Auteur Topic: Welk boek lees je?  (gelezen 96169 keer)

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #200 Gepost op: mei 13, 2005, 12:33:23 pm »
Thomas Rosenboom, 'De nieuwe Man'. Heel leuk boek, mooi taalgebruik.

http://www.vanrietschoten.nl/images/algemeen/nieuwe_man.gif
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #201 Gepost op: mei 14, 2005, 12:02:57 am »

quote:

Slim blondje schreef op 13 mei 2005 om 11:42:
[...]

Hee, die doorploegt m'n vader momenteel ook. Lijkt me wel wat voor de zomervakantie :)

En dan gelijk een rondreis Europa... :)
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #202 Gepost op: mei 14, 2005, 11:02:32 am »

quote:

Priscilla en Aquila schreef op 14 mei 2005 om 00:02:

[...]

En dan gelijk een rondreis Europa... :)
neeuj, Achterhoek is ver genoeg :)
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Breyten

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #203 Gepost op: juni 03, 2005, 05:14:22 pm »
Ben een manisch lezer, lees gretig, vlugweg maar te vaak niet af:
- Mark Helprin, Refiner's Fire
Leest traagjes. Maar gestaagjes.
- Johann Wolfgang von Goethe, Die Leiden des Jungen Werther
Dikke tranen van doorleefd verdriet.
- J. Bernlef, Hersenschimmen
Bijna uit. Geweldig geschreven.

Lalage

• Ik ben bevrijd!
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #204 Gepost op: juni 04, 2005, 12:32:03 pm »
Waarom geen vrouwen? - Loren Cunningham & David Hamilton
aanrader voor mensen die door het Amerikaanse heen kunnen prikken

Ik heb ooit voor m'n boekenlijst 'De stille kracht' van Louis Couperus gelezen. Dat vond ik geen makkelijk boek, maar wel heel mooi. Die stille kracht ervaar je echt, je kunt Nederlands-Indie ruiken en proeven en voelen door dat boek. Ik vind het echt knap geschreven.
Alle goede spreuken zijn reeds op de wereld; men verzuimt slechts om ze toe te passen. Blaise Pascal

Pulpeet

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #205 Gepost op: juni 04, 2005, 01:36:14 pm »
Fictie:
Davita's Harp van Chaim Potok
Een van de laatste boeken van Potok die ik nog 'moest' lezen. De thematiek komt overeen met de rest van z'n oeuvre. Een opgroeiend kind dat in botsing komt met het geloof en de ideologie van de ouders en de sociale omgeving.

http://www.vlissingen.nl/upload/188485_340_1047399899008-Davita's_harp_(groot).jpg

Non Fictie
Style and Music van L.B. Meyer
Een ontwerp voor een methode voor muziekgeschiedschrijving. Meyer benadert stijlontwikkeling vanuit de individuele keuzes van de componist en de randvoorwaarden die deze keuzes bepalen. Boeiend.

http://www.levinsky.macam98.ac.il/music/meyer.jpg

Net gelezen:
Kosmopolis van Stephen Toulmin
Een herschrijving van de ideeëngeschiedenis, waarin m.n. het modernisme een andere plaats krijgt dan gewoonlijk het geval is. Het komt erop neer dat het modernisme (vanaf Descartes tot aan de vroege Wittgenstein) gecontextualiseerd wordt. De pretenties van het modernisme (genereren van universele en tijdloze kennis), worden verklaard vanuit de historische omstandigheden waarin het modernisme ontstond (de algemene crisis in Europa aan het begin van de zeventiende eeuw).

http://pott.snel.werken.met.outlook.97.manboek.nl/images/boeken/9039108366.gif

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #206 Gepost op: juni 04, 2005, 02:35:36 pm »
"The fourth hand", John Irving.

Over een man die zijn hand verliest (per ongeluk in een leeuwenkooi gestoken) en dan van een overleden man een donorhand krijgt. De weduwe van die man wil echter een bezoekregeling met de hand.

