Auteur Topic: Gods Geest werkt!!  (gelezen 8318 keer)

Johan V.

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #50 Gepost op: mei 12, 2003, 08:32:46 am »
Ook ik ben geweest.  En jazeker, het was schitterend. De sprekers hebben echt met bevolgenheid gesproken.

Toch wil ik er eigenlijk ook een kritiek puntje neerzetten:

Het kan ook een persoonlijke blokkade bij mij zijn, maar ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die dan gelijk weer doorslaan en met vlaggen gaan zwaaien. Bij sommige mensen kreeg ik bijna het idee dat ze bij het zingen van "Gedragen door uw Geest" zo hard aan het proberen waren zelf te gaan vliegen.
Maar bijvoorbeeld op het eind heb ik een paar nummers gezwegen en mijn ogen gesloten. Dan is het schitterend om Gods lof te horen uit zoveel monden. En achter gesloten ogen zie ik dan weer wel een zee van armen de lucht in gaan.

Jos Douma zei op een gegeven moment dat de liefde tot de kerk een groot cadeau was. En dat ben ik met je eens. Misschien is het goed om daar nog eens over na te denken. Ik ben God dankbaar voor voorgangers zoals jij, en Henno -en eigenlijk allen die ook in de werkgroep zitten om na te denken over een opwekking die vanuit de schrift ook de noodzaak kunnen aangeven om vol te zijn van de Geest. Echter de manier van gisteren stoot mijns inziens een groot deel van onze broeders en zusters af.

Helaas ben ik een rationalist en een control freak. Ik krijg het dus niet voor elkaar om mijn handen in de lucht te steken. Mijn vrouw doet dat wel, maar ingetogen haar handen ophouden om gevuld te worden. Dat vind ik mooi, maar het overdreven springen, vlaggen zwaaien en juichen, daar kan ik niet zoveel mee. En zo zullen er meer zijn in onze kerken die vanwege dit soort dingen eigenlijk niet meer naar de boodschap willen luisteren. En dat terwijl die boodschap zo hard nodig is.
Geloofd zij de God en Vader van onze Here Jezus Christus, die ons naar zijn grote barmhartigheid door de opstanding van Jezus Christus uit de doden heeft doen wedergeboren worden tot een levende hoop,

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #51 Gepost op: mei 12, 2003, 09:47:41 am »

quote:

op 11 May 2003 23:23:42 schreef Wilhelmina:

Echt heel prachtig om te lezen, voor mij als evangelische zo herkenbaar en eigenlijk zo gewoon. Eigenlijk een beschrijving van een gemiddelde Pinksterdienst.
Maar waarom vind ik nu zo moeilijk om dit uit de gereformeerde hoek zo enthousiast te horen, terwijl eenzelfde verhaal van onze kant als "zweverig, overdreven of zelfs eng" mag worden gekenmerkt?
Heet het hier geen massahysterie?

Blijkbaar gaan ook gereformeerden om, als zij het "ervaren" hebben. En nu gaat er vast weer een andere groep roepen dat het niet om de ervaring gaat, niet om de gave maar om de gever. Allemaal waar, maar blijkbaar is de Heilige Geest iets wat je zelf ervaren moet hebben, om het te begrijpen.

Let wel, dit is een persoonlijk verslag van mij. En volgens mij heb je van mij nog nooit termen gehoord als 'zweverig, overdreven of zelfs eng' richting evangelischen en pinkstermensen.
Ik ga dus niet om, nu ik het 'ervaren' heb, want ik geloofde er altijd al steevast in dat het kon en heb ook wel eerder dergelijke dingen meegemaakt tijdens concerten enzo, maar toch ging de ervaring van zaterdagavond uit, boven alle ervaringen tot nu toe, voor mij.
En ik denk idd, dat de HG IEMAND is die je zelf ervaren moet hebben, om het te begrijpen en daarom vrees ik ook de kritieken van mensen die het niet ervaren hebben of er niet geweest zijn, maar goed: dit pakken ze mij niet meer af en ik zal er over blijven vertellen...:D

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #52 Gepost op: mei 12, 2003, 01:35:34 pm »

quote:

op 12 May 2003 08:32:46 schreef Johan V.:
Ook ik ben geweest.  En jazeker, het was schitterend. De sprekers hebben echt met bevolgenheid gesproken.

Toch wil ik er eigenlijk ook een kritiek puntje neerzetten:

Het kan ook een persoonlijke blokkade bij mij zijn, maar ik kan me vreselijk ergeren aan mensen die dan gelijk weer doorslaan en met vlaggen gaan zwaaien. Bij sommige mensen kreeg ik bijna het idee dat ze bij het zingen van "Gedragen door uw Geest" zo hard aan het proberen waren zelf te gaan vliegen.
Maar bijvoorbeeld op het eind heb ik een paar nummers gezwegen en mijn ogen gesloten. Dan is het schitterend om Gods lof te horen uit zoveel monden. En achter gesloten ogen zie ik dan weer wel een zee van armen de lucht in gaan.

Jos Douma zei op een gegeven moment dat de liefde tot de kerk een groot cadeau was. En dat ben ik met je eens. Misschien is het goed om daar nog eens over na te denken. Ik ben God dankbaar voor voorgangers zoals jij, en Henno -en eigenlijk allen die ook in de werkgroep zitten om na te denken over een opwekking die vanuit de schrift ook de noodzaak kunnen aangeven om vol te zijn van de Geest. Echter de manier van gisteren stoot mijns inziens een groot deel van onze broeders en zusters af.

Helaas ben ik een rationalist en een control freak. Ik krijg het dus niet voor elkaar om mijn handen in de lucht te steken. Mijn vrouw doet dat wel, maar ingetogen haar handen ophouden om gevuld te worden. Dat vind ik mooi, maar het overdreven springen, vlaggen zwaaien en juichen, daar kan ik niet zoveel mee. En zo zullen er meer zijn in onze kerken die vanwege dit soort dingen eigenlijk niet meer naar de boodschap willen luisteren. En dat terwijl die boodschap zo hard nodig is.

