Auteur Topic: [Weblog] Does (deel 2)  (gelezen 36717 keer)

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Gepost op: februari 15, 2004, 10:40:27 pm »
Vervolg op deel 1.
[Prediker 7:29]

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #1 Gepost op: februari 15, 2004, 10:45:08 pm »
Mijn weblog is een hit zo te zien. ;)
Live vanuit de luie stoel

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2004, 01:39:10 pm »
Sommige momenten moet je koesteren...

Zondag is een dag die ik niet zo snel zal vergeten. Mijn nichtje Meike werd gedoopt in de Gereformeerd Vrijgemaakte kerk te Breda. Nu is een doop niet bijzonder om te zien maar als je er bij nadenkt en het gelooft is het natuurlijk wel enorm bijzonder!

Voor de rest heb ik op dit moment nog niet echt bijzonder veel te vermelden maar zal vanavond ongetwijfeld nog wel wat inleven en er nog een leuk verhaal uit stampen.

:>

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #3 Gepost op: februari 16, 2004, 01:42:09 pm »
Ome Does, gefeliciteerd! Leuk.

Ik hoop trouwens dat het snel weer goed komt tussen jou en Joes.  :)
Bombus terrestris Reginae

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #4 Gepost op: februari 16, 2004, 04:28:57 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 13:42:09 schreef Bumblebee:
Ome Does, gefeliciteerd! Leuk.

Ik hoop trouwens dat het snel weer goed komt tussen jou en Joes.  :)
Volgend weekend staat er een grote vechtpartij op het programma. Kaartjes bestellen bij Tave.  :z
The Lord gave and the Lord has taken away; may the name of the Lord be praised

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #5 Gepost op: februari 16, 2004, 06:09:55 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 16:28:57 schreef Joesoef:
[...]

Volgend weekend staat er een grote vechtpartij op het programma. Kaartjes bestellen bij Tave.  :z
:?

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #6 Gepost op: februari 16, 2004, 06:33:43 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 18:09:55 schreef Does:
[...]

:?

Ja, ik weet ook niet.. "moet" wat zeggen he...  :+
De andere usertjes beetje in spanning houden..

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #7 Gepost op: februari 16, 2004, 06:49:08 pm »
Misschien een idee een webcam mee te nemen en het bestandje vervolgens op internet beschikbaar te maken voor alle GKVforumkijkertjes?

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #8 Gepost op: februari 16, 2004, 07:52:01 pm »
Yo chill. Beetje mijn weblog vervuilen met dit gezeur. |:(

Joesoef

• Administrator ALG
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #9 Gepost op: februari 16, 2004, 08:03:22 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 19:52:01 schreef Does:
Yo chill. Beetje mijn weblog vervuilen met dit gezeur. |:(
Sorry Does... http://forum.fok.nl/i/s/bloos.gif

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #10 Gepost op: februari 16, 2004, 09:06:10 pm »
Vanavond komt het er niet meer van om iets te tikken. Te druk met andere zaken, vergeef me mijn drukke agenda van deze avond. :)

Macguinness

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #11 Gepost op: februari 17, 2004, 06:27:05 am »

quote:

op 16 Feb 2004 21:06:10 schreef Does:
Vanavond komt het er niet meer van om iets te tikken. Te druk met andere zaken, vergeef me mijn drukke agenda van deze avond. :)

Er is zeker een vrouw in het spel ?

We zullen het vandaag of morgen wel lezen.  :)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #12 Gepost op: februari 17, 2004, 09:17:14 am »
Een vrouw? Kan je dat eten?

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #13 Gepost op: februari 17, 2004, 12:37:16 pm »

quote:

op 16 Feb 2004 21:06:10 schreef Does:
en dan raar staan te kijken dat er crap in je weblog komt, kom op een beetje up-to-date houden :)
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #14 Gepost op: februari 17, 2004, 03:39:36 pm »
Toch maar eens wat gaan doen...