Leuk concept maar het komt niet echt uit de verf en het resultaat is nogal langdradig.
Bombus terrestris Reginae

Liudger

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #207 Gepost op: juni 04, 2005, 10:46:46 pm »
Ben Hur, van Lew Wallace. Roman ten tijde van Jezus' verblijf op aarde. Een herlezing. Op 12-jarige leeftijd nam ik, op vakantie met de familie, het boek ter hand dat mijn vader had meegenomen om zich te ontspannen, en ik liet het niet meer los tot ik het uit had, tot groot ongenoegen van mijn vader.

Op ca. 20%. Het blijft sterk. Alleen die nadruk op de blonde haren van Maria en Jezus slaat natuurlijk als een tang op een onrein dier.
De Heer heeft mij gezien en onverwacht ben ik opnieuw geboren ...

Iemand

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #208 Gepost op: juni 04, 2005, 10:53:25 pm »
Ik heb pas Operatie Wederkomst gelezen, echt geweldig boek!  d:)b Het is eigenlijk een vervolg van het eerste boek wat ik nog beter vind: Het Rama Document. De schrijver... uh... hehe geen idee ik heb er geen verslag over hoeven schrijven.  :P

Liudger

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #209 Gepost op: juni 04, 2005, 11:06:38 pm »

quote:

Iemand schreef op 04 juni 2005 om 22:53:
Ik heb pas Operatie Wederkomst gelezen, echt geweldig boek!  d:)b Het is eigenlijk een vervolg van het eerste boek wat ik nog beter vind: Het Rama Document. De schrijver... uh... hehe geen idee ik heb er geen verslag over hoeven schrijven.  :P
OK geen schrijver, kan je je nog herinneren waar het over ging  B)

Iemand

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #210 Gepost op: juni 05, 2005, 02:32:06 pm »
Haha jawel hoor maar ik onthoud schrijvers bijna nooit, net zoals acteurs, bands, artiesten en jaartallen. Vind ik allemaal niet zo bijster interessant.
Het rama document is een thriller en gaat over een archeoloog die een grote vondst doet. Ze vinden een skelet waarvan ze denken dat t van Jezus van Nazaret is. Drama's, drama's, heel spannend allemaal. T christendom stort bijna in elkaar. T lukt maar niet om te bewijzen dat t nep is etc want t is gigantisch knap gedaan. Uiteindelijk word de hoofdfiguur bijna vermoord door zijn mede archeoloog die achter t hele gedoe zat. En alles komt op zijn pootjes terecht. Ik vind t echt een geweldig goed boek, heel knap geschreven. En als je nou denkt t klinkt allemaal maar stom dan komt dat gewoon omdat ik niet goed kan na vertellen.  :*)
En dat andere boek.. geen zin om samenvatting nu te geven. Jaja, beetje lui gewoon..

barbara

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #211 Gepost op: juni 05, 2005, 04:56:45 pm »
Het Rama Document is geschreven door Paul Maier, heb ik pas ook gelezen.

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #212 Gepost op: juni 05, 2005, 05:54:10 pm »
Ik heb het ook gelezen. En ik ben niet zo heel erg enthausiast. Tot 3 kwart van het boek is het heel erg goed, alleen het uiteindelijke plot had de schrijver wat meer tijd in mogen stoppen. De laatste 2 hoofdstukken vond ik dus echt een regelrechte afknapper.

Maar het leest wel heel makkelijk weg iig ;)
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2005, 10:04:38 am door Wybo »
Pinkeltjefan

Iemand

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #213 Gepost op: juni 12, 2005, 11:18:53 pm »
O kijk, die naam komt me idd bekent voor. :)

Waar gingen de laatste 2 hoofdstukken ook al weer precies over? Je bedoelt dat die gast bijna vermoord wordt? Ik vond dat juist hartstikke goed gedaan want ik dacht dat die dood was. Iets wat bijna nooit gebeurt met hoofdpersonen.

