Gait
Als PKN-christen voel je een bepaalde binding met onze moederkerk waaruit we voort zijn gekomen.
Daar kan ik helemaal niet met eens zijn,
De moederkerk is nooit de R.K.K geweest,
We zijn voortgekomen vanuit de Joodse bron, Yeshua en de Apostelen waren allemaal Jood in hart en nieren
Het is de vergrieksing geweest die de scheiding heeft gebracht, en Juist de R.K.K is daar de oorzaak van; niet de Joden dienen terug te keren , zij zijn nog steeds bij de bron, enkel herkennen zij hun verlosser niet,
Is dit verwonderlijk!
Geen enkele Jood zal ooit tot dat christendom zich bekeren
De messiaanse Joden die ik ken, zijn Joden in hart en ziel, ze hebben dan ook niets met de vervalste kerken te maken,
Ze hebben Yeshua herkent door de schriften heen, Hun verblinding is verwijderd geworden door de H.Geest, dit is geen mensenwerk
de messiaanse Joden die ik ken, zijn terug naar de boodschap gegaan van de Apostelen, en ze houden zich verder aan gans de torah
Daarom zijn zij voor ons zo belangrijk,
Zij kennen de schriften, de meesten onder ons kennen elkel het N.T, en dan nog de vergriekste versie, en hebben van Yeshua een westerste versie gemaakt.
De bijbelse schriften zijn in het Hebreeuws , Aramees , en in mindere maten in het grieks, vanuit de griekse vertalingen hebben wij de Bijbel, met all de vertaalfouten erbij
Voor de Roomse mensen is de zelfde boodschap als voor éénieder onder ons
We moeten terug naar de oorsprong, de Joodse Yeshua,en de Joodse roets
Yeshua zegt zelf; Ik ben de weg de waarheid en het leven
Dit is geen religie
Geen enkele religie voldoet daar aan
De éérste volgelingen hebben bijna één voor één hun leven gegeven; kijk de waar ze voor de leeuwen werden gegooid, kijk de Apostelen hun einde,
De messiaanse Joden krijgen zelfs in Yisraël het zeer moeilijk van hun eigen Volk
Door wie werden Yeshua, de Apostelen vervolgd!!!, Door hun eigen Volk
Worden wij vervolgd???
Ik denk het niet!!!, een nadenkertje; want waarom niet!!
Sil