Maandag kwam een lerares naar mij toe met de boodschap dat ik eens moest gaan vertellen wat ik nu allemaal deed. Ik dacht dat ik me er wel even uit kon gaan redden maar dat was dus niet zo. Nu heb ik maar een boek besteld via bol.com over management en Azie. Ga ik dat doornemen in de tussentijd. En dat lijkt me best intressant. Begrijpelijk. 2-3 werkdagen wachten en heb hem dinsdag besteld (vandaag dus) en dus moet ie ongeveer vrijdag er wel zijn.

http://home.hetnet.nl/~bep1/PLAATJESMAP/Nijntje.jpg
Waarom heeft Nijntje in China geen spleetogen?

Gisterenavond voelde ik me opeens een beetje minder en ben ik lekker in bad gaan liggen want daar knap je wel eens van op. Mwa het ging aardig en toen heb ik nog wat voetbal insite lopen kijken met Co Adriaanse en Studio Voetbal. Daarin ging het ook over het nieuwe NL-elftal teneu dat vandaag gepresenteerd gaat worden, nog niks gezien dus is het nog even wachten. Aardig vroeg nog gaan slapen gisteren en vandaag er weer om half 8 uit. Nu was ik helemaal alleen thuis en moeders was gisterenavond al naar Ei'hoven vertrokken om daar vandaag met broer wat zaken te regelen omtrend het verhuizen van mijn lieve broer naar hartje Leiden. :> :) Zo wonen er dan straks 2 broers in de Randstad en mijn zus in Breda. 1 broer in Oegstgeest en 1 in Leiden (bijna hetzelfde).

Maar waar was ik? O ja naast mijn bed om half 8. Nu hebben wij 2 poezen en die beesten zijn bere irritant 's ochtends als ze honger hebben. Niet aan mijn voeten knagen roep ik dan nog en dat doen ze dan ook niet. :P Rolluikjes omhoog van voor de ramen (wat zijn die dingen zwaar in de ochtend! ;)). Koffie slammen en de deur uit wippen om aldaar 6 uur achter elkaar af te zien als je niet helemaal fit bent. Het is me gelukt met enige moeite vandaag. Nu lekker vrij tot donderdag half 3. Schoolvrij, de agenda zegt wat anders. :( Maar als ik zo doorga word ik nog wel eens ziek dus misschien moet ik morgen wel een dag op bed liggen dus kan ik de agendapunten ook gelijk schrappen. Dat zien we morgenochtend wel weer.

Straks lekker frietjes bakken en dan even kijken of er nog wat op tv komt vanavond, zo niet dan hoop ik dat het hier lekker druk is!

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #15 Gepost op: februari 17, 2004, 04:00:13 pm »
Wat ik graag wil delen (Deel 5)

http://www.burningsteel.com/fuck/td.jpg

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #16 Gepost op: februari 17, 2004, 04:03:54 pm »

quote:

op 17 Feb 2004 16:00:13 schreef Does:
Wat ik graag wil delen (Deel 5) plaatje
Deel dat maar met iemand anders...brrrr

Macguinness

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #17 Gepost op: februari 17, 2004, 04:09:01 pm »

quote:

op 17 Feb 2004 15:39:36 schreef Does:
Waarom heeft Nijntje in China geen spleetogen?
Omdat Nijntje een konijn is misschien ?  :+
http://www.animalfreedom.org/css/images/fokken/angora%20konijn.jpg

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #18 Gepost op: februari 17, 2004, 04:20:03 pm »

quote:

op 17 Feb 2004 16:09:01 schreef macguinness:
[...]

Omdat Nijntje een konijn is misschien ?  :+
Joh

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #19 Gepost op: februari 17, 2004, 04:31:43 pm »
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Doarsie

• Wijze uit 't oosten
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #20 Gepost op: februari 17, 2004, 04:51:46 pm »

quote:

op 17 Feb 2004 16:31:43 schreef Mientje:
Och als je er toch van houdt :
http://breedbandportal.kpn.com/bbp/show/id=1726705
Er is gewoon iemand een poos bezig geweest om dit te maken . 8)7 tijd over?

