Auteur Topic: [WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea  (gelezen 512063 keer)

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
[WTG] Over de geloofsbelijdenis van Nicea
« Reactie #4150 Gepost op: april 19, 2011, 12:05:07 pm »

quote:

quote:

quote:

quote:

Riemer Lap schreef op 18 april 2011 om 13:36:
Dan stel ik de vraag nogmaals: Ben je werkelijk lid van het WTG?
Beepee schreef op 19 april 2011 om 10:33:

Ik had graag gereageerd met een toepasselijke tekst, maar is kan deze niet zo gauw vinden.
Het komt ongeveer hier op neer: heeft een vogel vleugels?

Ik heb hem!
Jeremia 13:23 Kan een Kuschiet zijn huid veranderen? of een luipaard zijn vlekken?
Nunc schreef op 19 april 2011 om 10:43:
[...]
is dit nu een 'ja' of een 'nee'? Het lijkt me een 'ja', maar waarom zeg je dat dan niet gewoon?
Beepee schreef op 19 april 2011 om 11:06:
[...]
Degenen die oren hebben, laten zij luisteren.
Het antwoord is gewoon "nee", Nunc.... Het gedrag spreekt hier boekdelen.... En trouwens: de vraag die Jeremia hier stelt is ook slechts met een 2x "nee" te beantwoorden...

- Kan een Nubiër zijn huid veranderen? nee
- Kan een luipaard zijn vlekken veranderen? nee
- Ben je werkelijk lid van het WTG, Beepee? nee

ergo:
http://a2.twimg.com/profile_images/1263515631/trollface_normal.jpeg
« Laatst bewerkt op: april 19, 2011, 03:57:21 pm door Hendrik-NG »
'De roeping van de mens is mens te zijn!'

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #4151 Gepost op: april 19, 2011, 01:18:07 pm »

quote:

Beepee schreef op 17 april 2011 om 10:14:
[...]
Een diepzinnige opmerking. Bedenk ook, dat ik hier niet kom om persoonlijk voordeel te behalen..
Bedenk eens het volgende.
Adam en Eva hoefden niet te sterven, als zij geluisterd hadden naar Gods  waarschuwing. Het gegeven verbod was heel eenvoudig: blijf van mijn boom af!

quote:

Ondanks alles stelde JHWH de profetie van Gen 3:15 in om het gebeuren van Adam en Eva te corrigeren.
De hiel (Jezus) kwam als Messias, maar de sterk afgedwaalde joden verwachtten een ander soort Messias, de goddelijke tijdsplanning negerend, en  dachten hem als een persoonlijke marionet aan te kunnen stellen. Terecht weigerde hij dat en gaf aan dat de bestemde tijd nog niet aangebroken was. Het gevolg was dat de meerderheid der Joden hem negeerden en nog steeds negeren.

Er zijn prachtige voorbeelden bekend hoe de joden God niet negeerden, maar juist alle eer en heiligheid brachten. Bij de romeinse verovering zetten de joden en masse hun levens op het spel toen pilatus de romeinse vlaggen de stad in wilde brengen (volgens Josephus flavius). En je bent bekend met de joodse weigering om bij Pilatus binnnen te gaan uit eerbied voor God's wetten en de eigen heiliging voor het pascha.
God negeren doe je door gewoon je oren stijf gesloten te houden als Hij spreekt. In gebed. In Woord. In profetie. Maar de joden konden horende niet horen en ziende niet zien. Weet je hoe dat komt? Omdat ze een uitgekristalliseerd idee-fixe hadden over wat God van hen vroeg. Ze hadden hun ziel en zaligheid berekend en bepaald en leefden strict volgense de methode die met zekerheid God's Waarheid bracht.
Alleen... vergaten ze te luisteren toen het erop aan kwam, en hoorden ze niet de voorzegde boodschap van liefde en verlossing.

Je hoeft het niet aan te nemen. Maar je moet je oren wel willen openen. Doe je dat niet dan worden de profetiën tegen de joden ook jouw profetieën. Terwijl de joden de oren toestopten vanwege de godslastering die over hen werd uitgestort, ontsloot God de hemel. En Hij werd afgewezen en niet herkend door hen die kort daarop hun leven vrijwillig zouden geven tot Zijn eer.

Waarheid heeft nog niemand zalig gemaakt. Er zijn er velen die juist door de hun bekend geworden waarheid in de hel zullen belanden. Maar een gelovig hart en de wil om te luisteren naar God maakt wel zalig. En daarvoor is de denominatie niet van belang. Zelfs de jood kan in verwachting naar God en zijn verlossing opzien.

quote:

Helaas wordt hier van deze voorgeschiedenis niets geleerd en vervalt men in dezelfde soort herhalingen.
Je zegt een buitengewoon waar woord. De herhaling is dat de mens de maat meet en het getal berekent en God heeft toegesloten in het hart. Maar God spreekt en het is er. De satan wil God narekenen en hij bracht elk heil van God tot schande en duisternis en stenen van aanstoot. Maar de gelovige moet niet rekenen maar in een gelovig hart God zoeken en de woorden van God overleggen en bewaren in het hart. Want waar de satan elke stap van God omgeeft met vele listen en vele bewijzen van de daadwerkelijke ongewenstheid van de stap, gaat God juist door die weg en bewijst aan de satan dat wie met een gelovig hart Hem volgt, niet links noch rechts zal wijken, maar trouw het voetspoor volgt van Jezus. Dat is slechts een kleine kudde die dat volbrengt. Maar dat is niet een kudde die ten overstaan van de wereld herkenbaar is aan een vlag of een stad of een muur. Maar zij is een stem die uitgaat over de wereld en gehoord wordt door hen die God zoeken, en zij volgen de stem en weten dat het God is die hen roept. Dat het Jezus is die hen roept. Zodra zij hun leven gaan inrichten tot eer van deze God ontdekken zij dat alle ruimte en alle wegen en alle geesten reeds vervuld zijn met de waarheid van God. Maar het kenmerk van de kudde is dat de herder roept, maar de schaapskooi ramen heeft en deuren waardoor ook vele andere stemmen en profeten binnengaan en een claim leggen op het gezag in de schaapskooi. Maar de stem van de Herder blijft roepen, en alleen als je de oren open houdt en de ogen gesloten in gebed, herken je Zijn stem. Maak nooit de fout van de joden om de stem van God af te wijzen als steen van aanstoot. Want de steen die door de bouwers van de tempel verachtelijk werd afgedankt, wordt zeker tot hoofd des hoeks gesteld. Dat gaat niet over een concrete steen die ik je voor de voeten werp. Maar dat gaat over je gehoor. Als je gestopt bent om scherp te horen in welk verachtelijke gedaante de stem van de Herder is te beluisteren, kun je de Herder ook niet herkennen. ook al ben je een jood en onderhoud je de wet. Ook al spreek je de naam van God beter uit dan anderen. Ook al weet je je binnen de muren van God's heilige schaapskooi.

quote:

Beepee schreef op 17 april 2011 om 10:41:
[...]
 Het figuurlijke hart.
Bij God, die de harten onderzoekt, telt niet louter de uiterlijke verschijning, maar datgene wat iemand werkelijk van binnen is (Sp 17:3; 24:12; Ps 17:3; 1Sa 16:7). De Schrift geeft dan ook de raad: „Beveilig uw hart [de gehele innerlijke mens], ja, meer dan al het andere dat te behoeden is, want daaruit zijn de oorsprongen van het leven” (Sp 4:23).

[...]
 Mattheüs 7:
16 Aan hun vruchten zult GIJ hen herkennen. Plukt men soms ooit druiven van doorns of vijgen van distels?
De vruchten van herkenning zijn godvrezendheid en een trouw volgen van de weg van Jezus. Als JIJ bij voorbaat alles wat op je af komt op één lijn stelt met de soldaten die de spot dreven met Jezus en Hem lieten lijden en met de hoge raad die Hem op zijn woorden wilden vangen, dan is elke spot en elke hoon en elk lijden een schat in de hemel en een onderwerp van jullie gezamenlijke dankzegging en lofprijzing. Echter; als op deze manier jij jezelf net zo de ogen en oren doet sluiten voor Gods stem als de joden dat deden ten tijde van Jezus, dan helpt geen raad en geen daad, want dan heb je je hart overgegeven aan verstoktheid. Maar niet jij, maar God werkt de harten. Dus heb jij de volledige vrijheid om van God te vragen je hart te openen. Niet speciaal voor mij, want ik werk al hier aan mijn eer in woord en argument. Maar voor hen die als onaanzienlijke en ongeëerde en als zwak beargumenteerde een beroep doen op de Geest en op het Hart en op je overleggingen in een rein geweten voor de troon van God. Dus gewoon voor de Geest van God.

quote:

Beepee schreef op 18 april 2011 om 12:10:
[...]
Wanneer er eerlijke vragen worden gesteld, zijn eerlijke antwoorden volkomen overbodig.
Inderdaad. wat je bedoelt ontgaat me, maar ik begrijp je punt. Als je géén JG bent dan ben je een liederlijk individu dat misbruik maakt en zelfs tot haat aanzet. Ben je wél een JG, dan wordt je onmiddellijk geconfronteerd met oneer toebrengen aan de JG en een niet correct verdedigen van de leer van de JG.  Maar dat laat niet onverlet dat je kunt communiceren dat je spreekt vanuit een rein geweten tegenover God. Dat, of iets van die strekking zou volstaan. Want Jezus heeft ook opgeroepen om te onderwijzen en aan een ieder rekenschap af te leggen van de hoop en de vreugde en waarheid die in ons woont. De vruchten van de Geest zijn juist merkbaar in onze communicatie, omdat er een aanknopingspunt is in het Woord van God.  Maar als we dat dan allemaal hebben gehad, volgt onmiddellijk ook een heel eerlijke vraag naar een antwoord.

quote:

Beepee schreef op 18 april 2011 om 12:22:
Het is niet aanstootgevend, iemand te wijzen op verkeerde ideeën, dat  JHWH geen wrede God is, die mensen eeuwig pijnigt. Voor een oprechte waarheidszoekers is dat duidelijk en overgenomen van heidense religies.

Noch Jezus, noch zijn discipelen, noch JG gaan langs “de deuren” uit eigen belang. Men is opzoek naar oprechte, nederige personen die in Gods koninkrijk eeuwig op aarde willen wonen, overeenkomstig Gods oorspronkelijke voornemen.

Het merendeel der Joden weigerden, net als nu ook  de meeste mensen, de boodschap  te aanvaarden. De gevolgen waren in 70 duidelijk zichtbaar.

Dit onderwerp verdient veel aandacht. Maar waar je het gezag van de bijbel ondergeschikt maakt aan een uitleg die daar bovenuit gaat, ben je niet anders dan de constantijnse leer die de sleutels en de macht van het koninkrijk naar zich toe trokken en hun eigen machtscentrum van God maakten. Als het waar is dat het gezag van God's woord ondergeschikt wordt gemaakt aan het gezag van de uitleg van de bijbel door de WTG, dan is de koninkrijkszaal in die zin weinig anders te duiden dan als een geestelijk Constantinopel.
Waar je je bewust afsluit voor een luisterend oor naar mogelijk geestelijke geluiden, ben je als de joden die erop afgerekend werden in  70. Geestelijke geluiden zijn niet door mensen gedefinieerd en in verzegelde vaten gegoten. Maar zij klinken daar waar God de mens influistert en doet leven uit een geest die hun eigen geest overstijgt. Zotteklap voor buitenstaanders, en soms ook voor hen die geloven. Maar in alles zoekende het Woord van God en de heiliging van Hem en de erkenning als (geschonden en breekbare) vaten van God's heil bij alle knie die zich voor Hem buige.

quote:

Beepee schreef op 18 april 2011 om 12:45:
JG proberen hun medemensen te helpen te laten zien, wat de Bijbel werkelijk leert en geheel overeenkomstig Gods wens iedereen, die dat wil, een nauwkeurige kennis te geven, waardoor men zelf kan zien hoe men op de smalle weg kan komen en daarop kunnen blijven. Zij volgen daarin Jezus voorbeeld.

Door nu het Woord van God niet open en eerlijk als basis te nemen, maar alles wat erover gezegd wordt te plaatsen in één lijn met de spot en hoon die de romeinen en de farizeeërs aan Jezus toebrachten, sluit je jezelf buiten hen die elkaar herkennen op basis van een volgen van Jezus leer, op basis van het schriftelijke fundament dat Hij ons heeft overgeleverd.

En loop je bovendien het risico niet gecorrigeerd te kunnen worden door door God, mocht Hij daartoe behoefte hebben. Want de precieze uitleg van jouw zuivere leer van wat de bijbel leert, wordt uitsluitend gecommuniceerd door de mensen op wie jij het vertrouwen hebt gesteld. net zoals de joden deden, en de wellicht gelovigen onder het gezag dat Constantijn instelde, en overigens ook de meeste gelovigen die met hart en ziel verbonden zijn aan een bepaalde stroming. Maar niet iedereen sluit daarbij de ogen en de oren voor het gelovige gebed en een open communicatie met en van God. En niet iedereen verwerpt daarbij de bijbel als open communicatie van God aan de mens. Nauurlijk is er leergezag. Maar dat dient alleen de eenheid van de kerk. Maar het geloof volgt God en de Geest en ademt in wat God comuniceerd. Dankzij, maar vooral ondanks, de instituten.

Maar God vraagt een hart dat zich niet verhardt, maar open staat voor Hem en Hem ook blijft zoeken, en zich door Hem blijft laten voeden, ook als naar de mens gesproken wij reeds binnen zijn en reeds gearriveerd.

quote:

Beepee schreef op 18 april 2011 om 12:45:
JG proberen hun medemensen te helpen te laten zien, wat de Bijbel werkelijk leert en geheel overeenkomstig Gods wens iedereen, die dat wil, een nauwkeurige kennis te geven, waardoor men zelf kan zien hoe men op de smalle weg kan komen en daarop kunnen blijven. Zij volgen daarin Jezus voorbeeld.

Desondanks werd Jezus beschuldigd dat met behulp van Satan te doen. Daardoor wees het merendeel der Joden hem als Messias af.

De smalle weg van jou is een weg die wordt gebaand en bewegwijzerd door uiterlijke symptomen. Het kan zijn dat God daarmee een weg voor heeft. Maar wat zichtbaar is dat zijn de tekenen van verwerping van de innerlijke waarden van het geloof. Want het gaat er niet om of Jezus wel of niet God is, waar hijzelf zich presenteert als Zoon des mensen en de discipelen Hem identificeerden als enige Zoon van God. Want het gaat er bij de smalle poort niet om of de regel van de wet geheel precies wordt toegepast, zolang het hart maar wel de toepassing begeert.  Want het gaat er niet om dat wie niet voldoet aan het: "Zeg eens Jaaahweh", daaraan  herkenbaar is als heiden. Je maakt een karikatuur van het geloof in de enige God die de dankoffers die niet uit een heilig hart komen afslaat en verwerpt, zoals de joden dat deden en constantijn ook deed.  

