Je hebt inderdaad volkomen gelijk dat je niet heimelijk verliefd bent op je buurman. Een droompersonage kan nooit meer vertegenwoordigen dan een beeld van een eigenschap of trekje van jezelf. Niet je hele buurman zit in je mind, compleet met zijn herinneringen en achtergronden om ook echt als je buurman te reageren. Droompersonages zijn beelden die via associatie in je onderbewuste, bij een gedachte of eigenschap worden gehaald, en kan er ook nog eens een van jezelf zijn. Als verder die situatie in een klein vertrek of buiten in het schemerdonker was (beperkt zicht, besloten situatie) dan was er verder ook geen gelegenheid om overal rekening mee te houden zoals in het wakend leven wel beter lukt. Hij zou in jouw keuring evt een 6 of hoger kunnen scoren maar daar is waarschijnlijk ook wel weer alles mee gezegd, bij die overige omstandigheden waar je in wakend leven weer makkelijker aan denkt waardoor je dit uitsluit, valt hij makkelijk in het niet, dat kan ook nog.
Dromen zijn bedrog? Ik dacht dat eerder ook hoor. "Niet echt" in de zin van niet-materieel dat klopt natuurlijk, wat je ziet zijn beelden. Dat misverstand dat dromen bedrog zijn is het resultaat van generalisatie (er zitten wel degelijk patronen en werkingen in) en het niet luisteren. Dat niet luisteren is het zomaar opleggen, terwijl men wéét dat het anders werkt in dromen, van een of ander dogma dat het zou moeten werken zoals een materiële wereld werkt, alsof die de norm is voor alles wat er verder nog bestaat.
Waar kun je dromen sowieso al echt in noemen?
De houding waarmee je delen van jezelf benadert, is daadwerkelijk aan de gang. En met daadwerkelijke effecten op je innerlijk. Ze zijn verder een monitor voor allerlei trekjes die er zouden zijn zonder geweten en dus in welke mate je jezelf met een opgelegd ik loopt te verdrukken of te dwingen. Er is bij mij ook 100% kans tot nu toe gebleken, dat als ik in dromen een bepaalde houding heb, dat daar ook symptomen en gedachten van zijn in de wakende toestand. Dromen zijn dus een razendsnelle voorgekauwde en gerichte manier om snel iets te weten te komen wat onderkend moet worden en gaat hand in hand met het verbeteren of harmoniseren van denken en gedrag. Dromen en waken zijn allebei jij, ze kunnen dus zoals is gebleken, uitstekend met elkaar samenwerken in een gemeenschappelijke missie en elkaar versterken. Het grappige is ook nog dat er zeer weinig woorden bij vallen maar dat het échte signaal er pas toe doet.
Groetjes, Divinespark