Stel....ze zullen wat overdreven met vlaggen gezwaaid hebben, nou èn. Dat jij je er "zo vreselijk aan geëergerd" hebt is heel wat kwalijker. Met wat voor kritische instelling ben je daar heen gegaan ? Was het om echt de H.Geest te ervaren. of alleen maar kritiek op anderen uit te oefenen. Je had je eigen grenzen al gesteld door te zeggen dat je het niet voor elkaar krijgt om je handen op te steken. Wat je vrouw deed kon er ( volgens jou ) nog nèt mee door.
Ik ben blij te horen dat er wel anderen waren die zich helemaal gegeven hebben.En het is net wat Mezzamorpheus zegt, dat neem je ze niet meer af.
Wees blij in de Heer en zingt verheugd, Amen, Halleluja !

Anita

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #53 Gepost op: mei 12, 2003, 01:51:29 pm »
Ja Mientje, da's nou net waar het nog weleens aan schort...... accepteer dat de een zijn geloof op een andere manier beleeft en uit als de ander. Zaterdag was voor mij een prachtige dag en ik kan me erg aansluiten bij het verslag wat Mezzamorpheus(schrijf ik dat goed?) schreef. Dat scheelt mij weer een heel verhaal, waarvoor dank :D
Nog steeds heb ik het gevoel op wolken te lopen.
En dat drama vond ik heel indrukwekkend. Het leek net of de hemel een klein beetje openging toen iedereen met die linten zwaaide. En dan ook nog zingen
'Spoedig zullen wij hem zien,
en voor altijd met Hem leven,
en Jezus kennen, zoals Hij is, amen!'

Wel lullig trouwens dat ze ons vak vergaten bij het uitdelen van de linten.
 :(

Anita
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #54 Gepost op: mei 12, 2003, 02:04:59 pm »
Trouwens, nog even ter aanvulling: ook voor mij duurde het zaterdag even voor ik mij helemaal kon geven, en ik merkte zo duidelijk het verschil tussen daarvoor en daarna, dat het voor mij duidelijk is dat de Heilige Geest veel meer ruimte heeft om in je te werken als je je helemaal geeft (of dat nu iets uit jezelf is, of ook iets van de HG, wil ik hier even 'af' zijn...)

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #55 Gepost op: mei 12, 2003, 02:18:07 pm »
Anita schreef :

Wel lullig trouwens dat ze ons vak vergaten bij het uitdelen van de linten.

Was Timo daar niet een heel klein beetje blij mee ?????????? :9 :9 :9

Anita

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #56 Gepost op: mei 12, 2003, 02:20:39 pm »
Tiemen was er niet eens bij joh! Wat wij beiden overigens heel jammer vonden. Maar misschien krijgt-ie nog een kans als we naar Opwekking gaan. ;-)
God is geest en wie Hem aanbidden, moeten aanbidden in geest en in waarheid. Joh 4:24

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #57 Gepost op: mei 12, 2003, 02:21:58 pm »
Volgens mij kun je ook in een dergelijke 'extase' geraken als je niet met God bezig bent.
Iemand die op slag verliefd is geworden en zijn liefde beantwoord weet, loopt bijvoorbeeld ook dagen in een roze wolk, die hij/zij als bijzonder prettig ervaart.
Hoe weet je nu welke 'extase' door de Heilige Geest bewerkt wordt, en welke niet?
"Ask not what the Body can do for you. Ask what you can do for the Body."[/]

Anita

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #58 Gepost op: mei 12, 2003, 02:29:20 pm »

quote:

op 12 May 2003 14:21:58 schreef elle:
Hoe weet je nu welke 'extase' door de Heilige Geest bewerkt wordt, en welke niet?

Omdat die 'extase' ervoor zorgt dat je je op God richt, en die andere die je bedoelt richt je niet op God maar op je liefje.

Anita

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #59 Gepost op: mei 12, 2003, 02:38:33 pm »
Als je in een 'extase' verkeert (al ben ik erg voorzichtig met het woord 'extase') terwijl je heel duidelijk bezig bent met en je richt op God (de Heilige Geest), en Hem aanbidt, is het wel heeeeel erg vreemd als dat niet van de Heilige Geest komt.
Waarom kunnen 'wij' daar niet gewoon vanuit gaan en moeten 'wij' de Heilige Geest altijd verdedigen (om het een beetje plastisch te zeggen)?
Ik zou niet weten waar dit vandaan kwam, als het niet van de Heilige Geest kwam. Als dat niet het geval is, terwijl je op zo'n conferentie zit, er zulke bijzondere dingen gebeuren en mensen zich op God richten, zou ik niet meer weten wat WEL van de Heilige Geest is, en zou ik me ook teleurgesteld (in Hem) voelen. Maar gelukkig weet ik zeker dat dat niet hoeft!  ;)

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #60 Gepost op: mei 12, 2003, 02:57:37 pm »
Ja, da's allemaal wel duidelijk, maar 'valse profeten' kunnen ook heel wat euforie oproepen (Satan kan zich bijv. voordoen als een witte engel).
Die diensten van de gebedsgenezer Zijlstra bijvoorbeeld, daar worden heel wat lieden geroerd, naar ik heb begrepen (heb er zelf geen ervaring mee). Toch trekken heel wat christenen tegen hem van leer, oa Wilhelmina die nogal nare ervaringen heeft met die man. Kennelijk is 'ie een stuk minder tov dan hij zich voorwendt.
Dus: hoe leg je dat dan uit? Hoe ga je om met toffe ervaringen die je tijdens zo'n geneesdienst oploopt?

Ander voorbeeld: wil je massahysterie bewerken, dan zijn daar diverse middelen voor: een charismatisch persoon (bijv. een Pim Fortuyn), ritmische muziek (liefst veel bas), theatrale stiltes, werken met licht en kleur. Die hebben invloed op bijv. je hartritme, gemoedstoestand. Als je bij christenen soms nog scandeert 'God is groot' ofzo, kan er vanalles gebeuren. Is dat dan meteen goed? Kan dat niet door foute lieden worden uitgebuit?

