Auteur Topic: De speelplaats van Pleuntje -- deel 7  (gelezen 26476 keer)

Sarah

• Bekijk profiel
De speelplaats van Pleuntje -- deel 7
« Reactie #100 Gepost op: april 13, 2004, 10:47:36 am »
Ja echt heel gaaf!!!

Ik woon tegenover het gebouw waar het Leger des Heils diensten houdt, en toen ik van huis wegreed stond het leger daar met de vlag en muziekinstrumente, "U zij de glorie" te zingen, ja dat was best gaaf.

Ook de kerkklokken waren op dat lied afgestemd. :D

En toen ik bij de kerk aankwam waren ze dat lied ook aan het oefenen.
Vrijgemaakt :D (Rom. 8:2)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #101 Gepost op: april 13, 2004, 12:49:37 pm »

quote:

Pulpeet schreef op 13 april 2004 om 00:37:

[...]

Woensdagavond, o grote Pleun :) (read your mail)

Dan hoop ik donderdagochtend in Graz aan te komen. Donderdagmiddag begint de conferentie waar ik voor ga. En zaterdagochtend mag ik m'n verhaal houden.

[...]

Dan maar woensdag weg.
Dus we moeten je een hele week missen.  ;( Maar veel succes en plezier in Oostenrijk gewenst.  d:)b
« Laatst bewerkt op: april 13, 2004, 12:50:14 pm door Pleun »
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #102 Gepost op: april 13, 2004, 03:14:28 pm »
Hardlopen

Omdat ik sinds januari weer regelmatig m’n Adidasjes aantrek (niet die op het plaatje), moet ik eigenlijk eens over deze sportieve bezigheid schrijven. Zeker nu het beter weer is, krijg ik steeds meer kilometers in de benen. Hoeveel dat er precies zijn weet ik niet, ik heb m’n route nooit gemeten. Ik loop altijd een paar rondjes om een sportpark op de grens van Vlaardingen en Schiedam. Afhankelijk van mijn zin en fysieke gesteldheid zijn dat er per keer tussen de 2 en 5. De afgelopen anderhalve week heb ik bij elkaar 35 rondjes gelopen, wat toch al gauw 100 kilometer is vermoed ik.

http://www.anacondasports.com/wcsstore/anaconda10/images/666059_lge.jpg

Is hardlopen dan zo leuk? Ja en nee. Aan de ene kant is hardlopen voor een tamelijk lui persoon als ik een nogal opzienbarende bezigheid. Mensen die aan hardlopen doen sporen ergens niet vind ik. Neem nu de marathon van Rotterdam. Een menselijk lichaam is er niet op berekend om 42 kilometer te draven, het is totaal niet gezond. Professionele marathonlopers lijken vaak ontsnapt uit een of ander concentratiekamp, zo beroerd zien ze eruit.

Zelf heb ik ook zo nu en dan m’n pijntjes. Misschien komt dat omdat ik nooit een warming-up doe en m’n schoenen aan vervanging toe zijn. Zo doet nu m’n rechterenkel een beetje pijn. Ach, gaat wel weer over.

Het leuke aan hardlopen is dat je je energie kwijt kan en je fysieke gesteldheid verbetert. En je kan het doen wanneer het je uitkomt, het is geen verplichting. Het is telkens weer een overwinning op mezelf als ik na m’n gedraaf thuiskom en ik voel me dan ook lekker voldaan. Zal wel door de endorfine komen. In september is er een halve marathon in Rotterdam. Ik zit te overwegen om me hiervoor in te schrijven. 21 kilometer is wel te doen, denk ik. Maar dan moet ik nog flink wat trainen.
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Pulpeet

• Bekijk profiel
« Reactie #103 Gepost op: april 13, 2004, 04:08:03 pm »
Petje af.

Sinds W. in Thailand zit, heb ik geen stap meer verzet  :o

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #104 Gepost op: april 13, 2004, 06:44:25 pm »

quote:

Pulpeet schreef op 13 april 2004 om 16:08:
Petje af.

