleluja !
Daarom ook raakt G'd soms ook moordenaars en doodslagers aan, in hun hart zijn ze wellicht toch goed.
Zo ook Paulus, goed van hart, die eerst met alle goede bedoelingen de christenen wilde achtervolgen.

quote:

Hij getuigt er zelf van dat hij gemanipuleerd is in zijn denken. Trouwens ook wij zijn niet vrij van manipulatie. Daar zit satan achter, dat zeker. Deze gebruikt zijn "slaven" in zijn strijd tegen God. Sommige bewoners hebben een hekel aan de Hamas, maar durven daar niet voor uit te komen. De gevolgen zijn niet te overzien. We hebben laatst nog beelden gezien hoe mensen die in verzet kwamen openlijk werden vermoord.

Daarom ook bakende ik het af met het regime en al wie het regime steunt !
Wie dat niet doet wil dus ook de valse identiteit van "palestijn" niet aannemen, uiteraard niet openlijk.
In elke oorlog vallen nu eenmaal onschuldige slachtoffers, in WW-II bombardeerden de geallieerden elke nacht de grote Duitse steden waar zich ook christen broeders bevonden die geen nazi waren. Maar het MOEST gebeuren, ze hadden het in de aanloop ervan te ver laten komen.
Als wij in NL de oprukkende islamisering niet stoppen, dan mogen we later ook niet klagen als onze kinderen de dupe worden van de foute beslissingen genomen door onze geïslamiseerde regering.

quote:

Wij moesten ons misschien wat meer bezig houden met de bevrijding van deze slaven. Zendelingen gaan liever naar gebieden waar geen christenvervolging is. Wie zou - met gevaar voor eigen leven - het evangelie willen verkondigen in deze gebieden? Laten we onszelf niet verheffen.

Op eigen houtje dat doen zonder dat G'd je hiervoor daadwerkelijk op weg stuurt is inderdaad dom en gelijk zelfmoord. Zo te zien vraagt G'd dat maar van weinig van Zijn kinderen om te doen. Weet Hij dat het zinloos is? Weet Hij dat Hij toch maar een heel beperkt deel van deze islamieten zal aanraken?

quote:

Ik heb het boek gelezen "wie is deze Allah?" van G.J.O. Moshay. Hij tekent haarscherp de bron van de islam, met een grote bewogenheid voor degenen die hierin gevangen zitten. Aanrader!

Ik zal eens kijken, dank je.
Uiteraard gevangen, satan gijzelt immers altijd zijn slachtoffers,
Maar vergeet niet dat G'd ook Degene is die bepaald welk mens waar en wanneer geboren gaat worden. G'd de Vader houdt van ons of haat ons, al voor we geboren worden.

Maleachi 1:2-5
2 Ik heb u liefgehad, zegt de HEERE,
maar u zegt: Waarin hebt U ons liefgehad?
Was Ezau niet de broer van Jakob?
spreekt de HEERE.
Toch heb Ik Jakob liefgehad,

3 en Ezau heb Ik gehaat.
Ik heb zijn bergen gemaakt tot een woestenij,
en zijn erfelijk bezit prijsgegeven aan de jakhalzen van de woestijn.

Romeinen 9
13 Zoals geschreven staat:  Jakob heb Ik liefgehad en Ezau heb Ik gehaat.
14 Wat zullen wij dan zeggen?  Is er onrechtvaardigheid bij God? Volstrekt niet!
15 Want Hij zegt tegen Mozes:  Ik zal Mij ontfermen over wie Ik Mij ontferm en zal barmhartig zijn voor wie Ik barmhartig ben.
16 Zo hangt het dan niet af van hem die wil, ook niet van hem die hardloopt, maar van God Die Zich ontfermt.
17 Want de Schrift zegt tegen de farao:  Juist hiertoe heb Ik u verwekt: dat Ik in u Mijn kracht bewijzen zou, en dat Mijn Naam verkondigd zou worden op de hele aarde.
18 Dus Hij ontfermt Zich over wie Hij wil, en Hij verhardt wie Hij wil.

G'd dus gebruikt mensen voor zijn doel, waarbij Hij ze ook zal vernietigen. Wie zijn wij mensen om G'd dat te verwijten of Hem erop te berispen? Als we het zouden kunnen begrijpen waarom, zouden we erom verheugd zijn.

Obadja 1
18 Dan zal het huis van Jakob een vuur zijn,
het huis van Jozef een vlam,
en het huis van Ezau zal tot stoppels worden;
zij zullen tegen hen ontbranden en hen verslinden,
zodat er geen ontkomene zal zijn
voor het huis van Ezau!