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #21 Gepost op: februari 18, 2004, 04:49:40 pm »
Geloofsgetuigenissen zijn toch eigenlijk wel mooi ondanks alle zooi

Ik was wat aan het lezen op bepaalde forums (ook dit forum) en kwam over geloofsbetuiginen tegen. Heb zo'n 45 minuten lang een beetje van die dingen zitten lezen. Niet constant achter elkaar maar afgewisseld met muziek luisteren, muziek ordenen en af en toe wat posten op het gkv-forum en een trainee binnenhalend voor mijn team bij Hattrick. En iedereen met een geloofsgetuiging heeft zo zijn eigen verhaal. Iedereen is namenlijk anders. Dat ondervind iedereen ook aan de levende lijve. Kijk maar eens in je vriendenkring. Laat ik eens in mijn vriendenkring een blik werpen en dan kom ik daar mensen tegen die eigenlijk weinig hebben dat ik wel heb. Zo heb je mensen met andere kleding, andere gebruiken en een andere muzieksmaak. Naar muzieksmaak kleed je je heb ik wel eens ergens gelezen. Maar daarover ga ik niet uit want ik wil het hier hebben over geloofsgetuigingen.

Een geloofsgetuiging is een heel mooi iets en ik zou hem graag afleggen maar op dit moment niet want ik weet niet eens of ik het wel kan en allemaal wel wil geloven! En ik snap ook niet dat mensen zo blij kunnen zijn. Kijk ik ga me nader verklaren, ik werp je een blik in mijn leven tot zover en daaruit zou je dan moeten kunnen zien wat ik bedoel.

Ik, geboren op 20-01-1984 te Terneuzen op een sneeuwrijke dag om 8 over 8 's ochtends in het huis waar ik op dit moment nog woon. Om precies te zijn zit ik nu precies boven de kamer waar ik verwerkt ben. Toch raar als ik daar zo bij nadenk. Ik ben het 5e kind. De jongste telg van de familie. Van de 4 voorgaande kinderen boven mij was op het moment dat ik geboren werd er al 1 gestorven, iets minder dan een jaar voor mij geloof ik. Mijn broer was 3 jaar oud voordat ie overreden was geworden. 1 of andere dronken man waar je daarna niks meer van hoorde alleen dat hij zichzelf van kant heeft gemaakt schijnbaar. Nu was het toeval dat ik heel veel op mijn oudere broer leek waardoor ik vroeger wel eens bij de verkeerde naam werd genoemd. Je kan het me ouders moeilijk kwalijk gaan nemen gok ik. Dit gebeurt altijd als we foto's aan het bekijken zijn. Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik mij en mijn oudere broer ook niet uit elkaar kan houden.

Op 12-jarige leeftijd is mijn vader overleden aan de gevolgen van een hartstilstand. Dit is allemaal gebeurt op een 28e november zo rond de middag. Mijn vader was net een maand 50 jaar. Onder de ogen van mijn moeder blies de lieve man zijn laatste adem uit. In de tussentijd heb ik ook een opa verloren aan de gevolgen van kanker. Mijn jeugd was vrij zwaar en vrij zwart. Dit alles had namenlijk een behoorlijk effect op mij. Ik was zo kwaad op God dat ik echt een hele lange tijd er met de pet naar heb gegooid. Toch is het ergens goed voor geweest besef ik me. Je word heel snel volwassen en je leert om voor jezelf te zorgen. Een voorsprong op je leeftijdsgenoten, maar is dat eigenlijk wel zo? Ja je hebt wel die voorsprong als het gaat om ervaring etc maar wil ik dat allemaal wel?

Ik ben nu niet meer zo kwaad als dat ik toen was op God. Ik heb er mee leren leven maar ben wel vrij hard geworden. Ik weet niet of ik het wel allemaal kan en wil. Maar als ik wel voor God wil kiezen (in de vorm van een belijdenis) hoe zou dan mijn geloofsgetuigenis er uit zien? Heb al voor God zo ongeveer gekozen maar wil geen belijdenis doen omdat mijn beeld van belijdenis.... (kijk in deel 1 van de weblog om er meer over te weten te komen).