Sinds W. in Thailand zit, heb ik geen stap meer verzet  :o

Luiwammes ;)

Over Willem gesproken, hoe is het met hem. Zit hij nog te verteren in dat Thailand  ;)
Ik heb het licht ook gezien, alleen staat er bij mij een paal onder.

Vivine

• Bekijk profiel
« Reactie #105 Gepost op: april 13, 2004, 06:48:20 pm »

quote:

Pleun schreef op 13 april 2004 om 00:25:
Dat is helemaal niet erg joh. Veel mensen weten ook niet wat pasen betekent geloof ik.

Gelukkig weet ik dat nog net wel :)
Maar ik hoorde met kerstmis dat 1 op de 3 mensen het kerstverhaal niet kent! Dat kan ik bijna niet geloven... Dat wordt toch op elke school verteld? Of alleen op bijzondere scholen?
En anders hoor je er toch vaak genoeg over op tv :S

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #106 Gepost op: april 13, 2004, 06:49:07 pm »

quote:

Pepperdepep schreef op 13 april 2004 om 18:48:
[...]

Gelukkig weet ik dat nog net wel :)
Maar ik hoorde met kerstmis dat 1 op de 3 mensen het kerstverhaal niet kent! Dat kan ik bijna niet geloven... Dat wordt toch op elke school verteld? Of alleen op bijzondere scholen?
En anders hoor je er toch vaak genoeg over op tv :S
Ik heb het niet gehad op school. Maar ik ken de Internationale dan wel weer.... :?
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #107 Gepost op: april 13, 2004, 09:33:22 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 13 april 2004 om 18:44:

Over W. gesproken, hoe is het met hem. Zit hij nog te verteren in dat Thailand  ;)

Het gaat wel goed geloof ik. Er zaten rode bultjes onder z'n oksel maar het schijnt niet ernstig te zijn. Allergische reactie ofzo.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: april 13, 2004, 11:55:36 pm door Pleun »

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #108 Gepost op: april 14, 2004, 10:14:30 am »

quote:

Zo af en toe heb ik ook een bevlieging dat ik weer drie keer per week ga hardlopen, zo ook vanochtend, maar ik hou het nooit vol. Als het een avondje laat is geworden kan ik de discipline al niet meer opbrengen om vroeg uit bed te klimmen.

Ik vind dat hardlopen veel voordelen heeft: het is goedkoop, je kan het vanuit huis doen (dus je hoeft niet eerst naar een sportschool te fietsen wat al weer een drempel is), het is lekker buiten, het kost maar een half uurtje (langer hou ik het niet vol namelijk) en na die tijd voel je je erg goed. Maakt ook endorfinen vrij enzo  :)

Mijn schoenen zijn Asics, ik hoorde laatst dat dat staat voor "anima sana in corpore sano", een gezonde geest in een gezond lichaam. Dat vind ik dan weer leuke dingen  :)

Overigens, (hier spreekt de bemoeizuchtige dokter) moet je wel een beetje uitkijken met die pijntjes van je want hardlopen is nogal belastend voor je gewrichten. Vooral voor je knieën, maar kijk ook uit met je enkels, zeker als je schoenen niet goed meer zijn want dan vangen ze de klappen van je voet op het wegdek niet meer goed op. Een redelijk paar nieuwe schoenen hoeft niet achterlijk duur te zijn dus dat is wel het overwegen waard...  ;)
« Laatst bewerkt op: april 14, 2004, 10:15:26 am door Bumblebee »
Bombus terrestris Reginae

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #109 Gepost op: april 14, 2004, 10:14:50 am »
foutje

Leuk plaatje dan maar  :)

http://www.sun-inet.or.jp/~mizuno-h/hobby/run/shoes-asics.jpg
« Laatst bewerkt op: april 14, 2004, 10:16:32 am door Bumblebee »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #110 Gepost op: april 14, 2004, 12:42:31 pm »
Brede voeten heb je zeg.  :+

Bedankt voor het medisch advies trouwens doc.  d:)b

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #111 Gepost op: april 14, 2004, 12:49:00 pm »

quote:

graag gedaan  :)

For the record: ik heb dus geen brede voeten, maar juist extreem smalle  :P  :+

Je moest eens weten hoe lang het heeft geduurd voordat ik normale bergschoenen kon vinden... maar het heeft ook voordelen: smalle zomerschoentjes zijn nooit een probleem  ;)

Deze schoenen zijn dan ook niet van mij, maar een plaatje gevonden bij google/afbeeldingen/asics...

