Auteur Topic: Feedback op het forum (technisch)  (gelezen 23305 keer)

Arjan

• Hoi
    • Bekijk profiel
Feedback op het forum (technisch)
« Gepost op: december 23, 2002, 02:08:51 am »
Gefeliciteerd met de start van het forum! Het ziet er mooi uit.

Toch even een kleine melding: Als ik naar actieve onderwerpen kijk, zie ik hetzelfde topic meermalen erin voorkomen, omdat er vlak na elkaar in is gereageerd.

Tevens is er iets mis met de parsing van de URL-tag in een andere reactie van mij.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: december 23, 2002, 08:06:51 am »
Ook even een aantal requests van mijn kant:

1.  Een list-commando. (Of meerdere spaties achter elkaar toestaan)
2.  In het replyvak de reacties uit de draad weergeven.
3.  Een cookie om ingelogd te blijven
4.  'Berichten sinds laatste bezoek' naast 'actieve onderwerpen' als mogelijkheid.
5.  Een  creditvermelding voor ' nOn ' omdat die gemaakt is door iemand van een andere site : http://gathering.tweakers.net/forum/faq/11
6.  Een zoek functie naar berichten en titels van berichten.
7.  Een redirect na het inloggen in plaats van dat je dat handmatig moet doen. Het zelfde geldt na een profielwijziging.  
8.  De subfora inklapbaar maken. (Mits dit uiteraard implementeerbaar is.)
9.  Een voorkeurenveld waarin:
     a. het aantal berichten per pagina in te stellen is;
     b. de signatures aan/uit te zetten zijn;
     c. het mailadres zichtbaar/onzichtbaar te zetten is.
10. Een 'quick reply' mogelijkheid onder aan een pagina.
11. Bij geplaatste berichten de standaardicoontjes voor website, ICQ (die moet dan wel in het profiel in te vullen zijn) en dergelijke zetten.
12. De mogelijkheid om alle berichten die door èèn persoon gemaakt zijn te bekijken.
13. Een previewfunctie bij berichten plaatsen.
14. URL's mooi kunnen weergeven-> mijn site
15. De webpagina in een profiel aanklikbaar

Dit is het voor nu, latere requests zullen nog wel volgen. ;)

Het zijn inderdaad opties die je op veel andere fora ook tegen komt. Ze hebben daar echter hun nut al bewezen. Nu weet ik natuurlijk niet hoe de databasestructuur en dergelijke hier in elkaar zit maar veel hiervan moet niet al te moeilijk te implementeren zijn.
Verder ziet het er puik uit, mijn complimenten.
« Laatst bewerkt op: december 23, 2002, 12:32:12 pm door Wybo »
Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: december 23, 2002, 07:20:41 pm »
Die optie om ingelogd te blijven zou ik ook wel graag hebben. Volgens mij is dat niet zo vreselijk moeilijk om te implementeren. In PHP in ieder geval niet (je gooit het session-ID in een cookie en in de database en leest dat cookie uit, vergelijkt of het session-ID in de database staat en klaar is de devver). Verder sluit ik me volledig aan bij de topicstarter qua wish-list. :)
Verder zou ik graag andere smileys zien. Of in ieder geval smileys die stil staan. Deze smileys vind ik nu veel te druk om naar te kijken.

Hierbij nog een bugje: Als je een bericht quote met daarin een al eerder gequote bericht, wordt het eerstgequote bericht niet goed weergegeven in het venster waarin je je reply typt. Het staat er namelijk als gewone tekst en dat hoort natuurlijk niet.

Nog eentje: Kunnen de forums uit de Active Topics waar een gewone gebruiker niet bij kan? Zoals deze hier: "Moderators info uitwisseling" :P

Requestje: Toevoeging bij een discussie of die al gelezen is door jou. Zodat je tenminste handig terug kan vinden of je iets al hebt gelezen of niet. En je kunt zo gemakkelijker terugvinden waar je was in een discussie. (Ook dit kan door een vergelijking van de laatste tijd waarop je actief was (die vast wel in de database staat) met de huidige tijd. Alles wat nieuw is een aparte status oid geven.)

Nog een requestje: Kan het emailadres ook als plaatje in het profiel opgenomen worden?

En nog eentje: Kunnen er bij de mensen die geen plaatje bij hun bericht willen hebben ook gewoon helemaal niets neergezet worden in plaats van het plaatje wat er nu staat? Dat vind ik er wel zo netjes uit zien.

Nu ik even heb lopen surfen, heb ik er nog eentje doorgekregen. Zouden er meer en uitgebreidere UBB- oftewel opmaakcodes kunnen komen? Neem eens een kijkje bij de lijst van RML tags die op Gathering of Tweakers zijn te gebruiken: http://gathering.tweakers.net/forum/faq. Wat mij betreft mogen [ /url], [email=][/email], [img=w,h][/img], lijsten (in HTML de en
  • ) en de * ramH tag er wel in. :D EN verder moet er dus wel iets gedaan worden aan de replace functie die [url] omzet in ... als ik deze post zo bekijk. :)
    Zou het ook mogelijk zijn dat de postcount weggaat onder de gebruikersnaam? IMO voegt het namelijk niets toe, aangezien het niet gaat om het aantal posts dat iemand heeft, maar om de inhoud die die posts hebben. Misschien is dit iets wat in het profiel gezet kan gaan worden?