Ja, de HEERE heeft gesproken!
« Laatst bewerkt op: november 23, 2012, 03:51:41 pm door learsi »

Adinomis

• Bekijk profiel
« Reactie #341 Gepost op: november 23, 2012, 04:45:56 pm »

quote:

learsi schreef op 23 november 2012 om 14:20:
Dan zal er toch iets in zijn hart goed zijn geweest waardoor G'd deze man ook aanraakte en Jezus liet kennen en aanvaarden. Met een bepaald doel mogelijk.
wilde achtervolgen.

Op grond van de teksten die je uit Romeinen (9:16) citeerde over de uitverkiezing is het niet gebeurd omdat "er iets in zijn hart goed is geweest". God kiest uit op grond van Zijn voornemen. Wat dat betreft kunnen we onszelf van oorsprong dan ook onder "tuig" scharen dat door Christus in genade is aangenomen.

Het woord "haten" in de bijbel betekent meer: "een lagere plaats toewijzen". Denk aan Genesis 29:31, waar staat dat Lea gehaat was (SV). Lea was niet bemind (NBG-vertaling); Jakob hield minder van Lea (NBV). Met nog andere woorden: Lea werd achtergesteld bij Rachel.
Esau werd achtergesteld bij Jakob, Genesis 25:23. God zei tegen Rebekka dat de oudste de jongste zou moeten dienen. Die tekst wordt in Romeinen 9:12 geciteerd.

Zo moeten we ook onze vader en moeder en ons eigen leven haten:

Luk.14:25 En vele scharen gingen met Hem; en Hij, Zich omkerende, zeide tot hen: 26 Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.

Dat is hetzelfde als wat er staat

Math.10:37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

Zo moeten de "Palestijnen" erkennen dat hun grondgebied aan Israël is beloofd.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #342 Gepost op: november 23, 2012, 05:07:06 pm »

quote:

learsi schreef op 23 november 2012 om 12:45:

Let maar eens op dat Jezus zich nauwelijks richtte op de Romeinen, die toch overvloedig aanwezig waren in het gebied. Alleen toen een Romeins opperhoofd zelf tot Jezus naderde vol geloof, was er toegang.
Hij naderde ook de Samaritaanse vrouw bij de waterput. Maar Hij was er eerst wel puur voor de joden, maar aan het eind zond Hij zijn leerlingen de wereld in. "wanneer je voor de keizer in Rome wordt gesleept, bedenk van te voren dan niet wat je zou moeten zeggen, want de Heilige Geest zal je ter plaatse ingeven wat je zeggen moet" en "gaat heen, maak de volken tot mijn disipelen en doop ze in de naam van de Vader en de Zoon en de Heilige Geest."

Over het begrip "disipelen" heb ik gisteren iets moois geleerd op de brainstormavond van het Missionair Jongerenwerk Hellendoorn/Nijverdal.
disipelen was in die tijd een begrip voor de leerlingen van de Rabbijnen. Je kreeg als joods kind allemaal les uit de Thora. Je leerde dan alle boeken van de Thora uit je hoofd. De beste leerlingen daarvan ging naar het vervolgonderwijs daarvan, de rest gingen al als kind bij hun familie in de bedrijvigheid werken. Als je bij het vervolgonderwijs zat, dan leerde je daar de hele Thenach uit je hoofd. De allerbesten van de allerbesten kozen de Rabbijnen uit om zijn disipelen te worden. Die zouden verder leren (de rest gaat als nog bij de familie werken) om ook heel de gedachtengoed met zijn interpretaties van de Rabbijn aan te leren en te verspreiden. Een disipel moest het verlangen hebben net zo te worden als zijn Rabbie en gaf zijn leven er aan. Alleen de allerbesten van de allerbesten konden dat. Je werd door de Rabbijn ervoor uitgekozen. Hij zei dan altijd tegen zo iemand: "Volg mij.." Dan wist je, hoe laat het was.
Jezus stelde zich ook op als Rabbie en zei ook tegen "de vissers" "Volg mij". Ter plekke lieten deze broers hun netten vallen en volgden Jezus. Want dat betekende het in die tijd, als een enorme eer als een Rabbijn je vroeg hem te volgen. Het bijzondere van dit verhaal is dat direct duidelijk wordt dat Jezus juist joden koos die door andere Rabbijnen niet geschikt zijn geacht om hun disipelen te worden. Door deze Rabbijnen zijn ze hun famillie-bedrijven ingestuurd en niet gesellecteerd als kind om door te mogen leren voor het leren van de hele Thenach en het hele gedachtengoed van de Rabbie.