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
« Reactie #112 Gepost op: april 14, 2004, 02:42:10 pm »

quote:

Bumblebee schreef op 14 april 2004 om 10:14:
Overigens, (hier spreekt de bemoeizuchtige dokter) moet je wel een beetje uitkijken met die pijntjes van je want hardlopen is nogal belastend voor je gewrichten. Vooral voor je knieën,

Ah vandaar....

ik heb het een aantal jaar geleden nog wel gedaan om zo te proberen conditie op te bouwen... maar ja ik heb nu eenmaal het lijf van een bejaarde. En inderdaad na een paar honderd meter knalden mijn knieën bijna van de pijn. (nee ik overdrijf niet :X )
En ik had echt hardloopschoenen aan, dus toen ben ik na een paar keer maar weer gestopt. BTW, in de zomer als het warmer dan een graad of 20 is kan ik het wel weer. Heeft de dokter daar misschien een verklaring voor?
Ik heb sowieso in de zomer veel en veel meer energie om dingen te doen....

Maar ja ik ben maar helemaal gestopt met sporten... Ja skieën kan ik geen sporten noemen, dat is een stukje paradijs en hemel op aarde. En in de hemel heb ik een prima lichaam, dus daarom kan ik ook wel skieën zonder dat mijn lichaam protesteert :) (Ja na afloop wel, maar dan ben ik er niet meer en dan ben ik terug op aarde....)
Volgende week maandag ga ik een jaarkaart kopen en dan ga ik elke 2 a 3 weken skieën.

ow ja dit is Pleuns weblog, niet de mijne... ik zal een eind maken aan deze wazigheid :)
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #113 Gepost op: april 14, 2004, 10:06:29 pm »
Vandaag met de Italian lady op stap geweest in Roterdam. Was erg leuk. Ze is nauwelijks bekend in Rotterdam en dus kon ik lekker vertellen over mijn favoriete stad. Ik kom er al m'n hele leven en heb ontzettend veel gebouwd zien worden. De Delftse Poort (hoogste gebouw van Nederland), de torens aan het Weena, de spoortunnel, de Koopgoot, etc. etc. Ik voelde me net een gids op een rondvaartboot in een stinkgracht. Gelukkig hebben we die niet in Rotterdam. Al met al was het een zeer geslaagde dag, en dat vond de lady ook.  d:)b

Maar nu ga ik snel Newcastle United - PSV kijken.

Doornroosje

• Bekijk profiel
« Reactie #114 Gepost op: april 14, 2004, 10:09:41 pm »
:w Pleun

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #115 Gepost op: april 14, 2004, 10:30:07 pm »
Hee Pleun, kijk eens in het sprookjesbos :P
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #116 Gepost op: april 14, 2004, 10:33:07 pm »
Staat het hek van de Efteling open? met al die sprookjesfiguren hier op het forum.  :P
« Laatst bewerkt op: april 14, 2004, 10:33:48 pm door Santaarnpaal »

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #117 Gepost op: april 14, 2004, 10:40:26 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 14 april 2004 om 22:33:
Staat het hek van de Efteling open? met al die sprookjesfiguren hier op het forum.  :P

Ja roodkapje heeft vergeten de deur achter haar dicht te doen toen ze uit het sprookjesbos wegging.... en nu zie je die sprookjesfiguren overal opduiken... ;)
Pinkeltjefan

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #118 Gepost op: april 14, 2004, 11:26:31 pm »
Sorry! Peter Pan is ook al wakker geworden  :+ . Zal voortaan het hek goed sluiten.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #119 Gepost op: april 15, 2004, 12:09:52 am »

quote:

Hoi Doornroosje, ik heb hier een mooi muiltje liggen.  :*)

O nee, dat muiltje is van een ander meisje. Jammer voor je Doornroosje.  :+
« Laatst bewerkt op: april 15, 2004, 12:18:44 am door Pleun »

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #120 Gepost op: april 15, 2004, 12:27:07 am »
Ik help je even:

Sneeuwwitje = die met die appel
Assepoester = die met dat muiltje, drie zussen en een pompoen.
Doornroosje = die met dat spinnewiel, gemene heksen, rozenstruiken en veel slaap.

