Lastig is dat... Het is inderdaad zo dat in het engels dingen soms veel mooier en duidelijker naar voren komen (tenminste, dat denken wij).
Voor de mensen die geen probleem met de engelse taal hebben, is dit goed natuurlijk.
Toch zijn er idd heel veel mensen, ook echt wel jongeren, die slecht engels kunnen. Een vriendin van mij verstaat ook echt geen woord engels. En aangezien jullie in Nederland zitten en je daar Nederlands als taal hebt, zou ik het daar voor het grootste deel ook bij houden.
En als er dan dingen in het engels gaan, doe het dan zo, dat mensen die DAT niet begrijpen nog steeds begrijpen waar de hele viering over gaat.
Het thema van de viering is bijna altijd in het engels geloof ik. Waar is dat om? Omdat het 'stoer' klinkt? Ik begrijp het wel, maar het is echt jammer voor degenen die dat niet begrijpen. Als je al het thema van de viering niet begrijpt, kan het misschien lastig zijn als je bij het 'praatje' niet door hebt waa rhet over gaat.
Maar wat Marloes zegt klopt ook: misschien is engels voor sommige mensen niet begrijpelijk, maar het kan ook gewoon de nederlandse taal zijn die voor mensen niet te begrijpen is.
Dus voor GF: hou het simpel! En niet teveel engels...
(Trouwens, als engels zo veel meer bij de algemene ontwikkeling gaat horen, zouden ze op basisscholen ook vroeger moeten beginnen met Engels aanleren. Hier in Canada krijgen kinderen al Frans in grade 1... (groep 3) In NL begint dat volgens mij pas in groep 6 of 7?
Maar dat is een heel andere discussie... En ik weet niet hoe ik de letters zo klein kan krijgen)