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #214 Gepost op: juni 13, 2005, 10:03:31 am »
Ik lees nu Gewassen Vlees van Thomas Rosenboom. De roman waarmee hij doorbrak. Staat al jaren in mijn kast, hoog tijd dus om erin te beginnen.

http://www.nnbh.com/base/18/images/9021479818.jpg
Het menselijk leven met al zijn gewone, dagelijkse bezigheden heeft een goddelijke betekenis met eeuwigheidswaarde - Heilige Jozefmaria. Hyves van Pleun

Wybo

• Zijlijnbemoeier
  • Ik ben principieel pragmatisch
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #215 Gepost op: juni 13, 2005, 10:06:55 am »

quote:

Iemand schreef op 12 juni 2005 om 23:18:
O kijk, die naam komt me idd bekent voor. :)

Waar gingen de laatste 2 hoofdstukken ook al weer precies over? Je bedoelt dat die gast bijna vermoord wordt? Ik vond dat juist hartstikke goed gedaan want ik dacht dat die dood was. Iets wat bijna nooit gebeurt met hoofdpersonen.

Ik vond het heel erg afgeraffeld. Ook de manier waarop de vervalsing in zijn werk zou zijn gegaan is erg ongeloofwaardig en minimaal beschreven. En dan dat zoetsappige einde... nee...
En dat hij gered zou worden leek me ook wel redelijk voor de hand liggend, als hij echt dood zou zijn geweest zou het een stuk meer waardering van me gehad heben ja :)
Pinkeltjefan

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #216 Gepost op: juni 13, 2005, 11:16:18 am »
Ben momenteel "Het duister dat ons scheidt" van Renate Dorrestein aan 't lezen.

http://www.vlissingen.nl/upload/186238_340_1053083517368-Het_duister_dat_ons_scheidt.jpg
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #217 Gepost op: juni 13, 2005, 11:26:48 am »
Christiaan leest "Heden ik" van Renate Dorrestein, over haar ME. Gaaf boek, jammer dat zij (mede door lompe reacties van mijn collega's) helemaal de kant van de bullshit-geneeswijzen is opgetrokken.

http://home.tiscali.be/be077857/medische/cfs/boeken/renate1.jpg

Ik lees eigenlijk niets, want ik heb "The fourth hand" nog steeds niet uit en eerder mag ik van mezelf eigenlijk niet aan een nieuw boek beginnen. Ondertussen kom ik in dit boek geen stap verder. Ik spel wel elke dag de krant (NRC). Niet flauw bedoeld maar ik vind 'm toch wel een stuk interessanter dan het ND.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2005, 06:46:52 pm door Bumblebee »

Ulysses

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #218 Gepost op: juni 13, 2005, 05:08:39 pm »
http://www.amerigo.nl/praag/9061432782b.jpg

Klassieke wereldliteratuur en de 27 euro meer dan waard. Van het begin tot het einde een boek doorlezen met een glimlach van oor tot oor, dat gebeurt me maar weinig. Een topper dus!  d:)b
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

Iemand

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #219 Gepost op: juni 13, 2005, 10:36:53 pm »

quote:

Alfredt schreef op 13 juni 2005 om 10:06:

[...]

Ik vond het heel erg afgeraffeld. Ook de manier waarop de vervalsing in zijn werk zou zijn gegaan is erg ongeloofwaardig en minimaal beschreven. En dan dat zoetsappige einde... nee...
En dat hij gered zou worden leek me ook wel redelijk voor de hand liggend, als hij echt dood zou zijn geweest zou het een stuk meer waardering van me gehad heben ja :)
Ik hou denk ik van zoetsappige eindes. :P Anders vind ik t zo zielig en boeken horen niet zielig te zijn omdat de realiteit meestal al triest genoeg s.