Misschien pen ik hem ooit nog wel eens neer! Vanavond iig Nederlands Elftal. :)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #22 Gepost op: februari 18, 2004, 11:22:38 pm »
Om nog even wat kwijt te doen over het NL-elftal. Waarom kiezen we zo'n dramatisch uberverdedigende tegenstander!!? Daar heb je toch niks aan? Amerikaanse 11-tal sucks big time. Hulde voor Arjen Robben aka de duikelaar. :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #23 Gepost op: februari 18, 2004, 11:52:18 pm »
En hulde voor Flappie, dankzij hem is het geen beschamend gelijkspel geworden.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #24 Gepost op: februari 19, 2004, 09:29:36 am »
:|  (is er stil van)

Knap dat je toch voor God wil kiezen. Bedenk ook dat Hij de enige is die je weer "zacht" kan maken... het lijkt me toch dat jij al zo veel met en zonder God hebt meegemaakt dat een getuigenis in de gemeente moet kunnen. Het is ook wel goed voor anderen om eens te horen dat het niet allemaal alleen maar rozegeur en maneschijn is.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #25 Gepost op: februari 19, 2004, 10:57:38 am »
Iedereen heeft wel rottigheid meegemaakt in zijn leven. En iedereen moet ook beseffen dat de rottigheid nog komt mocht je het nog niet meegemaakt hebben dat je ouders sterven. Dat is gewoon het leven.

Misschien is dit heel gek hoor maar ik zit wel eens na te denken hoe ik zal reageren als een goede vriend van mij zijn pa of ma verliest. Maar zulke dingen denk ik alleen als ik teveel tijd tot nadenken krijg over dingen. Zulke momenten probeer ik maar zoveel mogelijk te vermijden. :)

Iedereen heeft wel eens iets ingrijpends meegemaakt, de 1 wat heftiger dan de ander.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #26 Gepost op: februari 19, 2004, 11:31:36 am »
In deel 1 van de weblog poste Joesoef het schilderij dat gemaakt is door zijn zus. Het schilderij is voor Meike en bevat ook Meike haar koppie.

http://www.blaak.speedlinq.nl/hattrick%20site/ht-spelers/schilderij.bmp

Nu heb ik dat schilderij in het echt gezien op de doopzondag. Joesoef zijn zus overhandigde het zeg maar en ik moet zeggen: Whoooooow! Echt een zeer strak en vet cadeau! :)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #27 Gepost op: februari 20, 2004, 09:38:18 am »
Plannen voor volgende week

http://www.yucatan.com.mx/especiales/carnaval/fotos/payasopor.jpg

Volgende week ben ik vrij. Carnavalsvakantie wordt dat hier genoemd. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat carnaval vandaag of morgen ergens begint. Ik zou niet weten wanneer precies want carnaval is iets waar ik me ver van wil houden. “Carnaval, het woord alleen al.” Vind het wel een leuke oneliner. Carnaval in Zeeuws-Vlaanderen (Zeeland) is niet zoals men dat in Limburg of de dorpjes in Brabant gewend is. Carnaval is hier heel saai, althans zulke dingen hoor ik altijd maar toch is het ieder jaar weer raak en gaat ieder jaar iedereen toch weer carnavallen. Als ik iets niet leuk vind, dan doe ik het ook niet. Ik ga het zeker niet voor mijn plezier en in mijn vrije tijd doen. Dat is toch totaal onlogisch!? “Das van de zotte!”, zoals wij dat zeggen. Ik heb dus niet carnavalsactiviteiten geplant in de vakantie, maar dat is nu wel duidelijk. Dit verhaal heb ik ook 10 keer opgehangen tegen klasgenoten en vrienden die wel gaan carnavallen. Raar genoeg snappen ze na 10 keer nog niet dat ik niet ga carnavallen. Elke dag krijg ik de vraag: “Does, waar ga jij carnavallen?” Ik reageer er al nauwelijks meer op want het is hopeloos. Is dit het IQ van carnavalsgangers? No offence, maar mensen die constant in herhaling vallen is nog erger dan mensen die les geven (die overigens ook altijd in herhaling vallen). Maar genoeg over carnaval. “Carnaval, het woord alleen al.”

Bovenstaande zou zo een ingezonden brief kunnen wezen aan de metro maar ik ben bang dat het merendeel van het “metropubliek” niet weet wat carnaval is. Carnaval is echt een feest in het zuiden van het land. Voor de mensen die niet weten wat de metro is: Metro is een gratis krant die 6 dagen per week in de schappen ligt op stations. Meestal ligt heel de trein of metro of zelfs bus bezaait met die kranten. In de schappen moet je ze niet zoeken want langer dan een half uur liggen ze er niet. Die dingen zijn gewild. Metro is ook elke dag online te lezen: http://www.metrovandaag.nl. Ik persoonlijk vind de krant een leuke bijdrage bevatten. Als je geen tijd hebt om heel het AD door te spitten of de Telegraaf of weet ik veel wat is het een uitkomst.

