Plannen voor volgende week
Volgende week ben ik vrij. Carnavalsvakantie wordt dat hier genoemd. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat carnaval vandaag of morgen ergens begint. Ik zou niet weten wanneer precies want carnaval is iets waar ik me ver van wil houden. “Carnaval, het woord alleen al.” Vind het wel een leuke oneliner. Carnaval in Zeeuws-Vlaanderen (Zeeland) is niet zoals men dat in Limburg of de dorpjes in Brabant gewend is. Carnaval is hier heel saai, althans zulke dingen hoor ik altijd maar toch is het ieder jaar weer raak en gaat ieder jaar iedereen toch weer carnavallen. Als ik iets niet leuk vind, dan doe ik het ook niet. Ik ga het zeker niet voor mijn plezier en in mijn vrije tijd doen. Dat is toch totaal
onlogisch!? “Das van de zotte!”, zoals wij dat zeggen. Ik heb dus niet carnavalsactiviteiten geplant in de vakantie, maar dat is nu wel duidelijk. Dit verhaal heb ik ook 10 keer opgehangen tegen klasgenoten en vrienden die wel gaan carnavallen. Raar genoeg snappen ze na 10 keer nog niet dat ik niet ga carnavallen. Elke dag krijg ik de vraag: “Does, waar ga jij carnavallen?” Ik reageer er al nauwelijks meer op want het is hopeloos. Is dit het IQ van carnavalsgangers? No offence, maar mensen die constant in herhaling vallen is nog erger dan mensen die les geven (die overigens ook altijd in herhaling vallen). Maar genoeg over carnaval. “Carnaval, het woord alleen al.”
Bovenstaande zou zo een ingezonden brief kunnen wezen aan de metro maar ik ben bang dat het merendeel van het “metropubliek” niet weet wat carnaval is. Carnaval is echt een feest in het zuiden van het land. Voor de mensen die niet weten wat de metro is: Metro is een gratis krant die 6 dagen per week in de schappen ligt op stations. Meestal ligt heel de trein of metro of zelfs bus bezaait met die kranten. In de schappen moet je ze niet zoeken want langer dan een half uur liggen ze er niet. Die dingen zijn gewild. Metro is ook elke dag online te lezen:
http://www.metrovandaag.nl. Ik persoonlijk vind de krant een leuke bijdrage bevatten. Als je geen tijd hebt om heel het AD door te spitten of de Telegraaf of weet ik veel wat is het een uitkomst.
Bovenstaande zou niet alleen een ingezonden brief kunnen wezen maar ook een column. Laat ik dit maar verder niet gaan uitleggen want dan ben ik hier morgenochtend nog bezig en is de tekst al zolang geworden dat Tolkien er een puntje aan kan zuigen. Alleen heb ik het dan niet over trollen en andere rare wezens die zich verlekkeren om een ring. Maar nu doe ik Tolkien zijn boek natuurlijk te kort, het is een geweldig boek.
Gisteren heb ik mijn agenda (die ik in mijn hoofd heb zitten) eens open geslagen. Volgende week wordt een druk weekje. Moet 2 keer naar Eindhoven, waarvan ik 1 keer mijn broer help verhuizen van Eindhoven naar Leiden, een ware wereldreis voor iemand als Joesoef die beweerde dat Leiden ver van Rotterdam lag. Ik snap ook wel dat hij een grapje maakte, evenals ik nu doe. Grapjes maken is goed voor de sfeer! De andere keer ga ik gewoon voor het plezier en vertier naar Eindhoven om daar een vriend te bezoeken. Dat wordt vast heel leuk! Eindhovuh de gekste zeggen ze ook wel eens. Ik snap niet waarom precies maar kan wel wat bedenken. Het gekke aan Eindhoven is namelijk dat het eigenlijk supersaai is in tegenstelling tot een stad als Breda maar toch is het wel weer leuker dan een stad als Tilburg. Eindhoven is ook gek dat het een voetbalclub bezit met kapsones. En dan heb ik het niet over de voetbalvereniging Eindhoven maar over die lampjes van van Raaij. Das overigens ook nog en mooi verhaal met die Raad van Commissarissen. Daar ga ik overigens geen woorden aan vuil maken want dat doen ze zelf al wel genoeg! Het is niet allemaal zo goed geregeld als bij Nederlands grootste club: AFC AJAX. Historisch en statistisch gezien de betere ploeg en niet alleen de historie, de realiteit leert ons dat die Amsterdammers nu ook veel beter zijn.
Volgende week komen ook mijn 2 nieuwe nichtjes logeren. Dat wordt nog een feest zolang ze maar hun snaveltje toe houden. Al dat gehuil en gekrijs, ik moet er niet van weten. Maar we zien wel weer volgende week hoe het allemaal gaat lopen. Na de vakantie hoor ik de carnavalverhalen wel weer en zal ik ze met jullie delen. Want wees nu eerlijk: Carnaval is toch leuk?

Alaaf!!