Ik ben dus idd niet op de 'Gods geest werkt' conferentie geweest, en wil ook helemaal niet suggereren dat daar 'foute' dingen gebeurden. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is dat kwaadwillenden onder het mom van 'God groot maken' een ongezonde reactie in mensen kunnen oproepen.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #61 Gepost op: mei 12, 2003, 03:18:47 pm »

quote:

op 12 May 2003 14:57:37 schreef elle:
[...] Ik ben dus idd niet op de 'Gods geest werkt' conferentie geweest, en wil ook helemaal niet suggereren dat daar 'foute' dingen gebeurden. Ik vraag me alleen af of het mogelijk is dat kwaadwillenden onder het mom van 'God groot maken' een ongezonde reactie in mensen kunnen oproepen.
Wie zouden die 'kwaadwillenden' dan moeten zijn?

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #62 Gepost op: mei 12, 2003, 03:21:01 pm »
Verzin maar iets: sekteleiders, geldkloppers, de langverwachte antichrist...

En andersom: ook al ga je naar zo'n goede conferentie, dan nog is het mogelijk dat de duivel kwade krachten aanwendt, lijkt me.
Stel: je krijgt 10 zondagen achtereen het gevoel dat je 'thuiskomt' tijdens een eredienst, je ervaart Gods Geest (denk je). Op de 11e zondag ervaar je dat niet. Is de Geest dan ineens niet aanwezig? Heb je voorheen de Geest niet gevoeld, maar iets anders?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #63 Gepost op: mei 12, 2003, 05:09:11 pm »

quote:

op 12 May 2003 15:21:01 schreef elle:

En andersom: ook al ga je naar zo'n goede conferentie, dan nog is het mogelijk dat de duivel kwade krachten aanwendt, lijkt me.
Stel: je krijgt 10 zondagen achtereen het gevoel dat je 'thuiskomt' tijdens een eredienst, je ervaart Gods Geest (denk je). Op de 11e zondag ervaar je dat niet. Is de Geest dan ineens niet aanwezig? Heb je voorheen de Geest niet gevoeld, maar iets anders?

De duivel zal natuurlijk er alles aan doen om zulke conferenties te verstoren, zoals: mensen er niet heen laten gaan omdat het wel eens van de duivel kan zijn, mensen met kritiek zich de hele dienst te laten ergeren.
Maar uiteindelijk zal hij het veld moeten ruimen omdat deze mensen vanzelf verdwijnen.

Tave

• schaap
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #64 Gepost op: mei 12, 2003, 05:13:22 pm »
Gave reacties van degenen die er waren! Hopelijk komt er nu ook wat op gang binnen de vrijgemaakte kerk. Zodat er ook wat meer ruimte in de eredienst kan komen :)

Helaas was ik er zelf niet.

Maar staan die toespraken al op de site, ik kan ze namelijk niet vinden..
"Geef de schapen te drinken en laat ze verder grazen." - Genesis 29:7b (Groot Nieuws)

Wilhelmina

• Want uit Hem, en door Hem en t
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #65 Gepost op: mei 12, 2003, 05:19:55 pm »

quote:

op 12 May 2003 13:51:29 schreef Anita:
Nog steeds heb ik het gevoel op wolken te lopen.
'Spoedig zullen wij hem zien,
en voor altijd met Hem leven,
en Jezus kennen, zoals Hij is, amen!'

Anita

Kun je je nog herinneren dat ik vertelde,  nadat ik de doop in de Heilige Geest had ontvangen in mijn nachtdienst in het ziekenhuis de hele nacht op wolken liep, en elke patient wel wakker had willen rammelen om ze te vertellen dat er méér is dan alleen maar in God geloven?
Zo herkenbaar wat je schrijft, en ik ben zó blij dat je een ervaring hebt gehad waarvan een andere forumbezoeker vertelde dat "niemand hem dat meer afpakte?"   Je zult nooit meer dezelfde zijn, want je verlangt voortdurend naar meer van God, en vaker in Zijn aanwezigheid  te zijn.
Ik vind het zóóóóóóóó jammer dan mensen die die niet lijfelijk hebben meegemaakt, meteen weer in twijfel gaan trekken of dit allemaal wel van de Heer was. Wat vreselijk eigenlijk dat God dit aan een ieder wil geven, en dat sommigen zó achterdochtig zijn, dat ze zichzelf al bij voorbaat hiervoor afsluiten.
Go Anita, go, vertel het aan je hele gemeente, en stop daar niet meer mee.Je hebt een boodschap, en het verbaast me niets dat God met jou begonnen is. Dat hing al tijden in de lucht. Je zult de halve gemeente tegen je krijgen, máááár als God voor je is, wie zal er dan tegen je zijn? Of zo als in de Psalmen staat: de Here is met mij, ik zal niet vrezen, wat zal een mens mij doen? :)

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #66 Gepost op: mei 12, 2003, 05:22:52 pm »

quote:

op 12 May 2003 15:21:01 schreef elle:

Volgens de bijbel zijn het je zonden die scheiding brengen tussen God en de mens. Misschien ervaar je hem dus in je eentje niet. Maar als de hele gemeente die leegte ervaart, kan een verootmoediging en zonde belijden groot verschil maken.
Maar waar de Geest van de Here is, daar is vrijheid, dus probeer die Geest niet in een vakje te proppen, dat gaat zeker op een zondag mis. je kunt geen dienst van vorige week kopieren.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #67 Gepost op: mei 12, 2003, 05:46:47 pm »

quote:

op 12 May 2003 17:09:11 schreef Mientje:
Maar uiteindelijk zal hij het veld moeten ruimen omdat deze mensen vanzelf verdwijnen.
Begrijp ik nu goed dat Johan V. en elle afgevoerd worden?

Waarom veeg je de vloer met Johan aan, terwijl hij eerlijk zijn ervaring vertelt?

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #68 Gepost op: mei 12, 2003, 06:16:05 pm »

quote:

op 12 May 2003 17:46:47 schreef Pulpeet:
[...]

Waarom veeg je de vloer met Johan aan, terwijl hij eerlijk zijn ervaring vertelt?