Bestaat er ook een zoekfunctie alhier? ;) :P
  • « Laatst bewerkt op: december 27, 2002, 03:40:00 pm door Harm »
    "Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Redactie GKV Forum

• Bekijk profiel
    « Reactie #3 Gepost op: december 23, 2002, 07:37:43 pm »
    Het meedenken over het professionaliseren van dit forum stellen we uitermate op prijs. Wat ons betreft meldt alles wat anders of beter kan (moet). De verbetering van de technische functionaliteit zal half januari worden opgepakt en daarin nemen we al jullie opmerkingen en wensen mee.
    Met vriendelijke groet,

webdredactie gkv forum

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
      • Bekijk profiel
    « Reactie #4 Gepost op: december 26, 2002, 04:49:03 pm »
    Inlog prcedure mag wel verbeterd worden, ben ik een bericht aan het typen ben ik weer uitgelogd................-:(
    Hoe is het mogelijk dat je na 3 dagen er nog een edit knopje verschijnt bij je berichten. Daarmee kun je discussies om zeep helpen.
    « Laatst bewerkt op: december 27, 2002, 01:14:54 pm door Picardijn »
    Ik heb een beugel en een buikje
    Liefde is vreemd
    Het is geen toeval de voorzienigheid.

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #5 Gepost op: december 27, 2002, 03:40:27 pm »

quote:

op 23 Dec 2002 19:20:41 schreef ramH:
    Die optie om ingelogd te blijven zou ik ook wel graag hebben. Volgens mij is dat niet zo vreselijk moeilijk om te implementeren. In PHP in ieder geval niet (je gooit het session-ID in een cookie en in de database en leest dat cookie uit, vergelijkt of het session-ID in de database staat en klaar is de devver). Verder sluit ik me volledig aan bij de topicstarter qua wish-list. :)
    Verder zou ik graag andere smileys zien. Of in ieder geval smileys die stil staan. Deze smileys vind ik nu veel te druk om naar te kijken.

Hierbij nog een bugje: Als je een bericht quote met daarin een al eerder gequote bericht, wordt het eerstgequote bericht niet goed weergegeven in het venster waarin je je reply typt. Het staat er namelijk als gewone tekst en dat hoort natuurlijk niet.

Nog eentje: Kunnen de forums uit de Active Topics waar een gewone gebruiker niet bij kan? Zoals deze hier: "Moderators info uitwisseling" :P

Requestje: Toevoeging bij een discussie of die al gelezen is door jou. Zodat je tenminste handig terug kan vinden of je iets al hebt gelezen of niet. En je kunt zo gemakkelijker terugvinden waar je was in een discussie. (Ook dit kan door een vergelijking van de laatste tijd waarop je actief was (die vast wel in de database staat) met de huidige tijd. Alles wat nieuw is een aparte status oid geven.)

Nog een requestje: Kan het emailadres ook als plaatje in het profiel opgenomen worden?

En nog eentje: Kunnen er bij de mensen die geen plaatje bij hun bericht willen hebben ook gewoon helemaal niets neergezet worden in plaats van het plaatje wat er nu staat? Dat vind ik er wel zo netjes uit zien.

Nu ik even heb lopen surfen, heb ik er nog eentje doorgekregen. Zouden er meer en uitgebreidere UBB- oftewel opmaakcodes kunnen komen? Neem eens een kijkje bij de lijst van RML tags die op Gathering of Tweakers zijn te gebruiken: http://gathering.tweakers.net/forum/faq/ . Wat mij betreft mogen , , [img=w,h][/img], lijsten (in HTML de en
  • ) en de * ramH tag er wel in. :D EN verder moet er dus wel iets gedaan worden aan de replace functie die [url] omzet in ... als ik deze post zo bekijk. :)
    Zou het ook mogelijk zijn dat de postcount weggaat onder de gebruikersnaam? IMO voegt het namelijk niets toe, aangezien het niet gaat om het aantal posts dat iemand heeft, maar om de inhoud die die posts hebben. Misschien is dit iets wat in het profiel gezet kan gaan worden?

Bestaat er ook een zoekfunctie alhier? ;) :P
  • Lekker vaag ook, als ik mijn eigen bericht quote gaat het wel goed met de url naar de FAQ op gathering.tweakers.net. Hmmm, misschien moet hier inderdaad even goed naar gekeken gaan worden.
    "Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Wybo

• Zijlijnbemoeier
      • Bekijk profiel
    « Reactie #6 Gepost op: december 27, 2002, 03:45:01 pm »
    En ik wil bij deze ook het verzoek van ramH ondersteunen om de postcount uit het directe zicht te halen. Het blijkt vaak namelijk op een gegeven moment misbruikt te worden.
    Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #7 Gepost op: december 27, 2002, 08:06:39 pm »

quote:

op 27 Dec 2002 15:45:01 schreef Alfredt:
    En ik wil bij deze ook het verzoek van ramH ondersteunen om de postcount uit het directe zicht te halen. Het blijkt vaak namelijk op een gegeven moment misbruikt te worden.

