quote:
op 10 Jul 2003 10:37:07 schreef arjan1:
FF voor J4y.
Ik wil met alle plezier reageren, maar weerleg dan eerst de opvattingen pro kinderdoop in deze topic en ‘de betekenis van de doop’. Je kunt mij wel van alles vragen, maar als dat al beantwoord is, komen we niet van die rotonde af en blijven we ronddraaien. Ik zal je een beetje helpen. Kijk vooral naar de posts van Berean, Marloes, Garfield, Qohelet, DoubleUp, Zacharov, Mezzamorpheus en Jakolien.
Zij hebben in grote lijnen mijn opvatting in royale mate weergegeven. En hebben jou al geantwoord op de vragen die je mij stelde.
Totdat jij hun opvatting geprobeerd hebt te weerleggen, blijf ik buiten de nu lopende discussie en geniet ik van het mooie weer…
Maar nu eerst van die rotonde af!
Ik dacht dat ik jou de vragen had gegeven waar ik geen antwoorden op had gekregen.
Als jij steeds in circeltjes blijft ronddolen, hoe moet ik of wie dan ook overtuigd raken van jou "studie"?
Die vragen kun je overigens weer terug vinden in het forum.
En dan nog wat.
Stel voor, jij en ik komen bijden te sterven op het zelfde moment.
Jij bent gedoop doormiddel van besprenkeling en blijft je verdere leven gewoon zoals jij wilt leven.
God spreekt wel tot je maar jij hou je steen vast aan het geen wat traditie heet.
En ik ben tot bekeering gekomen doormiddel van vergeving vragen van mijn zonden en ben nog eens gedoopt door middel van onderdompeling gelijk naar overeenkomst met de wil van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
En we staan daar allebeiden in de rij wachtend voor de poort.
Wie denk je dat er word toegelaten in de hemel?
Jij zult wel zeggen dat jij door het verbond in de hemel komt, maar wees eens eerlijk.
Ben jij echt vergeven van je zonden?
Ga jij niet wel eens buiten het boekje met bijvoorbeeld stelen, of liegen, heb je geen haat?
Of ben je wel eens, terwijl je nog niet getrouwd was of bent, met eentje naar bed geweest terwijl de bijbel duidelijk spreekt over dat dat een grove zonden is?
Als je tot bekeering bent gekomen en je hebt je laten dopen dan wil je deze dingen niet meer doen en je laat je schoonwassen door God de Vader, je hebt een oprechte verlangen om te veranderen en door een wonder van kun je ook verander.
Maar een baby die besprekeld is, heeft nog steeds geen verlangen om te veranderen en als tiener leeft het de zelfde leven als een onkerkse tiener.
Het gaat net zo goed met een jongen of meisje naar bed, het gaat net zo goed aan de zuip, het liegt net zo goed tegen de ouders, school en of staat.
Het doet kortom de zelfde dingen als een onkerks iemand.
En weet je waarom?
Omdat de bijbel zegt dat WIJ geboren zondaren zijn en horen ook dus niet in de hemel thuis, van wege zonden in ons leven.
Dus, door jou zonden kom je niet in de hemel.
Hoe kom je er wel?
Heel simpel, bid dit ene gebed na;
"Here Jezus, ik kom tot U.
Ik erken dat U Heer bent en ik vraag, wilt U in mijn hart komen?
Ik erken dat ik een zondaar ben en heb gezondigd tegen U en uw waarheid.
Vergeef me Heer, van al mijn zonden.
Van nu af aan zal ik naar Uw woord leven en handelen.
Heer wijs mij de weg naar de waarheid en open mijn hart voor Uw aanwezigheid.
Ik bid dit in Jezus naam, Amen".
Lees ook eens het verhaal over "het gesprek met Nicodemus" Johannes 3:1-21.
Nicodemus was een soort dominee die aan Jezus vroeg wat opnieuw geboren worden in hield.
Deze dominee of terwijl joodse Priester was als baby besneden en toch komt hij naar Jezus toe om te vragen over het op nieuw geboren worden.
Hier in staat precies waarom je tot bekering moet komen en wel op eigen initiatief.
Een baby kan dat niet, maar jij wel.