Roodkapje

• Semper reformanda
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #220 Gepost op: juni 13, 2005, 11:02:41 pm »
Israël en de kerk
http://www.medema.nl/boekenjpg/1885.jpgEen discussie over de verbondsleer versus de bedelingenleer. Typisch het soort onderwerpen die ik ongeschikt vind om erover te discussiëren in een kring ofzo, dus vandaar dat ik er liever verschillende boeken over lees. Dit boek is een denkbeeldig gesprek tussen Ouweneel en een aanhanger van de verbondstheologie.
Tess Gerritsen - De Zondares
http://www.bookreporter.com/art/covers/140w/0345458915.jpgIk ben lid van een boekenclub en dan heb je soms geen zin om wat te bestellen, maar dan vind je alles prima. Kwartaalselectie dus. En meestal bevalt dat wel goed, zo ontdek je weleens schrijvers die je uit jezelf nooit had gekocht d:)b. Tot dusverre vind ik het erg spannend...
Marguerite Duras - l'amant
http://littlesun.canalblog.com/img1323_1_.jpgStond op mijn VWO boekenlijst Frans, maar aangezien ik vier talen had, heb ik toen vooral samenvattingen gelezen (moest in totaal 25 voor Nederlands en 15 voor elke andere taal lezen). Tel maar op: 45 + 25 = 70 boeken in anderhalf jaar ofzo. Dat lukt mij zelfs niet, vooral als je voor sommige andere vakken wel echt iets moet doen. Dus vandaar dat ik hem wel in de kast had staan, maar eigenlijk nog nooit gelezen had. En dat terwijl ik Frans best goed begrijp als ik het lees.  :7
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2005, 11:16:37 pm door Roodkapje »
Maar nu, alzo zegt de HEERE, uw Schepper, o Jakob! en uw Formeerder, o Israël! vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijn. (Jes. 43:1)

porcupine

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #221 Gepost op: juni 13, 2005, 11:42:57 pm »
Ik lees een essaybundel, een verhaal en een gedichtenbundel van Joseph Brodsky.
Waarbij laatste essay dat ik las een analyse was van twee gedichten van Robert Frost.
Erg goed! Over de onverenigbare categorieën van taal en emotie.
Het verhaal gaat over Venetia in de winter,
en ik moet binnenkort Rondo Venetiano maar eens lezen,
aangezien Gerrit Krol nogal verguld was met Brodsky,
in het boek 'een ongenode gast' heeft de hoofdpersoon zijn naam.
De gedichten vind ik lastig te lezen, teveel betekenis te weinig ritme.
Maar dat is vast omdat het Engels niet zijn moedertaal is.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2005, 11:46:46 pm door porcupine »

gesp

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #222 Gepost op: juni 15, 2005, 10:16:38 pm »
> Schitterend ongeluk of sporen van ontwerp / Over toeval en doelgerichtheid in de evolutie.
Redactie: Cees Dekker, Ronald Meester en Rene van Woudenberg.
as blunt as Ockham's razor

Harm

• Hero Member
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #223 Gepost op: juni 15, 2005, 10:54:58 pm »
'De 8ste eigenschap' van Stephen R. Covey.
"Books and cleverness! There are more important things - friendship and bravery!" - Hermione Granger

Priscilla en Aquila

• Hero Member
  • u hebt Mijn woord bewaard
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #224 Gepost op: juni 15, 2005, 11:23:53 pm »
Ik heb net een boek van Lyn Austin gelezen: Bevrijdend licht.
Over de burgeroorlog in Amerika.
Apart vind ik hoe helemaal aan het eind er nog een 'draai' komt in de afloop, wat slaat op de titel van het boek. En niet gekunstelt maar op een natuurlijke manier.
Ze kan op een heel natuurlijke manier geloof verwerken in haar verhaal. Ook wie er nu aan de 'goede' kant stond: De zuidelijken of de noordelijken. Ieder bidt tot God of Hij de strijdt in hun voordeel wil beslechten. De hoofdpersoon maakt hierin bepaalde keuzes die niet voor de hand liggen voor een vrouw uit het Zuiden.
Ik kom spoedig; houd vast wat gij hebt, opdat niemand uw kroon neme.   Wie overwint, hem zal Ik maken tot een zuil in de tempel mijns Gods en hij zal niet meer daaruit gaan

marsvrouw

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #225 Gepost op: augustus 19, 2005, 04:16:37 pm »
The Silmarillion van Tolkien. Niet altijd even makkelijk (al die namen!) maar wel heel goed. Verklaart veel uit The Lord of the Rings, dus je kunt het een en ander beter plaatsen.