Tsja, dat krijg je ervan als je allebei op GoT komt hè. ;)

Zou er trouwens ook een en een ingevoerd kunnen worden? Oftewel, zouden er UBB tags voor superscript en subscript kunnen komen?

Bugje: er gaat wat verkeerd bij het parsen van deze twee tekens achterelkaar: > ) --> >) Op een rare manier ontstaat er dan een smiley die er niet hoort.

Verder, zou er een soort van legenda kunnen komen die aangeven wat de verschillende iconen betekenen?

Als je ingelogd bent als moderator en je drukt op de rode edit knop (aan de linkerkant onder het icoon), dan krijg je een editschermpje te zien. Maar daarin kun je niet op de opmaakcodes/smileys klikken om ze ingevoegd te krijgen. Kan daar wat aangedaan worden?

In Mozilla wordt de signature niet klein weergegeven. De tekst is dan even groot als normale tekst terwijl dit in Internet Explorer de kleine grootte heeft, ook even een puntje om te veranderen denk ik. :)

Kan er ook een optie komen om -als mod- topics/discussies te kunnen verplaatsen naar andere subforums? Zeker als er wat meer topics komen, is dit wel een erreg handige feature.
    « Laatst bewerkt op: december 28, 2002, 03:49:15 pm door Harm »

Rianne

• Bekijk profiel
    « Reactie #8 Gepost op: december 29, 2002, 01:24:43 pm »
    De smileys vind ik wel leuk, maar niet zo handig, je kunt haast geen smiley vinden die een beetje past bij je tekst.

Als ik naar t forum ga en er zijn bv 3 oranje mapjes (nieuwe berichten), en als ik dan één bericht lees, weer op index klik, om de andere berichten te lezen, zijn meteen álle oranje mapjes verdwenen. Dan moet ik naar de data gaan zoeken welke berichten nieuw zijn. Da’s niet handig…

Oh ja, en de emailadressen kun je niet verbergen. Van mij hoeft niet iedereen mn mailadres te zien, kan dat nog veranderd worden?

Verder ziet het er allemaal goed uit hoor!! Complimentjes!

Marnix

• Bekijk profiel
    « Reactie #9 Gepost op: december 29, 2002, 02:04:36 pm »
    Tweakers.net.... wow... das lang geleden :) Daar ben ik in een ver verlederen nog moderator en zelfs nieuwsposter geweest. :)

Even back on-topic, bij veel andere forums heb je de mogelijkheid om per email door te krijgen als iemand op een bericht heeft gereageerd. Kan die mogelijkheid hier ook worden ingebouwd? Zou vaak wel makkelijk zijn.
    In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #10 Gepost op: december 30, 2002, 06:27:55 pm »

quote:

op 29 Dec 2002 14:04:36 schreef Marnix:
    Tweakers.net.... wow... das lang geleden :) Daar ben ik in een ver verlederen nog moderator en zelfs nieuwsposter geweest. :)

Even back on-topic, bij veel andere forums heb je de mogelijkheid om per email door te krijgen als iemand op een bericht heeft gereageerd. Kan die mogelijkheid hier ook worden ingebouwd? Zou vaak wel makkelijk zijn.

Hoe bedoel je moderator? Op de Frontpage? Dat is namelijk iedereen die een account heeft. En nieuwsposter of nieuwssubmitter? Bij de weg, heb je ook ICQ?

Nog een paar requestjes:
    • Kan er ook een maximum van bijvoorbeeld 30 tekens komen op de gebruikerstekst in verband met het vern**ken van de lay-out? Zelfde vraag voor de handtekening. Kan hier een maximum opkomen van vier regels?
    • Kan er een optie komen voor een maximum aantal replys op een pagina? Bijvoorbeeld standaard 25. Elke andere optie is dan in te stellen in de voorkeuren, is dat mogelijk?
    • Kunnen quotes niet meer in Italic spul neergezet worden, maar in de gewone originele layout?
    • Kan de gebruikerslijst ook in kleinere stukjes gehakt worden? Zou ook de rangschikking anders kunnen? In plaats van rangschikken op registratiedatum op userID? Dat vind ik namelijk wel zo logisch.
    • Zou de text-align van de Gebruikersnaam en de ondertitel ook naar left kunnen in plaats van center: text-align:left; dus.
    • Kunnen er onderaan ook een aantal linkjes komen zodat daarvandaan ook verder genavigeerd kan worden? Net zo als bovenaan dus: index / Naam van subforum / Topictitel.
    « Laatst bewerkt op: december 30, 2002, 06:41:13 pm door Harm »

Jan W

• Moderator Muziek
    • mail to: redactie@forum.gkv.nl
      • Bekijk profiel
    « Reactie #11 Gepost op: december 30, 2002, 11:14:23 pm »
    Let op. Als je een lang artikel intypt, dan wil er nog wel eens iets fout gaan met opslaan. Omdat je dan weer automatisch uitgelogd wordt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. It's very sad.. :'(  En wordt ook aangepast maar tot die tijd om het te voorkomen:
    Selecteer voor je een lange reactie opslaat met Ctrl-A en kies vervolgens voor Ctrl-C . Daarna moet je opnieuw inloggen en weer naar het reactieformulier gaan, kies dan voor Ctrl-V. Sla dan meteen op.