Ik veeg met niemand de vloer aan, dat maak jij er van, ik wilde alleen kenbaar maken hoe de duivel te werk gaat, hij zal alles in het werk stellen om je er niet heen te laten gaan, en zo ook je gedachten proberen te beïnvloeden. Laten we dat steeds in ons achterhoofd houden.

Denk er om dat de bijbel ook waarschuwt tegen vrome geesten.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #69 Gepost op: mei 12, 2003, 06:17:58 pm »
Ik wordt er zo vreselijk moe van dat uitingen van de Geest zo vreselijk argwanend worden bekeken... Ik vraag me werkelijk af: wanneer zullen 'jullie' WEL geloven dat zoiets van de Geest komt?
Blijkbaar moet je zoiets meegemaakt hebben voor je het gelooft, maar toch blijf ik het vreselijk triest vinden dat je mede-christenen je niet of nauwelijks blijken te geloven als je vertelt dat je een 'ervaring van de Geest' (of hoe je het ook moet noemen) hebt gehad, terwijl ze met de mond en in theorie wel in die Geest geloven.
Ik kan praten als Brugman, maar ik heb niet het idee dat jullie zonder enige reserve van me zullen aannemen dat het een ervaring van de Geest was, zelfs als ik jullie vertel dat ik door die ervaring tot de volledige overtuiging ben gekomen dat God me accepteert zoals ik ben, WERKELIJK en CONCREET in me wil komen wonen met Zijn Geest en me veranderen wil naar Zijn beeld.
Als het niet de Geest was die me tot die overtuiging bracht, wie dan wel?
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2003, 07:32:40 pm door Mezzamorpheus »

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #70 Gepost op: mei 12, 2003, 07:06:43 pm »

quote:

op 12 May 2003 18:17:58 schreef Mezzamorpheus:

Beste Mezzamorpeus,

Jij beschrijft in jouw stukje precies mijn gevoelens. Je kunt inderdaad praten als brugman, maar iedereen die een ervaring met Gods Geest heeft gehad, wordt met een portie wantrouwen omgeven, waar je niet goed van wordt.
Ik ben hardstikke blij, dat er onder de gerformeerden een ware honger naar de Geest lijkt te ontstaan, het is dus eigenlijk niet verwonderlijk dat de duivel álles in het werk zal stellen, om het deze mensen zo moeilijk mogelijk te maken.
Had jij werkelijk gedacht dat ze meteen zouden staan juichen als een deel van de gereformeerden, enthousiast alles van de Geest omarmen? Dat is een bedreiging voor hun eigen kerk hoor. En dit kon nog wel eens voor een enorme scheiding zorgen, maar het zal een scheuring zijn die, zoals de bijbel zegt, er wel zal moeten zijn. Ik denk dat daar het tweesnijdende zwaard over spreekt. Er is geen grijs bij God, uiteindelijk is het zwart of wit. Moet ik nog verder gaan, met wat de bijbel daar uiteindelijk over zegt.
Ik hoop echter dat deze geestvervulde groep in de gereformeerde kerk, zo enthousiast en anstekelijk zal zijn, dat mensen vanzelf gaan zien dat God met hen is. Zodat ze er geen weerstand aan kunnen bieden. En weet, dat het nu al zeker is, dat niet iedereen met die Geest zal meebewegen, sommigen zijn vlees, en wensen dat ook te blijven. Bij de gelijkenis van de rijke man en de arme Lazarus, wordt zelfs gezegd, dat er mensen zullen zijn die het nóg niet geloven als de doden opgewekt zouden worden. Niets nieuws onde de zon.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #71 Gepost op: mei 12, 2003, 07:17:15 pm »
Wilhelmina, waarom drijf je het op de spits?

jouw bijdragen werken averechts.
Je gooit je eigen glazen in. (of eigenlijk die van Mezza...)

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #72 Gepost op: mei 12, 2003, 07:29:53 pm »

quote:

op 12 May 2003 19:17:15 schreef Pulpeet:

Misschien dat je, ondanks de bijdrage van Wilhelmina die volgens jou averechts werkt en het op de spits drijft, toch kunt/wilt reageren op mijn stuk?

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #73 Gepost op: mei 12, 2003, 07:38:27 pm »

quote:

op 12 May 2003 19:17:15 schreef Pulpeet:

Waarom lijkt het alsof jij het toch zo vreselijk moeilijk hebt met deze ontwikkelingen. Ik ben dolblij voor de betrokkenen, en het is jammer dat jij dát maar niet wilt zien. Waar ben je bang voor?
Vertel eens wat jij van zo'n dag vindt, maar dan eerlijk.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #74 Gepost op: mei 12, 2003, 07:41:19 pm »

quote:

op 12 May 2003 17:46:47 schreef Pulpeet:
[...]

Ook hier een wel heel nerveuse reaktie, van iemand die bang is de controle kwijt te raken. Onspan eens, en geniet van wat God aan het doen is. Nogmaas, waar ben je bang voor Pulpeet?

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #75 Gepost op: mei 12, 2003, 07:42:13 pm »

quote:

op 12 May 2003 19:29:53 schreef Mezzamorpheus:
Misschien dat je, ondanks de bijdrage van Wilhelmina die volgens jou averechts werkt en het op de spits drijft, toch kunt/wilt reageren op mijn stuk?
Nadat ik gezien heb wat er met Johan V. gebeurde, heb ik daar geen zin meer in.
Ik zit er niet op te wachten om door allerlei mensen met de 'gave des onderscheids' letterlijk in het verdoemhoekje gezet te worden.
Het spijt me. Het is jammer dat het zo moet gaan.

@Wilhelmina en Mientje
Jullie weten amper wat van mij af, en ik wordt als 'tegenstander' bestempeld. Ik heb best het een en ander meegemaakt, maar de mensen die daarbij betrokken waren hebben zich nooit zo vijandig opgesteld als jullie. Gelukkig is jullie zwart en wit niet Gods zwart en wit.
Er klopt hier iets niet, en zolang ik dat gevoel heb, ga ik niet het achterste van mijn tong laten zien.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #76 Gepost op: mei 12, 2003, 07:46:37 pm »

quote:

op 12 May 2003 19:42:13 schreef Pulpeet:
[...]