Deze woorden kunnen jou niet bereiken, zoals de joden niet bereikt konden worden ten tijde van Jezus. Dat neemt niet weg dat het heil wel via de joden werd gebracht en God ook hen een taak en een plaats en een weg heeft gesteld. Dat is aan God. Maar wie één is in Christus zoekt die eenheid, ook al blijkt bij ons zoeken in het waarachtige Bethlehem, deze uit Nazareth te komen..

quote:

Beepee schreef op 18 april 2011 om 13:11:
[...]
Ik stel, dat de Bijbel zichzelf verklaart.
Ik stel, dat intelligentie alleen, niet voldoende is en dat dat meestal ten grondslag ligt aan de verschillende interpretaties.
Ik stel dat ook ingeslopen on-Bijbelse leringen daar sterk toe bijdragen.
Ik stel dat  God  (uitleg) geeft aan wie hij wil, degenen die zich net als David willen opstellen: Leer mij UW weg, O JHWH.
Deze ideeën haal ik gewoon uit de gehele bijbel.
Waarom?
God is een God van orde, niet van tegenstrijdige ideeën. Jezus bevestigt dat: Uw woord is waarheid.

Inderdaad; en het Woord van God is waarop wij elkaar aanspreken. David stelde wel de vraag aan God om hem Zijn Weg te leren. Maar de joden stelden deze vraag niet meer. Zij hadden de weg gevonden en wisten zich geruggesteund door de almachtige God en zingen ook nu nog dat zij lijden en verdrukking ondervinden, maar toch bij God aangenomen worden omdat zij Zijn weg trouw blijven volgen. En, dat zei ook gezegd, God zal met hen ook wegen gaan die wij niet gaan kunnen. Want ook zij die de Wet van God als ultieme meetsnoer hanteren worden uiteindelijk getest en beproefd op de liefde die in die Wet is vervat.

Ik ben bereid te leren.

quote:

pyro schreef op 18 april 2011 om 14:36:
Een evangelist is een werktuig van de Heilige Geest opdat zondaars zich bekeren.
Wie oren heeft om te horen, die hore.
Amen.

quote:

Beepee schreef op 19 april 2011 om 09:44:
Wacht dacht je dan van vervulling van de profetie van Mt 24:14?

Voordat God ingrijpt laat hij mensen waarschuwen. Waarschuwingen worden meestal genegeerd.

Mogen wij dan samen vaststellen dat wij elkaar genoegzaam hebben gewaarschuwd? En dat alleen het gelovige gebed en het zoeken van God's communicatie in Zijn Woord en de zegen van Hem ons, elk op onze weg,  verder kan helpen?
Mogen wij dan samen vaststellen dat in de gebrokenheid van deze wereld, wij door de ander erop gewezen zijn dat wij niet het goede pad lopen?
Mogen wij dan samen vaststellen dat als wij God in eigen geweten onze schuld en afhankelijkheid belijden, en Zijn gemeenschap zoeken, dat Hij ons verder zal voorzien van hetgeen wij behoeven?
Mogen wij dan samen vaststellen dat tot dusver ook niet de meest heilige en ook niet de meest aangewezene als fundament van de gemeenschap van Jezus Christus erin geslaagd is om dat foutloos invulling te geven?
Mogen wij dan samen vaststellen dat wij allen gaan dwalen als wij menen de enige weg en de enige waarheid voor de beleving van ons heilige leven te hebben gevonden?
Mogen wij dan samen vaststellen dat een open oor voor God en Zijn Woord en een actieve houding tot bekering op onze weg ligt als taak en roeping?

Dan kunnen we in vrijheid en onderworpenheid aan het Woord alleen spreken over leerpunten zonder tot in den treure de ander te gebruiken als platform van onze zelfkastijding.

quote:

Beepee schreef op 19 april 2011 om 10:26:
Voor mij is de gehele bijbel een door God geïnspireerd boek en ik twijfel daar niet aan. Zoals al vele malen  naar voren gebracht, is uitleg een zaak van God. Ik ben van mening dat de Bijbel zelf de uitleg verschaft aan mensen die zich , net als David, nederig opstellen: leer mij UW weg, O JHWH.

[...]
De Bijbel is duidelijk voor degenen die zich aan Gods wil onderwerpen.

Deze woorden zijn de spiegel waaraan je je eigen leer kunt toetsen.
Jij onderwerpt je niet aan God's Woord, maar bent daarin geknecht door de leer van het WTG.

quote:

Beepee schreef op 19 april 2011 om 11:04:
[...]
Beste Nunc,
Joden tonen mij aan de hand van de bijbel aan, dat Jezus onmogelijk de Messias kan zijn. Zij gebruiken, net als jij, de bijbel om hun gelijk aan te tonen.
Sorry, maar voor mij is het toch echt anders.
Ik heb  allerlei citaten gebruikt om jou aan tonen wat de oorsprong is van  dat soort leringen. Zelfs wiccasites geven volmondig toe, dat het niet uit de Bijbel afkomstig is.

Daarmee heb jij je keuze gemaakt, net als de joden, die Jezus afwijzen.

Je zal merken, dat op een gegeven moment de bekendmaking van het goede nieuws gestopt zal zijn. Daarmee is de deur naar de smalle weg definitief op slot. Net als de Joden die in Jeruzalem opgesloten zaten in het jaar 70.
Wat ik hierboven schreef over de joden en de overeenkomst met jou schreef ik vóór deze bijdrage van jou...
« Laatst bewerkt op: april 19, 2011, 01:37:26 pm door small brother »

Riemer Lap

• was: okidoki
  • @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4152 Gepost op: april 19, 2011, 10:57:14 pm »

quote:

Beepee schreef op 19 april 2011 om 11:06:
[...]
Degenen die oren hebben, laten zij luisteren.
Tja, zo ken ik ook een hele passende bijbeltekst als we dan toch aan het tekstplukken zijn:
Hetzij gij u ondoordacht verheft,
hetzij wel overwogen: de hand op de mon
d!

En dus eerwaarde Beepee:
aangezien je tot op heden geen eerlijk antwoord op een eerlijke vraag wilt geven....
« Laatst bewerkt op: april 19, 2011, 10:57:39 pm door Riemer Lap »
Mail me maar als je wat wilt weten

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4153 Gepost op: april 19, 2011, 11:51:48 pm »

quote:

Beepee schreef op 19 april 2011 om 11:04:
[...]
Beste Nunc,

Joden tonen mij aan de hand van de bijbel aan, dat Jezus onmogelijk de Messias kan zijn. Zij gebruiken, net als jij, de bijbel om hun gelijk aan te tonen.
Joden die de bijbel gebruiken? Ik neem aan dat je de Tenach bedoelt?

quote:

Sorry, maar voor mij is het toch echt anders.
Ja, voor jou is alles anders en meerderen hier hebben aangetoond dat je onjuist zit in het geheel. Ze hebben met bewijs uit de ENIGE BRON gewerkt maar je weigert dat te lezen en er op in te gaan.
Vragen beantwoord je niet maar je draait er omheen en komt met een nieuwe leerstelling van het WTG.
Zelfs de meest eenvoudige vraag of je werkelijk JG bent kun je niet beantwoorden zonder te draaikonten.

quote:

Ik heb  allerlei citaten gebruikt om jou aan tonen wat de oorsprong is van  dat soort leringen. Zelfs wiccasites geven volmondig toe, dat het niet uit de Bijbel afkomstig is.
wiccasites? Is het WTG ook al verbonden met Wicca?
En mocht je Wiki bedoelen: er zijn wel betrouwbaarder bronnen dat Wikipedia.

Wat mij opvalt is dat je ook weinig naar de bronsites van het WTG zelf verwijst.

Kun je ons hier ook informatie geven over "de getrouwe en beleidvolle slaaf" ?
Jij bent JG dus dat zou je moeten kunnen en willen volgens de regels van het WTG.
Dit is wederom een eerlijke vraag overigens....
« Laatst bewerkt op: april 20, 2011, 12:47:29 am door Riemer Lap »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4154 Gepost op: april 20, 2011, 12:56:58 am »
http://www.jehovahs-getuigen.nl blijft interessant in dit opzicht overigens :)
En aangezien Beepee Wiki als bron lijkt te hanteren wil ik wijzen op deze:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ex-Jehova's_getuigen
of deze: http://www.indewaarheid.com/
« Laatst bewerkt op: april 20, 2011, 01:22:16 am door Riemer Lap »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4155 Gepost op: april 20, 2011, 05:36:48 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 april 2011 om 23:51:
[...]

Nee... Wicca... Zie maar:

quote:

Hendrik-NG schreef op 26 januari 2011 om 17:15:
[...]

Ik vroeg me al af wie kristus was......  

Dit is inderdaad echt de bron van de tekst......!!!

NB: Beepee, ik vroeg je niet om je met Wicca in te laten (dat DAT niet mag van het WTG kan IK me zelfs voorstellen!!!!), maar om een origenele bron aan te wijzen!!! NIET een website (en ZEKER niet zo een)!!!! Zoek dan in ieder geval ZELF in je onsmakelijke bron van je naar de verwijzing naar een origineel document en haal dan tenminste DIE tekst aan........ Er zijn genoeg websites die met modder gooien... Laten we DIE vooral NIET aanhalen.....!!!

kristendom.... yuk!!!!  :(
Overigens zou dat gebruik van dergelijke bronnen ook al een antwoord moeten zijn op onze recente vraag aan Beepee...

Wel dergelijke sites willen gebruiken, maar geen kerstboom neer willen zetten??  :+

Maar goed. Jeremia 13:23 geeft ons een dubbel antwoord; meer over zijn/haar identiteit zal Beepee wel niet willen prijsgeven na zijn/haar ontmaskering, denk ik...

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4156 Gepost op: april 20, 2011, 08:28:53 am »

quote:

Beepee schreef op 19 april 2011 om 11:14:
[...]
 Ik stel alleen ruim 300 verschillende meningen, soms zelfs tegenstrijdig, tegenover datgene wat de Bijbel werkelijk leert..

Meer niet.
oh, dus als het niet eens om 'wel/niet trinitarisch' gaat, dan kan het argument dus exact op dezelfde manier tegen jou, tegen het WTG, en tegen elke andere groep die iets met Jezus heeft, gebruikt worden. Daarmee zegt het helemaal niks. Maar kennelijk heb je dat niet door. Wellicht moet ik gewoon al mijn posts afsluiten met "blabla 300 denominaties blabla", waarbij ik uiteraard met die 300 het WTG + "alle kerken anders dan de mijne" bedoel. Zo doe jij het immers ook, met die 300: "alle kerken behalve het WTG".
« Laatst bewerkt op: april 20, 2011, 08:30:24 am door Nunc »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4157 Gepost op: april 20, 2011, 02:52:38 pm »

quote:

Nunc schreef op 20 april 2011 om 08:28:
oh, dus als het niet eens om 'wel/niet trinitarisch' gaat, dan kan het argument dus exact op dezelfde manier tegen jou, tegen het WTG, en tegen elke andere groep die iets met Jezus heeft, gebruikt worden. Daarmee zegt het helemaal niks. Maar kennelijk heb je dat niet door. Wellicht moet ik gewoon al mijn posts afsluiten met "blabla 300 denominaties blabla", waarbij ik uiteraard met die 300 het WTG + "alle kerken anders dan de mijne" bedoel. Zo doe jij het immers ook, met die 300: "alle kerken behalve het WTG".
Ik ben van mening, dat de Bijbelse leer niet voor meerdere uitleg vatbaar is, want dan zou JHWH zijn zaakjes niet op orde hebben. Hij geeft echter iedereen de gelegenheid om zijn wil te doen, op ZIJN voorwaarden.

Al meerdere malen heb ik laten zien, dat puur verstandelijk de bijbel niet te doorvorsen is. Alleen wanneer je bereid bent om het voorbeeld van David te volgen, dan kan de HG werkzaam zijn, een noodzakelijke hulp.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4158 Gepost op: april 20, 2011, 03:00:55 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 april 2011 om 00:56:En aangezien Beepee Wiki als bron lijkt te hanteren wil ik wijzen op deze:
Wiki hanteer ik net als vele andere wereldwijde bronnen.

Wanneer een JG bijbelse geboden opzettelijk overtreed en blijft overtreden dan is de enige optie om de persoon er uit te zetten. Zo is er een die er uitgezet is, omdat hij met zijn vriendin werd betrapt en dat geeft hij openlijk toe.

Een klein deel van deze personen meent dan op het internet JG de schuld van hun uitsluiting te moeten geven en  zoeken  naarstig in de lectuur vanaf ca 1860 naar vermeende fouten om zichzelf te kunnen rechtvaardigen. Voor bepaalde personen is dat dan koren op hun molen.

Helaas hebben zij zichzelf daarmeee, de deur naar de smalle weg is voor hen gesloten.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4159 Gepost op: april 20, 2011, 03:10:12 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 20 april 2011 om 05:36:
Overigens zou dat gebruik van dergelijke bronnen ook al een antwoord moeten zijn op onze recente vraag aan Beepee...

Wel dergelijke sites willen gebruiken, maar geen kerstboom neer willen zetten??  :+

Maar goed. Jeremia 13:23 geeft ons een dubbel antwoord; meer over zijn/haar identiteit zal Beepee wel niet willen prijsgeven na zijn/haar ontmaskering, denk ik...
Lezen is best moeilijk, hè?

Ik gaf informatie van een wicca site omdat zij tenminste toegeven dat zaken van heidense religies zijn overgenomen.

Katholiek Nederland geeft info over de oorsprong:

Voorchristelijk
De kerstboom neemt in ons huidige kerstfeest een centrale plek in. Toch is deze spar niet uniek voor Kerstmis. Al lang voor de geboorte van Christus werden er bomen versierd en vereerd. Verschillende heidense volken gebruikten bomen om kwaad af te weren of om kracht aan te ontlenen. Ook de zonnegod Mithras werd geëerd met groene takken die versierd werden met zonnen, manen en sterren.

Waarom zou ik mijn identiteit moeten prijsgeven? Om mij met virussen te kunnen bestoken?

Jer  13:23 geeft antwoord op de retorische  vraag

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4160 Gepost op: april 20, 2011, 03:21:09 pm »

quote:

Beepee schreef op 20 april 2011 om 15:10:
[...]
Waarom zou ik mijn identiteit moeten prijsgeven? Om mij met virussen te kunnen bestoken?

Jer  13:23 geeft antwoord op de retorische  vraag

Die virussen hebben je van binnen uit al besmet, vrees ik....