Op die manier blijft je een hoop frustratie bespaard.;)
    Met vriendelijke groeten,

Jan Wietsma, Zwolle

Jan W

• Moderator Muziek
      • Bekijk profiel
    « Reactie #12 Gepost op: december 30, 2002, 11:18:34 pm »
    Let op. Als je een lang artikel intypt, dan wil er nog wel eens iets fout gaan met opslaan. Omdat je dan weer automatisch uitgelogd wordt. Dit is natuurlijk niet de bedoeling. It's very sad.. :'(  En wordt ook aangepast maar tot die tijd om het te voorkomen:
    Selecteer voor je een lange reactie opslaat met Ctrl-A en kies vervolgens voor Ctrl-C . Daarna moet je opnieuw inloggen en weer naar het reactieformulier gaan, kies dan voor Ctrl-V. Sla dan meteen op.

Op die manier blijft je een hoop frustratie bespaard.;)

Jan Wietsma, Zwolle

ds. Wouters

• Bekijk profiel
    « Reactie #13 Gepost op: december 31, 2002, 12:12:39 am »
    is het mogelijk om in je email-box een berichtje te krijgen als er binnen een bepaalde discussie gereageerd is? dan hoe je zelf ook niet te onthouden in welke discussies je allemaal een steentje bijdraagt
    If Satan reminds you of your past, remind him of his future

Upquark

• wordt DV 12 jan. gedoopt!
      • Bekijk profiel
    « Reactie #14 Gepost op: januari 02, 2003, 03:43:14 pm »

quote:

Hoe bedoel je moderator? Op de Frontpage? Dat is namelijk iedereen die een account heeft.
    Dat is niet altijd zo geweest.. :|

Wybo

• Zijlijnbemoeier
      • Bekijk profiel
    « Reactie #15 Gepost op: januari 02, 2003, 04:17:57 pm »
    zullen we nog ff offtopic blijven dan :)

wat was je nick daar dan?
    Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #16 Gepost op: januari 02, 2003, 04:31:41 pm »

quote:

op 02 Jan 2003 16:17:57 schreef Alfredt:
    zullen we nog ff offtopic blijven dan :)

wat was je nick daar dan?
    Gevind! :D
    http://www.tweakers.net/gallery/36709

Marnix

• Bekijk profiel
    « Reactie #17 Gepost op: januari 02, 2003, 07:09:45 pm »
    Dat was mijn forum-nick... op de site zelf was mijn nick [CoSD]Headbanger. Er was een tijd dat ik met Karma 4e van tweakers.net was en met Tweakotine heb ik zelfs een poosje eerste, boven Femme gestaan :) Op het forum had ik een stuk of 800 posts... En ik ben dus een poos nieuwsposter geweest... verdiende daar zelfs geld mee.
    In nothing is the power of the dark lord more clearly shown than in the estrangement that devides all those who still oppose him - Tolkien

Wybo

• Zijlijnbemoeier
      • Bekijk profiel
    « Reactie #18 Gepost op: januari 02, 2003, 07:09:45 pm »
    Heel goed werk Netivity, Mooi ingelogd blijven ;)
    Pinkeltjefan

Laurens

• Nijntje Rocks!
      • Bekijk profiel
    « Reactie #19 Gepost op: januari 02, 2003, 08:16:44 pm »
    Waarom kan er niet meer (automatisch) gequote worden?

Wybo

• Zijlijnbemoeier
      • Bekijk profiel
    « Reactie #20 Gepost op: januari 02, 2003, 11:35:36 pm »

quote:

op 02 Jan 2003 20:16:44 schreef Laurens:
    Waarom kan er niet meer (automatisch) gequote worden?

Dat iss als je nog niet ingelogd bent. Wil je dan quoten dan moet je eerst inloggen en dan pas reageren/quoten.