@Wilhelmina en Mientje
Jullie weten amper wat van mij af, en ik wordt als 'tegenstander' bestempeld. Ik heb best het een en ander meegemaakt, maar de mensen die daarbij betrokken waren hebben zich nooit zo vijandig opgesteld als jullie. Gelukkig is jullie zwart en wit niet Gods zwart en wit.
Er klopt hier iets niet, en zolang ik dat gevoel heb, ga ik niet het achterste van mijn tong laten zien.
Ik heb jou nooit op het oog gehad, en God is mijn getuige. Als jij dus in het verdomhoekje zit, ben je daar zelf in gaan zitten, en dat is heel spijtig voor jou, maar ik kan daar niets aan veranderen. Helaas.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #77 Gepost op: mei 12, 2003, 07:53:50 pm »

quote:

op 12 May 2003 08:32:46 schreef Johan V.:

.

Nog even voor Pulpeet. Gereformeerden mogen zich dus van jou vreselijk ergeren aan mensen die tot eer van God met een vlag gan zwaaien, en diezelfde gereformeerde mag dit zelfs "doorslaan"noemen.
Ook de mensen die met heel hun hartd een lied zingen over de heilige Geest, bespottelijk gemaakt worden alsof ze zouden "proberen te gaan vliegen?

"Let wel Pulpeet, hij spreekt deze keer niet over die rare Pinksterlingen, maar over je eigen volk hoor. Daar zou ik niet blij mee zijn. Misschien zat Anita wel naast hem, en toevallig is zij behoorlijk aangeraakt. De uitleg die Johan hier geeft, zou mij enorm gekwetst hebben. Van je broers moet je het maar hebben.
En je kunt suggereren wat je wilt over mijn bijdragen, het is jou gelukt mijn blijdschap over deze dag te roven. Knap gedaan, ook niet iets om trots op te zijn.

Riemer Lap (inactief)

• Het goede is meer dan het vele
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #78 Gepost op: mei 12, 2003, 07:55:36 pm »
OIk zit met verbazing dit topic te lezen en eerlijk gezegd krijg ik het idee dat men wel erg ver van het onderwerp af is.
Niet echt geestig.
Kan er weer on-topic gebabbeld worden en mogelijk met minder "modder" gewerkt worden?
Op deze wijze gaat een goed gesprek volledig naar de beruchte knoppen...
Alle evangelische zaken afdoen met "des duivels" vind ik een verkeerde insteek.
Net zo fout als "al het gereformeerde of reformatorische verwijzen naar werken van de duivel".

Het lijkt mij dat zowel binnen de evangelische kringen als binnen de reformatorische kringen sprake is van werking van de Geest.
God spreekt vele talen, een ieder wordt misschien wel op zijn eigen belevingsniveau aangesproken?
Ik doe niet meer mee.

elle

• Moderator
  • The way of the leaf
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #79 Gepost op: mei 12, 2003, 07:59:47 pm »
Ik wil alleen weten hoe ik merk dat mijn ervaringen echt van de Geest zijn. Daarom vraag ik hoe anderen dat weten, bijv. aan Mezzo. Hij lijkt te zeggen 'nou gewoon, dat weet ik gewoon'. Als dat voor hem voldoende is, dan is dat fijn voor hem. Maar bij mij werkt dat niet zo. Als ik bij een heidense CD die ik opzet dezelfde sensaties krijg als bij het zingen van liederen in de kerk, dan weet ik niet meer wat ik moet geloven!

En dan word ik en passant uitgemaakt voor handlanger van de duivel...

vb:

quote:

op 12 May 2003 17:09:11 schreef Mientje:
De duivel zal natuurlijk er alles aan doen om zulke conferenties te verstoren, zoals: mensen er niet heen laten gaan omdat het wel eens van de duivel kan zijn, mensen met kritiek zich de hele dienst te laten ergeren.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2003, 08:04:46 pm door elle »

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #80 Gepost op: mei 12, 2003, 08:05:07 pm »

quote:

op 12 May 2003 19:53:50 schreef Wilhelmina:
En je kunt suggereren wat je wilt over mijn bijdragen, het is jou gelukt mijn blijdschap over deze dag te roven. Knap gedaan, ook niet iets om trots op te zijn.
Waarmee je zegt dat dat mijn opzet zou zijn.

Heb je echt niet door dat hier iets niet in de haak is?

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #81 Gepost op: mei 12, 2003, 08:06:39 pm »

quote:

op 12 May 2003 19:55:36 schreef Riemer Lap:
God spreekt vele talen, een ieder wordt misschien wel op zijn eigen belevingsniveau aangesproken?
Helemaal mee eens.

Als we het hier nu eens bij kunnen houden en het oordelen aan onze goede God overlaten?

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #82 Gepost op: mei 12, 2003, 08:35:05 pm »

quote:

op 12 May 2003 20:05:07 schreef Pulpeet:
[...]

Waarmee je zegt dat dat mijn opzet zou zijn.
Heb je echt niet door dat hier iets niet in de haak is?

Hebben ze bij de torenbouw van Babel ook gehad: dat ze elkaar niet meer verstonden.
Laten we nu eens de strijdbijl begraven, de vredespijp roken (Wilhelmina: het mag ook een waterpijp zijn aangezien jij niet rookt), het glas heffen op de grootheid van onze Heer en samen op zoek gaan naar datgene wat Hij van ons vraagt: zoekt eerst het koninkrijk van GOD.

edit:taalfouten weggehaald :)
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2003, 08:47:54 pm door Riemer Lap (inactief) »
Ik doe niet meer mee.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #83 Gepost op: mei 12, 2003, 08:43:37 pm »

quote:

op 12 May 2003 20:35:05 schreef Riemer Lap:
[...]

Hebben ze bij de torenbouw van Babel ook gehad: dat ze elkaar niet meer verstonden.
Laten we nu eens de strijdbijl begraven, de vredespijp roken (Wilhelmina: hetmag ook een waterpij zijn aangezien jij niet rookt), het glas heffen op de grootheid van onze Heer en samen op zoek gaan naar datgene wat Hij van ons vraagt: zoekt eerst het koninkrijk van GOd.