Bovenstaande zou niet alleen een ingezonden brief kunnen wezen maar ook een column. Laat ik dit maar verder niet gaan uitleggen want dan ben ik hier morgenochtend nog bezig en is de tekst al zolang geworden dat Tolkien er een puntje aan kan zuigen. Alleen heb ik het dan niet over trollen en andere rare wezens die zich verlekkeren om een ring. Maar nu doe ik Tolkien zijn boek natuurlijk te kort, het is een geweldig boek.

Gisteren heb ik mijn agenda (die ik in mijn hoofd heb zitten) eens open geslagen. Volgende week wordt een druk weekje. Moet 2 keer naar Eindhoven, waarvan ik 1 keer mijn broer help verhuizen van Eindhoven naar Leiden, een ware wereldreis voor iemand als Joesoef die beweerde dat Leiden ver van Rotterdam lag. Ik snap ook wel dat hij een grapje maakte, evenals ik nu doe. Grapjes maken is goed voor de sfeer! De andere keer ga ik gewoon voor het plezier en vertier naar Eindhoven om daar een vriend te bezoeken. Dat wordt vast heel leuk! Eindhovuh de gekste zeggen ze ook wel eens. Ik snap niet  waarom precies maar kan wel wat bedenken. Het gekke aan Eindhoven is namelijk dat het eigenlijk supersaai is in tegenstelling tot een stad als Breda maar toch is het wel weer leuker dan een stad als Tilburg. Eindhoven is ook gek dat het een voetbalclub bezit met kapsones. En dan heb ik het niet over de voetbalvereniging Eindhoven maar over die lampjes van van Raaij. Das overigens ook nog en mooi verhaal met die Raad van Commissarissen. Daar ga ik overigens geen woorden aan vuil maken want dat doen ze zelf al wel genoeg! Het is niet allemaal zo goed geregeld als bij Nederlands grootste club: AFC AJAX. Historisch en statistisch gezien de betere ploeg en niet alleen de historie, de realiteit leert ons dat die Amsterdammers nu ook veel beter zijn.

Volgende week komen ook mijn 2 nieuwe nichtjes logeren. Dat wordt nog een feest zolang ze maar hun snaveltje toe houden. Al dat gehuil en gekrijs, ik moet er niet van weten. Maar we zien wel weer volgende week hoe het allemaal gaat lopen. Na de vakantie hoor ik de carnavalverhalen wel weer en zal ik ze met jullie delen. Want  wees nu eerlijk: Carnaval is toch leuk? ;)

Alaaf!!

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #28 Gepost op: februari 20, 2004, 09:41:50 am »
Haha, leuk stukkie weer.

Eindhoven is idd deprimerend. Echt een stad waar je nog niet dood gevonden wil worden.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #29 Gepost op: februari 20, 2004, 09:46:40 am »
Het geinige is: Ik zit bovenstaande na te lezen en besef dat ik echt vol met bullshit zit.  Als ik eenmaal aan het typen ben kan ik trouwens ook moeilijk stoppen.

Opzcih wel geinig. :)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #30 Gepost op: februari 20, 2004, 09:49:33 am »

quote:

op 20 Feb 2004 09:46:40 schreef Does:
Het geinige is: Ik zit bovenstaande na te lezen en besef dat ik echt vol met bullshit zit.
Die gedachte komt me bekend voor. Ook mijn hoofdje zit vol met shit, en de weblog is een lekkere manier om de diarree eruit te kunnen persen.

HaJee

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #31 Gepost op: februari 20, 2004, 09:53:26 am »

quote:

op 20 Feb 2004 09:49:33 schreef Pleun:
[...]
Die gedachte komt me bekend voor. Ook mijn hoofdje zit vol met shit, en de weblog is een lekkere manier om de diarree eruit te kunnen persen.
Diarree die je eruit moet persen??? Bij mij wil diarree er zo uit..
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #32 Gepost op: februari 20, 2004, 09:57:45 am »

quote:

op 20 Feb 2004 09:49:33 schreef Pleun:
[...]