Jezus gaf echter daarmee aan: "al zijn jullie nu vissers, ik zie jou geschikt om je hele leven aan mij te geven en zo te worden als Mij."
Jezus deed daarmee iets heel bijzonders. Mensen die door de wereld zijn afgeschreven kunnen allemaal Zijn disipelen worden. Hij acht ze allemaal geschikt en Hij geloofd dat iedereen dat kan.  "Zijn dat niet ongeletterden?" zeiden de Rabbijnen van die tijd (Farizeërs en Saduseërs als twee grote stromingen) over hen. Ja het zijn ongeletterden. En toch, hoe bijzonder: Jezus koos ze uit. Hij geloofde dat zij hun disipelen kunnen zijn en zo kunnen worden als Hij zelf is.

quote:

Uiteindelijk spreek in over de regimes en allen die deze regimes (in)direct steunen.
De gewone man/vrouw heeft geen enkele invloed op het gebeuren, net zo min dat jij, ik of anderen hier invloed hebben op wat de politiek doet in Nederland. Dus voor dergelijke mensen kan je bidden dat de Heer ze aanraakt. Daarom ook steun ik organisaties als Open Doors.

Open Doors steun ik ook en ik heb daarvan een boek gelezen over hoe Anne van der Beijl ook evangeliseerde onder de Hammas. Nog niet met bijster bijzondere resultaten, maar de Hammas accepteerde hem wel in hun midden. Een Hammaslid moest zelf al eens hebben gezegd toen hij hen bezocht: "ik wist het, dat Jezus ons zou bezoeken!" Waarom hij dat zei, wist Anne niet, maar hij zei het.
Je mag bidden voor bekering. Paulus achtervolgde eerst ook de christenen en steunde het verkeerde politiek om het christendom de kop in te drukken, maar Jezus koos hem uit om zijn disipel te zijn.

quote:

Precies, door te bidden dat G'd de Vader hen aanraakt en naar Jezus leidt en het evangelie te brengen in die landen, zou G'd weer wat meer aanwezig kunnen zijn in dergelijke landen en Zijn Zegen eraan geven.

God stuurde echter al zijn Zoon naar de wereld om voor onze zonden te sterven, toen wij nog zondaar waren en met onze ruggen naar Hem toe stonden, uit liefde voor de wereld.

quote:

Dat bedoel ik eigenlijk.
Uiteindelijk komen we er wel uit, na even langs elkaar praten :)

quote:

Maar meer ook niet, want zo bidden is heel iets anders dan begrip opbrengen voor hun satanische standpunten. Dus steun openlijk Israël, bidt voor bescherming van Israël, bidt dat elke tegenaanval van Israël doel mag treffen met zo min mogelijk onschuldige slachtoffers, bidt dat de raketten uit Gaza geen van allen doel mogen treffen, bidt dat G'd de "palestijnen" mag aanraken opdat ze Jezus leren kennen en inzien dat Israël Zijn uitverkoren Volk is, Jeruzalem de hoofdstad van de Joden en het Sion van G'd Zelf is. Dat ze mogen inzien dat het Beloofde Land Israël niet van hen (de "palestijnen") is, maar van de Joden. Dat daarmee hun diepe islamitische Jodenhaat omslaan mag in Liefde voor de Joden.

Laten we NOOIT vergeten, dat wanneer Gaza de militaire mach zou hebben welke Israël heeft, er geen Jood meer zou bestaan en de staat Israël niet meer zou zijn !

Het is nobel om voor de "palestijnen" te bidden op bovenstaande manier, maar steun dezen niet, steun Israël ! Of bid je ook voor de satan en zijn demonen?

Kijk, Abraham bad om Sodom en Gomorra te behouden, maar G-d wist al dat het vernietigd zou moeten worden. Zo ook nu, in de Schrift geeft G'd veelvuldig aan dat Hij de omliggende islamitische landen (bij naam en toenaam genoemd) zal vernietigen op het eind, vanwege de opdeling van Israël. De reden voor G'd Zijn Wraak is:

Jesaja 34
8 Want het zal zijn de dag van de wraak van de HEERE,
het jaar van de afrekening om de rechtszaak van Sion.

Hier het ik niets op aan te merken.  ;)
We moeten ze alleen niet gaan haten.
De mensen hebben het vreselijk. Het is vreselijke om zonder Jezus te moeten leven. Wat zou het mooi zijn als sommigen van hen verlost worden uit de greep van de millitante Islam.

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #343 Gepost op: november 24, 2012, 01:07:00 pm »

quote:

Adinomis schreef op 23 november 2012 om 16:45:

Het woord "haten" in de bijbel betekent meer: "een lagere plaats toewijzen". Denk aan Genesis 29:31, waar staat dat Lea gehaat was (SV). Lea was niet bemind (NBG-vertaling); Jakob hield minder van Lea (NBV). Met nog andere woorden: Lea werd achtergesteld bij Rachel.
Esau werd achtergesteld bij Jakob, Genesis 25:23. God zei tegen Rebekka dat de oudste de jongste zou moeten dienen. Die tekst wordt in Romeinen 9:12 geciteerd.

Zo moeten we ook onze vader en moeder en ons eigen leven haten:

Luk.14:25 En vele scharen gingen met Hem; en Hij, Zich omkerende, zeide tot hen: 26 Indien iemand tot Mij komt en niet haat zijn vader, en moeder, en vrouw, en kinderen, en broeders, en zusters, ja, ook zelfs zijn eigen leven, die kan Mijn discipel niet zijn.