:)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #121 Gepost op: april 15, 2004, 10:00:50 am »
Bedankt voor je hulp Roodkapje. Ik haalde ff wat sprookjesmeisjes door elkaar.  8)7

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #122 Gepost op: april 15, 2004, 10:02:22 am »

quote:

Roodkapje schreef op 15 april 2004 om 00:27:
Assepoester = die met dat muiltje, drie zussen en een pompoen.
Ze had maar twéé zussen (stiefzussen ook nog eens)  :+

Wybo

• Zijlijnbemoeier
    • Bekijk profiel
« Reactie #123 Gepost op: april 15, 2004, 10:42:16 am »

quote:

Bumblebee schreef op 15 april 2004 om 10:02:
[...]

Ze had maar twéé zussen (stiefzussen ook nog eens)  :+

stiefzussen worden ook wel halfzussen genoemd dus eigenlijk had ze maar 1 zus... toch?
Pinkeltjefan

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #124 Gepost op: april 15, 2004, 10:51:04 am »
Mail uit Thailand

Het is al even geleden dat ik een berichtje van m'n broer heb gepost, maar voor de geinteresseerden heb ik er weer eentje.

Ha mam,

U kunt vanacht weer over leuke dingen dromen, want ik hoef niet onder het mes :) De medicijnen (antibiotica of zoiets) helpen, dus de bulten zijn nu nagenoeg weg. Het kan ook nog zijn dat de bulten te maken hadden met een gebrek aan vocht. t schijnt dat dan de afvalstoffen in je lichaam dan niet goed worden afgevoerd en zich op bepaalde plaatsen kunnen ophopen. Toch maar eens wat meer water, of wat minder Pepsi (cafeine) gaan drinken:) Hier is alles verder goed. Het Thaise nieuwjaar is nu aan de gang, wat betekent dat je 3 dagen niet over straat kan zonder nat en vies te worden, omdat je van alle kant met water en smurrie wordt bestookt. Weer een culturele ervaring rijker :) Ik ga overigens definitief eind april of begin mei terug naar Bangkok om verder te werken aan het onderzoek van Marten. Ik heb dit in goed overleg met alle betrokkenen geregeld. En waarschijnlijk ga ik in Bangkok ook nog wat vrijwilligerswerk doen voor een christelijk tehuis voor gehandicapte kinderen en ga ik verder met het engels geven. Het ziet er allemaal dus goed uit.

Ok, tot de volgende mail,

W.
« Laatst bewerkt op: april 15, 2004, 10:51:27 am door Pleun »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #125 Gepost op: april 16, 2004, 08:52:10 pm »
Pleun de tuinman

Deze week had m’n moeder gevraagd of ik de tuin wilde omspitten. De buren hebben allemaal een keurige (saaie) tuin, terwijl het bij m’n ouders nog een grote wildernis was. Uiteraard kon m’n moeder op me rekenen, en wel vanmiddag.

http://www.newthoughtcrs.org/gardener.jpg

Toen ik vanmiddag de tuin zag, moest ik even iets wegslikken. Er hingen nog net geen lianen met slingerapen, maar je zou er zo een natuurdocumentaire kunnen opnemen. Vol goede moed pakte ik de spade uit de schuur en trok een paar modieuze roze tuinhandschoenen aan. Mijn gevoelige schrijvershandjes zijn namelijk niet berekend op zwaar werk.

Gelukkig verkeer ik in goede fysieke conditie, en het spitten ging best lekker. Enkele planten die ik had aangezien voor onkruid lieten we op advies van de buurvrouw staan. Judaskruid (een plant met paarse bloemetjes) en papaver (wordt daar geen opium van gemaakt?) In de vochtige, kleiachtige aarde krioelde het van de regenwormen. Dit zijn nou niet bepaald m’n favoriete beestjes, een afkeer die ik van m’n moeder heb overgenomen. Als je me wil pesten moet je me achterna zitten met een regenworm.