Kerel

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #226 Gepost op: augustus 19, 2005, 04:38:51 pm »
"De idioot" van Dostojewski. Het was me aangeraden. Ik begon met plezier, maar al die intriges. Om gek van te worden.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #227 Gepost op: augustus 19, 2005, 05:23:57 pm »
"Misdaad en Straf" van Dostojewski.

Voor de tweede keer :P

Appelmoes??

• Mayo is voor mietjes!
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #228 Gepost op: augustus 19, 2005, 05:36:54 pm »
't Eerste boek van Rad des Tijds van Robert Jordan. Ik weet nog niet precies wat ik ervan vind. Het begon erg langdradig, daarna werd het wat spannender, maar de spanning blijft niet hangen Er worden erg veel hints gegeven naar "meer" maar het komt maar niet, en de karakters worden niet zo heel geweldig uitgediept. (Maarja, het is een serie van 9 geloof ik :/)

quote:

marsvrouw schreef op 19 augustus 2005 om 16:16:
The Silmarillion van Tolkien. Niet altijd even makkelijk (al die namen!) maar wel heel goed. Verklaart veel uit The Lord of the Rings, dus je kunt het een en ander beter plaatsen.
Om te helpen met de namen kun je misschien het best telkens ff in de stambomen loeren. Dat hielp mij iig wel :) (Dat, en de boeken erg vaak lezen :P) Maar ik vind het één van mijn lievelingsboeken. Soms lees ik gewoon even één verhaal eruit of dan lees ik em weer helemaal.
Je moet de groenten van Joost hebben!

Ulysses

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #229 Gepost op: augustus 19, 2005, 06:14:17 pm »
* Ulysses heeft net een boek of 10 van Bomans gekocht. Genoeg te lezen dus de komende tijd. :)
God heeft het land aan de woestijnen,
aan droge, saaie, humorloze praat,
aan preken waar geen letter poëzie in staat;
hij houdt van avontuur, muziek en donderjagen -
diep in zijn hart is God een ouwe zeepiraat.

LaNaussee

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #230 Gepost op: augustus 19, 2005, 07:58:25 pm »
Milan Kundera - 'Het leven is elders'
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

porcupine

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #231 Gepost op: augustus 19, 2005, 08:50:23 pm »
Ha leuk, ik doe ook weer mee:

The Famished Road - Ben Okri http://www.msn-emotions.com/uploads/halloween/spooky6.jpg

rietje

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #232 Gepost op: augustus 19, 2005, 09:13:02 pm »
ik heb net het boek 'bevrjdende liefde' van francine rivers uit.
hij is echt aan te raden!!!!!!
gelukkig wie zuiver van hart zijn, want zij zullen God zien

JeeHaa

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #233 Gepost op: augustus 20, 2005, 03:06:20 am »
http://images.amazon.com/images/P/0895260131.01-A2R2RITDJNW1Q6._AA240_SCLZZZZZZZ_.jpg

LaNaussee

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #234 Gepost op: augustus 22, 2005, 09:11:19 pm »

quote:

LaNaussee schreef op 19 augustus 2005 om 19:58:
Milan Kundera - 'Het leven is elders'

Inmiddels begonnen aan

Tolstoj - 'Opstanding'
"All you have to decide is what to do with the time that is given to you"

Zijnkind

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #235 Gepost op: januari 08, 2006, 02:44:49 pm »
Ben halverwege dit boek;

http://www.stapel.org/nl/b/9029717238.jpg

Thuiskomst; Randy Alcorn.
Niet zo amerikaans als ik verwacht had. Gaat meer over de verdrukking van christenen in modern China.
« Laatst bewerkt op: januari 08, 2006, 02:45:16 pm door Zijnkind »
Spreuken 16: 3 Vertrouw bij je werk op de HEER, en je plannen zullen slagen.

Ron

• Zoek eerst Zijn koninkrijk
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #236 Gepost op: januari 08, 2006, 02:59:36 pm »
@ Zijnkind: Mooi boek! Beter dan Deadline (ook Randy Alcorn). Mooi om je in te denken hoeveel vreugde deze verdrukte christenen nog hebben in God. Je krapt je nog wel een keer achter je oor als je denkt aan alle luxe en vrijheden die wij hier hebben.