Dat is hetzelfde als wat er staat

Math.10:37 Die vader of moeder liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig; en die zoon of dochter liefheeft boven Mij, is Mijns niet waardig.

Zo moeten de "Palestijnen" erkennen dat hun grondgebied aan Israël is beloofd.
Nu vind ik persoonlijk het woord haten vertalen met "een lagere plaats toewijzen" wel erg mild en vergoedelijkend vertaald.  ;)

Ik zou nog met je mee willen gaan met een vertaling tot niet (meer) naar omkijken, volledig negeren.
Ook de Discipelen van Jezus mochten niet meer omkijken naar hun ouders of kinderen maar Hem volgen.

Een les ook voor ons zelf, die vaak moeite hebben met uit de comfort-zone te komen. Zelf ben ik daarvan een voorbeeld, helaas. Toen ik ooit begon te merken dat de Heer met mijn leven aan het werk was en het begon te kneden, bad ik om Zijn begrip om mij net uit mijn comfort-zone (mijn bedrijf, huis, familie) te halen, omdat het er sterk op begon te lijken dat dit gebeuren ging.
Gelukkig respecteert de Heer dat, maar ik weet diep in mijn hart dat ik niet bereid ben geweest om door het stof te gaan, me te laten kneden en vormen om tot iets mooiers en beters voor de Heer te komen.  ;(

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #344 Gepost op: november 24, 2012, 01:42:00 pm »

quote:

gaitema schreef op 23 november 2012 om 17:07:
Open Doors steun ik ook en ik heb daarvan een boek gelezen over hoe Anne van der Beijl ook evangeliseerde onder de Hammas. Nog niet met bijster bijzondere resultaten, maar de Hammas accepteerde hem wel in hun midden. Een Hammaslid moest zelf al eens hebben gezegd toen hij hen bezocht: "ik wist het, dat Jezus ons zou bezoeken!" Waarom hij dat zei, wist Anne niet, maar hij zei het.
Je mag bidden voor bekering. Paulus achtervolgde eerst ook de christenen en steunde het verkeerde politiek om het christendom de kop in te drukken, maar Jezus koos hem uit om zijn disipel te zijn.
Toch ben ik hier erg voorzichtig mee.
ten eerste:
Staat er ergens in dat boek dat deze bekeerde "palestijnen" ook het Beloofde Land als Israel van de Joden erkennen?
ten tweede:
Staat er ergens in dat boek dat Hamas het accepteerde omdat de Sabeel-leugen werd verkondigd?
ten derde:
De Hamas begrijpt maar al te goed het westen (en dus nog christendom) nodig te hebben om hun eigen terroristen staat op te kunnen zetten. Sabeel is daarvan een voorbeeld van hoe het niet moet.

quote:

God stuurde echter al zijn Zoon naar de wereld om voor onze zonden te sterven, toen wij nog zondaar waren en met onze ruggen naar Hem toe stonden, uit liefde voor de wereld.

Ja om het volk Israël te redden en degenen uit de heidenen die G'd Zelf uitkiest om te komen tot Jezus, opdat deze mede-erfgenamen in de Genade met de Joden mogen zijn.

quote:

Dat bedoel ik eigenlijk.
Uiteindelijk komen we er wel uit, na even langs elkaar praten :)

;)

quote:

Hier het ik niets op aan te merken.  ;)
We moeten ze alleen niet gaan haten.
De mensen hebben het vreselijk. Het is vreselijke om zonder Jezus te moeten leven. Wat zou het mooi zijn als sommigen van hen verlost worden uit de greep van de millitante Islam.

We mogen niemand haten, dus ook hen niet.
We moeten wel de zonde haten en dus ook de zonden van de "palestijnen".

Uit de greep van de terroristisch islam bevrijden betekent in Gaza eerst Hamas uitroeien. Maar volgens mij is G'd bezig. Een kenmerk dat G'd werkzaam is, is vaak de chaos die Hij aanricht bij de vijand.

Hamas is soennitisch (moslim broederschap), maar er is ook een andere terroristen-club actief, de minder bekende islamitische Jihad. Deze zijn ook de raket beschietingen begonnen afgelopen weken. Dezen zijn sjiieten.

De raket-wapens zijn geleverd uit Sjiitisch Iran, gesmokkeld door het soennitisch Egypte (moslim broederschap). Degenen die nu mooiweer speelt door als zogenaamde bemiddelaar op te treden. De andere speler, soennitisch Turkije en sjiitisch Iran "strijden" achter de schermen om de macht in islam-land.
Nu Syrie:
In Syrië is een gevecht tussen de Sjiieten en soennieten gaande.
Iran steunt de president, dus sjiieten tegen de soennitische opstandelingen van de moslimbroederschap. Turkije en Egypte steunen heimelijk de soennitische moslim broederschap in hun strijd tegen de Sjiieten.