Ik ben ongeveer tot de helft gekomen. De rest doe ik volgende week wel. M’n lieve moedertje was erg blij met me vanmiddag. Graag gedaan hoor mam. :)

En nu ben ik een beetje moe. Toch wil ik nog wat lezen over de geschiedenis van het basisonderwijs. Ik vind het best een interessant onderwerp eigenlijk.

http://m1.nedstatbasic.net/n?id=ACSzDwUegeYGeqt2QgmuDxRqAD9A
« Laatst bewerkt op: april 16, 2004, 08:53:19 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #126 Gepost op: april 16, 2004, 08:55:56 pm »
Voor mij is het heel lang geleden dat ik in de tuin heb gewerkt van mijn ouwe lui.

Volgens mij is je pa niet zo'n tuinierder  ;)

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #127 Gepost op: april 16, 2004, 09:03:25 pm »
Tarzan in de jungle

:*)

http://www.mjgkramer.com/brunei/jungle.jpg
« Laatst bewerkt op: april 16, 2004, 09:03:39 pm door Sarah »

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #128 Gepost op: april 16, 2004, 09:08:59 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 16 april 2004 om 20:55:

Volgens mij is je pa niet zo'n tuinierder  ;)

Klopt. Zelf heb ik ook geen groene vingers. Binnenkort wil ik weer plantjes kopen voor de woonkamer, maar wat heeft het voor zin als ze toch (snel) doodgaan?  :/

quote:

:D

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #129 Gepost op: april 16, 2004, 09:10:51 pm »

quote:

Pleun schreef op 16 april 2004 om 21:08:
[...]

Klopt. Zelf heb ik ook geen groene vingers. Binnenkort wil ik weer plantjes kopen voor de woonkamer, maar wat heeft het voor zin als ze toch (snel) doodgaan?  :/

Moet je een cactus kopen. Ziet er charmant uit hoor.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #130 Gepost op: april 16, 2004, 09:12:40 pm »

quote:

[...]

Dat heb ik ook altijd. Ik zag vandaag dat bij AH planten in de aanbieding waren en dacht "leuk voor thuis" maar niet gekocht. Ze gaan toch na een paar maanden dood.

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #131 Gepost op: april 16, 2004, 09:13:30 pm »

quote:

Sarah schreef op 16 april 2004 om 21:10:
[...]
 Moet je een cactus kopen. Ziet er charmant uit hoor.
Ook die gaan ook dood bij Pleun en Santaarnpaal  :o  :+

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #132 Gepost op: april 16, 2004, 09:15:10 pm »
Nepplanten van de Xenos dan maar... ?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #133 Gepost op: april 16, 2004, 09:17:32 pm »
Dode planten vergeet ik ook vaak weg te gooien.

Een bevriend stel dat hier vlakbij woont had ik beloofd om hun planten water te geven tijdens hun vakantie, maar zelfs daar ben ik te laks voor. Ik was een paar dagen te laat omdat ik het was vergeten. Morgen komen ze terug, ik hoop dat de planten het hebben overleefd.

Bij nader inzien ga ik de planten nu meteen nog maar een keer bewateren en de post uit de brievenbus halen.
« Laatst bewerkt op: april 16, 2004, 09:19:32 pm door Pleun »

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #134 Gepost op: april 16, 2004, 09:40:58 pm »

quote:

Pleun schreef op 16 april 2004 om 21:17:

Bij nader inzien ga ik de planten nu meteen nog maar een keer bewateren .

Je gaat er toch niet op zei.... ;)

Vanmiddag dacht ik. Mooi weer ik ga snel een was doen zodat het nog lekker snel in het zonnetje kan drogen. De was zit nu nog in mijn wasmachine.  :X  8)7
« Laatst bewerkt op: april 16, 2004, 09:42:54 pm door Santaarnpaal »

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #135 Gepost op: april 16, 2004, 09:52:36 pm »

quote:

Santaarnpaal schreef op 16 april 2004 om 21:40:
[...]