Net een nieuw boekje gekocht.

http://www.jezusontdekken.nl/images/opwegnaarpasenomslag.jpg

Moet nu wel de dagen aftellen voordat ik er in beginnen mag! :S

Ondertussen lees ik nog de laatste bladzijden van "Brieven van heer Foulgrin"(wederom Randy Alcorn). Eigenlijk een vernieuwde versie van "brieven uit de hel" van CS Lewis, maar dan met om de brief nog een stukje fictie. Dit fictiegedeelte maakt het lezen wel een stuk meer ontspannen trouwens.
Cogito Ergo Sum?

diak2b

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #237 Gepost op: januari 09, 2006, 12:34:16 am »
http://www.8weekly.nl/images/art/3367-c.jpg

en

http://www.aquinasandmore.com/images/items/18093lg.jpg

en

http://www.azur.be/mimage.php?a=9026315422&s=BK&n=1631

oh ja, en nog:

http://images.bruna.nl/detail/7/1/9021139871.jpg

(ik lees teveel tegelijk ja)
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2006, 12:43:53 am door diak2b »
Waar beschaving en eerlijkheid botsen, zal ik maar zwijgen.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #238 Gepost op: januari 09, 2006, 12:39:33 am »
Hé, ik ben ook bezig in de belijdenissen van Augustinus. Zelfde uitgave.

Verder: Rolf Dammann, Der Musikbegriff im deutschen Barock

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #239 Gepost op: januari 09, 2006, 11:50:35 am »
Frank Westerman - Ingenieurs van de ziel.

Aan begonnen omdat "El Negro en ik" erg mooi was  :)
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2006, 11:57:10 am door Bumblebee »

Pooh

• Administrator
  • Administrator
  • Hero Member
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #240 Gepost op: januari 09, 2006, 12:08:49 pm »
http://www.internetboekhandel.nl/base/5X/images/902907275X.jpg

Begint saai, midden is leuk en goed, aan het eind begint hij teveel pseudo-filosofisch te neuzelen.
« Laatst bewerkt op: januari 09, 2006, 12:09:08 pm door Pooh »

Slim blondje

• De wijsheid niet in pacht.
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #241 Gepost op: januari 09, 2006, 07:32:53 pm »

quote:

Zijnkind schreef op 08 januari 2006 om 14:44:
Ben halverwege dit boek;

[afbeelding]

Thuiskomst; Randy Alcorn.
Niet zo amerikaans als ik verwacht had. Gaat meer over de verdrukking van christenen in modern China.

idd errrg mooi boek! Heb 'm eerst in het Nederlands gelezen en anderhalf jaar later in het Engels. Engels taalgebruik is leuker (woordgrapjes).

Ik ben nu Mijn naam is Asjer Lev van Chaim Potok aan het lezen. Ik had Uitverkoren en De Belofte al gelezen, en ik vind het eerlijk gezegd inmiddels een beetje flauw aan het worden. Het eerste boek van Potok dat ik las vond ik het mooist, en het ging steeds een stapje achteruit. Schijnbaar was het debuut het mooist.
Het begin van de wijsheid is ontzag voor de HEER, wie leeft naar Zijn wet, getuigt van goed inzicht. (Psalm 111:10a)

Mellon

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #242 Gepost op: maart 12, 2006, 11:42:11 pm »
Der Tod in Venedig, Mann.

Het probleem van het lijden, Lewis, voor de tweede keer.

Quicksilver, Neal Stephenson.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #243 Gepost op: maart 13, 2006, 12:19:32 am »
Hargreaves and North, The social psychology of music. Zeer interessant B)

R. Murray Schaefer, The soundscape. Nog interessanter :P

Pulpeet

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #244 Gepost op: maart 13, 2006, 12:21:39 am »

quote:

Slim blondje schreef op 09 januari 2006 om 19:32:
[...]