"Niets, dat van buiten de mens in hem komt, kan hem onrein maken, maar hetgeen uit de mens naar buiten komt, dat is het, wat hem onrein maakt." (*)

En de retorische vraag van Jeremia is inderdaad te beantwoorden... Met een 2x "nee"... Dus in die zin was het treffend dat je dat citaat koppelde aan de vraag of je wel een JG bent... Het antwoord op die vraag is trouwens ook aan je handelen in dit topic af te meten. Dus m.i. is het citaat uit Marcus 7 ook best toepasselijk....  :+

(* dat geldt dus ook voor de kerstboom en piñata ....  :+ )
« Laatst bewerkt op: april 20, 2011, 03:23:27 pm door Hendrik-NG »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4161 Gepost op: april 20, 2011, 03:56:39 pm »

quote:

Riemer Lap schreef op 19 april 2011 om 23:51:
Joden die de bijbel gebruiken? Ik neem aan dat je de Tenach bedoelt?
Je hebt ook Messias belijdende Joden.
Het Nederlandse woord „bijbel” komt via het Latijn van het Griekse woord bi′blia, dat „kleine boeken” of „boekjes” betekent en weer is afgeleid van bi′blos, een woord dat het merg van de papyrusplant aanduidt, waarvan een primitieve vorm van papier werd gemaakt.

De heilige Hebreeuwse geschriften begonnen met de „Tenach”. De naam „Tenach” komt van de drie delen van de joodse bijbel in het Hebreeuws: Thora (Wet), Neviim (Profeten) en Chetoevim (Geschriften), waarbij de beginletter van elk deel gebruikt is om het woord TeNaCh te vormen. Deze boeken werden vanaf de 16de tot de 5de eeuw v.C. in het Hebreeuws en Aramees opgetekend.

Je hebt minstens 5 verschillende Joodse stromingen, waarbij de Chassidim de opvallendste zijn.

quote:

Ja, voor jou is alles anders en meerderen hier hebben aangetoond dat je onjuist zit in het geheel. Ze hebben met bewijs uit de ENIGE BRON gewerkt maar je weigert dat te lezen en er op in te gaan.
Vragen beantwoord je niet maar je draait er omheen en komt met een nieuwe leerstelling van het WTG.
Zelfs de meest eenvoudige vraag of je werkelijk JG bent kun je niet beantwoorden zonder te draaikonten.
De Bijbel, zonder latere toevoegingen en overleveringen, is voor mij de enige bron.

De joden tonen aan de hand van de Bijbel aan, dat Jezus niet de Messias kan zijn. Ik ga daar uiteraard niet in mee en tracht aan te tonen, waarom Jezus wel de Messias is.

Onder de Christenheid heb je vele stromingen die “aantonen”dat alle gelovigen naar de hemel gaan en dat Jezus dezelfde persoon is dan JHWH. Ook daarin ga ik niet in mee en tracht aan te tonen dat het anders is.

Het grote verschil met de joden is, dat zij geen verbaal geweld gebruiken.
Het wtg heeft geen leerstellingen, zij gebruiken gewoon de Bijbelse leer.

quote:

Wat mij opvalt is dat je ook weinig naar de bronsites van het WTG zelf verwijst.
Lezen is moeilijk, hè?
Nogmaals de getoonde wiccasite geeft  wèl de oorsprong van hun ideeën aan.

Wanneer ik wtg bronnen gebruik, zijn die niet goed omdat ze wtg bronnen zijn. Dus zoek ik andere bronnen die de info bevestigen, maar dan zijn die weer “onbetrouwbaar”.

quote:

Kun je ons hier ook informatie geven over "de getrouwe en beleidvolle slaaf" ?
Jij bent JG dus dat zou je moeten kunnen en willen volgens de regels van het WTG.
Dit is wederom een eerlijke vraag overigens....
Nee, m.i. geen eerlijke vraag. Gespiekt op ex JG sites? Koren op jouw molen dus?

Het wtg hanteert gewoon de Bijbelse regels, die gelden voor ALLE gelovigen.

Matthéüs 24:
45 Wie is werkelijk de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over diens huisknechten is aangesteld om hun te rechter tijd hun voedsel te geven?
46 Gelukkig is die slaaf wanneer zijn meester hem bij zijn aankomst daarmee bezig vindt!
47 Voorwaar, ik zeg U: Hij zal hem aanstellen over al zijn bezittingen.

Het heeft hier mee te maken:
Johannes 21:
15 Toen zij dan hadden ontbeten, zei Jezus tot Simon Petrus: „Simon, zoon van Johannes, hebt gij mij meer lief dan deze?” Hij zei tot hem: „Ja, Heer, gij weet dat ik genegenheid voor u heb.” Hij zei tot hem: „Voed mijn lammeren.”
16 Wederom zei hij tot hem, een tweede maal: „Simon, zoon van Johannes, hebt gij mij lief?” Hij zei tot hem: „Ja, Heer, gij weet dat ik genegenheid voor u heb.” Hij zei tot hem: „Weid mijn schaapjes.”
17 Voor de derde maal zei hij tot hem: „Simon, zoon van Johannes, hebt gij genegenheid voor mij?” Petrus werd bedroefd dat hij voor de derde maal tot hem zei: „Hebt gij genegenheid voor mij?” Daarom zei hij tot hem: „Heer, gij weet alle dingen; gij weet toch dat ik genegenheid voor u heb.” Jezus zei tot hem: „Voed mijn schaapjes.

Waarmee  moeten “de schaapjes” gevoed worden, waarom moeten zij geweid worden?

Jezus bedoelde geen letterlijk voedsel. Mensen die uitsluitend kwamen voor letterlijk voedsel stuurde hij weg.

Joh 6:
26 Jezus antwoordde hun en zei: „Voorwaar, voorwaar, ik zeg U: GIJ zoekt mij niet omdat GIJ tekenen hebt gezien, maar omdat GIJ van de broden hebt gegeten en verzadigd zijt geworden.
27 Werkt niet voor het voedsel dat vergaat, maar voor het voedsel dat blijft voor het eeuwige leven, dat de Zoon des mensen U zal geven; want op hem heeft de Vader, ja God, zijn zegel van goedkeuring gedrukt.”

Het gaat dus over geestelijk voedsel, die de getrouwe en beleidvolle slaaf uitdeelt. En  dan gaat deze profetie in vervulling:

Jesaja 65:13 Daarom, dit heeft de Soevereine Heer Jehovah gezegd: „Ziet! Míjn knechten zullen eten, maar GÌJ zult honger lijden. Ziet! Míjn knechten zullen drinken, maar GÌJ  zult dorst lijden. Ziet! Míjn knechten zullen zich verheugen, maar GÌJ  zult beschaamd staan.

Ook gaat Mt 24:14 nu  in vervulling.

Mattheüs 24:14 En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

Het goede nieuws wordt nu in nagenoeg alle landen (236) en in 418 talen bekendgemaakt. Iedereen die dat wil, kan in zijn eigen taal te weten komen wat de bijbel werkelijk leert.

Wie is werkelijk de getrouwe en beleidvolle slaaf, die door zijn meester over diens huisknechten is aangesteld om hun te rechter tijd hun voedsel te geven?

Je kan nu zelf antwoord geven, denk ik.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4162 Gepost op: april 20, 2011, 04:00:38 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 20 april 2011 om 15:21:Die virussen hebben je van binnen uit al besmet, vrees ik....
Knap van je, dat de dat aan computervirussen toeschrijft.

Ik ben overigens heel goed beveiligd (Efeziërs 6:16).

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4163 Gepost op: april 20, 2011, 04:14:06 pm »

quote:

Beepee schreef op 20 april 2011 om 15:56:
[...]
Lezen is moeilijk, hè?
Nogmaals de getoonde wiccasite geeft  wèl de oorsprong van hun ideeën aan.
Die site besmeurt op een eigen wijze bepaalde zaken... Zoals het WTG het weer op een andere manier doet....

"Voor wie rein zijn, is alles rein; maar voor wie bezoedeld en ongelovig zijn, is niets rein", weet je nog.... Je familiespreuk.... Zou je nog moeten weten.....  :+

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4164 Gepost op: april 20, 2011, 04:15:52 pm »

quote:

Beepee schreef op 20 april 2011 om 16:00:
[...]
Knap van je, dat de dat aan computervirussen toeschrijft.

Ik ben overigens heel goed beveiligd (Efeziërs 6:16).
Ik hoop dat voor je... Het gaat in vers 11 over de "wapenrusting van God"... Moge dat pantser van je niet van andere makelij zijn!!! Dan heb je een probleem.....

NB: je firewall laat ook blijkbaar mijn opmerkingen rond je 'vals citeren' niet toe? Ik heb je me nog steeds geen excuses zien maken maar alleen je nog maar in allerlei bochten zien wringen om jezelf te rechtvaardigen.... Met het ene slappe excuus na het andere ("je begrijpt me vast verkeerd, ik kan de post niet terugvinden, bladiebla....")

Lijkt me een veeg teken dat je pantser niet deugt... Of dat er op een andere manier iets niet in de haak is... Ben je wel een JG, Beepee???
« Laatst bewerkt op: april 20, 2011, 04:20:05 pm door Hendrik-NG »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4165 Gepost op: april 20, 2011, 04:50:38 pm »

quote:

small brother schreef op 19 april 2011 om 13:18:
Er zijn prachtige voorbeelden bekend hoe de joden God niet negeerden, maar juist alle eer en heiligheid brachten.
De Joden waren inderdaad niet altijd wars. Maar werden zij keer op keer vanwege hun gehoorzaamheid gedeporteerd?

Mozes zei het zo: Een krom en verdraaid geslacht! (Deuteronomium 32:5)
Samuel: (1 Samuël 8:7) Toen zei JHWH tot Samuël: „Luister naar de stem van het volk met betrekking tot alles wat zij tot u zeggen; want niet u hebben zij verworpen, maar mij hebben zij verworpen, dat ik geen koning over hen zou zijn.

Vervolgens weigerden zij Gods zoon als Messias te erkennen.
Wat bracht hun dat in het jaar 70?

Handelingen 1:
6 Toen zij nu bijeengekomen waren, gingen zij hem vragen: „Heer, herstelt gij in deze tijd het koninkrijk voor Israël?” 7 Hij zei tot hen: „Het komt U niet toe kennis te verkrijgen van de tijden of tijdperken die de Vader onder zijn eigen rechtsmacht heeft gesteld,

Zij maakten twee fouten, de eerste werd gelijk gecorrigeerd. De tweede werd ca 10 dagen later gecorrigeerd, toen zij toetraden tot het geestelijke Israël, de 144.000.

quote:

Waarheid heeft nog niemand zalig gemaakt.
Jezus: en GIJ zult de waarheid kennen en de waarheid zal U vrijmaken.

Waarvan? Van het slavenjuk van de wet, Deze werd door Jezus vervuld. Het nieuwe juk is licht. (Matth. 11:28, 29.)

quote:

Er zijn er velen die juist door de hun bekend geworden waarheid in de hel zullen belanden.
Wanneer je de waarheid had gekend, dan had je geweten dat de hel in de Bijbel niet bestaat.

De Bijbelse woorden Sjeool en Hades worden in traditionele vertalingen willekeurig  met  hel, dodenrijk, onderwereld, afgrond en graf vertaald. Dat laatste is echter de juiste.

Job 14:
13 Och, verstopte U mij maar in het graf, verborg U mij maar totdat Uw toorn zich afkeert; stelde U maar een grens voor mij vast en dacht U maar aan mij! HSV
13 Verberg mij in de Sjeool, stop me weg tot uw woede is geluwd, neem me in uw liefde terug als de termijn is verstreken. WV
13 O, geef mij een schuilplaats in het dodenrijk en verberg me daar totdat uw woede is geluwd, stel een tijd vast en kijk dan weer naar mij om. NBV
13 O, dat gij mij in Sjeool zoudt verbergen,Dat gij mij verborgen zoudt houden totdat uw toorn zich afwendt, Dat gij mij een tijdslimiet zoudt stellen en aan mij zoudt denken. NWV.

quote:

Maar een gelovig hart en de wil om te luisteren naar God maakt wel zalig. En daarvoor is de denominatie niet van belang. Zelfs de jood kan in verwachting naar God en zijn verlossing opzien.
God heeft voor iedereen, die wil luisteren, een voorziening getroffen in Mt 24:14. Degenen die kiezen voor deze “kooi” zullen Gods ingrijpen op aarde overleven.

quote:

Je zegt een buitengewoon waar woord.
Vandaar dat dit Gods wens is.
1 Timotheüs 2:
3 Dit is voortreffelijk en aangenaam in de ogen van onze Redder, God,
4 wiens wil het is dat alle soorten van mensen worden gered en tot een nauwkeurige kennis van de waarheid komen.

quote:

Inderdaad. wat je bedoelt ontgaat me, maar ik begrijp je punt. Als je géén JG bent dan ben je een liederlijk individu dat misbruik maakt en zelfs tot haat aanzet. Ben je wél een JG, dan wordt je onmiddellijk geconfronteerd met oneer toebrengen aan de JG en een niet correct verdedigen van de leer van de JG.  Maar dat laat niet onverlet dat je kunt communiceren dat je spreekt vanuit een rein geweten tegenover God. Dat, of iets van die strekking zou volstaan. Want Jezus heeft ook opgeroepen om te onderwijzen en aan een ieder rekenschap af te leggen van de hoop en de vreugde en waarheid die in ons woont. De vruchten van de Geest zijn juist merkbaar in onze communicatie, omdat er een aanknopingspunt is in het Woord van God.  Maar als we dat dan allemaal hebben gehad, volgt onmiddellijk ook een heel eerlijke vraag naar een antwoord.
Men maak vaak gebruik van informatie, die van afvallige JG afkomstig zijn. Zij zijn eruit gezet omdat zij opzettelijk Bijbelse geboden overtraden. Zij trachtten zichzelf tevergeefs te rechtvaardigen door het wtg de schuld te geven van hun falen.