Zullen we dan gewoon blij zijn met de blijden, en niet elke keer die blijdschap proberen te roven, door de echtheid van alles in twijfel te trekken.
Nogmaals, als je een aanraking met de Geest hebt, dat wéét je dat het de Geest is, de schapen herkennen de stem van de Herder. Die Gesst zal je op God wijzen. Dat is ook precies de ervaring van Anita, als je aangeraakt wordt door Gods Geest dan is daar geen twijfel over mogelijk.

En als Elle dezelfde sensaties bespeurt bij een Gospel CD als bij een "foute" CD dan is er echt iets mis met de onderscheiding van geesten. De Heilige Geest heeft namelijk als karaktereigenschap dat hij je overtuigd van zonde en van gerechtigheid,

fransje

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #84 Gepost op: mei 12, 2003, 08:59:17 pm »
k zit dit al een tijdje te volgen allemaal. Bij veel reaktie`s over het congres denk ik gewoon, dat is mooi. Het lijkt me dat het zaterdag een mooie dag is geweest.
Toch verbaas ik me over bepaalde dingen.
Dat de Geest werkt, wisten we toch wel. Ik weet dat klinkt aanmatigend, maar blijkbaar weten we bepaalde dingen maar hebben we dat nog niet zo ervaren ?
Als ik om me heen kijk en ook in mijn eigen leven kijk zie ik zo ONTZETTEND het werk van de Geest.
Ik ben daar dagelijks ontroerd van, veel psalmen kan ik niet
met droge ogen zingen. Hoe moet ik nog meer uitleggen dat ik dat geloof en ervaar !!!!!!!  De Geest is in mijn leven hard aan het werk en zeker ook in die van mijn kinderen. Ik denk de laatste tijd vaak ben ik wel gelovig genoeg ?
Volgens de maatstaf van Wilhelmina en Mientje is dat niet voldoende. Ik spreek namelijk niet in tongen en zal bij opwekkingsliederen niet mijn handen opheffen.
( afgelopen zondag wel twee prachtige preken gehoord, waar ik nog met dankbaarheid op terug kijk )
Het is net alsof je toch minstens een speciale ervaring moet hebben gehad.
Ik hoop dat mijn bijdrage niet te negatief wordt opgevat, toch wil ik dit vertellen omdat er meer mensen dit zo kunnen ervaren.
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #85 Gepost op: mei 12, 2003, 09:04:40 pm »

quote:

op 12 May 2003 20:59:17 schreef fransje:
Volgens de maatstaf van Wilhelmina en Mientje is dat niet voldoende. Ik spreek namelijk niet in tongen en zal bij opwekkingsliederen niet mijn handen opheffen.

Jij zet mij in een kwaad daglicht, deze conclusie is geheel voor jouw rekening. Dat is niet netjes, en zéker niet zo geestelijk als jij ons nu wil doen geloven. Deze mening is niet de mijne en vast ook niet van Mientje. Het zou je sieren als je hem weer weghaalde.
Je komt niet om van de HG in jouw leven te getuigen, je komt om Mientje en Wilhelmina een sneer te geven, en dát zou je nu niet moeten doen.
Ik heb  jou toch ook niets gedaan?

dingo

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #86 Gepost op: mei 12, 2003, 09:06:33 pm »

quote:

op 12 May 2003 20:43:37 schreef Wilhelmina:
[...]
Zullen we dan gewoon blij zijn met de blijden, en niet elke keer die blijdschap proberen te roven, door de echtheid van alles in twijfel te trekken.
Nogmaals, als je een aanraking met de Geest hebt, dat wéét je dat het de Geest is, de schapen herkennen de stem van de Herder. Die Gesst zal je op God wijzen. Dat is ook precies de ervaring van Anita, als je aangeraakt wordt door Gods Geest dan is daar geen twijfel over mogelijk.

En als Elle dezelfde sensaties bespeurt bij een Gospel CD als bij een "foute" CD dan is er echt iets mis met de onderscheiding van geesten. De Heilige Geest heeft namelijk als karaktereigenschap dat hij je overtuigd van zonde en van gerechtigheid,

Het niet mijn bedoeling jou van je blijdschap te beroven. Je oordeelt echter wel snel. Als je de postings van Elle gevolgd hebt zul je inmiddels begrepen hebben dat ze behoorlijk rationeel ingesteld is en dat het voor haar een serieuze vraag is.

Wat mezelf betreft, ik ervaar regelmatig Gods Geest, gewoon in de kerkdienst in de GKV. En in tegenstelling tot sommige andere mensen word ik daar juist heel rustig van. Ik hoef het allemaal niet zelf te doen, er wordt voor me gezorgd. En dat is een hele aangename ervaring voor een voormalige workaholic en ik voel me dan ook rijk gezegend. Maar jij kan je er waarschijnlijk helemaal niets bij voorstellen. Gods Geest waait niet alleen waar Hij wil maar ook hoe Hij wil!

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #87 Gepost op: mei 12, 2003, 09:08:53 pm »
Citaat
op 12 May 2003 21:06:33 schreef dingo:
[...]

. Maar jij kan je er waarschijnlijk helemaal niets bij voorstellen.quote]

Hoezo niet? Misschien is dat voor mij wel het duidelijkeste bewijs van de aanwezigheid van de HG. Innerlijke vrede.
Hoezo, vooroordeel?

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #88 Gepost op: mei 12, 2003, 09:12:04 pm »

quote:

k zit dit al een tijdje te volgen allemaal. Bij veel reaktie`s over het congres denk ik gewoon, dat is mooi. Het lijkt me dat het zaterdag een mooie dag is geweest.
Toch verbaas ik me over bepaalde dingen. [...]
Dank je Fransje,
je bent in staat het beter te zeggen dan ik op het moment, hoewel jij nu in mijn hoekje staat.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2003, 09:33:17 pm door Pulpeet »

dingo

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #89 Gepost op: mei 12, 2003, 09:14:16 pm »
Citaat
op 12 May 2003 21:08:53 schreef Wilhelmina:

quote:

op 12 May 2003 21:06:33 schreef dingo:
[...]