Ik ben nu Mijn naam is Asjer Lev van Chaim Potok aan het lezen. Ik had Uitverkoren en De Belofte al gelezen, en ik vind het eerlijk gezegd inmiddels een beetje flauw aan het worden. Het eerste boek van Potok dat ik las vond ik het mooist, en het ging steeds een stapje achteruit. Schijnbaar was het debuut het mooist.
Ze komen allemaal op hetzelfde neer. Hoewel ik Potok nog steeds erg hoog heb zitten, zal ik niet snel weer een boek van hem ter hand nemen. Het gaat meestal over één of ander superbegaafd kind dat in conflict komt met zijn of haar omgeving.

Bumblebee

• Zzzzzoem
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #245 Gepost op: maart 13, 2006, 08:11:58 am »
Hij schijnt nogal kort door de bocht te gaan op veel vlakken, maar ik vind 'm ondanks dat erg leuk:  :)

http://images-eu.amazon.com/images/P/0552997048.02.LZZZZZZZ.jpg

Pleun

• Burp
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #246 Gepost op: maart 13, 2006, 09:14:26 am »
Ik lees nu het boek Barca: a People's Passion over voetbalclub Barcelona. Ben net begonnen maar kan nu al merken dat het goed geschreven is.

http://www.bloomsbury.com/Images/Books/Batch2/9780747541950.JPG

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #247 Gepost op: maart 13, 2006, 10:55:37 am »
'3 stuiverroman' - Bertolt Brecht

Speelt zich af in London, ten tijde van de boerenoorlog in Zuid-Afrika. Gaat over 3 louche zakenmannen en een wulpse dochter in London; en over hoe zij profiteren van de oorlog, mede dankzij het corrupte politie- en regeringsapparaat. Dit alles tenmidden van een heuse prijzenoorlog van de Londonse winkeliers. Tegelijk gaat het over armoe en oorlogsslachtoffers en sociale klassen en socialisme enzovoorts. Af en toe wordt er een filosofische redenering afgestoken door 1 vd hoofdrolspelers over rijkdom en armoe, huwelijkse trouw of abortus.
Al met al een weinig samenhangende roman, met heel veel denkbeelden die destijds waarschijnlijk nieuw en affront waren ('t is een boek uit de paroolserie 'verboden boeken'), maar die mij nu niet echt kunnen boeien. Het lijkt enerzijds soms een pleidooi voor socialisme en verzorgingsstaat, anderszijds lijkt er ook niets mis met het kapitalisme en het recht vd sterkste. Als het boek al een heldere boodschap had, is dat voor mij iig verborgen gebleven :).

De schrijfstijl is overigens vlot (terwijl het in 1933 geschreven is). Het is geschreven door een Duitser, da's wel wat verwarrend (zou dat een achterliggende bedoeling hebben gehad?). De vertaling laat soms te wensen over ('Wat is er bij de dokken gebeurd, heb je dat al uitgezocht?' 'Mijn bronnen zeggen dat er niets gepasseerd is.').
Kortom: een vreemd boek.
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Liudger

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #248 Gepost op: maart 13, 2006, 11:10:12 am »
'Desire of the Everlasting Hills' van Thomas Cahill. Over de betekenis van Jezus voor de Westers beschaving.

(zelfde auteur heeft ook 'How the Irish saved Europe/Western Civilisation (die naam heb ik niet scherp meer)' geschreven)

annemarie

• Bekijk profiel
Welk boek lees je?
« Reactie #249 Gepost op: maart 13, 2006, 07:43:17 pm »
Op dit moment ben ik vooral " vijf kruisen in een jungle" aan het lezen.
Een mooi verslag geschreven door de weduwe van Jim Elliot, die samen met vier andere evangelisten de blijde boodschap aan de Auca's wilde gaan brengen.
De Auca's. een moordlustige stam in de jungle van Equador,  hebben de zendelingen vermoord. De weduwen van deze zendelingen hebben het werk van hun mannen voortgezet.
Het evangelie moet ook onder deze stam worden bekend gemaakt.

Een oud boek met een actuele blijde boodschap van God die gisteren en heden dezelfde is.

Mooi!