Kortom, stof dat in een haatdragende en haat-zaaiende islamitische wereld al snel kan verworden tot springstof. Laten we hopen dat G'd de Vader, net als vroeger in het OT, en zoals Hij beloofd heeft in de Schrift weer te zullen doen, de vijanden van Israël tegen elkaar opzet en elkaar laat slaan ipv Israël.

Zacharia 14
13 Op die dag zal het geschieden
dat er een grote, door de HEERE bewerkte, verwarring onder hen zal ontstaan,
zodat zij elkaars hand zullen vastgrijpen
en tegen elkaar de hand zullen opheffen
.
« Laatst bewerkt op: november 24, 2012, 01:42:49 pm door learsi »

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #345 Gepost op: november 24, 2012, 02:27:01 pm »

quote:

learsi schreef op 24 november 2012 om 13:42:
[...]

Toch ben ik hier erg voorzichtig mee.
ten eerste:
Staat er ergens in dat boek dat deze bekeerde "palestijnen" ook het Beloofde Land als Israel van de Joden erkennen?

Hij schreef in zijn boek dat ze niet waren bekeerd. Ze stonden toe dat hij het evangelie bracht bij hen, maar ze bekeerden niet. In Amerika vroegen ook christenen aan hem of er bekeerlingen waren. Hij gaf aan dat ze er niet waren. Dat vinden ze in de VS dan zinloze evangelisatie. Hij ziet dat zelf anders. hij heeft ze het evangelie gebracht, dat is nooit weg.

quote:

Staat er ergens in dat boek dat Hamas het accepteerde omdat de Sabeel-leugen werd verkondigd?

Hij heeft het daar niet over gehad, wat de Sabeelleugen ook mag wezen, want daar heb ik me nooit in verdiept en ik me me er ook niet mee bezig houden.
Hij was daar voor alle inwoners van Israël. Hij kwam er gewoon als evangelist. Palestijnse christenen klampten hem aan om hun ongenoegen uit te spreken dat de christenwereld hen vergeten zou zijn.
Anne van der Beijl is de oprichter van Open Doors. Open Doors staat in voor de christenvervolging over de hele wereld. Open doors steunt ook evangelisatie.
Open doors weet hoe je moslims benaderd met het evangelie. hoe je als christen te midden van moslims leven moet.
Hij schreef ook over een verzoeningsbeweging van messiaanse joden en christelijke arabieren. Doorgaans staan deze twee groepen tegen over elkaar, maar in deze verzoeningsbeweging zoeken ze elkaar op en zijn ze er voor elkaar.
Hij bracht meende ik ook als antwoord op alles dat enkel Jezus vrede kan brengen in de conflicten, daarom moet het evangelie daar gebracht worden.

quote:

ten derde:
De Hamas begrijpt maar al te goed het westen (en dus nog christendom) nodig te hebben om hun eigen terroristen staat op te kunnen zetten. Sabeel is daarvan een voorbeeld van hoe het niet moet.

Ik denk dat geen mens weet wat Sabeel is, ik ook niet. Twee keer van gelezen, dat wel. Maar het blijft me niet bij. Het is een onbelangrijk clubje.

quote:

Ja om het volk Israël te redden en degenen uit de heidenen die G'd Zelf uitkiest om te komen tot Jezus, opdat deze mede-erfgenamen in de Genade met de Joden mogen zijn.

O ja, alle joden zeker. Terwijl Jezus zegt dat Sodom en Gemorra over haar zal oordelen en dat niet alle joden echte joden zijn.
Je leest de bijbel wel éénzijdig, vind ik.
Je bent wat dat betreft niet eerlijk.

quote:

Uit de greep van de terroristisch islam bevrijden betekent in Gaza eerst Hamas uitroeien. Maar volgens mij is G'd bezig. Een kenmerk dat G'd werkzaam is, is vaak de chaos die Hij aanricht bij de vijand.

Hamas is soennitisch (moslim broederschap), maar er is ook een andere terroristen-club actief, de minder bekende islamitische Jihad. Deze zijn ook de raket beschietingen begonnen afgelopen weken. Dezen zijn sjiieten.

De raket-wapens zijn geleverd uit Sjiitisch Iran, gesmokkeld door het soennitisch Egypte (moslim broederschap). Degenen die nu mooiweer speelt door als zogenaamde bemiddelaar op te treden. De andere speler, soennitisch Turkije en sjiitisch Iran "strijden" achter de schermen om de macht in islam-land.
Nu Syrie:
In Syrië is een gevecht tussen de Sjiieten en soennieten gaande.
Iran steunt de president, dus sjiieten tegen de soennitische opstandelingen van de moslimbroederschap. Turkije en Egypte steunen heimelijk de soennitische moslim broederschap in hun strijd tegen de Sjiieten.