Je gaat er toch niet op zei.... ;)

Vanmiddag dacht ik. Mooi weer ik ga snel een was doen zodat het nog lekker snel in het zonnetje kan drogen. De was zit nu nog in mijn wasmachine.  :X  8)7
Haha dat laatste had ik ook, wasmachine staat nog steeds klaar om te draaien! Ik dacht er net aan toen ik m'n strijkplank ging pakken in het washok.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #136 Gepost op: april 17, 2004, 10:02:32 am »

quote:

Pleun schreef op 16 april 2004 om 20:52:
papaver (wordt daar geen opium van gemaakt?)

Ja, en na nog wat bewerkingen uiteindelijk heroine.

Maar het kost wel veel tijd en allerlei chemische processen enzo... als je wat wilt kun je beter wietplantjes kweken, maar niet laten doodgaan dan natuurlijk...  :*)

dingo

• Bekijk profiel
« Reactie #137 Gepost op: april 17, 2004, 10:56:04 am »

quote:

[...]
[...]
 :D
Hydrocultuur nemen met zo'n mooi rood metertje, hoef je maar 1x in de week/2 weken aan te denken om ze water te geven. Die hebben het zelfs bij mij volgehouden in de tijd dat ik nog vrijgezel was. Of gewoon een vrouw zoeken die de plantjes water geeft, werkt ook heel goed. ;)

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
« Reactie #138 Gepost op: april 17, 2004, 01:09:41 pm »
Heb ik ook last van, plantenmishandeling. Wat ook helpt: briefje op de koelkast: "planten water geven!" :+

Marloes

• Bekijk profiel
« Reactie #139 Gepost op: april 17, 2004, 01:16:16 pm »
Twee vaste tijdstippen nemen helpt ook.. Bijv. Woensdag en Weekend. Mijn planten komen weer tot leven! :*)
« Laatst bewerkt op: april 17, 2004, 01:16:36 pm door Marloes »
[Prediker 7:29]

HaJee

• Bekijk profiel
« Reactie #140 Gepost op: april 17, 2004, 01:17:31 pm »
Je kunt ook een bioloog als huisgenoot nemen... :) Erg handig.
Where is the wisdom we lost in knowledge?

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #141 Gepost op: april 17, 2004, 07:32:52 pm »
Vanmiddag met m’n moeder dienst gehad in het Open Huis. Het was best druk. De vaste bezoekers met een steekje los waren er allemaal. Op zich kan ik goed met hen overweg, en volgens mij vinden ze me wel oke, maar ik moet toegeven dat het best energie kost om urenlang al die krankzinnige godsdienstige verhalen aan te horen. Een jongen van 35 (Rene), die schizofrene trekjes vertoont, dreunt bijvoorbeeld zo maar bijbelteksten op die hij uit z’n hoofd heeft geleerd. Vanmiddag was hij vol van engelen. Cherubijnen, serafijnen, aartsengelen, etc. Ook houdt Rene van Israel en leert hij van een andere bezoeker Hebreeuws. Op een gegeven moment zei-ie opeens “er zit een geest onder mijn schoen.” Met een serieus gezicht stelde ik toen wat vragen over de geest, die een kwade geest bleek te zijn. Gelukkig zorgde m’n moeder toen voor afleiding door hem een karweitje te geven, een hele middag over geesten kletsen had ik vast niet volgehouden.

Iets luchtigers nu. Nou ja, luchtig… Deze week stonden de roddelpagina’s vol met uitlatingen van ene Rebecca Loos over haar escapades met David Beckham. Normaal gesproken interesseren dit soort zaken me niet, maar nu toch wel een klein beetje. Rebecca is zogenaamd met haar verhaal naar buiten gekomen om “haar naam te zuiveren”, maar van Britse tv-stations en kranten heeft ze er grof geld voor gekregen. Zondag wordt het interview met deze doortrapte dame uitgezonden door SBS 6.