Volgens mij zit er bij jou wel meer dan alleen shit in je hoofdje bij het lezen van bovenstaande zin. ;)

Maar laten we hier geen "discussie" houden over poep en diarree. Die leeftijd zijn we ontgroeit, toch? :+

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #33 Gepost op: februari 20, 2004, 10:04:43 am »

quote:

op 20 Feb 2004 09:53:26 schreef HaJee:
[...]

Diarree die je eruit moet persen??? Bij mij wil diarree er zo uit..

Ok, ik hoef ook niet hard te persen... Maar door te persen kun je wel de snelheid van de diarree beinvloeden...

quote:

op 20 Feb 2004 09:57:45 schreef Does:
[...]

Volgens mij zit er bij jou wel meer dan alleen shit in je hoofdje bij het lezen van bovenstaande zin. ;)  
Hoe bedoel je? In mijn hoofdje bevindt zich een cocktail van shit, liefde en humor.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #34 Gepost op: februari 20, 2004, 11:33:10 am »
Hoe een blogje over carnaval kan ontaarden in een poepgesprek. :)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #35 Gepost op: februari 20, 2004, 03:47:33 pm »
COLUMN

Mensen en hun roep om aandacht
Veel zichtbaarder dan vroeger

Mensen zijn rare wezens, dat ondervind ik elke dag als ik in contact kom met mensen. Dit ondervind ik natuurlijk ook bij mezelf. Mensen schreeuwen om aandacht. Bewust dan al onbewust, altijd maar dat geschreeuw om aandacht. Nu is er sinds een aantal jaar een nieuw medium genaamd het internet, waar je kan chatten etc. “Forummen” zou je kunnen verstaan onder chatten. Nu ga je pas merken hoeveel de mensen wel eigenlijk niet schreeuwen om aandacht. De 1 gebruikt CAPS LOCK, de ander gebruikt een opvallend icoontje dat constant knippert bijvoorbeeld. De andere gebruikt een ondertitel waar je gewoon gedwongen bent om naar te kijken.

http://members.lycos.nl/neuspeutertje/plaatjes/column_aandacht.jpg

In het dagelijkse leven is het precies hetzelfde. De 1 valt op en gebruikt zijn grote mond (CAPS LOCK) om aandacht te trekken. De ander gebruikt opvallende kleren (Icoon). En dan heb je nog iemand die zich uit met kunst (ondertitel). Even het “forumleven” inpassen in het dagelijkse leven.

Waar ik me vooral aan stoor is dat chatprogramma van Microsoft. En dat is niet gekomen omdat MSN, want zo heet het, ICQ heeft verjaagd. Al die mensen die dat roepen, en die vind je vooral op tweakers, zijn ergens blijven hangen. Wat mij stoort aan dat gehele MSN is dat het een “way of life” is gaan worden. “Hey kom je nog even op MSN vanavond?“ Waarom zou ik op MSN komen denk ik dan. Om sociaal te zijn? Sociaal ben je pas als je langskomt bij de persoon in kwestie en niet via de digitale deur! Contacten verwateren, de echte contacten dan. MSN is wel makkelijk voor mensen die niet zo dicht bij wonen en waar je af en toe nog eens mee wil praten. Zo hebben wij familie in Australie en dan is het wel makkelijk. Niet dat we daar mee MSN-en maar stel dat het zou gebeuren, scheelt je toch een hoop telefoonkosten.

MSN voegt alleen een hoop narigheid toe en een hoop onpersoonlijkheid. De schreeuw op MSN is duidelijk dan waar dan ook. Hier zie je ook de stoere titels die sommige mensen hanteren (zelfs ik maak me schuldig aan dit soort onzin). Iedereen kan nu met iedereen praten via MSN. Wat eigenlijk heel leuk zou moeten blijken maar leuk is het eigenlijk helemaal niet. Hoe vaak hoor je wel niet van mensen als je met ze uitgegaan bent dat het gezellig was? Dat komt regelmatig voor. Hoe vaak hoor je van mensen dat het gezellig op MSN was? Dat komt haast nooit voor. Waarom houden de mensen zich dan nog steeds voor de gek en blijven ze MSN-en? We willen toch aandacht op een persoonlijke manier? Of prefereren we toch die afstand?