Kortom, stof dat in een haatdragende en haat-zaaiende islamitische wereld al snel kan verworden tot springstof. Laten we hopen dat G'd de Vader, net als vroeger in het OT, en zoals Hij beloofd heeft in de Schrift weer te zullen doen, de vijanden van Israël tegen elkaar opzet en elkaar laat slaan ipv Israël.

Zacharia 14
13 Op die dag zal het geschieden
dat er een grote, door de HEERE bewerkte, verwarring onder hen zal ontstaan,
zodat zij elkaars hand zullen vastgrijpen
en tegen elkaar de hand zullen opheffen
.
We zullen zien.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #346 Gepost op: november 24, 2012, 03:00:46 pm »
iets te vroeg
« Laatst bewerkt op: november 24, 2012, 03:11:21 pm door gaitema »

learsi

• Bekijk profiel
« Reactie #347 Gepost op: november 24, 2012, 03:02:10 pm »

quote:

gaitema schreef op 24 november 2012 om 14:27:
Hij schreef in zijn boek dat ze niet waren bekeerd. Ze stonden toe dat hij het evangelie bracht bij hen, maar ze bekeerden niet. In Amerika vroegen ook christenen aan hem of er bekeerlingen waren. Hij gaf aan dat ze er niet waren. Dat vinden ze in de VS dan zinloze evangelisatie. Hij ziet dat zelf anders. hij heeft ze het evangelie gebracht, dat is nooit weg.
Als ze niet bekeerden, dan heeft G'd de vader hen dus niet naar Jezus gestuurd ! Het was dus niet de bedoeling van G'd om hen te laten bekeren, Hij heeft hen afgewezen.
Dat is precies waarop ik doelde.

quote:

Hij heeft het daar niet over gehad, wat de Sabeelleugen ook mag wezen, want daar heb ik me nooit in verdiept en ik me me er ook niet mee bezig houden.
Hij was daar voor alle inwoners van Israël. Hij kwam er gewoon als evangelist. Palestijnse christenen klampten hem aan om hun ongenoegen uit te spreken dat de christenwereld hen vergeten zou zijn.

Palestijnen zetten alle middelen in om aandacht te krijgen voor hun strijd.

quote:

Ik denk dat geen mens weet wat Sabeel is, ik ook niet. Twee keer van gelezen, dat wel. Maar het blijft me niet bij. Het is een onbelangrijk clubje.

De PKN sponsort deze club anders behoorlijk.....
Sabeel streeft tegen de Wil van G'd in naar een gedeeld Jeruzalem en Israël, met als dekmantel, zogenaamd het evangelie te brengen. je hebt in het begin zelf aangegeven dat dit zinloos lijkt en niet conform de Wil van G'd, daar Hij hen niet heeft aangeraakt en gestuurd naar de here Jezus.

quote:

O ja, alle joden zeker. Terwijl Jezus zegt dat Sodom en Gemorra over haar zal oordelen en dat niet alle joden echte joden zijn.
Je leest de bijbel wel éénzijdig, vind ik.
Je bent wat dat betreft niet eerlijk.
Ezechiel 37
11 Toen zei Hij tegen mij: Mensenkind, deze beenderen zijn heel het huis van Israël. Zie, ze zeggen: Onze beenderen zijn verdord en onze hoop is vergaan, wij zijn afgesneden!
--> Extra aanwijzing dat de doden van HEEL ISRAEL zijn!

Ezechiel 36
33 Zo zegt de Heere HEERE: Op de dag dat Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden doen bewonen en zullen de puinhopen herbouwd worden.
U is wederom het huis Israël.

Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden  vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
Hun is hier weer het huis Israël.

Micha 7
18 Wie is een God als U,
Die de ongerechtigheid  vergeeft,
Die voorbijgaat aan de overtreding
van het overblijfsel van Zijn eigendom?
Hij zal niet voor eeuwig vasthouden aan Zijn toorn,
want Hij vindt vreugde in goedertierenheid.
19 Hij zal Zich weer over ons ontfermen,
Hij zal onze ongerechtigheden vertrappen,
ja, U zult al hun zonden werpen
in de diepten van de zee.
20 U zult Jakob de trouw bewijzen

en Abraham de goedertierenheid,
die U aan onze vaderen gezworen hebt
vanaf de dagen van weleer.

Jesaja 43
24 U hebt voor Mij met geld geen kalmoes gekocht,
en met het vet van uw slachtoffers hebt u Mij niet verzadigd.
Integendeel, u bent Mij tot last geweest met uw zonden,
u hebt Mij vermoeid met uw ongerechtigheden.

25 Ik, Ik ben het Die uw overtredingen uitdelgt  omwille van Mijzelf,
en aan uw zonden denk Ik niet.

Romeinen 11
26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.

