Ik heb net aangeschaft:
Hard tegen Hard - Jaap Stam
De beste verdediger die we in Nederland hebben gehad de laatste jaren. Frank de Boer was net iets minder, boulahrouz overigens is hard op weg naar de statussen van deze 2. Het feit dat Stam volgend jaar voor Ajax speelt heeft mij mede doen beslissen dit boek aan te schaffen.
43 wielerverhalen - Tim Krabbé
Ik ben stilletjes aan wel beetje fan van wielrennen, vind het iig machtig mooi. Echt een pure sport, helaas veel dopingberichten de laatste jaren. Dit boek kan niet ontbreken in de collectie dan natuurlijk!
Afgelopen maand gelezenJe moet schieten anders kun je niet scoren - J. Cruijff
Mooi boek vol met oneliners en meerdere liners van Nederlands beste voetballer ooit.
De snor van Guus
Boek vol met verhalen over voetbalreizen verteld door voetballers. Van Youri Mulder tot Jan Mulder en van Arjen Robben tot Andre Ooijer. Erg leuk boek, een aanrader. Titel is overigens gebasseerd op het snor-incident van Guus Hiddink natuurlijk! De man die zijn snor scheerde omdat Real Madrid de wereldcup pakte. Zoiets was het volgens mij.. ben niet helemaal zeker meer.
San Marco - J. Faber
Leuk boek over Marco van Basten als bondscoach in de aanloop naar het teleurstellende verlopen WK. Maar het boek is voor het WK al geschreven en uitgebracht...
Ben nu aan het lezen....Het mysterie Marco - J. Faber
Echt een ongelooflijk goed boek!

Gaat over het begin van de carriere van de troonopvolger van J. Cruijff: Marco van Basten. Het boek beschrijft zijn periode van UVV en Elinkwijk tot en met Ajax en zijn transfer naar Milan. Zijn Milanperiode is een ander boek over geschreven, jammer genoeg niet van J. Faber dus misschien ga ik die wel lenen ipv kopen. Maar dit boek heeft echt alles!
Tevens beschrijf het boek Marco zijn interlandperiode waarin hij in '88 de titel pakte met NL en natuurlijk de penalty miste in de halve finale van '92. Iets dat ik nog goed weet, ik zat als klein ventje van 8 te huilen op de bank naast mijn vader. Eerste toernooi dat ik bewust heb meegemaakt.
Maar ja, ik was vroeger wel idolaat van Marco, meer nog dan van Cruijff. Was ook niet mijn periode. Kluivert werd lang gezien als troonopvolger maar Huntelaar komt dichter in de buurt qua uitstraling, spel etc.