Jezus geeft iedere gelovige de opdracht het goede nieuws  te verkondigen:
Mattheüs 28:
19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,
20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.”

quote:

Dit onderwerp verdient veel aandacht. Maar waar je het gezag van de bijbel ondergeschikt maakt aan een uitleg die daar bovenuit gaat, ben je niet anders dan de constantijnse leer die de sleutels en de macht van het koninkrijk naar zich toe trokken en hun eigen machtscentrum van God maakten. Als het waar is dat het gezag van God's woord ondergeschikt wordt gemaakt aan het gezag van de uitleg van de bijbel door de WTG, dan is de koninkrijkszaal in die zin weinig anders te duiden dan als een geestelijk Constantinopel.
Waar je je bewust afsluit voor een luisterend oor naar mogelijk geestelijke geluiden, ben je als de joden die erop afgerekend werden in  70. Geestelijke geluiden zijn niet door mensen gedefinieerd en in verzegelde vaten gegoten. Maar zij klinken daar waar God de mens influistert en doet leven uit een geest die hun eigen geest overstijgt. Zotteklap voor buitenstaanders, en soms ook voor hen die geloven. Maar in alles zoekende het Woord van God en de heiliging van Hem en de erkenning als (geschonden en breekbare) vaten van God's heil bij alle knie die zich voor Hem buige.
De Bijbelse leer is duidelijk en je dient daaraan onderworpen te zijn. Nu wij in de eindtijd leven heeft God voor iedereen de mogelijkheid geopend om toe te treden  tot de geestelijke schaapskooi.
Helaas voorzag hij dat slechts weinigen deze konden en wilden vinden.

quote:

De smalle weg van jou is een weg die wordt gebaand en bewegwijzerd door uiterlijke symptomen.
Nee, de smalle weg wordt begrenst door de Bijbelse leer. Echte gelovigen willen daar niet buiten gaan.

quote:

Inderdaad; en het Woord van God is waarop wij elkaar aanspreken. David stelde wel de vraag aan God om hem Zijn Weg te leren. Maar de joden stelden deze vraag niet meer. Zij hadden de weg gevonden en wisten zich geruggesteund door de almachtige God en zingen ook nu nog dat zij lijden en verdrukking ondervinden, maar toch bij God aangenomen worden omdat zij Zijn weg trouw blijven volgen. En, dat zei ook gezegd, God zal met hen ook wegen gaan die wij niet gaan kunnen. Want ook zij die de Wet van God als ultieme meetsnoer hanteren worden uiteindelijk getest en beproefd op de liefde die in die Wet is vervat.
Wanneer de joden de smalle weg gevonden en bewandeld hadden, dan hadden zij Jezus als Messais (h)erkend.

quote:

Jij onderwerpt je niet aan God's Woord, maar bent daarin geknecht door de leer van het WTG.
Door  je vooroordeel ga je veroordelen, daarmee veroordeel je jezelf..

Er is geen wtg leer, maar Bijbelse leer.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4166 Gepost op: april 20, 2011, 04:56:16 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 20 april 2011 om 16:15:
Ik hoop dat voor je... Het gaat in vers 11 over de "wapenrusting van God"... Moge dat pantser van je niet van andere makelij zijn!!! Dan heb je een probleem.....
Door je voortduren met Gods woord bezig te houden en dat op de eerste plaats te stellen, hou je je geestelijke wapenrusting in tact.

quote:

[NB: je firewall laat ook blijkbaar mijn opmerkingen rond je 'vals citeren' niet toe? Ik heb je me nog steeds geen excuses zien maken maar alleen je nog maar in allerlei bochten zien wringen om jezelf te rechtvaardigen.... Met het ene slappe excuus na het andere ("je begrijpt me vast verkeerd, ik kan de post niet terugvinden, bladiebla....")

Lijkt me een veeg teken dat je pantser niet deugt... Of dat er op een andere manier iets niet in de haak is... Ben je wel een JG, Beepee???
Ik heb mij daar uitvoerig met je  mee over bezig gehouden en dat wens je dus niet te accepteren. Het zij zo.

Het is natuurlijk altijd mijn wapenrusting die niet deugt, de jouwe deugt altijd.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4167 Gepost op: april 20, 2011, 05:05:45 pm »

quote:

Hendrik-NG schreef op 19 april 2011 om 11:24:
[...]

Kletspraat!!! Ik heb je in de post van gisteren 13:13 gewoon de link gegeven... Je hebt hem er dus gewoon niet bij gezocht!!

Zonder enige moeite klik ik via 2 links terug naar mijn oorspronkelijke bijdrage van 11 april 2011 om 11:47 waaruit je mij vals citeerde... Het staat er gewoon klip en klaar in de een-na-laatste alinea!!

Kijk maar:

[...]

En alleen via die laatste zin laat je mij buikspreken alsof ik een afwachtende levensstijl zou voorstaan.... "Neem en lees", zou ik zeggen!!

Maar goed... Nu zal het wel weer angstwekkend stil blijven, zegt mijn vooroordeelgevoel.....

Beste kerel,
Ik citeerde de zin "Ik wacht af", ik dacht dat jij dat schreef.
Ik reageerde dáárop met de opmerking dat afwachten niet erg zinvol is.

Of jij of een ander dat scghreef is van minder belang.
Belangrijk is niet af te wachten, maar actie te ondernemen.

Jezus volgelingen kwamen onmidelijk in aktie, toen zij het walgelijke ding herkenden. Zij deden wat Jezus aangaf:

16 laten dan zij die in Judea zijn, naar de bergen vluchten.
17 Laat de man die zich op het dak bevindt, niet naar beneden komen om de goederen uit zijn huis te halen;
18 en laat de man die op het veld is, niet naar huis terugkeren om zijn bovenkleed op te halen.

Zij deden dat onmiddelijk na de eerste belegering, de tweede, fatale, belegering was enkele jaren later. Toen was ontsnappen niet meer mogelijk.

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #4168 Gepost op: april 20, 2011, 06:49:45 pm »

quote:

Beepee schreef op 20 april 2011 om 17:05:
[...]

Beste kerel,
Ik citeerde de zin "Ik wacht af", ik dacht dat jij dat schreef.
[...]
Of jij of een ander dat schreef is van minder belang.
Belangrijk is <verkondiging wtg leer>
Dan degradeer je wel degenen die met je een gesprek proberen te voeren. Zo kom je nogal arrogant over, beste man.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4169 Gepost op: april 20, 2011, 07:36:45 pm »

quote:

pyro schreef op 20 april 2011 om 18:49:
[...]

Dan degradeer je wel degenen die met je een gesprek proberen te voeren. Zo kom je nogal arrogant over, beste man.
En dan komt er weer een "wie oren heeft, die hore"...  ;)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4170 Gepost op: april 20, 2011, 07:59:59 pm »

quote:

Beepee schreef op 20 april 2011 om 15:56:
Je kan nu zelf antwoord geven, denk ik.

Dit slaat toch werkelijk alles.
Ik stel je een vraag (ben je wel WERKELIJK een JG), ik stel je een 2e vraag over de "slaaf" en ik moet daar zelf maar antwoord op geven?

Dat is wel heel kenmerkend voor je gedrag hier inmiddels.
Volgens het WTG moet je altijd eerlijk zijn over je missie en over wie je bent.
Gij zult geen vals getuigenis afleggen immers?
Of wat dacht je van deze: je naaste liefhebben als jezelf.
Je laat hier heel goed zien uit welk hout je gesneden bent.

Wat je hier laat zien staat daar haaks op wat de Bijbel en Jezus je opdragen immers? Je liegt, verdraaid en negeert.
Je veroordeeld mensen door hun woorden te verdraaien en hen van van alles en nog wat te betichten.
Weet je dat dit beslist NIET past bij de geestelijke wapenrusting maar dat dit kenmerken zijn van ándere werken?

Als goed JG zou je gewoon de vragen moeten willen beantwoorden maar zodra we vragen stellen dan komt er een vage (veelal uit het verband gerukte)bijbeltekst maar een echt eerlijk antwoord?
Nee, daarvoor hoef je dus niet bij de JG te zijn.

nogmaals: lees mijn vragen maar weer eens en kom met een eerlijk antwoord.
« Laatst bewerkt op: april 20, 2011, 08:00:35 pm door Riemer Lap »

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4171 Gepost op: april 20, 2011, 08:22:57 pm »
Ook uit de Wikipedia:

Der Begriff Troll wird in der Netzkultur für eine Person verwendet, die mit ihren Beiträgen in Diskussionen oder Foren unter Umständen stark provoziert. Mutmaßliches Ziel des Trolls ist das Stören der ursprünglich an einem Sachthema orientierten Kommunikation und das Erlangen von Aufmerksamkeit.

Trollbeiträge finden sich vor allem in Diskussionsforen und Newsgroups, aber auch in Wikis und Chatrooms, auf Mailinglisten und in Blogs. Häufig sind die Beiträge charakterisiert durch eine auf den ersten Blick naiv erscheinende Frage, die eine weitschweifige Diskussion auslösen soll.

Zu der Motivation der Autoren von Trollbeiträgen schreibt der Soziologe Peter Kollock:
“Trolling is a game about identity deception, albeit one that is played without the consent of most of the players.”

„Trollen ist ein Spiel um das Verschleiern der Identität, das aber ohne das Einverständnis der meisten Mitspieler gespielt wird.“
– PETER KOLLOCK: Communities in Cyberspace

Nach Kollock ist das Trollen für den Autoren ein Spiel, in welchem das einzige Ziel das Erregen von möglichst erbosten und abschweifenden Antworten ist.

Ein Mittel um Foren vor derartigen Beiträgen zu schützen, ist das Informieren der Benutzer über das Phänomen und die typischen Eigenschaften von Trollbeiträgen.

Die anderen Teilnehmer der Diskussion können Troll-Diskussionen begegnen, indem sie auf Beiträge des Trolls grundsätzlich nicht eingehen. In der Netzkultur bezeichnet man dies mit der Phrase „Trolle nicht füttern“. Damit entzieht man den Trollen die Aufmerksamkeit, die sie eigentlich erhaschen wollen. In der Regel trollen sich die Trolle dann und ziehen weiter.

O-)

(Alle "Quoten" ohne Gewähr...)

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #4172 Gepost op: april 20, 2011, 08:28:17 pm »

quote:

Beepee schreef op 20 april 2011 om 16:50:

quote:

small brother schreef:

quote:

Beepee schreef op 19 april 2011 om 10:26:
Voor mij is de gehele bijbel een door God geïnspireerd boek en ik twijfel daar niet aan. Zoals al vele malen naar voren gebracht, is uitleg een zaak van God. Ik ben van mening dat de Bijbel zelf de uitleg verschaft aan mensen die zich , net als David, nederig opstellen: leer mij UW weg, O JHWH.

De Bijbel is duidelijk voor degenen die zich aan Gods wil onderwerpen.

Door  je vooroordeel ga je veroordelen, daarmee veroordeel je jezelf..

Er is geen wtg leer, maar Bijbelse leer.

Als de bijbelse leer de enige leer is,
en het wtg is de enige instantie die die leer begrijpt en kent,
en het wtg is de enige instantie die door de Heilige Geest kennis van God heeft;

Dan zijn wij het die worden geknecht door het wtg,
en door het wtg van het Woord van God beroofd.
Voor jou maakt dat misschien geen verschil,
omdat volgens jou het Woord van God,
niet kan afwijken van de wtg-leer,
Maar voor elk ander is het Woord van God,
dan van zijn waarde beroofd,
en uitgeleverd aan het wtg.

quote:

Zoals al vele malen naar voren gebracht, is uitleg een zaak van God. Ik ben van mening dat de Bijbel zelf de uitleg verschaft aan mensen die zich, net als David, nederig opstellen:
leer mij UW weg, O JHWH.

Bij jou is de uitleg onderworpen
aan de voorwaarde: nederige opstelling - zoals de JG doen.
Als jij weet wie de JG gehoorzamen,
weet je ook hoe passend is: knechting door het wtg.

En juist door spreken van wtg-leer categorisch te ontkennen,
en vervangend te spreken van de bijbelse leer;
definieer je de rigiditeit.

Dat is geen weg ten leven,
maar een weg ten wtg.
Geen weg van geloof en genade,
maar de wet van het wtg.

'Christenheid' is een term die jij gebruikt,
tot onderscheid van JG met het kwaad,
van alle Christelijke kerken.
Die veroordeling kwam van jou,
luid en duidelijk over.

Echte waarheid laat zich bovendien kennen:
Als ik stel dat jij je niet onderwerpt aan het Woord van God,
maar je laat knechten door het wtg.
Is dat een veroordeling als,
het wtg zich onderwerpt aan het woord van God?

Het wordt pas veroordelend
als jij het bent die het zich onderwerpen aan het wtg,
niet identificeert met het dienen van God..

Dus hoewel ik een oordeel niet schuw,
ben JIJ het hier die veroordeelt..

Het Woord van God is waarop wij elkaar aanspreken.
Elke bespreking van een onderwerp wordt door jou bewust getraineerd.
Alsof je al punten krijgt voor elke post die wordt toegevoegd..
Dat is geen lering, noch liefde, noch waarheid.
David stelde wel de vraag aan God om hem Zijn Weg te leren.
Maar de joden stelden deze vraag niet meer. Waar je je bewust afsluit voor een luisterend oor naar mogelijk geestelijke geluiden, ben je zoals je spreekt over de joden die erop afgerekend werden in 70.

Wat baat het ons als wij het heilige evangelie beheersen,
en de bijbelse leer tot in de puntjes volgen,
 maar we hebben de liefde niet??

Voor mij ben je als de bedelaar, die op oneigenlijke gronden bedelt.
Ik mag niet geven naar mijn eigen normbesef. Maar God brengt ook dezen aan de weg. Mogelijk niet om de bedelaar te voorzien. Maar om mijn afhankelijkheid aan Hem te toetsen, en mij te onderzoeken op mijn bereidwilligheid. Om over de mens heen te zien, en alles van Hem te verwachten, en in alles ruimte te geven aan Zijn zegenend handelen.
Als de hele christenheid zich zodanig opstelt, geloof ik vast dat de zegeningen rijkelijk zullen stromen. Liefde is het gemakkelijkst aan hen die het verdienen. Maar ook is waar dat als er geen lijn uitgeworpen wordt en geen richting gegeven wordt, er verwatering en dwaling optreedt. En ook bestaan er de spreekwoordelijke paarlen die je niet blijft toewerpen aan hen die niet het goede zoeken. Laten we dan maar liever op zeker gaan, en de blik op de aan de horizon glorende dageraad houden..

Bijbelse leer; stond je er maar open voor...
« Laatst bewerkt op: april 20, 2011, 08:38:51 pm door small brother »

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #4173 Gepost op: april 20, 2011, 09:45:34 pm »
lieve forumbroeders en -zusters,

Soms hebben we het in deze draad over ongeveer 300 kerken, stromingen en denominaties. Als we het hebben over allen die serieus naar waarheid zoeken, die daarbij nadenken, bidden en de bijbel als houvast kiezen, komen we wat mij betreft uit op driehonderd en één.