En een nieuwe request

Als de berichten onder het replyveld staan, dan ook graag de quote button er in verwerken ;)
    Pinkeltjefan

Wybo

• Zijlijnbemoeier
      • Bekijk profiel
    « Reactie #21 Gepost op: januari 02, 2003, 11:37:40 pm »
    oeps.... foutje :(
    Pinkeltjefan

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #22 Gepost op: januari 04, 2003, 04:31:04 pm »
    Als je een bericht verwijdert uit een discussie en dat bericht is het enige bericht in een discussie dan houd je een lege discussie over... zou het niet beter zijn als de hele discussie dan verwijderd gaat worden?
    Verder zou een verplaatsfunctie voor discussies ook wel erg handig zijn. :)

wicher

• Bekijk profiel
    « Reactie #23 Gepost op: januari 04, 2003, 08:00:12 pm »
    aanbeveling:
    stel wat regels op voor de homepages. ik vind er een enkele 'off topic' pagina tussen.
    bovendien: soms staat voor de pagina url nog een foutief www.forum.gkv.nl
    succes:?
    weest gegroet!

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #24 Gepost op: januari 04, 2003, 10:14:34 pm »
    Gaat lekker Arthur! Je ziet gewoon de verschillende features geïntroduceerd gaan worden in het forum. Ga zo door! :)

quote:

op 04 Jan 2003 20:00:12 schreef wicher:
    aanbeveling:
    stel wat regels op voor de homepages. ik vind er een enkele 'off topic' pagina tussen.
    bovendien: soms staat voor de pagina url nog een foutief www.forum.gkv.nl
    succes:?

Wat bedoel je hier precies mee?

Nog een bugje. Als je meer dan één link in een zin hebt dan gaat er iets heel erg fout met parsen van de code. Zie dit voorbeeld: Link 1 en link 2. Hij pakt dan niet de eerste [/url] maar leest eerst nog even door totdat hij er nog een tegenkomt en stopt daar pas met parsen, en dat klopt natuurlijk niet. Ik weet niet hoe het nu is gedaan, maar ik heb dit in PHP opgelost door een eregi_replace te doen op de twee onderdelen van een link. Zie deze code:
    Citaat
    $w = eregi_replace("\[url\][[:space:]]*(http://)?([^\\[]*)[[:space:]]*\[/url\]", "<a href=\"
    « Laatst bewerkt op: januari 06, 2003, 05:11:07 pm door Harm »

Marloes

• Bekijk profiel
    « Reactie #25 Gepost op: januari 06, 2003, 09:39:34 am »
    Kan er een mogelijkheid komen om berichtjes die je zelf gepaatst hebt te verwijderen?
    Ik kwam er na bewerking van een door mij geplaatste reactie achter dat ik op 'quote' gedrukt had ipv 'edit', maar toen was het al niet meer mogelijk dat overbodige berichtje te verwijderen.
    [Prediker 7:29]

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #26 Gepost op: januari 06, 2003, 05:12:29 pm »

quote:

op 06 Jan 2003 09:39:34 schreef Marloes:
    Kan er een mogelijkheid komen om berichtjes die je zelf gepaatst hebt te verwijderen?
    Ik kwam er na bewerking van een door mij geplaatste reactie achter dat ik op 'quote' gedrukt had ipv 'edit', maar toen was het al niet meer mogelijk dat overbodige berichtje te verwijderen.

Als dit ingevoerd zou worden (wat ik zelf liever niet zie), zou het dan zo gemaakt kunnen worden dat je alleen iets kunt verwijderen als je zelf de laatste bent die een reply heeft gegeven en er dus nog niemand na jou gereageerd heeft? (Op dezelfde manier dus als in phpBB forums.)

Request nummer zoveel: een optie om als mod ook verborgen mailadressen te kunnen zien.
    « Laatst bewerkt op: januari 06, 2003, 09:30:46 pm door Harm »

nitpicker

• uNF
      • Bekijk profiel
    « Reactie #27 Gepost op: januari 06, 2003, 10:38:57 pm »
    het mapje heeft een rode kleur als er nieuwe berichten zijn, maar als ik ze gelezen heb blijven ze rood?! niet helemaal de bedoeling denk ik? het vreemde is dat dat niet altijd zo is.. wel als er in de tussentijd niemand ergens anders heeft gereageerd?!

en nog iets... toevoegenreply.. hoort dat niet los?! ;)

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #28 Gepost op: januari 06, 2003, 11:09:15 pm »

quote:

op 06 Jan 2003 22:38:57 schreef nitpicker:
    het mapje heeft een rode kleur als er nieuwe berichten zijn, maar als ik ze gelezen heb blijven ze rood?! niet helemaal de bedoeling denk ik? het vreemde is dat dat niet altijd zo is.. wel als er in de tussentijd niemand ergens anders heeft gereageerd?!

en nog iets... toevoegenreply.. hoort dat niet los?! ;)
    Dat eerste is weldegelijk juist hoor. Het is namelijk niet heel eenvoudig om het zo te maken dat het mapje een andere kleur krijgt als je het gelezen hebt. Alles sinds je vorige bezoek wordt rood gekleurd en dat is ook de bedoeling.

nitpicker

• uNF
      • Bekijk profiel
    « Reactie #29 Gepost op: januari 07, 2003, 10:05:14 am »
    maar zodra ik ergens, maakt niet uit waar, heb gepost.. zijn alle rode mapjes weg...

niet handig.. als je bij phpBB kijkt (www.cdb-online.nl ;) ) dan werkt het wel zo als ik vertel.. dus elk onderwerp wordt pas weer geel, als je het gelezen hebt... werkt echt veel makkelijker! Nu raak je kwijt waar je aan het lezen was...