Ik weet niet precies waar ik naar toe wil met bovenstaand stukje alleen dat ik de pesthekel heb aan zulke programma’s etc. Het is alleen zo onmisbaar gebleken.

Erg jammer.

Does

http://members.lycos.nl/arjengro/smile/bier.gif

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #36 Gepost op: februari 20, 2004, 03:55:11 pm »
Tsja, het is maar net hoe je msn gebruikt. Heb er zelf geen negatieve ervaringen mee, en met sommige mensen heb ik hele gave gesprekken gehad op msn. Maar uiteindelijk is het niet meer dan een aanvulling op het echte leven, net als het hele internet.

That's all I have to say about it.

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #37 Gepost op: februari 20, 2004, 03:59:24 pm »
Het gaat mij er dus om dat ja aan een programma als MSN kan zien hoe groot de schreeuw om aandacht wel niet is. Met MSN los je weinig op als je aandacht wil hebben.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #38 Gepost op: februari 20, 2004, 04:02:44 pm »
Ach, ik vind dit een beetje negatief bekeken allemaal. In mijn schooltijd had je nog geen internet en loste je alles op IRL of via de telefoon. Tegenwoordig is er msn, wat gewoon heel handig is. Met aandacht vragen heeft het mijns inziens geen donder te maken, hoewel sommigen wel erg vaak van nickname wisselen.

Verder hoef ik ook geen idioten in m'n lijst, wat een optimaal gebruik van msn nog eens bevordert.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #39 Gepost op: februari 20, 2004, 04:12:04 pm »
Mooi geschreven Does!  :)
Jij doet wel steeds heel hard/onverschillig maar volgens mij denk je best wel over de dingen na enzo.

MSN is ideaal als je snel even moet overleggen (hoe laat zal ik vanavond langskomen, dat soort werk) maar voor echte diepe gesprekken praat ik het liefst IRL of bij ver weg wonende mensen door de telefoon.

Thijs heeft een half jaar in het buitenland gezeten en dat was nogal duur bellen, dus MSN-den we vaak. Dat is op een gegeven moment super irritant, je wil ECHT iemands stem horen, grapjes komen niet goed over en je praat langs elkaar heen.
(tegelijk typen en steeds een post achterlopen. op een gegeven moment moesten we echt afspreken om om de beurt te typen)

De laatste 2 maanden was mijn telefoonrekening opgelopen naar 280 euro (ik durf 't haast niet op te schrijven!)

Ik heb nog nooit een "MSN-vriendschap gehad" dus misschien is het wel heel leuk dat zeg ik niet.  :)  Ik heb wel 1 keer wel een gave discussie gevoerd en ook bewaard maar verder eigenlijk niet.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #40 Gepost op: februari 20, 2004, 04:18:21 pm »

quote:

op 20 Feb 2004 16:12:04 schreef Bumblebee:

De laatste 2 maanden was mijn telefoonrekening opgelopen naar 280 euro (ik durf 't haast niet op te schrijven!)

Het schijnt dat je tegenwoordig ook internet via de kabel hebt... :|

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #41 Gepost op: februari 20, 2004, 04:22:12 pm »

quote:

op 20 Feb 2004 16:18:21 schreef Pleun:
Het schijnt dat je tegenwoordig ook internet via de kabel hebt... :|

:o  je meent 't!  ;)

Ik bedoelde dat we de laatste twee maanden zo zat waren van het MSNnen dat we toch heel veel belden, vooral de laatste maand, en daarom liep die rekening zo op. Internet had ik toen overigens wel via de telefoon maar dat is 's avonds maar 1 cent per minuut en vanwege het tijdsverschil moest het toch altijd midden in de nacht.

/edit
meer iets voor mijn eigen blog...