De verklaring voor deze veelvormigheid en veelkleurigheid, ligt misschien helemaal niet aan versluiering van mensenharten, of aan kieskeurigheid van God in het wel of niet leiden van een lezer, maar misschien aan iets heel simpels (de eenvoudigste verklaring is vaak de beste verklaring):

Misschien is de bijbel gewoon niet zo heel erg duidelijk?
maar misschien zit ik er wel naast

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4174 Gepost op: april 20, 2011, 10:11:12 pm »

quote:

Paul2 schreef op 20 april 2011 om 21:45:
Misschien is de bijbel gewoon niet zo heel erg duidelijk?
Ik gaf hier (ander topic) net een andere verklaring:

quote:

Hendrik-NG schreef op 20 april 2011 om 21:23:
[...]
De alwetende God weet wat er in de mens omgaat... Maar hoe weten wij wat er in God omgaat? Hoe kunnen wij zijn wil volkomen kennen? Dat kunnen we niet... En dat bedoelde ik te zeggen met: "De mens is geen god"...

Trajecto

• Nulla aetas ad discendum sera
    • Bekijk profiel
« Reactie #4175 Gepost op: april 20, 2011, 10:23:33 pm »
@ Beepee

Alhoewel ik eigenlijk niet echt twijfel of je wel of niet JG bent -- ik neem aan dát je het bent -- wil ik hier toch wel even op door gaan. Het is volgens mij bijzonder vreemd dat je wat raar aan het draaien bent en er een soort komische act van gaat maken  als het om de vraag gaat of je dat bent. Ik vind eigenlijk dat je niet met zulke simpele vragen een spelletje moet spelen maar dat je de religie serieus moet nemen en simpele vragen worden dan gewoon bevestigend of ontkennend beantwoord; verwijzingen naar Bijbelteksten kun je bewaren voor een echt gesprek. Als je bij zo'n simpele vraag een reeks van afwisselend negeren en wat raadspelletjes ten beste gaat geven, hoe moeten we je bij meer ingewikkelde vragen dan serieus nemen?
Het is jammer.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4176 Gepost op: april 20, 2011, 11:37:58 pm »
Even een vraag: waarom spreken we eigenlijk nog met Beepee als hij geen antwoorden wil geven anders dan "mijn antwoord is wat Jezus heeft bedoeld" of een scala aan bijbelteksten die binnen alle grenzen van kennis verkracht worden?
Hoe lang sta je toe dat iemand willens en wetens de rijke gave van de Gever verdraaid?
Waar ligt de grens?

Voor mij ligt te grens bij wat ik hier net las en besefte me : de redenatie van Beepee leidt niet tot God (ergo: tot genade!!!) maar tot het WTG (ergo: vul zelf maar in.)

Als ik alle teksten hier optel dan kan ik niet anders dan zeggen dat de leer van het WTG een dwaalleer is.
Een leer die de smalle weg zo smal maakt dat je altijd struikelt.
Een weg waarin het offer van Christus waardeloos heeft gemaakt.
Een weg ook waarin mensen menen een route te volgen maar per saldo in de molen van een organisatie zitten die zichzelf belangrijker lijken te achten dan God zoals Hij in het Woord naar ons toekomt.

Moet je daar nog energie in steken?
Stel even dat je in plaats van de energie hier in te steken één broeder kunt bewaren ten leven.
Wat zou je dan doen?

Zomaar een vraag....
« Laatst bewerkt op: april 21, 2011, 08:45:07 am door Riemer Lap »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4177 Gepost op: april 21, 2011, 08:54:59 am »

quote:

Trajecto schreef op 20 april 2011 om 22:23:
@ Beepee

Alhoewel ik eigenlijk niet echt twijfel of je wel of niet JG bent -- ik neem aan dát je het bent -- wil ik hier toch wel even op door gaan. Het is volgens mij bijzonder vreemd dat je wat raar aan het draaien bent en er een soort komische act van gaat maken  als het om de vraag gaat of je dat bent. Ik vind eigenlijk dat je niet met zulke simpele vragen een spelletje moet spelen maar dat je de religie serieus moet nemen en simpele vragen worden dan gewoon bevestigend of ontkennend beantwoord; verwijzingen naar Bijbelteksten kun je bewaren voor een echt gesprek. Als je bij zo'n simpele vraag een reeks van afwisselend negeren en wat raadspelletjes ten beste gaat geven, hoe moeten we je bij meer ingewikkelde vragen dan serieus nemen?
Het is jammer.
Beste Trajecto,
Ik geef een antwoord en ik propbeer dat met een tekst te doen. Ik laat zo zien, dat ik mijn mening op de Bijbel baseer. Dat wil men niet aanvaarden en krijg je een vorm van “aan de paal met hem”.

Als illustratie gebruikte ik deze tekst.
Jeremia 13:23 Kan een Kuschiet zijn huid veranderen? of een luipaard zijn vlekken?

Een Kuschiet is herkenbaar aan zijn huidskleur. Een luipaard aan zijn vlekken. Duidelijke kenmerken dus.

Waaraan is een JG te herkennen? Aan zijn openbare prediking.
Dit is dusdanig  normaal  straatbeeld geworden, dat het in films , opmerkingen e.d. dit te zien is. Het is jammer dat ik dit letter voor letter nog moet uitleggen.

Waarom moet ik steeds gedwongen worden om op een bepaalde manier zaken te bespreken? Mag ik mijn visie niet geven, omdat het je niet past of omdat het niet overeenkomt met jouw visie?
Waarom steeds een negatieve reactie, zoals de joden negatief op Jezus reageerden?
Kwam hij uit eigen belang? Kom ik hier uit eigen belang?

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4178 Gepost op: april 21, 2011, 09:08:27 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 april 2011 om 23:37:

Als ik alle teksten hier optel dan kan ik niet anders dan zeggen dat de leer van het WTG een dwaalleer is.
Een leer die de smalle weg zo smal maakt dat je altijd struikelt.
Een weg waarin het offer van Christus waardeloos heeft gemaakt.
De smalle weg is dus voor JOU te smal. Het is dus voor JOU te beperkend!

Wat zijn de Bijbelse grenzen van de weg, meerdere malen geciteerd? Deze:
1 Korinthiërs 6:
9 Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen,
10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.

Erg he?
Je mag niet eens overspel plegen,
Je mag niet eens God aanbidden zoals JIJ dat wilt.
Je mag niet eens mensen van hetzelfde geslacht  trouwen (zelfs niet in de kerk).
Je mag niet eens stelen of hebzuchtig zijn.
Lekker doorzakken mag ook al niet.

Wat is die weg toch erg smal, he? Veel te smal voor jou dus.

Vandaar ook dat weinigen hem kunnen vinden, vandaar ook dat slechts een minderheid Jezus volgde.

Hoe reageerde de traditionele religie op Jezus boodschap?
De hopeloos verdeelde Joodse sektes gingen samenwerken om Jezus te pakken. Eerst op woorden, toen dan niet lukte, gebruikten zij grovere middelen. Zij hitsen het volk op. Terwijl zij beweerden, dat zij gelovigen waren. Hoe waar was Jezus opmerking : aan de vruchten  kunt gij hen herkennen.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4179 Gepost op: april 21, 2011, 09:10:51 am »

quote:

Paul2 schreef op 20 april 2011 om 21:45:Misschien is de bijbel gewoon niet zo heel erg duidelijk?

De Bijbel is Gods woord.

Is God dan niet in staat om zijn wil duidelijk te maken?

Was Jezus onderwijs zo onduidelijk dat de meerderheid hem niet begreep en hem niet als Messias (h)erkende?
« Laatst bewerkt op: april 21, 2011, 09:11:33 am door Beepee »

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4180 Gepost op: april 21, 2011, 09:22:36 am »

quote:

Beepee schreef op 21 april 2011 om 09:08:
[...]
De smalle weg is dus voor JOU te smal. Het is dus voor JOU te beperkend!

Wat zijn de Bijbelse grenzen van de weg, meerdere malen geciteerd? Deze:
1 Korinthiërs 6:
9 Wat! Weet GIJ niet dat onrechtvaardigen Gods koninkrijk niet zullen beërven? Wordt niet misleid. Noch hoereerders, noch afgodendienaars, noch overspelers, noch mannen die er voor tegennatuurlijke doeleinden op na worden gehouden, noch mannen die bij mannen liggen,
10 noch dieven, noch hebzuchtige personen, noch dronkaards, noch beschimpers, noch afpersers zullen Gods koninkrijk beërven.
Hier laat je weer exact zien hoe je anderen beoordeelt en veroordeelt.
Wederom: dat past niet.
Lees Mattheus 7 even: oordeel niet.

quote:

Erg he?
Je mag niet eens overspel plegen,
Je mag niet eens God aanbidden zoals JIJ dat wilt.
Je mag niet eens mensen van hetzelfde geslacht  trouwen (zelfs niet in de kerk).
Je mag niet eens stelen of hebzuchtig zijn.
Lekker doorzakken mag ook al niet.

Wat is die weg toch erg smal, he? Veel te smal voor jou dus.
Hoe krijg je het in je hoofd om mij te betichten van bovenstaande gedachtegangen?
Het is walgelijk zoals je wederom iemand besmeurt met je woorden.
Voor mij is daarmee de maat vol.
Jij bent nogal gecharmeerd ervan om Jezus aan te halen in je spreken en handelen.

Ik wil je daarom als laatste maar de woorden van onze Heiland meegeven:
Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden:
Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen.

Verder hoop ik dat je eens de tijd neemt om reflectie toe te passen op je handel en wandel hier.

Wees gegroet.
« Laatst bewerkt op: april 21, 2011, 09:23:24 am door Riemer Lap »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4181 Gepost op: april 21, 2011, 09:43:23 am »

quote:

small brother schreef op 20 april 2011 om 20:28:

Als de bijbelse leer de enige leer is,
en het wtg is de enige instantie die die leer begrijpt en kent,
en het wtg is de enige instantie die door de Heilige Geest kennis van God heeft;
Jezus zei: Uw woord is waarheid. Hij had het niet over verschillende, willekeurig interpreteerbare waarheden.

De Joden claimden gelovigen te zijn. Waarom begrepen ZIJ Jezus dan niet?
Waarom was Jezus de enige instantie, de enige Messias?
Waarom deed Jezus niet datgene wat de joden wilden, verwachtten?
Waarom was de “eigen” leer van de Joden niet in overeenstemming met de leer van Jezus?

Johannes 8:
31 Tot de joden dan die hem hadden geloofd, zei Jezus verder: „Indien GIJ in mijn woord blijft, zijt GIJ werkelijk mijn discipelen,
32 en GIJ zult de waarheid kennen en de waarheid zal U vrijmaken.”

Waarvan werden zij vrij? Vrij van het juk der wet, vrij van onderdrukkende, onbijbelse regels.

quote:

Dat is geen weg ten leven,maar een weg ten wtg.
Dat  merk je vanzelf, net als de Joden in het jaar 70. De Joodse weg heeft hen naar de vernietiging gevoerd.

quote:

'Christenheid' is een term die jij gebruikt,
Het is een term, die aangeeft dat men beweert een Christen te zijn, maar niet de vruchten daarvan voortbrengt.

Zou Jezus in naam van God medegelovigen vermoorden? Zou Jezus zich intensief bezig houden met  vormen van afgoderij?.

Of deed HIJ juist het tegenover gestelde.
Mt 26: 52 Toen zei Jezus tot hem: „Steek uw zwaard weer op zijn plaats, want allen die naar het zwaard grijpen, zullen door het zwaard vergaan.
Mattheüs 4:10 Toen zei Jezus tot hem: „Ga weg, Satan! Want er staat geschreven: ’Jehovah, uw God, moet gij aanbidden en voor hem alleen heilige dienst verrichten.’”

quote:

Die veroordeling kwam van jou, luid en duidelijk over.
Nergens veroordeel ik mensen of kerken. Ik laat gewoon zien wat de Bijbel werkelijk leert. Daar voel je je dus op aangesproken.

Je beschuldigt mij en het wtg, net zo als de Joden Jezus beschuldigden. Daar heb je echter alleen jezelf mee.

Wat doet het wtg eigenlijk?

Het zorgt ervoor dat mensen, degenen die dat zelf willen, een nauwkeurige kennis verkrijgen. Deze kennis is nodig om Jezus opdracht uit te voeren:
Mattheüs 28:
19 Gaat daarom en maakt discipelen van mensen uit alle natiën, hen dopende in de naam van de Vader en van de Zoon en van de heilige geest,
20 en leert hun onderhouden alles wat ik U geboden heb. En ziet! ik ben met U alle dagen tot het besluit van het samenstel van dingen.

Zij voeren deze opdracht letterlijk over de gehele aarde uit in nagenoeg alle landen en talen.

Waarom doen zij dat?
Niet uit winstbejag, zij geven om niet, zij ontvangen daarvoor geen salaris.
Niet om aan zien te verwerven. Zij worden geminacht en bespot.

Zij doen dat, omdat de hemelse vader hen daartoe aanzet, uit liefde voor hem en voor hun medemensen.
Want God is geduldig met de mensen, want hij wenst niet dat er iemand vernietigd wordt. 2 Petrus 3:9, 10

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4182 Gepost op: april 21, 2011, 10:01:49 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 21 april 2011 om 09:22:
 Hier laat je weer exact zien hoe je anderen beoordeelt en veroordeelt.
Nee, ik laat hier zien, wat de Bijbel werkelijk leert. En dat past jou dus niet.

quote:

Lees Mattheus 7 even: oordeel niet.
Ik oordeel niet, je voelt je dus daarop aangesproken.

quote:

Hoe krijg je het in je hoofd om mij te betichten van bovenstaande gedachtegangen?
Het is walgelijk zoals je wederom iemand besmeurt met je woorden.
Voor mij is daarmee de maat vol.
Jij bent nogal gecharmeerd ervan om Jezus aan te halen in je spreken en handelen.
Ik laat zien wat de Bijbel leert en haal Jezus aan als voorbeeld. Dat kan je kennelijk niet verdragen. De joden waaren net zo “beledigd” toen Jezus hen op hun gedrag aansprak.

quote:

Ik wil je daarom als laatste maar de woorden van onze Heiland meegeven:
Maar Jezus keerde hem de rug toe met de woorden:
Ga terug, achter mij, Satan! Je zou me nog van de goede weg afbrengen. Je denkt niet aan wat God wil, maar alleen aan wat de mensen willen. .
Even de juiste tekst citeren in verband:
Lukas 4:
1 Vervuld van heilige geest keerde Jezus nu terug van de Jordaan, en hij werd door de geest in de wildernis rondgevoerd,
2 veertig dagen lang, terwijl hij door de Duivel werd verzocht. Voorts at hij niets in die dagen, zodat hij, toen ze ten einde waren, honger had.
3 De Duivel zei nu tot hem: „Indien gij een zoon van God zijt, zeg dan tot deze steen dat hij een brood wordt.”
4 Maar Jezus gaf hem ten antwoord: „Er staat geschreven: ’De mens moet niet van brood alleen leven.’”
5 Daarna voerde hij hem omhoog en toonde hem in een ogenblik tijds alle koninkrijken van de bewoonde aarde;
6 en de Duivel zei tot hem: „Ik zal u al deze autoriteit en de heerlijkheid ervan geven, want ze is mij overgegeven, en ik geef ze aan wie ik ook wens.
7 Indien gij daarom een daad van aanbidding jegens mij verricht, zal het alles van u zijn.”
8 Jezus gaf hem ten antwoord: „Er staat geschreven: ’Jehovah, uw God, moet gij aanbidden en voor hem alleen heilige dienst verrichten.’”
9 Nu voerde hij hem naar Jeruzalem en plaatste hem op de kantelen van de tempel en zei tot hem: „Indien gij een zoon van God zijt, werp u dan van hier naar beneden,
10 want er staat geschreven: ’Hij zal zijn engelen aangaande u opdracht geven om u te bewaren’,
11 en: ’Zij zullen u op hun handen dragen, opdat gij uw voet nimmer aan een steen stoot.’”
12 Jezus gaf hem ten antwoord: „Er is gezegd: ’Gij moogt Jehovah, uw God, niet op de proef stellen.’”
13 Toen de Duivel nu alle verzoeking ten einde had gebracht, verwijderde hij zich van hem tot een andere geschikte tijd.