Om eerlijk te zijn vind ik Rebecca erg knap. Ze lijkt op de Italiaanse waar ik vorig jaar verliefd op was (Santaarnpaal heeft haar ook gezien, hoe denk jij hierover Santaarnpaaltje?) Afgelopen woensdag kreeg ik weer eens een mailtje van haar. Het is uit met haar vriendje (na 2 maanden of zo) en ze vroeg of het met mijn Italiaanse wel goed ging. “Laat wat van je horen” schreef ze als laatste. Omdat ik de rotste niet ben heb ik dat maar gedaan. Tsja, vrouwen…  :/

http://nu.nl/img.db?308155+s(120!x120!)

Santaarnpaal

• Bekijk profiel
« Reactie #142 Gepost op: april 17, 2004, 07:44:02 pm »

quote:

Pleun schreef op 17 april 2004 om 19:32:

Om eerlijk te zijn vind ik Rebecca erg knap. Ze lijkt op de Italiaanse waar ik vorig jaar verliefd op was (Santaarnpaal heeft haar ook gezien, hoe denk jij hierover Santaarnpaaltje?)
Om eerlijk te zijn weet ik niet meer precies hoe ze eruit zag. Is ook meer dan een jaar geleden dat ik haar zag. Ze was iig niet lelijk maar ze heeft op mij blijkbaar geen indruk gemaakt.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #143 Gepost op: april 17, 2004, 07:49:40 pm »
Ik wist het... Dit soort dingen moet ik aan jou niet vragen.  ;)

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #144 Gepost op: april 18, 2004, 10:26:51 pm »
Ze doet me denken aan een ex en aan Fabienne.
« Laatst bewerkt op: april 18, 2004, 10:27:03 pm door Does »
Live vanuit de luie stoel

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #145 Gepost op: april 19, 2004, 05:01:49 pm »
Pleuntje heeft pijn aan z'n poot

Heb weer zin om even een stukje te schrijven. Nadat gedurende enkele dagen de lente langzaam op gang leek te komen, was het gisteren (en vandaag) ouderwets Hollands grijze muizenweer waar ik een hekel aan heb. Omdat ik een bikkel ben (*lacht om zelfspot*) trok ik gisteren echter toch maar m’n hardloopschoenen aan, het was er namelijk al twee dagen niet van gekomen. Al tijdens het eerste rondje ging het mis, m’n linkerkuitspier, die al een beetje pijnlijk was, weigerde opeens dienst. De pijn was zo plotseling en hevig dat ik even bang was dat de boel af zou scheuren. Dat gebeurde echter niet. Uiteindelijk heb ik toch nog vier rondjes hardgelopen, zij het in een lager tempo dan normaal. M’n been doet nog steeds pijn, ik ga nu ietwat kreupel door het leven. Ik weet dat het onverstandig was om niet meteen te stoppen toen het zo’n pijn deed, maar misschien heeft BBB toch een medisch advies voor me? (*kijkt nu heel lief*)

In het weekend heb ik De Hemel van Hollywood van Leon de Winter uitgelezen. Ik vond het wel een vermakelijk boek. Alleen jammer dat Nederlandse auteurs altijd zo plat over sex moeten schrijven, ik heb daar echt een hekel aan. Het is ook zo creatiefloos. Het boek is opgezet als een filmscenario dat zich afspeelt in Los Angeles. Drie aan lager wal geraakte acteurs proberen een bende dieven te tillen. De plotwendingen zijn goed, alleen begrijp ik het einde niet. De Hemel van Hollywood blijkt ook verfilmd te zijn (als The Hollywood Sign). Die film zou ik best willen zien.

Op televisie was er in het weekend veel aandacht voor de aanval op de spelers van Jong Feyenoord door Ajax-hooligans, en voor Beckham-gate Wat er in Amsterdam is gebeurd is natuurlijk schandalig. Dat hooligans elkaar te grazen nemen oké, maar van spelers blijf je af. Het wordt hoog tijd dat er in Nederland een (strenge) Voetbalwet komt. Zo’n voetbalwet is er al in bijvoorbeeld Engeland en die werkt heel goed. Vorig jaar interviewde ik voor Hand in Hand de veiligheidscoördinator van Feyenoord. Een mogelijke Voetbalwet kwam toen ook ter sprake, maar de Nederlandse politiek werkt niet mee.