Verder.. kan er ook een knopje 'Voorbeeld' komen bij het posten? kan je alvast zien hoe het wordt.. en hoef je niet te editten als je wat fout doet..!

En zou er zoiets kunnen komen dat je kan zien hoeveel mensen er online zijn? Ik zit te wachten op een antwoord.. maar weet niet wie/hoeveel mensen er online zijn.. dus kan ik misschien heeeeeel lang wachten :P
    « Laatst bewerkt op: januari 07, 2003, 10:22:17 am door nitpicker »

nitpicker

• uNF
      • Bekijk profiel
    « Reactie #30 Gepost op: januari 08, 2003, 05:29:22 pm »
    nog iets.. bij gebruikerslijst staan er bij sommige mensen een plaatje achter voor homepage... maar voor het adres staat telkens http://forum.gkv.nl/sitenaam, dat schiet niet zo op.. ;)

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #31 Gepost op: januari 08, 2003, 06:26:34 pm »

quote:

op 08 Jan 2003 17:29:22 schreef nitpicker:
    nog iets.. bij gebruikerslijst staan er bij sommige mensen een plaatje achter voor homepage... maar voor het adres staat telkens http://forum.gkv.nl/sitenaam, dat schiet niet zo op.. ;)
    In zekere zin gaat er hier helemaal niets fout. De code die er nu staat doet het goed, alleen er mist wat. Bij de links waar het verkeerd gaat staat geen http:// in de link gegeven. Omdat dat mist denkt de code dat het een site is op het huidige domein en dat wordt er dan dus voor geplakt. Maar het is op te lossen door een simpele check te doen of er http:// in de link staat, zoja: mooi zo en zonee: zet het er dan voor. :)

Wybo

• Zijlijnbemoeier
      • Bekijk profiel
    « Reactie #32 Gepost op: januari 08, 2003, 08:15:32 pm »
    'Klein' bugje, Ik heb net als redactie media mijn eigen bericht even ge-edit.... vervolgens ben ik weer als user ingelogd en heb ik mijn edit ongedaan gemaakt. Dat lijkt me een minder goed punt.

Oftewel kan er na een modbreak de rechten van een post over gezet worden van de user naar de redactie of zo? In elk geval moet de user die post niet meer kunnen veranderen volgens mij.

(crossposten is mijn hobby, nee ik ben gewoon nog even de draad aan het zoeken wel bericht waar moet en zo.. dus mijn excuses.)

Na een Modbreak vesrchijnt er ook niet bovenin dat het bericht ge-edit is. Dat lijk mij wel een handige toegevoegde waarde hebben. Nu lijkt het alsof de modbreak er door de user zelf is neer gezet.
    « Laatst bewerkt op: januari 08, 2003, 08:54:31 pm door Wybo »
    Pinkeltjefan

nitpicker

• uNF
      • Bekijk profiel
    « Reactie #33 Gepost op: januari 09, 2003, 01:06:58 am »
    ok.. geen bugje.. maar precies zoals het hoort te zijn.. :P

http://forum.gkv.nl ...

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #34 Gepost op: januari 09, 2003, 11:25:22 pm »

quote:

op 09 Jan 2003 01:06:58 schreef nitpicker:
    ok.. geen bugje.. maar precies zoals het hoort te zijn.. :P

http://forum.gkv.nl ...

Ik snap hem niet, wat is er mis?

Nog een request, kan het mogelijk worden dat moderators ook de titel van een discussie kunnen gaan modificeren? Dit is namelijk nog niet mogelijk.

nitpicker

• uNF
      • Bekijk profiel
    « Reactie #35 Gepost op: januari 10, 2003, 01:07:36 am »

quote:

In zekere zin gaat er hier helemaal niets fout. De code die er nu staat doet het goed...
    dat dus ;)

Houthacker2

• Bekijk profiel
    « Reactie #36 Gepost op: januari 10, 2003, 02:12:33 am »
    Kan er geen 'ben mijn wachtwoord vergeten'-knop komen? Wel zo handig als je ff snel je aanmeld en vervolgens het ww vergeet...

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
      • Bekijk profiel
    « Reactie #37 Gepost op: januari 10, 2003, 04:10:08 am »
    Weg met die smilies AUB
    Liefde is vreemd

nitpicker

• uNF
      • Bekijk profiel
    « Reactie #38 Gepost op: januari 10, 2003, 11:47:07 am »

quote:

op 10 Jan 2003 02:12:33 schreef Houthacker2:
    Kan er geen 'ben mijn wachtwoord vergeten'-knop komen? Wel zo handig als je ff snel je aanmeld en vervolgens het ww vergeet...
    Zoals jij? ;)

quote:

op 10 Jan 2003 04:10:08 schreef Picardijn:
    Weg met die smilies AUB
    Waarom dan?