Je ziet hier dus, dat Satan de Bijbel goed kent en dat Jezus hem met behulp van de Bijbel pareert.

Goede Bijbelkennis en inzicht  is dus nodig om Satan te kunnen weerstaan.

Satan tracht dat te verhinderen, vandaar dat slechts weinigen de smalle weg te kunnen vinden en hij laat mensen denken, dat de door God goedgekeurde weg te smal is. Vandaar dat de meesten liever op de brede weg wandelen. Dat is hun keuze, net als in Jezus tijd: Gij hebt het niet gewild. Luk. 13:34

quote:

Verder hoop ik dat je eens de tijd neemt om reflectie toe te passen op je handel en wandel hier. Wees gegroet.
Maria?

Je mag met alle plezier alle strootjes uit mijn ogen halen. Graag zelfs.

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4183 Gepost op: april 21, 2011, 10:22:20 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 april 2011 om 19:59:Dit slaat toch werkelijk alles.
Ik stel je een vraag (ben je wel WERKELIJK een JG), ik stel je een 2e vraag over de "slaaf" en ik moet daar zelf maar antwoord op geven?
Ik geeft je informatie, zodat je zelf je conclusie kan vormen. Zelf nadenken is te veel gevraagd? Ik ben niet gewend dat ik iedere letter krijg voorgekauwd.

quote:

Dat is wel heel kenmerkend voor je gedrag hier inmiddels.
Volgens het WTG moet je altijd eerlijk zijn over je missie en over wie je bent.
Gij zult geen vals getuigenis afleggen immers?
Of wat dacht je van deze: je naaste liefhebben als jezelf.
Je laat hier heel goed zien uit welk hout je gesneden bent.
Bedankt voor je open en eerlijke mening. Jezus kon dingen, volgens de Joodse gelovigen,  met behulp van Beëlzebub doen.

Mattheüs 12:24 Toen de Farizeeën dit hoorden, zeiden zij: „Deze mens werpt de demonen slechts uit door bemiddeling van Beëlzebub, de heerser der demonen.”

Jezus:
Mattheüs 10:
24 Een discipel staat niet boven zijn leraar, noch een slaaf boven zijn heer.
25 Het is voldoende wanneer de discipel als zijn leraar wordt, en de slaaf als zijn heer. Als men de heer des huizes Beëlzebub heeft genoemd, hoeveel te meer zal men dan zijn huisgenoten zo noemen?

quote:

Wat je hier laat zien staat daar haaks op wat de Bijbel en Jezus je opdragen immers? Je liegt, verdraaid en negeert.
Je veroordeeld mensen door hun woorden te verdraaien en hen van van alles en nog wat te betichten.
Weet je dat dit beslist NIET past bij de geestelijke wapenrusting maar dat dit kenmerken zijn van ándere werken?
Natuurlijk lieg ik, wanneer ik zeg, dat mensen geen onsterfelijke ziel hebben en dat ik zeg dat er geen mens naar de hemel is opgestegen, dan Jezus alleen. Dàt is wat je graag hoort.

Oordeel en veroordeel ik mensen, wanneer ik laat zien wat de Bijbel werkelijk leert? Verdraai IK woorden, wanneer anderen mijn bedoeling niet begrijpen en dus anders interpreteren?

Tja, het predikingswerk werd ook in Jezus tijd niet bepaald geapprecieerd. Saulus was berucht om zijn intense haat en vervolging. Omdat hij een gevaar vormde werd hij door Jezus persoonlijk tot de orde geroepen. Omdat hij oprecht was, draaide hij om als een blad van de boom.

quote:

Als goed JG zou je gewoon de vragen moeten willen beantwoorden maar zodra we vragen stellen dan komt er een vage (veelal uit het verband gerukte)bijbeltekst maar een echt eerlijk antwoord?
Nee, daarvoor hoef je dus niet bij de JG te zijn.

nogmaals: lees mijn vragen maar weer eens en kom met een eerlijk antwoord.
Ik beantwoord zo goed mogelijk alle vragen, maar ik kauw niet iedere letter voor. Ik verwacht dat je je denkvermogen gebruikt.

Bijbelteksten zijn nooit vaag en nooit uit zijn verband gerukt. Je kan het dus niet volgen en dat is natuurlijk mijn schuld.

Ook bepaal je niet op welke manier ik reageer, ik laat mij niet dicteren.

Wanneer je iets niet begrijpt, kan je dat duidelijk maken en zal ik proberen vanuit de Bijbel het antwoord aan te dragen. Maar je moet zelfwerkzaam willen zijn.

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4184 Gepost op: april 21, 2011, 11:24:33 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 20 april 2011 om 23:37:
Even een vraag: waarom spreken we eigenlijk nog met Beepee als hij geen antwoorden wil geven anders dan "mijn antwoord is wat Jezus heeft bedoeld" of een scala aan bijbelteksten die binnen alle grenzen van kennis verkracht worden?

Moet je daar nog energie in steken?
Stel even dat je in plaats van de energie hier in te steken één broeder kunt bewaren ten leven.
Wat zou je dan doen?

Zomaar een vraag....

„Trollen ist ein Spiel um das Verschleiern der Identität, das aber ohne das Einverständnis der meisten Mitspieler gespielt wird.“

Die anderen Teilnehmer der Diskussion können Troll-Diskussionen begegnen, indem sie auf Beiträge des Trolls grundsätzlich nicht eingehen. In der Netzkultur bezeichnet man dies mit der Phrase „Trolle nicht füttern“. Damit entzieht man den Trollen die Aufmerksamkeit, die sie eigentlich erhaschen wollen.

Die oosterburen van ons kunnen het zo mooi zeggen!!

Maar naast het feit dat we allen zo braaf happen en dit ongetwijfeld veel vermaak zal opleveren, is er misschien nog een andere, dieper liggende reden waarom juist dit forum tot terrein is uitgekozen....

Opnieuw de oosterburen:
Eifersucht ist eine Leidenschaft, die mit Eifer sucht, was Leiden schafft

Maar wie is hier uiteindelijk het lijdend voorwerp??

"Eifersucht (von indoeuropäisch ai = Feuer; althochdeutsch eiver = das Herbe, Bittere, Erbitterung und althochdeutsch suht = Krankheit, Seuche). Das zusammengesetzte Substantiv Eifersucht existiert erst seit dem 16. Jahrhundert, das davon abgeleitete Adjektiv eifersüchtig erst seit dem 17. Jahrhundert."

Es ist eine Seuche (Suht) der Erbitterung....

Laten wij intussen maar niet meer te verbitterd reageren "damit Trolle oder Eifersucht nicht länger gefüttert wird"....!!!
« Laatst bewerkt op: april 21, 2011, 11:27:53 am door Hendrik-NG »

small brother

• Bekijk profiel
« Reactie #4185 Gepost op: april 21, 2011, 12:49:09 pm »
Zonder ook maar één woord af te willen doen van andere waardevolle bijdragen van deelnemers, nog een paar woorden voordat de conclusie post vat dat er een verschil is op inzicht in onderwerpen. Want het verschil zit NIET hoofdzakelijk in de (inzichten m.b.t.) onderwerpen, maar in een structureel andere wijze van omgang met de onderwerpen. Het verschil zit in de manier van spreken.

* Het gezag handhaven is niet iets vreemds. De meeste kerken handhaven dat in naam van God, en soms zijn er rigide varianten ([..]) waarbij de ouderling in zijn ambt een status aanneemt als handhaver in dienst van God, en aan de andere kant  soms heel verkapte varianten waarbij net zolang de vrije keuze en de liefde voor God wordt besproken, totdat aan het gezag tegemoet gekomen wordt ([..]). Overal waar bestuurd wordt zie je variaties in omgang met onze geestelijke ‘dienende’ taak. Elke variant waarbij het gezag, met een beroep op haar leergezag over de bijbel, haar dienende plaats inruilt voor een heersende plaats, is vatbaar voor verbetering.

*
Het spreken over de naam Jahweh als of in plaats van Heer is op zich niet iets schokkends. Eerbied en trouw is vaak de drijvende kracht om het zus of zo te doen. Het wordt pas schokkend als we het gaan gebruiken als lakmoesproef voor hen die heidens zijn. Het geloof wordt niet beproefd, en de geesten worden niet beproefd, maar de verschijning wordt als bewijs van antichrist en heidense godsdienst gebruikt. Dat is gewoon manipulatief en demagogisch, of althans kun je ervan uitgaan dat de satan als deelnemer in het gesprek is toegelaten.

*  Het spreken over de afval van Constantijns generatie is opzich niets schokkend. Daar zullen ongetwijfeld leerpunten zijn. Het wordt pas schokkend als het uitsluitend wordt gebruikt als lakmoesproef voor alles wat niet met de eigen rigide leer wordt gematcht. Het wordt pas schokkend als het dient om met een lange vinger naar een ander te wijzen tot rechtvaardiging van de eigen wijze van omgaan. Dan wordt het snel manipulatief, en een demagogisch middel om de discussie bij voorbaat toe te eigenen; of althans kun je ervan uitgaan dat de satan als deelnemer in het gesprek is toegelaten.

*  Spreken over heidense gebruiken is niet schokkend. Integendeel, normatief is het nuttig en opbouwend om heidense gebruiken bij voorbaat te weren uit de leer van hen die kinderen van God genoemd worden. Het wordt pas schokkend als sporen van het heidens gebruik als lakmoesproef bij broeders en zusters wordt gebruikt om hen te bestempelen als anti-christenen, of althans kun je ervan uitgaan dat de satan als deelnemer in het gesprek is toegelaten.

*  Spreken over een meer zuivere bijbelse leer is niet iets vreemds. Ook de eigen leer domweg blijven herhalen als bijbelse leer is niet vreemd. Maar schokkend is het als degene die niet ophoudt te leren, bij hoog en bij laag ontkent dat de eigen (bijbelse) leer ook daadwerkelijk door hem geleerd wordt.  Dat is gewoon manipulatief of demagogisch, of althans kun je ervan uitgaan dat de satan als deelnemer in het gesprek is toegelaten.

*  Spreken over de hel dat niet méér kan zijn dan het graf is op zich niet vreemd. Immers de buitenste duisternis is als de hel en het branden tot in eeuwigheid is tegenovergesteld aan het eeuwige Jeruzlaem met de straten van goud en paleizen en muren van edelstenen. Maar het wordt schokkend als daarmee het oordeel dat God heeft uitgesproken en voorgesteld aan hen die Hem verwerpen wordt gerelativeerd en wordt gebruikt als tegenhanger van de Liefde van God. Alsof een liefdevolle God normatief niet mag oordelen - Dat is bij uitstek de stem van satan zelf. En misleidend en demagogisch wordt het als er een lakmoesproef wordt gedaan waarbij elke associatie met de veroordelende dreiging van God wordt afgedaan als anti-christelijk kenmerk uit de heidense religies, of althans kun je ervan uitgaan dat de satan als deelnemer in het gesprek is toegelaten.

*  Spreken over Jezus die nooit gelijk kan zijn aan God zelf, is op zich niet vreemd. De wijzen gingen heen voor een koning, en vonden echt niets zichtbaarders dan een arme jongen. De joden ontvingen Jezus als koning in Jeruzalem, maar een paar dagen later was hij als moordenaar berecht. Het gezag gaf Jezus het predikaat Koning van de Joden, maar niets dan spot was ermee verbonden. Een koningskroon werd opgezet, maar het was er een van doornen en doordrenkt met bloed. Jezus zelf, sprak over zichzelf juist als mensenzoon. En de discipelen spraken over de Zoon van God. Zou dan in deze wereld, ook maar één levende ziel die God dienen wil ontkennen dat Jezus een mens was en een man van smarten en als slachtoffer is afgevoerd en geofferd?? Als God zélf Jezus als mens deed lijden en deed sterven, zouden wij dan dat wat op Goddelijk gezag móest gebeuren ontkennen?? Wij spreken dus in ons spreken over de verschijning van God’s Kracht in de eerste plaats van Jezus als mens. Doen wij dat niet dan ontkennen wij de plaatsvervangende rol van Jezus. Maar wij hebben geleerd en vanoverlevering getuigd gekregen dat Jezus ook nog eens God’s Zoon was. Omdat God Zelf Jezus heeft verwekt in Maria’s schoot. Daarmee is het een wonder die elk menselijk besef te boven gaat, en daarmee krijgt Jezus een status in de schepping van een levende ziel die niet zijn vergelijkbare kent. En slechts aan sommigen die God hebben leren kennen in Jezus, en doorkregen dat wat uit Jezus ging, werd de Waarheid van God geopenbaard en zij stelden vast: elk woord dat Jezus spreekt is een Woord rechtstreeks uit God en elk handelen is een handelen rechtstreeks uit God. God Zelf deed Jezus spreken en God zelf woonde met zijn kracht in Jezus. Waarmee de discussie over wie Jezus is ook een discussie wat het leven is. Het lichaam van Jezus is niet God, want God is een lichtend vuur dat wij niet kunnen onderscheiden. Maar het lichaam was niet geboren uit twee mensen. Het was het lichaam door God zelf in het leven gezet als zoon van een mens, waarin God Zelf zich openbaarde en waarin de Geest zodanig aanwezig was dat Jezus niet alleen God nasprak - en het was er, maar dat Jezus op eigen gezag de wind en de geesten en de doden en al wat leeft en sterft op aarde overheerste. En dan wordt een discussie flauw. Want dan is de vraag of Jezus dat zelf deed vanuit zijn geboren lichaam, of vanuit de Geest die van de Vader is. Zij zijn één. Dan is de vraag of Jezus een ziel heeft die een eigen authentieke verschijning is naast de vader. Die vraag mogen wij niet zomaar beantwoorden. Dat is tot binnen de lichtkring komen van het vreselijke licht dat straalt uit God. Dat is de mens niet gegeven en wie het wil doen in eigen kracht die zal sterven. De Zoon des mensen is mens; niet zomaar een mens, maar een mens van smarten, op een verachtelijke plaats. Maar met een pretentie door God gegeven dat dit de mens is die de Heerser is, de Verlosser, en de Machtige die de wereld redden zal en zal komen om te oordelen over alle levenden en de doden. Dat is een pretentie die tot de jongste dag/wederkomst/nieuwe aarde in uitvoering bewust en structureel verborgen is gehouden voor de wereld. Dat zijn termen die God aan zichzelf heeft voorbehouden. En het is daarom dat wij niet zonder betekenis achten dat Jezus zelf bevestigt wie tot Hem uitroept: "Mijn Heer en Mijn God".
"Mijn Heer", dat is niet alleen Jahweh. "Mijn God", dat is niet de meester, maar de titel van God, de enige en almachtige. Toon mij de Vader, zegt een discipel. Jezus zegt dan: "wie mij heeft gezien, die heeft de Vader gezien". Mag dit onderwerp dat zodanige werelden heeft bewogen en heel de hemel en aarde uit haar proporties zal trekken, door de mens misbruikt worden als zwaarden in de eigen handen om namens God dood en verderf te zaaien? Nee, dat mag niet. God zal wapens geven van rechtvaardigheid die dit onderwerp vér te boven gaan. Want pas als wij weer zijn verenigd met God, zullen wij ten volle beseffen hoezeer God ons tegemoet is gekomen en hoe groot Zijn macht en heerlijkheid in dit alles is getoond. Schokkend is het dan als onnozelen en ongelovigen draaien en verbuigen en blijven duwen en trekken om hier te bewijzen dat God ongerijmd is. En het ís ook ongerijmd. Een plaats en een weg die al een koning onwaardig is. Hoever gaat God een koning te boven?  Ik meen dat de satan vreselijk ongelukkig is geworden door deze bijzondere wijze van verlossing. Want de satan was zo vreselijk zeker van zijn eigen macht dat hij het vermocht om tegen God in opstand te komen, en te verdedigen dat er nog niet één mens zou kunnen voldoen aan de taak die God de mens gesteld heeft. Dat is dezelfde satan die alle kinderen van Bethlehem ombracht, en wist dat ze omgebracht moesten worden. Maar hij kon niet beletten dat de wijzen een andere weg gingen en dat Jezus ontsnapte. Maar zijn aardse macht is er wel, en zijn krachten trekken wel, en wel het vornaamste in de harten van de mensen zelf.