Marloes

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #42 Gepost op: februari 20, 2004, 04:37:02 pm »
Telefoneren kan ook via de kabel. En er zijn 0900-nummers waarmee je goedkoper naar het buitenland kunt bellen.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #43 Gepost op: februari 20, 2004, 05:20:53 pm »

quote:

op 20 Feb 2004 16:37:02 schreef Marloes:
En er zijn 0900-nummers waarmee je goedkoper naar het buitenland kunt bellen.
bijvoorbeeld teledump
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #44 Gepost op: februari 20, 2004, 05:34:47 pm »
Je kunt in plaats van MSNnen ook skypen (dat is een telefoonverbinding via internet). Het enige wat je nodig hebt is een kabelverbinding, een microfoon en een geluidskaart en een niet al te slome computer.

http://www.skype.com/

Super-geluidskwaliteit.
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #45 Gepost op: februari 20, 2004, 05:37:44 pm »
Mensen ik ben gediplomeerd systeembeheerder, please! Gimme a break! :D
Net of ik dit allemaal niet weet. :)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #46 Gepost op: februari 20, 2004, 05:45:46 pm »
Kon zijn toch, je kunt nou eenmaal niet alles weten....  ;)
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #47 Gepost op: februari 20, 2004, 06:02:10 pm »

quote:

op 20 Feb 2004 17:45:46 schreef Roodkapje:
Kon zijn toch, je kunt nou eenmaal niet alles weten....  ;)
Geloof me dat ik heel wat te weten kom als je zo'n beetje elke dag computerpraat hoort. Niet dat het me intresseerd maar het blijft toch allemaal ergens wel hangen. :)

Does

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #48 Gepost op: februari 21, 2004, 11:08:44 am »
Brrrrrr….

Onder het genot van een nummer van meneer Jordaan (J. Jordaan - Bij ons in de jordaan) schrijf ik even een stukje over gisterenavond. Dit nummer inspireerde me tevens ook om er wat over te schrijven want dit is toch heerlijke cafe-muziek en ik wil het even over het uitgaan van gisterenavond hebben.

Wij hebben hier in Terneuzen een soort Jazz-tent en dat is altijd wel leuk om naar toe te gaan op de vrijdagavond om een biertje of een schnabbeltje. Nu was het gisteren het geval dat er een optreden was in desbetreffende tent. Maakt het eigenlijk nog leuker spookte het door mijn hoofd. Eenmaal daar aangekomen bleek dat je voor entree een euro of 10 moest gaan neerleggen. Dat was even slikken! Tave en ik en nog een vriend besloten dat maar niet te doen. Nog even door het pittoreske Terneuzen gelopen (aaah wat was het koud gisterenavond) en toen maar besloten een biertje ergens bij iemand te gaan drinken. Wij weer op de fiets met z’n 2 (Tave en ik) moeten we nog even wachten op vriend die even iets moest afhandelen ergens. Uitmaken met zijn vriendin, dat zijn altijd de mindere dingen waar ik altijd mijn mond maar houdt want dat is nou niet echt het leukste om over te praten en bij het uitgaan moet er niet al teveel serieusheid in zitten. Als je een echt serieus gesprek met me wil moet je dat niet op een dergelijke avond doen. Het was koud buiten dus konden we beter onze aandacht even richtten op het naar huis fietsen.

http://www.deklop.nl/oudervereniging/images/sigaret_rookt_man.gif

Eenmaal thuisgekomen leggen we wat bier koud. Vriend en Tave roken, althans Tave is zo’n “bietser” die altijd van iedereen mee moet roken. No offence mate. ;) Maar het mooie is dat het shag was en het was gewoon vermakelijk om te zien hoe Tave dat aanpakte. Een man zonder handen die ook nog eens blind was rolt een sigaretje nog beter als Tave. Ze waren van het kaliber FC Zwolle. Niet om aan te zien! We hadden er eigenlijk een foto moeten maken.

Na wat leuke gesprekken en enkele biertjes besloten we maar om er een eind aan te breien. Tave had een trui gebreid en ik een paar sokken. Toch nog een zeer geslaagde avond geworden al zeg ik het zelf.

Fijne zaterdag toegewenst iedereen!

Macguinness

• Bekijk profiel
[Weblog] Does (deel 2)
« Reactie #49 Gepost op: februari 21, 2004, 11:24:25 am »

quote:

op 21 Feb 2004 11:08:44 schreef Does:
Brrrrrr….

Tave had een trui gebreid en ik een paar sokken.

Kwam goed uit met die lage temperaturen.  :+

Hoe is dat uitmaken verder afgelopen ?