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
      • Bekijk profiel
    « Reactie #39 Gepost op: januari 10, 2003, 12:43:07 pm »
    feedback dus niet feedback op feedback.
    http://forum.hadrian.net/images/pukey.gif
    Liefde is vreemd

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #40 Gepost op: januari 10, 2003, 04:56:07 pm »
    Hierbij even een overzicht van de bugs en de feature requests tot op dit moment.

Features
    • Mogelijkheid om een lijst te maken (UBB:
    • ), voor nog meer inspiratie de FAQ op GoT:
    http://gathering.tweakers.net/forum/faq.
    • Bij het reageren de overige reacties uit de discussie weergeven. Met daarnaast een knopje om te quoten.
    • Cookie om ingelogd te blijven. done
    • 'Berichten sinds laatste bezoek' naast 'actieve onderwerpen'.
    • Een zoekfunctie.
    • Automagische referrers na inloggen etcetera. done
    • Subforums (categorieën) inklapbaar maken.
    • Voorkeurenveld met daarin:
    - Aantal berichten per pagina;
    - Signatures aan/uit kunnen zetten;
    - Mailadres zichtbaar/onzichtbaar zetten (ten alle tijde zichtbaar voor mods/admins);
    - Mogelijkheid om ICQ#/.NET Passport-adres in te vullen.
    • Quick reply mogelijkheid.
    • Mogelijkheid om de bepaalde iconen uitzetten (ICQ/MSN/Homepage), als deze bij een bericht komen te staan.
    • Mogelijkheid om alle berichten van een user te zien (door middel van search op username/userID).
    • URL's mooi kunnen weergeven. done
    • Webpagina in profiel aanklikbaar maken.
    • Andere smileys.
    • Kan de oorspronkelijke layout van een bericht bij een quote behouden blijven? Dus niet cursief?.
    • Mailadres als plaatje in het profiel. done
    • Niet iedereen heeft een plaatje/gebruikersicoon aangegeven. Kan er bij hen die dat niet hebben helemaal niets worden weergegeven in plaats van het huidige plaatje?
    • Postcount weg onder het gebruikersicoon. done
    • Zou er een legenda kunnen komen wat de verschillende iconen betekenen? Ook de modiconen graag.
    • Maximum aan tekens bij de ondertitels en signatures. done
    • Kan de gebruikerslijst ook in kleine stukjes gehakt worden? Bijvoorbeeld 25 per pagina. Voor mensen zonder ADSL is dit een te grote pagina.
    • Kunnen er onderaan ook een aantal linkjes komen zodat daarvandaan ook verder genavigeerd kan worden? Net zo als bovenaan dus: index / Naam van subforum / Topictitel.
    • Zou de text-align van de Gebruikersnaam en de ondertitel ook naar left kunnen in plaats van center: text-align:left; dus.
    • Mogelijkheid om een mailtje te krijgen als er bij een discussie van jou gereageerd is. Dit moet instelbaar zijn in de prefs.
    • Mogelijkheid om eigen berichten te verwijderen als dit de laaste bijdrage is in een discussie.
    • Een knop waarmee je een voorbeeld kunt krijgen van de tekst die je aan het typen bent.
    • Een optie om te zien hoeveel en welke mensen er waar online zijn.
    • Als een moderator een bericht edit kunnen dan de eigendomsrechten op de mod overgaan om het zo onmogelijk te maken om het bericht daarna weer te editen. Natuurlijk moet de oorspronkelijke schrijver wel degene zijn wiens naam bij de post staat.
    • Na een mod-break wordt er niet in een post gezet dat die ge-edit is door een mod, kan dit wel gedaan worden?
    • Kunnen URL's in de vorm http://www.test.nl/ ook automagisch omgezet worden in een klikbare versie? Dus zonder [url] tags?
    • Kan er ook een wachtwoord vergeten knop komen waarmee een nieuw wachtwoord naar je mailadres wordt gestuurd? In het verlengde hiervan, kan er ook een mailtje komen met je registratiegegevens na je registratie?
    • Kunnen de titels van de browservensters functioneler worden? Bijvoorbeeld: GKV Forum - $topictitle. Als je meer dan één venster open hebt heb je niks aan de titel op dit moment. :(