We zullen er als christenen mogelijk aan moeten wennen.
Maar Vader G'd zal Zelf heel Israël van hun zondigen reinigen bij de wederkomst van Jezus Christus als Messias, waar een deel van ons christenen de boot zullen missen misleidt door de hoer van Babylon.
De hoer die helaas samen met de antichrist tegen het uitverkoren volk Israël (en dus tegen G'd) zal strijden om het te vernietigen.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #348 Gepost op: november 24, 2012, 03:19:03 pm »

quote:

learsi schreef op 24 november 2012 om 15:02:
[...]

Als ze niet bekeerden, dan heeft G'd de vader hen dus niet naar Jezus gestuurd ! Het was dus niet de bedoeling van G'd om hen te laten bekeren, Hij heeft hen afgewezen.
Dat is precies waarop ik doelde.

Er kan maar zo één er tussen zitten die later Jezus leerde kennen.

quote:

Palestijnen zetten alle middelen in om aandacht te krijgen voor hun strijd.

Dus jij denkt echt dat als Palestijnse christen hun beklag over hun lot doen, dat ze dan zijn ingezet door de Palestijnse machtlustelingen?

quote:

De PKN sponsort deze club anders behoorlijk.....
Sabeel streeft tegen de Wil van G'd in naar een gedeeld Jeruzalem en Israël, met als dekmantel, zogenaamd het evangelie te brengen. je hebt in het begin zelf aangegeven dat dit zinloos lijkt en niet conform de Wil van G'd, daar Hij hen niet heeft aangeraakt en gestuurd naar de here Jezus.
De PKN is ook pluriform.

quote:

Ezechiel 37
11 Toen zei Hij tegen mij: Mensenkind, deze beenderen zijn heel het huis van Israël. Zie, ze zeggen: Onze beenderen zijn verdord en onze hoop is vergaan, wij zijn afgesneden!
--> Extra aanwijzing dat de doden van HEEL ISRAEL zijn!

Ezechiel 36
33 Zo zegt de Heere HEERE: Op de dag dat Ik u reinig van al uw ongerechtigheden, zal Ik de steden doen bewonen en zullen de puinhopen herbouwd worden.
U is wederom het huis Israël.

Jeremia 33
8 Ik zal hen reinigen van al hun ongerechtigheid, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben. Ik zal al hun ongerechtigheden  vergeven, waarmee zij tegen Mij gezondigd hebben, en waarmee zij tegen Mij in opstand zijn gekomen.
Hun is hier weer het huis Israël.

Micha 7
18 Wie is een God als U,
Die de ongerechtigheid  vergeeft,
Die voorbijgaat aan de overtreding
van het overblijfsel van Zijn eigendom?
Hij zal niet voor eeuwig vasthouden aan Zijn toorn,
want Hij vindt vreugde in goedertierenheid.
19 Hij zal Zich weer over ons ontfermen,
Hij zal onze ongerechtigheden vertrappen,
ja, U zult al hun zonden werpen
in de diepten van de zee.
20 U zult Jakob de trouw bewijzen

en Abraham de goedertierenheid,
die U aan onze vaderen gezworen hebt
vanaf de dagen van weleer.

Jesaja 43
24 U hebt voor Mij met geld geen kalmoes gekocht,
en met het vet van uw slachtoffers hebt u Mij niet verzadigd.
Integendeel, u bent Mij tot last geweest met uw zonden,
u hebt Mij vermoeid met uw ongerechtigheden.

25 Ik, Ik ben het Die uw overtredingen uitdelgt  omwille van Mijzelf,
en aan uw zonden denk Ik niet.

Romeinen 11
26 En zo zal heel Israël zalig worden,  zoals geschreven staat: De Verlosser zal uit Sion komen en zal de goddeloosheden afwenden van Jakob.

We zullen er als christenen mogelijk aan moeten wennen.
Maar Vader G'd zal Zelf heel Israël van hun zondigen reinigen bij de wederkomst van Jezus Christus als Messias, waar een deel van ons christenen de boot zullen missen misleidt door de hoer van Babylon.
De hoer die helaas samen met de antichrist tegen het uitverkoren volk Israël (en dus tegen G'd) zal strijden om het te vernietigen.

quote:

learsi schreef op 24 november 2012 om 13:42:

Dat geld voor de ware joden.

In de bijbel staat het zo:
Want al zo lief heeft God de wereld gehad, opdat een ieder die in Hem geloofd niet verloren gaan, maar eeuwig leven heeft.

