quote:
Als het Nieuwe Testament een joods sprookje is, kom je uit bij het jodendom. Dat is ook wat het Oude Testament al heeft voorzegd:
Zacharia 8:
23 Zo zegt de HERE der heerscharen: In die dagen zullen tien mannen uit volken van allerlei taal vastgrijpen, ja vastgrijpen de slip van een Judeese man, en zeggen: wij willen met u gaan, want
wij hebben gehoord, dat God met u is.quote:
Wereld overweldigd door het christendom....misschien....maar vooral overweldigd door Jezus Christus, de Morgenster.
Je zegt het zelf:
overweldigd door de Morgenster: die in het Oude Testament uit de hemel gevallen is…
Jes 14
12 Hoe zijt gij uit de hemel gevallen, gij Morgenster, zoon des dageraads; hoe zijt gij ter aarde geveld, overweldiger der volken!
En wat daaruit voortgekomen is, heeft zich met geweld een weg gebaand over deze wereld. Lange tijd stonden overheid en christendom zij aan zij en sloegen alles en iedereen neer die een afwijkende mening had. Vele geschriften met oude wijsheden zijn zo verloren gegaan. Oude kennis, die dus duidelijk NIET welkom was! Schapen moesten de mensen worden, want die kun je leiden ( laten lijden ) om persoonlijke wensen in vervulling te doen gaan.
quote:
Ik heb net nog het avondmaal mogen vieren. Een fantastische beleving! Maar niet met het eten van mensenvlees en mensenbloed. Echt puur brood en wijn als afspiegelingen van het lichaam en bloed van Jezus waar Hij ons in wil laten delen.
Henk, als je symbolisch een poppetje neemt en daar naalden in steekt: voodoo noemen we dat.
Symbolisch iemands lichaam opeten en zijn bloed drinken, hoe wil je dat dan betitelen?
Leviticus 17
10 Ieder van het huis Israëls en van de vreemdelingen, die in hun midden vertoeven, die enig bloed eet – tegen zo iemand, die dat bloed gegeten heeft, zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien.
En symbolisch of niet, dit doen jullie ( en tot voor kort ook ik ) dus wel.
Bovendien: Jezus had
niet gekruisigd hoeven worden, dat heeft Nunc in een ander topic al mooi en uitvoerig uitgelegd. Weet even alleen niet meer waar dat was.
quote:
Jezus, Paulus en Johannes maken wel duidelijk dat er bij afwezigheid van de aanname van Jezus als enige Verlosser van je leven eigenlijk geen echt leven mogelijk is. Deze afwezigheid van leven, de afstand, de kloof tot God, kun je al beschouwen als een hel.
Helemaal waar Henk, en waar is dus die hel? In het hier en nu. We zitten er middenin maar beseffen het niet. En wie Jezus aanneemt, neemt dus de ‘duivel’ ( de Leider van deze wereld, een door G’d gezonden iemand om de wereld tegen het jodendom op te zetten ) aan.
quote:
Wat ik me nu afvraag is: hoe is het mogelijk dat men d.m.v. bijvoorbeeld muziek waarin men God grootmaakt en zingt over Jezus, Zijn kruisiging, Zijn liefde, etc op hetzelfde moment in feite bezig is satan te aanbidden.. tenminste, dat is wat critici dan zeggen. Wanneer ik dan hoor over lachen in de Geest, vallen in de Geest, het maken van dierengeluiden of zelfs voortbewegen als dieren, dan kan ik moeilijk geloven dat dat van God komt.. maar toch.. Belooft Gods woord niet dat satan zal beven bij het horen en uitroepen van de naam van Jezus?
Bron: post van Parel
En zoals ik al eerder schreef: mag en kan G’d zoiets doen? Volmondig ja. Want G’ds Geest woont in ieder mens en als je je hart volgt, help je alle leugens de wereld uit. Voor jezelf althans, anderen zien of willen het vaak niet zien. Alleen de gedachte al doet hen steigeren.
quote:
Wat wil je met de uitdrukking 1 mens, 66 boeken zeggen?