. Maar jij kan je er waarschijnlijk helemaal niets bij voorstellen.quote]

Hoezo niet? Misschien is dat voor mij wel het duidelijkeste bewijs van de aanwezigheid van de HG. Innerlijke vrede.
Hoezo, vooroordeel?
Ik schreef waarschijnlijk, omdat ik zo snel geen posting van je kon vinden waaruit het tegendeel blijkt. Ik wens je van harte die innerlijke vrede toe. Zoals in mijn onderschrift staat ik blaf wel maar bijt zelden!

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #90 Gepost op: mei 12, 2003, 09:15:33 pm »
Gaan we weer.
Je zou toch denken dat hier iemand anders dan de Geest van God aan het werk is.
Jammer dat er, zelf als mensen dit

quote:

Ik hoop dat mijn bijdrage niet te negatief wordt opgevat, toch wil ik dit vertellen omdat er meer mensen dit zo kunnen ervaren.
er toch weer negatieve reacties komen.
Ik spreek ook niet in tongen en zal bij opwekkingsliederen ook mijn handen niet opheffen.
Toch heb ik er begrip voor dat er gelovigen zijn die deze uitingen wel gebruiken of krijgen.
Ieder krijgt zijn eigen weg om te getuigen van de opgestane Heer!
Laten we aanvaarden dat er verschillen zijn (ROMEINEN 14!!!) en dat het één niet boven het ander kan staan.
Als je in tongen spreekt: doe het niet door elkaar maar begrijpbaar, tot eer van GOD én tot lering van de ander.
Als je je handen opheft: belemmer de blik van de ander daar niet mee.
En: spreek tegen elkaar uit Liefde.
Niet wat de mond ingaat maakt ons onrein maar wat de mond uitgaat leidt tot verderf.
« Laatst bewerkt op: mei 12, 2003, 09:24:05 pm door Riemer Lap (inactief) »
Ik doe niet meer mee.

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #91 Gepost op: mei 12, 2003, 09:16:33 pm »

quote:

op 12 May 2003 21:12:04 schreef Pulpeet:

je bent in staat het beter te zeggen dan ik op het moment, hoewel jij nu in mijn hoekje staat.
Waar twee of meer in Mijn naam...
Ik doe niet meer mee.

Pulpeet

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #92 Gepost op: mei 12, 2003, 09:32:53 pm »

quote:

op 12 May 2003 21:16:33 schreef Riemer Lap:
Waar twee of meer in Mijn naam...

Dank voor de luchtige noot. Ik merk dat ik op dit soort dingen niet zo goed kan reageren als jij.

(goeie hint trouwens... ik heb er werk van gemaakt)

Riemer Lap (inactief)

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #93 Gepost op: mei 12, 2003, 09:43:14 pm »

quote:

op 12 May 2003 21:32:53 schreef Pulpeet:
[...]

Ik merk dat ik op dit soort dingen niet zo goed kan reageren als jij.

Het blijft in dit soort gesprekken (discussie wil ik het niet meer noemen) moeilijk om de juiste woorden te typen.
Meestal helpt het om even na te denken (ofwel: het even in je geest rond laten dolen) voor je iets typt.
Ik doe niet meer mee.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #94 Gepost op: mei 12, 2003, 10:08:42 pm »

quote:

op 12 May 2003 19:59:47 schreef elle:
Ik wil alleen weten hoe ik merk dat mijn ervaringen echt van de Geest zijn. Daarom vraag ik hoe anderen dat weten, bijv. aan Mezzo. Hij lijkt te zeggen 'nou gewoon, dat weet ik gewoon'. Als dat voor hem voldoende is, dan is dat fijn voor hem.

Gelukkig zeg je 'lijkt', want je hebt blijkbaar toch niet helemaal goed gelezen, of ik moet nog duidelijker zijn, want wat je daar schrijft heb ik niet (alleen) gezegd of bedoelt te zeggen. Ik zal een deel van wat ik eerder zei nog maar eens quoten:

quote:

op 12 May 2003 18:17:58 schreef Mezzamorpheus:
Ik kan praten als Brugman, maar ik heb niet het idee dat jullie zonder enige reserve van me zullen aannemen dat het een ervaring van de Geest was, zelfs als ik jullie vertel dat ik door die ervaring tot de volledige overtuiging ben gekomen dat God me accepteert zoals ik ben, WERKELIJK en CONCREET in me wil komen wonen met Zijn Geest en me veranderen wil naar Zijn beeld.

Ik ben dus, door die ervaring, (tot een overtuiging gekomen die me) dichter bij Christus (heeft) gebracht. DAT is voor mij de maatstaf dat het een Geesteservaring was (ook gezien de toespraken van Henno en Jos, waarvan de tekst binnenkort online komt).

quote:

Maar bij mij werkt dat niet zo. Als ik bij een heidense CD die ik opzet dezelfde sensaties krijg als bij het zingen van liederen in de kerk, dan weet ik niet meer wat ik moet geloven!
Misschien dat jij dan je eerste Geesteservaring (om het zo maar even te noemen) dan nog moet krijgen... (dit is niet verwijtend of spottend bedoeld, maar 'gewoon' constaterend). Let wel: ik zeg niet dat je (en anderen die kritische vragen stellen) de Geest niet hebt, maar op het congres heb ik heel duidelijk geleerd wat het verschil is tussen 'de Geest hebben' en 'met de Geest vervuld zijn'. Zie voor bredere uitleg daaromtrent de tekst van de referaten die binnenkort online komt als het goed is.

