Pleuntje heeft pijn aan z'n pootHeb weer zin om even een stukje te schrijven. Nadat gedurende enkele dagen de lente langzaam op gang leek te komen, was het gisteren (en vandaag) ouderwets Hollands grijze muizenweer waar ik een hekel aan heb. Omdat ik een bikkel ben (*lacht om zelfspot*) trok ik gisteren echter toch maar m’n hardloopschoenen aan, het was er namelijk al twee dagen niet van gekomen. Al tijdens het eerste rondje ging het mis, m’n linkerkuitspier, die al een beetje pijnlijk was, weigerde opeens dienst. De pijn was zo plotseling en hevig dat ik even bang was dat de boel af zou scheuren. Dat gebeurde echter niet. Uiteindelijk heb ik toch nog vier rondjes hardgelopen, zij het in een lager tempo dan normaal. M’n been doet nog steeds pijn, ik ga nu ietwat kreupel door het leven. Ik weet dat het onverstandig was om niet meteen te stoppen toen het zo’n pijn deed, maar misschien heeft BBB toch een medisch advies voor me? (*kijkt nu heel lief*)
In het weekend heb ik
De Hemel van Hollywood van
Leon de Winter uitgelezen. Ik vond het wel een vermakelijk boek. Alleen jammer dat Nederlandse auteurs altijd zo plat over sex moeten schrijven, ik heb daar echt een hekel aan. Het is ook zo creatiefloos. Het boek is opgezet als een filmscenario dat zich afspeelt in Los Angeles. Drie aan lager wal geraakte acteurs proberen een bende dieven te tillen. De plotwendingen zijn goed, alleen begrijp ik het einde niet.
De Hemel van Hollywood blijkt ook verfilmd te zijn (als
The Hollywood Sign). Die film zou ik best willen zien.
Op televisie was er in het weekend veel aandacht voor de aanval op de spelers van Jong Feyenoord door Ajax-hooligans, en voor
Beckham-gate Wat er in Amsterdam is gebeurd is natuurlijk schandalig. Dat hooligans elkaar te grazen nemen oké, maar van spelers blijf je af. Het wordt hoog tijd dat er in Nederland een (strenge) Voetbalwet komt. Zo’n voetbalwet is er al in bijvoorbeeld Engeland en die werkt heel goed. Vorig jaar interviewde ik voor Hand in Hand de veiligheidscoördinator van Feyenoord. Een mogelijke Voetbalwet kwam toen ook ter sprake, maar de Nederlandse politiek werkt niet mee.
Gisteravond zag ik op SBS het interview met Rebecca Loos, die met haar onthullingen David Beckham een probleempje heeft bezorgd. Rebecca wordt in de Britse media nogal door het slijk gehaald (
sleazy senorita), maar helemaal terecht vind ik dit niet. Wat zij heeft gedaan is niet minder verwerpelijk dan wat David Beckham heeft gedaan, als getrouwde vent. Hij zegt nu spijt te hebben (logisch), maar ik vermoed dat hij alleen spijt heeft dat het is uitgekomen. Ik heb geen medelijden met hem, en ook niet met zijn vrouw.
Nog even over het Midden-Oosten. Dat er steeds meer Amerikanen sneuvelen in Irak vind ik diep triest. Het is allemaal zo zinloos. Met Iraakse slachtoffers heb ik veel minder moeite, misschien heb ik wel te vaak naar
Black Hawk Down gekeken. En dat Israël weer een leider van Hamas om zeep heeft geholpen vind ik ook niet erg. Het is niet verstandig, maar de kerel was nu eenmaal een terrorist. Het veroordelen van Israël is daarom eenzijdig, het Westen moet geen krokodillentranen huilen.