Gisteravond zag ik op SBS het interview met Rebecca Loos, die met haar onthullingen David Beckham een probleempje heeft bezorgd. Rebecca wordt in de Britse media nogal door het slijk gehaald (sleazy senorita), maar helemaal terecht vind ik dit niet. Wat zij heeft gedaan is niet minder verwerpelijk dan wat David Beckham heeft gedaan, als getrouwde vent. Hij zegt nu spijt te hebben (logisch), maar ik vermoed dat hij alleen spijt heeft dat het is uitgekomen. Ik heb geen medelijden met hem, en ook niet met zijn vrouw.

Nog even over het Midden-Oosten. Dat er steeds meer Amerikanen sneuvelen in Irak vind ik diep triest. Het is allemaal zo zinloos. Met Iraakse slachtoffers heb ik veel minder moeite, misschien heb ik wel te vaak naar Black Hawk Down gekeken. En dat Israël weer een leider van Hamas om zeep heeft geholpen vind ik ook niet erg. Het is niet verstandig, maar de kerel was nu eenmaal een terrorist. Het veroordelen van Israël is daarom eenzijdig, het Westen moet geen krokodillentranen huilen.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2004, 12:52:09 am door Pleun »

Does

• Bekijk profiel
« Reactie #146 Gepost op: april 19, 2004, 05:17:26 pm »
Even een weekje snel doorlopen met meneer Pleun. Overigens zag ik net in het AD van zaterdag (moest ik even doorkijken om te kijken of er nog kamers aangeboden werden) een hele mooie foto van Rebecca staan. Ja ik snap David Beckham wel een beetje. ;)

Over dat supportersgeweld ben ik het met je eens en ik vond gisteren Robin bij Studio Sport een mooi gebaar geven door achteraf nog even wat in de camera te zeggen tegen de supporters van zowel Feyenoord als Ajax.

Voor de rest moet ik je meedelen dat ik je niet slim vind. Ik doel dan natuurlijk op het feit dat je met pijn door gaat lopen. Weet niet of je ooit een sport hebt bedreven maar elke jogger moet toch wel weten dat dat het domste is dat je kan doen. Rusten is beter dan belasten.
Live vanuit de luie stoel

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
« Reactie #147 Gepost op: april 19, 2004, 05:27:47 pm »

quote:

Pleun schreef op 19 april 2004 om 17:01:
Al tijdens het eerste rondje ging het mis, m’n linkerkuitspier, die al een beetje pijnlijk was, weigerde opeens dienst. De pijn was zo plotseling en hevig dat ik even bang was dat de boel af zou scheuren. Dat gebeurde echter niet. Uiteindelijk heb ik toch nog vier rondjes hardgelopen, zij het in een lager tempo dan normaal. M’n been doet nog steeds pijn, ik ga nu ietwat kreupel door het leven. Ik weet dat het onverstandig was om niet meteen te stoppen toen het zo’n pijn deed, maar misschien heeft BBB toch een medisch advies voor me? (*kijkt nu heel lief*)

:>

Stommerd, dat was inderdaad erg onverstandig. Ik denk dat je 'm flink hebt verrekt en daarna overbelast.

Been warm houden, beetje in beweging blijven maar NIET hardlopen, paracetamol mag, zo normaal mogelijk proberen te lopen anders krijg je van andere spieren en gewrichten ook last en over een week mag je voorzichtig weer proberen. Om de dag, beginnen met 1 rondje, en langzaam lopen. En niet "als het pijn doet stoppen" maar zo langzaam beginnen dat het geen pijn doet! Dus rustig aan opbouwen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
« Reactie #148 Gepost op: april 19, 2004, 07:09:34 pm »
Thanx for the advice doc.  _/-\o_ Zonder dit advies was ik waarschijnlijk morgen alweer gaan draven.

Sarah

• Bekijk profiel
« Reactie #149 Gepost op: april 19, 2004, 07:11:10 pm »
hahaha

--

Hey Pleun, wat vind je van m'n avatar?