Wat de Joden betreft. De bijbel zegt dit:

Johannes 5:24-29

24 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie mijn woord hoort en Hem gelooft, die Mij gezonden heeft, heeft eeuwig leven en komt niet in het oordeel, want hij is overgegaan uit de dood in het leven. 25 Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, de ure komt en is nu, dat de doden naar de stem van de Zoon van God zullen horen, en die haar horen, zullen leven. 26 Want gelijk de Vader leven heeft in Zichzelf, heeft Hij ook de Zoon gegeven, leven te hebben in Zichzelf. 27 En Hij heeft Hem macht gegeven om gericht te houden, omdat Hij de Zoon des mensen is. 28 Verwondert u hierover niet, want de ure komt, dat allen, die in de graven zijn, naar zijn stem zullen horen, 29 en zij zullen uitgaan, wie het goede gedaan hebben, tot de opstanding ten leven, wie het kwade bedreven hebben, tot de opstanding ten oordeel.

Romeinen 2: 1-27

2
Het oordeel Gods over de Joden
1 Daarom zijt gij, o mens, wie gij ook zijt, niet te verontschuldigen, wanneer gij oordeelt. Want waarin gij een ander oordeelt, veroordeelt gij uzelf; want gij, die oordeelt, bedrijft dezelfde dingen. 2 Wij weten echter, dat het oordeel Gods onpartijdig gaat over hen, die zulke dingen bedrijven. 3 Rekent gij wellicht hierop, o mens, die oordeelt over hen, die zulke dingen bedrijven, en ze zelf doet, dat gij het oordeel Gods ontgaan zult? 4 Of veracht gij de rijkdom van zijn goedertierenheid, verdraagzaamheid en lankmoedigheid, en beseft gij niet, dat de goedertierenheid Gods u tot boetvaardigheid leidt? 5 Maar in uw weerbarstigheid en onboetvaardigheid van hart hoopt gij u toorn op tegen de dag des toorns en der openbaring van het rechtvaardig oordeel Gods, 6 die een ieder vergelden zal naar zijn werken: 7 hun, die, in het goeddoen volhardende, heerlijkheid, eer en onvergankelijkheid zoeken, het eeuwige leven; 8 maar hun, die zichzelf zoeken, der waarheid ongehoorzaam en der ongerechtigheid gehoorzaam zijn, wacht toorn en gramschap. 9 Verdrukking en benauwdheid (zal komen) over ieder levend mens, die het kwade bewerkt, eerst de Jood en ook de Griek; 10 maar heerlijkheid, eer en vrede over ieder, die het goede werkt, eerst de Jood en ook de Griek. 11 Want er is geen aanzien des persoons bij God.
De wet baat de Joden niet
12 Want allen, die zonder wet gezondigd hebben, zullen ook zonder wet verloren gaan; en allen, die onder de wet gezondigd hebben, zullen door de wet geoordeeld worden; 13 want niet de hoorders der wet zijn rechtvaardig bij God, maar de daders der wet zullen gerechtvaardigd worden. 14 Wanneer toch heidenen, die de wet niet hebben, van nature doen wat de wet gebiedt, dan zijn dezen, ofschoon zonder wet, zichzelf tot wet; 15 immers, zij tonen, dat het werk der wet in hun harten geschreven is, terwijl hun geweten medegetuigt en hun gedachten elkander onderling aanklagen of ook verontschuldigen, 16 ten dage, dat God het in de mensen verborgene oordeelt volgens mijn evangelie, door Christus Jezus.
17 Indien gij u dan Jood laat noemen, steunt op de wet, u beroemt op God, 18 zijn wil kent, weet te onderscheiden waarop het aankomt, daar gij onderricht in de wet geniet, 19 en u overtuigd houdt, dat gij een leidsman van blinden zijt, een licht voor hen, die in duisternis zijn, 20 een opvoeder van onverstandigen en een leermeester van onmondigen, daar gij in de wet de belichaming der kennis en der waarheid bezit, – 21 hoe nu, gij, die een ander onderwijst, onderwijst gij uzelf niet? Gij, die predikt, dat men niet stelen mag, steelt gij? 22 Die overspel verbiedt, doet gij overspel? Die gruwt van de afgoden, pleegt gij tempelroof? 23 Die u op de wet beroemt, onteert gij God door uw overtreden van de wet? 24 Want de naam Gods wordt om u gelasterd onder de heidenen, gelijk geschreven staat.
De besnijdenis baat de Joden niet
25 Want besneden te zijn heeft wel betekenis, indien gij de wet volbrengt, maar indien gij een overtreder van de wet zijt, is uw besnijdenis tot onbesnedenheid geworden. 26 Zal dan, indien de onbesnedene de eisen der wet in acht neemt, zijn onbesnedenheid niet voor besnijdenis gelden? 27 Dan zal de van nature onbesnedene, doordat hij de wet volbrengt, u oordelen, die, hoewel in het bezit van letter en besnijdenis, een overtreder van de wet zijt.

gaitema

• Zeg maar gait
    • Bekijk profiel
« Reactie #349 Gepost op: november 24, 2012, 03:20:43 pm »
Daarnaast geloof ik ook dat er redding is na de tweede dood. Dat is ook de enige manier om te verklaren dat joden die veroordeeld worden alsnog gered worden. Dat geld ook voor de wereld.