Praat niet over hetgeen wij niet zien en niet horen en niet beoordelen kunnen. Maar praat over hetgeen wij voor ogen zien, en over hetgeen wij met de oren horen, en over de hoop die ons scheidt van de aardse werkelijkheid.
Laat de Heilige Schrift staan in eigen verband. Want wat wij lezen is wat ons wordt getuigd, en wat wij daarin horen is wat ons wordt bekend gemaakt. Niet alle vaten worden op dezelfde wijze gevuld. Maar elk vat waar de Schrift haar eigen gezag als stem van God verliest, is een vat waar de Geest wordt geïsoleerd en plaats wordt gemaakt voor vele andere geesten.

Wat is het nut?
Ik zeg het vast fout als het aankomt op details. Het gaat mij hier om de aard en de richting. Het algemene beeld is dat juist die aanvallen en verwijten waar het sterkst op gehamerd wordt, het meest toepassing vinden op de eigen organisatie. Het zijn juist die begrippen, die het meest zijn gevormd in een tunnelgevisioneerd denkraam, waaruit ontsnapping niet wordt geduld. Misschien doen we er goed aan met elkaar de geestelijk juist geachte (bijbelse) wijsheid compact te maken (Is misschien al door forumleden gedaan..), en als gemeenschappelijke spiegel voor te houden.  De grootse gemene deler biedt niet de waarheid en het is geen politiek spel. Maar de grooste gemene deler biedt dan wel wat gemeenschappelijk unaniem als geestelijk wordt erkend.
Helder en compact maken wordt mij ‘gelukkig’ door weinigen toevertrouwd...  :+

http://www.mess-namen.nl/msn-emoticons/72.gif
« Laatst bewerkt op: april 21, 2011, 12:50:33 pm door small brother »

Paul2

• Bekijk profiel
« Reactie #4186 Gepost op: april 21, 2011, 02:06:04 pm »

quote:

Beepee schreef op 21 april 2011 om 09:10:
[...]

De Bijbel is Gods woord.
amen

quote:

Is God dan niet in staat om zijn wil duidelijk te maken?

Jazeker.

Daarom verbaas ik me ook over de spreekwoordelijke ruis op de lijn. Maar God heeft geen boek gedicteerd of geschreven. De bijbel is door mensen geschreven. Wat God op aarde heeft gedaan is uiteindelijk door mensen geestelijk verwerkt, en daarna pas opgeschreven. En dan zijn er nog openbaringen, en het feit dat de schrijvers geïnspireerd waren. Maar dan nog is het eindresultaat misschien gewoon niet altijd even super duidelijk?

quote:

Was Jezus onderwijs zo onduidelijk dat de meerderheid hem niet begreep en hem niet als Messias (h)erkende?

Voor een deel wel, ja. Ik denk dat Hij wel een paar uitspraken heeft gedaan die leerlingen van hem vervreemdden. Maar Zijn verrijzenis was wel weer het toppunt van duidelijkheid!

Nou, laat ik het zo zeggen: voor mij is de bijbel (voor zover ik het boek gelezen heb) niet altijd helemaal duidelijk. En geef nou toe, je huidige begrip van de bijbel is het resultaat van vele uren studie, toch? Het lijkt me iets waar we in groeien.
maar misschien zit ik er wel naast

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4187 Gepost op: april 21, 2011, 02:44:02 pm »

quote:

Beepee schreef op 21 april 2011 om 08:54:
[...]
Beste Trajecto,
Ik geef een antwoord en ik propbeer dat met een tekst te doen. Ik laat zo zien, dat ik mijn mening op de Bijbel baseer. Dat wil men niet aanvaarden en krijg je een vorm van “aan de paal met hem”.

Als illustratie gebruikte ik deze tekst.

Een Kuschiet is herkenbaar aan zijn huidskleur. Een luipaard aan zijn vlekken. Duidelijke kenmerken dus.

Waaraan is een JG te herkennen? Aan zijn openbare prediking.
Dit is dusdanig normaal straatbeeld geworden, dat het in films , opmerkingen e.d. dit te zien is. Het is jammer dat ik dit letter voor letter nog moet uitleggen.

Waarom moet ik steeds gedwongen worden om op een bepaalde manier zaken te bespreken? Mag ik mijn visie niet geven, omdat het je niet past of omdat het niet overeenkomt met jouw visie?
Waarom steeds een negatieve reactie, zoals de joden negatief op Jezus reageerden?
Kwam hij uit eigen belang? Kom ik hier uit eigen belang?

Beste Beepee,
Ach, ik kan me er wel iets bij voorstellen wanneer je een antwoord een beetje leuk wilt inkleden, maar hier vond ik het toch echt erg contraproductief. Ik ben er toch echt vóór om zoveel mogelijk de dingen rechtstreeks te zeggen en uit te leggen. Ik doe het zelf zo en deze keer heb jij het ook zo gedaan. Naar mijn idee zijn dat juist de momenten waarin we sprekend gewoon bij elkaar komen en elkaar kunnen gaan begrijpen -- begrijpen wat ons drijft.
Zoals je in de posts van anderen hebt kunnen zien gaf het noemen van de tekst uit Jeremia eigenlijk nog gewoon weer wat onduidelijkheid door het idee van de twee vragen moeten worden beantwoord worden met nee dus de vraag of Beepee (nog) JG is zeker ook.
Ja de JG is herkenbaar aan zijn openbare prediking, maar het opkomen van de twijfel bij sommigen was een idee dat je ook ex-JG zou kunnen zijn. Misschien dat het in de praktijk niet gauw zo zou gaan, maar in principe acht ik het goed mogelijk dat iemand redenen heeft om afscheid bij het WTG te nemen maar wel een vorm van prediking wil voortzetten en dat bijvoorbeeld juist graag via het internet zal doen. Ik acht het zeel wel mogelijk namelijk dat men juist de Bijbel wil volgen op een manier die men als bedoeld en zuiver ziet, maar dat men daarnaast (of zelfs daardóór) is gaan inzien dat het WTG weliswaar aan verspreiding van het woord doet maar helaas daarbij zichzelf als organisatie een rol is gaan aanmeten die niet kan -- een rol die je kunt omschrijven als zichzelf boven de Bijbel als maatstaf nemen uittorenend; een rol die voor de JG het WTG bovenaan doet staan en pas daarna komt de Bijbel. Als men tot zo'n zicht komt kan men afscheid van het WTG gaan nemen. Met pijn maar toch...
(En dat is dan dus een geheel andere reden dan die die jij steeds naar voren schuift, zoals overspel of diefstal.)

Natuurlijk mag je wel jouw visie geven. Maar heus, het is zo belangrijk om een manier te kiezen zodat het inzichtelijk en helder over komt. En als de eigen manier dat helaas niet echt doet, moet een mens de flexibiliteit kunnen opbrengen om wijzigingen aan te brengen. Overbrengen wat je bedoelt, daar gaat het toch om?
Mijn visie op de boodschap die jij wilt overbrengen zal waarschijnlijk anders blijven, maar daar gaat het me even niet om. Natuurlijk zou ik wel leuk vinden als jouw visie meer overeenkwam met de mijne maar daar gaat het óók niet echt om, in wat ik nu zeg. Waar het me om gaat is dat de "drager" van wat we willen overbrengen -- de tekst die we neerschrijven hier dus -- liefst duidelijk en functioneel moet zijn.

Mijn reactie is ook niet negatief bedoeld -- zo moet je het niet opvatten. Ik zou ook kunnen denken die Beepee zoekt het maar uit, maar ik probeer je te tonen hoe het duidelijker kan! Laten we positief ingesteld wezen!

Piebe

• oud katholiek
    • Bekijk profiel
« Reactie #4188 Gepost op: april 21, 2011, 04:11:32 pm »
Ik vind het knap dat Beepee nog wil antwoorden, wat een klus zeg ik moest er niet aan denken!
'Wie van zijn bezit of zijn werk leeft heeft het goed, maar wie een schat vindt heeft het beter.'

Trajecto

• Bekijk profiel
« Reactie #4189 Gepost op: april 21, 2011, 05:07:35 pm »

quote:

Piebe schreef op 21 april 2011 om 16:11:
Ik vind het knap dat Beepee nog wil antwoorden, wat een klus zeg ik moest er niet aan denken!

Nee inderdaad, Piebe.
Ik hoop dat Beepee ziet dat ik hem eigenlijk wil steunen, al kan ik hem niet in zijn visie ondersteunen. Die deel ik niet. Wel heb ik bewondering voor zijn inzet en doorzettingsvermogen.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4190 Gepost op: april 21, 2011, 05:40:44 pm »

quote:

Beepee schreef op 21 april 2011 om 10:01:

Ik laat zien wat de Bijbel leert en haal Jezus aan als voorbeeld. Dat kan je kennelijk niet verdragen. De joden waaren net zo “beledigd” toen Jezus hen op hun gedrag aansprak.
Nee, dat doe je niet. Je beweert dat ik lak aan de aangehaalde geboden heb en ik verwacht dat je die uitspraak terugneemt.

Het is namelijk een grove zonde die je hier laat zien. Open en bloot leg je hier een oordeel over mensen die je niet kent en waar je de levenswandel niet van kent.
Gij zult geen vals getuigenis spreken...

Hendrik-NG

• Bekijk profiel
« Reactie #4191 Gepost op: april 21, 2011, 07:31:14 pm »

quote:

Trajecto schreef op 21 april 2011 om 17:07:
[...]

Nee inderdaad, Piebe.
Ik hoop dat Beepee ziet dat ik hem eigenlijk wil steunen, al kan ik hem niet in zijn visie ondersteunen. Die deel ik niet. Wel heb ik bewondering voor zijn inzet en doorzettingsvermogen.
En ik voor zijn/haar zelfgekozen isolement... Waarbij de slachtofferrol al net zo opvallend eigenaardig is als het "zich hullen in raadselen" en schofferen van gespreksgenoten... Het roept allemaal op een voorspelbare manier wrijving op (er komt 'n hoop aan't rollen... ;) ) en e.e.a. keert zich tegelijk tegen het WTG...

Bijzonder...

Nunc

• En terstond kraaide een haan.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4192 Gepost op: april 21, 2011, 08:00:14 pm »

quote:

Beepee schreef op 21 april 2011 om 10:22:

quote:

Riemer:

[...]
Natuurlijk lieg ik, wanneer ik zeg, dat mensen geen onsterfelijke ziel hebben en dat ik zeg dat er geen mens naar de hemel is opgestegen, dan Jezus alleen. Dàt is wat je graag hoort.
En hier doe je het dus weer. Het "liegen" ging gewoon om aantoonbare zaken, waar je iets over iemand (hier op dit forum) beweert, wat gewoon niet waar is, en wat je al meerdere malen onder de aandacht is gebracht. Als je dan daarna, terwijl het je meermalen onder de aandacht is gebracht, nog steeds doet, dan is dat heel bewust onwaarheid over iemand verspreiden.

Wat betreft "dogmatische" punten (ofwel: punten m.b.t. de leer enzo), daarvan zal ik, ondanks dat ik weet dat jij ongelijk hebt, niet zeggen dat je liegt, hooguit dat je uit onwetendheid onwaarheid spreekt over God. Dat is heel wat anders. Tenminste, ik ga er vanuit dat je geheel ter goeder trouw iets onwaars zegt. En de bewijsvoering ligt ook een stuk lastiger dan voor opmerkingen die jij de afgelopen maanden over anderen op dit forum hebt gedaan. Opmerkingen als "Je schuift mijn argumenten altijd van tafel" zijn gewoon controleerbaar, en als je dat doet, blijkt dat het onwaar is. Als iemand jou daar dan op wijst, en je blijft toch volhouden, dan gaat dat erg richting liegen. Idem voor opmerkingen over de motieven van mensen, bv. "je wilt gewoon niet" of "je bent het gewoon per definitie met mij oneens" (n.b. dit zijn geen letterlijke citaten, maar parafrases. Ik heb nu echt geen zin om weer alles terug te gaan lezen.)

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4193 Gepost op: april 21, 2011, 11:11:43 pm »

quote:

Nunc schreef op 21 april 2011 om 20:00:
[...]

