quote:
Je hebt ook andere, die meer betekenissen geven.
quote:
Ik mag niet zeggen dat je een leugen verteld want dat doe je niet maar feitelijk gezien gaf je óók hier het eigen ingelegde betekenis weer. Net zoals bij alle bijbelteksten doe jet het zelf met de nederlandse taal.
Ik wordt regelmatig van leugens beschuldigd, wanneer de Bijbelse boodschap anders uitpakt, dan men verwacht. Tenslotte is een knecht niet groter dan zijn meester.
Ik laat gewoon zien, wat de bijbel werkelijk leert en dat wil men niet horen. Een keuze dus.
quote:
Nee, JG hebben hun eigen stelsel van leerregels maar dat weiger je te zien en te erkennen.
Jg volgen zo nauwkeurig mogelijk de bijbel. Anderen vinden dat te nauw. Hun keuze.
quote:
Wederom nee, het is immers niet mijn zieleheil wat hier door de regels van het WTG benadeeld wordt maar het heil van Beepee vrees ik.
Arme ziel. Je hebt nog steeds niet door dat het Bijbelse regels zijn die je eigen welzijn bevorderen.
quote:
Weet je wat lastig is? Lastig is als vele mensen hier aantonen dat je verkeerd zit en dat aantonen op meerdere bronnen waarbij voor een ieder hier de Bijbel als DE BRON geldt en dat je dat niet wilt begrijpen.
Enig idee waarom mensen nog met je in gesprek zijn?
Ik vermoed omdat men zich zorgen maakt, niet over zichzelf maar over de ander.
Weet je wat nog veel lastiger is?
Dat de meerderheid de joden vindt dat Jezus verkeerd zit en dat hij onmogelijk de Messias kan zijn.
Waarom gingen de joden met Jezus in gesprek? Niet om van zijn leer wat op te steken, maar om zichzelf te rechtvaardigen en natuurlijk hierom: Mt 22:15.
Waren de Joden bezorgd om het welzijn van Jezus? Welnee, alleen over hun eigen aanzien en daarom werd hij vermoord. Zij leerden ander dingen, dan hij. Zij naar de letter, hij naar de geest en dat kwam aan. Wat wonnen zij daarbij? Niets, zij verloren juist. Wie oren heeft late hij luisteren.
quote:
Miljoenen mensen zijn misleid door de leer van het WTG. Miljoenen mensen zijn daardoor afgehouden van de Vader en de Zoon.
Net zo'n botte oneliner als die van jou

Miljarden mensen zijn door satanische leer misleidt. De misleidende religies hebben één ding gemeen. De leer uit het oude Babylon.
Epignosis heeft niet de betekenis van “dom”.
quote:
Welke pot en welke ketel? Ik spreek je aan op je gedrag en op de wijze waarop je je hier wenst te presenteren.
Ik spreek je ook aan op het profane vergelijken wat je steeds doet.
Er wordt ruim 160 pagina's geschreven: Beepee, lees nu ook eens wat er staat.
Maar nergens lezen we dat je dat ook doet.
Het is gebruikelijk dat anderen mensen van dingen beschuldigen die men zelf doet. Ondanks dat ik voortdurend zuivere Bijbelse leer tentoonspreid, wordt dat niet begrepen. Over lezen gesproken.
quote:
En eerlijk is eerlijk: het is wél het handelsmerk van de JG wat je hier tentoon stelt voor de anderen.
Denk even aan mijn opmerking over de rijke jongeling.
Ik ken meerdere leden van het WTG die in weelde leven waar heel veel gezinnen in dit land van kunnen eten.
Dat staat haaks op de levenswijze en verkondiging van Jezus.
Ik heb getracht dat inzicht bij je te brengen dmv de auto, de fiets en de senseo maar je lijkt zelfs een gelijkenis niet te snappen....
Je laat alleen zien, dat je van de Bijbelse leefwijze weinig tot niets begrijpt. Dus ook niet van de rijke man. Niet rijkdom is het criterium, maar hebzucht.
Een illustratie! 2 mensen hebben ieder een auto, De één een Maserati, de ander een Trabant. Wie van de twee is nu verkeerd bezig.
Ik schat in, dat je voor de Maserati kiest. Dat het ook andersom kan zijn, komt vermoedelijk niet in je op. Waarom zou dat toch kunnen?
quote:
Dat noem ik gewoon kul en onzin. Traditie heeft niets met stam of taal te maken in geloofszin....
Wederom kan je gewoon Nederlands, gezien in het licht van de Bijbel, niet begrijpen.
De bijbel geeft aan dat degenen die Gods ingrijpen overleven, personen zijn die uit alle delen van de aardse bevolking afkomstig zijn. (Openbaring 7:9, 10).
quote:
Dus wel. Het WTG heeft een scala aan regels en toepassingen die gewoon "dogma" van naam zijn voor de niet WTGleden.
Normale Bijbelse regels dus, die anderen “gewoon”negeren.
quote:
Slachtofferrol dus: "het went".
Vergeet je niet te noemen dat Jezus er ook aan moest wennen dat hij niet gekend werd? In de regel doe je dat namelijk. Overigens zonder dat het bij de meeste gelovigen hier enige indruk maakt maar dat terzijde.
Vergeet even dat er hier nogal wat theologiekenners zitten en dat ook de meeste denominaties hier gekend en bekend zijn.
Een knecht is dus niet groter dan zijn meester. Jezus waarschuwde ook daarvoor, dat zijn volgelingen dat konden verwachten. Je vergeet dat Jezus besprongen werd door “theologiekenners”.
quote:
Een intensief programma? Dat hoeft toch niet? Jullie lezen de bijbel toch heel puur? Dan hoef je niet meer te studeren
Ik noem het (en ik ken mensen die deze "studie" hebben gevolgd!) een indoctrinatie programma vol van dogmatiek en leerregels.
Dus Jezus stond dan niet als leraar bekend?
Wel, beste kerel. Dan ben ik ook geïndoctineerd met electronica leer, want dat onderwijs instituut gebruikte dezelfde lesmethode.
quote:
Nee, in jou insteek zegt Jezus: :"verkoop die zooi want alles wordt tocht platgegooid...", een materialistische insteek.
In mijn betoog zeg ik: hecht NIET aan het aardse maar zorg dat er levens gered worden door jou bezit.
Past ook keurig binnen de werken van barmhartigheid.
Je laat zien, dat je de intentie aan je voorbij gaaat.
quote:
Ja, bij de gelovigen wel.
De meerderheid van de toenmalige Joodse gelovigen accepteerden Jezus leer niet.
De overgrote meerderheid dus NIET.
Op twee uitzonderingen na predikte Jezus uitsluitend tegen Joodse gelovigen.
quote:
Maar wanneer je er op gewezen wordt dat je in het vormgeven van dat volgen levensgevaarlijke fouten maakt én met meerdere maten werkt???
Want dat doe je nog steeds immers...
Ach Jezus werd beschuldigd van werken door middel van Beëlzebub. Het bekende fenomeen weer.
quote:
In denigrerende zin?
Ja. Begrijpend lezen is best moeilijk, he?
De Schriftgeleerden beschouwden “de amha’arets” als minderwaardig. Johannes 7:49
quote:
Het hanteren van een Nick is beslist NIET bijbels, lees het NT maar eens goed door.
Ik hen de gehele bijbel nagezocht op een “Nick”verbod. Ik heb het niet gevonden. Of bedoel je het nicabverbod? Dat is in Frankrijk.
quote:
Jezus werd niet door gelovigen vermoord maar door zijn tegenstanders. Of wil je beweren dat Petrus onder de moordenaars van Jezus was?