666, 3 zessen dus. En 6 is het getal van een mens.
De eerste 6. Een mens: Jezus, de ‘duivel’, de Paus ( die heel graag weer macht zou hebben )
De volgende twee zessen: 66, het aantal boeken dat de bijbel
momenteel telt
Want het christendom gelooft: dit Boek is de waarheid en wat jijzelf ervan vindt is totaal onbelangrijk. De bijbel is dus de nieuwe Hitler, het Bijbelse Rijk. Je hart is uitgeschakeld, je eigen mening durf je niet te geven. Begrijpelijk, want al een kleine 2000 jaar ben je geïndoctrineerd met: dit is Gods Woord, hier mag je niet aankomen.
Lees dit ook eens:
http://members.lycos.nl/queestes/weisserose/bronnen2.htmGaf mij een dejavú ervaring.
quote:
Welk drie-letterig woord bedoel je?
Dit ging over:
Gal 5:
22 Maar de vrucht van de Geest is liefde, blijdschap, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, trouw, zachtmoedigheid, zelfbeheersing.
Past hier een hel bij? Ik dacht toch van niet. En als je denkt van wel, dan zondig je volgens mij tegen de Heilige Geest, want Die zal dat NOOIT toestaan!
quote:
God kan een verterend vuur zijn. Absoluut. Maar ook in het Oude Testament, ofwel in de TeNaCH, laat Hij al zien niet alleen een verterend, maar juist ook een (hart)verwarmend vuur te zijn.
Je begrijpt me even niet Henk. Verterend is wel erg, maar het woord zegt het toch al: verterend. G’ds vuur kan alles verteren, er blijft dan niets van over. Wat erin terecht komt, is weg, verteerd in een ogenblik. En doorsta je dit vuur, want dat kan ook, dan kom je er gelouterd weer uit.
Amen.
En bedenk: als je een verhaal op meerdere manieren kunt uitleggen, zijn ALLE manieren waar. De ‘andere’ uitleg is vaak moeilijk te slikken, maar moet ook overdacht worden. Die kant hoort er ook bij.
Het gaat veelal niet om de boodschapper, maar om de Boodschap: de Geestelijke Waarheid.
Pas dus een verhaal uitsluitend toe op jezelf. Leg het niet op aan anderen. Want volgens mij zitten/komen we in deze tijd:
Spreuken 1 Vermaning van de Wijsheid
20 De Wijsheid roept luide op de straat,
op de pleinen verheft zij haar stem,
21 op de hoek der rumoerige straten roept zij,
bij de ingangen der poorten, in de stad, spreekt zij haar redenen:
22 Hoelang zult gij, onverstandigen, het onverstand liefhebben,
zullen spotters aan spotternij een welgevallen hebben,
en dwazen de kennis haten?
23 Keert u tot mijn vermaning!
Zie, ik wil mijn geest voor u uitstorten,
u mijn woorden bekendmaken. En de dag des Heren:
Joël 2: 28 Daarna zal het geschieden,
dat Ik mijn Geest zal uitstorten op al wat leeft, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen; uw jongelingen zullen gezichten zien. 29 Ook op de dienstknechten en op de dienstmaagden zal Ik in die dagen mijn Geest uitstorten. 30 Ik zal wonderen geven in de hemel en op de aarde, bloed en vuur en rookzuilen. 31 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt. 32 En het zal geschieden, dat ieder die
de naam des HEREN aanroept, behouden zal worden, want op de berg Sion en te Jeruzalem zal ontkoming zijn, zoals de HERE gezegd heeft; en tot de ontkomenen zullen zij behoren, die de HERE zal roepen.
De naam des Heren aanroept. En Jezus betekent: Jehovah is redding, dus dat is ook een leugen? ( moeilijk hoor )
Dus stop ik er even mee, want ik heb nu ook voor mijzelf weer genoeg stof gemaakt om te overdenken.