En hier doe je het dus weer. Het "liegen" ging gewoon om aantoonbare zaken, waar je iets over iemand (hier op dit forum) beweert, wat gewoon niet waar is, en wat je al meerdere malen onder de aandacht is gebracht. Als je dan daarna, terwijl het je meermalen onder de aandacht is gebracht, nog steeds doet, dan is dat heel bewust onwaarheid over iemand verspreiden.
AMEN

En zet dan het gedrag van Beepee even naast wat het WTG zélf leert.
Ik citeer uit "Wat leert de Bijbel echt?"
Vindt u het fijn vrienden te hebben die dezelfde opvattingen, interesses en normen hebben als u? Jehovah ook. Leer dus te houden van dingen die Jehovah op prijs stelt. Een paar van die dingen vinden we in Psalm 15:1-5:
(even ter verheldering deze psalm aanhalen:
[citaat bijbel]
 Een psalm van David.

HEER, wie mag gast zijn in uw tent,
wie mag wonen op uw heilige berg?

2 Wie de volmaakte weg gaat en doet wat goed is,
wie oprecht de waarheid spreekt.
3 Hij doet aan lasterpraat niet mee,
hij benadeelt een ander niet
en drijft niet de spot met zijn naaste.)[einde citaat Bijbel]
 waar mensen worden beschreven die God als zijn vrienden beziet. Jehovah’s vrienden hebben eigenschappen die in de bijbel „de vrucht van de geest” worden genoemd. Dat zijn eigenschappen als „liefde, vreugde, vrede, lankmoedigheid, vriendelijkheid, goedheid, geloof, zachtaardigheid, zelfbeheersing

Dus: Beepee is geen JG en dus ook geen lid van het WTG. Gevolg van de eigen tekst van het WTG is derhalve ook dat Beepee geen vriend van Jehova is.

En zegt Jezus niet: Wie niet voor mij is, is tegen mij?
Trek je conclusie Beepee.

Je hebt je dekmantel hier vernietigd.

Zullen we daar maar één op drinken?
Het bier staat koud in "De Boom" :)
« Laatst bewerkt op: april 22, 2011, 01:10:10 am door Riemer Lap »

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4194 Gepost op: april 22, 2011, 10:08:38 am »

quote:

En hier doe je het dus weer.
Natuurlijk!
Alles wat niet met jouw visie overeenkomt is gelogen.

Maar ook dat is niets nieuws, wat Jezus bracht klopte ook niet volgens de joden, de wonderen waren  door Beëlzebub. En dan proberen ze hem op woorden te vangen en vervolgens “ : Kill de Messenger”.

Had Jezus er persoonlijk belang bij de boodschap te brengen?
Heb ik er persoonlijk belang bij de boodschap te brengen?

Wat deden de Joden?
Zij beriepen zich op hun traditie, hun status, hun ideeën. Wat bracht hen dat?

Ook nu beroepen Joden zich op hun traditie en vinden dat zij nog steeds Gods volk zijn en verklaren de terugkeer van de Joden naar Israël “Gods werk”, een vervulling van profetieën. Toch ontkennen zij dat Jezus de Messias is en “bewijzen” dat ook aan de hand van de Bijbel.

Vertrouwen zij op JHWH in deze? Nee Op hun eigen  verstand en kracht en op die van de VS.
Is Israël  van nu overeenkomstig de toegewezen land als dat aan
Mozes was gegeven? Nee.
Kunnen zij de tempel herbouwen? Nee.
Kunnen zij het priesterambt herstellen? Nee.
Zijn zij het theocratische Israël? Nee.
Zij zijn vervangen door een geestelijk Israël.
Zij wilden niet toetreden, dus gaf Petrus dat een bekeerde heidenen.
Zien zij de gebeurtenissen overeenkomstig de Bijbelse informatie? Nee.

Kan Jij deze informatie thuisbrengen in de Bijbel? Ik denk het niet.
De parallellen met de joden zijn voor mij wel duidelijk. Natuurlijk vinden ook de joden dat mijn verhaal niet klopt, het komt immers niet overeen met hun eigen visie, dus lieg ik. Opmerkelijk genoeg zeggen ZIJ dat niet. Nooit! Zij hebben kennelijk ietsje meer inzicht.

Natuurlijk blijf ik volhouden, mij vasthouden aan de Bijbelse leer zonder latere toevoegingen. Ook als je dat een “leugen” vindt. Waarom?
Voor mij zelf?

Omdat ik het leuk vindt om voortdurend beschimpt te worden en voor leugenaar uitgemaakt te worden? Welnee, zo masochistisch ben ik niet.

Het is niet leuk wanneer je je best doet om je medemensen op de smalle weg te helpen, zo behandeld te worden.

Maar dat overkwam Jezus en zijn discipelen ook voortdurend. Zij werden ook beschimpt, beledigd, vernederd  en werden ook nog eens mishandeld en gevangen gezet  door de “gelovige” joden. Toch gaven zij niet op. Zij bleven Jezus opdracht uitvoeren! Voor hun medemensen!

Hoe bezagen de Joden dat? Zij zagen hen als vijanden en behandelden hen ook zo. Zij konden de waarheid niet verdragen.

Jezus zei: Uw woord is waarheid. Dat houd niet in dat er meerdere versies van kunnen zijn, ook al vind je dat van wel.

Jij vindt dat Jezus en JHWH dezelfde persoon zijn. Dit is onjuist, ook al haal je 10tallen teksten als “bewijs”aan. Dit “bewijs”is net zo sterk als het Joodse “bewijs”, dat Jezus de Messias niet kan zijn.

pyro

• Bekijk profiel
« Reactie #4195 Gepost op: april 22, 2011, 10:20:29 am »

quote:

[...]

Wat betreft "dogmatische" punten (ofwel: punten m.b.t. de leer enzo), daarvan zal ik, ondanks dat ik weet dat jij ongelijk hebt, niet zeggen dat je liegt, hooguit dat je uit onwetendheid onwaarheid spreekt over God. Dat is heel wat anders. Tenminste, ik ga er vanuit dat je geheel ter goeder trouw iets onwaars zegt. En de bewijsvoering ligt ook een stuk lastiger dan voor opmerkingen die jij de afgelopen maanden over anderen op dit forum hebt gedaan. Opmerkingen als "Je schuift mijn argumenten altijd van tafel" zijn gewoon controleerbaar, en als je dat doet, blijkt dat het onwaar is. Als iemand jou daar dan op wijst, en je blijft toch volhouden, dan gaat dat erg richting liegen. Idem voor opmerkingen over de motieven van mensen, bv. "je wilt gewoon niet" of "je bent het gewoon per definitie met mij oneens" (n.b. dit zijn geen letterlijke citaten, maar parafrases. Ik heb nu echt geen zin om weer alles terug te gaan lezen.)

Het meest voor de hand liggend zou zijn dat hij ook wat betreft omgang en bejegening in de discussie simpelweg de regels toepast die het wtg hiertoe verschaft. Stel je gelooft dat de wtg leer de oorspronkelijke bijbelse waarheid is. Je weet dat, omdat het wtg dat van zichzelf zegt. Voeg daaraan toe dat wtg conformisme onderwijst als grondslag van Jezus' veilige bijbelse 'schaapskooi', en je zit in een circel die niet is geconstrueerd met de bedoeling dat je er nog uit komt.

Overigens geloof ik niet dat BeePee de bedoeling heeft persoonlijk te reageren op de feedback die hem wordt aangereikt. Het gaat hem alleen om verkondiging en verduidelijking van de leer die hij als enige waarheid ziet. Reacties giet hij in algemene sjablonen die kunnen dienen als kapstok voor dat doel. Of die sjablonen passen of niet, daarover is geen discussie mogelijk. Dat is ook niet interessant, het gaat immers alleen om proberen te laten zien wat de bijbel werkelijk leert.

Eigenlijk vind ik eerder wtg verantwoordelijk voor het kapotmaken van menselijke verhoudingen, dan dat BeePee zijn gespreksgenoten onheus bejegent. Al is hij ultimo natuurlijk wel degelijk verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.

Riemer Lap

• @ werkt altijd.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4196 Gepost op: april 22, 2011, 10:20:33 am »

quote:

Beepee schreef op 22 april 2011 om 10:08:
[...]
Natuurlijk!
Alles wat niet met jouw visie overeenkomt is gelogen.

Het heeft NIETS met visie te maken maar alles met het feit dat je mij hier beticht van bandeloosheid, drankmisbruik, hoerenlopen etc. etc.
Want dat DEED je wel degelijk.
Dáár gaat het hier NU even om.

Of ben je nu werkelijk zo dom dat je dat niet meer weet?

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4197 Gepost op: april 22, 2011, 10:55:29 am »

quote:

Riemer Lap schreef op 22 april 2011 om 10:20:
Het heeft NIETS met visie te maken maar alles met het feit dat je mij hier beticht van bandeloosheid, drankmisbruik, hoerenlopen etc. etc.
Want dat DEED je wel degelijk.
Dáár gaat het hier NU even om.

Of ben je nu werkelijk zo dom dat je dat niet meer weet?
Ben Jij nu zo dom, dat je de gegeven teksten niet begrijpt?

Of voel je je aangesproken?

De teksten die ik aangehaald heb, laten zien dat degenen die dat soort zaken beoefenen, Gods (aardse) koninkrijk NIET kunnen beërven.

Opmerkelijk zijn het veelal zaken, die nú, als "normaal" beschouwd worden.

Zo "normaal"dat er geestelijken zijn die mensen van hetzelfde geslacht in de kerk trouwen.

Dat ik JOU zou beschuldigen is puur JOUW interpretatie.
*1 beschuldig of veroordeel ik niemand. Nooit dus!
*2 Kàn ik dat niet, want ik ken je niet persoonlijk en kan  ik dat dus niet weten.
*3 Ook al zou je dat soort dingen doen, is dat JOUW keuze.
*4 Ook al zou ik weten dat je dat soort dingen doet, zal IK jou daarom niet om veroordelen.

Wat ik wèl doe is je (alle mensen) laten weten wat Gods zienswijze is en wat je zèlf  kan doen om  voor Gods koninkrijk in aanmerking te mogen komen.

Thorgrem

• Bekijk profiel
« Reactie #4198 Gepost op: april 22, 2011, 11:02:06 am »

quote:

Beepee schreef op 22 april 2011 om 10:55:
[...]
Ben jij nu zo dom, dat je de gegeven teksten niet begrijpt?

Ben jij nu zo dom dat je je boodschap niet aan laat sluiten bij de doelgroep? En die vervolgens zelfs dom te noemen.

Wat denk je eigenlijk hier nu nog te kunnen bereiken na 160+ bladzijden waarin je zo'n beetje alle trucjes van list en bedrog in discussietechniek uit de kast hebt getrokken?

Beepee

• Bekijk profiel
« Reactie #4199 Gepost op: april 22, 2011, 11:20:11 am »

quote:

pyro schreef op 22 april 2011 om 10:20:Het meest voor de hand liggend zou zijn dat hij ook wat betreft omgang en bejegening in de discussie simpelweg de regels toepast die het wtg hiertoe verschaft. Stel je gelooft dat de wtg leer de oorspronkelijke bijbelse waarheid is. Je weet dat, omdat het wtg dat van zichzelf zegt. Voeg daaraan toe dat wtg conformisme onderwijst als grondslag van Jezus' veilige bijbelse 'schaapskooi', en je zit in een circel die niet is geconstrueerd met de bedoeling dat je er nog uit komt.

Overigens geloof ik niet dat BeePee de bedoeling heeft persoonlijk te reageren op de feedback die hem wordt aangereikt. Het gaat hem alleen om verkondiging en verduidelijking van de leer die hij als enige waarheid ziet. Reacties giet hij in algemene sjablonen die kunnen dienen als kapstok voor dat doel. Of die sjablonen passen of niet, daarover is geen discussie mogelijk. Dat is ook niet interessant, het gaat immers alleen om proberen te laten zien wat de bijbel werkelijk leert.

Eigenlijk vind ik eerder wtg verantwoordelijk voor het kapotmaken van menselijke verhoudingen, dan dat BeePee zijn gespreksgenoten onheus bejegent. Al is hij ultimo natuurlijk wel degelijk verantwoordelijk voor zijn eigen keuzes.
Ik pas de BIJBELSE regels toe, voor zover ik dat kan.

Ook het wtg past deze regels toe en handhaaft deze, net als de apostelen deden.

Het wtg geeft iedereen die dat wil de door God gewenste nauwkeurige kennis, waardoor de gelovige zelf kan bepalen, wat de Bijbel werkelijk leert. Vandaar dat er bij JG NOOIT onwetenden gedoopt worden en dat men vóóraf controleert of men wel begrijpt waar men mee bezig is.

Jezus maakte gebruik van allerlei illustraties, die in die tijd algemeen goed waren en dus goed begrepen werden. Wanneer men nu een schaapskudde observeert kan je door Jezus genoemde kenmerken goed herkennen. De schapen luisteren naar de stem van de herder en gaan gewillig in de schaapskooi, waar ze veilig zijn.

Jezus zei: “uw woord is waarheid” en ik geloof hem. Datgene wat hij bracht IS de waarheid, niet de  vele verschillende “waarheden” die in de Christenheid worden gedicteerd. Ik probeer te laten zien dat de waarheid enkelvoud is, ook al beweert iedereen dat het meervoud is.

Het is onmogelijk om on-Bijbelse leer als waarheid te kunnen zien, ook als iedereen dat wel als “waarheid” ziet. Daarom heb ik dat soort leringen op afkomst onderzocht en is het voor mij overduidelijk, ook al vindt iedereen dat het niet zo is.

Waarom ben ik zo “halsstarrig”? Omdat ik weet wat de Bijbelse waarheid is. Is dit exclusief wtg leer? Nee. Ik heb al meerdere malen laten zien, door site citaten, dat ook vele anderen  tot een ongeveer eenzelfde conclusie  zijn gekomen.

Maakt het wtg menselijke verhoudingen kapot?
Volgens tegenstanders wel.

In de praktijk blijkt dat de Bijbelse leer juist verenigd, waardoor etnische verschillen en nationalistische geschillen verdwijnen. JG vormen een wereldwijde eenheid van broeders en zusters. Iets wat iedereen, die dat wil, kan zien op internationale congressen, waar 10tallen nationaliteiten in vrede en eenheid bij elkaar komen. Ondanks dat er soms vele 10duizenden mensen bij elkaar komen, zijn er nooit ongeregeldheden en is er geen uitgebreide politie inzet nodig.

Sommigen vinden het echter nodig mij van valse intenties te beschuldigen. Zij laten daarmee hun eigen  gezicht zien.

Het is jammer dat men persoonlijk rancune boven de hier bedoelde Bijbelse leer stelt.