Bugs
    • Bij het quoten van een bericht met daarin een quote van iemand anders is het niet duidelijk in jouw bericht dat het een quote is. Kan de quote van iemand anders vervangen worden door: [...]?
    • Er gaat wat verkeerd bij het parsen van deze twee tekens achterelkaar: > ) --> >) Op een rare manier ontstaat er dan een smiley die er niet hoort.
    • Als je ingelogd bent als mod en je drukt op de rode edit knop, dan kun je niet op de UBB tags klikken. done
    • In Mozilla wordt de ondertitel op gewone grootte weergegeven.
    • Sessies verlopen veel te snel. Als je nieuw naar de index gaat en je leest twee discussie ben je de rode mapjes al weer kwijt. Kan hier wat aangedaan worden?
    • Als je het enige bericht in een discussie verwijdert, dan blijft de discussie verder wel bestaan. Dit moet natuurlijk niet, kan dan de discussie ook verwijdert worden?
    • Met meer dan één URL in een zin gaat er iets fout bij het parsen. Test 1 en test 2. Dit gaat ook fout als er meer dan één 'mooie' URL in een reactie staat.
    • Als er geen http:// in wordt gevoerd bij een URL gaat er iets mis met het maken van de URI. Kan er een checkje komen of het er bij staat en zo nee, toevoegen?
    « Laatst bewerkt op: januari 21, 2003, 04:07:39 pm door Harm »

nitpicker

• uNF
      • Bekijk profiel
    « Reactie #41 Gepost op: januari 10, 2003, 05:04:19 pm »

quote:

op 10 Jan 2003 12:43:07 schreef Picardijn:
    feedback dus niet feedback op feedback.
    Feedback met argumenten zou toch wel zo fijn zijn?!

Harm

• Hero Member
      • Bekijk profiel
    « Reactie #42 Gepost op: januari 10, 2003, 05:07:14 pm »

quote:

op 10 Jan 2003 17:04:19 schreef nitpicker:
    op 10 Jan 2003 12:43:07 schreef Picardijn:
    feedback dus niet feedback op feedback.Feedback met argumenten zou toch wel zo fijn zijn?!

Hij bedoelt te zeggen dat men niet met elkaar moet gaan slowchatten in een serieus topic. Doe dat maar ergens anders.

Vanaf nu gaat er hier dan ook ontopic gereageerd worden.

Peturrr

• Bekijk profiel
    « Reactie #43 Gepost op: januari 12, 2003, 04:19:53 pm »
    Als ik een bericht edit en deze wijzigingen verzend, kom ik weer op de 1e pagina van het topic terecht ipv op de pagina en locatie van mijn gewijzigde bericht. Is dat te veranderen?

David

• 20 jr & vrijgem.
      • Bekijk profiel
    « Reactie #44 Gepost op: januari 12, 2003, 09:44:14 pm »
    Een verplicht veld in de aanmelding voor man/vrouw, leeftijd dan kan je een betere verbeeldinge maken waar de berichten vandaan komen!
    Leef hoe je wilt leven, maar vergeet niet dat je er ooit verantwoording van moet afleggen!

angel

• Bekijk profiel
    « Reactie #45 Gepost op: januari 14, 2003, 12:05:48 pm »

quote:

op 07 Jan 2003 02:37:52 schreef de dromer:
    Kan de lijst met actieve onderwerpen niet wat langer worden ? Als je even niet oplet is je posting alweer verdwenen van de lijst, en probeer dan maar eens te vinden onder welk subforum het ook al weer stond, erg lastig.

Ben ik het helemaal mee eens. twas ook al even zoeken om deze quote van dromer terug te vinden :|
    En ik vind het jammer dat postings zo snel verdwijnen. Ik wil wel graag iets langer dan twee dagen de tijd hebben om ergens op te reageren.

Jan W

• Moderator Muziek
      • Bekijk profiel
    « Reactie #46 Gepost op: januari 14, 2003, 12:27:00 pm »
    Als je met je muis op je inlognaam gaat staan in de rechterbovenhoek en dan met de linkermuis dubbelklikt dan zie je de laatste 10 'topics' waarop jij gereageerd hebt.

Jan Wietsma, Zwolle

angel

• Bekijk profiel
    « Reactie #47 Gepost op: januari 14, 2003, 12:32:48 pm »
    Ik hoef mijn eigen topics niet zo nodig terug te zien. Het gaat erom dat de onderwerpen niet lang blijven staan. Als er twee dagen niemand reageert op een onderwerp, dan is dat onderwerp al dood. En dát vind ik dus jammer.

Jan W

• Moderator Muziek
      • Bekijk profiel
    « Reactie #48 Gepost op: januari 14, 2003, 12:33:41 pm »
    OK! Binnenkort spreek ik de 'bouwer' van de website dan neem ik dit mee.

Jan Wietsma, Zwolle

Picardijn

• Beati pauperes spiritu
      • Bekijk profiel
    « Reactie #49 Gepost op: januari 14, 2003, 12:56:33 pm »

quote:

op 14 Jan 2003 12:32:48 schreef angel:
    Ik hoef mijn eigen topics niet zo nodig terug te zien. Het gaat erom dat de onderwerpen niet lang blijven staan. Als er twee dagen niemand reageert op een onderwerp, dan is dat onderwerp al dood. En dát vind ik dus jammer.

Het missen van een zoek optie vind ik ook erg jammer. Maar als je weet in welk subforum het bericht staat dan kun je hem op die manier ook opzoeken.

Misschien toch wel handig om die optie te gebruiken anders krijg je dat er overal het zelfde word behandeld in de topic's.
    Liefde is vreemd