Je lijkt niet eens te weten wat een gelovige is en wat een niet gelovige is.
Ik begin me zorgen te maken over je
wederom geeft je blijk van de Bijbel niet te kennen. Gelovige joden, opgehitst door hun gelovige geestelijken, hebben hem laten vermoorden.
15 Toen gingen de Farizeeën heen en beraadslaagden te samen hoe zij hem op grond van zijn woorden in de val konden laten lopen
Joh 19: 13 Daarom bracht Pila̱tus, nadat hij deze woorden had gehoord, Jezus naar buiten, en hij ging op een rechterstoel zitten op een plaats die Het Stenen Plaveisel wordt genoemd, maar in het Hebreeuws Gabbatha.
14 Nu was het de voorbereiding van het Pascha; het was ongeveer het zesde uur. En hij zei tot de joden: „Ziet! UW koning!”
15 Maar zij schreeuwden: „Weg met [hem]! Weg met [hem]! Aan de paal met hem!” Pila̱tus zei tot hen: „Zal ik UW koning aan een paal hangen?” De overpriesters antwoordden: „Wij hebben geen andere koning dan caesar.”
16 Toen leverde hij hem daarom aan hen over om aan een paal gehangen te worden.
Het waren allen gelovige joden dus.
quote:
Ja, en?
Dat ga je ons hier verwijten dat er ergens een gek is die je mailbox vult?
Ik verzeker je dat de mensen hier wel een betere dagbesteding hebben dan spam verzenden.
En christelijke spam is een term die niet kan
Een medegelovige van je dus.
quote:
En inderdaad, ik ben Riemer Lap en je kunt zelfs mijn website bekijken. Ik ben niet anoniem hier omdat ik dat niet nodig acht.
Ik zeg geen gekke dingen dus wat ik zeg sta ik achter.
Als je als JG écht eerlijk wilt zijn dan doe je dat ook en zorg je dat je te vinden bent. Nu ben je iemand die anderen wel beticht en veroordeeld maar o wee als je te vinden zou zijn. Tsjonge, hoeveel lef heb je dan?
In mijn optiek heb je dan geen lef.
Niemand hier die je dan bestookt met mail weet ik. Mijn mailbox is al maanden gkvforumleeg

Wel, ik leerde een sergeant kennen, lang geleden. Toen ik een oude foto vond herinnerde ik mij zijn naam en tikte ik dat op het internet in. Hij was erg verrast, na zo lange tijd, maar was ook verbaasd hoe ik hem gevonden had. Toen ik hem vertelde dat ik hem “gewoon”gevonden had, omdat hij zijn eigen naam gebruikte, was het even stil.
Er is op het internet en ook elders een hele handel in adressen en het verzamelen van gegevens voor allerlei doeleinden. En dat is zo uit de hand gelopen, dat de overheid allerlei privacyregels heeft moeten opstellen. Je hebt nog steeds mensen die daar heel luchtig over doen, totdat hun identiteit wordt gestolen. Dan wordt er moord en brand geschreeuwd.
Ik laat dat soort “lef”, dan ook graag aan jou over.