Mientje

• Hero Member
  • Hij is opgestaan !
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #95 Gepost op: mei 12, 2003, 10:11:37 pm »
Beste allemaal,
Ik kom net thuis, en zie dat er nog veel doorgepraat is, en dat Wilhelmina en ik er af komen als zouden wij contra jullie zijn .
Ik denk juist dat wij de 2 zijn die het onomwonden toejuichen dat deze dingen ook bij jullie doordringen. Maar ik moet me wel bedenken dat het nog groeien moet en dat jullie er sceptisch tegenover staan. En dat vergeet ik wel eens, dat moet ik toegeven.
 Ook tegen Elle moet ik zeggen, als jij je er zo naar uitstrekt zal God dat niet onbeantwoord laten.
Ook ik heb in 't begin gezegd : Maar met mijn handen omhoog staan doe ik nooit.
Tot er een penible situatie in ons gezin kwam die goed afliep, en plots stond ik met handen omhoog God te prijzen.
Een ding wil ik zeggen, stel je hart ervoor open, want God heeft zoveel meer te bieden dan wij beseffen. Hij heeft ons met alle geestelijke zegen  in de hemelse gewesten gezegend ! Denk maar eens in wat dat betekent.

Mezzamorpheus

• You are my Lifeboat
    • Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #96 Gepost op: mei 12, 2003, 10:18:59 pm »

quote:

Toch verbaas ik me over bepaalde dingen.
Dat de Geest werkt, wisten we toch wel. Ik weet dat klinkt aanmatigend, maar blijkbaar weten we bepaalde dingen maar hebben we dat nog niet zo ervaren ?
Als ik om me heen kijk en ook in mijn eigen leven kijk zie ik zo ONTZETTEND het werk van de Geest.
Ik ben daar dagelijks ontroerd van, veel psalmen kan ik niet
met droge ogen zingen. Hoe moet ik nog meer uitleggen dat ik dat geloof en ervaar !!!!!!!  De Geest is in mijn leven hard aan het werk en zeker ook in die van mijn kinderen.

Geweldig om te horen!

quote:

( afgelopen zondag wel twee prachtige preken gehoord, waar ik nog met dankbaarheid op terug kijk )
Het is net alsof je toch minstens een speciale ervaring moet hebben gehad.

Ik denk dan toch echt dat je Wilhelmina en Mientje verkeerd begrijpt, of dat zij zich verkeerd uitdrukken.
Op het congres is heel duidelijk naar voren gekomen dat de geest 'overvloedig' en 'rijkelijk' in je uitgestort kan worden en dat God 'steeds meer' in je leven wil doen. God heeft dus 'nog meer' voor je klaarliggen dan je al hebt. Een soort extra cadeau zeg maar. Zij -en ik die net wat aan dat extra cadeau begint te ruiken- zouden jou en zoveel anderen dat extra cadeau zo vreselijk graag gunnen en ze zouden zo vreselijk graag zien dat de mensen die dat extra cadeau hebben gekregen -dat God aan iedereen wil geven- niet voortdurend zo sceptisch, argwanend en mega-kritisch benaderd worden.
Je hebt de Geest nu al -geweldig, prijs de Here!- maar Hij wil nog zoveel meer in jouw leven doen! Er is nog zoveel meer en het kan alleen maar mooier worden!

quote:

Ik spreek namelijk niet in tongen en zal bij opwekkingsliederen niet mijn handen opheffen.

Dat eerste doe ik (nog steeds) niet en van dat tweede heb ik lange tijd gedacht dat ik dat ook niet zou doen. Totdat ik vervuld werd met de Heilige Geest en het haast automatisch ging doen. Wat mijn weerstand bleek te zijn, werd gebroken en door het lichamelijk uit te drukken, lukte het mij om tot innerlijke overgave te komen, door de kracht van Gods Geest.
'Toch' geloof ik niet dat het moet en zal ik dus ook niemand veroordelen die het niet doet. Wel zou ik graag willen dat de 'sceptisci' het een keer zouden ervaren hoe het is...

Wilhelmina

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #97 Gepost op: mei 12, 2003, 11:19:36 pm »

quote:

op 12 May 2003 22:18:59 schreef Mezzamorpheus:
. Wel zou ik graag willen dat de 'sceptisci' het een keer zouden ervaren hoe het is...
En dán wordt alles anders! ;)

Anne-Marie

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #98 Gepost op: mei 13, 2003, 01:20:49 am »
Wat ben ik blij dat er mensen zijn geraakt door de HG.
Een geweldige ervaring, niet?  Kun je daar over zwijgen? Nee he!
Hoe breng je dat nu over?
Lieve mensen, ik heb de woorden niet. Wel de ervaring. Ons leven wordt, ondanks verdriet en tegenslag gezegend, gezegend door de HEER.
Wij leven uit blijdschap. Als de Geest je vult, is er geen ruimte meer voor iets anders. De trechter vind ik geweldig gevonden. Als tegenstelling tot het rietje.
Het is niet zo, dat je geraakt MOET zijn door de HG om erbij te horen, gered te zijn, etc.  God geeft zelf al onderscheid aan tussen verschillende vormen, diepten van geloof. Hij heeft ons ook allemaal anders geschapen. (denk bv aan Henoch)
Het is wel zo, dat je in waar geloof de HG wel moet ontmoeten. Het is onvermijdelijk, nu of in de toekomst. Je zult je dan niet afvragen of dit wel de goede Geest is. Je weet het. God geeft je dat.  Wees niet bang.
Laat wereldse schaamte je niet weerhouden om God te prijzen. Zet het in het perspectief van het eeuwige.  Laat de Geest toe in je leven, je zult er zo rijk door worden. Wat kan ik nog zeggen?  (Hallelujah?  :))  Ha, ha zelfs dat zal nog vreemd bekeken worden.

Enne Anita, ik had goede redenen er niet te zijn, geloof me ;) Gr. Anne-Marie.

fransje

• Bekijk profiel
Gods Geest werkt!!
« Reactie #99 Gepost op: mei 13, 2003, 08:50:23 am »
Dank je Mezzamopheus, in het verslag van het N.D. zie ik dezelfde dingen weer, mooi.
En Mientje, wat jij vertelt herken ik. Toen wij als gezin groot verdiet over ons heen kregen hebben we geknield en gebeden.
( dat is misschien het `cultuurverschil`, wij knielden en jullie heffen de handen op )
sorry, ik ben dislekt, zeker als de emoties wat oplopen.
maar ik doe mijn best.